Zics Község Önkormányzat Képviselő-testületének 2/2016. (II.10.) önkormányzati rendelete

Az önkormányzat 2016. évi költségvetéséről

Hatályos: 2016. 12. 12- 2017. 02. 12

Zics Község Önkormányzata Képviselő-testületének

5/2016.(VI.24.), 7/2016.(XII.12.) rendelettel módosított

2/2016. (II.10.)

RENDELETE

az önkormányzat 2016. évi költségvetéséről


Az önkormányzat képviselő-testülete az államháztartásról szóló többször módosított 2011. évi CXCV. törvény (továbbiakban Áht.) 23. § (1) bekezdése alapján, az Alaptörvény 32.cikk (1) bekezdés f) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a 2016. évi költségvetéséről a következőket rendeli el:


A rendelet hatálya

1. §


A rendelet hatálya a 2016. évi költségvetési gazdálkodás vonatkozásában Zics Község Önkormányzatának Képviselő-testületére terjed ki.


2. §


(1)[1]    Az önkormányzat összevont költségvetési bevételeit és költségvetési kiadásait előirányzat-csoportok, kiemelt előirányzatok szerinti bontásban a 1. sz. melléklet tartalmazza.


(2)[2]    A kiadásokat és bevételeket kormányzati funkciók szerinti bontásban a 2.1 és 2.2. sz. melléklet tartalmazza.


  1. [3]A működési célú bevételeket és kiadásokat feladatonként a 3. sz. melléklet tartalmazza.


(4)[4]    Az önkormányzat beruházási és felújítási kiadásait feladatonként a 4. sz. melléklet tartalmazza.


(5)[5]    Az Önkormányzat költségvetésében szereplő támogatási célokat és összegeit az 5. sz. melléklet tartalmazza.



A költségvetés bevételei és kiadásai

3. §


(1)[6]    A Képviselő-testület a helyi önkormányzat 2016. évi költségvetését 78.477 eFt bevétellel és kiadással, ezen belül:


                        73.480 eFt tárgyévi bevétellel,

                          4.997 eFt finanszírozási bevétellel (előző évi maradvány igénybevétele),

                       

         78.477 eFt költségvetési kiadással,


főösszegen belül:             73.480 eFt tárgyévi működési célú bevétellel,

                                           4.997 eFt előző évi maradvánnyal           

                                                  71.802 eFt működési célú kiadással,

                                                    6.675 eFt működési célú többlettel,

                                                           0 eFt tárgyévi felhalmozási célú bevétellel,

                                                    6.675 eFt felhalmozási célú kiadással,

     6.675 eFt felhalmozási célú hiánnyal (finanszírozási bevétellel)


állapítja meg.


(2)[7]    A költségvetésben jelentkező 4.997 eFt tárgyévi hiányt a képviselő-testület előző évi maradvány igénybevételével finanszírozza.


(3)     Az önkormányzatnak 2016. évben nem keletkezik olyan ügylete, amely a 2011. évi CXCIV. törvény 10. § (1) bekezdésének hatálya alá esik, illetve a Kormányt előzetesen tájékoztatni kell.


(4)[8]   A bevételi és kiadási főösszegen belül a kiemelt előirányzatokat –a finanszírozási műveleteket is figyelembe véve- az alábbiak szerint állapítja meg:


működési költségvetés tárgyévi bevétel                                                   73.480 eFt

előző évi maradvány                                                                                   4.997 eFt

működési költségvetés tárgyévi kiadás                                                    71.802 eFt

ebből:

- a személyi juttatások kiadásai                                 34.067 eFt

        - a munkaadókat terhelő járulékok                               5.626 eFt

        - a dologi kiadások                                                    22.578 eFt

        - ellátottak pénzbeli juttatása                                        4.173 eFt

        - egyéb működési célú kiadás                                       3.024 eFt

        - az általános tartalék                                                    1.445 eFt

        - a céltartalék                                                                     50 eFt

        -finanszírozási kiadások(állami megelőlegezés               839 eFt

        visszafizetése)


              felhalmozási költségvetés bevétel                                                                        0 eFt

           

             felhalmozási költségvetés tárgyévi kiadás                                                     6.675 eFt

ebből:

        - a beruházások összege                                                                       4.875 eFt

        - felújítások összege                                                                             1.600 eFt

            - egyéb felhalmozási célú kiadások                                                        200 eFt


(5)     A képviselő-testület a működési és a felhalmozási célú /tőkejellegű/ bevételeket és kiadásokat az 3. és 4. sz. melléklet szerint állapítja meg.


(6)     Az önkormányzat engedélyezett létszáma 2016. évben - közfoglalkoztatottak nélkül- 2 fő.


(6)      A közfoglalkoztatottak éves létszáma 29 fő.


