Zics Község Önkormányzat Képviselő-testületének 1/2014. (II.4.) önkormányzati rendelete
Az önkormányzat 2014. évi költségvetéséről.
Hatályos: 2014. 09. 17- 2014. 10. 01Zics Község Önkormányzat Képviselő-testületének 1/2014. (II.4.) önkormányzati rendelete
Az önkormányzat 2014. évi költségvetéséről.
2014-09-17-tól 2014-09-16-ig
Zics Község Önkormányzata Képviselő-testületének
a 8/2014. (V. 16.), 10/2014. (IX. 12.) rendelettel módosított
1/2014. (II.4.)
RENDELETE
az önkormányzat 2014. évi költségvetéséről
Az önkormányzat képviselő-testülete az államháztartásról szóló többször módosított 2011. évi CXCV. törvény (továbbiakban Áht.) 23. § (1) bekezdésében, valamint a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló többször módosított 2011.évi CLXXXIX. törvény (továbbiakban Mötv.) 143. § (4) bekezdés b) pontjában kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32.cikk (1) bekezdés f) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a 2014. évi költségvetéséről a következőket rendeli el:
A rendelet hatálya
1. §
A rendelet hatálya a 2014. évi költségvetési gazdálkodás vonatkozásában Zics Község Önkormányzatának Képviselő-testületére terjed ki.
2. §
(1) Az önkormányzat összevont költségvetési bevételeit és költségvetési kiadásait előirányzat-csoportok, kiemelt előirányzatok szerinti bontásban a [1]1.sz. melléklet tartalmazza.
(2) Az önkormányzat beruházási és felújítási kiadásait feladatonként a [2]4. sz. melléklet tartalmazza.
(3) Az Önkormányzat költségvetésében szereplő támogatási célokat és összegeit a [3]5.sz. melléklet tartalmazza.
A költségvetés bevételei és kiadásai
3. §
[4](1) A Képviselő-testület a helyi önkormányzat 2014. évi költségvetését 104.092 eFt bevétellel és kiadással, ezen belül:
96.933 eFt tárgyévi bevétellel,
7.159 eFt finanszírozási bevétellel (előző évi pénzmaradvány igénybevétele),
104.092 eFt tárgyévi kiadással,
ezen belül: 96.933 eFt működési költségvetés tárgyévi bevétellel,
83.111 eFt működési költségvetés tárgyévi kiadással,
6.859 eFt működési célú hiánnyal (finanszírozási bevétellel),
0 eFt tárgyévi felhalmozási célú bevétellel,
20.981 eFt felhalmozási célú kiadással,
300 eFt felhalmozási célú hiánnyal, (finanszírozási bevétellel)
állapítja meg.
(2) Az önkormányzatnak 2014. évben nem keletkezik olyan ügylete, amely a 2011. évi CXCIV. törvény 10. § (1) bekezdésének hatálya alá esik, illetve a Kormányt előzetesen tájékoztatni kell.
[5](3) A bevételi és kiadási főösszegen belül a kiemelt előirányzatokat –a finanszírozási műveleteket is figyelembe véve- az alábbiak szerint állapítja meg:
működési költségvetés tárgyévi bevétel 96.933 eFt
előző évi pénzmaradvány 7.159 eFt
működési költségvetés tárgyévi kiadás 83.111 eFt
ebből:
- a személyi juttatások kiadásai 37.256 eFt
- a munkaadókat terhelő járulékok 6.259 eFt
- a dologi kiadások 13.053 eFt
- ellátottak pénzbeli juttatása 19.353 eFt
- egyéb működési célú kiadás 6.484 eFt
- az általános tartalék 646 eFt
- a céltartalék 50 eFt
felhalmozási költségvetés bevétel (finanszírozási bevétel) 300 eFt
a felhalmozási költségvetés tárgyévi kiadás 20.981 eFt
ebből:
- a beruházások összege 19.767 eFt
- felújítások összege 914 eFt
- egyéb felhalmozási célú kiadások 300 eFt
(4) A képviselő-testület a működési és a felhalmozási célú /tőkejellegű/ bevételeket és kiadásokat az [6]3. és [7] 4. sz. melléklet szerint állapítja meg.
(5) Az önkormányzat engedélyezett létszáma 2014. évben -a közfoglalkoztatottak nélkül- 2 fő.
