Torvaj Község Önkormányzat Képviselő-testületének 5/2017. (V.22.) önkormányzati rendelete

A 2016. évi zárszámadásról

Hatályos: 2017. 05. 22- 2021. 02. 19

Torvaj Község Önkormányzata Képviselő-testületének
5/2017. (V.22.)
RENDELETE

a 2016. évi zárszámadásról




Torvaj Község Önkormányzata Képviselő-testülete az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 91. §-ában kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32.cikk.(1)bekezdés f.) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva az önkormányzat 2016. évi zárszámadásáról az alábbiakat rendeli el:


I.

A BEVÉTELEK ÉS KIADÁSOK TELJESÍTÉSE

1. §


(1)       Torvaj Község Önkormányzata Képviselő - testülete a 2016. évi költségvetés végrehajtásáról szóló beszámolót


56.129 e Ft bevétellel (1. sz. melléklet),

35.291 e Ft kiadással (1. sz. melléklet),

20.838 e Ft maradvánnyal jóváhagyja.


(2)       Az Önkormányzat bevételeit forrásonként és a kiadásokat – ezen belül a kiemelt kiadásokat kormányzati funkciónként részletezve a 2. számú mellékletben foglaltaknak megfelelően hagyja jóvá.


2. §


Az Önkormányzat fejlesztési kiadásainak teljesítését 1.750 e Ft főösszegben, valamint célonkénti részletezését a 4. számú mellékletben foglaltak szerint határozza meg.


3. §


A képviselő-testület az önkormányzat által nyújtott közvetett támogatásokat a 6. számú melléklet szerint állapítja meg.


4. §


Az önkormányzatnak több éves kihatással járó kötelezettsége nincs (8.sz. melléklet)


5. §


Az Önkormányzat 2016. 12.31-i állapot szerint nem rendelkezik hitelállománnyal.





II.

AZ ÖNKORMÁNYZAT VAGYONA

6. §


(1)Az Önkormányzat 2016. év december 31-i állapot szerinti konszolidált mérlegét a 12. számú mellékletben részletezett adatok alapján 231.296 e Ft mérlegfőösszegben állapítja meg.


(2)Az Önkormányzat vagyonkimutatását a 13. számú melléklet szerint jóváhagyja.


(3)A Stabilitási törvény 10. § (3) bekezdése alapján előírt adósságot keletkeztető ügyletek és a saját bevételek alakulásának az összevetését a 10.sz. melléklet szerint állapítja meg.




III.

A MARADVÁNY MEGÁLLAPÍTÁSA, JÓVÁHAGYÁSA

7. §


  1. )Az Önkormányzat 2016. évi költségvetési maradványát 20.838 e Ft összegben a 14. számú mellékletnek megfelelően hagyja jóvá, melyből 937 e Ft kötelezettség vállalással terhelt maradvány, melyből 814 e Ft államháztartáson belüli megelőlegezés.


  1. )Az önkormányzatnak az általános, köznevelési és szociális feladataihoz kapcsolódó támogatások elszámolásából 2016.évre 11 e Ft visszafizetési kötelezettsége keletkezett, mely a rászoruló gyermekek szünidei étkeztetésének elszámolásából keletkezett.


  1. )Az önkormányzat a 2016 évi mérleg szerinti eredményét -5.134 e Ft összeggel hagyja jóvá, melyet a 15.sz. melléklet tartalmaz.




IV.

ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK

8. §



A rendelet a kihirdetése napján lép hatályba.



Torvaj, 2017. május 16.





                             Léner Péter                                               Dr. Vanó Szilárd
                          polgármester                                                       jegyző






















I N D O K L Á S


5/2017. (V.22.)

a 2016. évi zárszámadásról szóló rendelethez


A 2016. évi költségvetés végrehajtása a következők szerint alakult:


1, Bevételek:


A bevételek összességében 98 %-ra teljesültek (1. sz. melléklet) a módosított előirányzathoz viszonyítva, ezen belül a működési bevételek meghaladták a tervezett összeget(3. sz. melléklet).


