Zics Község Önkormányzat Képviselő-testületének 3/2016. (V.13.) önkormányzati rendelete

A 2015. évi zárszámadásról

Hatályos: 2016. 05. 13- 2021. 03. 07


Zics Község Önkormányzata Képviselő-testületének
3/2016. (V.13.)

RENDELETE

a 2015. évi zárszámadásról




Az önkormányzat képviselő-testülete Magyarország Alaptörvényének 32. cikk (1) bekezdése f.) pontjában és az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény /továbbiakban: Áht./ 91. §-ában kapott felhatalmazás alapján a 2015. évi zárszámadásáról az alábbiakat rendeli el:



I.


A BEVÉTELEK ÉS KIADÁSOK TELJESÍTÉSE


1. §


(1)       Zics Község Önkormányzata Képviselő - testülete a 2015. évi költségvetés végrehajtásáról szóló beszámolót



          93.741 eFt bevétellel (1.sz.melléklet)

                                             88.744 eFt kiadással (1.sz.melléklet)

                                               4.997 eFt maradvánnyal (6.sz.melléklet)

jóváhagyja.


(2)       Az Önkormányzat bevételeit forrásonként és a kiadásokat – ezen belül a kiemelt kiadásokat kormányzati funkciónként részletezve a 2. számú mellékletben foglaltaknak megfelelően hagyja jóvá.


(3)       Az önkormányzat költségvetésében szereplő átadott pénzeszközök teljesítését a 5. sz. mellékletben foglaltaknak megfelelően hagyja jóvá.


2. §


Az Önkormányzat fejlesztési kiadásainak teljesítését 20.640 eFt főösszegben, valamint célonkénti részletezését az 4. számú mellékletben foglaltak szerint határozza meg.


3. §


A képviselő-testület az önkormányzat közvetett támogatásait a 7. számú melléklet szerint fogadja el.


4. §


Az Önkormányzatnak több éves kihatással járó kötelezettsége nincs.


5. §


Az Önkormányzatnak 2015. 12.31-én hitelállománya nincs.





II.


AZ ÖNKORMÁNYZAT VAGYONA


6. §


(1)       Az Önkormányzat 2015. év december 31-i állapot szerinti vagyonát a 8. és 9. számú mellékletben részletezett mérlegadatok alapján 183.214 eFt-ban állapítja meg.


(2)       Az Önkormányzat vagyonleltárát a képviselő-testület a 9.sz. melléklet alapján  jóváhagyja.


7. §


Az Önkormányzat adósságának és az általa nyújtott hitelek állományának kimutatását a 10. sz. mellékletnek megfelelően hagyja jóvá.


8. §


A Stabilitási törvény 10. § (3) bekezdése alapján előírt adósságot keletkeztető ügyletek és saját bevételek összevetését a 14.sz.melléklet szerint állapítja meg.



III.


MARADVÁNY MEGÁLLAPÍTÁSA, JÓVÁHAGYÁSA


9. §



Az Önkormányzat 2015. évi költségvetési maradványát 4.997 eFt összegben a 6. számú mellékletnek megfelelően hagyja jóvá, mely 1.097 eFt kötelezettséggel terhelt maradvány, melyből  839 eFt államháztartáson belüli  megelőlegezés.

Az Önkormányzat  a 2015 évi mérleg szerinti eredményét  8.522 eFt összeggel hagyja jóvá.



IV.


ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK


10. §

                       

A rendelet a kihirdetése napján lép hatályba.




Zics, 2016. május 9.










 Nagy Jenő Józsefné                                       Dr. Vanó Szilárd
 polgármester                                                          jegyző










I N D O K O L Á S

a 3/2016. (V.13.)

a 2015. évi zárszámadásról szóló rendelethez



Zics Község Képviselő-testülete a 3/2015. (II.20.) sz. rendeletével jóváhagyta a 2015. évi költségvetést. A költségvetés az év folyamán többször módosításra került, az év közben hozott képviselő-testületi határozatok, pótlólag kapott állami támogatások pénzügyi kihatása következtében.


Az államháztartásról szóló többször módosított 2011. évi CXCV. törvény 91. §. alapján a zárszámadásról a képviselő-testületnek rendeletet kell alkotni. A pénzügyi teljesítést, a vagyon, a maradvány alakulását mutatják be a rendelet mellékletét képező 1-14 számú mellékletek.


