Zics Község Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2018. (II.15.) önkormányzati rendelete
Az önkormányzat 2018. évi költségvetéséről
Hatályos: 2018. 02. 16- 2018. 09. 09Zics Község Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2018. (II.15.) önkormányzati rendelete
Az önkormányzat 2018. évi költségvetéséről
2018-02-16-tól 2018-09-09-ig
Zics Község Önkormányzata Képviselő-testületének
2/2018.(II.15.)
RENDELETE
az önkormányzat 2018. évi költségvetéséről
Zics Község Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32.cikk (1) bekezdés f) pontjában és az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 23. § (1) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, 2018. évi költségvetéséről a következőket rendeli el:
A rendelet hatálya
1. §
A rendelet hatálya a 2018. évi költségvetési gazdálkodás vonatkozásában Zics Község Önkormányzatának Képviselő-testületére terjed ki.
2. §
(1) Az önkormányzat összevont költségvetési bevételeit és költségvetési kiadásait előirányzat-csoportok, kiemelt előirányzatok szerinti bontásban a 1.sz. melléklet tartalmazza.
(2) A kiadásokat és bevételeket kormányzati funkciók szerinti bontásban a 2.1 és 2.2. sz. melléklet tartalmazza.
- A működési célú bevételeket és kiadásokat feladatonként a 3. sz. melléklet tartalmazza.
(4) Az önkormányzat beruházási és felújítási kiadásait feladatonként a 4. sz. melléklet tartalmazza.
(5) Az Önkormányzat költségvetésében szereplő támogatási célokat és összegeit az 5.sz. melléklet tartalmazza.
A költségvetés bevételei és kiadásai
3. §
(1) A Képviselő-testület a helyi önkormányzat 2018. évi költségvetését 82.854eFt bevétellel és kiadással, ezen belül:
60.954 eFt tárgyévi bevétellel,
21.900 eFt finanszírozási bevétellel (előző évi maradvány igénybevétele),
82.854eFt költségvetési kiadással,
főösszegenbelül: 63.714 eFtműködési célú bevétellel,
61.004 eFt működési célú kiadással,
2.710eFt működési célú többlettel
19.140eFt felhalmozási célú bevétellel,
21.850eFt felhalmozási célú kiadással,
2.710eFtfelhalmozási célú hiánnyal
állapítja meg.
(2) A költségvetésben jelentkező 21.900 eFt tárgyévi hiányt a képviselő-testület előző évi maradvány igénybevételével finanszírozza.
(3) Az önkormányzatnak 2018. évben nem keletkezik olyan ügylete, amely a 2011. évi CXCIV. törvény 10. § (1) bekezdésének hatálya alá esik, illetve a Kormányt előzetesen tájékoztatni kell.
(4) A bevételi és kiadási főösszegen belül a kiemelt előirányzatokat –a finanszírozási műveleteket is figyelembe véve- az alábbiak szerint állapítja meg:
működési költségvetés tárgyévi bevétel 59.737 eFt
finanszírozási bevétel (előző évi maradvány igénybevétele) 3.977eFt
működési költségvetés tárgyévi kiadás 61.004 eFt
ebből:
- a személyi juttatások kiadásai 19.703 eFt
- a munkaadókat terhelő járulékok és
szociális hozzájárulási adó 3.122 eFt
- a dologi kiadások 14.802 eFt
- az ellátottak pénzbeli juttatásai 4.135eFt
- működési célú támogatás Áht-n belül 2.163 eFt
- egyéb működési célú támogatás Áht-n kívül 1.736 eFt
- az általános tartalék 4.501 eFt
- a céltartalék 9.755 eFt
- államháztartáson belüli megelőlegezés visszafizetése1.087 eFt
a felhalmozási költségvetés tárgyévi bevétel 1.217eFt
a felhalmozási költségvetés finanszírozási bevétele 17.923 e Ft
a felhalmozási költségvetés tárgyévi kiadás 21.850 eFt
ebből:
- beruházások 3.177 eFt
- felújítások 17.923 eFt
- egyéb felhalmozás célú támogatások 750 eFt
(5) A képviselő-testület a működési és a felhalmozási célú /tőkejellegű/ bevételeket és kiadásokat az 3. és 4. sz. melléklet szerint állapítja meg.
