Torvaj Község Önkormányzat Képviselő-testületének 6/2014. (IV.18.) önkormányzati rendelete

A 2013. évi zárszámadásról.

Hatályos: 2014. 04. 18- 2021. 02. 19

Torvaj Község Önkormányzata Képviselő-testületének
6/2014. (IV.18.)
RENDELETE

a 2013. évi zárszámadásról




Az önkormányzat képviselő-testülete Magyarország Alaptörvényének 32. cikk (1) bekezdése f.) pontjában és az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény /továbbiakban: Áht./ 91. §-ában kapott felhatalmazás alapján a 2013. évi zárszámadásáról az alábbiakat rendeli el:


I.

A BEVÉTELEK ÉS KIADÁSOK TELJESÍTÉSE

1. §


(1.)      Torvaj Község Önkormányzata Képviselő - testülete a 2013. évi költségvetés végrehajtásáról szóló beszámolót


38.676 eFt bevétellel (1. sz. melléklet),

35.582 eFt kiadással (1. sz. melléklet),

6.037 eFt tárgyévi pénzmaradvánnyal

 jóváhagyja.


(2.)      Az Önkormányzat bevételeit forrásonként és a kiadásokat – ezen belül a kiemelt kiadásokat szakfeladatonként részletezve a 2. számú mellékletben foglaltaknak megfelelően hagyja jóvá.



2. §


Az Önkormányzat fejlesztési kiadásainak teljesítését 300 eFt főösszegben, valamint célonkénti részletezését a 4. számú mellékletben foglaltak szerint határozza meg.


3. §


A képviselő-testület az önkormányzat által nyújtott közvetett támogatásokat a 7. számú melléklet szerint állapítja meg. Az önkormányzat 2013 évben közvetett támogatást nem nyújtott.


4. §


Az önkormányzatnak többéves kihatással járó kötelezettsége nincs.




5. §


Az Önkormányzatnak 2013. 12.31-én hitelállománya nincs.



II.

AZ ÖNKORMÁNYZAT VAGYONA

6. §


(1.) Az Önkormányzat 2013. év december 31-i állapot szerinti vagyonát a 8. és 9. számú mellékletben részletezett mérlegadatok alapján 142.767 eFt-ban állapítja meg.


(2.) Az Önkormányzat vagyonleltárát a 9. számú melléklet szerint jóváhagyja.


7. §

Az Önkormányzat adósságának és az általa nyújtott hitelek állományának kimutatását a 10. sz. mellékletnek megfelelően hagyja jóvá.

III.

A PÉNZMARADVÁNY MEGÁLLAPÍTÁSA, JÓVÁHAGYÁSA

8. §


Az Önkormányzat 2013. évi költségvetési pénzmaradványát 6.037 eFt összegben a 6. számú mellékletnek megfelelően hagyja jóvá.



IV.

ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK

9. §


A rendelet a kihirdetése napján lép hatályba.


           


Torvaj, 2014. április 15.





                             Léner Péter                                                 Dr. Szűts Dóra
    polgármester                                                       jegyző



I N D O K O L Á S

6/2014. (IV.18.)

a 2013. évi zárszámadásról szóló rendelethez



A 2013. évi költségvetés végrehajtása a következők szerint alakult:


A bevételek összességében 105 %-ra teljesültek (1. sz. melléklet) a módosított előirányzathoz viszonyítva, ezen belül a működési bevételek 105 %-ra (3. sz. melléklet) realizálódtak.


Az intézményi működési bevétel, amely az összes bevétel 2,8 %-át teszi ki, a szociális kölcsön és köztemetés törlesztő részleteiből, kamatbevételből, 2012. évi gázelszámolásból, a gázpalackok cseréjéből befolyt bevételből, valamint a bérleti díj összegéből tevődik össze.


Az intézményi működési bevételek 59 %-ra teljesültek.


A 2013. évi adókivetések március 15. előtt megtörténtek. Az adó befizetésére kamatmentesen két egyenlő részletben van lehetőség, minden év március 15. és szeptember 15. napjáig.