[8](6) A közfoglalkoztatottak éves létszáma 36 fő..
Az önkormányzat bevételei
4. §
A 3. §-ban megállapított bevételi főösszeg kiemelt előirányzatonkénti megbontását és a kiadási főösszeget előirányzat csoportonként, ezen belül kiemelt előirányzatonként és kötelező feladatok, önként vállalt feladatok, állami (államigazgatási) feladatok az 1. sz. melléklet tartalmazza.
Az önkormányzat kiadásai
5. §
A képviselő-testület a 2014. évi költségvetés kiadásait és ezen belül kiemelt előirányzatait, engedélyezett létszámát az l. sz. melléklet szerint állapítja meg.
Tartalékok
[9]6. §
Az önkormányzat 696 eFt tartalékot képez, melyből 646 eFt az általános tartalék, 50 eFt a céltartalék. A tartalékok felett a képviselő-testület rendelkezik
Több éves kihatással járó feladatok
7 §
Az önkormányzat több éves kihatással járó kötelezettsége nincs.
8. §
(1) Az előirányzat felhasználási tervet a [10]9. sz. melléklet tartalmazza.
(2) A 2014. évi közvetett támogatások tervezett összegét a 6. sz. melléklet tartalmazza.
(3) Az Európai Uniós támogatással megvalósuló beruházása az Önkormányzatnak 2014. évben nincs.
- A központi költségvetésből származó támogatások jogcímeit és összegeit a [11]11.sz.melléklet tartalmazza.
- Az önkormányzat által a lakosságnak juttatott támogatások, szociális, rászorultsági ellátások jogcímeit és összegeit a [12]10.sz.melléklet tartalmazza.
A 2014. évi költségvetés végrehajtásának szabályai
9. §
(1) A gazdálkodás során az év közben keletkezett bevételi többlet felhasználásáról a képviselő-testület dönt.
- A szabad pénzeszközök pénzintézeti lekötésével kapcsolatos szerződések illetve pénzügyi műveletek lebonyolítását 1.500.000.-Ft-ig a képviselő-testület a polgármester hatáskörébe utalja. A polgármester a megtett intézkedésekről a következő képviselő-testületi ülésen beszámol.
- A (2) bekezdésben meghatározott összeget meghaladó szabad pénzeszköz felhasználásáról a képviselő-testület esetenként dönt.
(4) Az önkormányzat előirányzatai -kivéve a kiemelt előirányzatokon belül- nem módosíthatóak. A szükséges előirányzat változásról a polgármester előterjesztésében a képviselő testület negyedévente, de legkésőbb a költségvetési beszámoló elkészítésének határidejéig, december 31-i hatállyal dönt a költségvetési rendelet módosításáról. Ha évközben az Országgyűlés az önkormányzatot érintő központi adókból származó részesedést, a helyi önkormányzatok általános működésének és ágazati feladatai támogatásait, valamint a részükre juttatandó költségvetési támogatásokat zárolja, azokat csökkenti, vagy törli, az intézkedés kihirdetését követően haladéktalanul a képviselő-testület elé kell terjeszteni a költségvetési rendeletmódosítását.
(5) A jóváhagyott bevételi előirányzatokon felüli, a többletfeladatokkal összefüggő többletbevételt – a céljelleggel juttatott pénzeszköz kivételével- a költségvetési rendeletmódosítást követően használható fel.
(6) [13]A képviselő-testület a jóváhagyott kiadási előirányzatok közötti átcsoportosítás jogát 500 eFt összeghatárig a polgármesterre átruházza a személyi juttatások és járulékok előirányzata kivételével. Az átruházott hatáskörben hozott döntésről a polgármester a soron következő ülésen köteles beszámolni a képviselő-testületnek.
- Az egységes rovatrend Normatív jutalmak és Céljuttatás, projektprémium rovatai terhére a költségvetési évben együttesen az egységes rovatrend Törvény szerinti illetmények, munkabérek rovat eredeti előirányzat 10 %-ig vállalható kötelezettség.