Az állami támogatásokat a költségvetési törvényben meghatározottak szerint kaptuk, ezek 100 %-ra teljesültek, a következő csoportosítás szerint:


  • Helyi önkormányzatok működésének általános feladatainak és ágazati feladat támogatása     13.802 e Ft
  • Szociális feladatokhoz való hozzájárulás    5.826 e Ft
  • Könyvtári és közművelődési feladatok támogatása   1.200 e Ft
  • Működési célú és kiegészítő támogatás    2.606 e Ft
  • Elszámolásból származó bevétel 51e Ft

           Mindösszesen 23.486 e Ft


Az egyéb működési célú támogatások közt az önkormányzat a közfoglalkoztatási programjaira és a rendszeres gyermekvédelmi kedvezményhez kapcsolódó Erzsébet utalványára kapott támogatás szerepel.


A működési bevételek a PB gázpalack értékesítéséből, szociális kölcsönök és köztemetés visszafizetéseiből, koncessziós díj bevételéből illetve túlfizetések visszatérítéseiből (Allianz, E.on) származnak.


A 2016. évi adókivetések március 15. előtt megtörténtek. Az adó befizetésére kamatmentesen két egyenlő részletben van lehetőség, minden év március 15. és szeptember 15. napjáig.

A helyi adók 93 %-ra, míg az átengedett központi adók (gépjárműadó) 93 %-ra teljesültek.


Finanszírozási bevételként az államháztartáson belüli megelőlegezés szerepel 814 e Ft összegben.


A fejlesztési célú bevételek 100 %-ra (4. sz. melléklet) realizálódtak.

Felhalmozási bevételként jelentkezik az adósságkonszolidációban nem részesült önkormányzatok támogatása, és az ingatlan értékesítéséből származó bevétel.




2, Kiadások:


A működési kiadások 69 %-ra teljesültek (3.sz.melléklet).

A működési kiadás személyi juttatásokból, a munkaadókat terhelő járulékokból, dologi kiadásból, ellátottak pénzbeli juttatásaiból, működési célú kiadásokból tevődik össze.


A személyi juttatások és a munkaadót terhelő járulékok a hivatalsegéd, polgármester, falugondnok és a közfoglalkoztatásban résztvevőkkel kapcsolatos kiadásokat érintik.

A személyi juttatás 93%-ra, a munkaadókat terhelő járulékok 90%-ra teljesült a módosított előirányzathoz képest.


Dologi kiadások 84%-ra teljesültek. E kiadások közt az önkormányzat tulajdonában lévő közterületek és az általa fenntartott épületek üzemeltetése, működtetése, karbantartása szerepel. A rászoruló gyermekétkeztetés, illetve a szociális tűzifa szállítási költsége is ide tartozik.


A működési célra átadott pénzeszközök 99 %-ban teljesültek (5.sz.melléklet).

A kötelező alapfeladatok ellátásához a Többcélú Kistérségi Társulásnak, Tab Város Önkormányzatának az óvodai működéshez és a szennyvíz agglomerációhoz, a KEK részére a járó beteg és az ügyeleti ellátáshoz járult hozzá az önkormányzat.

A Pelso-Kom Nonprofit Kft. részére 6 e Ft értékben, illetve a Dél-dunántúli Ivóvízminőség javító Társulás részére 57 e Ft-ot adtunk át.


Az ellátottak pénzbeli juttatásai a módosított előirányzathoz képest 65%-ra teljesültek (7.sz.melléklet).


A jogosult részére jövedelme kiegészítésére, pótlására szociális ellátás nyújtható.

A szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. tv. (továbbiakban: szociális törvény) értelmében a szociális ellátás feltételeinek biztosítása az állam központi szerveinek és a helyi önkormányzatnak a feladata.

Az önkormányzat a szociális és gyermekjóléti feladatait a központi költségvetésből biztosított állami normatív támogatásból, valamint az önkormányzat saját bevételeiből látja el.

Az elmúlt években bekövetkezett hatásköri változások miatt mára már csak két ellátás, a rendszeres gyermekvédelmi kedvezmény és a szünidei gyermekétkeztetés, amelynek a költségét az állam normatív alapon finanszírozza.

A képviselő-testület a szociális törvényben és az önkormányzati rendeletben meghatározott feltételek alapján települési támogatást, valamint más pénzbeli támogatásokat nyújt.