A helyi adók 134 %-ra, míg az átengedett központi adók (gépjárműadó) származó jövedelemadó) 135 %-ra teljesültek.

Egyéb sajátos bevételekből 68 eFt volt a teljesítés.


Az állami támogatásokat a költségvetési törvényben meghatározottak szerint kaptuk, ezek 100 %-ra teljesültek, a következő csoportosítás szerint:

  • Normatív állami hozzájárulás                          15.629 eFt
  • Központosított előirányzatok                            2.466 eFt
  • Normatív kötött felhasználású támogatások      5.450 eFt
  • Egyéb központi támogatás                                  597 eFt
  • Kiegészítő támogatások                                     144 eFt.


Központosított előirányzatként jelentkezik a lakott külterülettel kapcsolatos feladatok támogatása 117 eFt-tal, a lakossági víz-és csatornaszolgáltatás támogatása 1.874 eFt-tal, valamint a nyári gyermekétkeztetés támogatása 475 e Ft-tal

Egyéb központi támogatásként jelenik meg a szerkezetátalakítási tartalékból folyósított támogatás 266 eFt-tal illetve a természetbeni támogatás 331 eFt-tal.

Működőképesség megőrzését szolgáló kiegészítő támogatás címén Torvaj Község Önkormányzata 144 eFt támogatást kapott.


A támogatásértékű bevételek összességében 121 %-ra teljesültek.

A működési célú támogatásértékű bevételeknél a teljesítés 10.163 eFt, melyből 9.235 eFt a közfoglalkoztatás támogatása, Tab Város Önkormányzatától 2012.évi elszámolás alapján 528 eFt-ot vettünk át az óvodára, felső tagozatra 347 eFt-ot, 53 eFt-ot zeneiskolára.


A fejlesztési célú bevételek 101 %-ra (4. sz. melléklet) realizálódtak.

Felhalmozási bevételként jelentkezik a DRV Zrt. által átutalt koncessziós díj 108 eFt összeggel, a közösségi közlekedés fejlesztésének támogatására 15 eFt került folyósításra az önkormányzat számlájára.


A START-munkaprogram keretén belül vásárolt drótfonat-készítő berendezésre 265 eFt felhalmozási célú támogatást kaptunk.


KIADÁSOK:

A kiadások az eredeti előirányzathoz viszonyítva 96 %-ra realizálódtak az 1. sz. melléklet alapján.


A működési kiadások 97 %-ra teljesültek (3.sz.melléklet). A működési kiadás, amely az összes kiadás 99,5 %-át teszi ki, a személyi juttatásokból, a munkaadókat terhelő járulékokból, szociális juttatásokból, működési célú támogatásértékű kiadásból és átadott pénzeszközből, valamint a dologi kiadásokból tevődik össze.

Dologi kiadások közé tartoznak a helyi hivatal, közösségi ház, köztemető működtetési kiadásai, a közüzemi díjak, a postaköltség, a vagyonbiztosítás, a bankköltségek és egyéb szolgáltatási díjak.


A működési célú pénzeszköz átadások 99 %-ban teljesültek.

A kötelező alapfeladatok ellátásáért /hivatali feladatok, iskolai, óvodai ellátások, orvosi ügyelet, a családsegítő és gyermekjóléti szolgálat/ az önkormányzat az összes kiadás 21,2 %-át térítettük meg az ellátó Tab Város Önkormányzatának és a Koppány-völgye Többcélú Kistérségi Társulásnak.


Bursa Hungarica Ösztöndíjra 160 eFt-ot, a Koppány-völgye KEK-nek járóbeteg szakellátásra 773 eFt-ot, a Hulladékgazdálkodási Konzorciumnak 24 eFt-ot, a Pro Maternitas Kft-nek az Anyatejes Nap megrendezéséhez 5 eFt-ot, a Tabi Fúvószenekari Egyesületnek 15 eFt-ot, árvízvédelemre 15 eFt-ot, Arany János Tehetséggondozó Programra 20 eFt-ot, az Országos Mentőszolgálatnak 5 eFt-ot, a Somogy Megyei Falugondnokok Egyesületének 902 eFt-ot míg a DRV-nek lakossági víz- és csatornaszolgáltatás támogatására 1.874 eFt-ot adtunk át.


