Zics Község Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2018. (II.15.) önkormányzati rendelete

Az önkormányzat 2018. évi költségvetéséről

Hatályos: 2018. 09. 10- 2018. 12. 26

Zics Község Önkormányzata Képviselő-testületének

7/2018.(IX.10.) rendelettel módosított

2/2018.(II.15.)

RENDELETE

az önkormányzat 2018. évi költségvetéséről


Zics Község Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32.cikk (1) bekezdés f) pontjában és az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 23. § (1) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, 2018. évi költségvetéséről a következőket rendeli el:


A rendelet hatálya

1. §


A rendelet hatálya a 2018. évi költségvetési gazdálkodás vonatkozásában Zics Község Önkormányzatának Képviselő-testületére terjed ki.


2. §


(1)[1]    Az önkormányzat összevont költségvetési bevételeit és költségvetési kiadásait előirányzat-csoportok, kiemelt előirányzatok szerinti bontásban a 1.sz. melléklet tartalmazza.


(2)[2]    A kiadásokat és bevételeket kormányzati funkciók szerinti bontásban a 2.1 és 2.2. sz. melléklet tartalmazza.


  1. [3]A működési célú bevételeket és kiadásokat feladatonként a 3. sz. melléklet tartalmazza.


(4)[4]    Az önkormányzat beruházási és felújítási kiadásait feladatonként a 4. sz. melléklet tartalmazza.


(5)[5]    Az Önkormányzat költségvetésében szereplő támogatási célokat és összegeit az 5.sz. melléklet tartalmazza.


A költségvetés bevételei és kiadásai

3. §


(1)[6]    A Képviselő-testület a helyi önkormányzat 2018. évi költségvetését 85.213 e Ft bevétellel és kiadással, ezen belül:


                        63.178e Ft tárgyévi bevétellel,

                        22.035 e Ft finanszírozási bevétellel (előző évi maradvány igénybevétele),

                        85.213 e Ft költségvetési kiadással,


főösszegen belül:            

                                        66.073 e Ft működési célú bevétellel,

                                                 63.363 e Ft működési célú kiadással,

                                                    2.710 e Ft működési célú többlettel

                                                  19.140 e Ft tárgyévi felhalmozási célú bevétellel,

                                                  21.850 e Ft felhalmozási célú kiadással,

     2.710 e Ft felhalmozási célú hiánnyal

állapítja meg.


(2)[7]    A költségvetésben jelentkező 22.035 e Ft tárgyévi hiányt a képviselő-testület előző évi maradvány igénybevételével finanszírozza.


(3)     Az önkormányzatnak 2018. évben nem keletkezik olyan ügylete, amely a 2011. évi CXCIV. törvény 10. § (1) bekezdésének hatálya alá esik, illetve a Kormányt előzetesen tájékoztatni kell.


(4)[8]   A bevételi és kiadási főösszegen belül a kiemelt előirányzatokat –a finanszírozási műveleteket is figyelembe véve- az alábbiak szerint állapítja meg:


működési költségvetés tárgyévi bevétel                                                   61.961 e Ft

előző évi maradvány                                                                                   4.112 e Ft

működési költségvetés tárgyévi kiadás                                                     63.363 e Ft

ebből:

- a személyi juttatások kiadásai                                 20.938 e Ft

        - a munkaadókat terhelő járulékok                               3.357 e Ft

        - a dologi kiadások                                                    14.552 e Ft

        - ellátottak pénzbeli juttatása                                        4.135 e Ft

        - egyéb működési célú kiadás                                       4.981 e Ft

        - az általános tartalék                                                    4.558 e Ft

        - a céltartalék                                                                9.755 e Ft

        -finanszírozási kiadások(állami megelőlegezés            1.087 e Ft

        visszafizetése)


              felhalmozási költségvetés bevétel                                                                19.140 e Ft

           

             felhalmozási költségvetés tárgyévi kiadás                                                     21.850 e Ft

ebből:

        - a beruházások összege                                                                         3.177 e Ft

        - felújítások összege                                                                             17.923 e Ft

                        - egyéb felhalmozási célú kiadások                                                        750 e Ft    


(5)     A képviselő-testület a működési és a felhalmozási célú /tőkejellegű/ bevételeket és kiadásokat az 3. és 4. sz. melléklet szerint állapítja meg.


(6)     Az önkormányzat engedélyezett létszáma 2018. évben - közfoglalkoztatottak nélkül- 2 fő.


(7)      A közfoglalkoztatottak éves létszáma 9 fő.


Az önkormányzat bevételei

4. §


A 3. §-ban megállapított bevételi főösszeg kiemelt előirányzatonkénti megbontását és a kiadási főösszeget előirányzat csoportonként, ezen belül kiemelt előirányzatonként és kötelező feladatok, önként vállalt feladatok, állami (államigazgatási) feladatok az 1. sz. melléklet tartalmazza.



