Zics Község Önkormányzat Képviselő-testületének 1/2014. (II.4.) önkormányzati rendelete

Az önkormányzat 2014. évi költségvetéséről.

Hatályos: 2014. 02. 11- 2014. 05. 15

Zics Község Önkormányzata Képviselő-testületének

a 8/2014. (V. 16.) rendelettel módosított

1/2014. (II.4.)

RENDELETE

az önkormányzat 2014. évi költségvetéséről



Az önkormányzat képviselő-testülete az államháztartásról szóló többször módosított 2011. évi CXCV. törvény (továbbiakban Áht.) 23. § (1) bekezdésében, valamint a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló többször módosított 2011.évi CLXXXIX. törvény (továbbiakban Mötv.) 143. § (4) bekezdés b) pontjában kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32.cikk (1) bekezdés f) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a 2014. évi költségvetéséről a következőket rendeli el:



A rendelet hatálya

1. §


A rendelet hatálya a 2014. évi költségvetési gazdálkodás vonatkozásában Zics Község Önkormányzatának Képviselő-testületére terjed ki.


2. §


(1)     Az önkormányzat összevont költségvetési bevételeit és költségvetési kiadásait előirányzat-csoportok, kiemelt előirányzatok szerinti bontásban a 1.sz. melléklet tartalmazza.


(2)     Az önkormányzat beruházási és felújítási kiadásait feladatonként a 4. sz. melléklet tartalmazza.


(3)     Az Önkormányzat költségvetésében szereplő támogatási célokat és összegeit a 5.sz. melléklet tartalmazza.



A költségvetés bevételei és kiadásai

3. §


(1)     A Képviselő-testület a helyi önkormányzat 2014. évi költségvetését 83.506 eFt bevétellel és kiadással, ezen belül:


                        76.347 eFt tárgyévi bevétellel,

                        7.159 eFt finanszírozási bevétellel (előző évi maradvány igénybevétele),

                        83.506 eFt költségvetési kiadással,


főösszegen belül:    76.347    eFt működési célú tárgyévi bevétellel

                                 6.859 eFt finanszírozási bevétellel (előző évek maradványának igénybevétele)

                                         0    eFt fejlesztési célú tárgyévi bevétellel

                                      300 eFt felhalmozási célú finanszírozási bevétellel (előző évek maradványának igénybevétele)

                                      300 eFt felhalmozási célú kiadással


állapítja meg.



(2)     Az önkormányzatnak 2014. évben nem keletkezik olyan ügylete, amely a 2011. évi CXCIV. törvény 10. § (1) bekezdésének hatálya alá esik, illetve a Kormányt előzetesen tájékoztatni kell.


(3)   A bevételi és kiadási főösszegen belül a kiemelt előirányzatokat –a finanszírozási műveleteket is figyelembe véve- az alábbiak szerint állapítja meg:


működési költségvetés tárgyévi bevétel                                       76.347 eFt

finanszírozási bevétel (előző évi maradvány igénybevétele)          6.859  eFt

működési költségvetés tárgyévi kiadás                                         83.206 eFt

ebből:

        - a személyi juttatások kiadásai                                 35.315 eFt

        - a munkaadókat terhelő járulékok és

   szociális hozzájárulási adó                                        6.009 eFt

        - a dologi kiadások                                                    16.144 eFt

        - az ellátottak pénzbeli juttatásai                               19.250 eFt

        - egyéb működési célú támogatás Áht-n belül            3.023 eFt

        - egyéb működési célú támogatás Áht-n kívül           2.065 e Ft     

        - működési célú kölcsönök nyújtása és törlesztése       900 e Ft

- az általános tartalék                                                     450 eFt

- a céltartalék                                                                    0 eFt


 felhalmozási költségvetés tárgyévi bevétel                                      0 eFt

                felhalmozási célú finanszírozási bevétellel (előző évek maradványának        igénybevétele)                                                                                               300 eFt

a felhalmozási költségvetés tárgyévi kiadás                                 300 eFt

ebből:

         -  egyéb felhalmozási célú kiadások                                      300 eFt

      

(4)     A képviselő-testület a működési és a felhalmozási célú /tőkejellegű/ bevételeket és kiadásokat az 3. és  4. sz. melléklet szerint állapítja meg.