Az önkormányzat bevételei

4. §


A 3. §-ban megállapított bevételi főösszeg kiemelt előirányzatonkénti megbontását és a kiadási főösszeget előirányzat csoportonként, ezen belül kiemelt előirányzatonként és kötelező feladatok, önként vállalt feladatok, állami (államigazgatási) feladatok az 1. sz. melléklet tartalmazza.


Az önkormányzat kiadásai

5. §


A képviselő-testület a 2016. évi költségvetés kiadásait és ezen belül kiemelt előirányzatait, engedélyezett létszámát az l. sz. melléklet szerint állapítja meg.



Tartalékok

6. §[9]


Az önkormányzat 1.495 eFt tartalékot képez, melyből 1.445 eFt az általános tartalék, 50 eFt a céltartalék. A tartalékok felett a képviselő-testület rendelkezik.





Több éves kihatással járó feladatok

7. §


Az önkormányzat több éves kihatással járó kötelezettsége 7. melléklet szerint nincs.



8. §


 (1)[10]  Az előirányzat felhasználási tervet a 9. sz. melléklet tartalmazza.


 (2)    A 2016. évi közvetett támogatások tervezett összegét a 6. sz. melléklet tartalmazza.


  (3)   Az Európai Uniós támogatással megvalósuló beruházása az Önkormányzatnak -8. melléklet szerint- 2016. évben nincs.


(4)[11]    A központi költségvetésből származó támogatások jogcímeit és összegeit a 11. sz.   melléklet tartalmazza.


(5)[12]  Az önkormányzat által a lakosságnak juttatott támogatások, szociális, rászorultsági ellátások jogcímeit és összegeit a 10. sz. melléklet tartalmazza.



A 2016. évi költségvetés végrehajtásának szabályai

9. §



(1)       A gazdálkodás során az év közben keletkezett bevételi többlet felhasználásáról a képviselő-testület dönt.



  1. A szabad pénzeszközök pénzintézeti lekötésével kapcsolatos szerződések illetve pénzügyi műveletek lebonyolítását 1.500.000.-Ft-ig a képviselő-testület a polgármester hatáskörébe utalja. A polgármester a megtett intézkedésekről a következő képviselő-testületi ülésen beszámol.



  1. A (2) bekezdésben meghatározott összeget meghaladó szabad pénzeszköz felhasználásáról a képviselő-testület esetenként dönt.



(4)     Az önkormányzat előirányzatai - kivéve a kiemelt előirányzatokon belül - nem módosíthatóak. A szükséges előirányzat változásról a polgármester előterjesztésében a képviselő testület negyedévente, de legkésőbb a költségvetési beszámoló elkészítésének határidejéig, december 31-i hatállyal dönt a költségvetési rendelet módosításáról. Ha évközben az Országgyűlés az önkormányzatot érintő központi adókból származó részesedést, a helyi önkormányzatok általános működésének és ágazati feladatai támogatásait, valamint a részükre juttatandó költségvetési támogatásokat zárolja, azokat csökkenti, vagy törli, az intézkedés kihirdetését követően haladéktalanul a képviselő-testület elé kell terjeszteni a költségvetési rendeletmódosítását.



(5)     A jóváhagyott bevételi előirányzatokon felüli, a többletfeladatokkal összefüggő többletbevételt – a céljelleggel juttatott pénzeszköz kivételével- a költségvetési rendeletmódosítást követően használható fel.

(6)     A képviselő-testület a jóváhagyott kiadási előirányzatok közötti átcsoportosítás jogát 500 eFt összeghatárig a polgármesterre átruházza a személyi juttatás előirányzata kivételével. Az átruházott hatáskörben hozott döntésről a polgármester a soron következő ülésen köteles beszámolni a képviselő-testületnek.



  1. Az egységes rovatrend Normatív jutalmak és Céljuttatás, projektprémium rovatai terhére a költségvetési évben együttesen az egységes rovatrend Törvény szerinti illetmények, munkabérek rovat eredeti előirányzat 10 %-ig vállalható kötelezettség.



8)      Az államháztartásról szóló 2011.évi CXCV. törvény 109.§-ának (6) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján a Képviselő-testület az önkormányzatnál és költségvetési szerveinél a kiadások készpénzben történő kifizetését az alábbi esetekben engedélyezi:

  1. készpénzfizetési számlák kifizetése
  2. vásárlási előleg, ellátmány
  3. munkavállalók illetményelőlege
  4. munkavállalók utazási költségtérítése
  5. munkavállalók belföldi és külföldi kiküldetése
  6. közcélú dolgozók munkabére

hóközi pénztári munkabér és személyi juttatás kifizetések, szociális ellátások, segélyek

                

ZÁRÓ ÉS EGYÉB RENDELKEZÉSEK

10. §


(1)       A Képviselő-testület tudomásul veszi, hogy az átmeneti időszakban a polgármester -az Áht 25.§ (3) bekezdése szerint– a 2016.évi költségvetési rendeletnek megfelelően intézkedett a bevételek beszedéséről, a kiadások teljesítéséről.