BEVÉTELEK ALAKULÁSA:

A 2015. évi bevételi előirányzatunkat 86.358 eFt összegben hagyta jóvá a képviselő-testület, év közben ez 95.078  eFt-ra módosult, a teljesítés, pedig 93.741  eFt  amely 99 %-os teljesítést jelent (1. sz. melléklet), ezen belül a működési bevételek 98 %-ra (3. sz. melléklet) realizálódtak.


Az intézményi működési bevétel, amely az összes bevétel 5 %-át teszi ki, kamatbevételből, sírhelymegváltásból, közterület bérleti díjból, terményértékesítésből, tevődik össze.

Az intézményi működési bevételek 88 %-ra teljesültek.


A 2015. évi adókivetések március 15. előtt megtörténtek. Az adó befizetésére kamatmentesen két egyenlő részletben van lehetőség, minden év március 15. és szeptember 15. napjáig.

A helyi adók 81 %-ra teljesültek, az átengedett központi adók (gépjárműadó) teljesülése 89 %-os.


Az állami támogatásokat a költségvetési törvényben meghatározottak szerint kaptuk, ezek 100 %-ra teljesültek, a következő csoportosítás szerint:


  • Normatív állami hozzájárulás                       21.370 eFt
  • Kiegészítő támogatások                                    857 eFt



A támogatásértékű bevételek összességében 100 %-ra teljesültek.


A működési célú támogatásértékű bevételeknél a teljesítés 42.750 eFt volt, ebből a közfoglalkoztatás támogatása 42.101 eFt .


A felhalmozás célú bevétel 2015-ben 10.290 eFt volt, mely a régi falugondnoki busz értékesítéséből 2.300 eFt és a sikeres falugondnoki buszpályázat támogatásából 7.990 eFt tevődik össze. ( 4.sz. melléklet )


A finanszírozási bevételek összege 10.930 eFt volt, mely a falugondnoki busz vásárlására felvett áthidaló,éven belüli hitel 7.990 eFt összegéből , az állami megelőlegezésből 839 eFt és a maradvány igénybevételéből 2.101 eFt tevődik össze.


KIADÁSOK ALAKULÁSA:

A kiadások előirányzata a bevételekhez hasonlóan az év során 86.358 eFt-ról 95.078 eFt-ra változott, ehhez viszonyítva a teljesítése 93 %-os, összességében 88.744 eFt összegre teljesült, ezen belül a működési kiadások teljesítése 91 %-os. (3. számú melléklet szerint).

.

A működési kiadások, amelyek az összes kiadás 77 %-át teszik ki, a személyi juttatásokból, a munkaadókat terhelő járulékokból, szociális juttatásokból, működési célú támogatásértékű kiadásból és átadott pénzeszközből, valamint a dologi kiadásokból tevődik össze.

Dologi kiadások közé tartoznak a helyi hivatal, a közösségi ház, a köztemető működtetési kiadásai, a közüzemi díjak, a postaköltség, a vagyonbiztosítás, a bankköltségek és egyéb szolgáltatási díjak.


A működési célú pénzeszköz átadások 97 %-ban teljesültek (5. sz. melléklet). A kötelező alapfeladatok ellátásáért /hivatali feladatok, iskolai, óvodai ellátások, orvosi ügyelet, a családsegítő és gyermekjóléti szolgálat/ az önkormányzat az összes kiadás 2,4 %-át térítette meg az ellátó Koppány-völgye Többcélú Kistérségi Társulásnak, Koppány Völgyi Ügyeleti Társulásnak. Testületi döntés értelmében tagi kölcsönt nyújtottunk a Délnyugat-Balatoni Hulladék Gazdálkodási Társulás részére 121 eFt értékben. Lakásfenntartási támogatások felülvizsgálata alapján támogatás visszafizetésre került sor Magyar Államkincstár felé 9 eFt értékben.


Koppány-völgye KEK-nek járóbeteg szakellátásra 265 eFt-ot, háziorvosi alapellátásra 861 eFt-ot , a DRV Zrt-nek lakossági víz-és csatornadíj támogatásra 8 eFt-ot adtunk át.




SZOCIÁLIS KIADÁSOK


2013. január 1. napjától nagy változást jelentett a Járási rendszer kialakítása.