(6) Az önkormányzat engedélyezett létszáma 2018. évben - közfoglalkoztatottak nélkül- 2 fő.
(7) A közfoglalkoztatottak éves létszáma 9 fő.
Az önkormányzat bevételei
4. §
A 3. §-ban megállapított bevételi főösszeg kiemelt előirányzatonkénti megbontását és a kiadási főösszeget előirányzat csoportonként, ezen belül kiemelt előirányzatonként és kötelező feladatok, önként vállalt feladatok, állami (államigazgatási) feladatok az 1. sz. melléklet tartalmazza.
Az önkormányzat kiadásai
5. §
A képviselő-testület a 2018. évi költségvetés kiadásait és ezen belül kiemelt előirányzatait, engedélyezett létszámát az l. sz. melléklet szerint állapítja meg.
Tartalékok
6. §
Az önkormányzat 14.256 eFt tartalékot képez, melyből 4.501 eFt az általános tartalék, 9755 eFt pedig céltartalék. A tartalékok felett a képviselő-testület rendelkezik.
Több éves kihatással járó feladatok
7 §
Az önkormányzat több éves kihatással járó kötelezettsége 7. melléklet szerint nincs.
8. §
(1) Az előirányzat felhasználási tervet a 9. sz. melléklet tartalmazza.
(2) A 2018. évi közvetett támogatások tervezett összegét a 6. sz. melléklet tartalmazza.
(3) Az Európai Uniós támogatással megvalósuló beruházások kimutatását a 8. sz. melléklet tartalmazza
- A központi költségvetésből származó támogatások jogcímeit és összegeit a 11.sz.melléklet tartalmazza.
- Az önkormányzat által a lakosságnak juttatott támogatások, szociális, rászorultsági ellátások jogcímeit és összegeit a 10.sz.melléklet tartalmazza.
- A Stabilitási törvény 10. § (3) bekezdése alapján előírt adóságot keletkeztető ügyletek és saját bevételek összevetését a 12.sz. melléklet tartalmazza.
A 2018. évi költségvetés végrehajtásának szabályai
9. §
(1) A gazdálkodás során az év közben keletkezett bevételi többlet felhasználásáról a képviselő-testület dönt.
- A szabad pénzeszközök pénzintézeti lekötésével kapcsolatos szerződések illetve pénzügyi műveletek lebonyolítását 1.500.000.-Ft-ig a képviselő-testület a polgármester hatáskörébe utalja. A polgármester a megtett intézkedésekről a következő képviselő-testületi ülésen beszámol.
- A (2) bekezdésben meghatározott összeget meghaladó szabad pénzeszköz felhasználásáról a képviselő-testület esetenként dönt.
(4) Az önkormányzat előirányzatai -kivéve a kiemelt előirányzatokon belül- nem módosíthatóak. A szükséges előirányzat változásról a polgármester előterjesztésében a képviselő testület negyedévente, de legkésőbb a költségvetési beszámoló elkészítésének határidejéig, december 31-i hatállyal dönt a költségvetési rendelet módosításáról. Ha évközben az Országgyűlés az önkormányzatot érintő központi adókból származó részesedést, a helyi önkormányzatok általános működésének és ágazati feladatai támogatásait, valamint a részükre juttatandó költségvetési támogatásokat zárolja, azokat csökkenti, vagy törli, az intézkedés kihirdetését követően haladéktalanul a képviselő-testület elé kell terjeszteni a költségvetési rendeletmódosítását.