Az átmeneti időszakban beszedett bevételek, teljesített kiadások az Áht 25.§ (4) bekezdése értelmében e költségvetési rendeletbe beépültek.



            (2)       Ez a rendelet kihirdetését követő napon lép hatályba.



Zics, 2016.02.08.



                     Nagy Jenő Józsefné                                          Dr. Szűts Dóra
                           polgármester                                                       jegyző







Záradék:


Az egységes szerkezetbe foglalt rendelet a mai napon hatályos jogszabályi szöveget tartalmazza.


Zics, 2016. december 12.



                       


                                                                                   Dr. Vanó Szilárd

                                                                                            jegyző












Indokolás

Zics Község Önkormányzata

2/2016. (II.10.) sz. költségvetési rendeletéhez



Az Országgyűlés a 2015. évi C. törvénnyel elfogadta Magyarország 2016. évi központi költségvetését.


A 2016. évi költségvetés tervezése a Kormány gazdaságpolitikájának megfelelően a foglalkoztatás növelésére, a stabilitásra, az államadósság csökkenő pályán tartására, valamint az államháztartási hiánynak fenntarthatóan 3% alatti-szinten tartására épül.


Az Alaptörvényben és a Magyarország gazdasági stabilitásáról szóló 2011. évi CXCIV. törvényben foglaltaknak megfelelően a 2016 évi költségvetési politikának változatlanul kiemelt prioritása marad az államadósság további csökkentése.


2016 évben tovább csökken a személyi jövedelemadó, nő a családi kedvezmény, új otthonteremtési program kerül bevezetésre, elkezdődött az élelmiszer áfájának csökkentése, első körben a sertéshús áfájánál.

Elindulnak, illetve folytatatódnak az életpálya programok, 2016 júliusától indul a köztisztviselői életpályaprogram, folytatódik a fegyveres és rendvédelmi dolgozók és a pedagógusok életpályaprogramja.

A kormány továbbra is elkötelezett a pénzügyi stabilitás megőrzése és a gazdasági növekedés ösztönzése  mellett. A 2016-os költségvetés 2,5%-os gazdasági növekedéssel  és 2%-os költségvetési hiánnyal számol, további cél az államadósság csökkentése, az államadósság-mutató várhatóan 73,3%-os GDP arányos szintre csökken.



A helyi önkormányzatok 2016. évi és finanszírozási rendszere


A helyi önkormányzatok feladatainak ellátásához a 2016 évi központi költségvetés biztosít forrást. A támogatások fő céljai jellemzően nem változtak a kiegészítő támogatások belső szerkezetében történt kisebb változás, egyes célok prioritásai alakultak át.


Az önkormányzati finanszírozás 2016. évi alapelveiben sem történt változás az előző évhez képest:

  • a gépjárműadó 40 %-a illeti meg továbbra is a helyi önkormányzatokat, SZJA átengedés nincs,
  • a támogatások zöme feladatalapú, és kötött felhasználású,



Általános működési feladatok támogatása:

Helyi önkormányzatok működésének általános támogatása.

  • Önkormányzati hivatal működésének támogatása
  • Településüzemeltetéshez kapcsolódó feladatellátás támogatása
  • Egyéb önkormányzati feladatok támogatása: 1000 fő lakosságszám alatti települések esetében, ahol az egy lakosra jutó adóerő-képesség 32 000 Ft alatti, ott a támogatás legalább 5 millió forint

Településüzemeltetési feladatok támogatása:

  • Támogatási elemek:
    • zöldterület gazdálkodás
    • közvilágítás
    • közutak fenntartása
    • köztemetők fenntartása
  • A támogatások alapja a 2014. december 31. statisztikai adatok, illetve adatszolgáltatások szerint lett megállapítva.

Egyéb önkormányzati feladatok támogatása:

A helyi önkormányzatokat további, a költségvetési törvényben nem nevesített Mötv. szerinti feladataik ellátása érdekében lakos alapú működési támogatás illeti meg az alábbiak szerint:

Támogatási összeg: 2700 Ft/fő (2015. január 1-jei KSH lakosságszám) differenciáltan a település nagyságához, és az adóerő-képesség szerint.


Szociális feladatok támogatása

A szociális támogatások rendszerének átalakítására 2015.márcus elsejével került sor. Az átalakítás sorár a támogatások jelentős része a Nemzeti Család- és Szociálpolitikai Alap előirányzatai közé került, ugyanakkor egyes támogatási formák, mint a rendszeres szociális segély a lakásfenntartási támogatás kikerültek a szociális törvényből.

