Csoma község képviselő testületének 4/2017 (III.28..) önkormányzati rendelete

az egyes anyakönyvi események engedélyezésének szabályairól, valamint az azokért fizetendő díjak mértékéről

Hatályos: 2017. 05. 01

Csoma község képviselő testületének 4/2017 (III.28..) önkormányzati rendelete

2017.05.01.
az egyes anyakönyvi események engedélyezésének szabályairól, valamint az azokért fizetendő díjak mértékéről
Csoma Község Önkormányzatának Képviselő-testülete az anyakönyvi eljárásról szóló 2010. évi I. törvény 96. §-ában kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
I. Fejezet

Általános rendelkezések

1. § A rendelet hatálya Csoma Község Önkormányzat (a továbbiakban: Önkormányzat) illetékességi területén történő házasságktések (a továbbiakban: anyakönyvi esemény) kapcsán az e rendelet szerinti szolgáltatások igénybevevőire, valamint a Nagyberki Közös Önkormányzati Hivatal anyakönyvvezetőire terjed ki.

2. § E rendelet alkalmazásában:

a) hivatali helyiség: az önkormányzat által biztosított, házasságkötés lebonyolítására alkalmas helyiség: Csoma Község Polgármesteri Hivatal nagyterme – 7253 Csoma, Kossuth Lajos u. 34. szám alatt,

b) hivatali munkaidő: a Nagyberki Közös Önkormányzati Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzatában meghatározott munkarend.

c) hivatali munkaidőn kívüli idő: munkaszüneti napok kivételével: péntek 14.00 órától – 18.00 óráig, szombat 10.00 órától – 18.00 óráig.

II. Fejezet

A hivatali helyiségen kívüli, valamint hivatali munkaidőn kívül történő anyakönyvi esemény engedélyezésének szabályai

3. § (1) A hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi esemény engedélyezését a rendelet 1. melléklete szerinti nyomtatványon kell kérni az anyakönyvi eseményre történő bejelentkezéskor.

(2) A kérelemről a jegyző az anyakönyvvezető javaslatának figyelembevételével dönt.

(3) Anyakönyvi eseményt lebonyolítani munkanapokon, valamint szombaton lehet.

(4) Hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi esemény engedélyezése során figyelemmel kell lenni a már előjegyzésbe vett anyakönyvi eseményekre, azok lebonyolítását az engedélyezendő hivatalon kívüli anyakönyvi esemény nem veszélyeztetheti.

(5) Hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi esemény megtartása akkor engedélyezhető, ha az anyakönyvvezető meggyőződött arról, hogy a helyszínen az anyakönyvi esemény ünnepélyes és méltó körülmények között megtartható, valamint az anyakönyvi alapiratok és a személyes adatok védelme biztosított. A külső helyszínen zajló anyakönyvi események lebonyolításakor az anyakönyvi alapiratok biztonságos szállításáért és épségéért az anyakönyvvezető felel.

(6) A hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi esemény engedélyezésére irányuló kérelemhez csatolni kell a kérelemben megjelölt helyszín tulajdonosának, üzemeltetőjének, azzal rendelkezi jogosultnak a helyszín biztosításáról szóló nyilatkozatát, vagy a használatról szóló megállapodás másolatát.

Az anyakönyvi események díja

4. § (1) Az Önkormányzat hivatali munkaidőben térítésmentesen biztosítja az anyakönyvi esemény lebonyolításához alkalmas hivatali helyiséget.

(2) Hivatali munkaidőn kívüli anyakönyvi esemény lebonyolításának díja:

a) amennyiben legalább az egyik fél csomai állandó lakhellyel rendelkezik: bruttó 6.000,- Ft, vagy

b) amennyiben egyik fél sem rendelkezik csomai állandó lakhellyel: bruttó 12.000,- Ft.

(3) Az anyakönyvi esemény – az igénylő döntése szerint igénybe vehető – többlet szolgáltatásának díját a 2. melléklet tartalmazza.

(4) Mentes a díjfizetési kötelezettség alól:

a) a hivatali helyiségben és hivatali munkaidőben közreműködő és az egyéb szolgáltatás nélkül lebonyolított anyakönyvi esemény, továbbá

b) a rendkívüli körülmény, különösen a házasulók valamelyikének közeli halállal fenyegető egészségi állapota esetében az egészségügyi és szociális intézményben vagy lakáson lebonyolított anyakönyvi esemény.

5. § Hivatali helyiségen kívül történő anyakönyvi esemény lebonyolításának díja:

a) amennyiben legalább az egyik fél csomai állandó lakhellyel rendelkezik: bruttó 10.000,- Ft, vagy

b) amennyiben egyik fél sem rendelkezik csomai állandó lakhellyel: bruttó 20.000,- Ft.

6. § (1) A hivatali munkaidőn kívüli és a hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi eseményért a szolgáltatási díjfizetési kötelezettséget az anyakönyvvezető által biztosított csekkel, vagy a Hivatal pénztárába történő befizetéssel kell teljesíteni.