Az önkormányzat kiadásai

5. §


A képviselő-testület a 2018. évi költségvetés kiadásait és ezen belül kiemelt előirányzatait, engedélyezett létszámát az l. sz. melléklet szerint állapítja meg.



Tartalékok

6. §[9]


Az önkormányzat 14.313 e Ft tartalékot képez, melyből 4.558 e Ft az általános tartalék, 9755 e Ft a céltartalék. A tartalékok felett a képviselő-testület rendelkezik.



Több éves kihatással járó feladatok

7 §


Az önkormányzat több éves kihatással járó kötelezettsége 7. melléklet szerint nincs.


8. §


 (1)[10]  Az előirányzat felhasználási tervet a 9. sz. melléklet tartalmazza.


(2)     A 2018. évi közvetett támogatások tervezett összegét a 6. sz. melléklet tartalmazza.


(3)     Az Európai Uniós támogatással megvalósuló beruházások kimutatását a 8. sz. melléklet tartalmazza


  1. [11]A központi költségvetésből származó támogatások jogcímeit és összegeit a 11.sz.melléklet tartalmazza.


  1. Az önkormányzat által a lakosságnak juttatott támogatások, szociális, rászorultsági ellátások jogcímeit és összegeit a 10.sz.melléklet tartalmazza.


  1. A Stabilitási törvény 10. § (3) bekezdése alapján előírt adóságot keletkeztető ügyletek és saját bevételek összevetését a 12.sz. melléklet tartalmazza.



A 2018. évi költségvetés végrehajtásának szabályai

9. §


(1)       A gazdálkodás során az év közben keletkezett bevételi többlet felhasználásáról a képviselő-testület dönt.



  1. A szabad pénzeszközök pénzintézeti lekötésével kapcsolatos szerződések illetve pénzügyi műveletek lebonyolítását 1.500.000.-Ft-ig a képviselő-testület a polgármester hatáskörébe utalja. A polgármester a megtett intézkedésekről a következő képviselő-testületi ülésen beszámol.



  1. A (2) bekezdésben meghatározott összeget meghaladó szabad pénzeszköz felhasználásáról a képviselő-testület esetenként dönt.



(4)     Az önkormányzat előirányzatai -kivéve a kiemelt előirányzatokon belül- nem módosíthatóak. A szükséges előirányzat változásról a polgármester előterjesztésében a képviselő testület negyedévente, de legkésőbb a költségvetési beszámoló elkészítésének határidejéig, december 31-i hatállyal dönt a költségvetési rendelet módosításáról. Ha évközben az Országgyűlés az önkormányzatot érintő központi adókból származó részesedést, a helyi önkormányzatok általános működésének és ágazati feladatai támogatásait, valamint a részükre juttatandó költségvetési támogatásokat zárolja, azokat csökkenti, vagy törli, az intézkedés kihirdetését követően haladéktalanul a képviselő-testület elé kell terjeszteni a költségvetési rendeletmódosítását.



(5)     A jóváhagyott bevételi előirányzatokon felüli, a többletfeladatokkal összefüggő többletbevételt – a céljelleggel juttatott pénzeszköz kivételével- a költségvetési rendeletmódosítást követően használható fel.



(6)     A képviselő-testület a jóváhagyott kiadási előirányzatok közötti átcsoportosítás jogát 100 eFt összeghatárig a polgármesterre átruházza a személyi juttatás előirányzata kivételével. Az átruházott hatáskörben hozott döntésről a polgármester a soron következő ülésen köteles beszámolni a képviselő-testületnek.



  1. Az egységes rovatrend Normatív jutalmak és Céljuttatás, projektprémium rovatai terhére a költségvetési évben együttesen az egységes rovatrend Törvény szerinti illetmények, munkabérek rovat eredeti előirányzat 10 %-ig vállalható kötelezettség.



8)      Az államháztartásról szóló 2011.évi CXCV.törvény 109.§-ának (6) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján a Képviselő-testület az önkormányzatnál és költségvetési szerveinél a kiadások készpénzben történő kifizetését az alábbi esetekben engedélyezi:

  1. készpénzfizetési számlák kifizetése
  2. vásárlási előleg, ellátmány
  3. munkavállalók illetményelőlege
  4. munkavállalók utazási költségtérítése
  5. munkavállalók belföldi és külföldi kiküldetése
  6. közcélú dolgozók munkabére

hóközi pénztári munkabér és személyi juttatás kifizetések, szociális ellátások, segélyek




ZÁRÓ ÉS EGYÉB RENDELKEZÉSEK


10. §


(1)       A Képviselő-testület tudomásul veszi, hogy az átmeneti időszakban a polgármester -az Áht 25.§ (3) bekezdése szerint– a 2018.évi költségvetési rendeletnek megfelelően intézkedett a bevételek beszedéséről, a kiadások teljesítéséről.