(5)     Az önkormányzat engedélyezett létszáma 2014. évben -a közfoglalkoztatottak nélkül- 2 fő.


(6)      A közfoglalkoztatottak éves létszáma 29 fő.





Az önkormányzat bevételei

4. §


A 3. §-ban megállapított bevételi főösszeg kiemelt előirányzatonkénti megbontását és a kiadási főösszeget előirányzat csoportonként, ezen belül kiemelt előirányzatonként és kötelező feladatok, önként vállalt feladatok, állami (államigazgatási) feladatok az 1. sz. melléklet tartalmazza.



Az önkormányzat kiadásai

5. §


A képviselő-testület a 2014. évi költségvetés kiadásait és ezen belül kiemelt előirányzatait, engedélyezett létszámát az l. sz. melléklet szerint állapítja meg.




Tartalékok

6. §


Az önkormányzat 500 eFt tartalékot képez, melyből 450 eFt az általános tartalék, 50 eFt pedig céltartalék. A tartalékok felett a képviselő-testület rendelkezik.




Több éves kihatással járó feladatok

7 §


Az önkormányzat több éves kihatással járó kötelezettsége nincs.


8. §


 (1)    Az előirányzat felhasználási tervet a 9. sz. melléklet tartalmazza.


 (2)    A 2014. évi közvetett támogatások tervezett összegét a 6. sz. melléklet tartalmazza.


 (3)    Az Európai Uniós támogatással megvalósuló beruházása az Önkormányzatnak 2014. évben nincs.


  1. A központi költségvetésből származó támogatások jogcímeit és összegeit a 11.sz.melléklet tartalmazza.


  1. Az önkormányzat által a lakosságnak juttatott támogatások, szociális, rászorultsági ellátások jogcímeit és összegeit a 10.sz.melléklet tartalmazza.



A 2014. évi költségvetés végrehajtásának szabályai

9. §


(1)       A gazdálkodás során az év közben keletkezett bevételi többlet felhasználásáról a képviselő-testület dönt.



  1. A szabad pénzeszközök pénzintézeti lekötésével kapcsolatos szerződések illetve pénzügyi műveletek lebonyolítását 1.500.000.-Ft-ig a képviselő-testület a polgármester hatáskörébe utalja. A polgármester a megtett intézkedésekről a következő képviselő-testületi ülésen beszámol.



  1. A (2) bekezdésben meghatározott összeget meghaladó szabad pénzeszköz felhasználásáról a képviselő-testület esetenként dönt.



(4)     Az önkormányzat előirányzatai -kivéve a kiemelt előirányzatokon belül- nem módosíthatóak. A szükséges előirányzat változásról a polgármester előterjesztésében a képviselő testület negyedévente, de legkésőbb a költségvetési beszámoló elkészítésének határidejéig, december 31-i hatállyal dönt a költségvetési rendelet módosításáról. Ha évközben az Országgyűlés az önkormányzatot érintő központi adókból származó részesedést, a helyi önkormányzatok általános működésének és ágazati feladatai támogatásait, valamint a részükre juttatandó költségvetési támogatásokat zárolja, azokat csökkenti, vagy törli, az intézkedés kihirdetését követően haladéktalanul a képviselő-testület elé kell terjeszteni a költségvetési rendeletmódosítását.



(5)     A jóváhagyott bevételi előirányzatokon felüli, a többletfeladatokkal összefüggő többletbevételt – a céljelleggel juttatott pénzeszköz kivételével- a költségvetési rendeletmódosítást követően használható fel.



(6)     [1]A képviselő-testület a jóváhagyott kiadási előirányzatok közötti átcsoportosítás jogát 500 eFt összeghatárig a polgármesterre átruházza a személyi juttatások és járulékok előirányzata kivételével. Az átruházott hatáskörben hozott döntésről a polgármester a soron következő ülésen köteles beszámolni a képviselő-testületnek.



  1. Az egységes rovatrend Normatív jutalmak és Céljuttatás, projektprémium rovatai terhére a költségvetési évben együttesen az egységes rovatrend Törvény szerinti illetmények, munkabérek rovat eredeti előirányzat 10 %-ig vállalható kötelezettség.