2015. március hó 1. napjától újabb változások következtek be a szociális ellátás területén. Az addig jegyzői hatáskörben lévő aktív korúak ellátása a fenti időponttól a járási hivatal hatáskörébe került. Ezen időponttól megszűnt a méltányossági ápolási díj, továbbá lakásfenntartási támogatás, valamint a méltányossági közgyógyellátást már nem lehetett megállapítani. Ez utóbbi két ellátás a jogosultság kezdetétől számított 1 év elteltével szűnt meg. A fenti ellátások helyébe az önkormányzatok döntésére bízta a jogalkotó, hogy mely élethelyzetekre állapítanak meg települési támogatást. Zics Község Önkormányzatának Képviselő-testülete (továbbiakban: képviselő-testület) a helyi rendeletében létfenntartási gondok enyhítésére, kamatmentes kölcsön céljából nyújtható, elhunyt személy eltemettetésének költségeihez való hozzájárulás céljából, lakhatási támogatás céljából és ápolási támogatás céljából állapított meg települési támogatást, mely ellátások egy részéről való döntést a képviselő-testület a polgármester hatáskörébe utalta.




RENDSZERES PÉNZBENI ELLÁTÁSOK:


Aktív korúak ellátása:

Magyarország 2012. évi költségvetését megalapozó egyes törvények módosításáról szóló 2011. évi CLXVI. törvény alapján a foglalkoztatást helyettesítő támogatás (FHT) 2012. január hó 1. napjától az öregségi nyugellátás havi összegéről, annak 80 %-ára (22.800.-Ft/hó) csökkent.

A nyugdíjkorhatár emelkedése miatt rendszeres szociális segélyre életkoruknál fogva – a korábbi 55. életévet betöltő személyek helyett – az jogosult, aki a rá irányadó nyugdíjkorhatárt öt éven belül betölti. A jogszabályváltozás következtében az 55 év feletti személyek is foglalkoztathatóvá váltak, így nagyobb lehetőség nyílt a munkaerő-piacra történő visszavezetésükre.

A felülvizsgálat során meg kellett szüntetni azon személyek foglalkoztatást helyettesítő támogatását, akik egy éve részesültek az ellátásban, és ezen idő alatt nem tudtak legalább 30 nap keresőtevékenységet igazolni, illetve az Flt. szerinti és legalább hat hónap időtartamra meghirdetett képzésben nem vettek részt.


2015. február 28-án 24 fő volt jogosult aktív korúak ellátására, melyből 22 fő foglalkoztatást helyettesítő támogatásban, 2 fő nyugdíjkorhatárt 5 éven belül betöltők rendszeres szociális segélyében részesült.

A 24 fő aktív korú ellátott közül 4 fő foglalkoztatást helyettesítő támogatásban részesülő személy ellátása szünetelt, közfoglalkoztatása és 90 napnál rövidebb keresőtevékenység miatt.

2015. évre 23 személy támogatásával számoltunk, így a tervezett felett alakult az ellátást igénybevevők száma.

Az ellátás 2015. március 01. napjától a Járási Hivatalhoz tartozik.


Ápolási díj:

Az ápolási díj a tartósan gondozásra szoruló személy otthoni ápolását ellátó nagykorú hozzátartozó részére biztosított havi rendszerességű anyagi hozzájárulás.

2013. január hó 1. napjától az önkormányzat hatáskörében csak a méltányossági alapon megállapítandó ápolási díj maradt, melynek a fedezetét a település saját költségvetéséből biztosította. Ezen ellátás esetében az ápolási díjra való jogosultság megállapítása előtt az ápoló családjának a jövedelmét kellett vizsgálnunk.


2015. február hó 28-án 2 személy részesült ápolási díjban hozzátartozója ápolására, gondozására tekintettel. Az év első két hónapjában ellátás megállapítása iránti kérelem nem érkezett az önkormányzathoz.

A költségvetés tervezése során átlagosan 2 fő ápolási díjra jogosult személlyel számoltunk, így a tervezett szerint alakult az ellátásban részesülők száma.

Az ellátás 2015. február 28. napjával megszüntetésre került.