Csökkent a pénzbeli szociális ellátások kiegészítése, növekszik az önkormányzatok szociális feladatainak egyéb támogatása, egyes szociális és gyermekjóléti feladatok és a gyermekétkeztetés támogatása.



Kulturális feladatok támogatása

Kulturális feladatok támogatása szerkezetében és szabályozásában követi a 2015. évben bevezetett struktúrát. Támogatás összege 1.200.000.-Ft.



A helyi önkormányzatok kiegészítő támogatásai:

A támogatás hat részből tevődik össze:

  • Helyi önkormányzatok működési célú költségvetési támogatás: itt van többek között a a lakossági víz- és csatornaszolgáltatás támogatása, helyi közösségi közlekedés támogatása stb.
  • Helyi önkormányzatok felhalmozási célú költségvetési támogatása: pl. lakossági közműfejlesztési támogatás, önkormányzati feladat ellátást szolgáló fejlesztések támogatása a könyvtári és közművelődési érdekeltségnövelő támogatás
  • Önkormányzatok rendkívüli támogatása: amelyre az önkormányzatok működőképességük megőrzése érdekében nyújthatnak be.
  • Egyedi önkormányzati támogatások
  • Önkormányzati elszámolások
  • Vis maior támogatás

de ezekre a pályázatokra év közben majd külön lehet pályázni.





Részletes indokolás


BEVÉTELEK:

 Működési bevételek:

Közhatalmi bevételekből 2.210 eFt bevétellel számolunk, amely az iparűzési adóból, gépjárműadóból, magánszemélyek kommunális adójából és igazgatási szolgáltatási díjból származik.

Az önkormányzatnak költségvetési állami támogatásból 22.416 eFt bevétele várható. A támogatás összegeit a 11. sz. melléklet tartalmazza.

Felhalmozási és tőke jellegű bevételek:

Zics község önkormányzatának felhalmozási célú bevétele az előző évi pénzmaradvány, melynek összege 4.450 e Ft.

Hitel felvételt 2016 évben nem terveztünk.


 KIADÁSOK:

 A tervezéshez a vállalt kötelezettségek, a szociális törvényből és az önkormányzati rendeletből adódó feladatok szolgáltatták az alapot.

A kötelező alapfeladatok ellátása jelentősen behatárolja az önkormányzat mozgásterét.

Önkormányzatok és önkormányzati hivatal jogalkotó és általános gazdasági tevékenység kormányzati funkció kiadásai:

A személyi juttatások között a polgármester tiszteletdíját, a hivatalsegéd munkabérét és annak járulékait vettük figyelembe.

A dologi költségek között terveztük a helyi hivatal működtetési kiadásait, a számlavezető pénzintézet által felszámított bankköltség összegét, a közművek költségeit, a postaköltséget, a tárgyi eszközök karbantartását, az önkormányzati ingatlanok vagyonbiztosításának, valamint a ruházati költségtérítés, az étkezési utalványok és a telefonhasználat után fizetendő kifizetői adó összege.

Tartalékok:

2016. évre tartalékként 1.991 eFt-ot terveztünk, ebből 1.941 eFt-ot általános tartalék és      50 eFt összegben céltartalékot.

Egyéb kormányzati funkciók kiadásai:

A személyi juttatások a közfoglalkoztatottak bérét és azok járulékait tartalmazzák.

A dologi kiadásokban terveztük a közvilágítást, a közkifolyók vízdíját,utak karbantartását, különféle szolgáltatások díjait és ezek ÁFA-ját, a köztemető fenntartásának költségeit.

2016. évi  elszámolási kötelezettséggel működési célra átadott pénzeszközök

Háziorvosi alapellátásra 861 e Ft-ot tervezünk átadni.

Háziorvosi ügyeletre 646 eFt-ot átadását terveztük. A „Koppány-Völgye KEK” Egészségügyi és Szolgáltató Nonprofit Kft-vel történő megállapodás alapján 265 eFt működési célú pénzeszköz átadást terveztünk. A Tabi Fúvós Zenekarnak 5 eFt-ot, Anyatejes napra 5 eFt-t tervezünk átadni.

A fenti támogatások összegét az 5. számú melléklet tartalmazza.


2016. évi közfoglalkoztatás Zicsben:


Az értékteremtő közfoglalkoztatás célja: -  a munkaképes lakosság munkához juttatása, elősegítse az elsődleges munkaerőpiacra történő visszatérést. A közfoglalkoztatásba bevonható személyek a regisztrált álláskeresők, megváltozott munkaképességű személyek és a foglalkoztatás helyettesítő támogatásban részesülők.  A közfoglalkoztatás a 2016 évben is 100 %-os támogatottságú.


