Torvaj Község Önkormányzat Képviselő-testületének 2/2017. (II.13.) önkormányzati rendelete

Az önkormányzat 2017. évi költségvetéséről

Hatályos: 2018. 02. 16- 2021. 02. 19

Torvaj Község Önkormányzata Képviselő-testületének

11/2017.(XI.27.), 1/2018.(II.15.) rendelettel módosított

2/2017. (II.13.)

RENDELETE

az önkormányzat 2017. évi költségvetéséről


Torvaj Község önkormányzatának képviselő-testülete az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 23. § (1) bekezdése alapján, az Alaptörvény 32.cikk (1) bekezdés f) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a 2017. évi költségvetéséről a következőket rendeli el:


A rendelet hatálya

  1. §


A rendelet hatálya a 2017. évi költségvetési gazdálkodás vonatkozásában Torvaj Község Önkormányzatának Képviselő-testületére terjed ki.


2. §


  1. [1]Az önkormányzat 2017. évi költségvetési bevételeit és költségvetési kiadásait előirányzat-csoportok, kiemelt előirányzatok szerinti bontásban a 1.sz. melléklet tartalmazza.


  1. [2]A képviselő-testület az önkormányzat költségvetésében szereplő feladatok bevételeit és kiadásait kormányzati funkciónként a 2.1. és 2.2. számú melléklet szerint állapítja meg.


  1. [3]A működési célú bevételeket és kiadásokat feladatonként a 3. számú melléklet tartalmazza.


  1. [4]Az önkormányzat beruházási és felújítási bevételeit és kiadásait feladatonként a 4. sz. melléklet tartalmazza.


  1. [5]Az Önkormányzat költségvetésében szereplő támogatási célokat és összegeit a 5.sz. melléklet tartalmazza.


A költségvetés bevételei és kiadásai

3. §


(1)[6]    A Képviselő-testület a helyi önkormányzat 2017. évi költségvetését 88.789 eFt bevétellel és kiadással, ezen belül:


            66.998 e Ft tárgyévi bevétellel,

            21.791eFtfinanszírozási bevétellel

            88.789e Ft tárgyévi kiadással,


            főösszegen belül:        57.898eFt működési célú bevétellel,

                                               51.978eFt működési célú kiadással,

                                   5.920eFt működési célú többlettel,


                                               30.891eFtfelhalmozási célú bevétellel,

          36.811eFt felhalmozási célú kiadással,

 5.920eFt felhalmozási célú hiánnyal állapítja meg.


(2)[7]    A költségvetésben jelentkező 21.791eFt tárgyévi hiányt a képviselő-testület a belső finanszírozási bevétellel biztosítja.


  1. Az önkormányzatnak 2017. évben nem keletkezik olyan ügylete, amely a 2011. évi CXCIV. törvény 10. § (1) bekezdésének hatálya alá esik, illetve a Kormányt előzetesen tájékoztatni kell.


(4)[8]      A bevételi és kiadási főösszegen belül a kiemelt előirányzatokat –a finanszírozási

műveleteket is figyelembe véve- az alábbiak szerint állapítja meg:

működési költségvetés tárgyévi bevétel                                       42.057 eFt

működési költségvetés finanszírozási bevétele                             15.841eFt

működési költségvetés tárgyévi kiadás                                         51.978 eFt

ebből:

        - a személyi juttatások kiadásai                                             13.199eFt

        - a munkaadókat terhelő járulékok                            2.581eFt

        - a dologi kiadások                                                    16.435 eFt

        - az ellátottak pénzbeli juttatásai                               3.295eFt

        - egyéb működési célú kiadás                                   15.654eFt

                    ebből:

- egyéb működési célú támogatás 9.582eFt

- az általános tartalék                                 6.022eFt

- a céltartalék                                             50 eFt


- államháztartáson belüli megelőlegezés visszafizetése                   814 e Ft

felhalmozási költségvetés tárgyévi bevétel                       24.941eFt

felhalmozási költségvetés finanszírozási bevétele                        5.950eFt

felhalmozási költségvetés tárgyévi kiadás                        36.811eFt


ebből:

        - a beruházások összege                                            3.170eFt

        - a felújítások összege                                               33.641eFt

            - egyéb felhalmozási célú kiadások                           0 eFt

(5)       A képviselő-testület a működési és a felhalmozási célú /tőkejellegű/ bevételeket és kiadásokat az 3. és  4. sz. melléklet szerint állapítja meg.

(6)     Az önkormányzat engedélyezett létszáma 2017. évben - közfoglalkoztatottak nélkül- 3 fő.

(7)     A közfoglalkoztatottak éves létszáma 6 fő.