8) Az államháztartásról szóló 2011.évi CXCV. törvény 109.§-ának (6) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján a Képviselő-testület az önkormányzatnál és költségvetési szerveinél a kiadások készpénzben történő kifizetését az alábbi esetekben engedélyezi:
- készpénzfizetési számlák kifizetése
- vásárlási előleg, ellátmány
- munkavállalók illetményelőlege
- munkavállalók utazási költségtérítése
- munkavállalók belföldi és külföldi kiküldetése
- közcélú dolgozók munkabére
hóközi pénztári munkabér és személyi juttatás kifizetések, szociális ellátások, segélyek
ZÁRÓ ÉS EGYÉB RENDELKEZÉSEK
10. §
(1) A Képviselő-testület tudomásul veszi, hogy az átmeneti időszakban a polgármester -az Áht 25.§ (3) bekezdése szerint– a 2014.évi költségvetési rendeletnek megfelelően intézkedett a bevételek beszedéséről, a kiadások teljesítéséről.
Az átmeneti időszakban beszedett bevételek, teljesített kiadások az Áht 25.§ (4) bekezdése értelmében e költségvetési rendeletbe beépültek.
(2) Ez a rendelet kihirdetését követő napon lép hatályba.
Zics, 2014. február 3.
Fellinger János Dr. Szűts Dóra
polgármester jegyző
Záradék:
Az egységes szerkezetbe foglalt rendelet a mai napon hatályos jogszabályi szöveget tartalmazza.
Zics, 2014. szeptember 12.
Fellinger János Dr. Szűts Dóra
polgármester jegyző
Indokolás
Zics Község Önkormányzata
1/2014. (II.4.) sz. költségvetési rendelethez
Az Országgyűlés a 2013. évi CCXXX. törvénnyel elfogadta a 2014. évi költségvetés alapját képező Magyarország 2014. évi központi költségvetését.
Magyarország számára a 2014. évi költségvetés bizonytalan nemzetközi, gazdasági környezetben készült. Az államadósság csökkentése továbbra is az egyik kitűzött fő cél, emiatt fokozott tartalék képzést és fegyelmezett, szigorú pénzügypolitikát kell megvalósítani.
Magyarország 2013-ban kijött a recesszióból, de nem került tartósan gyors és növekedést hozó pályára. A 2013-as élénkülés szinte csak átmeneti forrásokból táplálkozik pl. EU források lehívhatósága érdekében gyorsított állami beruházás, jobb időjárás eredményezte nagyobb mezőgazdasági termés. A környező országokhoz képest eddig lemaradást okozó kedvezőtlen üzleti, jogi és befektetési környezet fennmaradása 2014 második felétől újra fékezni fogja a magyar gazdaságot.
Néhány mutató alakulása 2011-2014 években:
2011 2012 2013 2014
tény tény várható
GDP növekedés % 1,7 0,1 1,0 1,3
Infláció % 3,9 5,2 1,7 2,2
Folyó fiz.mérleg
egyenleg a GDP %-ában- 1,4 3,4 1,6 1,8
Államháztartás hiánya
a GDP-%-ában 4,2 -2,5. -2,4 -2,8
2014.évi önkormányzati támogatások szabályozása:
Az önkormányzatok részére megállapított támogatások összetétele és nagysága 2014. évben a következőképpen alakult:
- Helyi önkormányzatok működésének támogatása
4.580.000 Ft/fő
- Zöldterület gazdálkodással kapcsolatos feladatok ellátásának támogatása
22.300 Ft/hektár
- Közvilágítás fenntartásának támogatása
283.200 Ft/km
-Köztemető fenntartással kapcsolatos feladatok elszámolása
69 Ft/m2 legalább 100.000 Ft
- Közutak fenntartásának támogatása
227.000 Ft/km
- Egyéb önkormányzati feladatok támogatása
a 2000 fő lakosságszám alatti azon települések esetében, ahol egy főre jutó adóerő-képesség nem éri el a 20.000 Ft-ot, településenként 4 m Ft
- Falugondnoki vagy tanyagondnoki szolgáltatás
2.500.000 Ft/szolgálat
- Kistelepülések szociális feladatainak támogatása
600.000 Ft településenként
- Könyvtári, közművelődési és múzeumi feladatok támogatása:
1.140 Ft/fő
A települési önkormányzatok szociális és gyermekjóléti feladatainak támogatására az alábbi címen igényelhető támogatás:
· Rendszeres szociális pénzbeli ellátás címén a lakásfenntartási támogatásra kifizetett összeg 90%-a igényelhető. Az aktív korúak ellátása címén a rendszeres szociális segély 90%-a, a foglalkoztatást helyettesítő támogatás 80 %-a igényelhető.
