Torvaj Község Önkormányzat Képviselő-testületének 3/2016. (V.13.) önkormányzati rendelete

A 2015. évi zárszámadásról

Hatályos: 2016. 05. 13- 2021. 02. 19

Torvaj Község Önkormányzata Képviselő-testületének
3/2016. (V.13.)
RENDELETE

a 2015. évi zárszámadásról




Az önkormányzat képviselő-testülete Magyarország Alaptörvényének 32. cikk (1) bekezdése f.) pontjában és az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény /továbbiakban:

Áht./ 91. §-ában kapott felhatalmazás alapján, és a Gazdasági Stabilitási törvény alapján a 2015. évi zárszámadásáról az alábbiakat rendeli el:


I.

A BEVÉTELEK ÉS KIADÁSOK TELJESÍTÉSE

1. §


(1)       Torvaj Község Önkormányzata Képviselő - testülete a 2015. évi költségvetés végrehajtásáról szóló beszámolót


62.177 eFt bevétellel (1. sz. melléklet),

50.082 eFt kiadással (1. sz. melléklet),

12.095 eFt maradvánnyal

jóváhagyja.


(2)       Az Önkormányzat bevételeit forrásonként és a kiadásokat – ezen belül a kiemelt kiadásokat kormányzati funkciónként részletezve a 2. számú mellékletben foglaltaknak megfelelően hagyja jóvá.


2. §


Az Önkormányzat fejlesztési kiadásainak teljesítését 11.888 eFt főösszegben, valamint célonkénti részletezését a 4. számú mellékletben foglaltak szerint határozza meg.



3. §



A képviselő-testület az önkormányzat által nyújtott közvetett támogatásokat a 6. számú melléklet szerint állapítja meg.



4. §


Az önkormányzatnak többéves kihatással járó kötelezettsége nincs (15.sz.melléklet)



5. §



Az Önkormányzatnak 2015. 12.31-én hitelállománya nincs.




II.

AZ ÖNKORMÁNYZAT VAGYONA

6. §



(1) Az Önkormányzat 2015. év december 31-i állapot szerinti konszolidált mérlegét a 8. számú mellékletben részletezett mérlegadatok alapján 236.390 eFt-ban állapítja meg.


(2) Az Önkormányzat vagyonkimutatását a 9. számú melléklet szerint jóváhagyja.


(3) A Stabilitási törvény 10. § (3) bekezdése alapján előírt adósságot keletkeztető ügyletek és saját bevételek alakulásának az összevetését a 13.sz.melléklet szerint állapítja meg.




III.

A MARADVÁNY MEGÁLLAPÍTÁSA, JÓVÁHAGYÁSA

7. §




Az Önkormányzat 2015. évi költségvetési maradványát 12.095 eFt összegben a 10. számú mellékletnek megfelelően hagyja jóvá, melyből 818 eFt kötelezettséggel terhelt maradvány, melyből 802 eFt államháztartáson belüli megelőlegezés.


Az önkormányzat a 2015 évi mérleg szerinti eredményét 4.134-eFt összeggel hagyja jóvá.



IV.

ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK

8. §


A rendelet a kihirdetése napján lép hatályba.


           


Torvaj, 2016. május 10.





       Léner Péter                                                Dr.Vanó Szilárd
    polgármester                                                       jegyző





I N D O K L Á S

a 3/2016. (V.13.)

a 2015. évi zárszámadásról szóló rendelethez



A 2015. évi költségvetés végrehajtása a következők szerint alakult:


1, Bevételek:


A bevételek összességében 98 %-ra teljesültek (1. sz. melléklet) a módosított előirányzathoz viszonyítva, ezen belül a működési bevételek 97 %-ra (3. sz. melléklet) realizálódtak.


Az állami támogatásokat a költségvetési törvényben meghatározottak szerint kaptuk, ezek 100 %-ra teljesültek, a következő csoportosítás szerint:


  • helyi önkormányzatok működésének általános feladatainak és ágazati feladat támogatása     12.030 eFt
  • Szociális feladatokhoz való hozzájárulás    4.658 eFt
  • Könyvtári és közművelődési feladatok támogatása   1.200 eFt
  • Központosított előirányzatok    2.757 eFt


Mindösszesen 20.645 eFt


Központosított előirányzatként jelentkezik a lakossági víz-és csatornaszolgáltatás támogatása 2.314 eFt-tal, valamint a nyári gyermekétkeztetés támogatása 443 e Ft-tal.