Az átmeneti időszakban beszedett bevételek, teljesített kiadások az Áht 25.§ (4) bekezdése értelmében e költségvetési rendeletbe beépültek.



            (2)       Ez a rendelet kihirdetését követő napon lép hatályba.



Zics, 2018. február 14.






                     Nagy Jenő Józsefné                                        Dr. Vanó Szilárd
                           polgármester                                                       jegyző

















Záradék:


Az egységes szerkezetbe foglalt rendelet a 2018. szeptember 10. napjától hatályos jogszabályi szöveget tartalmazza.


Zics, 2018. szeptember 13.



                       


                                                                                              Dr. Vanó Szilárd

                                                                                                       jegyző






















Indokolás

Zics Község Önkormányzata

2/2018.(II.15.) sz. költségvetési rendeletéhez


Az Országgyűlés a 2017. évi C. törvénnyel elfogadta Magyarország 2018.évi központi költségvetését.

A 2018. évi költségvetés tervezése a Kormány gazdaságpolitikájának megfelelően a foglalkoztatás növelésére, a stabilitásra, az államadósság csökkenő pályán tartására, valamint az államháztartási hiánynak fenntarthatóan 3% alatti-szinten tartására épül. 2018.évet az adósságcsökkentés,a családok támogatása és a munkából élők költségvetésének tartja a kormány.

Más területeken is folytatódik az adócsökkentés, hiszen 2018. január 1-től 5%-ra csökkent a hal és az internetáfája.

 A Kormány tovább növeli a gyermeket nevelő családok támogatását. A családi adókedvezmény összege kétgyermekes családok esetében 35 ezer forintra nő két gyermek esetén. A fiatal házasoknak továbbra is jár adókedvezmény.

2018.évben –az önkormányzati köztisztviselők kivételével- tovább folytatódnak béremelési programok a közszférában.

Folytatódik a minimálbér emelés a 2017 évi 15%-os emelés után 2018 évben további 8%-kal nő a minimálbér, a szakmunkás minimálbérek esetében 12%-os az emelkedés.



A helyi önkormányzatok 2018. évi és finanszírozási rendszere

A helyi önkormányzatok feladatainak ellátásához a 2018 évi központi költségvetés biztosít forrást. A támogatások fő céljai jellemzően nem változtak.


Az önkormányzati finanszírozás 2018. évi alapelveiben sem történt változás az előző évhez képest:

  • a gépjárműadó 40 %-a illeti meg továbbra is a helyi önkormányzatokat, SZJA átengedés nincs,
  • a támogatások zöme feladatalapú, és kötött felhasználású,



Általános működési feladatok támogatása:

Helyi önkormányzatok működésének általános támogatása.

  • Önkormányzati hivatal működésének támogatása
  • Településüzemeltetéshez kapcsolódó feladatellátás támogatása
  • Egyéb önkormányzati feladatok támogatása: 1000 fő lakosságszám alatti települések esetében, ahol az egy lakosra jutó adóerő-képesség 32 000 Ft alatti, ott a támogatás legalább 5 millió forint


Településüzemeltetési feladatok támogatása:

  • Támogatási elemek:
    • zöldterület gazdálkodás
    • közvilágítás
    • közutak fenntartása
    • köztemetők fenntartása



Egyéb önkormányzati feladatok támogatása:

A helyi önkormányzatokat további, a költségvetési törvényben nem nevesített Mötv. szerinti feladataik ellátása érdekében lakos alapú működési támogatás illeti meg az alábbiak szerint:

Támogatási összeg: 2700 Ft/fő (2016. január 1-jei KSH lakosságszám) differenciáltan a település nagyságához, és az adóerő-képesség szerint.


Szociális feladatok támogatása

A települési önkormányzat szociális feladatainak egyéb támogatása az előző évhez képest 13%-os csökkenést mutat. A falugondnoki szolgálat támogatása 2.500.000 Ft-ról 3.100.000 Ft-ra változott.


Kulturális feladatok támogatása

Kulturális feladatok támogatása összegébenváltozás történt a 2015. évben bevezetett struktúrához képest. Támogatás összege 1.800.000.-Ft-ra változott.