(5) A jóváhagyott bevételi előirányzatokon felüli, a többletfeladatokkal összefüggő többletbevételt – a céljelleggel juttatott pénzeszköz kivételével- a költségvetési rendeletmódosítást követően használható fel.
(6) A képviselő-testület a jóváhagyott kiadási előirányzatok közötti átcsoportosítás jogát 100 eFt összeghatárig a polgármesterre átruházza a személyi juttatás előirányzata kivételével. Az átruházott hatáskörben hozott döntésről a polgármester a soron következő ülésen köteles beszámolni a képviselő-testületnek.
- Az egységes rovatrend Normatív jutalmak és Céljuttatás, projektprémium rovatai terhére a költségvetési évben együttesen az egységes rovatrend Törvény szerinti illetmények, munkabérek rovat eredeti előirányzat 10 %-ig vállalható kötelezettség.
8) Az államháztartásról szóló 2011.évi CXCV.törvény 109.§-ának (6) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján a Képviselő-testület az önkormányzatnál és költségvetési szerveinél a kiadások készpénzben történő kifizetését az alábbi esetekben engedélyezi:
- készpénzfizetési számlák kifizetése
- vásárlási előleg, ellátmány
- munkavállalók illetményelőlege
- munkavállalók utazási költségtérítése
- munkavállalók belföldi és külföldi kiküldetése
- közcélú dolgozók munkabére
hóközi pénztári munkabér és személyi juttatás kifizetések, szociális ellátások, segélyek
ZÁRÓ ÉS EGYÉB RENDELKEZÉSEK
10. §
(1) A Képviselő-testület tudomásul veszi, hogy az átmeneti időszakban a polgármester -az Áht 25.§ (3) bekezdése szerint– a 2018.évi költségvetési rendeletnek megfelelően intézkedett a bevételek beszedéséről, a kiadások teljesítéséről.
Az átmeneti időszakban beszedett bevételek, teljesített kiadások az Áht 25.§ (4) bekezdése értelmében e költségvetési rendeletbe beépültek.
(2) Ez a rendelet kihirdetését követő napon lép hatályba.
Zics, 2018. február 14.
Nagy Jenő Józsefné Dr. Vanó Szilárd
polgármester jegyző
Indokolás
Zics Község Önkormányzata
2/2018.(II.15.) sz. költségvetési rendeletéhez
Az Országgyűlés a 2017. évi C. törvénnyel elfogadta Magyarország 2018.évi központi költségvetését.
A 2018. évi költségvetés tervezése a Kormány gazdaságpolitikájának megfelelően a foglalkoztatás növelésére, a stabilitásra, az államadósság csökkenő pályán tartására, valamint az államháztartási hiánynak fenntarthatóan 3% alatti-szinten tartására épül. 2018.évet az adósságcsökkentés,a családok támogatása és a munkából élők költségvetésének tartja a kormány.
Más területeken is folytatódik az adócsökkentés, hiszen 2018. január 1-től 5%-ra csökkent a hal és az internetáfája.
A Kormány tovább növeli a gyermeket nevelő családok támogatását. A családi adókedvezmény összege kétgyermekes családok esetében 35 ezer forintra nő két gyermek esetén. A fiatal házasoknak továbbra is jár adókedvezmény.
2018.évben –az önkormányzati köztisztviselők kivételével- tovább folytatódnak béremelési programok a közszférában.
Folytatódik a minimálbér emelés a 2017 évi 15%-os emelés után 2018 évben további 8%-kal nő a minimálbér, a szakmunkás minimálbérek esetében 12%-os az emelkedés.
A helyi önkormányzatok 2018. évi és finanszírozási rendszere
A helyi önkormányzatok feladatainak ellátásához a 2018 évi központi költségvetés biztosít forrást. A támogatások fő céljai jellemzően nem változtak.
Az önkormányzati finanszírozás 2018. évi alapelveiben sem történt változás az előző évhez képest:
- a gépjárműadó 40 %-a illeti meg továbbra is a helyi önkormányzatokat, SZJA átengedés nincs,
- a támogatások zöme feladatalapú, és kötött felhasználású,
Általános működési feladatok támogatása:
Helyi önkormányzatok működésének általános támogatása.