Az egyéb működési célú támogatásokat az önkormányzat a közfoglalkoztatási programjaira kapta.


A működési bevételek a PB gázpalack- és a közfoglalkoztatási program keretében megvalósuló terményértékesítéséből származnak.


A 2015. évi adókivetések március 15. előtt megtörténtek. Az adó befizetésére kamatmentesen két egyenlő részletben van lehetőség, minden év március 15. és szeptember 15. napjáig.

A helyi adók 86 %-ra, míg az átengedett központi adók (gépjárműadó) 78 %-ra teljesültek.


A finanszírozási bevételek közt a falugondnoki buszra felvett éven belüli hitel, és az államháztartáson belüli megelőlegezés szerepel.


A fejlesztési célú bevételek 100 %-ra (4. sz. melléklet) realizálódtak.

Felhalmozási bevételként jelentkezik a falubuszra kapott támogatás, és a falugondnoki busz értékesítéséből származó bevétel.

A kiadások a módosított előirányzathoz viszonyítva 78 %-ra realizálódtak az 1. sz. melléklet alapján.


2, Kiadások:


A működési kiadások 74 %-ra teljesültek (3.sz.melléklet).

A működési kiadás, amely a személyi juttatásokból, a munkaadókat terhelő járulékokból, dologi kiadásból, ellátottak pénzbeli juttatásaiból, működési célú kiadásokból tevődik össze.

Dologi kiadások közé tartoznak a hivatal, közösségi ház, köztemető működtetési kiadásai, a közüzemi díjak, a postaköltség, a vagyonbiztosítás, a bankköltségek és egyéb szolgáltatási díjak.


A működési célú pénzeszköz átadások 87 %-ban teljesültek (5.sz.melléklet).


A kötelező alapfeladatok ellátásáért a Többcélú Kistérségi Társulásnak, Tab Város Önkormányzatának, és a KEK részére történt pénzeszköz átadás. Az óvodai ellátások, az orvosi ügyelet, a járó beteg, a családsegítő és gyermekjóléti szolgálati feladatok ellátásáért.


A Somogy Megyei Falugondnokok Szövetségének összességében 845 eFt került átadásra, a Pelso Kom Kft. részére visszatérítendő támogatást nyújtott 110 eFt értékben, illetve a Dél-dunántúli Ivóvíz-minőségjavító Önkormányzat részére 103 eFt-ot adtunk át.


Ezen kívül az önkormányzat támogatást is adott a Pro-Maternitas Kft.-nek.


Az ellátottak pénzbeli juttatásai a módosított előirányzathoz képest 59%-ra teljesültek (12.sz.melléklet).


2013. január 1. napjától nagy változást jelentett a Járási rendszer kialakítása. 2015. március hó 1. napjától újabb változások következtek be a szociális ellátás területén. Az addig jegyzői hatáskörben lévő aktív korúak ellátása a fenti időponttól a járási hivatal hatáskörébe került. Továbbá ezen időponttól megszűnt a méltányossági ápolási díj, továbbá lakásfenntartási támogatást, valamint a méltányossági közgyógyellátást már nem lehet megállapítani. Ez utóbbi két ellátás a jogosultság kezdetétől számított 1 év elteltével szűnt meg. A fenti ellátások helyébe az önkormányzatok döntésére bízta a jogalkotó, hogy mely élethelyzetekre állapítanak meg települési támogatást. Torvaj Község Önkormányzatának Képviselő-testülete (továbbiakban: képviselő-testület) a helyi rendeletében létfenntartási gondok enyhítésére, szociális célú tűzifaként, elhunyt személy eltemettetésének költségeihez való hozzájárulás céljából, lakhatási támogatás céljából és ápolási támogatás céljából állapított meg települési támogatást, mely ellátások egy részéről való döntést a képviselő-testület a polgármester, illetve a jegyző hatáskörébe utalta.


Rendszeres pénzbeli ellátások:


  • Aktív korúak ellátása:

Magyarország 2012. évi költségvetését megalapozó egyes törvények módosításáról szóló 2011. évi CLXVI. törvény alapján a foglalkoztatást helyettesítő támogatás (FHT) 2012. január hó 1. napjától az öregségi nyugellátás havi összegéről, annak 80 %-ára (22.800.-Ft/hó) csökkent. A nyugdíjkorhatár emelkedése miatt rendszeres szociális segélyre életkoruknál fogva – a korábbi 55. életévet betöltő személyek helyett – az jogosult, aki a rá irányadó nyugdíjkorhatárt öt éven belül betölti.