Zics község a központi költségvetésből 29.801 eFt támogatásra jogosult, ennek tételes kimutatását a 11. sz. melléklet tartalmazza.
Részletes indokolás
BEVÉTELEK:
Működési bevételek:
Helyi adókból 1.600 eFt bevétellel számolunk, amely az iparűzési adóból, gépjárműadóból és a magánszemélyek kommunális adójából származik.
Az önkormányzatnak költségvetési állami támogatásból 29.801 e forint bevétele várható. A támogatás összegeit a 11.sz.melléklet tartalmazza.
Felhalmozási és tőke jellegű bevételek:
Zics község önkormányzatának felhalmozási célú bevétele csak az előző évi pénzmaradvány, melynek összege 300 e Ft.
Átengedett központi adók, támogatások:
Az átengedett központi adókból csak a gépjárműadóból van átengedés, ennek mértéke 40 %.
Az önkormányzat 2013. évi pénzmaradványa várhatóan 7.159 e Ft.
Hitel felvételt 2014 évben nem terveztünk.
KIADÁSOK:
A tervezéshez a 2014. évi költségvetési koncepció, a vállalt kötelezettségek, a szociális törvényből és az önkormányzati rendeletből adódó feladatok szolgáltatták az alapot.
A kötelező alapfeladatok ellátása jelentősen behatárolja az önkormányzat mozgásterét.
Önkormányzatok és önkormányzati hivatal jogalkotó és általános gazdasági tevékenység kormányzati funkció kiadásai:
A személyi juttatások között a polgármester tiszteletdíját, a hivatalsegéd munkabérét és annak járulékait vettük figyelembe.
A dologi költségek között terveztük a helyi hivatal működtetési kiadásait, a számlavezető pénzintézet által felszámított bankköltség összegét, a közművek költségeit, a postaköltséget, a tárgyi eszközök karbantartását, az önkormányzati ingatlanok vagyonbiztosításának, valamint a ruházati költségtérítés, az étkezési utalványok és a telefonhasználat után fizetendő kifizetői adó összege.
Tartalékok:
2014. évre tartalékként 500 eFt-ot irányoztunk elő, ebből 450 eFt-ot általános tartalék és 50 eFt összegben céltartalékot.
Egyéb kormányzati funkció kiadásai:
A személyi juttatások a közmunkások bérét és azok járulékait tartalmazzák.
A dologi kiadásokban terveztük a közvilágítást, a közkifolyók vízdíját, a különféle szolgáltatások díjait és ezek ÁFA-ját, a köztemető fenntartásának költségeit.
Háziorvosi alapellátásra 862 e Ft-ot tervezünk átadni.
Háziorvosi ügyeletre 656 eFt-ot, óvodai ellátásra 200 eFt-ot, terveztünk átadni, családsegítésre 105 eFt, gyermekjólétire 99 eFt, Somogy M.-i Munka és Tűzvédelmi Társulásnak 57 e Ft.
A „Koppány-Völgye KEK” Egészségügyi és Szolgáltató Nonprofit Kft-vel történő megállapodás alapján 1.041 eFt működési célú pénzeszköz átadást terveztünk.
Délny.-Balatoni Hulladékgazdálkodási Társulásnak 13 eFt-ot, a Dél-Balatoni Vízitársulatnak 134 e Ft-ot, a Tabi Fúvós Zenekarnak 15 e Ft-ot.
A fenti támogatások összegét az 5. számú melléklet tartalmazza.
2014. évi közfoglalkoztatás Zicsben:
Önkormányzatunk 2013. március 1-től 2014. február 28-ig a közfoglalkoztatás keretében 22 fő foglalkoztatásával mezőgazdasági projektet folytat. 2014. március 1-je és 2015. február 28-a közötti időszakban folytatni kívánjuk a mezőgazdasági projektünket ismételten 22 fő bevonásával. A közfoglalkoztatottak fogják végezni a szántóföldi és fóliaházas növénytermesztést, sertéshizlalást és az anyakoca állomány tartástechnológiájának kialakítását.