Az önkormányzat bevételei

4. §


A 3. §-ban megállapított bevételi főösszeg kiemelt előirányzatonkénti megbontását és a kiadási főösszeget előirányzat csoportonként, ezen belül kiemelt előirányzatonként és kötelező feladatok, önként vállalt feladatok, állami (államigazgatási) feladatok az 1. sz. melléklet tartalmazza.



Az önkormányzat kiadásai

5. §


A képviselő-testület a 2017. évi költségvetés kiadásait és ezen belül kiemelt előirányzatait, engedélyezett létszámát az l. sz. melléklet szerint állapítja meg.



Tartalékok

6. §[9]


Az önkormányzat 6.072 eFt tartalékot képez, melyből 6.022 eFt az általános tartalék, 50 eFt pedig céltartalék. A tartalékok felett a képviselő-testület rendelkezik.



Több éves kihatással járó feladatok

7. §


Az önkormányzat több éves kihatással járó kötelezettsége – 7.sz. melléklet szerint- nincs.


8. §


  1. A 2017. évi közvetett támogatások tervezett összegét a 6. sz. melléklet tartalmazza.


  1. Az Európai Uniós támogatással megvalósuló beruházása az önkormányzatnak– 8.sz.melléklete szerint - 2017.évben nincs.


  1. [10]Az előirányzat felhasználási tervet a 9. sz. melléklet tartalmazza.


  1. [11]Az önkormányzat által a lakosságnak juttatott támogatások, szociális, rászorultsági ellátások jogcímeit és összegeit a 10.sz.melléklet tartalmazza.


  1. [12]A központi költségvetésből származó támogatások jogcímeit és összegeit a 11.sz.melléklet tartalmazza.


  1. A Stabilitási törvény 10. § (3) bekezdése alapján előírt adósságot keletkeztető ügyletek és saját bevételek összevetését a 12.sz.melléklet tartalmazza.



A 2017. évi költségvetés végrehajtásának szabályai

9. §


(1)       A gazdálkodás során az év közben keletkezett bevételi többlet felhasználásáról a képviselő-testület dönt.


  1. A szabad pénzeszközök pénzintézeti lekötésével kapcsolatos szerződések illetve pénzügyi műveletek lebonyolítását 1.500.000.-Ft-ig a képviselő-testület a polgármester hatáskörébe utalja. A polgármester a megtett intézkedésekről a következő képviselő-testületi ülésen beszámol.


  1. A (2) bekezdésben meghatározott összeget meghaladó szabad pénzeszköz felhasználásáról a képviselő-testület esetenként dönt.


(4)     Az önkormányzat előirányzatai -kivéve a kiemelt előirányzatokon belül- nem módosíthatóak. A szükséges előirányzat változásról a polgármester előterjesztésében a képviselő testület negyedévente, de legkésőbb a költségvetési beszámoló elkészítésének határidejéig, december 31-i hatállyal dönt a költségvetési rendelet módosításáról. Ha évközben az Országgyűlés az önkormányzatot érintő központi adókból származó részesedést, a helyi önkormányzatok általános működésének és ágazati feladatai támogatásait, valamint a részükre juttatandó költségvetési támogatásokat zárolja, azokat csökkenti, vagy törli, az intézkedés kihirdetését követően haladéktalanul a képviselő-testület elé kell terjeszteni a költségvetési rendeletmódosítását.


(5)     A jóváhagyott bevételi előirányzatokon felüli, a többletfeladatokkal összefüggő többletbevételt – a céljelleggel juttatott pénzeszköz kivételével- a költségvetési rendeletmódosítást követően használható fel.


(6)     A képviselő-testület a jóváhagyott kiadási előirányzatok közötti átcsoportosítás jogát 100 e Ft összeghatárig a polgármesterre átruházza a személyi juttatás előirányzata kivételével. Az átruházott hatáskörben hozott döntésről a polgármester a soron következő ülésen köteles beszámolni a képviselő-testületnek.


  1. Az egységes rovatrend normatív jutalmak és céljuttatás, projektprémium rovatai terhére a költségvetési évben együttesen az egységes rovatrend Törvény szerinti illetmények, munkabérek rovat eredeti előirányzat 10%-áig vállalható kötelezettség.


  1. Az államháztartásról szóló 2011.évi CXCV.törvény 109.§-ának (6) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján a Képviselő-testület az önkormányzatnál és költségvetési szerveinél a kiadások készpénzben történő kifizetését az alábbi esetekben engedélyezi:
  1. készpénzfizetési számlák kifizetése
  2. vásárlási előleg, ellátmány
  3. munkavállalók illetményelőlege
  4. munkavállalók utazási költségtérítése
  5. munkavállalók belföldi és külföldi kiküldetése
  6. közcélú dolgozók munkabére
  7. hóközi pénztári munkabér és személyi juttatás kifizetések, szociális ellátások, segélyek.