A helyi önkormányzatok kiegészítő támogatásai:

A támogatás hat részből tevődik össze:

  • Helyi önkormányzatok működési célú költségvetési támogatás: itt van többek között a a lakossági víz- és csatornaszolgáltatás támogatása, helyi közösségi közlekedés támogatása stb.
  • Helyi önkormányzatok felhalmozási célú költségvetési támogatása: pl. lakossági közműfejlesztési támogatás, önkormányzati feladat ellátást szolgáló fejlesztések támogatása a könyvtári és közművelődési érdekeltségnövelő támogatás
  • Önkormányzatok rendkívüli támogatása: amelyre az önkormányzatok működőképességük megőrzése érdekében nyújthatnak be.
  • Egyedi önkormányzati támogatások
  • Önkormányzati elszámolások
  • Vis maior támogatás

de ezekre a pályázatokra év közben majd külön lehet pályázni.

Részletes indokolás

BEVÉTELEK:

 Működési bevételek:

A működési bevételeknél a közterület használati díjak, kamatbevételek, szociális kölcsön visszafizetések bevételei, sírhely megváltás bevételeit,a közfoglalkoztatás keretein belül értékesített termények bevételeit számoljuk.


Közhatalmi bevételek:

Közhatalmi bevételekből 3.360 eFt bevétel várható, amely az iparűzési adóból, gépjárműadóból, magánszemélyek kommunális adójából és igazgatási szolgáltatási díjból származik.


Állami támogatások:

Az önkormányzatnak költségvetési állami támogatása27.164 eFt.Működéssel kapcsolatos kiadásokra17.907 e Ft ,szociális feladatokra 7.457 e Ft, kulturális feladatokra 1.800 e Ft bevétellel számolunk. A támogatás összegeit a 11.sz.melléklet tartalmazza.


Felhalmozási és tőke jellegű bevételek:

 A VP6- Erő- és munkagép pályázaton, Tab Város Önkormányzatával és Lulla Község Önkormányzatával közös konzorciumban egy munkagép beszerzésére nyílik lehetőségünk,melyből Zics Község Önkormányzata 1.217 e Ft támogatásban részesül.


Előző évi maradvány:


Az önkormányzat előző évi maradványa 21.900 e Ft, melyből 3.977 e Ft működési célú maradvány, 17.923 e Ft felhalmozási célú maradvány.



Hitel felvételt 2018évben nem terveztünk.


 KIADÁSOK:

 A tervezéshez a vállalt kötelezettségek, a szociális törvényből és az önkormányzati rendeletből adódó feladatok szolgáltatták az alapot.

A kötelező alapfeladatok ellátása jelentősen behatárolja az önkormányzat mozgásterét.

A személyi juttatások között a polgármester, alpolgármester tiszteletdíját,költségtérítését a hivatalsegéd munkabérét, a falugondnok bérét, ruházati és közlekedési költségtérítését közfoglalkoztatottak bérét és annak járulékait vettük figyelembe.

A dologi költségek között terveztük a helyi hivatal, működtetési kiadásait, a számlavezető pénzintézet által felszámított bankköltség összegét, a közművek költségeit, a postaköltséget, a tárgyi eszközök karbantartását, az önkormányzati ingatlanok vagyonbiztosításának, díjait.A dologi kiadásokban terveztük a közvilágítást, a közkifolyók vízdíját,utak karbantartását, különféle szolgáltatások díjait és ezek ÁFA-ját, a köztemető fenntartásának költségeit.

Tartalékok:

2018. évre a rendelet tervezet14.256 eFt tartalékottartalmaz, ebből 4.501 eFt általános tartalékot és9.755 eFt összegben céltartalékot. A céltartalék tartalmazza a Humán szolgáltatások fejlesztése Tabon és térségében c. EFOP-1.5.3 pályázat költségvetési évet követően esedékes kiadásait 9.705 e Ft összegben.

2018. évi  elszámolási kötelezettséggel működési célra átadott pénzeszközök

Államháztartáson belüli átadások között tervezzük:

-Tab Város Önkormányzata(működésre)                                                      1.200 e Ft

-Koppányvölgyi Ügyeleti Társulás (háziorvosi ügyelet)                                 646 e Ft

-Koppány-Völgye Többcélú Kistérségi Társulás( működésre)                       317 e Ft

Államháztartáson kívüli átadások között tervezzük :

-Dr.Papp Imre ( háziorvosi szolgálat)                                                           861 e Ft

-„Koppány-Völgye KEK” Egészségügyi és Szolgáltató Nonprofit Kft      800 e Ft

-Tabi Fúvós Zenekar  támogatása                                                                5 e Ft  

- Anyatejes napra támogatás                                                                        10 e Ft

-Medicopter Alapítvány támogatása                                                            10 e Ft

-Civil szervezetek támogatás                                                                        50 e Ft

A fenti támogatások összegét az 5. számú melléklet tartalmazza.