- Önkormányzati hivatal működésének támogatása
- Településüzemeltetéshez kapcsolódó feladatellátás támogatása
- Egyéb önkormányzati feladatok támogatása: 1000 fő lakosságszám alatti települések esetében, ahol az egy lakosra jutó adóerő-képesség 32 000 Ft alatti, ott a támogatás legalább 5 millió forint
Településüzemeltetési feladatok támogatása:
- Támogatási elemek:
- zöldterület gazdálkodás
- közvilágítás
- közutak fenntartása
- köztemetők fenntartása
Egyéb önkormányzati feladatok támogatása:
A helyi önkormányzatokat további, a költségvetési törvényben nem nevesített Mötv. szerinti feladataik ellátása érdekében lakos alapú működési támogatás illeti meg az alábbiak szerint:
Támogatási összeg: 2700 Ft/fő (2016. január 1-jei KSH lakosságszám) differenciáltan a település nagyságához, és az adóerő-képesség szerint.
Szociális feladatok támogatása
A települési önkormányzat szociális feladatainak egyéb támogatása az előző évhez képest 13%-os csökkenést mutat. A falugondnoki szolgálat támogatása 2.500.000 Ft-ról 3.100.000 Ft-ra változott.
Kulturális feladatok támogatása
Kulturális feladatok támogatása összegébenváltozás történt a 2015. évben bevezetett struktúrához képest. Támogatás összege 1.800.000.-Ft-ra változott.
A helyi önkormányzatok kiegészítő támogatásai:
A támogatás hat részből tevődik össze:
- Helyi önkormányzatok működési célú költségvetési támogatás: itt van többek között a a lakossági víz- és csatornaszolgáltatás támogatása, helyi közösségi közlekedés támogatása stb.
- Helyi önkormányzatok felhalmozási célú költségvetési támogatása: pl. lakossági közműfejlesztési támogatás, önkormányzati feladat ellátást szolgáló fejlesztések támogatása a könyvtári és közművelődési érdekeltségnövelő támogatás
- Önkormányzatok rendkívüli támogatása: amelyre az önkormányzatok működőképességük megőrzése érdekében nyújthatnak be.
- Egyedi önkormányzati támogatások
- Önkormányzati elszámolások
- Vis maior támogatás
de ezekre a pályázatokra év közben majd külön lehet pályázni.
Részletes indokolás
BEVÉTELEK:
Működési bevételek:
A működési bevételeknél a közterület használati díjak, kamatbevételek, szociális kölcsön visszafizetések bevételei, sírhely megváltás bevételeit,a közfoglalkoztatás keretein belül értékesített termények bevételeit számoljuk.
Közhatalmi bevételek:
Közhatalmi bevételekből 3.360 eFt bevétel várható, amely az iparűzési adóból, gépjárműadóból, magánszemélyek kommunális adójából és igazgatási szolgáltatási díjból származik.
Állami támogatások:
Az önkormányzatnak költségvetési állami támogatása27.164 eFt.Működéssel kapcsolatos kiadásokra17.907 e Ft ,szociális feladatokra 7.457 e Ft, kulturális feladatokra 1.800 e Ft bevétellel számolunk. A támogatás összegeit a 11.sz.melléklet tartalmazza.
Felhalmozási és tőke jellegű bevételek:
A VP6- Erő- és munkagép pályázaton, Tab Város Önkormányzatával és Lulla Község Önkormányzatával közös konzorciumban egy munkagép beszerzésére nyílik lehetőségünk,melyből Zics Község Önkormányzata 1.217 e Ft támogatásban részesül.
Előző évi maradvány:
Az önkormányzat előző évi maradványa 21.900 e Ft, melyből 3.977 e Ft működési célú maradvány, 17.923 e Ft felhalmozási célú maradvány.