Szociális kiadások alakulása


Az összkiadás 23 %-a került kifizetésre szociális juttatásként a lakosságnak az alábbi jogcímekre:

                                      Foglalk. hely. támogatás               4.119 eFt

                                      Rendsz.szoc.segély                      1.012 eFt

                                      Lakásfenntartási támogatás            1.283eFt

                                      Normatív ápolási díj                          30 eFt

                                      Helyi ápolási díj                              283 eFt

                                      Nyári gyermekétkeztetés                 475 eFt

                                      Temetési segély                                 63 eFt

                                      Pénzbeli átmeneti segély                    55 eFt

                                      Köztemetés                                    308 eFt

                                      Szociális kölcsön                             140 eFt

                                      Közgyógyellátás                                29 eFt

                                      Szoc. étkeztetés                                41 eFt

                                      Természetbeni támogatás                331 eFt

                                      Étk. tér. díjkedvezménye                   12 eFt

                                                                                                       

                                      Összesen:                                     8.181eFt


2013. január 1-től nagy változást jelent a Járási rendszer kialakítása. A járáshoz átkerült államigazgatási hatáskörök közül a legjelentősebb változások a szociális pénzbeli és természetbeni ellátásokat érintették. Járási szint mellett is megmaradnak jegyzői hatáskörök, illetve vannak olyanok, amelyeket közösen kell ellátni, tehát bizonyos ügyekben mint pl. az ápolási díj, vagy a közgyógyellátás a jegyzőnek és a járási hivatalnak is van hatásköre. Többnyire azok a hatáskörök maradnak az önkormányzatoknál, amelyeket a település saját költségvetéséből biztosít, ezek a következők:

RENDSZERES PÉNZBELI ELLÁTÁSOK:


Aktív korúak ellátása:

Magyarország 2012. évi költségvetését megalapozó egyes törvények módosításáról szóló 2011. évi CLXVI. törvény alapján a foglalkoztatást helyettesítő támogatás (FHT) 2012. január hó 1. napjától az öregségi nyugellátás havi összegéről, annak 80 %-ára (22.800.-Ft/hó) csökkent.

A nyugdíjkorhatár emelkedése miatt rendszeres szociális segélyre életkoruknál fogva – a korábbi 55. életévet betöltő személyek helyett – az jogosult, aki a rá irányadó nyugdíjkorhatárt öt éven belül betölti. A jogszabályváltozás következtében az 55 év feletti személyek is foglalkoztathatóvá váltak, így nagyobb lehetőség nyílik a munkaerő-piacra történő visszavezetésükre.

Az FHT felülvizsgálat során meg kell szüntetni azon személyek ellátását, akik egy éve részesülnek az ellátásban, és ezen idő alatt nem tudtak legalább 30 nap kereső tevékenységet igazolni, illetve az Flt. szerinti és legalább hat hónap időtartamra meghirdetett képzésben nem vettek részt, illetve közérdekű önkéntes tevékenységet nem végeztek.


2013. december 31-én 22 fő volt jogosult aktív korúak ellátására, melyből 19 fő foglalkoztatást helyettesítő támogatásban (közülük 14 fő ellátása szünetelt, közfoglalkoztatásuk, illetve rövid idejű munkavégzésük miatt), 3 fő egészségkárosodottak rendszeres szociális segélyében részesült (közülük 1 fő ellátása szünetelt, közfoglalkoztatása miatt).

Az előző év azonos időszakában 28 fő részesült aktív korúak ellátásában. A 2013. évre 46 fő ellátásával számoltunk.


Ápolási díj:

Az ápolási díj a tartósan gondozásra szoruló személy otthoni ápolását ellátó nagykorú hozzátartozó részére biztosított havi rendszerességű anyagi hozzájárulás.

