Torvaj Község Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2018. (V.28.) önkormányzati rendelete

A 2017. évi zárszámadásról

Hatályos: 2018. 05. 28- 2021. 02. 19


Torvaj Község Önkormányzata Képviselő-testületének
3/2018.(V.28.)
RENDELETE

 2017. évi zárszámadásról


Torvaj Község Önkormányzat Képviselő-testülete Magyarország Alaptörvényének 32. cikk (1) bekezdése f.) pontjában és az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 91. §-ában kapott felhatalmazás alapján az önkormányzat 2017. évi zárszámadásáról az alábbiakat rendeli el:


I.

A BEVÉTELEK ÉS KIADÁSOK TELJESÍTÉSE

1. §


(1)       Torvaj Község Önkormányzata Képviselő - testülete a 2017. évi költségvetés végrehajtásáról szóló beszámolót


88.315 e Ft bevétellel (1. melléklet),

68.174 e Ft kiadással (1. melléklet),

20.141 e Ft maradvánnyal jóváhagyja.


(2)       Az Önkormányzat bevételeit forrásonként és a kiadásokat – ezen belül a kiemelt kiadásokat kormányzati funkciónként részletezve a 2. mellékletben foglaltaknak megfelelően hagyja jóvá.


2. §


Az Önkormányzat fejlesztési kiadásainak teljesítését 33.167 e Ft főösszegben, valamint célonkénti részletezését a 4. mellékletben foglaltak szerint határozza meg.


3. §


A képviselő-testület az önkormányzat által nyújtott közvetett támogatásokat a 6. melléklet szerint állapítja meg.


4. §


Az önkormányzatnak több éves kihatással járó kötelezettsége nincs (15. melléklet)


5. §


Az Önkormányzat 2017.12.31-i állapot szerint nem rendelkezik hitelállománnyal.






II.

AZ ÖNKORMÁNYZAT VAGYONA

6. §


  1. Az Önkormányzat 2017. év december 31-i állapot szerinti konszolidált mérlegét a

10. mellékletben részletezett adatok alapján 326.662 e Ft mérlegfőösszegben állapítja meg.


  1. Az Önkormányzat vagyonkimutatását a 11. melléklet szerint jóváhagyja.


  1. A Stabilitási törvény 10. § (3) bekezdése alapján előírt adósságot keletkeztető ügyletek és a saját bevételek alakulásának az összevetését a 8. melléklet szerint állapítja meg.


III.

A MARADVÁNY MEGÁLLAPÍTÁSA, JÓVÁHAGYÁSA

7. §


  1. Az Önkormányzat 2017. évi költségvetési maradványát 20.141 e Ft összegben a

12. mellékletnek megfelelően hagyja jóvá, melyből 1.704 e Ft kötelezettség vállalással terhelt maradvány, melyből 954 e Ft államháztartáson belüli megelőlegezés, 750 e Ft kultúrház nyílászáróinak cseréjére vonatkozó kötelezettség vállalás.


  1. A helyi önkormányzatok kiegészítő támogatásainak és egyéb kötött felhasználású támogatásainak elszámolása során, a lakossági víz-és csatornaszolgáltatás támogatásából keletkezett visszafizetési kötelezettsége, melynek összege 1.368 e Ft, ez az összeg tartalmazza Sérsekszőlős és Lulla községek önkormányzatára eső részét is.

Az önkormányzatok általános feladataihoz kapcsolódó támogatások elszámolása során pótlólagos támogatás a nem közművel összegyűjtött szennyvíz ártalmatlanításából keletkezett, ami 17 e Ft.


  1. Az önkormányzat a 2017 évi mérleg szerinti eredményét 12.022 e Ft összeggel hagyja jóvá, melyet a 13. melléklet tartalmaz.



IV.

ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK

8. §


A rendelet a kihirdetése napján lép hatályba.



Torvaj, 2018. május 22.


                             Léner Péter                                               Dr. Vanó Szilárd
                           polgármester                                                       jegyző










I N D O K L Á S


3/2018. (V.28.)

a 2017. évi zárszámadásról szóló rendelethez


A 2017. évi költségvetés végrehajtása a következők szerint alakult:


1, Bevételek:


A bevételek összességében 99 %-ra teljesültek (1. melléklet) a módosított előirányzathoz viszonyítva.