Hitel felvételt 2018évben nem terveztünk.
KIADÁSOK:
A tervezéshez a vállalt kötelezettségek, a szociális törvényből és az önkormányzati rendeletből adódó feladatok szolgáltatták az alapot.
A kötelező alapfeladatok ellátása jelentősen behatárolja az önkormányzat mozgásterét.
A személyi juttatások között a polgármester, alpolgármester tiszteletdíját,költségtérítését a hivatalsegéd munkabérét, a falugondnok bérét, ruházati és közlekedési költségtérítését közfoglalkoztatottak bérét és annak járulékait vettük figyelembe.
A dologi költségek között terveztük a helyi hivatal, működtetési kiadásait, a számlavezető pénzintézet által felszámított bankköltség összegét, a közművek költségeit, a postaköltséget, a tárgyi eszközök karbantartását, az önkormányzati ingatlanok vagyonbiztosításának, díjait.A dologi kiadásokban terveztük a közvilágítást, a közkifolyók vízdíját,utak karbantartását, különféle szolgáltatások díjait és ezek ÁFA-ját, a köztemető fenntartásának költségeit.
Tartalékok:
2018. évi elszámolási kötelezettséggel működési célra átadott pénzeszközök
Államháztartáson belüli átadások között tervezzük:
-Tab Város Önkormányzata(működésre) 1.200 e Ft
-Koppányvölgyi Ügyeleti Társulás (háziorvosi ügyelet) 646 e Ft
-Koppány-Völgye Többcélú Kistérségi Társulás( működésre) 317 e Ft
Államháztartáson kívüli átadások között tervezzük :
-Dr.Papp Imre ( háziorvosi szolgálat) 861 e Ft
-„Koppány-Völgye KEK” Egészségügyi és Szolgáltató Nonprofit Kft 800 e Ft
-Tabi Fúvós Zenekar támogatása 5 e Ft
- Anyatejes napra támogatás 10 e Ft
-Medicopter Alapítvány támogatása 10 e Ft
-Civil szervezetek támogatás 50 e Ft
A fenti támogatások összegét az 5. számú melléklet tartalmazza.
2018. évi közfoglalkoztatás:
Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás keretében 2018. március 1-től 2019. február 28-ig 9 fő bevonásával településkarbantartási tevékenységek (a település közterületeinek, mezőgazdasági földútjainak karbantartási, parlagfű-mentesítési, vízelvezetési, síkosság-mentesítési, hóeltakarítási és fűtési feladatainak) ellátását tervezzük.
Áthúzódó programként jelenleg 3 programban folyik a közfoglalkoztatás:
- A mezőgazdasági földút program 2017. március 1-től 2018. február 28-ig 6 fő bevonásával tart.
- A másik hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás, melynek keretében 5 fő közterület takarító munkakörben látja el a feladatokat 2017. november 15-től 2018. január 31-ig.
- Másik, szintén hosszabb időtartamú program 2017. december 4-től 2018. február 28-ig tart 2 fő közterület takarító foglalkoztatásával. A program során intézménytakarítói képzés is történik.
A fenti programokkal éves szinten 9 fő foglalkoztatását tervezzük.
2018. évi szociális kiadások alakulása:
A jogosult részére jövedelme kiegészítésére, pótlására pénzbeli szociális ellátás nyújtható.
A szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény (továbbiakban: szociális törvény) értelmében a szociális ellátás feltételeinek biztosítása az állam központi szerveinek és a helyi önkormányzatnak a feladata.
Az önkormányzat a szociális és gyermekjóléti feladatait a központi költségvetésből biztosított állami normatív támogatásból, valamint az önkormányzat saját bevételeiből látja el.
Az elmúlt években bekövetkezett hatásköri változások miatt mára már csak két ellátás, a rendszeres gyermekvédelmi kedvezmény és a szünidei gyermekétkeztetés maradt, amelynek a költségét az állam normatív alapon finanszírozza.