8)      Az államháztartásról szóló 2011.évi CXCV. törvény 109.§-ának (6) bekezdésében   kapott felhatalmazás alapján a Képviselő-testület az önkormányzatnál és költségvetési szerveinél a kiadások készpénzben történő kifizetését az alábbi esetekben engedélyezi:

  1. készpénzfizetési számlák kifizetése
  2. vásárlási előleg, ellátmány
  3. munkavállalók illetményelőlege
  4. munkavállalók utazási költségtérítése
  5. munkavállalók belföldi és külföldi kiküldetése
  6. közcélú dolgozók munkabére

hóközi pénztári munkabér és személyi juttatás kifizetések, szociális ellátások, segélyek

                 



ZÁRÓ ÉS EGYÉB RENDELKEZÉSEK

10. §


(1)       A Képviselő-testület tudomásul veszi, hogy az átmeneti időszakban a polgármester -az Áht 25.§ (3) bekezdése szerint– a 2014.évi költségvetési rendeletnek megfelelően intézkedett a bevételek beszedéséről, a kiadások teljesítéséről.

Az átmeneti időszakban beszedett bevételek, teljesített kiadások az Áht 25.§ (4) bekezdése értelmében e költségvetési rendeletbe beépültek.



(2)       Ez a rendelet kihirdetését követő napon lép hatályba.



Zics, 2014. február 3.






                         Fellinger János                                              Dr. Szűts Dóra
                           polgármester                                                       jegyző






Záradék:


Az egységes szerkezetbe foglalt rendelet a mai napon hatályos jogszabályi szöveget tartalmazza.


Zics, 2014.május 16.



                       


                        Fellinger János                                                                     Dr. Szűts Dóra

                        polgármester                                                                   jegyző

















Indokolás

Zics Község Önkormányzata

1/2014. (II.4.) sz. költségvetési rendelethez



Az Országgyűlés a 2013. évi CCXXX. törvénnyel elfogadta a 2014. évi költségvetés alapját képező Magyarország 2014. évi központi költségvetését.


Magyarország számára a 2014. évi költségvetés bizonytalan nemzetközi, gazdasági környezetben készült. Az államadósság csökkentése továbbra is az egyik kitűzött fő cél, emiatt fokozott tartalék képzést és fegyelmezett, szigorú pénzügypolitikát kell megvalósítani.

Magyarország 2013-ban kijött a recesszióból, de nem került tartósan gyors és növekedést hozó pályára. A 2013-as élénkülés szinte csak átmeneti forrásokból táplálkozik pl. EU források lehívhatósága érdekében gyorsított állami beruházás, jobb időjárás eredményezte nagyobb mezőgazdasági termés. A környező országokhoz képest eddig lemaradást okozó kedvezőtlen üzleti, jogi és befektetési környezet fennmaradása 2014 második felétől újra fékezni fogja a magyar gazdaságot.

Néhány mutató alakulása 2011-2014 években:

                                                                       2011    2012    2013   2014

                                                                       tény     tény          várható


GDP növekedés %                                        1,7       0,1       1,0       1,3

Infláció %                                                      3,9         5,2     1,7       2,2

Folyó fiz.mérleg

egyenleg a GDP %-ában-                              1,4       3,4       1,6       1,8

Államháztartás hiánya

a GDP-%-ában                                              4,2       -2,5.     -2,4      -2,8


2014.évi önkormányzati támogatások szabályozása:

Az önkormányzatok részére megállapított támogatások összetétele és nagysága 2014. évben  a következőképpen alakult:


- Helyi önkormányzatok működésének támogatása

                        4.580.000 Ft/fő

- Zöldterület gazdálkodással kapcsolatos feladatok ellátásának támogatása

                        22.300 Ft/hektár

- Közvilágítás fenntartásának támogatása

                        283.200 Ft/km

-Köztemető fenntartással kapcsolatos feladatok elszámolása

                        69 Ft/m2                      legalább 100.000 Ft

- Közutak fenntartásának támogatása

                        227.000 Ft/km

- Egyéb önkormányzati feladatok támogatása

a 2000 fő lakosságszám alatti azon települések esetében, ahol egy főre jutó adóerő-képesség nem éri el a 20.000 Ft-ot, településenként 4 m Ft

- Falugondnoki vagy tanyagondnoki szolgáltatás

                        2.500.000 Ft/szolgálat

- Kistelepülések szociális feladatainak támogatása

600.000 Ft településenként

- Könyvtári, közművelődési és múzeumi feladatok támogatása:

                        1.140 Ft/fő


A települési önkormányzatok szociális és gyermekjóléti feladatainak támogatására az alábbi címen igényelhető támogatás:

·        Rendszeres szociális pénzbeli ellátás címén a lakásfenntartási támogatásra kifizetett összeg 90%-a igényelhető. Az aktív korúak ellátása címén a rendszeres szociális segély 90%-a, a foglalkoztatást helyettesítő támogatás 80 %-a igényelhető.