Lakásfenntartási támogatás:

A települési önkormányzat lakásfenntartási támogatást nyújtott annak a családnak vagy személynek, aki a lakásával kapcsolatos költségeit nehezen, vagy egyáltalán nem volt képes fedezni, és a jogszabályokban meghatározott feltételeknek megfelelt.

A jövedelemszámítás alapja 2011. szeptember hó 1-től az egy főre jutó jövedelem helyett, a háztartás fogyasztási szerkezetét jobban kifejező fogyasztási egység lett. Ezen ellátásra az volt jogosult, akinek a háztartásában az egy fogyasztási egységre jutó havi nettó jövedelem nem haladta meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 250%-át (71.250.- forintot), és a háztartás tagjai egyikének sem volt vagyona.

A jogszabályváltozás következtében 2015. január hó 1. napja előtt megállapított lakásfenntartási támogatás a jogosultság kezdetétől számított egy év elteltével szűnt meg. A 2015. január hó 1. napja után már csak 2015. február hó 28-ig lehetett megállapítani a fenti ellátásra való jogosultságot.

Így a lakásfenntartási támogatásra jogosultak száma hónapról hónapra csökkent, majd 2015. november hó 30. napjával megszűnt. Ezen ellátás helyébe lépett 2015. március hó 1. napjától az lakhatás céljából nyújtott települési támogatás.




ESETI PÉNZBENI ELLÁTÁSOK:


2015. február hó 28. napjával megszűnt ellátások:


Önkormányzati segélyek:


Rendkívüli élethelyzetre tekintettel nyújtott önkormányzati segély:

Zics Község Képviselő-testülete a létfenntartását veszélyeztető, rendkívüli élethelyzetbe került, valamint időszakosan, vagy tartósan létfenntartási gonddal küzdő, életvitelszerűen Zicsen lakó,- vagy tartózkodási hellyel rendelkező, nagykorú személyek részére önkormányzati segélyt nyújtott.

A vizsgált időszakban 1 esetben került megállapításra az önkormányzati segély. A kérelmező 30 e Ft pénzbeli támogatásban részesült. Kérelem elutasítására nem került sor.


Eltemettetés költségeihez nyújtott önkormányzati segély:

Az eltemettetés költségeihez nyújtott önkormányzati segély olyan szociális rászorultságtól függő pénzbeli ellátás, amelyet a települési önkormányzatok nyújthatnak a rászorultak részére. 2015. évben ezen ellátás iránti kérelem nem érkezett.



Közgyógyellátás

A közgyógyellátás a szociálisan rászorult személy részére – egészségi állapota megőrzéséhez és helyreállításához – az egészségügyi szolgáltatásokkal kapcsolatos kiadások kompenzálását célzó hozzájárulás. 2013. január hó 1 napjától az önkormányzattól már csak méltányossági alapon volt igényelhető a közgyógyellátási igazolvány, a jogosultsági feltételek a helyi rendeletben kerültek szabályozásra.

2015. évben méltányossági közgyógyellátásra való jogosultság iránti kérelem nem érkezett az önkormányzathoz.

A költségvetésben 3 fő közgyógyellátásra való jogosultságának megállapításával számoltunk, 90 e Ft összegben.


2015. március hó 1. napjától megállapítható ellátások:


Települési támogatások:


Létfenntartási gondok enyhítésére nyújtott települési támogatás:

Települési támogatásban lehet részesíteni azt a személyt, akinek családjában a saját és vele közös háztartásban élő személyek figyelembe vételével az egy főre jutó nettó jövedelem az öregségi nyugellátás 150 %-át, egyedülálló esetén 200 %-át nem haladja meg. Évente legfeljebb egy alkalommal jövedelemre való tekintet nélkül is megállapítható települési támogatás, különösen betegséghez, elemi kár elhárításához, iskoláztatáshoz, hosszabb kórházi kezeléssel járó betegséghez…stb. Az így megállapított támogatás összege, rászorultsághoz igazodva, maximum 30 e Ft lehet.


A településen az elmúlt évben 1 fő részesült létfenntartási gondok enyhítésére nyújtandó települési támogatásban. Kérelem elutasítására nem került sor. A költségvetés tervezése során 105 fő támogatásával számoltunk, 450 e forint összegben.