A képviselő-testület a szociális törvényben és az önkormányzati rendeletben meghatározott feltételek alapján települési támogatást, valamint más pénzbeli támogatásokat állapíthat meg.
Zics Község Önkormányzata - 2015. március hó 1. napjától - Zics Község Önkormányzata Képviselő-testületének a pénzbeli és természetbeni támogatások rendszeréről, valamint a személyes gondoskodást nyújtó szociális és gyermekjóléti ellátásokról szóló 4/2015. (II.20.) rendeletében (továbbiakban: helyi rendelet) szabályozza az önkormányzat által nyújtható ellátási formákat és a jogosultsági feltételeket. A helyi rendelet által nyújtható ellátások a következők:
Települési támogatások:
Létfenntartási gondok enyhítésére nyújtott települési támogatás:
Települési támogatásban lehet részesíteni azt a személyt, akinek családjában a saját és vele közös háztartásban élő személyek figyelembe vételével az egy főre jutó nettó jövedelem az öregségi nyugellátás 150 %-át, egyedülálló esetén 200 %-át nem haladja meg. A települési támogatás egyszeri összege, rászorultsághoz igazodva, maximum 30 e Ft lehet.
Évente legfeljebb egy alkalommal jövedelemre való tekintet nélkül is megállapítható települési támogatás, különösen betegséghez, elemi kár elhárításához, iskoláztatáshoz, hosszabb kórházi kezeléssel járó betegséghez…stb. Az így megállapítható támogatás összege maximum 200.00,- Ft lehet.
Ugyancsak évente egy alkalommal jövedelmi viszonyokra tekintet nélkül a településen állandó bejelentett lakóhellyel rendelkező, október 31. napjáig a 65. életévüket betöltő nyugdíjasokat, vagy nyugdíjszerű ellátásban részesülőket, a képviselő-testület települési támogatásban részesítheti, melynek összege legalább 2.000,- Ft, legfeljebb 30.000,- Ft.
A 2017. évi tényadatok figyelembe vételével, a 2018. évre létfenntartási gondok enyhítésére nyújtott települési támogatásra fordítandó előirányzat a létszám tekintetében 20 %-kal, a pénzügyi adatok tekintetében 12 %-kal magasabb mértékben került megtervezésre 2017. évinél.
A helyi rendelet alapján az önkormányzat hivatalból, szükség szerint – jövedelemhatárra való tekintet nélkül – települési támogatásban részesítheti a rászoruló, állandó lakóhellyel rendelkező családokat. A támogatást természetben, idényjellegű zöldségben, gyümölcsben vagy haszonállatban lehet nyújtani.
2018. évretermészetben nyújtható települési támogatás tekintetében a 2017. évre tervezettel azonos létszámmal és azonos pénzügyi adatokkal számoltunk
Elhunyt személy eltemettetésének költségeihez való hozzájárulás céljából nyújtott települési támogatás:
Zics Község Képviselő-testülete az elhunyt személy eltemettetésének költségeihez való hozzájárulásként megállapított települési támogatás összege, amennyiben az egy főre jutó jövedelem a mindenkori öregségi nyugdíj legkisebb összegének 150 %-át nem haladja meg, 20.000,- Ft, azonban nem lehet kevesebb a helyben szokásos legolcsóbb temetés költségének 10%-ánál.
A támogatás iránti kérelemhez a jövedelemigazolásokon kívül csatolni kell a halotti anyakönyvi kivonatot, és a temetés költségeiről a támogatást kérő nevére kiállított számlák eredeti példányát.
2018. évre a 2017. évivel azonos, azaz 4 hozzátartozó támogatásával számoltunk 80 e Ft összegben.