A 2014 évben indított mezőgazdasági programot 2016. évben is tovább folytatjuk, a tervezett létszám 23 fő, melyből 20 fő mezőgazdasági segédmunkás, 1 fő adminisztrátor és 2 fő szakmunkás, időtartama 2016.03.03-2017.02.28. A mezőgazdasági programban termelünk  burgonyát, fokhagymát, vöröshagymát, fűszerpaprikát, sárgarépát, petrezselymet, paprikát, paradicsomot, olajtököt, tritikálét, takarmány kukoricát, epret. A tojótyúk tartás termékeként tojást értékesítünk.A művelésbe bevont terület egy részén, ősszel gyümölcsfákat ültetünk, melyet körbe is kerítünk.

Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás keretében 2015.12.10.-2016.02.29.-ig 2 fő bevonásával az alábbi tevékenységet végzi: közterületek, parkok takarítása, gondozása, síkosság mentesítés, hó eltakarítás, favágás.


A munkaügyi központ képzéssel egybekötött hosszabb időtartamú közfoglalkoztatási programot indított, a szigorú feltételeknek 2 fő felet meg. A program időtartama 2015.11.20-2016.06.30.


A munkaügyi központ képzéssel egybekötött hosszabb időtartamú közfoglalkoztatási programot indított, a szigorú feltételeknek 2 fő felet meg. A program időtartama 2015.12.10-2016.06.30.


A fenti programokkal éves szinten 29 fő foglalkoztatását tervezzük.

                    

Szociális kiadások alakulása:

A jogosult részére jövedelme kiegészítésére, pótlására szociális ellátás nyújtható.


A szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. tv. (továbbiakban: szociális törvény) értelmében a szociális ellátás feltételeinek biztosítása az állam központi szerveinek és a helyi önkormányzatnak a feladata.

Az önkormányzat a szociális és gyermekjóléti feladatait a központi költségvetésből biztosított állami normatív támogatásból, valamint az önkormányzat saját bevételeiből látja el.


Az elmúlt években bekövetkezett hatásköri változások miatt mára már csak egy ellátás, a rendszeres gyermekvédelmi kedvezmény, amelynek a költségét az állam normatív alapon finanszírozza.


A képviselő-testület a szociális törvényben és az önkormányzati rendeletben meghatározott feltételek alapján települési támogatást, valamint más pénzbeli támogatásokat nyújt.


Zics Község Önkormányzata - 2015. március hó 1. napjától - Zics Község Önkormányzata Képviselő-testületének a pénzbeli és természetbeni támogatások rendszeréről, valamint a személyes gondoskodást nyújtó szociális és gyermekjóléti ellátásokról szóló 4/2015. (II.20.) rendeletében (továbbiakban: helyi rendelet) szabályozza az önkormányzat által nyújtandó és nyújtható ellátási formákat és a jogosultsági feltételeket. Ezek a következők:


Települési támogatások:


Létfenntartási gondok enyhítésére nyújtott települési támogatás:

Települési támogatásban lehet részesíteni azt a személyt, akinek családjában a saját és vele közös háztartásban élő személyek figyelembe vételével az egy főre jutó nettó jövedelem az öregségi nyugellátás 150 %-át, egyedülálló esetén 200 %-át nem haladja meg. Évente legfeljebb egy alkalommal jövedelemre való tekintet nélkül is megállapítható települési támogatás, különösen betegséghez, elemi kár elhárításához, iskoláztatáshoz, hosszabb kórházi kezeléssel járó betegséghez…stb. Az így megállapított támogatás összege, rászorultsághoz igazodva, maximum 30 e Ft lehet.


A 2015. évi időarányos tényadatok figyelembe vételével az előző évinél lényegesen alacsonyabb összegben került megtervezésre a 2016. évre a létfenntartási gondok enyhítésére nyújtott települési támogatásra fordítandó előirányzat.


Elhunyt személy eltemettetésének költségeihez való hozzájárulás céljából nyújtott települési támogatás:

Zics Község Képviselő-testülete az elhunyt személy eltemettetésének költségeihez való hozzájárulásként megállapított települési támogatás összege, amennyiben az egy főre jutó jövedelem a mindenkori öregségi nyugdíj legkisebb összegének 150 %-át nem haladja meg, 20.000,- Ft, azonban nem lehet kevesebb a helyben szokásos legolcsóbb temetés költségének 10%-ánál.

A támogatás iránti kérelemhez a jövedelemigazolásokon kívül csatolni kell a halotti anyakönyvi kivonatot, és a temetés költségeiről a támogatást kérő nevére kiállított számlák eredeti példányát.


A 2015. évi időarányos tényadatok figyelembe véve az elhunyt személy eltemettetésének költségeihez való hozzájárulás céljából nyújtott települési támogatás tekintetében azonos létszámmal és azonos pénzügyi adatokkal számoltunk a 2016. évre, azaz 4 fővel és 80 e Ft összegben.