Zics község a központi költségvetésből 29.801 eFt támogatásra jogosult, ennek tételes kimutatását a 11. sz. melléklet tartalmazza.


Részletes indokolás


BEVÉTELEK:

 Működési bevételek:

 Helyi adókból 1.600 eFt bevétellel számolunk, amely az iparűzési adóból, gépjárműadóból és a magánszemélyek kommunális adójából származik.

Az önkormányzatnak költségvetési állami támogatásból 29.801 e forint bevétele várható. A támogatás összegeit a 11.sz.melléklet tartalmazza.

Felhalmozási és tőke jellegű bevételek:

Zics község önkormányzatának felhalmozási célú bevétele csak az előző évi  pénzmaradvány, melynek összege 300 e Ft.

Átengedett központi adók, támogatások:

Az átengedett központi adókból csak a gépjárműadóból van átengedés, ennek mértéke 40 %.

Az önkormányzat 2013. évi pénzmaradványa várhatóan 7.159 e Ft.

Hitel felvételt 2014 évben nem terveztünk.


 KIADÁSOK:

 A tervezéshez a 2014. évi költségvetési koncepció, a vállalt kötelezettségek, a szociális törvényből és az önkormányzati rendeletből adódó feladatok szolgáltatták az alapot.

A kötelező alapfeladatok ellátása jelentősen behatárolja az önkormányzat mozgásterét.

Önkormányzatok és önkormányzati hivatal jogalkotó és általános gazdasági tevékenység kormányzati funkció kiadásai:

A személyi juttatások között a polgármester tiszteletdíját, a hivatalsegéd munkabérét és annak járulékait vettük figyelembe.

A dologi költségek között terveztük a helyi hivatal működtetési kiadásait, a számlavezető pénzintézet által felszámított bankköltség összegét, a közművek költségeit, a postaköltséget, a tárgyi eszközök karbantartását, az önkormányzati ingatlanok vagyonbiztosításának, valamint a ruházati költségtérítés, az étkezési utalványok és a telefonhasználat után fizetendő kifizetői adó összege.

Tartalékok:

2014. évre tartalékként 500 eFt-ot irányoztunk elő, ebből 450 eFt-ot általános tartalék és      50 eFt összegben céltartalékot.

Egyéb kormányzati funkció kiadásai:

A személyi juttatások a közmunkások bérét és azok járulékait tartalmazzák.

A dologi kiadásokban terveztük a közvilágítást, a közkifolyók vízdíját, a különféle szolgáltatások díjait és ezek ÁFA-ját, a köztemető fenntartásának költségeit.

Háziorvosi alapellátásra 862 e Ft-ot tervezünk átadni.

Háziorvosi ügyeletre 656 eFt-ot, óvodai ellátásra 200 eFt-ot, terveztünk átadni, családsegítésre 105 eFt, gyermekjólétire 99 eFt, Somogy M.-i Munka és Tűzvédelmi Társulásnak 57 e Ft.

A „Koppány-Völgye KEK” Egészségügyi és Szolgáltató Nonprofit Kft-vel történő megállapodás alapján 1.041 eFt működési célú pénzeszköz átadást terveztünk.

Délny.-Balatoni Hulladékgazdálkodási Társulásnak 13 eFt-ot, a Dél-Balatoni Vízitársulatnak 134 e Ft-ot, a Tabi Fúvós Zenekarnak 15 e Ft-ot.

A fenti támogatások összegét az 5. számú melléklet tartalmazza.