ZÁRÓ ÉS EGYÉB RENDELKEZÉSEK

11. §


(1)       A Képviselő-testület tudomásul veszi, hogy az átmeneti időszakban a polgármester -az Áht 25.§ (3) bekezdése szerint– a 2017.évi költségvetési rendeletnek megfelelően intézkedett a bevételek beszedéséről, a kiadások teljesítéséről.

Az átmeneti időszakban beszedett bevételek, teljesített kiadások az Áht 25.§ (4) bekezdése értelmében e költségvetési rendeletbe beépültek.


             (2)       Ez a rendelet kihirdetését követő napon lép hatályba.




Tab, 2017. február 07.









                            Léner Péter                                                Dr. Vanó Szilárd
                           polgármester                                                       jegyző
























Záradék:


Az egységes szerkezetbe foglalt rendelet a 2018. február 16. napjától hatályos jogszabályi szöveget tartalmazza.


Torvaj, 2018. február 15.



                       


                                                                                                          Dr. Vanó Szilárd

                                                                                                                    jegyző
















Indoklás

Torvaj Község Önkormányzata

2/2017. (II.13.) sz. költségvetési rendeletéhez


Az Országgyűlés a 2016. évi XC. törvénnyel elfogadta Magyarország 2017.évi központi költségvetését.


A Kormány továbbra is elkötelezett a költségvetési hiány, valamint az államadósság csökkenő pályájának biztosításában.

Továbbra is fő szempont a foglalkoztatottság növelése, ennek fő része a közfoglalkoztatás.

A 2017. évet érintő költségvetési politika prioritásának tekinti az Otthonteremtést és az adóságcsökkentést.

Csökken a személyi jövedelemadó kulcsa, a fontosabb élelmiszerek áfája, emelet az internet és a vendéglátás áfája is.


2017. évi önkormányzati támogatások szabályozása:

A költségvetési törvény értelmében az Országgyűlés támogatást biztosít a helyi önkormányzatok általános működésének és ágazati feladatainak támogatására az alábbiak szerint:


A településüzemeltetési feladatok támogatása


  • Zöldterület-gazdálkodással kapcsolatos feladatok ellátásának támogatására 1.891.040 Ft
  • Közvilágítás fenntartásának támogatására 1.856.000 Ft
  • Köztemető fenntartásával kapcsolatos feladatok támogatására 100.000 Ft
  • Közutak fenntartásának támogatására 1.659.370 Ft
  • Egyéb kötelező önkormányzati feladatok

Támogatási összeg: 2700 Ft/fő (2016. január 1-jei KSH lakosságszám) a település nagyságához, és az adóerő-képesség szerint, így Torvaj Község Önkormányzatát 5.000.000 Ft illeti meg.


  • Kiegészítő támogatás: Mivel Torvaj község a leghátrányosabb települések közé tartozik, lakosainak száma csupán 272 fő és az egy lakosra jutó adóerő képessége nem haladja meg az 5.000 Ft-ot, így kiegészítő támogatásra is jogosult. Torvajon ez az összeg 3.813.520 Ft
  • Külterületen élő lakosok után 86.700 Ft támogatás illeti meg a települést.

A települési önkormányzatok könyvtári és közművelődési feladataihoz az önkormányzat 1.140.-forint/fő, de legalább 1.200.000 Ft támogatást kap.


-Szociális feladatok támogatása


- A települési önkormányzatokszociális feladatainakegyéb támogatása:

2017. évben 2.201.000 Ft támogatást kap a község erre a célra.

Ezen kívül a rászoruló gyermekétkeztetésre 38.760 Ft-ot igényeltünk.

A falugondnoki szolgálatra 2.500.000,-Ft illeti meg.


Részletes indoklás


Bevételek:


  1. Működési bevételek:


A működési bevételeknél a tervezhető lehetőségek közt vettük számba a kamatbevételt,koncessziós díjat,a kamatmentes kölcsönök és a köztemetések visszafizetése, és a PB gázértékesítés bevételét.


  1. Közhatalmi bevételek:


  • Helyi adók:


Helyi adókból 2.500 e Ft bevétellel számolunk, amely az iparűzési adóból és a magánszemélyek kommunális adójából származik.


  • Átengedett központi adók:


Az átengedett központi adók összetétele a tavalyihoz hasonlóan alakultak. A gépjármű adóból továbbra is 40% illeti meg a települési önkormányzatot, SZJA átengedés nincs.