Az állami támogatásokat a költségvetési törvényben meghatározottak szerint kaptuk, ezek 100 %-ra teljesültek, a következő csoportosítás szerint:


  • Helyi önkormányzatok működésének általános feladatainak és ágazati feladat támogatása     15.408 e Ft
  • Szociális feladatokhoz való hozzájárulás    5.016 e Ft
  • Könyvtári és közművelődési feladatok támogatása   1.200 e Ft
  • Működési célú és kiegészítő támogatás    7.944 e Ft

                                                                                       Mindösszesen 29.568 e Ft


Az egyéb működési célú támogatások közt az önkormányzat a közfoglalkoztatási programjaira és a rendszeres gyermekvédelmi kedvezményhez kapcsolódó Erzsébet utalványára kapott támogatás szerepel, melynek összege 7.491 e Ft.


A működési bevételek 75%-ra teljesültek a módosított előirányzathoz képest, ez a PB gázpalack értékesítéséből, szociális kölcsönök és köztemetés visszafizetéseiből, kamatbevételből, sírhely megváltásból, urnafal bérleti díjból, koncessziós díj bevételéből származnak.


A 2017. évi adókivetések március 15. előtt megtörténtek. Az adó befizetésére kamatmentesen két egyenlő részletben van lehetőség, minden év március 15. és szeptember 15. napjáig.

A helyi adókból származó bevétel 2.897 e Ft, az átengedett központi adóból 631 e Ft, az egyéb közhatalmi bevétel 127 e Ft-ra teljesült.


Finanszírozási bevételként az államháztartáson belüli megelőlegezés szerepel 954 e Ft összegben.


A fejlesztési célú bevételek 100 %-ra (4. melléklet) realizálódtak.

Felhalmozási bevételként jelentkezik a vis maiorra kapott 23.990 e Ft összegű támogatás, az önkormányzatok alacsony összegű fejlesztések támogatása 750 e Ft, illetve a 2 db kompresszor értékesítéséből származó bevétel 165 e Ft összegben.



2, Kiadások:


A működési kiadások 67 %-ra teljesültek (3. melléklet).

A működési kiadás személyi juttatásokból, a munkaadókat terhelő járulékokból, dologi kiadásból, ellátottak pénzbeli juttatásaiból, működési célú kiadásokból és az államháztartáson belüli megelőlegezés visszafizetéséből tevődik össze.


A személyi juttatások és a munkaadót terhelő járulékok a hivatalsegéd, polgármester, falugondnok és a közfoglalkoztatásban résztvevőkkel kapcsolatos kiadásokat érintik.

A személyi juttatás 90%-ra, a munkaadókat terhelő járulékok 84%-ra teljesült a módosított előirányzathoz képest.


Dologi kiadások 52%-ra teljesültek. E kiadások közt az önkormányzat tulajdonában lévő közterületek és az általa fenntartott épületek üzemeltetése, működtetése, karbantartása szerepel. A rászoruló gyermekétkeztetés, illetve a szociális tűzifa szállítási költsége is ide tartozik.


A működési célra átadott pénzeszközök 98 %-ban teljesültek (5. melléklet).

A kötelező alapfeladatok ellátásához a Többcélú Kistérségi Társulásnak, Tab Város Önkormányzatának a működéshez kapcsolódóan, illetve az óvodai működéshez, a KEK részére a járó beteg és az ügyeleti ellátáshoz járult hozzá az önkormányzat.

A Magyar Államkincstár részére 347 e Ft támogatás visszafizetésére került sor. Bábonymegyer Község Önkormányzatának 91 e Ft került átadásra a konzorciumban beadott pályázattal kapcsolatosan.

Az Emberi Erőforrás Támogatáskezelőjének a Bursa Hungarica ösztöndíj került átadásra 50 e Ft összegben.

A Dél-dunántúli Ivóvízminőség javító Társulás részére 58 e Ft-ot adtunk át.

A Pro-Maternitasnak az anyatejes világnapra 4 e Ft, a Falugondnokok Somogy Megyei Egyesületének 20 e Ft támogatás került átadásra.

A Dunántúli Regionális Vízmű Zrt. részére 5.783 e Ft került átadásra a lakosági víz és csatornaszolgáltatás támogatására.