2014. évi közfoglalkoztatás Zicsben:


Önkormányzatunk 2013. március 1-től 2014. február 28-ig a közfoglalkoztatás keretében 22 fő foglalkoztatásával mezőgazdasági projektet folytat. 2014. március 1-je és 2015. február 28-a közötti időszakban folytatni kívánjuk a mezőgazdasági projektünket ismételten 22 fő bevonásával. A közfoglalkoztatottak fogják végezni a szántóföldi és fóliaházas növénytermesztést, sertéshizlalást és az anyakoca állomány tartástechnológiájának kialakítását.

2013. november 25. napján benyújtott kérelem alapján 2013. december 1-től – 2013. december 31-ig 1 fő közfoglalkoztatásához és a projektek megvalósításához 3.000.000 Ft összegű vissza nem térítendő céltámogatásban részesültünk


A téli közfoglalkoztatás keretében 15 fő zöldség- és gyümölcsfeldolgozó képzésen vesz részt 2013. november 1-től – 2014. április 30-ig.


A tavalyi évben kérelmet nyújtottunk be hosszú időtartamú közfoglalkoztatásra (a támogatás 100 %), így a kazánprogramot sikerült meghosszabbítanunk 2013. december 1-től – 2014. február 28-ig.


Közfoglalkoztatás keretében tervezzük továbbra a belvízelvezető, csapadékvíz-elvezető rendszerek rendbetételét, karbantartását, a település közterületeinek tisztántartását, gondozását, a kazánhoz apríték előállítását.


A fenti programokkal éves szinten átlagosan 29 fő foglalkoztatását tervezzük.

Szociális kiadások alakulása:

A szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. tv. értelmében a szociális ellátás feltételeinek biztosítása az állam központi szerveinek és a helyi önkormányzatnak a feladata.


Az önkormányzat a szociális és gyermekjóléti feladatait a központi költségvetésből biztosított állami normatív támogatásból, valamint az önkormányzat saját bevételeiből látja el.


A szociális törvény értelmében a rászorultságtól függő pénzbeli és természetbeni ellátások döntő többsége esetében a támogatások mértéke az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének bizonyos százalékában van megállapítva.


Jegyzői, polgármesteri, illetve testületi hatáskörben marad továbbra is az aktív korúak ellátása, a lakásfenntartási támogatás, a rendszeres gyermekvédelmi kedvezmény, az óvodáztatási támogatás, a méltányossági közgyógyellátás, a méltányossági ápolási díj, a kiegészítő gyermekvédelmi támogatás, az átmeneti segély, a temetési segély, a szociális kölcsön, a rendkívüli gyermekvédelmi támogatás, a Bursa Hungarica felsőoktatási önkormányzati ösztöndíj, nyári gyermekétkeztetés.


Évek óta folyamatosan növekvő rezsi és megélhetési költségek, és a szociális ellátások már négy éve változatlan mértéke, valamint a béreknek az inflációnál lényegesen kisebb mértékű emelkedése, az adójóváírás kivezetése egyre nagyobb terhet ró a családokra, így a szociális

rászorultságtól függő ellátások iránt várhatóan egyre nagyobb igény jelentkezik. Ez az ellátásra jogosultak egyre emelkedő számában is meg fog mutatkozni.

A pénzbeli ellátások terén fontos változás, hogy egyes segélyek kikerülnek a jegyző hatásköréből: a járások kialakításáról, valamint egyes ezzel összefüggő törvények  módosításáról szóló törvény alapján 2013. január 1-jétől a normatív ápolási díjról, az időskorúak járadékáról, alanyai és normatív közgyógyellátásról a járási kormányhivatalok  döntenek.


A jegyzői hatáskörben levő segélyek a jövőben „létalapként” egyesülnek. E kategória egységesebb rendszerként fogja össze a jelenlegi jövedelemhez, vagy különböző élethelyzetekhez kapcsolódó támogatásokat (megtartva ugyanakkor az egyes élethelyzetek különbözőségéből eredő eltéréseket). 


Pénzbeli és természetbeni juttatások


Az aktív korúak ellátása, lakásfenntartási támogatás:

A szakmai elképzelések szerint a létalap:

- alaptámogatási komponense nyújtana segítséget a kellő jövedelemmel nem rendelkező háztartásoknak úgy, hogy jövedelmüket egy meghatározott szintig kiegészíti (azaz ide tartozna mostani foglalkoztatást helyettesítő támogatás, illetve a rendszeres szociális segély), 

- kiegészítő támogatási komponense foglalná magába a háztartás társadalmilag elismert egyéb szükségleteinek biztosításához nyújtott támogatásokat (pl. a lakásfenntartási támogatást).