Az egyéb közhatalmi bevételek között terveztük az igazgatási szolgáltatási díjakat.


  1. Állami támogatások:


Az önkormányzatnak állami támogatásból 20.347 e Ft bevétele várható. A támogatás összegeit a 11.sz.melléklet tartalmazza.

Működéssel kapcsolatos feladatokra 14.408 e Ft, szociális feladatokra 4.740 e Ft, kulturális célú feladatokra 1.200 e Ft lett megállapítva.


  1. Felhalmozási bevételek:


Az önkormányzat a tavalyi évben nyert a vis maior pályázaton 23.391 e Ft-ot. A tárgyi eszköz értékesítésére 200 e Ft került tervezésre.


  1. Előző évi maradvány:


Az önkormányzat előző évi maradványa 20.800 e Ft, melyből 14.850 e Ft működési célú maradvány.

Az 5.950 e Ft fejlesztési célú maradvány a 2016.évben ingatlan értékesítésből (mely 3.000 e Ft volt) és a 2016 decemberében az adósság konszolidációban nem részesült önkormányzatok támogatására kapott 2.950 e Ft-ból tevődik össze.


Hitel felvételt 2017 évben nem terveztünk.





KIADÁSOK:


Személyi juttatások között a polgármester tiszteletdíját, költségtérítését, jutalmát, valamint a hivatalsegéd munkabérét, ruházati költségtérítését és étkezési költségtérítését, a falugondnok közalkalmazotti bérét és ruházati költségtérítését tartalmazza.

Esetleges megbízásokra 200.000,- Ft-ot került tervezésre.

Mozgó könyvtár ellátásával kapcsolatos feladatokra külön összeg tervezése nem szükséges, mert a feladatot a hivatalsegéd látja el.

Egyéb külső személyi juttatásként a tavalyi évhez hasonlóan tervezésre került a falunap, az idősek napi ünnepsége, a Mikulás ünnepség reprezentációs költségei, illetve a kitüntetéssel kapcsolatos érmék, oklevelek költségei.



A személyi juttatásokkal kapcsolatosan került tervezésre a munkaadókat terhelő járulékok.


A dologi kiadások között terveztük a közvilágítást, az önkormányzati épületek és az önkormányzat tulajdonában álló gépek karbantartását, a köztemető fenntartásának költségeit, a közutak karbantartását, a közösségi ház és a mozgókönyvtár működési költségeit, a PB-gázvásárlást, az egyéb épületek vagyonbiztosítását, és egyéb szolgáltatási díjakat, valamint ezek áfa-ját.Továbbá a hivatal működési kiadásait, a számlavezető pénzintézet által felszámított bankköltség összegét, a postaköltséget, a az önkormányzati ingatlanok vagyonbiztosítását, nyomtatványok, irodaszerek költségeit, a riasztó felügyeleti díját.


A működési célú átadásokra tervezett összeg 3.318 e Ft (5.sz.melléklet).


Tab Város Önkormányzatával kötött megállapodás alapján az óvodába járó gyermekek után az egy óvodásra jutó állami forrással és étkezési költségtérítéssel nem fedezett tervezett működési kiadások alapulvételével 58 e Ft pénzeszköz átadással számoltunk.


A Tabi Közös Önkormányzati Hivatal működéséhez való hozzájárulásként 1.200 e Ft lett tervezve.


A Koppány-völgye Többcélú Kistérségi társulás feladataihoz való hozzájárulás tervezett összege 190 e Ft.


A „Koppány-Völgye KEK” Egészségügyi és Szolgáltató Nonprofit Kft-vel történő megállapodás alapján 855 eFt működési célú pénzeszköz átadást terveztünk járóbeteg-szakellátásra, és a háziorvosi ügyletei ellátásra 795 e Ft-ot.


Működési célú pénzeszköz átadásként jelentkezik még a Dél-Nyugat Balatoni Hulladékgazdálkodási Társulás, a Pelso-Kom Nonprofit Kft., az Anyatejes világnapra történő átadás, illetve a civil szervezetek támogatása.


Tartalékok:

2017. évre tartalékként 4.346 e Ft-ot terveztünk, ebből 4.296 e Ft-ot általános tartalék és  50 e Ft összegben céltartalék.




Közfoglalkoztatás:


Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás keretében 2017.03.01-2018.02.28-ig 6 fő bevonásával az alábbi tevékenységet végzik: település karbantartási feladatok (közterületek, parkok takarítása, gondozása, síkosság-mentesítés, hó eltakarítás, favágás, parlagfű-mentesítés).A Kossuth Lajos utcában járdaépítés, vizes blokk építése közösségi házban, földutak és nem aszfaltos utak kátyúzása, urnafal építése, temető kerítés befejezése valósul meg.