2013. január hó 1 napjától az alanyi jogon, jövedelemtől függetlenül járó ápolási díj megállapítása a járási hivatalok hatáskörébe került, az önkormányzat hatáskörében csak a méltányossági alapon megállapítandó ápolási díj maradt, melynek a fedezetét a város saját költségvetéséből biztosítja. Ezen ellátás esetében az ápolási díjra való jogosultság megállapítása előtt az ápoló családjának a jövedelmét vizsgálnunk kell.


2013. december 31-én 1 személy részesült a településen ápolási díjban, hozzátartozója ápolására, gondozására tekintettel 2013. évben ápolási díj megállapítására, megszüntetésére, illetve ellátás iránti kérelem elutasítására nem került sor.

A költségvetés tervezése során éves szinten átlagosan 1 fő ápolási díjra jogosult személlyel számoltunk, így a tervezett szerint alakult az ellátásban részesülők száma.

Lakásfenntartási támogatás:

A települési önkormányzat lakásfenntartási támogatást nyújthat annak a családnak vagy személynek, aki a lakásával kapcsolatos költségeit nehezen, vagy egyáltalán nem képes fedezni, és a jogszabályokban meghatározott feltételeknek megfelel.

A jövedelemszámítás alapja 2011. szeptember hó 1-től az egy főre jutó jövedelem helyett, a háztartás fogyasztási szerkezetét jobban kifejező fogyasztási egység lett. Ezen ellátásra az jogosult, akinek a háztartásában az egy fogyasztási egységre jutó havi nettó jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 250%-át (71.250.- forintot), és a háztartás tagjai egyikének sincs vagyona.

2013. december 31-én 23 háztartás részesült lakásfenntartási támogatásban, 2012. december 31-én ezen ellátásban részesülő háztartások száma 21 volt.

A költségvetés tervezésekor 25 háztartás támogatásával számoltunk 1.800 eFt összegben

Éves szinten a tervezett szerint alakult az ellátást igénybevevők száma.


ESETI PÉNZBELI ELLÁTÁSOK:


Átmeneti segély:

A települési önkormányzat képviselő-testülete a létfenntartását veszélyeztető rendkívüli élethelyzetbe került, valamint időszakosan vagy tartósan létfenntartási gonddal küzdő személyek részére a helyi rendeletben meghatározott feltételek szerint átmeneti segélyt nyújt, mely pénzbeli vagy természetbeni szociális ellátás formájában is nyújtható.

A vizsgált időszakban 7 esetben került megállapításra az átmeneti segély, 5 fő pénzbeli ellátásban részesült, míg 2 fő természetben, fában kapta meg az átmeneti segélyt. A vizsgált időszakban átmeneti segély elutasítására 3 alkalommal került sor.

A támogatási esetek száma 3 fővel elmaradt a 2013. évre tervezetthez képest.

Az előző év azonos időszakában 6 fő részesült átmeneti segélyben.


Rendkívüli gyermekvédelmi támogatás:

Torvaj Község Képviselő-testülete a gyermekvédelem helyi rendszeréről szóló 5/1998. (IV.15) (a továbbiakban: helyi gyermekvédelmi rendelet) rendeletében szabályozottak szerint rendkívüli gyermekvédelmi támogatást nyújthat annak a gyermeknek, akinek a családja időszakosan létfenntartási gondokkal küzd, vagy létfenntartását veszélyeztető rendkívüli élethelyzetbe került. Rendkívüli gyermekvédelmi támogatásban lehet részesíteni azt a gyermeket, akinek a családjában a saját és vele közös háztartásban élő személyek figyelembevételével számított egy főre jutó nettó jövedelem nem haladja meg a mindenkori nyugdíjminimumot.

A képviselő-testület döntése alapján a támogatás pénzbeli és természetbeni ellátás formájában is nyújtható.

A vizsgált időszakban rendkívüli gyermekvédelmi támogatás megállapítására Torvaj községben nem került sor.

A 2013. évi költségvetés tervezésekor 5 támogatási esettel számoltunk.


Beiskolázási támogatás:

A helyi gyermekvédelmi rendelet értelmében az oktatási és nevelési intézménybe járó gyermekeket évente kettő alkalommal hivatalból, a család életkörülményeire és jövedelmi viszonyaira való tekintet nélkül támogatásban részesítheti a képviselő- testület.