Az ellátottak pénzbeli juttatásai a módosított előirányzathoz képest 71%-ra teljesültek

(7. melléklet).


A jogosult részére jövedelme kiegészítésére, pótlására szociális ellátás nyújtható.


A szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény (továbbiakban: szociális törvény) értelmében a szociális ellátás feltételeinek biztosítása az állam központi szerveinek és a helyi önkormányzatnak a feladata.

Az önkormányzat a szociális és gyermekjóléti feladatait a központi költségvetésből biztosított állami normatív támogatásból, valamint az önkormányzat saját bevételeiből látja el.


Az elmúlt években bekövetkezett hatásköri változások miatt mára már csak két ellátás, a rendszeres gyermekvédelmi kedvezmény és a szünidei gyermekétkeztetés, amelynek a költségét az állam normatív alapon finanszírozza.


A képviselő-testület a szociális törvényben és az önkormányzati rendeletben meghatározott feltételek alapján települési támogatást, valamint más pénzbeli támogatásokat nyújt.


Torvaj Község Önkormányzata - 2015. március hó 1. napjától - a Torvaj Község Önkormányzata Képviselő-testületének a pénzbeli és természetbeni ellátások rendszeréről, valamint a személyes gondoskodást nyújtó szociális és gyermekjóléti ellátásokról szóló 5/2015. (II. 20.) rendeletében (továbbiakban: helyi rendelet) szabályozza az önkormányzat által nyújtandó és nyújtható ellátási formákat és a jogosultsági feltételeket. Ezek a következők:


Települési támogatások:


Létfenntartási gondok enyhítésére nyújtott települési támogatás:

Települési támogatásban lehet részesíteni azt a személyt, akinek családjában a saját és vele közös háztartásban élő személyek figyelembe vételével az egy főre jutó nettó jövedelem az öregségi nyugellátás 130 %-át, egyedülálló esetén 150 %-át nem haladja meg. Évente legfeljebb egy alkalommal jövedelemre való tekintet nélkül is megállapítható települési támogatás, különösen betegséghez, elemi kár elhárításához, iskoláztatáshoz, hosszabb kórházi kezeléssel járó betegséghez…stb. Az így megállapított támogatás összege, rászorultsághoz igazodva, maximum az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 70 %-a lehet.

2017. évben 76 esetben került megállapításra a létfenntartási gondok enyhítésére nyújtható települési támogatás, melyből 62 esetben pénzbeli támogatásként, 14 esetben tűzifa formájában, természetbeni ellátásként nyújtotta az önkormányzat a támogatást. A képviselő-testület 56 esetben a településen élő nyugellátásban részesülő személyeket részesítette hivatalból személyenként 5.000 forint összegű támogatásban. Továbbá kilenc esetben a gyermeket nevelő családok kaptak hivatalból családonként 1 m3 tűzifát. 11 esetben kérelemre indult az eljárás. A vizsgált időszakban települési támogatás elutasítására 3 alkalommal került sor. Az előző év azonos időszakában 74 fő részesült a fenti támogatásban.

A költségvetés tervezésekor 95 fő támogatásával számoltunk, 650 e forint összegben.


Szociális célú tűzifa:

Települési támogatásként nyújtott, szociális célú tűzifára elsősorban az Szt. szerinti aktív korúak ellátásában, időskorúak járadékában, vagy települési támogatásban (e támogatásban részesülők közül különösen a lakhatáshoz kapcsolódó rendszeres kiadások viselésével kapcsolatos támogatásban) részesülő, illetve a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló törvényben szabályozott halmozottan hátrányos helyzetű gyermeket nevelő család jogosult, aki a fenti ellátások valamelyikére a kérelem benyújtását megelőző hat hónapból legalább egy hónapig jogosult.

Az önkormányzat 2017. évben szociális célú tűzifa vásárlásra benyújtott pályázatán 34 m3 tűzifát nyert, melyből 2017. évben 30 m3 került kiosztásra, 15 - a fenti feltételeknek megfelelő - család számára.


Elhunyt személy eltemettetésének költségeihez való hozzájárulás céljából nyújtott települési támogatás:

Az elhunyt személy eltemettetésének költségeihez való hozzájárulásként nyújtandó települési támogatás összege az eltemettető családja jövedelmének a függvényében az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 50 és 100 %-a (28.500.-forint) között változik.