Torvaj Község Önkormányzata - 2015. március hó 1. napjától - a Torvaj Község Önkormányzata Képviselő-testületének a pénzbeli és természetbeni ellátások rendszeréről, valamint a személyes gondoskodást nyújtó szociális és gyermekjóléti ellátásokról szóló 5/2015. (II. 20.) rendeletében (továbbiakban: helyi rendelet) szabályozza az önkormányzat által nyújtandó és nyújtható ellátási formákat és a jogosultsági feltételeket. Ezek a következők:

1.Települési támogatások:


  • Létfenntartási gondok enyhítésére nyújtott települési támogatás:

Települési támogatásban lehet részesíteni azt a személyt, akinek családjában a saját és vele közös háztartásban élő személyek figyelembe vételével az egy főre jutó nettó jövedelem az öregségi nyugellátás 130 %-át, egyedülálló esetén 150 %-át nem haladja meg. Évente legfeljebb egy alkalommal jövedelemre való tekintet nélkül is megállapítható települési támogatás, különösen betegséghez, elemi kár elhárításához, iskoláztatáshoz, hosszabb kórházi kezeléssel járó betegséghez…stb. Az így megállapított támogatás összege, rászorultsághoz igazodva, maximum az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 70 %-a lehet.

2016. évben 74 esetben került megállapításra a települési támogatás, melyből 71 esetben pénzbeli támogatásként, 3 esetben tűzifa formájában, természetbeni ellátásként nyújtotta az önkormányzat a támogatást. A képviselő-testület 67 esetben a településen élő nyugellátásban részesülő személyeket részesítette hivatalból személyenként 5 e Ft összegű támogatásban. 7 esetben kérelemre indult az eljárás. A vizsgált időszakban települési támogatás elutasítására egy alkalommal került sor.

Az előző év azonos időszakában 4 fő részesült települési támogatásban.

A költségvetés tervezésekor 12 fő támogatásával számoltunk, 220 e forint összegben.

Torvaj község 2016. évben nem pályázott szociális célú tűzifára, azonban a képviselő-testület a 78/2016. (XI. 22.) számú határozata alapján 325 e forintért 16 erdei m3 tűzifát vásárolt, mely természetbeni szociális ellátásként került kiosztásra.


  • Elhunyt személy eltemettetésének költségeihez való hozzájárulás céljából nyújtott települési támogatás:

Az elhunyt személy eltemettetésének költségeihez való hozzájárulásként nyújtandó települési támogatás összege az eltemettető családja jövedelmének a függvényében az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 50 és 100 %-a (28.500.-forint) között változik.

A támogatás iránti kérelemhez a jövedelemigazolásokon kívül csatolni kell a halotti anyakönyvi kivonatot, és a temetés költségeiről a támogatást kérő nevére kiállított számlák eredeti példányát.

2016. évében 2 igénylő részére kerül megállapításra a fenti ellátás. A vizsgált időszakban ezen ellátás elutasítására nem került sor.

2016. egész évre 4 hozzátartozó segélyezésével számoltunk 80 e Ft összegben. Előző év azonos időszakában 1 személy részére került megállapításra a fenti ellátás.


  • Lakhatási elősegítése érdekében nyújtott települési támogatás:

A lakhatás elősegítése érdekében annak a rászorulónak nyújtható települési támogatás, akinek nincs az Szt. 4. § (1) bekezdés b) pontja szerinti vagyona, valamint akinek családjában a saját és vele közös háztartásban élő személyek figyelembe vételével az egy főre jutó nettó jövedelem az 50 e Ft-ot nem haladja meg. A támogatás összege jövedelemtől függően

2500.-forint, illetve 5.000.- forint.

2016. december 31. napján 8 háztartás részesült lakhatási támogatás céljából nyújtott települési támogatásban. Ezen ellátás iránti kérelem 1 esetben került elutasításra.

A költségvetés tervezésekor 20 háztartás támogatásával, és 1 e Ft előirányzattal számoltunk. Előző év azonos időpontjában 12 személy részesült a fenti támogatásban.