Áthúzódó programként jelenleg 3 programban folyik a közfoglalkoztatás, 2 fő lakatos szakmunkás munkakörben 2016.11. 01-től 2017.02.28-ig, 1 fő kőműves szakmunkás munkakörben 2016. 12. 01-től 2017. 01. 31-ig, 1 fő közterület takarító munkakörben 2016.09.01-től 2017. 02.28.-ig látja el a feladatát.


A fenti programokkal éves szinten 6 fő foglalkoztatását tervezzük.


Szociális kiadások alakulása:


A szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. tv. (továbbiakban: szociális törvény) értelmében a szociális ellátás feltételeinek biztosítása az állam központi szerveinek és a helyi önkormányzatnak a feladata.

Az önkormányzat a szociális és gyermekjóléti feladatait a központi költségvetésből biztosított állami normatív támogatásból, valamint az önkormányzat saját bevételeiből látja el. Az elmúlt években bekövetkezett hatásköri változások miatt mára már csak két ellátás, a rendszeres gyermekvédelmi kedvezmény és a szünidei gyermekétkeztetés, amelynek a költségét az állam normatív alapon finanszírozza.

A képviselő-testület a szociális törvényben és az önkormányzati rendeletben meghatározott feltételek alapján települési támogatást, valamint más pénzbeli támogatásokat nyújt.

Torvaj Község Önkormányzata - 2015. március hó 1. napjától - a Torvaj Község Önkormányzata Képviselő-testületének a pénzbeli és természetbeni ellátások rendszeréről, valamint a személyes gondoskodást nyújtó szociális és gyermekjóléti ellátásokról szóló 5/2015. (II. 20.) rendeletében (továbbiakban: helyi rendelet) szabályozza az önkormányzat által nyújtandó és nyújtható ellátási formákat és a jogosultsági feltételeket. Ezek a következők:


Települési támogatások:


  • Létfenntartási gondok enyhítésére nyújtott települési támogatás:

Települési támogatásban lehet részesíteni azt a személyt, akinek családjában a saját és vele közös háztartásban élő személyek figyelembe vételével az egy főre jutó nettó jövedelem az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegnek 130 %-át, egyedülálló esetén 150 %-át nem haladja meg. Évente legfeljebb egy alkalommal jövedelemre való tekintet nélkül is megállapítható települési támogatás, különösen betegséghez, elemi kár elhárításához, iskoláztatáshoz, hosszabb kórházi kezeléssel járó betegséghez…stb. Az így megállapított támogatás összege, rászorultsághoz igazodva, maximum az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 70 %-a lehet.

Továbbá évente egy alkalommal jövedelmi viszonyokra tekintet nélkül a településen állandó bejelentett lakóhellyel rendelkező nyugdíjasokat a képviselő-testület települési támogatásban részesítheti.

A 2016. évre kifizetett támogatások, és a tűzifavásárlásra fordított költségek figyelembe vételével, 2017. évre az előző évinél 195 %-al magasabb összegben került megtervezésre a létfenntartási gondok enyhítésére nyújtott települési támogatásra fordítandó előirányzat.


  • Elhunyt személy eltemettetésének költségeihez való hozzájárulás céljából nyújtott

települési támogatás:

Az elhunyt személy eltemettetésének költségeihez való hozzájárulásként nyújtandó települési támogatás összege az eltemettető családja jövedelmének a függvényében az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 50 %-a és 100 %-a (28.500.-forint) között változik.

A támogatás iránti kérelemhez a jövedelemigazolásokon kívül csatolni kell a halotti anyakönyvi kivonatot, és a temetés költségeiről a támogatást kérő nevére kiállított számlák eredeti példányát.

2017. évre az előző évivel azonos, azaz 4 hozzátartozó segélyezésével számoltunk.


  • Lakhatás elősegítése érdekében nyújtott települési támogatás

A lakhatás elősegítése érdekében annak a rászorulónak nyújtható települési támogatás, akinek nincs a szociális törvény 4. § (1) bekezdés b) pontja szerinti vagyona, valamint akinek családjában a saját és vele közös háztartásban élő személyek figyelembe vételével az egy főre jutó nettó jövedelem az 50.000,- Ft-ot nem haladja meg. A támogatás összege jövedelemtől függően 2500.-forint, illetve 5.000.- forint.

2017. évre az előző évivel azonos, azaz 20 igénylővel számoltunk a lakhatás elősegítése érdekében nyújtott települési támogatás tervezése során.