A jogszabályváltozás következtében az 55 év feletti személyek is foglalkoztathatóvá váltak, így nagyobb lehetőség nyílt a munkaerő-piacra történő visszavezetésükre.

A felülvizsgálat során meg kellett szüntetni azon személyek foglalkoztatást helyettesítő támogatását, akik egy éve részesültek az ellátásban, és ezen idő alatt nem tudtak legalább 30 nap kereső tevékenységet igazolni, illetve az Flt. szerinti és legalább hat hónap időtartamra meghirdetett képzésben nem vettek részt.

2015. február 28-án 29 fő volt jogosult aktív korúak ellátására, melyből 26 fő foglalkoztatást helyettesítő támogatásban, 1 fő nyugdíjkorhatárt 5 éven belül betöltők, 2 fő egészségkárosodottak rendszeres szociális segélyében részesült.

A 29 fő aktív korú ellátott közül 1 fő foglalkoztatást helyettesítő támogatásban részesülő személy ellátása szünetelt, közfoglalkoztatása miatt.

2015. évre 29 személy támogatásával számoltunk, így a tervezett szerint alakult az ellátást igénybevevők száma.


  • Ápolási díj:

Az ápolási díj a tartósan gondozásra szoruló személy otthoni ápolását ellátó nagykorú hozzátartozó részére biztosított havi rendszeres anyagi hozzájárulás.

2013. január hó 1. napjától az önkormányzat hatáskörében csak a méltányossági alapon megállapítandó ápolási díj maradt, melynek a fedezetét a település saját költségvetéséből biztosította. Ezen ellátás esetében az ápolási díjra való jogosultság megállapítása előtt az ápoló családjának a jövedelmét kellett vizsgálnunk.

2015. február hó 28-án 1 személy részesült ápolási díjban hozzátartozója ápolására, gondozására tekintettel. Az év első két hónapjában ellátás megállapítása iránti kérelem nem érkezett az önkormányzathoz.

A költségvetés tervezése során átlagosan 1 fő ápolási díjra jogosult személlyel számoltunk, így a tervezett szerint alakult az ellátásban részesülők száma. A fenti ellátás 2015. 02. hó 28. napjával megszüntetésre került. Ezen ellátás helyébe lépett 2015. március hó 1. napjától az ápolási támogatás céljából nyújtott települési támogatás.


  • Lakásfenntartási támogatás:

A települési önkormányzat lakásfenntartási támogatást nyújthatott annak a családnak vagy személynek, aki a lakásával kapcsolatos költségeit nehezen, vagy egyáltalán nem volt képes fedezni, és a jogszabályokban meghatározott feltételeknek megfelelt.

A jövedelemszámítás alapja 2011. szeptember hó 1-től az egy főre jutó jövedelem helyett, a háztartás fogyasztási szerkezetét jobban kifejező fogyasztási egység lett. Ezen ellátásra az volt jogosult, akinek a háztartásában az egy fogyasztási egységre jutó havi nettó jövedelem nem haladta meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 250%-át (71.250.- forintot), és a háztartás tagjai egyikének sem volt vagyona.

A jogszabályváltozás következtében 2015. január hó 1. napja előtt megállapított lakásfenntartási támogatás a jogosultság kezdetétől számított egy év elteltével szűnt meg. A 2015. január hó 1. napja után már csak 2015. február hó 28-ig lehetett megállapítani a fenti ellátásra való jogosultságot.

Így a lakásfenntartási támogatásra jogosultak száma hónapról hónapra csökkent, majd 2015. november hó 30. napjával megszűnt. Ezen ellátás helyébe lépett 2015. március hó 1. napjától a lakhatási támogatás céljából nyújtott települési támogatás.


-Bursa Hungarica Ösztöndíj :

E támogatásban 2015. december 31-én 2 fő felsőoktatási intézményben tanuló hallgató részesült. A támogatás mértéke havonta 4.000 – 4.000 forint volt.

A költségvetés tervezése során az ösztöndíjra 160.000 forint támogatást ítélt meg a képviselő-testület.