(2) A szolgáltatási díjnak a befizetését a feladóvevény/befizetési szelvény bemutatásával kell az eljáró anyakönyvvezető felé igazolni. A szolgáltatási díjat Nagyberki Közös Önkormányzati Hivatal számlájára/pénztárába, legkésőbb az anyakönyvi eseményt megelőzően 15 nappal korábban kell teljesíteni.

(3) Amennyiben az anyakönyvi esemény az Önkormányzat, vagy a Közös Hivatal hibájából meghiúsul, a kérelmező részére a befizetett szolgáltatási díjat vissza kell fizetni.

Az anyakönyvvezető részére fizetendő díj mértéke

7. § (1) A hivatali munkaidőn kívül történő anyakönyvi esemény lebonyolításában közreműködő anyakönyvvezetőt választása szerint a köztisztviselők jogállásáról szóló törvényben meghatározott szabadidő vagy eseményenkénti nettó 5.000,- Ft díjazás illeti meg.

(2) A hivatali munkaidőn és helyiségen kívül történő anyakönyvi esemény lebonyolításában közreműködő anyakönyvvezetőt választása szerint a köztisztviselők jogállásáról szóló törvényben meghatározott szabadidő vagy eseményenkénti nettó 10.000,- Ft. díjazás illeti meg.

(3) A jegyző – figyelemmel a hatályos jogszabályok rendelkezéseire – az anyakönyvvezető részére évente egy alaklommal, a feladat ellátására tekintettel nettó 30.000,- Ft összegben munkaruha juttatást biztosít. A munkaruha juttatás kifizetése és elszámolása a ruházati költségtérítésre vonatkozó szabályok alapul vételével történik, azzal, hogy az összeg felhasználásáról az anyakönyvvezető számlával köteles elszámolni tárgyév december 15-ig. Az anyakönyvvezető a munkaruha juttatást az alábbi ruházat megvásárlására fordíthatja: cipő, kosztüm, szoknya, blúz, öltöny, ing, nyakkendő. A munkaruha kihordási ideje 1 év.

III. Fejezet

Záró rendelkezések

8. § (1) A rendelet 2017. május 1. napján lép hatályba, rendelkezéseit a hatályba lépést követően bejelentett, e rendelet szerinti anyakönyvi események létesítése iránti eljárásokban kell alkalmazni.

(2) Kihirdetési záradék: A rendelet kihirdetve 2017. március 28. napján.

1. melléklet a 4/2017. (III. 28.) önkormányzati rendelethez

Kérelem hivatali helyiségen kívüli /hivatali munkaidőn kívüli házasságkötés létesítésének engedélyezéséhez

Alulírottak kérjük házasságkötés létesítésének hivatali helyiségen kívüli / hivatali munkaidőn kívüli⃰ engedélyezését.

Név:

Lakcím:

Kézbesítési cím:

Név:

Lakcím:

Kézbesítési cím:

Az esemény időpontja:

A hivatali helyiségen kívüli helyszín:

Csoma, ……………………… közterület …………………. házszám/hrsz.

A helyi rendeletben megállapított szolgáltatási díj/díjak befizetését vállaljuk.
A házasságkötés létesítésének hivatali helyiségen kívüli lebonyolítása esetén tudomásul vesszük, hogy az anyakönyvvezető kizárólag akkor működik közre, ha:
a) a tanúk – szükség esetén – tolmács vagy jelbeszédben jártas személy jelenlétét biztosítjuk,
b) gondoskodunk a házasságkötés létesítésének méltó kertéről,
c) gondoskodunk az anyakönyvvezető helyszínre és a hivatali helyiségbe visszautazásáról,
d) gondoskodunk az anyakönyvvezető őrizetében lévő anyakönyvi alapiratoknak a házasságkötés létesítésének helyszínére való szállításáról és a hivatali helyiségbe való biztonságos visszaszállításáról, valamint az anyakönyvi alapiratok helyszínen való biztonságos kezelésének feltételeiről.
e) a hivatali helyiségen kívüli helyszínen történő lebonyolítást lehetetlenné tévő körülmény bekövetkezése esetén a házasság megkötésére alkalmas helyszínként
……………………………………………………………. jelöljük meg.

Csoma, 20……………………………………..
………………………………………. ………………………………………….
aláírás aláírás

Az engedély kibocsátását javaslom / nem javaslom.⃰
Hivatali időn kívüli engedélyezés / hivatali helyiségen kívüli engedélyezés esetén a köztisztviselők jogállásáról szóló törvényben meghatározott szabadidőt / az önkormányzati rendeletben meghatározott mértékű díjazást kérem.⃰

…………………………………………
közreműködő anyakönyvvezető
Kívánt részt alá kell húzni!

2. melléklet a 4/2017. (III. 28.) önkormányzati rendelethez

A házasságkötésnél igénybe vehető többletszolgáltatások díjai:

Zeneszolgáltatás (gépi zene)

díjmentes

Anyakönyvi emléklap

díjmentes

Ünnepi szertartás szervezésének egyéb költségei

díjmentes

Gyertyagyújtás

2.000 Ft

Pezsgős koccintás

1.500 Ft

A mellékletben megszabott díjak a mindenkor hatályos ÁFA-t tartalmazzák.