  • Ápolási támogatás céljából nyújtott települési támogatás:

Ápolási célú települési támogatás állapítható meg, Torvaj Község közigazgatási területén lakóhellyel rendelkező és életvitelszerűen a településen lakó nagykorú személy részére, amennyiben 18. életévét betöltött tartós beteg közeli hozzátartozója gondozását, ápolását végzi; regisztrált álláskereső és a munkanélküliek ellátására, társadalombiztosítási ellátására, valamint nyugellátásra nem jogosult; a családjában az egy főre jutó havi nettó jövedelem a

35 e Ft-ot, egyedülálló esetén a 42 e Ft-ot nem haladja meg, és az Szt. 4. § (1) bekezdés b) pontja szerinti vagyonnal nem rendelkeznek; nem jogosult az Szt. 41. §-a alapján ápolási díjra.

Az ápolási célú települési támogatás a kérelem benyújtásának napjától 12 hónapra kerül megállapításra, összege 15 e Ft/hó.

2016. évben ápolási támogatás céljából nyújtott települési támogatás iránt 1 kérelem érkezett, melynek a képviselő-testület helyt adott, majd ugyanebben az évben a jogosult kérelmére az ellátás megszüntetésre került.

A költségvetés tervezésekor 2 fő támogatásával, és 360 e Ft előirányzattal számoltunk.


2.Köztemetés:

A haláleset helye szerint illetékes települési önkormányzat képviselő-testülete gondoskodik az elhunyt személy közköltségen történő eltemettetéséről, ha nincs vagy nem lelhető fel az eltemettetésre köteles személy, vagy az eltemettetésre köteles személy az eltemettetésről nem gondoskodik.

2016. évre 1 köztemetéssel számoltunk, a tervezett összeg 150 e Ft volt. 2016. évben köztemetés elrendelésére 1 alkalommal került sor, 137 e Ft összegben.


3.Oktatási intézmények tanulóinak nyújtandó támogatások


  • Étkezési térítési díjkedvezmény

A helyi rendelet értelmében a kettő, vagy több gyermekes, továbbá gyermeküket egyedül nevelő szülők az óvodába és általános iskolába járó gyermekekre tekintettel gyermekenként napi 30 Ft étkezési térítési díjkedvezményben részesülhetnek. E térítési díjkedvezmény csak akkor vehető igénybe, ha a gyermek(ek) más térítési díjkedvezményben nem részesül(nek).

2016. évben senki nem részesült étkezési térítési díjkedvezményben. 2016. évre 4 gyermek támogatásával számoltunk, 40 e Ft összegben.


  • Gyermekek iskolakezdés és karácsony előtti támogatása:

A képviselő-testület az oktatási és nevelési intézménybe járó, életvitelszerűen a településen élő, egyéb kedvezményben nem részesülő gyermekeket évente kettő alkalommal hivatalból, a család életkörülményeire és jövedelmi viszonyaira való tekintet nélkül támogatásban részesítheti.

A képviselő-testület 2016. év augusztus 22-i ülésén döntött (11 gyermek esetében) támogatások odaítéléséről. Az oktatási és nevelési intézménybe járó gyermekeket személyenként 14– 20 e Ft közötti támogatásban részesítette a testület, mely ellátások kifizetésére 2016. szeptember hó 22-ig került sor.

A képviselő-testület karácsony előtt 20, a fenti feltételeknek megfelelő gyermeket, illetve kiskorú gyermek szülőjét részesítette hivatalból személyenként 15 e Ft összegű támogatásban.


-Bursa Hungarica Ösztöndíj :


A képviselő-testület a 131/2015. (XI. 10.) számú határozatával döntött 1 felsőoktatási intézményben tanuló hallgató támogatásban részesítéséről. A támogatás mértéke havonta 4 e Ft volt. A költségvetés tervezése során az ösztöndíjra 160 e Ft támogatást ítélt meg a képviselő-testület.


Rendszeres gyermekvédelmi kedvezmény:


Ezen ellátásra jogosultak nem részesülnek havi rendszerességgel pénzellátásban, csak egy évben két alkalommal augusztusban és novemberben kapnak jelenleg gyermekenként 5800 – 5800 forint támogatást, Erzsébet utalvány formájában.

2016. december hó 31-én 13 gyermek részesült ebben az ellátásban. Ezen ellátás iránti kérelem elutasítására nem került sor. 2016. évre 30 gyermek támogatásával számoltunk, a rendszeres gyermekvédelmi kedvezményre rendelkezésre álló előirányzat 348 e forint.