A támogatás iránti kérelemhez a jövedelemigazolásokon kívül csatolni kell a halotti anyakönyvi kivonatot, és a temetés költségeiről a támogatást kérő nevére kiállított számlák eredeti példányát.

2017. évében 1 igénylő részére kerül megállapításra a fenti ellátás. A vizsgált időszakban ezen ellátás elutasítására nem került sor.

2017. egész évre 4 hozzátartozó segélyezésével számoltunk 80 e Ft összegben. Előző év azonos időszakában 2 személy részére került megállapításra a fenti támogatás.


Lakhatási elősegítése érdekében nyújtott települési támogatás:

A lakhatás elősegítése érdekében annak a rászorulónak nyújtható települési támogatás, akinek nincs az Szt. 4. § (1) bekezdés b) pontja szerinti vagyona, valamint akinek családjában a saját és vele közös háztartásban élő személyek figyelembe vételével az egy főre jutó nettó jövedelem az 50.000,- Ft-ot nem haladja meg. A támogatás összege jövedelemtől függően 2500.-forint, illetve 5.000.- forint.

2017. december 31. napján 3 háztartás részesült lakhatási támogatás céljából nyújtott települési támogatásban. Ezen ellátás iránti kérelem elutasításra nem került sor a vizsgált időszakban.

A költségvetés tervezésekor 20 háztartás támogatásával, és 660 e Ft előirányzattal számoltunk. Előző év azonos időpontjában 8 személy részesült a fenti támogatásban.


Ápolási támogatás céljából nyújtott települési támogatás:

Ápolási célú települési támogatás állapítható meg Torvaj Község közigazgatási területén lakóhellyel rendelkező és életvitelszerűen a településen lakó nagykorú személy részére, amennyiben 18. életévét betöltött tartós beteg közeli hozzátartozója gondozását, ápolását végzi; regisztrált álláskereső és a munkanélküliek ellátására, társadalombiztosítási ellátására, valamint nyugellátásra nem jogosult; a családjában az egy főre jutó havi nettó jövedelem a 35.000,- Ft-ot, egyedülálló esetén a 42.000,- Ft-ot nem haladja meg, és az Szt. 4. § (1) bekezdés b) pontja szerinti vagyonnal nem rendelkeznek; nem jogosult az Szt. 41. §-a alapján ápolási díjra.

Az ápolási célú települési támogatás a kérelem benyújtásának napjától 12 hónapra kerül megállapításra, összege 15.000,- Ft/hó.

2017. évben ápolási támogatás céljából nyújtott települési támogatás iránt 1 kérelem érkezett, melynek a képviselő-testület helyt adott, majd ugyanebben az évben a jogosult kérelmére az ellátás megszüntetésre került.

A költségvetés tervezésekor 1 fő támogatásával, és 180 e Ft előirányzattal számoltunk.


Köztemetés:

A haláleset helye szerint illetékes települési önkormányzat képviselő-testülete gondoskodik az elhunyt személy közköltségen történő eltemettetéséről, ha nincs vagy nem lelhető fel az eltemettetésre köteles személy, vagy az eltemettetésre köteles személy az eltemettetésről nem gondoskodik.

2017. évre 1 köztemetéssel számoltunk, a tervezett összeg 150 e Ft volt. 2017. évben köztemetés elrendelésére 3 alkalommal került sor, 426 e Ft összegben.


Oktatási intézmények tanulóinak nyújtandó támogatások


Üdülési támogatás:

A képviselő-testület évente egy alkalommal üdülési támogatásban részesítheti az oktatási intézmény által belföldön, vagy csereüdültetés keretében szervezett legalább 5 napos üdülésen, illetve táborozáson részt vevő gyermekeket, amennyiben a gyermeket nevelő családban az egy főre eső jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 150 %-át. A támogatás összege jövedelemtől függően 8.000 vagy 14.000 forint lehet.

2017. évben a településen 1 gyermek részesült a fenti támogatásban, 8.000.- forint összegben.

2017. évre 1 gyermek támogatásával számoltunk, 14 e Ft összegben.