2013. november 25. napján benyújtott kérelem alapján 2013. december 1-től – 2013. december 31-ig 1 fő közfoglalkoztatásához és a projektek megvalósításához 3.000.000 Ft összegű vissza nem térítendő céltámogatásban részesültünk
A téli közfoglalkoztatás keretében 15 fő zöldség- és gyümölcsfeldolgozó képzésen vesz részt 2013. november 1-től – 2014. április 30-ig.
A tavalyi évben kérelmet nyújtottunk be hosszú időtartamú közfoglalkoztatásra (a támogatás 100 %), így a kazánprogramot sikerült meghosszabbítanunk 2013. december 1-től – 2014. február 28-ig.
Közfoglalkoztatás keretében tervezzük továbbra a belvízelvezető, csapadékvíz-elvezető rendszerek rendbetételét, karbantartását, a település közterületeinek tisztántartását, gondozását, a kazánhoz apríték előállítását.
A fenti programokkal éves szinten átlagosan 29 fő foglalkoztatását tervezzük.
Szociális kiadások alakulása:
A szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. tv. értelmében a szociális ellátás feltételeinek biztosítása az állam központi szerveinek és a helyi önkormányzatnak a feladata.
Az önkormányzat a szociális és gyermekjóléti feladatait a központi költségvetésből biztosított állami normatív támogatásból, valamint az önkormányzat saját bevételeiből látja el.
A szociális törvény értelmében a rászorultságtól függő pénzbeli és természetbeni ellátások döntő többsége esetében a támogatások mértéke az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének bizonyos százalékában van megállapítva.
Jegyzői, polgármesteri, illetve testületi hatáskörben marad továbbra is az aktív korúak ellátása, a lakásfenntartási támogatás, a rendszeres gyermekvédelmi kedvezmény, az óvodáztatási támogatás, a méltányossági közgyógyellátás, a méltányossági ápolási díj, a kiegészítő gyermekvédelmi támogatás, az átmeneti segély, a temetési segély, a szociális kölcsön, a rendkívüli gyermekvédelmi támogatás, a Bursa Hungarica felsőoktatási önkormányzati ösztöndíj, nyári gyermekétkeztetés.
Évek óta folyamatosan növekvő rezsi és megélhetési költségek, és a szociális ellátások már négy éve változatlan mértéke, valamint a béreknek az inflációnál lényegesen kisebb mértékű emelkedése, az adójóváírás kivezetése egyre nagyobb terhet ró a családokra, így a szociális
rászorultságtól függő ellátások iránt várhatóan egyre nagyobb igény jelentkezik. Ez az ellátásra jogosultak egyre emelkedő számában is meg fog mutatkozni.
A pénzbeli ellátások terén fontos változás, hogy egyes segélyek kikerülnek a jegyző hatásköréből: a járások kialakításáról, valamint egyes ezzel összefüggő törvények módosításáról szóló törvény alapján 2013. január 1-jétől a normatív ápolási díjról, az időskorúak járadékáról, alanyai és normatív közgyógyellátásról a járási kormányhivatalok döntenek.
A jegyzői hatáskörben levő segélyek a jövőben „létalapként” egyesülnek. E kategória egységesebb rendszerként fogja össze a jelenlegi jövedelemhez, vagy különböző élethelyzetekhez kapcsolódó támogatásokat (megtartva ugyanakkor az egyes élethelyzetek különbözőségéből eredő eltéréseket).
Pénzbeli és természetbeni juttatások
Az aktív korúak ellátása, lakásfenntartási támogatás:
A szakmai elképzelések szerint a létalap:
- alaptámogatási komponense nyújtana segítséget a kellő jövedelemmel nem rendelkező háztartásoknak úgy, hogy jövedelmüket egy meghatározott szintig kiegészíti (azaz ide tartozna mostani foglalkoztatást helyettesítő támogatás, illetve a rendszeres szociális segély),
- kiegészítő támogatási komponense foglalná magába a háztartás társadalmilag elismert egyéb szükségleteinek biztosításához nyújtott támogatásokat (pl. a lakásfenntartási támogatást).
A létalapként nyújtott ellátásokat önkormányzati szinten (a képviselőtestület hatáskörében) már csak egy, ún. krízisellátás egészítheti ki, amely az egyének, háztartások egyedi, átmeneti jellegű krízishelyzetének megoldását segíti.