A létalapként nyújtott ellátásokat önkormányzati szinten (a képviselőtestület hatáskörében) már csak egy, ún. krízisellátás egészítheti ki, amely az egyének, háztartások egyedi, átmeneti jellegű krízishelyzetének megoldását segíti. 


2014. évben a normatív alapon nyújtott lakásfenntartási támogatás esetén az egy négyzetméterre eső lakásfenntartási költség (mely a folyósítandó támogatás mértéként jelentősen meghatározza) változásával nem kell számolnunk.

Zics Község Önkormányzatának képviselő-testülete helyi rendeletben szabályozza a méltányossági ápolási díjra, az átmeneti segélyre, a szociális kölcsönre, a temetési segélyre, a méltányossági közgyógyellátásra, rendkívüli gyermekvédelmi támogatás vonatkozó jogosultsági feltételeket.

Ezen ellátások tervezésnél számolnunk kell a gazdasági válság következtében növekvő munkanélküliséggel, továbbá a családok növekvő megélhetési nehézségeivel.

Erre figyelemmel a 2014. évben a 2013. felhasználáshoz képest kis mértékű növekedéssel számoltunk.


Rendszeres gyermekvédelmi kedvezmény:

2012. szeptember 30. napjától változott a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény. A jogszabályváltozás szerint a rendszeres gyermekvédelmi kedvezményben részesülő gyermekek Erzsébet utalvány formájában részesülnek a támogatásban, mely utalványokat élelmiszer, ruházat és tanszer vásárlására lehet felhasználni.

2013. évre a jogosultak részére fizetendő esetenkénti támogatás 5800.-Ft volt, mely támogatási összeg 2014. évben változatlan marad.

A település tekintetében a 2014. évre 32 gyermek támogatásával terveztünk.

A települési önkormányzat jegyzője annak a rendszeres gyermekvédelmi kedvezményben részesülő gyermeknek a szülője részére, aki a három,- illetve a négyéves gyermekét beíratta az óvodába, továbbá gondoskodik gyermeke rendszeres óvodába járatásáról, és akinek rendszeres gyermekvédelmi kedvezményre való jogosultsága fennáll pénzbeli támogatást folyósít (óvodáztatási támogatás). A támogatás megállapításának további feltétele, hogy a gyermek törvényes felügyeletét ellátó szülő a jegyzői eljárásban önkéntes nyilatkozatot tegyen arról, hogy gyermekének hároméves koráig legfeljebb az iskola nyolcadik évfolyamán folytatott tanulmányait fejezte be sikeresen. A pénzbeli támogatás összege a 2013. évhez hasonlóan 2014. évben gyermekenként első alkalommal 20.000.-Ft, ezt követően esetenként és gyermekenként 10.000.-Ft.

2014. évben 2 gyermek óvodáztatási támogatásával számoltunk.


A rászoruló gyermekek nyári étkeztetéséről szóló kormányrendelet 2011. évben jelentősen átalakította a nyári gyermekétkeztetés rendszerét.

A 2013. évben 35 gyermek nyári étkeztetésével számoltunk.


Több éves kihatással járó kiadások indoklása:

Az önkormányzatnak nincs több éves kihatással járó ügylete.

Az Európai Uniós támogatásával megvalósuló beruházások alakulása:

Az önkormányzatnak 2014. évben nincs Európai Uniós támogatással megvalósuló beruházása.


Zics, 2014. február 3.


                                                                                                  Fellinger János
                                                                                                    polgármester






I N D O K O L Á S

a 8/2014. (V.16.) rendelethez


A Képviselő-testület az 1/2013.(II. 04.) sz. rendeletével elfogadta az önkormányzat 2014. évi költségvetését.


Jelen rendelet-tervezet az alábbi változást tartalmazza:


  • az önkormányzati működéséhez, valamint a beruházások gördülékeny megvalósításához szükséges a polgármester átcsoportosítási jogát 500.000 forintra megemelni.




Zics, 2014. május 15.




                                                                                              Fellinger János







[1]

Módosította a 8/2014. (V. 16.) rendelet 1. §-a, hatályos 2014. május 16. napjától.