A vizsgált időszakban beiskolázási támogatás megállapításra nem került. Éves szinten 30 tanuló beiskolázási támogatásával számoltunk, 300 ezer forint összegben.


Közgyógyellátás:

A közgyógyellátás a szociálisan rászorult személy részére – egészségi állapota megőrzéséhez és helyreállításához – az egészségügyi szolgáltatásokkal kapcsolatos kiadások kompenzálását célzó hozzájárulás. 2013. január hó 1 napjától az önkormányzattól már csak méltányossági alapon igényelhető a közgyógyellátási igazolvány, a jogosultsági feltételek a helyi rendeletben kerültek szabályozásra.

2013. évben a településen méltányosságból közgyógyellátásra való jogosultság nem került megállapításra. Kérelem elutasítására 3 esetben került sor, tekintettel arra, hogy a kérelmezők igazolt gyógyszerköltsége nem érte el a helyi rendeletben meghatározott mértéket, illetve az egy főre jutó jövedelem meghaladta a helyi rendeletben meghatározott összeget. A költségvetésben éves szinten 4 fő közgyógyellátásra való jogosultságának megállapításával számoltunk.


Temetési segély:


A temetési segély olyan szociális rászorultságtól függő pénzbeli ellátás, amelyet a települési önkormányzatok nyújthatnak a rászorultak részére. Tekintettel arra, hogy temetési segély szociális rászorultságtól függő pénzbeli ellátások körébe tartozik, ezért csak annak a személynek részére állapítható meg, aki úgy gondoskodott az elhunyt személy temetéséről, hogy arra nem volt köteles, vagy tartásra kötelezett hozzátartozó volt ugyan, de a temetési költségek viselése saját, illetve a családja létfenntartását veszélyeztetik.

A vizsgált időszakban temetési segély megállapításra 3 rászorult tekintetében került sor, 62.700.-Ft összegben. A tavalyi év hasonló időszakában temetési segély megállapításra szintén 3 esetben került sor.

A költségvetés tervezésekor 3 segélyezési alkalommal, és 57 eFt előirányzattal számoltunk.


Köztemetés:


A haláleset szerint illetékes települési önkormányzat polgármesterének kell gondoskodnia az elhunyt személy közköltségen történő eltemettetéséről, ha nincs vagy nem lelhető fel az eltemettetésre köteles személy, vagy az eltemettetésre köteles személy az eltemettetésről nem gondoskodik.

2013 évben a községben köztemetést 1 esetben kellett elrendelni az eltemettető kérésére. A költségvetés tervezésekor 3 esettel, és 500 eFt előirányzattal számoltunk.


Szociális kölcsön:

Torvaj Község Képviselő-testülete a helyi szociális ellátásokról szóló rendelet alapján évente egy alkalommal, legfeljebb az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összege háromszorosának megfelelő összeg erejéig kamatmentes szociális kölcsönben részesítheti azt a rászoruló személyt, akinek családjában a saját és vele közös háztartásban élő személyek figyelembe vételével számított egy főre jutó jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 250%-át és rendelkezik olyan jövedelemforrással, amely garanciát jelent a kölcsön visszafizetésére.

A vizsgált időszakban szociális kölcsön megállapítására 3 esetben került sor, 140 ezer forint összegben.


Rendszeres gyermekvédelmi kedvezmény:

Ezen ellátásra jogosultak nem részesülnek havi rendszerességgel pénzellátásban, csak egy évben két alkalommal augusztusban és novemberben kapnak jelenleg gyermekenként 5800 – 5800 forint támogatást. 2013. december 31-én 28 gyermek részesült ebben az ellátásban, akik 16 családban nevelkedtek.

Előző év azonos időpontjában szintén 28 fő részesült rendszeres gyermekvédelmi kedvezményben.

A 2013. évi költségvetés tervezésekor 40 gyermek támogatásával számoltunk.