Elhunyt személy eltemettetésének költségeihez való hozzájárulás céljából nyújtott települési támogatás:

Zics Község Képviselő-testülete az elhunyt személy eltemettetésének költségeihez való hozzájárulásként megállapított települési támogatás összege, amennyiben az egy főre jutó jövedelem a mindenkori öregségi nyugdíj legkisebb összegének 150 %-át nem haladja meg, 20.000,- Ft, azonban nem lehet kevesebb a helyben szokásos legolcsóbb temetés költségének 10%-ánál.

A támogatás iránti kérelemhez a jövedelemigazolásokon kívül csatolni kell a halotti anyakönyvi kivonatot, és a temetés költségeiről a támogatást kérő nevére kiállított számlák eredeti példányát.


2015. évben 1 fő részesült elhunyt személy eltemettetésének költségeihez való hozzájárulás céljából nyújtott települési támogatásban. A kérelmező 20 e Ft összegű támogatásban részesült.


2015. egész évre 4 hozzátartozó segélyezésével számoltunk.


Kamatmentes kölcsön céljából nyújtható települési támogatás:

Zics Község Képviselő-testülete - az éves költségvetésben meghatározott keretösszeg mértékéig – pénzügyi tevékenységnek nem minősülő kamatmentes kölcsön formájában települési támogatásban (a továbbiakban: kamatmentes kölcsön) részesítheti évente egy alkalommal, legfeljebb 200.000,- Ft-ig azt a rászoruló személyt:

a) akinek a családjában az egy főre jutó nettó jövedelem az öregségi nyugdíj minimum mindenkori összegének 200 %-át, egyedülálló esetén annak 300 %-át nem haladja meg és

b) rendelkezik olyan jövedelemforrással, amely garanciát jelent a kölcsön visszafizetésére.


2015. évben 3 fő részére állapított meg a képviselő-testület kamatmentes kölcsön céljából nyújtható települési támogatást.

2015. egész évre 5 fővel számoltunk 400 e Ft összegben.


Lakhatási támogatás céljából nyújtott települési támogatás

A lakhatás elősegítése érdekében annak a rászorulónak nyújtható települési támogatás, akinek nincs az Szt. 4. § (1) bekezdés b) pontja szerinti vagyona, akinek családjában a saját és vele közös háztartásban élő személyek figyelembe vételével az egy főre jutó nettó jövedelem nem haladja meg a 25.000,- Ft-ot, akinek családjában a saját és vele közös háztartásban élő személyek figyelembe vételével az egy főre jutó nettó jövedelem meghaladja a 25.001,- Ft-ot, de az 50.000,- Ft-ot nem haladja meg.

 A támogatás összege jövedelemtől függően 2500.-forint, illetve 5.000.- forint.

2015. december 31-én 27 személy részesült lakhatási támogatás céljából nyújtott települési támogatásban.

A költségvetés tervezésekor 37 háztartás támogatásával, és 1.060 e Ft előirányzattal számoltunk.


Ápolási támogatás céljából nyújtott települési támogatás

Ápolási célú települési támogatás állapítható meg Zics Község közigazgatási területén lakóhellyel rendelkező és életvitelszerűen a településen lakó nagykorú közeli hozzátartozónak, amennyiben Zics Község Közigazgatási területén lakóhellyel rendelkező és életvitelszerűen a településen lakó 18. életévét betöltött tartós beteg személy gondozását, ápolását végzi; kora, egészségi állapota alapján alkalmas az ápolt személy gondozási és ápolási igényére tekintettel a feladat ellátására; regisztrált álláskereső és a munkanélküliek ellátására, társadalombiztosítási ellátására, valamint nyugellátásra nem jogosult; a családjában az egy főre jutó havi nettó jövedelem a 35.000,- Ft-ot, egyedülálló esetén a 42.000,- Ft-ot nem haladja meg, és az Szt. 4. § (1) bekezdés b) pontja szerinti vagyonnal nem rendelkeznek; nem jogosult az Szt. 41. §-a alapján ápolási díjra.

Az ápolási célú települési támogatás a kérelem benyújtásának napjától 12 hónapra kerül megállapításra, összege 15.000,- Ft/hó.

2015. évben ápolási támogatás céljából nyújtott települési támogatás iránt egy kérelem érkezett. A kérelmező jogosultsági feltételeknek nem felelt meg, így Zics Község képviselő-testülete elutasította.