Kamatmentes kölcsön céljából nyújtható települési támogatás:

Zics Község Képviselő-testülete - az éves költségvetésben meghatározott keretösszeg mértékéig – pénzügyi tevékenységnek nem minősülő kamatmentes kölcsön formájában települési támogatásban (a továbbiakban: kamatmentes kölcsön) részesítheti évente egy alkalommal, legfeljebb 200.000,- Ft-ig azt a rászoruló személyt:

a) akinek a családjában az egy főre jutó nettó jövedelem az öregségi nyugdíj minimum mindenkori összegének 200 %-át, egyedülálló esetén annak 300 %-át nem haladja meg és

b) rendelkezik olyan jövedelemforrással, amely garanciát jelent a kölcsön visszafizetésére.


A 2015. évi időarányos tényadatok figyelembe véve a kamatmentes kölcsön céljából nyújtható települési támogatás tekintetében azonos létszámmal és azonos pénzügyi adatokkal számoltunk a 2016. évre, azaz 5 fővel és 400 e Ft összegben.


Lakhatási támogatás céljából nyújtott települési támogatás

A lakhatás elősegítése érdekében annak a rászorulónak nyújtható települési támogatás, akinek nincs az Szt. 4. § (1) bekezdés b) pontja szerinti vagyona, akinek családjában a saját és vele közös háztartásban élő személyek figyelembe vételével az egy főre jutó nettó jövedelem nem haladja meg a 25.000,- Ft-ot, akinek családjában a saját és vele közös háztartásban élő személyek figyelembe vételével az egy főre jutó nettó jövedelem meghaladja a 25.001,- Ft-ot, de az 50.000,- Ft-ot nem haladja meg.

 A támogatás összege jövedelemtől függően 2500.-forint, illetve 5.000.- forint.


A település tekintetében a 2016. évre az előző évinél több háztartással és magasabb előirányzattal számoltunk, azaz 40 háztartással és 1920 e Ft összeggel.


Ápolási támogatás céljából nyújtott települési támogatás

Ápolási célú települési támogatás állapítható meg Zics Község közigazgatási területén lakóhellyel rendelkező és életvitelszerűen a településen lakó nagykorú közeli hozzátartozónak, amennyiben Zics Község Közigazgatási területén lakóhellyel rendelkező és életvitelszerűen a településen lakó 18. életévét betöltött tartós beteg személy gondozását, ápolását végzi; kora, egészségi állapota alapján alkalmas az ápolt személy gondozási és ápolási igényére tekintettel a feladat ellátására; regisztrált álláskereső és a munkanélküliek ellátására, társadalombiztosítási ellátására, valamint nyugellátásra nem jogosult; a családjában az egy főre jutó havi nettó jövedelem a 35.000,- Ft-ot, egyedülálló esetén a 42.000,- Ft-ot nem haladja meg, és az Szt. 4. § (1) bekezdés b) pontja szerinti vagyonnal nem rendelkeznek; nem jogosult az Szt. 41. §-a alapján ápolási díjra.

Az ápolási célú települési támogatás a kérelem benyújtásának napjától 12 hónapra kerül megállapításra, összege 15.000,- Ft/hó.


A 2016. évre 2 személy támogatásával számoltunk 360 e Ft összegben, mivel 2015. évben egy fő sem részesült ebben a támogatásban.


Köztemetés:

A haláleset helye szerint illetékes települési önkormányzat képviselő-testülete gondoskodik az elhunyt személy közköltségen történő eltemettetéséről, ha nincs vagy nem lelhető fel az eltemettetésre köteles személy, vagy az eltemettetésre köteles személy az eltemettetésről nem gondoskodik.

A 2015. évi időarányos tényadatokat figyelembe véve köztemetés tekintetében azonos létszámmal és pénzügyi adatokkal számolhatunk a 2016. évre.


Szociális étkezésben és nappali ellátásban részesülők támogatása:

A 2015. évi időarányos tényadatok figyelembe vételével a szociális étkezésre fordítandó előirányzat a tavalyi adatokhoz hasonlóan került megtervezésre a 2016. évre.


Rendszeres gyermekvédelmi kedvezmény:

Ezen ellátásra jogosultak nem részesülnek havi rendszerességgel pénzellátásban, csak egy évben két alkalommal augusztusban és novemberben kapnak jelenleg gyermekenként 5800 – 5800 forint támogatást, Erzsébet utalvány formájában. Az utalványokat élelmiszer, ruházat és tanszer vásárlására lehet felhasználni.


A 2015. évre a jogosultak részére fizetendő esetenkénti támogatás 5800.-Ft volt, mely támogatási összeg 2016. évben is változatlan marad.