2018. évi közfoglalkoztatás:



Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás keretében 2018. március 1-től 2019. február 28-ig 9 fő bevonásával településkarbantartási tevékenységek (a település közterületeinek, mezőgazdasági földútjainak karbantartási, parlagfű-mentesítési, vízelvezetési, síkosság-mentesítési, hóeltakarítási és fűtési feladatainak) ellátását tervezzük.


Áthúzódó programként jelenleg 3 programban folyik a közfoglalkoztatás:

  • A mezőgazdasági földút program 2017. március 1-től 2018. február 28-ig 6 fő bevonásával tart.
  • A másik hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás, melynek keretében 5 fő közterület takarító munkakörben látja el a feladatokat 2017. november 15-től 2018. január 31-ig.
  • Másik, szintén hosszabb időtartamú program 2017. december 4-től 2018. február 28-ig tart 2 fő közterület takarító foglalkoztatásával. A program során intézménytakarítói képzés is történik.


A fenti programokkal éves szinten 9 fő foglalkoztatását tervezzük.


2018. évi szociális kiadások alakulása:

A jogosult részére jövedelme kiegészítésére, pótlására pénzbeli szociális ellátás nyújtható.

A szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény (továbbiakban: szociális törvény) értelmében a szociális ellátás feltételeinek biztosítása az állam központi szerveinek és a helyi önkormányzatnak a feladata.

Az önkormányzat a szociális és gyermekjóléti feladatait a központi költségvetésből biztosított állami normatív támogatásból, valamint az önkormányzat saját bevételeiből látja el.


Az elmúlt években bekövetkezett hatásköri változások miatt mára már csak két ellátás, a rendszeres gyermekvédelmi kedvezmény és a szünidei gyermekétkeztetés maradt, amelynek a költségét az állam normatív alapon finanszírozza.


A képviselő-testület a szociális törvényben és az önkormányzati rendeletben meghatározott feltételek alapján települési támogatást, valamint más pénzbeli támogatásokat állapíthat meg.


Zics Község Önkormányzata - 2015. március hó 1. napjától - Zics Község Önkormányzata Képviselő-testületének a pénzbeli és természetbeni támogatások rendszeréről, valamint a személyes gondoskodást nyújtó szociális és gyermekjóléti ellátásokról szóló 4/2015. (II.20.) rendeletében (továbbiakban: helyi rendelet) szabályozza az önkormányzat által nyújtható ellátási formákat és a jogosultsági feltételeket. A helyi rendelet által nyújtható ellátások a következők:


Települési támogatások:


Létfenntartási gondok enyhítésére nyújtott települési támogatás:

Települési támogatásban lehet részesíteni azt a személyt, akinek családjában a saját és vele közös háztartásban élő személyek figyelembe vételével az egy főre jutó nettó jövedelem az öregségi nyugellátás 150 %-át, egyedülálló esetén 200 %-át nem haladja meg. A települési támogatás egyszeri összege, rászorultsághoz igazodva, maximum 30 e Ft lehet.


Évente legfeljebb egy alkalommal jövedelemre való tekintet nélkül is megállapítható települési támogatás, különösen betegséghez, elemi kár elhárításához, iskoláztatáshoz, hosszabb kórházi kezeléssel járó betegséghez…stb. Az így megállapítható támogatás összege maximum 200.00,- Ft lehet.


Ugyancsak évente egy alkalommal jövedelmi viszonyokra tekintet nélkül a településen állandó bejelentett lakóhellyel rendelkező, október 31. napjáig a 65. életévüket betöltő nyugdíjasokat, vagy nyugdíjszerű ellátásban részesülőket, a képviselő-testület települési támogatásban részesítheti, melynek összege legalább 2.000,- Ft, legfeljebb 30.000,- Ft.


A 2017. évi tényadatok figyelembe vételével, a 2018. évre létfenntartási gondok enyhítésére nyújtott települési támogatásra fordítandó előirányzat a létszám tekintetében 20 %-kal, a pénzügyi adatok tekintetében 12 %-kal magasabb mértékben került megtervezésre 2017. évinél.

A helyi rendelet alapján az önkormányzat hivatalból, szükség szerint – jövedelemhatárra való tekintet nélkül – települési támogatásban részesítheti a rászoruló, állandó lakóhellyel rendelkező családokat. A támogatást természetben, idényjellegű zöldségben, gyümölcsben vagy haszonállatban lehet nyújtani.


2018. évretermészetben nyújtható települési támogatás tekintetében a 2017. évre tervezettel azonos létszámmal és azonos pénzügyi adatokkal számoltunk


Elhunyt személy eltemettetésének költségeihez való hozzájárulás céljából nyújtott települési támogatás:

Zics Község Képviselő-testülete az elhunyt személy eltemettetésének költségeihez való hozzájárulásként megállapított települési támogatás összege, amennyiben az egy főre jutó jövedelem a mindenkori öregségi nyugdíj legkisebb összegének 150 %-át nem haladja meg, 20.000,- Ft, azonban nem lehet kevesebb a helyben szokásos legolcsóbb temetés költségének 10%-ánál.