Eseti pénzbeli ellátások:

2015. február hó 28. napjával megszűnt ellátások:

Önkormányzati segélyek:


  • Rendkívüli élethelyzetre tekintettel nyújtott önkormányzati segély:

Torvaj Község Képviselő-testülete a létfenntartását veszélyeztető, rendkívüli élethelyzetbe került, valamint időszakosan, vagy tartósan létfenntartási gonddal küzdő nagykorú személyek részére önkormányzati segélyt nyújt.

A vizsgált időszakban 12 esetben került megállapításra az önkormányzati segély, melyből 1 személy pénzbeli támogatásban, 11 személy tűzifa formájában természetbeni ellátásban részesült. Kérelem elutasítására 7 esetben került sor.


  • Eltemettetés költségeihez nyújtott önkormányzati segély:

Az eltemettetés költségeihez nyújtott önkormányzati segély olyan szociális rászorultságtól függő pénzbeli ellátás, amelyet a települési önkormányzatok nyújthatnak a rászorultak részére. 2015. évben ezen ellátás iránti kérelem nem érkezett.


  • Közgyógyellátás

A közgyógyellátás a szociálisan rászorult személy részére – egészségi állapota megőrzéséhez és helyreállításához – az egészségügyi szolgáltatásokkal kapcsolatos kiadások kompenzálását célzó hozzájárulás. 2013. január hó 1 napjától az önkormányzattól már csak méltányossági alapon volt igényelhető a közgyógyellátási igazolvány, a jogosultsági feltételek a helyi rendeletben kerültek szabályozásra.

2015. évben méltányossági közgyógyellátásra való jogosultság iránti kérelem nem érkezett az önkormányzathoz.

A költségvetésben 1 fő közgyógyellátásra való jogosultságának megállapításával számoltunk, 30 e Ft összegben. Az ellátás megállapítására 2015. február hó 28. napjáig volt lehetőség.


2015. március hó 1. napjától megállapítható ellátások:

Települési támogatások:


  • Létfenntartási gondok enyhítésére nyújtott települési támogatás:

Települési támogatásban lehet részesíteni azt a személyt, akinek családjában a saját és vele közös háztartásban élő személyek figyelembe vételével az egy főre jutó nettó jövedelem az öregségi nyugellátás 130 %-át, egyedülálló esetén 150 %-át nem haladja meg. Évente legfeljebb egy alkalommal jövedelemre való tekintet nélkül is megállapítható települési támogatás, különösen betegséghez, elemi kár elhárításához, iskoláztatáshoz, hosszabb kórházi kezeléssel járó betegséghez…stb. Az így megállapított támogatás összege, rászorultsághoz igazodva, maximum az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 70 %-a lehet.

A településen 2015. évben 4 igénylő részesült létfenntartási gondok enyhítésére nyújtandó települési támogatásban. Kérelem elutasítására sem került sor. A költségvetés tervezésekor 44 fő támogatásával számoltunk, 490 e forint összegben.



  • Szociális célú tűzifa:

Települési támogatásként nyújtott, szociális célú tűzifára elsősorban a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló törvény szerinti aktív korúak ellátásában, időskorúak járadékában, vagy lakásfenntartási támogatásban részesülő, illetve a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló törvényben szabályozott halmozottan hátrányos helyzetű gyermeket nevelő család jogosult, aki a fenti ellátások valamelyikére a kérelem benyújtását megelőző hat hónapból legalább egy hónapig jogosult.

2015. évben a településen senki nem részesült szociális célú tűzifaként nyújtott települési támogatásban.


  • Elhunyt személy eltemettetésének költségeihez való hozzájárulás céljából nyújtott települési támogatás:

Az elhunyt személy eltemettetésének költségeihez való hozzájárulásként nyújtandó települési támogatás összege az eltemettető családja jövedelmének a függvényében az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 50 és 100 %-a (28.500.-forint) között változik.

A támogatás iránti kérelemhez a jövedelemigazolásokon kívül csatolni kell a halotti anyakönyvi kivonatot, és a temetés költségeiről a támogatást kérő nevére kiállított számlák eredeti példányát.

2015. évében 1 igénylő részére kerül megállapításra a fenti ellátás. A vizsgált időszakban ezen ellátás elutasítására nem került sor.

2015. egész évre 4 hozzátartozó segélyezésével számoltunk. Előző év azonos időszakában nem került megállapításra ezen ellátás.