A költségvetés tervezésekor 3 fő támogatásával, és 450 e Ft előirányzattal számoltunk.

                           

Köztemetés:

A haláleset helye szerint illetékes települési önkormányzat képviselő-testülete gondoskodik az elhunyt személy közköltségen történő eltemettetéséről, ha nincs vagy nem lelhető fel az eltemettetésre köteles személy, vagy az eltemettetésre köteles személy az eltemettetésről nem gondoskodik.

2015. évre 2 köztemetéssel számoltunk, a tervezett összeg 320 e Ft volt. 2015. évben köztemetés elrendelésére nem került sor. Az előirányzat nem került felhasználásra.


Oktatási intézmények tanulóinak nyújtandó támogatások


Évente legfeljebb egy alkalommal, hivatalból – beiskolázás anyagi terheinek enyhítése érdekében – családi jövedelemhatár vizsgálata nélkül, támogathatja azokat a Zics állandó lakóhellyel rendelkező családokat, amelyekben általános iskolás, vagy nappali tagozaton tanuló, első szakma illetve diploma megszerzésére irányuló jogviszonyban álló gyermek vagy fiatal felnőtt él. A támogatás legalább 2.000,- Ft, legfeljebb 20.000,- Ft lehet tanulónként. A képviselő-testület iskola típusonként, korcsoportonként eltérő támogatást is megállapíthat. A támogatás nyújtható készpénzben, vagy természetbeni juttatás, pl. tankönyv, iskolaszer vásárlás formájában is.


A képviselő testület 2015. év július 2-i ülésén döntött (45 gyermek esetében) támogatások odaítéléséről. Az oktatási és nevelési intézménybe járó gyermekeket személyenként 3.000 – 8.000 forint közötti támogatásban részesítette a testület, mely ellátások kifizetésére 2015. augusztus hó 15-ig került sor.


Rendszeres gyermekvédelmi kedvezmény:

Ezen ellátásra jogosultak nem részesülnek havi rendszerességgel pénzellátásban, csak egy évben két alkalommal augusztusban és novemberben kapnak jelenleg gyermekenként 5800 – 5800 forint támogatást, Erzsébet utalvány formájában.

2015.december 31-én 46 gyermek részesült ebben az ellátásban. 2015. évre 50 gyermek támogatásával számoltunk, a rendszeres gyermekvédelmi kedvezményre rendelkezésre álló előirányzat 580 e forint. Fenti ellátás iránti kérelem nem került elutasításra.

Előző év azonos időpontjában 41 fő részesült rendszeres gyermekvédelmi kedvezményben. A támogatásban részesítettek száma 5 fővel emelkedett.


Zics Község Önkormányzata által, a lakosságnak juttatott támogatások, szociális, rászorultsági ellátások teljesített összegét a 12.sz melléklet tartalmazza.





KÖZFOGLALKOZTATÁS



Zics Község Önkormányzata és a Somogy Megyei Kormányhivatal Tabi Járási Hivatal Járási Munkaügyi Kirendeltsége hatósági szerződést kötött a 2015. évi közfoglalkoztatás támogatására.

Önkormányzatunknál 2015-ben a közfoglalkoztatás keretében az alábbi START - munka programban, illetve egyéb hosszú időtartamú közfoglalkoztatás keretében történt a foglalkoztatás:


PROGRAM

MEGNEVEZÉSE

LÉTSZÁM

Foglalkoztatás időtartama

Kistérségi startmunka mintaprogram - mezőgazdaság

22 fő

2014.04.01 – 2015.02.28.

Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás mezőgazdasági program

4 fő

2015.03.03. – 2015.03.31.

Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás mezőgazdasági program

23 fő

2015.03.17. – 2015.03.31.

Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás Közterület takarító

3 fő

2015.03.25. – 2015. 05.31.

Kistérségi startmunka mintaprogram - mezőgazdaság

23 fő

2015.04.01. -  2016.02.29.

Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás Közterület takarító

5 fő

2015.06.08. – 2015.08.31.

Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás     képzéses program

2 fő

2015.11.20. – 2016.06.30.

Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás     képzéses program

1 fő

2015.12.10. – 2016.06.30.



2014. évről áthúzódott még a mezőgazdasági program 22 fő foglalkoztatásával 2014.04.01 – 2015.02.28–ig, a támogatás szintén 100% volt.