A támogatás iránti kérelemhez a jövedelemigazolásokon kívül csatolni kell a halotti anyakönyvi kivonatot, és a temetés költségeiről a támogatást kérő nevére kiállított számlák eredeti példányát.


2018. évre a 2017. évivel azonos, azaz 4 hozzátartozó támogatásával számoltunk 80 e Ft összegben.


Kamatmentes kölcsön céljából nyújtható települési támogatás:

Zics Község Képviselő-testülete - az éves költségvetésben meghatározott keretösszeg mértékéig – pénzügyi tevékenységnek nem minősülő kamatmentes kölcsön formájában települési támogatásban (a továbbiakban: kamatmentes kölcsön) részesítheti évente egy alkalommal, legfeljebb 200.000,- Ft-ig azt a rászoruló személyt:

a) akinek a családjában az egy főre jutó nettó jövedelem az öregségi nyugdíj minimum mindenkori összegének 200 %-át, egyedülálló esetén annak 300 %-át nem haladja meg és

b) rendelkezik olyan jövedelemforrással, amely garanciát jelent a kölcsön visszafizetésére.


2018. évre kamatmentes kölcsön céljából nyújtható települési támogatás tekintetében a 2017. évre tervezettel azonos létszámmal és azonos pénzügyi adatokkal számoltunk, azaz 5 fővel, 400 e Ft összegben.


Lakhatási támogatás céljából nyújtott települési támogatás

A lakhatás elősegítése érdekében annak a rászorulónak nyújtható települési támogatás, akinek nincs az Szt. 4. § (1) bekezdés b) pontja szerinti vagyona, akinek családjában a saját és vele közös háztartásban élő személyek figyelembe vételével az egy főre jutó nettó jövedelem nem haladja meg a 25.000,- Ft-ot,akinek családjában a saját és vele közös háztartásban élő személyek figyelembe vételével az egy főre jutó nettó jövedelem meghaladja a 25.001,- Ft-ot, de az 50.000,- Ft-ot nem haladja meg.

A támogatás összege jövedelemtől függően 2500.-forint, illetve 5.000.- forint.


A település tekintetében a 2018. évre a 2017. évivel azonos háztartással és 20 %-kal alacsonyabb előirányzattal számoltunk, azaz 40 háztartással és 1.200 e Ft összeggel.


Ápolási támogatás céljából nyújtott települési támogatás

Ápolási célú települési támogatás állapítható meg Zics Község közigazgatásai területén lakóhellyel rendelkező és életvitelszerűen a településen lakó nagykorú személynek az alábbi feltételek együttes fennállása esetén az igénylő Zics Község Közigazgatási területén lakóhellyel rendelkező és életvitelszerűen a településen lakó 18. életévét betöltött tartós beteg közeli hozzátartozó gondozását, ápolását végzi; kora, egészségi állapota alapján alkalmas az ápolt személy gondozási és ápolási igényére tekintettel a feladat ellátására; társadalombiztosítási ellátására, valamint nyugellátásra nem jogosult; családjában az egy főre jutó havi nettó jövedelem a 35.000,- Ft-ot, egyedülálló esetén a 42.000,- Ft-ot nem haladja meg, és az Szt. 4. § (1) bekezdés b) pontja szerinti vagyonnal nem rendelkeznek; nem jogosult az Szt. 41. §-a alapján ápolási díjra.

Az ápolási célú települési támogatás a kérelem benyújtásának napjától 12 hónapra kerül megállapításra, összege 15.000,- Ft/hó.


A 2018. évre 2 személy támogatásával számoltunk 360 e Ft összegben.


Köztemetés:

A haláleset helye szerint illetékes települési önkormányzat képviselő-testülete gondoskodik az elhunyt személy közköltségen történő eltemettetéséről, ha nincs vagy nem lelhető fel az eltemettetésre köteles személy, vagy az eltemettetésre köteles személy az eltemettetésről nem gondoskodik.


A 2018. évre köztemetés tekintetében a 2017. évivel azonos mértékű létszám és pénzügyi adatokkal, azaz 2 elhunyt eltemettetésének költségével számoltunk.


Szociális étkezésben és nappali ellátásban részesülők támogatása:

A 2017. évi tényadatok figyelembe vételével a szociális étkezésre fordítandó előirányzat a 2017. évi adatokhoz hasonlóan került megtervezésre a 2018. évre.