A település tekintetében a 2016. évre az előző évinél azonos létszámmal és előirányzattal terveztünk, azaz 50 gyermek támogatásával számoltunk 580 e Ft összegben.



Nyári gyermekétkeztetés:

A rászoruló gyermekek szünidei étkeztetésére  770 eFt-t terveztünk.


Beiskolázási támogatás:

Zics Község Önkormányzat Képviselő-testületének a pénzbeli és természetbeni támogatások rendszeréről, valamint a személyes gondoskodást nyújtó szociális és gyermekjóléti ellátásokról szóló 4/2015. (II.20.) rendeletének (továbbiakban: helyi rendelet), a Képviselő-testület évente legfeljebb egy alkalommal, hivatalból – beiskolázás anyagi terheinek enyhítése érdekében – családi jövedelemhatár vizsgálata nélkül, támogathatja azokat a Zics állandó lakóhellyel rendelkező családokat, amelyekben általános iskolás, vagy nappali tagozaton tanuló, első szakma illetve diploma megszerzésére irányuló jogviszonyban álló gyermek vagy fiatal felnőtt él. A támogatás legalább 2.000,- Ft, legfeljebb 20.000,- Ft lehet tanulónként. A képviselő-testület iskola típusonként, korcsoportonként eltérő támogatást is megállapíthat. A támogatás nyújtható készpénzben, vagy természetbeni juttatás, pl. tankönyv, iskolaszer vásárlás formájában is.

A 2016. évben 50 gyermek beiskolázási támogatásával számoltunk 200 e Ft összegben.



Felhalmozási és tőke jellegű kiadások:


A közmunka program keretében 260 eFt értékű beruházás kerül megvalósításra. Megfelelő pályázati lehetőség esetén játszótér kerül kialakításra, melyre az önerőt elkülönítjük. Megfelelő eredményes pályázat esetén 2.600 eFt-t különítünk el út, járda és hídfelújításra. Egyéb felhalmozás célú támogatások keretein belül 200eFt-t terveztünk a Délnyugat Balatoni Hulladékgazdálkodási Társulás felhalmozási célú támogatására.



Több éves kihatással járó kiadások indoklása:

Az önkormányzatnak nincs több éves kihatással járó ügylete.


Az Európai Uniós támogatásával megvalósuló beruházások alakulása:

Az önkormányzatnak 2016. évben nincs Európai Uniós támogatással megvalósuló beruházása.


Zics, 2016. 02. 08



                                                                                               Nagy Jenő Józsefné
                                                                                                     polgármester



















I N D O K O L Á S

az 5/2016(VI.24.)rendelethez


A Képviselő-testület az 2/2016 (II.10.) sz. rendeletével elfogadta az önkormányzat 2016. évi költségvetését.


Jelen rendelet-tervezet az alábbi változást tartalmazza:


Bevételek változása:


  • Egy új hosszabb időtartalmú közfoglalkoztatási program indulása miatt a működési célú támogatások összege 570 e Ft-tal növekedett.
  • Az előző évi pénzmaradvány összege 547 e Ft-tal nőtt, így 4.997 eFt-ra változott.


Kiadások változása :


  • Az új  hosszabb távú közfoglalkozatási program miatt a dologi költségek 405 eft-tal, a beruházásokra tervezett összeg 165 e ft-tal nőtt.


  • A Koppány-völgye Többcélú Kistérségi Társulási Tanács ülésén elfogadott 6/2016(II.15) TKT.sz. határozata alapján a működési célú támogatások összege 248 eFt-tal nőtt. Testületi döntés alapján a Medicopter Alapítványnak adott támogatás miatt 10 eft-tal nőtt. A Koppány –Völgye KEK Nonprofit Kft. 5/2016 (III.24) taggyűlési határozata alapján a 2016 évi járóbeteg szakellátási hozzájárulás éves díja 515 e Ft-tal nőtt, a Hulladékgazdálkodási Társulásnak működés célú átadásra került 55 eFt, így összességében a működés célú átadások összege 922 eFt-tal nőtt.


  • A Pelso-Kom Nonprofit Kft-nek törzstőke emelés és működési célú hozzájárulás címén elkülönítésre került 185 eFt, ebből a működés célú átadások között 94 eFt-t, a törzstőke emelésre 91 eFt-t különítettünk el.


  • A közművelődés keretében a beruházások összege 30 eFt-tal nőtt, a start Mg. közfoglalkoztatás keretében 130 e Ft-tal, míg a Start Mg. közfoglalkoztatási program dologi költségei 130 eFt-tal csökkentek.
  • A Tartalék összege a kiadások növekedése miatt 496 eFt-tal csökkent.



Így a bevételek és a kiadások összege is összességében 1.117 e Ft-tal nőtt.





Zics, 2016.06.20.