2015. évben tovább folytatódott a kistérségi startmunka mintaprogram támogatása keretében a mezőgazdaság program 2015.04.01 – 2016. 02.29-ig 23 fő foglalkoztatásával. A támogatás itt is 100 %-os volt.

Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás támogatására önkormányzatunk 6 alkalommal nyújtott be kérelmet, összesen 38 fő foglalkoztatására került sor (egy személy természetesen több programban is részt vett). A hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás keretében a támogatás (a közfoglalkoztatotti bér és szociális hozzájárulási adó) 100 %-os volt.



VAGYONGAZDÁLKODÁS



START  Mezőgazdasági  munkaprogram  keretén  belül tenyészállatok ( tyúk és kakas ) kerültek beszerzésre 2.235 eFt értékben, valamint a fóliasátrak fűtésrendszerének kialakítása került megvalósításra 6.100 eFt értékben. Felújításra került az istálló vízvezeték rendszere 247 eFt értékben. Beszerzésre került egy generátor 51 eFt értékben, egy Opel Combo személygépkocsi 1.260 eFt értékben, amit az önkormányzat haszonkölcsön szerződés alapján térítés mentesen bérbe adott a Zicsi Szorgos Kezek Szociális Szövetkezetnek.


Miniszterelnökséget vezető miniszter 21/2015. (IV. 17.) MvM rendelete alapján az önkormányzat falugondnoki busz beszerzésére nyújtott be pályázatot, melynek sikeres elbírálása után a beszerzés  10.133 eFt értékben megtörtént .


2015-ben az önkormányzat 1.200 eFt állami támogatást kapott a települési önkormányzatok kulturális feladatainak támogatására. Ennek keretein belül 20 db asztal 392 eFt, gáztűzhely 51 eFt, porszívó 30 eFt, kávéfőző 10 eFt, hűtő 99 eFt, és egy nyomtató 12 eFt értékben került beszerzésre.




HULLADÉKGAZDÁLKODÁSI RENDSZER FEJLESZTÉSE



A Délnyugat-Balatoni Hulladékgazdálkodási Társulás – amelynek önkormányzatunk is a tagja – támogatást nyert a Települési szilárdhulladék-gazdálkodási rendszer továbbfejlesztése a Délnyugat-Balatoni Hulladékgazdálkodási Társulás területén” tárgyú, KEOP-1.1./C/13-2013-0031 számú projekt megvalósítására.



A pályázat elfogadott összköltsége: 1.892.700.000,-Ft.

A megítélt támogatás: 1.798.065.000,-Ft.

A támogatási intenzitás: 95,000000%.

A biztosítandó saját erő összege 94.635.000,-Ft.



A projekt megvalósítása elkezdődött. Ennek során a társulás az elmúlt időszakban több közbeszerzési eljárást indított, illetve több, a megvalósításhoz előírt szolgáltatási szerződést kötött meg. A projekt 5%-os önerejét az EU Önerő Alapból kívánja a Társulás megfinanszírozni, az erre vonatkozó támogatási igény már benyújtásra és a 2015. június 18-i Miniszterelnökséget vezető miniszteri döntéssel elfogadásra került. Mivel a döntés értelmében a Társulás a teljes igényelt összegre kapta meg a támogatást, nincs szükség az önkormányzatok anyagi hozzájárulására.




BENYÚJTOTT PÁLYÁZATOK


  • Útfelújítás


2015. 06.22-én az önkormányzat pályázatot nyújtott be”Önkormányzati feladatellátást szolgáló fejlesztések támogatására”, belterületi utak, járdák, hidak felújítására. A pályázat elutasításra került.




Többéves kihatással járó kötelezettségek:


Az önkormányzatnak többéves kihatással járó kötelezettségei nincsenek.



Az önkormányzat maradványa:


Az önkormányzat 2015. évi maradványa 4.997 eFt (6. sz. melléklet), a kötelezettségvállalással csökkentett szabad maradványa 3.900 eFt.



Az önkormányzat hitelállománya:


Az Önkormányzatnak 2015.12.31-én hitelállománya nincs.



                                                                                                                 

Zics,2016. május 9.








                                                                                                 Nagy Jenő Józsefné

                                                                                                       polgármester







Mellékletek