Rendszeres gyermekvédelmi kedvezmény:

Ezen ellátásra jogosultak nem részesülnek havi rendszerességgel pénzellátásban, csak egy évben két alkalommal augusztusban és novemberben kaptak 2017. évben gyermekenként 6.000, – 6.000, forint, illetve a hátrányos, vagy halmozottan hátrányos helyzetben lévő gyermekek esetében 6.500, – 6.500, forint támogatást, Erzsébet utalvány formájában. Az utalványokat élelmiszer, ruházat és tanszer vásárlására lehet felhasználni.


A 2017. évi tényadatok figyelembe vételével, 2018. évre a 2017. évi tervvel azonos, azaz 50 ellátásra jogosulttal számoltunk a rendszeres gyermekvédelmi kedvezmény tervezése során.


Szünidei gyermekétkeztetés:

2016. évben bevezetett ellátási forma a szünidei gyermekétkezés, mely ellátást a településen élő hátrányos és halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek igényelhetik.

A 2017. évi tényadatok figyelembe vételével. 2018. évre a 2017. évi tervvel azonos létszámú, hátrányos helyzetű igénylő gyermek támogatásával számoltunk.


Beiskolázási támogatás:

Zics Község Önkormányzat Képviselő-testülete évente legfeljebb egy alkalommal, hivatalból – beiskolázás anyagi terheinek enyhítése érdekében – családi jövedelemhatár vizsgálata nélkül, támogathatja azokat a Zics állandó lakóhellyel rendelkező családokat, amelyekben általános iskolás, vagy nappali tagozaton tanuló, első szakma illetve diploma megszerzésére irányuló jogviszonyban álló gyermek vagy fiatal felnőtt él. A támogatás legalább 2.000,- Ft, legfeljebb 20.000,- Ft lehet tanulónként. A képviselő-testület iskola típusonként, korcsoportonként eltérő támogatást is megállapíthat. A támogatás nyújtható készpénzben, vagy természetbeni juttatás, pl. tankönyv, iskolaszer vásárlás formájában is.


A 2018. évben 50 gyermek beiskolázási támogatásával számoltunk 200 e Ft összegben.






2018.évi felhalmozási és tőke jellegű kiadások:


Humán szolgáltatások fejlesztése Tabon és térségében EFOP-1.5.3 pályázatból Zics 15 410 000 Ft értékben részesül. A pályázat több év alatt kerül lebonyolításra.2018 évre 5.705 e Ft kiadással számolunk. A pályázat Európai Uniós támogatással valósul meg.


VP6-Erő- és Munkagép beszerzése pályázaton pozitív elbírálásban részesültünk. A pályázat konzorciumban került beadásra Tab Város Önkormányzatával és Lulla Község Önkormányzatával. Zics a pályázati támogatásból   1 217 295 Ft-tal részesül. A pályázathoz szükséges önerő összege 129921 Ft.A pályázat Európai Uniós támogatással valósul meg.


Kulturális alapellátás támogatására-1000 fő alatti kistelepülések részére 2017. pályázaton pozitív elbírálásban részesültünk, a Történelmi családok találkozója Zicsen” elnevezésű helyi kulturális, közösségépítő programhoz 480.250 Ft támogatást kapunk, 27.000 Ft önerő biztosítása mellett.


A helyi identitás és kohézió erősítése című TOP-5.3.1-16 pályázaton Zics község 825.840 Ft-t nyert, melyet rendezvénysátor beszerzésére, rendezvények lebonyolítására fordítjuk.


Ravatalozó felújításának befejezésére 1 285 535 Ft-t fordítunk.


Az Önkormányzati feladatellátást szolgáló fejlesztések támogatása pályázaton elnyertünk 12 336 795 Ft-t a Deák Ferenc utca útfelújítására és Petőfi Sándor utca járdafelújításra. Ehhez 3 000 000 Ft önerőt szükséges biztosítanunk.


Kistelepülések alacsony összegű támogatása pályázaton 1.000.000 Ft támogatásban részesültünk, melyből a Polgármesteri Hivatal épülete melletti konyha felújítását tervezzük300.000 Ft önerő biztosítása mellett.


Egyéb tárgyi eszköz beszerzésre 500.000 Ft-t különítünk el.


Egyéb felhalmozás célú támogatások keretein belül 200eFt-t terveztünk a Délnyugat Balatoni Hulladékgazdálkodási Társulás felhalmozási célú támogatására,350 e Ft-t tervezünk a lakáscélú rendelet alapján lakáscélú támogatásra valamint 200 e Ft-t tervezünk védett építmények felújításával kapcsolatos támogatásra.


A 2018. évi közvetett támogatások tervezett összegének indoklása:

Közvetett támogatások tervezésénél az adózás rendjéről szóló 2003. évi XCII. tv. 134. § alapján a méltányosság gyakorlásának lehetőségét vettük figyelembe.