  • Lakhatási támogatás céljából nyújtott települési támogatás

A lakhatás elősegítése érdekében annak a rászorulónak nyújtható települési támogatás, akinek nincs az Szt. 4. § (1) bekezdés b) pontja szerinti vagyona, valamint akinek családjában a saját és vele közös háztartásban élő személyek figyelembe vételével az egy főre jutó nettó jövedelem az 50.000,- Ft-ot nem haladja meg. A támogatás összege jövedelemtől függően 2500.-forint, illetve 5.000.- forint.

2015. december 31. napján 12 háztartás részesült lakhatási támogatás céljából nyújtott települési támogatásban.

A költségvetés tervezésekor 25 háztartás támogatásával, és 1.060 e Ft előirányzattal számoltunk.


  • Ápolási támogatás céljából nyújtott települési támogatás

Ápolási célú települési támogatás állapítható meg Torvaj Község közigazgatási területén lakóhellyel rendelkező és életvitelszerűen a településen lakó nagykorú személy részére, amennyiben 18. életévét betöltött tartós beteg közeli hozzátartozója gondozását, ápolását végzi; regisztrált álláskereső és a munkanélküliek ellátására, társadalombiztosítási ellátására, valamint nyugellátásra nem jogosult; a családjában az egy főre jutó havi nettó jövedelem a 35.000,- Ft-ot, egyedülálló esetén a 42.000,- Ft-ot nem haladja meg, és az Szt. 4. § (1) bekezdés b) pontja szerinti vagyonnal nem rendelkeznek; nem jogosult az Szt. 41. §-a alapján ápolási díjra.  Az ápolási célú települési támogatás a kérelem benyújtásának napjától 12 hónapra kerül megállapításra, összege 15.000,- Ft/hó. 2015. évben ápolási célú települési támogatás iránt 1 kérelem érkezett, melynek a képviselő-testület helyt adott. A költségvetés tervezésekor 2 fő támogatásával, és 300 e Ft előirányzattal számoltunk.





  • Köztemetés:

A haláleset helye szerint illetékes települési önkormányzat képviselő-testülete gondoskodik az elhunyt személy közköltségen történő eltemettetéséről, ha nincs vagy nem lelhető fel az eltemettetésre köteles személy, vagy az eltemettetésre köteles személy az eltemettetésről nem gondoskodik. 2015. évre 3 köztemetéssel számoltunk, a tervezett összeg 500 eFt volt. 2015. évben köztemetés elrendelésére nem került sor. Ezért a tervezett alatti az előirányzat felhasználása.


Oktatási intézmények tanulóinak nyújtandó támogatások


  • Étkezési térítési díjkedvezmény

A helyi rendelet értelmében a kettő, vagy több gyermekes, továbbá gyermeküket egyedül nevelő szülők az óvodába és általános iskolába járó gyermekekre tekintettel gyermekenként napi 30 Ft étkezési térítési díjkedvezményben részesülhetnek. E térítési díjkedvezmény csak akkor vehető igénybe, ha a gyermek(ek) más térítési díjkedvezményben nem részesül(nek).

2015. évben 4 gyermek részére került megállapításra a fenti ellátás. A költségvetés tervezése során 2015. évre 5 gyermek támogatásával számoltunk.


  • Gyermekek részére évente kettő alkalommal nyújtható támogatás:

A képviselő-testület az oktatási és nevelési intézménybe járó, életvitelszerűen a településen élő, egyéb kedvezményben nem részesülő gyermekeket évente kettő alkalommal hivatalból, a család életkörülményeire és jövedelmi viszonyaira való tekintet nélkül támogatásban részesítheti. A képviselő testület 2015. év június 30-i ülésén döntött (15 gyermek esetében) támogatások odaítéléséről. Az oktatási és nevelési intézménybe járó gyermekeket személyenként 7.000 – 10.000 forint közötti támogatásban részesítette a testület, mely ellátások kifizetésére 2015. augusztus hó 15-ig került sor.


  • Rendszeres gyermekvédelmi kedvezmény:

Ezen ellátásra jogosultak nem részesülnek havi rendszerességgel pénzellátásban, csak egy évben két alkalommal augusztusban és novemberben kapnak jelenleg gyermekenként 5800 – 5800 forint támogatást, Erzsébet utalvány formájában.