  • Ápolási támogatás céljából nyújtott települési támogatás

Ápolási célú települési támogatás állapítható meg, Torvaj Község közigazgatási területén, lakóhellyel rendelkező és életvitelszerűen a településen lakó nagykorú személy részére, amennyiben 18. életévét betöltött tartós beteg közeli hozzátartozója gondozását, ápolását végzi. Regisztrált álláskereső és a munkanélküliek ellátására, társadalombiztosítási ellátására, valamint nyugellátásra nem jogosult; a családjában az egy főre jutó havi nettó jövedelem a 35.000,- Ft-ot, egyedülálló esetén a 42.000,- Ft-ot nem haladja meg, és a szociális törvény 4. § (1) bekezdés b) pontja szerinti vagyonnal nem rendelkeznek; nem jogosult a szociális törvény 41. §-a alapján ápolási díjra.

Az ápolási célú települési támogatás a kérelem benyújtásának napjától 12 hónapra kerül megállapításra, összege 15.000,- Ft/hó.

2016. évben egy fő ápolási támogatás céljából nyújtott települési támogatásra jogosult személy ellátása megszűnt, a fenti ellátás iránt új kérelem nem érkezett, ezért az előző évi tervnél alacsonyabb, azaz 1 fő támogatásával számoltunk 2017. évre.


Köztemetés:

A köztemetés megállapításának feltételeit a szociális törvény szabályozza. Köztemetés iránt 2016. évben 1 kérelem érkezett, így 2017. évre is 1 igénylő támogatásával számoltunk.


Oktatási intézmények tanulóinak nyújtandó támogatások


  • Üdülési támogatás:

A képviselő-testület évente egy alkalommal üdülési támogatásban részesítheti az oktatási intézmény által belföldön, vagy csereüdültetés keretében szervezett legalább 5 napos üdülésen, illetve táborozáson részt vevő gyermekeket, amennyiben a gyermeket nevelő családban az egy főre eső jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 150 %-át. A támogatás összege a jogosult családja jövedelmének a függvényében 8.000 és 14.000 forint között változik.

Üdülési támogatás iránt évek óta nem jelentkezett igény, ezért csak 1 fő támogatásával számoltunk 2017. évre.


  • Étkezési térítési díjkedvezmény:

A helyi rendelet értelmében a kettő, vagy több gyermekes, továbbá gyermeküket egyedül nevelő szülők az óvodába és általános iskolába járó gyermekekre tekintettel gyermekenként napi 30 Ft étkezési térítési díjkedvezményben részesülhetnek. E térítési díjkedvezmény csak akkor vehető igénybe, ha a gyermek(ek) más térítési díjkedvezményben nem részesül(nek).

2017. évre az előző évivel azonos, azaz 4 fő támogatásával számoltunk.


  • Gyermekek iskola kezdés és karácsony előtti támogatása:

A képviselő-testület az oktatási és nevelési intézménybe járó, életvitelszerűen a településen élő, egyéb kedvezményben nem részesülő gyermekeket évente kettő alkalommal hivatalból, a család életkörülményeire és jövedelmi viszonyaira való tekintet nélkül támogatásban részesítheti. A 2016. évi tényadatok figyelembe vételével, 2017. évre az előző évinél 75 %-al magasabb jogosultszámot terveztünk a gyermekek iskola kezdésére és karácsony előtti támogatására.

  • Bursa Hungarica Ösztöndíj:

A képviselő-testület e támogatásra 2017. évben felhasználható előirányzatot 100.000 forintban határozta meg a 66/2016. (IX. 20.) sz. képviselő-testületi határozatával. Az ösztöndíjak odaítélésére 2016. decemberében került sor, 1 „A” típusú támogatásra pályázó részére került megállapításra az ellátás.


Rendszeres gyermekvédelmi kedvezmény:

Ezen ellátásra jogosultak nem részesülnek havi rendszerességgel pénzellátásban, csak egy évben két alkalommal augusztusban és novemberben kaptak 2016. évben gyermekenként 5800 – 5800 forint támogatást, Erzsébet utalvány formájában. Az utalványokat élelmiszer, ruházat és tanszer vásárlására lehet felhasználni.

A jogosultak részére fizetendő esetenkénti támogatás összege 2017. évben 5800 forintról 6000 forintra emelkedik, illetve a hátrányos és halmozottan hátrányos helyzetben lévő gyermekek esetén 6500 forintra.

A 2016. évi tényadatok figyelembe vételével, 2017. évre az előző évi tervnél 47 %-al kevesebb, azaz 16 ellátásra jogosulttal számoltunk a rendszeres gyermekvédelmi kedvezmény tervezése során.


Szociális étkezésben részesülők támogatása:

A 2016. évben 2 fő vette igénybe ezen támogatási formát, ezért 2017. évre is 2 igénylő támogatását terveztünk.