Több éves kihatással járó kiadások indoklása:

Az önkormányzatnak nincs több éves kihatással járó ügylete.

 

Az Európai Uniós támogatással megvalósuló beruházások alakulása:

2018. évben az Európai Uniós támogatással megvalósuló beruházásokat a 8.számú melléklet tartalmazza.


Zics, 2018. február 14.



                                                                                               Nagy Jenő Józsefné
                                                                                               polgármester













I N D O K O L Á S

a 7/2018.(IX.10.) rendelethez


A Képviselő-testület az 2./2018 (II.15.) sz. rendeletével elfogadta az önkormányzat 2018. évi költségvetését.

Jelen rendelet-tervezet az alábbi változást tartalmazza:


Bevételek változása:



  • Lakossági víz- és csatornatámogatás pályázat sikeres elbírálása következtében a működés célú támogatások összege 1.067 e Ft-tal nő                 



  • A gyermekvédelmi Erzsébet utalványok igénylése miatt a működés c. támogatások összege 150 eFt-tal nőtt.


  • A falugondnoki busz javítása miatt a biztosító a casco kárra 405 e Ft-t térített meg, ami a működési bevételeket növelte


  • „Kulturális alapellátás támogatása 1000 fő alatti kistelepülések számára” című pályázaton Zics község nem nyert támogatást, így a működés célú támogatások összegét 479 e Ft-tal csökkentjük.


  • Az EFOP-1.1.1-15 kódszámú „Megváltozott munkaképességű emberek támogatása” elnevezésű pályázaton Zics község sikeresen pályázott 1 fő épület gondnok alkalmazására, amely támogatásra 1.140 e Ft-tal számolunk.


Összességében a bevételek 2.359 e Ft-tal növekedtek.


Kiadások változása:


  • Az államháztartáson belüli átadások összege 15 e Ft-tal nőtt. Az orvosi ügyelet 2017 évi többletköltségei, valamint az előző évi elszámolásból származó pótlólagos visszafizetési kötelezettség 1 e Ft, ami az önkormányzatok nem közművel összegyűjtött háztartási szennyvíz ártalmatlanítására kapott támogatások elszámolásából keletkezett.


  • Az államháztartáson kívüli átadások a lakossági víz -és csatornadíj támogatás összegével,1.067 e Ft-tal növekedtek.



  • A személyi juttatások összege 1.235 e Ft-tal nőtt, a megváltozott munkaképességű épület gondnok valamint az egyszerű foglalkoztatás keretében alkalmazott könyvtáros juttatása miatt valamint a munkáltatói járulékok is emelkedtek 235 e Ft-tal.


  • A dologi költségek 250 e Ft-tal csökkentek a szünidei gyermekétkeztetés létszámának csökkenése miatt.


  • A tartalék összege 57e Ft-tal nőtt.


Így a bevételek és a kiadások összege is összességében 2.359 e Ft-tal nőtt.



Zics, 2018. szeptember 05.

                                                                                 



        Nagy Jenő Józsefné

                                                                                             polgármester



[1]

Módosította a 7/2018.(IX.10.) rendelet 1. § (1) bekezdése, hatályos 2018. szeptember 10. napjától.

[2]

Módosította a 7/2018.(IX.10.) rendelet 1. § (2) bekezdése, hatályos 2018. szeptember 10. napjától.

[3]

Módosította a 7/2018.(IX.10.) rendelet 1. § (3) bekezdése, hatályos 2018. szeptember 10. napjától.

[4]

Módosította a 7/2018.(IX.10.) rendelet 1. § (4) bekezdése, hatályos 2018. szeptember 10. napjától.

[5]

Módosította a 7/2018.(IX.10.) rendelet 1. § (5) bekezdése, hatályos 2018. szeptember 10. napjától.

[6]

Módosította a 7/2018.(IX.10.) rendelet 2. § (1) bekezdése, hatályos 2018. szeptember 10. napjától.

[7]

Módosította a 7/2018.(IX.10.) rendelet 2. § (2) bekezdése, hatályos 2018. szeptember 10. napjától.

[8]

Módosította a 7/2018.(IX.10.) rendelet 2. § (3) bekezdése, hatályos 2018. szeptember 10. napjától.

[9]

Módosította a 7/2018.(IX.10.) rendelet 3. §-a, hatályos 2018. szeptember 10. napjától.

[10]

Módosította a 7/2018.(IX.10.) rendelet 4. § (1) bekezdése, hatályos 2018. szeptember 10. napjától.

[11]

Módosította a 7/2018.(IX.10.) rendelet 4. § (2) bekezdése, hatályos 2018. szeptember 10. napjától.