2014. évben a normatív alapon nyújtott lakásfenntartási támogatás esetén az egy négyzetméterre eső lakásfenntartási költség (mely a folyósítandó támogatás mértéként jelentősen meghatározza) változásával nem kell számolnunk.
Zics Község Önkormányzatának képviselő-testülete helyi rendeletben szabályozza a méltányossági ápolási díjra, az átmeneti segélyre, a szociális kölcsönre, a temetési segélyre, a méltányossági közgyógyellátásra, rendkívüli gyermekvédelmi támogatás vonatkozó jogosultsági feltételeket.
Ezen ellátások tervezésnél számolnunk kell a gazdasági válság következtében növekvő munkanélküliséggel, továbbá a családok növekvő megélhetési nehézségeivel.
Erre figyelemmel a 2014. évben a 2013. felhasználáshoz képest kis mértékű növekedéssel számoltunk.
Rendszeres gyermekvédelmi kedvezmény:
2012. szeptember 30. napjától változott a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény. A jogszabályváltozás szerint a rendszeres gyermekvédelmi kedvezményben részesülő gyermekek Erzsébet utalvány formájában részesülnek a támogatásban, mely utalványokat élelmiszer, ruházat és tanszer vásárlására lehet felhasználni.
2013. évre a jogosultak részére fizetendő esetenkénti támogatás 5800.-Ft volt, mely támogatási összeg 2014. évben változatlan marad.
A település tekintetében a 2014. évre 32 gyermek támogatásával terveztünk.
A települési önkormányzat jegyzője annak a rendszeres gyermekvédelmi kedvezményben részesülő gyermeknek a szülője részére, aki a három,- illetve a négyéves gyermekét beíratta az óvodába, továbbá gondoskodik gyermeke rendszeres óvodába járatásáról, és akinek rendszeres gyermekvédelmi kedvezményre való jogosultsága fennáll pénzbeli támogatást folyósít (óvodáztatási támogatás). A támogatás megállapításának további feltétele, hogy a gyermek törvényes felügyeletét ellátó szülő a jegyzői eljárásban önkéntes nyilatkozatot tegyen arról, hogy gyermekének hároméves koráig legfeljebb az iskola nyolcadik évfolyamán folytatott tanulmányait fejezte be sikeresen. A pénzbeli támogatás összege a 2013. évhez hasonlóan 2014. évben gyermekenként első alkalommal 20.000.-Ft, ezt követően esetenként és gyermekenként 10.000.-Ft.
2014. évben 2 gyermek óvodáztatási támogatásával számoltunk.
A rászoruló gyermekek nyári étkeztetéséről szóló kormányrendelet 2011. évben jelentősen átalakította a nyári gyermekétkeztetés rendszerét.
A 2013. évben 35 gyermek nyári étkeztetésével számoltunk.
Több éves kihatással járó kiadások indoklása:
Az önkormányzatnak nincs több éves kihatással járó ügylete.
Az Európai Uniós támogatásával megvalósuló beruházások alakulása:
Az önkormányzatnak 2014. évben nincs Európai Uniós támogatással megvalósuló beruházása.
Zics, 2014. február 3.
Fellinger János
polgármester
I N D O K O L Á S
a 8/2014. (V.16.) rendelethez
A Képviselő-testület az 1/2013.(II. 04.) sz. rendeletével elfogadta az önkormányzat 2014. évi költségvetését.
Jelen rendelet-tervezet az alábbi változást tartalmazza:
- az önkormányzati működéséhez, valamint a beruházások gördülékeny megvalósításához szükséges a polgármester átcsoportosítási jogát 500.000 forintra megemelni.
Zics, 2014. május 15.
Fellinger János
I N D O K O L Á S
a 10/2014. (IX.12.) rendelethez
A Képviselő-testület az 1/2014.(II. 4.) sz. rendeletével elfogadta az önkormányzat 2014. évi költségvetését.
Jelen rendelet-tervezet az alábbi változást tartalmazza:
- Bírságokból 10.000 Ft-tal több folyt be a tervezetthez képest, így a közhatalmi bevételek összege 95.000 Ft-ra változik. A dologi kiadások összege 10.000 Ft-tal nő.