Előző év azonos időpontjában 19 fő részesült rendszeres gyermekvédelmi kedvezményben. A támogatásban részesítettek száma 32 %-al csökkent.


A fejlesztési célú kiadások a módosított előirányzathoz képest 37%-ra teljesültek (4.sz.melléklet).


232 e Ft értékben dolomit kő vásárlására került sor az útpadka helyreállításához.

Tervezési szerződés lett kötve Filótás Antal tervezővel a torvaji kultúrház felújítására 240 e Ft összegben.

A mezőgazdasági bevétel terhére 370 e Ft értékben mobilgarázs került beszerzésre, ami a Hivatal udvarán lett elhelyezve.

Az önkormányzat megbízta a tabi önkormányzatot a szennyvízelvezetési agglomerációs lehatárolás elkészítésének lebonyolításával. A dokumentáció elkészítésére Tab város önkormányzata megbízási szerződést kötött a Kristály Kft.-vel, amelynek költsége 889 e Ft.

A tervezési költség 5 település közt került felosztásra, így Torvaj önkormányzata 178 e Ft megfizetését vállalta.


Benyújtott pályázatok:

2016 novemberében Torvaj Község Önkormányzata a „Vidéki térségek kisméretű infrastruktúrájának és alapvető szolgáltatásainak fejlesztése” című felhívásra Bábonymegyer és Zala községgel konzorciumban pályázatot nyújtott be. A projekt benyújtásához szükséges előkészítő munkákra, és a pályázat pozitív elbírálása esetén a projektmenedzsment során felmerülő feladatok elvégzésére a B2010 Kft.-vel 435 e Ft + ÁFA megbízási díjért szerződést kötött Bábonymegyer önkormányzata, amelyből Torvaj önkormányzata 145 e Ft + ÁFA összeget fizet. A megbízási díj fedezetét a képviselő-testület a 2017. évi költségvetés terhére biztosítja. Nyertes pályázat esetén a szükséges önerő 670 e Ft. A pályázat elbírálása 2017 második félévében várható.

2016. júliusában vis-maior pályázatot nyújtott be a település az esőzések okozta károk helyreállítására. Becsült károk helyreállítási költsége összesen: 26 691 e Ft.

A településnek 2 700 e Ft önerőt kell vállalni.

2016. augusztus 31-én az önkormányzat pályázatot nyújtott be az „Adósságkonszolidációban nem részesült települések támogatása” címmel. A 2 950 e Ft vissza nem térítendő támogatást megítélte a Belügyminisztérium. A szükséges önerő bruttó 27 e Ft.

Az összeg felhasználására a 2017-es évben kerül sor.


Beruházás:

  • közfoglalkoztatás keretén belül beszerzésre került egy toló lap kistraktorhoz 156 e Ft, bozótvágó 220e Ft, Husqvarna fűkasza 43 e Ft, valamint egyéb eszközök 168e Ft értékben.
  • hivatalba számítógép, router és adapter beruházása történt meg összesen 74 e Ft értékben.
  • utcai padokat készítettünk (5 db) 82 e Ft értékben, üst szett, takarítógép, játékkonzol, kávéfőző vásárlása összesen 209 e Ft értékben, illetve mobilgarázs 206 e Ft értékben.
  • falugondnoki kisbuszra vonóhorog lett szereltetve 79 e Ft értékben, valamint ülésvédő és 6 db ülésmagasító került beszerzésre 11 e Ft értékben.
  • PELSO-KOM Nonprofit Kft. saját tőke rendezése érdekében a tőkeemeléssel kapcsolatosan 82 e Ft összeget biztosított.
  • MTD fűnyíró került beszerzésre 63 e Ft értékben.
  • Eladásra került egy 5910m2 kivett iroda, udvar belterületi ingatlan.


Közfoglalkoztatás:

Torvaj Község Önkormányzata és a Somogy Megyei Kormányhivatal Siófoki Járási Hivatal Tabi Munkaerő Piaci Pont hatósági szerződést kötött a 2016. évi közfoglalkoztatás támogatására.