Szünidei gyermekétkeztetés:

Új ellátási forma a szünidei gyermekétkezés, mely ellátást a településen az elmúlt évben 4 személy igényelte, így 2017. évre is 4 igénylő támogatásával számoltunk.

Felhalmozási kiadások:


A felhalmozási kiadások között terveztünk a közfoglalkozatási programmal összefüggő tárgyi eszközök beszerzését. A hivatal épületébe bútorok kerülnének beszerzésre. 

A már meglévő játszóteret szeretnék 1-2 játékkal bővíteni. Tervezésre került a falugondnoki szolgálatra eszköz beruházás.

A felújítások közt a kultúrház vizesblokkjának kialakítására kerülne sor.

A vis maior pályázaton nyert pénzből a Szőlőhegyi út útburkolatjának a helyreállítása valósul meg.

A 2017. évi közvetett támogatások tervezett összegének indoklása:

Közvetett támogatások tervezésénél az adózás rendjéről szóló 2003. évi XCII. tv. 134. § alapján a méltányosság gyakorlásának lehetőségét vettük figyelembe.

Több éves kihatással járó kiadások indoklása:

Az önkormányzatnak nincs több éves kihatással járó ügylete.


Az Európai Uniós támogatással megvalósuló beruházások alakulása:

Az önkormányzatnak 2017.évben nincs Európai Uniós támogatással megvalósuló beruházása.



Torvaj, 2017. február 07.




                                                                                                   Léner Péter
                                                                                                  polgármester

















Indoklás

Torvaj Község Önkormányzata

11/2017. (XI.27.) sz. költségvetési rendelethez


A Képviselő-testület az 2/2017. (II.13.) sz. rendeletével elfogadta az önkormányzat 2017. évi költségvetését.


Jelen rendelet-tervezet az alábbi változást tartalmazza:


Bevételek:


  • Az állami támogatás 9.254 e Ft-tal emelkedett, az alábbi bontás szerint:
  • Település arculati kézikönyv készítésének támogatása: 1.000 e Ft
  • Szociális ágazati pótlék: 310 e Ft
  • Szociális célű tűzifa támogatása: 604 e Ft
  • Polgármesteri béremelés különbözetének támogatása: 882 e Ft
  • Minimálbér és gar.bérmin.emeléséhez, a szoc.hzj.adó csökkentésének hatásának kompenzációjához támogatás: 674 e Ft
  • Lakossági víz- és csatornaszolgáltatás támogatása: 5.784 e Ft


  • Az egyéb működési célú támogatás 148 e Ft-tal emelkedett, ami az erzsébet utalványban kapott gyermekvédelmi támogatás összegének felel meg.
  •  A vis maior állami támogatás összege 23.991 e Ft-ra módosul.
  • Az előző évi maradvány 20.837 e Ft-ra módosul.

Kiadások:


  • A működési célú pénzeszköz átadás 9.512 e Ft-ra módosult.

A 2015. és 2016. évi állami támogatások elszámolása után az önkormányzatnak visszafizetési kötelezettsége keletkezett. A fel nem használt támogatások összege 347 e Ft.

A VP6-7.2.1-7.4.1.2-16 kódszámú felhívás 2. célterületére pályázat került benyújtásra konzorciumban Bábonymegyer és Zala községekkel. A pályázat önkormányzatra eső költsége 92 e Ft, ami Bábonymegyer községnek kerül átadásra.

A Dél-Dunántúli Régió Ivóvízminőség javító Önkormányzati Társulás 2017. évi működési hozzájárulás összege 60 e Ft.

A Koppány-völgyi Alapszolgáltatási Központnak átadott működési hozzájárulás 21 e Ft-tal emelkedett.

A „KEK”-nek tervezett ügyeleti és járóbeteg ellátáshoz tervezett működési hozzájárulás összeségében 110 e Ft-tal csökkent.

A Dunántúli Regionális Vízmű Zrt.-nek a lakossági víz- és csatornaszolgáltatás támogatás kerül átadásra 5.784 e Ft összegben.


  • Az ellátottak pénzbeli juttatásaira tervezett összeg 605 e Ft-tal emelkedett, ami a szociális célú tűzifa vásárlásához kapcsolódik.
  • A beruházás 1.850 e Ft-tal emelkedett, ami magában foglalja a település arculati kézikönyv elkészítését 1.000 e Ft-ért, a könyvtárba laptop beszerzését 100 e Ft értékben, a rendezvények lebonyolításához sátor beszerzését 550 e Ft, illetve a közfoglalkoztatás 200 e Ft-tal történő emelését.
  • A művelődési házban történő vizesblokk kialakítására tervezett összeget megemeltük 200 e Ft-tal.
  • Tartalék összege 5.536 e Ft-ra módosul.