- Miklósi község önkormányzata számára 364.000 Ft működési célú hozzájárulást fizettünk, ezzel az összeggel az egyéb működési célú támogatás összege növekszik. A tartalék összege 364.000 Ft-tal csökken.
- A működési célú támogatások 2014. évi költségvetésben a 2013. évi teljesítés alapján lettek tervezve, mert a költségvetés tervezése során még nem volt ismert a hozzájárulások összege. Mivel a 2014. évi kiadás több, így az előirányzatot meg kellett növelni. Családsegítő szolgálatra átadott pénzeszköz 55.000-tal nő, gyermekjóléti szolgálatra átadott 61.000 Ft-tal nő, járóbeteg szolgálatra átadott 10.000 Ft-tal nő, emiatt a dologi kiadások összege 126.000 Ft-tal csökken.
- Közfoglalkoztatási program miatt több ponton módosítani kellett az eredeti előirányzatot. A képviselő testület 32/20104.(IV.15.) és 67/2014.(VIII.7.) számú határozataival döntött erről. Terményértékesítésből 4.000.000 Ft-tal több fog befolyni, így ezen összeggel nő a működési bevétel. Beruházások összege 19.767 eFt-tal nő, felújítások összege 914 eFt-tal nő, személyi juttatások összege 1.941 eFt-tal nő, munkaadókat terhelő járulékok összege 252 eFt-tal nő, dologi kiadások összege 2.977 eFt-tal csökken, a kapott állami támogatások összege 15.897 eFt-tal nő.
- Állami támogatásként jelentkezik továbbá a lakossági víz- és csatornaszolgáltatás támogatása 6 eFt összegben. A működési célú központosított előirányzat 6 eFt-tal nő, mivel ezt az összeget a DRV Zrt. számára továbbutaljuk, az egyéb működési célú támogatások összege 6 eFt-tal nő. Nyári gyermekétkezés támogatásaként 713 eFt
érkezett, így ezzel az összeggel nő a működési célú központosított előirányzatok címén kapott támogatások összege, az egyéb működési célú támogatások összege 113 eFt-tal nő az ellátottak pénzbeli hozzájárulása (mivel az eredeti előirányzat 600 eFt volt), és 600 eFt-tal nő az általános tartalék.
- A Roma Nemzetiségi Önkormányzattól 200 eFt kölcsön visszatérülést terveztünk, ez 160 eFt-ra módosult, ezért a tartalék is csökken 400 Ft-tal.
Zics, 2014.09.10.
Fellinger János
polgármester
Módosította a 10/2014. (IX. 12.) rendelet 1. § (1) bekezdése, hatályos 2014. szeptember 12. napjától.
Módosította a 10/2014. (IX. 12.) rendelet 1. § (2) bekezdése, hatályos 2014. szeptember 12. napjától
Módosította a 10/2014. (IX. 12.) rendelet 1. § (3) bekezdése, hatályos 2014. szeptember 12. napjától
Módosította a 10/2014. (IX. 12.) rendelet 2. § (1) bekezdése, hatályos 2014. szeptember 12. napjától.
Módosította a 10/2014. (IX. 12.) rendelet 2. § (2) bekezdése, hatályos 2014. szeptember 12. napjától.
Módosította a 10/2014. (IX. 12.) rendelet 2. § (3) bekezdése, hatályos 2014. szeptember 12. napjától.
Módosította a 10/2014. (IX. 12.) rendelet 2. § (3) bekezdése, hatályos 2014. szeptember 12. napjától.
Módosította a 10/2014. (IX. 12.) rendelet 2. § (4) bekezdése, hatályos 2014. szeptember 12. napjától
Módosította a 10/2014. (IX. 12.) rendelet 3. §-a, hatályos 2014. szeptember 12. napjától
Módosította a 10/2014. (IX. 12.) rendelet 4. § (1 ) bekezdése, hatályos 2014. szeptember 12. napjától
Módosította a 10/2014. (IX. 12.) rendelet 4. § (2) bekezdése, hatályos 2014. szeptember 12. napjától
Módosította a 10/2014. (IX. 12.) rendelet 4. § (3) bekezdése, hatályos 2014. szeptember 12. napjától
Módosította a 8/2014. (V. 16.) rendelet 1. §-a, hatályos 2014. május 16. napjától.