Kamatmentes kölcsön céljából nyújtható települési támogatás:
Zics Község Képviselő-testülete - az éves költségvetésben meghatározott keretösszeg mértékéig – pénzügyi tevékenységnek nem minősülő kamatmentes kölcsön formájában települési támogatásban (a továbbiakban: kamatmentes kölcsön) részesítheti évente egy alkalommal, legfeljebb 200.000,- Ft-ig azt a rászoruló személyt:
a) akinek a családjában az egy főre jutó nettó jövedelem az öregségi nyugdíj minimum mindenkori összegének 200 %-át, egyedülálló esetén annak 300 %-át nem haladja meg és
b) rendelkezik olyan jövedelemforrással, amely garanciát jelent a kölcsön visszafizetésére.
2018. évre kamatmentes kölcsön céljából nyújtható települési támogatás tekintetében a 2017. évre tervezettel azonos létszámmal és azonos pénzügyi adatokkal számoltunk, azaz 5 fővel, 400 e Ft összegben.
Lakhatási támogatás céljából nyújtott települési támogatás
A lakhatás elősegítése érdekében annak a rászorulónak nyújtható települési támogatás, akinek nincs az Szt. 4. § (1) bekezdés b) pontja szerinti vagyona, akinek családjában a saját és vele közös háztartásban élő személyek figyelembe vételével az egy főre jutó nettó jövedelem nem haladja meg a 25.000,- Ft-ot,akinek családjában a saját és vele közös háztartásban élő személyek figyelembe vételével az egy főre jutó nettó jövedelem meghaladja a 25.001,- Ft-ot, de az 50.000,- Ft-ot nem haladja meg.
A támogatás összege jövedelemtől függően 2500.-forint, illetve 5.000.- forint.
A település tekintetében a 2018. évre a 2017. évivel azonos háztartással és 20 %-kal alacsonyabb előirányzattal számoltunk, azaz 40 háztartással és 1.200 e Ft összeggel.
Ápolási támogatás céljából nyújtott települési támogatás
Ápolási célú települési támogatás állapítható meg Zics Község közigazgatásai területén lakóhellyel rendelkező és életvitelszerűen a településen lakó nagykorú személynek az alábbi feltételek együttes fennállása esetén az igénylő Zics Község Közigazgatási területén lakóhellyel rendelkező és életvitelszerűen a településen lakó 18. életévét betöltött tartós beteg közeli hozzátartozó gondozását, ápolását végzi; kora, egészségi állapota alapján alkalmas az ápolt személy gondozási és ápolási igényére tekintettel a feladat ellátására; társadalombiztosítási ellátására, valamint nyugellátásra nem jogosult; családjában az egy főre jutó havi nettó jövedelem a 35.000,- Ft-ot, egyedülálló esetén a 42.000,- Ft-ot nem haladja meg, és az Szt. 4. § (1) bekezdés b) pontja szerinti vagyonnal nem rendelkeznek; nem jogosult az Szt. 41. §-a alapján ápolási díjra.
Az ápolási célú települési támogatás a kérelem benyújtásának napjától 12 hónapra kerül megállapításra, összege 15.000,- Ft/hó.
A 2018. évre 2 személy támogatásával számoltunk 360 e Ft összegben.
Köztemetés:
A haláleset helye szerint illetékes települési önkormányzat képviselő-testülete gondoskodik az elhunyt személy közköltségen történő eltemettetéséről, ha nincs vagy nem lelhető fel az eltemettetésre köteles személy, vagy az eltemettetésre köteles személy az eltemettetésről nem gondoskodik.
A 2018. évre köztemetés tekintetében a 2017. évivel azonos mértékű létszám és pénzügyi adatokkal, azaz 2 elhunyt eltemettetésének költségével számoltunk.
Szociális étkezésben és nappali ellátásban részesülők támogatása:
A 2017. évi tényadatok figyelembe vételével a szociális étkezésre fordítandó előirányzat a 2017. évi adatokhoz hasonlóan került megtervezésre a 2018. évre.