Önkormányzatunknál 2016-ban a közfoglalkoztatás keretében az alábbi START munka programban, illetve egyéb hosszú időtartamú közfoglalkoztatás keretében történt a foglalkoztatás:


PROGRAM

MEGNEVEZÉSE

LÉTSZÁM

Foglalkoztatás időtartama

Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás    egészségfejlesztési segítő képzés

1 fő

2015.12.14. – 2016.06.30

Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás

3 fő

2015.12.28. – 2016.02.29.

START belvíz program

6 fő

2016.03.01. – 2016.10.31.

Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás    tisztítás-technológiai képzés

1 fő

2016.03.23. – 2016.09.30.

Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás  közterület takarító  

1 fő

2016.04.13. – 2016.08.31.

Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás  közterület takarító    

1 fő

2016.08.01. – 2016.09.16.


Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás  közterület takarító    

1 fő

2016.09.01. – 2017.02.28.

Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás    település karbantartó képzés

2 fő

2016.09.01. – 2016.11.30.

Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás  lakatos

2 fő

2016.11.01. – 2017.02.28.

Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás  kőműves

1 fő

2016.11.01. – 2016.12.15.

Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás  betanított festő-mázoló képzés

1 fő

2016.12.08. – 2017.03.31.

Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás  kőműves

1 fő

2016.12.16. – 2017.01.31.

A 2015. évről áthúzódó hosszabb időtartamú program keretében 3 fő az önkormányzatnál dolgozott közterület takarító munkakörben (a közfoglalkoztatotti bér és szociális hozzájárulási adó támogatása 100 %-os), valamint hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás keretében képzéses programban 1 fő egészségfejlesztési segítő képzésen vett részt, a képzés ideje alatt a közfoglalkoztatott mentesítve volt a munkavégzési kötelezettség alól. A program támogatottsága 100 %-os volt.

2016. évben a kistérségi Startmunka mintaprogram Belvíz program 6 fő foglalkoztatásával 2016. 03. 01 - 2016. 10. 31–ig tartott, 100 %-os támogatottságú volt.

Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás keretében 9 program indult, 3 programon belül közterület takarítóként 1-1 fő dolgozott; 1 program esetében 2 fő lakatosként dolgozott; 2 program esetében 1-1 fő kőművesként dolgozott; 1 fő tisztítás-technológiai képzésen vett részt, 2 fő település karbantartó képzésen vett részt, 1 fő betanított festő- mázoló képzésen vett részt. A képzés alatt a közfoglalkoztatottak mentesítve voltak a munkavégzési kötelezettség alól.

Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás támogatására önkormányzatunk 9 alkalommal nyújtott be kérelmet, a fluktuáció miatt összesen 11 fő foglalkoztatására került sor, egy személy természetesen több programban is részt vett. A hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás keretében a támogatás (a közfoglalkoztatotti bér és szociális hozzájárulási adó) 100 %-os volt.


Közvetett támogatás indoklása:

Az önkormányzat 2016. évben közvetett támogatást 14 e Ft összegben nyújtott (6.sz.melléklet). Az adózás rendjéről szóló 2003. évi XCII.tv.134§ alapján méltányosság címén.


Több éves kihatással járó kötelezettségek:

Az Önkormányzat többéves kihatással járó kötelezettsége nincs (8.sz.melléklet).


Adósságot keletkeztető ügyletek és saját bevételek alakulásának összevetése:

A Stabilitási törvény 10. § (3) bekezdése alapján előírt adósságot keletkeztető ügyletek és saját bevételek alakulásának az összevetését a 10.sz. melléklet tartalmazza.


Az önkormányzat maradványa:

Az Önkormányzat 2016. évi költségvetési maradványát 20.838 e Ft összegben a 14. számú mellékletnek megfelelően hagyja jóvá, melyből 937 e Ft kötelezettség vállalással terhelt maradvány, melyből 814 e Ft államháztartáson belüli megelőlegezés.

Az önkormányzatnak az általános, köznevelési és szociális feladataihoz kapcsolódó támogatások elszámolásából 2016.évre 11 e Ft visszafizetési kötelezettsége keletkezett, mely a rászoruló gyermekek szünidei étkeztetésének elszámolásából keletkezett.


Az önkormányzat hitelállománya:

Torvaj Község Önkormányzatának 2016.12.31-én hitelállománya nincs.


Torvaj, 2017. május 16.


                                                                                                   Léner Péter
                                                                                                  polgármester


Mellékletek