EGYÉB SZOCIÁLIS ILLETVE GYERMEKVÉDELMI TÁMOGATÁS:


Bursa Hungarica Ösztöndíj :


2000-ben indult el a Bursa Hungarica Felsőoktatási Önkormányzati Ösztöndíjrendszer. Ez egy pénzbeli szociális juttatás, melyet azok a települési önkormányzatok, amelyek az adott évi Bursa Hungarica fordulóhoz csatlakoztak, ítélnek oda az önkormányzat területén állandó lakóhellyel rendelkező legjobban rászoruló, hátrányos szociális helyzetű felsőoktatási intézményben tanulmányokat folytató hallgatóknak, illetve a közoktatásban részt vevő utolsó éves tanulóknak. Az ösztöndíjrendszerhez való csatlakozásról és az ösztöndíjban részesülő hallgatókról, illetve tanulókról minden évben a képviselő-testület dönt.


A képviselő-testület a 2012. december 10-i testületi ülésén döntött arról, hogy 4 fő főiskolai vagy egyetemi tanulmányokat folytató hallgatót részesít támogatásban. A támogatás összege 10 hónapon keresztül havonta 4000 forint.

A 2013. évi költségvetés tervezésekor e célra 240e forintot különített el az önkormányzat.


Táborozási támogatás:

A helyi gyermekvédelmi rendelet értelmében Torvaj Község Polgármestere évente egy alkalommal üdülési támogatásban részesíti az oktatási intézmény által belföldön, vagy csereüdültetés keretében szervezett legalább 5 napos üdülésen, illetve táborozáson részt vevő gyermekeket, amennyiben a gyermeket nevelő családban az egy főre eső jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 150 %-át.

A táborozási támogatás megállapítására 2013. évben nem került sor.

A 2013. évi költségvetés tervezésekor 3 tanuló támogatásával terveztünk 42 e forint összegben, így az előirányzat felhasználására a negyedév végéig nem került sor.


Óvodáztatási támogatás:

A települési önkormányzat jegyzője az óvodáztatási támogatásra való jogosultságát - kérelmére - annak a szülőnek állapítja meg, akinek gyermeke tekintetében a halmozottan hátrányos helyzet fennállását a jegyző megállapította, és a gyermek legkésőbb annak az óvodai nevelési évnek a kezdetéig, amelyben az ötödik életévét betölti, megkezdi az óvodai nevelésben való tényleges részvételt és a kérelem benyújtását megelőző időszakban legalább két hónapon keresztül rendszeresen jár óvodába.

Az óvodáztatási támogatás összege a 2012. évhez hasonlóan 2013. évben gyermekenként első alkalommal 20.000 Ft, ezt követően esetenként és gyermekenként 10.000 Ft.

2013. évben a településen óvodáztatási támogatás megállapítására nem került sor. 2013. évre 2 gyermek óvodáztatási támogatásával számoltunk 50.000 forint összegben.


Étkezési térítési díjkedvezmény:

A helyi gyermekvédelmi rendelet értelmében a kettő vagy több gyermekes, továbbá gyermeküket egyedül nevelő szülők az óvodába és általános iskolába járó gyermekekre tekintettel gyermekenként napi 30 Ft étkezési térítési díjkedvezményben részesülnek. E térítési díjkedvezmény csak akkor vehető igénybe, ha a gyermek(ek) más térítési díjkedvezményben nem részesülnek.

A vizsgált időszakban étkezési térítési díjkedvezmény 3 esetben került megállapításra, összesen 12.180,- Ft összegben.

Az étkezési térítési díjkedvezményre tervezett éves összeg 50 e Ft, melynek során 5 támogatott gyermekkel számoltunk.


Nyári gyermekétkeztetés:

Torvaj Község Önkormányzata 2013. évben sikeres pályázatot nyújtott be a rendszeres gyermekvédelmi kedvezményben részesülő gyermekek nyári gyermekétkeztetésére, melyet a Nemzeti Erőforrás Minisztérium 30/2013. (IV.30.) napján kiadott rendeletében (a továbbiakban: rendelet) szabályozott. Torvaj település a leghátrányosabb helyzetű települések közé került besorolásra a rendelet szerint.

A pályázat benyújtásakor a településen 26 kiskorú gyermek részesült rendszeres gyermekvédelmi kedvezményben. Közülük – előzetes felmérést követően - 20 gyermek részére került leigénylésre a támogatás.