Torvaj, 2017. november 22.




                                                                                                   Léner Péter
                                                                                                  polgármester



















Indoklás

Torvaj Község Önkormányzata

                        1/2018.(II.15.) sz. költségvetési rendeletéhez


A Képviselő-testület az 2/2017. (II.13.) sz. rendeletével elfogadta az önkormányzat 2017. évi költségvetését.


Jelen rendelet-tervezet az alábbi változást tartalmazza:


Bevételek:


  • Az állami támogatás 34 e Ft-tal csökkent a rászoruló gyermekek szünidei étkeztetés létszám adatai alapján.
  • A kistelepülési önkormányzatok alacsony összegű fejlesztéseinek támogatására kapott 750 e Ft a felhalmozási bevételt növelte.
  • A finanszírozási bevétel 954 e Ft-tal növekedett az államháztartáson belüli megelőlegezés összegével.

Kiadások:


  • A dologi kiadásokra tervezett összeg 365 e Ft-tal növeltük, a sportpályán történő karbantartási munkák, a falugondnoki busz szervíz költsége, a szociális célú tűzifa szállítási költsége miatt.
  • A működési célú pénzeszköz átadás 70 e Ft-tal emelkedett, ami az Emberi Erőforrások Támogatáskezelő Bursa Hungarica Ösztöndíjrendszernek történő 50 e Ft pénzeszköz átadását, illetve a Falugondnokok Somogy Megyei Egyesületének történő 20 e Ft pénzeszköz átadását jelenti.
  • Az ellátottak pénzbeli juttatásaira tervezett összeg 50 e Ft-tal csökkent, mert a Bursa ösztöndíj támogatás pénzeszköz átadásként valósul meg.
  • A felújításra tervezett összeg 750 e Ft-tal növekedett, ami a kultúrház nyílászáróinak beépítési költségét jelenti.
  • Tartalék összege 6.072 e Ft-ra módosul.


Torvaj, 2018. február 13.




                                                                                                   Léner Péter
                                                                                                  polgármester

[1]

Módosította a 11/2017.(XI.27.) rendelet 1. § (1) bekezdése, az 1/2018.(II.15.) rendelet 1. § (1) bekezdése, hatályos 2018. február 16. napjától.

[2]

Módosította a 11/2017.(XI.27.) rendelet 1. § (2) bekezdése, az 1/2018.(II.15.) rendelet 1. § (2) bekezdése, hatályos 2018. február 16. napjától.

[3]

Módosította a 11/2017.(XI.27.) rendelet 1. § (3) bekezdése, az 1/2018.(II.15.) rendelet 1. § (3) bekezdése, hatályos 2018. február 16. napjától.

[4]

Módosította a 11/2017.(XI.27.) rendelet 1. § (4) bekezdése, az 1/2018.(II.15.) rendelet 1. § (4) bekezdése, hatályos 2018. február 16. napjától.

[5]

Módosította a 11/2017.(XI.27.) rendelet 1. § (5) bekezdése, az 1/2018.(II.15.) rendelet 1. § (5) bekezdése, hatályos 2018. február 16. napjától.

[6]

Módosította a 11/2017.(XI.27.) rendelet 2. § (1) bekezdése, az 1/2018.(II.15.) rendelet 2. § (1) bekezdése, hatályos 2018. február 16. napjától.

[7]

Módosította a 11/2017.(XI.27.) rendelet 2. § (2) bekezdése, az 1/2018.(II.15.) rendelet 2. § (2) bekezdése, hatályos 2018. február 16. napjától.

[8]

Módosította a 11/2017.(XI.27.) rendelet 2. § (3) bekezdése, az 1/2018.(II.15.) rendelet 2. § (3) bekezdése, hatályos 2018. február 16. napjától.

[9]

Módosította a 11/2017.(XI.27.) rendelet 3. §-a, az 1/2018.(II.15.) rendelet 3. §-a, hatályos 2018. február 16. napjától.

[10]

Módosította a 11/2017.(XI.27.) rendelet 4. § (1) bekezdése, az 1/2018.(II.15.) rendelet 4. § (1) bekezdése, hatályos 2018. február 16. napjától.

[11]

Módosította a 11/2017.(XI.27.) rendelet 4. § (2) bekezdése, az 1/2018.(II.15.) rendelet 4. § (2) bekezdése, hatályos 2018. február 16. napjától.

[12]

Módosította a 11/2017.(XI.27.) rendelet 4. § (3) bekezdése, az 1/2018.(II.15.) rendelet 4. § (3) bekezdése, hatályos 2018. február 16. napjától.