2015. december hó 31-én 19 gyermek részesült ebben az ellátásban. Ezen ellátás iránti kérelem 1 esetben került elutasításra. 2015. évre 40 gyermek támogatásával számoltunk, a rendszeres gyermekvédelmi kedvezményre rendelkezésre álló előirányzat 464 e forint.

Előző év azonos időpontjában 24 fő részesült rendszeres gyermekvédelmi kedvezményben. A támogatásban részesítettek száma 21 %-al csökkent.













A Fejlesztési célú kiadások a módosított előirányzathoz képest 98%-ra teljesültek (4.sz.melléklet).


  • Hulladékgazdálkodási rendszer fejlesztése


A Délnyugat-Balatoni Hulladékgazdálkodási Társulás – amelynek önkormányzatunk is a tagja – támogatást nyert a Települési szilárdhulladék-gazdálkodási rendszer továbbfejlesztése a Délnyugat-Balatoni Hulladékgazdálkodási Társulás területén” tárgyú, KEOP-1.1./C/13-2013-0031 számú projekt megvalósítására.


A pályázat elfogadott összköltsége: 1.892.700.000,-Ft.

A megítélt támogatás: 1.798.065.000,-Ft.

A támogatási intenzitás: 95,000000%.

A biztosítandó saját erő összege 94.635.000,-Ft.


A projekt megvalósítása elkezdődött. Ennek során a társulás az elmúlt időszakban több közbeszerzési eljárást indított, illetve több, a megvalósításhoz előírt szolgáltatási szerződést  kötött meg. A projekt 5%-os önerejét az EU Önerő Alapból kívánja a Társulás megfinanszírozni, az erre vonatkozó támogatási igény már benyújtásra és a 2015. június 18-i Miniszterelnökséget vezető miniszteri döntéssel elfogadásra került. Mivel a döntés értelmében a Társulás a teljes igényelt összegre kapta meg a támogatást, nincs szükség az önkormányzatok anyagi hozzájárulására.


  • Ivóvízminőség-javítás


2009. őszén Tamási város gesztorságával 36 önkormányzat részvételével Önkormányzati Társulás alakult – közte Lulla Község Önkormányzata (9/2010. (I. 26.) sz Képviselő-testület határozat és Torvaj Község Önkormányzata (12/2010. (I. 27.) Képviselő-testület határozat – az ivóvízminőség javítás érdekében.

A Társulás az Önkormányzatok képviseletében 2013 első félévében benyújtotta a KEOP felhívásra a „A somogy megyei Torvaj és Lulla települések ivóvízminőség-javító programja” című 2 fordulós pályázatot. A projekt tervezett összköltsége 145.533.892 Ft, melynek 90 %-a lehet az unios támogatás.

A pályázat kedvező bírálatát követően a Társulás 2013 évben megkötötte a támogatási szerződést.

Az Önerő Alap a pályázat kedvező elbírálásban részesült, a Belügyminisztérium, valamint a Társulás a támogatási szerződést 2013. december 19-én aláírta. A beruházás így 100 %-ban támogatásból valósulhat meg.

A kivitelezésre a Társulás a DUVIÉP Kft-vel kötött szerződést.

Új (tartalék) vízmű kút, és napi tározó létesült, új víztisztítási technológia került beépítésre. összekötésre került a kisecsenyi és a lullai ivóvízhálózat, így ma már a Lulla község teljes területét a közös vízmű látja el egészséges ivóvízzel.

A kivitelezés 2015. év tavaszán befejeződött.


  • Egyéb

A Római Katolikus Egyházközséggel kötött megállapodás alapján az Egyházközség tulajdonában lévő Torvaj 222 hrsz-ú temetőben 15 férőhelyes urnafalat készíttet az Önkormányzat műkő elemekből, helyszínen öntött beton alappal.  Az urnafal készítésre szóló szerződés aláírásra került Baranyai Péter egyéni vállalkozóval 330.000 Ft + ÁFA, összegben. Teljesítési határidőben 2015. augusztus 31-ig megtörtént.

Benyújtott pályázatok


  • Útfelújítás

2015. 06.22-én az önkormányzat pályázatot nyújtott be”Önkormányzati feladatellátást szolgáló fejlesztések támogatására”, belterületi utak, járdák, hidak felújítására. A pályázat elutasításra került.