Az önkormányzat az 50/2013.(V.14.) számú határozatával felhatalmazta arra a polgármestert, hogy a nyári gyermekétkezetés lebonyolítására Tabi Gazdasági Műszaki Ellátó és Szolgáltató Szervezettel szerződést kössön.

Az étel kiszállítását településen a falugondnok végezte el.



Fejlesztési célú kiadások


Beruházási, felújítási feladatok

A fejlesztési célú kiadások összességében 72 %-ban teljesültek 300 eFt értékben (4.sz.melléklet).

START munkaprogram keretén belül az önkormányzat 265 eFt értékben drótfonat készítő berendezést szerzett be.

A ZŐŐD Kft-ben vásárolt részesedés értéke 35 eFt.


Vízelvezetés


2012. november 29-én, a Kánya-Ker Kft-től megrendelt ároktégla és hídgyűrű, összesen bruttó 187.790 Ft összértékben, 2013 áprilisában beépítésre került a Torvaj, Petőfi utca 30. szám alatti ingatlan területén, vízelvezetés céljából. A kivitelezési munkálatokat egy helyi vállalkozó végezte társadalmi munkában.


Vagyongazdálkodás


A „Települési szilárd hulladéklerakó rekultivációja” c. beruházás keretén belül befejeződtek a bezárt lerakó fenntartás-megőrző munkálatai, a beruházást 2.134 250 Ft értékben nyilvántartásba vettük.


Ivóvízminőség-javítás


2009. őszén Tamási város gesztorságával 36 önkormányzat részvételével Önkormányzati Társulás alakult – közte Lulla Község Önkormányzata (9/2010. (I. 26.) sz Képviselő-testületi határozat és Torvaj Község Önkormányzata (12/2010. (I. 27.) Képviselő-testületi határozat – az ivóvízminőség javítás érdekében.


A Társulás az Önkormányzatok képviseletében 2013 első félévében benyújtotta a KEOP felhívásra a „A Somogy megyei Torvaj és Lulla települések ivóvízminőség-javító programja” című 2 fordulós pályázatot. A projekt tervezett összköltsége 145.533.892 Ft, melynek 90 %-a lehet az uniós támogatás.


A pályázat kedvező bírálatát követően a Társulás megkötötte a támogatási szerződést.

Az Önerő Alap pályázat kedvező elbírálásban részesült, a Belügyminisztérium, valamint a Társulás a támogatási szerződést 2013. december 19-én aláírta. A beruházás így 100 %-ban támogatásból valósulhat meg.


Kátyúzási munkálatok

2013. 07.10-én az önkormányzat megrendelte a Torvaj, Petőfi Sándor utca és Szőlőhegyi utca kátyúzási munkáit 3 tonna AC-11 j. melegaszfalttal, átlag 5 cm vastagságban történő marással együtt, nettó 206.250 Ft + ÁFA összegben. A Munkálatokat a Magyar Közút Zrt. határidőre elvégezte.


Startmunka mintaprogram


2013.08.15-én a program keretében az önkormányzat megrendelte a drótfonó berendezést, szállítással együtt bruttó 264.668,- Ft összegben. A berendezést határidőre leszállították.


2013.09.23-án a program keretében az önkormányzat megrendelt 520 kg horganyzott lágyhuzalt bruttó 195.453 Ft összegben. A megrendelt árut leszállították az önkormányzat részére.



Közvetett támogatás indoklása:

Az önkormányzat 2013. évben közvetett támogatást nem nyújtott.


Többéves kihatással járó kötelezettségek:

Az Önkormányzat többéves kihatással járó kötelezettsége nincs.


Az önkormányzat pénzmaradványa:

Az önkormányzat 2013. évi helyesbített pénzmaradványa 6.037 eFt. (6. sz. melléklet).


Az önkormányzat hitelállománya:

Torvaj Község Önkormányzatának 2013.12.31-én hitelállománya nincs.



Torvaj, 2014. április 15.

                                                                                                   Léner Péter
                                                                                                  polgármester