                                                                                          Nagy Jenő Józsefné

                                                                                             polgármester










I N D O K O L Á S

a 7/2016.(XII.12.) rendelethez


A Képviselő-testület az 2/2016 (II.10.) sz. rendeletével elfogadta, majd a 5/2016 (VI.24.) sz. rendeletével módosította az önkormányzat 2016. évi költségvetését.


Jelen rendelet-tervezet az alábbi változást tartalmazza:


Bevételek változása:


  • Az állami támogatások összege 398 e Ft-tal csökkent a 8. melléklet szerint
  • A helyi adók összege 1210 eFt-tal, az egyéb közhatalmi bevételek összege 200 eFt-tal, az átengedett központi adók összege 250 eFt-tal nőtt.
  • A működési bevételek összege 485 eFt-tal növekedett a Zics 233 hrsz-ú ingatlan értékesítése miatt.
  • Az egyéb működési célú támogatások összege 482 eFt-tal nőtt a nyári diákmunka támogatás ( 70 eFt) és a gyermekvédelmi támogatás (412 eFt) miatt.
  • Egyéb működési célú átvett pénzeszköz értéke 3 eFt-tal növekedett.


A bevételek összességében 2.232 eFt-tal növekedtek.


Kiadások változása :


  • A működési célú átadások összege 320 eFt-tal nőtt. A lakossági víz- és csatorna támogatás  37 eFt-tal, Somogy Megyei Önkormányzati Társulás 35 eFt-tal, a Koppány-Völgye Többcélú Kistérségi Társulás 245 eFt-tal, Magyar Államkincstár 3 eFt-tal növelte az átadások összegét.


  • Az ellátottak juttatásai összességében 787 eFt-tal csökkent ( a gyermekvédelmi támogatás 168 eFt-tal, a rászoruló gyermekek szünidei étkezése 619 eFt-tal csökkent a tervezetthez képest )


  • A beruházások összege 3.699 eFt-tal nőtt a közfoglalkoztatási programok keretein belül beszerzett tárgyi eszközök, a projektor és vetítő vászon beszerzés miatt.( 4 sz. melléklet ) A felújítások összege 1.000 eFt-tal csökkent, a tervezett ravatalozó felújítás a következő évben valósul majd meg.


          Így a bevételek és a kiadások összege is összességében 2.232 e Ft-tal nőtt.



Zics, 2016.12.08.


                                                                                          Nagy Jenő Józsefné

                                                                                             polgármester






[1]

Módosította az 5/2016.(VI.24.) rendelet 1. § (1) bekezdése, a 7/2016.(XII.12.) rendelet 1. § (1) bekezdése, hatályos 2016. december 12. napjától.

[2]

Módosította az 5/2016.(VI.24.) rendelet 1. § (2) bekezdése, a 7/2016.(XII.12.) rendelet 1. § (2) bekezdése, hatályos 2016. december 12. napjától.

[3]

Módosította az 5/2016.(VI.24.) rendelet 1. § (3) bekezdése, a 7/2016.(XII.12.) rendelet 1. § (3) bekezdése, hatályos 2016. december 12. napjától.

[4]

Módosította az 5/2016.(VI.24.) rendelet 1. § (4) bekezdése, a 7/2016.(XII.12.) rendelet 1. § (4) bekezdése, hatályos 2016. december 12. napjától.

[5]

Módosította az 5/2016.(VI.24.) rendelet 1. § (5) bekezdése, a 7/2016.(XII.12.) rendelet 1. § (5) bekezdése, hatályos 2016. december 12. napjától.

[6]

Módosította az 5/2016.(VI.24.) rendelet 2. § (1) bekezdése, a 7/2016.(XII.12.) rendelet 2. § (1) bekezdése, hatályos 2016. december 12. napjától.

[7]

Módosította az 5/2016.(VI.24.) rendelet 2. § (2) bekezdése, a 7/2016.(XII.12.) rendelet 2.§ (2) bekezdése, hatályos 2016. december 12. napjától.

[8]

Módosította az 5/2016.(VI.24.) rendelet 2. § (3) bekezdése, a 7/2016.(XII.12.) rendelet 2. § (3) bekezdése, hatályos 2016. december 12. napjától.

[9]

Módosította az 5/2016.(VI.24.) rendelet 3. §-a, hatályos 2016. június 24. napjától.

[10]

Módosította az 5/2016.(VI.24.) rendelet 4. §-a, a 7/2016.(XII.12.) rendelet 3. § (1) bekezdése, hatályos 2016. december 12. napjától.

[11]

Módosította a 7/2016.(XII.12.) rendelet 3. § (2) bekezdése, hatályos 2016. december 12. napjától.

[12]

Módosította a 7/2016.(XII.12.) rendelet 3. § (3) bekezdése, hatályos 2016. december 12. napjától.