2015. szeptember 1-jén az önkormányzat pályázatot nyújtott be az adósságkonszolidációban részt nem vett települési önkormányzatok fejlesztési támogatására. A pályázat elutasításra került.


  • Falugondnoki busz beszerzése

Torvaj Község Önkormányzata az Európai Mezőgazdasági Vidékfejlesztési Alapból nyújtandó, a vidéki gazdaság és a lakosság számára nyújtott alapszolgáltatások fejlesztésére 2015-től igénybe vehető támogatások részletes feltételeiről szóló a Miniszterelnökséget vezető miniszter 21/2015. (IV. 17.) MvM rendelete alapján falugondnoki busz beszerzésére nyújtott be pályázatot.

A nyertes pályázat megvalósítása 2015. évében megtörtént.


Közfoglalkozatás 2015. – Torvaj:

Torvaj Község Önkormányzata és a Somogy Megyei Kormányhivatal Tabi Járási Hivatal Járási Munkaügyi Kirendeltsége hatósági szerződést kötött a 2015. évi közfoglalkoztatás támogatására.

Önkormányzatunknál 2015-ben a közfoglalkoztatás keretében az alábbi START-munka programban, illetve egyéb hosszú időtartamú közfoglalkoztatás keretében történt a foglalkoztatás:


PROGRAM

MEGNEVEZÉSE

LÉTSZÁM

Foglalkoztatás időtartama

Téli és egyéb értékteremtő közfoglalkoztatás – drótfonás folytatása

5 fő

2014.11.01 – 2015.02.28.

Hosszabb- időtartamú közfoglalkoztatás

1 fő

2014.12.01 – 2015.02.28.

Hosszabb időtartamú  közfoglalkoztatás  Mezőgazdasági program

6 fő

2015.03.01.- 2015.08.31.

Start ráépülő mintaprogram Belvíz program

6 fő

2015.04.15. – 2015.12.31.

Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás    képzéssel

1 fő

2015.12.14. – 2016.06.30

Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás

3 fő

2015.12.28. – 2016.02.29.


A 2014. évről áthúzódó téli közfoglalkoztatás keretében 5 fő az önkormányzatnál dolgozott közterület takarító munkakörben (a közfoglalkoztatott bér és szociális hozzájárulási adó támogatása 100 %-os.)

Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás keretében mezőgazdasági programban 6 fő 2015.03.01-2015.08.31.-ig dolgozott, mint egyszerű mezőgazdasági munkás. Ez a program is 100 %-os támogatottságú.

2015. évben a kistérségi startmunka mintaprogram Belvíz program 6 fő foglalkoztatásával 2015.04.15-2015.12.31–ig tartott 100 %-os támogatottságú.

Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás támogatására önkormányzatunk 3 alkalommal nyújtott be kérelmet, összesen 9 fő foglalkoztatására került sor (egy személy természetesen több programban is részt vett). A hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás keretében a támogatás (a közfoglalkoztatott bér és szociális hozzájárulási adó) 100 %-os volt.


Beruházás keretében beszerzésre került: nehéz pótkocsi, műtrágyaszóró, motoros fűkasza, ágvágó, támasztó kerék az nehéz pótkocsihoz, mérleg.


Közvetett támogatás indoklása:

Az önkormányzat 2015. évben közvetett támogatást 14eFt összegben nyújtott (6.sz.melléklet). Az adózás rendjéről szóló 2003. évi XCII.tv.134§ alapján méltányosság címén.


Többéves kihatással járó kötelezettségek:

Az Önkormányzat többéves kihatással járó kötelezettsége nincs (15.sz.melléklet).


Adósságot keletkeztető ügyletek és saját bevételek alakulásának összevetése:

A Stabilitási törvény 10. § (3) bekezdése alapján előírt adósságot keletkeztető ügyletek és saját bevételek alakulásának az összevetését a 13.sz.melléklet tartalmazza


Az önkormányzat maradványa:

Az önkormányzat 2015. évi maradványa 11.277 eFt összegben a (10. számú melléklet), melyből 818 eFt kötelezettséggel terhelt maradvány, melyből 802 eFt államháztartáson belüli megelőlegezés.


Az önkormányzat hitelállománya:

Torvaj Község Önkormányzatának 2015.12.31-én hitelállománya nincs.




Torvaj, 2016. május 10.




                                                                                                   Léner Péter
                                                                                                  polgármester

Mellékletek