Étkezési térítési díjkedvezmény

A helyi rendelet értelmében a kettő, vagy több gyermekes, továbbá gyermeküket egyedül nevelő szülők az óvodába és általános iskolába járó gyermekekre tekintettel gyermekenként napi 30 Ft étkezési térítési díjkedvezményben részesülhetnek. E térítési díjkedvezmény csak akkor vehető igénybe, ha a gyermek(ek) más térítési díjkedvezményben nem részesül(nek).

2017. évben senki nem részesült étkezési térítési díjkedvezményben. 2017. évre 4 gyermek támogatásával számoltunk, 40 e Ft összegben.


Gyermekek iskolakezdés és karácsony előtti támogatása:

A képviselő-testület az oktatási és nevelési intézménybe járó, életvitelszerűen a településen élő, egyéb kedvezményben nem részesülő gyermekeket évente kettő alkalommal hivatalból, a család életkörülményeire és jövedelmi viszonyaira való tekintet nélkül támogatásban részesítheti.

A képviselő testület 2017. év július 12-i, illetve a 2017. november 22-i ülésén döntött (18 gyermek esetében) támogatások odaítéléséről. Az oktatási és nevelési intézménybe járó gyermekeket személyenként 14.000 – 25.000 forint közötti támogatásban részesítette a testület, mely ellátások kifizetésére 2017. augusztus hó 15-ig, illetve egy hallgató esetén 2017. november 30-ig került sor.


Bursa Hungarica Ösztöndíj :

A képviselő-testület a 97/2016. (XII. 08.) számú határozatával döntött 1 felsőoktatási intézményben tanuló hallgató támogatásban részesítéséről. A támogatás mértéke havonta 5.000 forint volt.

A költségvetés tervezése során az ösztöndíjra 100.000 forint támogatást ítélt meg a képviselő-testület.


Rendszeres gyermekvédelmi kedvezmény:

Ezen ellátásra jogosultak nem részesülnek havi rendszerességgel pénzellátásban, csak egy évben két alkalommal augusztusban és novemberben kapnak jelenleg gyermekenként 6.000 – 6.500 forint közötti támogatást, Erzsébet utalvány formájában.

2017. december hó 31-én 12 gyermek részesült ebben az ellátásban. Ezen ellátás iránti kérelem elutasítására egy alkalommal nem került sor. 2017. évre 16 gyermek támogatásával számoltunk, a rendszeres gyermekvédelmi kedvezményre rendelkezésre álló előirányzat 200 e forint.

Előző év azonos időpontjában 13 fő részesült rendszeres gyermekvédelmi kedvezményben. A támogatásban részesítettek száma 7,7 %-al csökkent.


A fejlesztési célú kiadások a módosított előirányzathoz képest 90%-ra teljesültek

(4. melléklet).


Torvaj Község Önkormányzata Képviselő-testületének 31/2016.(V.10.) számú határozatában foglaltak alapján elkezdte az egyeztetést 2016-ban a Magyar Állammal az 55 hrsz.-ú területből 500 m2-es terület ingyenes tulajdonba adását.

Ehhez szükséges teendők voltak:


  • A Torvaj 50 hrsz.-ú ingatlanról töröltetni az évekkel ezelőtt lebontott tűzoltószertár épületét. Ehhez Keszeg Béla földmérőt meg kellett bízni, hogy a területről készítse el a változási vázrajzot, amelynek költsége 30 e Ft volt (az összeg kifizetésre került). Az épület lebontásának bejegyzése 2017.05.05-én megtörtént.
  • A Torvaj 55 hrsz.-ú ingatlanról a lebontott épület törlése szükséges. Ehhez Keszeg Béla földmérőt meg kellett bízni, hogy a területről készítse el a változási vázrajzot, amelynek költsége 25 e Ft volt (az összeg kifizetésre került).

A hatósági bizonyítvány kiállításához a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt.-től meghatalmazást kértünk, amelyet 2017. szeptember 06-án kaptunk meg. Az épület törlésének bejegyzése 2017.11.03-án megtörtént.

Amint sikerül töröltetni az 55 hrsz.-ú ingatlanon lévő épületet, el tudjuk indítani az 500 m2-es terület ingyenes tulajdonba adására az eljárást.