Rendszeres gyermekvédelmi kedvezmény:
Ezen ellátásra jogosultak nem részesülnek havi rendszerességgel pénzellátásban, csak egy évben két alkalommal augusztusban és novemberben kaptak 2017. évben gyermekenként 6.000, – 6.000, forint, illetve a hátrányos, vagy halmozottan hátrányos helyzetben lévő gyermekek esetében 6.500, – 6.500, forint támogatást, Erzsébet utalvány formájában. Az utalványokat élelmiszer, ruházat és tanszer vásárlására lehet felhasználni.
A 2017. évi tényadatok figyelembe vételével, 2018. évre a 2017. évi tervvel azonos, azaz 50 ellátásra jogosulttal számoltunk a rendszeres gyermekvédelmi kedvezmény tervezése során.
Szünidei gyermekétkeztetés:
2016. évben bevezetett ellátási forma a szünidei gyermekétkezés, mely ellátást a településen élő hátrányos és halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek igényelhetik.
A 2017. évi tényadatok figyelembe vételével. 2018. évre a 2017. évi tervvel azonos létszámú, hátrányos helyzetű igénylő gyermek támogatásával számoltunk.
Beiskolázási támogatás:
Zics Község Önkormányzat Képviselő-testülete évente legfeljebb egy alkalommal, hivatalból – beiskolázás anyagi terheinek enyhítése érdekében – családi jövedelemhatár vizsgálata nélkül, támogathatja azokat a Zics állandó lakóhellyel rendelkező családokat, amelyekben általános iskolás, vagy nappali tagozaton tanuló, első szakma illetve diploma megszerzésére irányuló jogviszonyban álló gyermek vagy fiatal felnőtt él. A támogatás legalább 2.000,- Ft, legfeljebb 20.000,- Ft lehet tanulónként. A képviselő-testület iskola típusonként, korcsoportonként eltérő támogatást is megállapíthat. A támogatás nyújtható készpénzben, vagy természetbeni juttatás, pl. tankönyv, iskolaszer vásárlás formájában is.
A 2018. évben 50 gyermek beiskolázási támogatásával számoltunk 200 e Ft összegben.
2018.évi felhalmozási és tőke jellegű kiadások:
Kulturális alapellátás támogatására-1000 fő alatti kistelepülések részére 2017. pályázaton pozitív elbírálásban részesültünk, a „Történelmi családok találkozója Zicsen” elnevezésű helyi kulturális, közösségépítő programhoz 480.250 Ft támogatást kapunk, 27.000 Ft önerő biztosítása mellett.
A helyi identitás és kohézió erősítése című TOP-5.3.1-16 pályázaton Zics község 825.840 Ft-t nyert, melyet rendezvénysátor beszerzésére, rendezvények lebonyolítására fordítjuk.
Ravatalozó felújításának befejezésére 1 285 535 Ft-t fordítunk.
Egyéb tárgyi eszköz beszerzésre 500.000 Ft-t különítünk el.
Egyéb felhalmozás célú támogatások keretein belül 200eFt-t terveztünk a Délnyugat Balatoni Hulladékgazdálkodási Társulás felhalmozási célú támogatására,350 e Ft-t tervezünk a lakáscélú rendelet alapján lakáscélú támogatásra valamint 200 e Ft-t tervezünk védett építmények felújításával kapcsolatos támogatásra.
A 2018. évi közvetett támogatások tervezett összegének indoklása:
Közvetett támogatások tervezésénél az adózás rendjéről szóló 2003. évi XCII. tv. 134. § alapján a méltányosság gyakorlásának lehetőségét vettük figyelembe.
Több éves kihatással járó kiadások indoklása:
Az önkormányzatnak nincs több éves kihatással járó ügylete.
Az Európai Uniós támogatással megvalósuló beruházások alakulása:
2018. évben az Európai Uniós támogatással megvalósuló beruházásokat a 8.számú melléklet tartalmazza.
Zics, 2018. február 14.
Nagy Jenő Józsefné
polgármester