Benyújtott pályázatok:


2016. júliusában vis-maior pályázatot nyújtott be a település az esőzések okozta károk helyreállítására. A pályázat pozitív elbírálásban részesült. A károk helyreállítási költsége összesen: 26 691 590 Ft. A település 2 700 000 Ft önerő vállalása mellett 2017 márciusában szerződést kötött a Kővágó-Ép Kft-vel a kivitelezési munkálatok elvégzésére. A munkák befejezése 2017-ben megtörtént.


2016. augusztus 31-én az önkormányzat pályázatot nyújtott be az „Adósságkonszolidációban nem részesült települések támogatása” címmel. A 2.950.000 Ft vissza nem térítendő támogatást megítélte a Belügyminisztérium. Ezt a kultúrház vizesblokk kialakítására használtuk fel, melyhez 3.250 e Ft önerőt biztosított az önkormányzat (ebből 3.000 e Ft előző évi felhalmozási maradvány és 250 e Ft önerő). A munkálatok 2018-ban fejeződnek be, 2017 évi teljesítés 4.064 e Ft.


2017. február 6-án Torvaj Község Önkormányzata a „Vidéki térségek kisméretű infrastruktúrájának és alapvető szolgáltatásainak fejlesztése” című felhívásra Bábonymegyer és Zala községgel konzorciumban pályázatot nyújtott be. A projekt benyújtásához szükséges előkészítő munkákra a B2010 Kft.-vel 435.000 Ft + ÁFA megbízási díjért szerződést kötött 2017. január 2-án Bábonymegyer önkormányzata, amelyből Torvaj Község Önkormányzata 145.000 Ft + ÁFA összeget fizet. A B2010 Kft. az 1. részszámlát kiállította 2017.02.22-én 215.000 + ÁFA összegről, és Torvaj Község Önkormányzata a ráeső bruttó 91.017 Ft összeget átutalt Bábonymegyer Község Önkormányzatának. A fennmaradó rész, azaz 220.000 Ft + ÁFA a pályázat pozitív elbírálása után kerül kifizetésre. A megbízási díj fedezetét a képviselő-testület a 2017. évi költségvetés terhére biztosítja


2017. március 31-én Tab Város Önkormányzata pályázatot nyújtott be az EFOP-1.5.3-16 kódszámú pályázati felhívásra „Humán szolgáltatások fejlesztése Tabon és térségében” címmel. A pályázatban Torvaj Község Önkormányzata konzorciumi partnerként vesz részt. 2017. május 18-án értesítést kaptunk, hogy a pályázat megfelelt a jogosultsági szempontoknak és döntésre terjesztették fel. 2017. december 04-én értesítették a konzorcium vezetőjét, Tab Város Önkormányzatát, hogy a benyújtott pályázatot 249.920.000 Ft támogatásban részesítették. Torvaj Község Önkormányzatára jutó összeg 15.410.000 Ft. A Támogatási szerződés megkötése folyamatban van.


2017. decemberében a Kistelepülési önkormányzatok alacsony összegű fejlesztéseinek támogatására 750.000 e Ft támogatást kapott Torvaj Község Önkormányzata, amit a kultúrház nyílászáróinak cseréjére fordítunk.




Beruházás:


  • 1.000 e Ft Település Arculati kézikönyv elkészítésére
  • 249 e Ft zászlók és utcanév táblák beszerzése
  • 78 e Ft díszfák beszerzése
  • Könyvtárba Lenovo Ipad beszerzése 98 e Ft értékben
  • Rendezvénysátor beszerzése 524 e Ft összegben
  • Közfoglalkoztatás keretében betonkeverő, robbanómotoros lombszívó, mtd fűnyírógép is beszerzésre került 463 e Ft-ért


Közfoglalkoztatás:


Torvaj Község Önkormányzata és a Somogy Megyei Kormányhivatal Siófoki Járási Hivatal Tabi Munkaerőpiaci Pont hatósági szerződést kötött a 2017. évi közfoglalkoztatás támogatására.

Önkormányzatunknál 2017-ben a közfoglalkoztatás keretében az alábbi hosszú időtartamú közfoglalkoztatás keretében történt a foglalkoztatás:



Program elnevezése


Foglalkoztatottak száma


Program időtartama


Hosszabb időtartamú program -közterület takarító

1 fő

2016. szeptember 1. –

2017. február 28.

Hosszabb időtartamú program -kőműves

1 fő

2016. december 16. –

2017. január 31.

Hosszabb időtartamú program -lakatos

2 fő

2016. november 1. –

2017. február 28.

Hosszabb időtartamú program -közterület takarító

2 fő

2016. december 8. –

2017. március 31.

Hosszabb időtartamú program

7 fő

2017. március 16. –

2018. február 28.

Hosszabb időtartamú program -intézménytakarítói képzés

1 fő

2017. december 4. –

2018. február 28.

Hosszabb időtartamú program - bio- és zöldhulladék hasznosítás, komposztálás elnevezésű képzés

3 fő

2017. december 18. –

2018. február 28.


2016-ból négy hosszabb időtartamú program húzódott át 2017-re. A 2016. december 8-án indult programban az egyik dolgozó munkaviszonyát közös megegyezéssel 2016. december 13-án meg kellett szűntetni.

2017-ben három hosszabb időtartamú program indult. A 7 fős program, 5 fő közterület takarító, 1 fő kőműves és 1 fő lakatos foglalkoztatásával zajlott.

A hatósági szerződés értelmében a kőműves munkaviszonya 2017. augusztus 31-el megszűnt, valamint az 5 fő közterület takarító közül 3 dolgozó munkaviszonyát határozott idő lejárta miatt meg kellett szüntetni 2017. október 31-én és csak 2 fő dolgozhatott tovább egészen a program végéig, 2018. február 28-ig.


A közterület takarítók foglalkoztatásával a település rendezettsége biztosított volt, munkájuk által javult a településkép. A kőműves foglalkoztatásával megvalósult az önkormányzat épületének javítása, járdakészítés, díszburkolás, vízelvezetők és hidak javítása, urnafal környezetének térburkolat készítése, polgármesteri hivatalnál bejárati ajtó beépítése, külső vakolat javítása és festése. A lakatos munkájával megtörtént a temető kerítésének építése, satupad és utcai padok, korlátok készítése, hidak vaskorlátjainak karbantartása, fém buszváró javítása, utcai virágtartók készítése, útjelző és utcanév táblák készítése, urnafalhoz padok készítése.


A másik két program keretében a Somogy Megyei Kormányhivatal Siófoki Járási Hivatal Tabi Munkaerőpiaci Pont által szervezett képzés valósult meg. A képzés mellett egyes napokon közterület takarító munkát is elláttak a dolgozók.


A támogatás mindegyik program esetében 100%-os volt.


Közvetett támogatás indoklása:

Az adózás rendjéről szóló 2003. évi XCII.Tv.134§ alapján méltányosság címén, az önkormányzat 2017. évben közvetett támogatást nem nyújtott (6. melléklet).


Több éves kihatással járó kötelezettségek:

Az Önkormányzat többéves kihatással járó kötelezettsége nincs (15. melléklet).


Adósságot keletkeztető ügyletek és saját bevételek alakulásának összevetése:

A Stabilitási törvény 10. § (3) bekezdése alapján előírt adósságot keletkeztető ügyletek és saját bevételek alakulásának az összevetését a 8. melléklet tartalmazza.


Az önkormányzat maradványa:

Az Önkormányzat 2017. évi költségvetési maradványát 20.141 e Ft összegben a

12. mellékletnek megfelelően hagyja jóvá, melyből 1.704 e Ft kötelezettség vállalással terhelt maradvány, melyből 954 e Ft államháztartáson belüli megelőlegezés, 750 e Ft kultúrház nyílászáróinak cseréjére vonatkozó kötelezettség vállalás.

A helyi önkormányzatok kiegészítő támogatásainak és egyéb kötött felhasználású támogatásainak elszámolása során, a lakossági víz-és csatornaszolgáltatás támogatásából keletkezett visszafizetési kötelezettsége, melynek összege 1.368 e Ft, ez az összeg tartalmazza Sérsekszőlős és Lulla községek önkormányzatára eső részét is.

Az önkormányzatok általános, köznevelési és szociális feladataihoz kapcsolódó támogatások elszámolása során pótlólagos támogatás a nem közművel összegyűjtött szennyvíz ártalmatlanításából keletkezett, ami 17 e Ft.


Az önkormányzat hitelállománya:

Torvaj Község Önkormányzatának 2017.12.31-én hitelállománya nincs.


Torvaj, 2018. május 22.

                                                                                                   Léner Péter
                                                                                                  polgármester

Mellékletek