Zics Község Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2019. (II.15.) önkormányzati rendelete

Az önkormányzat 2019. évi költségvetéséről

Hatályos: 2019. 08. 30- 2019. 12. 17

Zics Község Önkormányzata Képviselő-testületének

5/2019.(VIII.30.) rendelettel módosított

3/2019.(II.15.)

RENDELETE

az önkormányzat 2019. évi költségvetéséről


Zics Község Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32.cikk (1) bekezdés f) pontjában és az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 23. § (1) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, 2019. évi költségvetéséről a következőket rendeli el:


A rendelet hatálya

1. §


A rendelet hatálya a 2019. évi költségvetési gazdálkodás vonatkozásában Zics Község Önkormányzatának Képviselő-testületére terjed ki.


2. §


(1)[1]    Az önkormányzat összevont költségvetési bevételeit és költségvetési kiadásait előirányzat-csoportok, kiemelt előirányzatok szerinti bontásban a 1.sz. melléklet tartalmazza.


(2)[2]    A kiadásokat és bevételeket kormányzati funkciók szerinti bontásban a 2.1 és 2.2. sz. melléklet tartalmazza.


  1. [3]A működési célú bevételeket és kiadásokat feladatonként a 3. sz. melléklet tartalmazza.


(4)[4]    Az önkormányzat beruházási és felújítási kiadásait feladatonként a 4. sz. melléklet tartalmazza.


(5)[5]    Az Önkormányzat költségvetésében szereplő támogatási célokat és összegeit az 5.sz. melléklet tartalmazza.








A költségvetés bevételei és kiadásai

3. §


(1)[6]    A Képviselő-testület a helyi önkormányzat 2019. évi költségvetését 67.450 e Ft bevétellel és kiadással, ezen belül:




                        48.511e Ft tárgyévi bevétellel,

                        18.939 e Ft finanszírozási bevétellel (előző évi maradvány igénybevétele),

                        67.450 e Ft költségvetési kiadással,


főösszegen belül:            

                                        54.510 e Ft működési célú bevétellel,

                                                 56.645 e Ft működési célú kiadással,

                                                    2.135 e Ft működési célú hiánnyal

                                                  12.940 e Ft tárgyévi felhalmozási célú bevétellel,

                                                  10.805 e Ft felhalmozási célú kiadással,

     2.135 e Ft felhalmozási célú többlettel

állapítja meg.


(2)[7]    A költségvetésben jelentkező 18.939 e Ft tárgyévi hiányt a képviselő-testület előző évi maradvány igénybevételével finanszírozza.



(3)     Az önkormányzatnak 2019.évben nem keletkezik olyan ügylete, amely a 2011. évi CXCIV. törvény 10. § (1) bekezdésének hatálya alá esik, illetve a Kormányt előzetesen tájékoztatni kell.


(4)[8]   A bevételi és kiadási főösszegen belül a kiemelt előirányzatokat –a finanszírozási műveleteket is figyelembe véve- az alábbiak szerint állapítja meg:


működési költségvetés tárgyévi bevétel                                                   47.294 e Ft

előző évi maradvány                                                                                   7.216 e Ft


működési költségvetés tárgyévi kiadás                                                     56.645 e Ft

ebből:

- a személyi juttatások kiadásai                                 18.396 e Ft

        - a munkaadókat terhelő járulékok                               3.457 e Ft

        - a dologi kiadások                                                    17.967 e Ft

        - ellátottak pénzbeli juttatása                                        4.140 e Ft

        - egyéb működési célú kiadás                                       2.519 e Ft

        - az általános tartalék                                                    5.014 e Ft

        - a céltartalék                                                                4.097 e Ft

        -finanszírozási kiadások(állami megelőlegezés            1.055 e Ft

        visszafizetése)

              felhalmozási költségvetés bevétel                                                                12.940 e Ft

           

             felhalmozási költségvetés tárgyévi kiadás                                                     10.805 e Ft

ebből:

        - a beruházások összege                                                                       3.135 e Ft

        - felújítások összege                                                                             6.920 e Ft

                        - egyéb felhalmozási célú kiadások                                                          750eFt    


(5)     A képviselő-testület a működési és a felhalmozási célú /tőkejellegű/ bevételeket és kiadásokat az 3. és 4. sz. melléklet szerint állapítja meg.


(6)     Az önkormányzat engedélyezett létszáma 2019. évben - közfoglalkoztatottak nélkül- 3 fő.


          (7)      A közfoglalkoztatottak éves létszáma 7 fő.


Az önkormányzat bevételei

4. §


A 3. §-ban megállapított bevételi főösszeg kiemelt előirányzatonkénti megbontását és a kiadási főösszeget előirányzat csoportonként, ezen belül kiemelt előirányzatonként és kötelező feladatok, önként vállalt feladatok, állami (államigazgatási) feladatok az 1. sz. melléklet tartalmazza.


Az önkormányzat kiadásai

5. §


A képviselő-testület a 2019. évi költségvetés kiadásait és ezen belül kiemelt előirányzatait, engedélyezett létszámát az l. sz. melléklet szerint állapítja meg.


Tartalékok

6. §[9]


Az önkormányzat 9.111 e Ft tartalékot képez, melyből 5.014 e Ft az általános tartalék, 4.097 e Ft a céltartalék. A tartalékok felett a képviselő-testület rendelkezik.


Több éves kihatással járó feladatok

7 §


Az önkormányzat több éves kihatással járó kötelezettsége 7. melléklet szerint nincs.


8. §


 (1)[10]  Az előirányzat felhasználási tervet a 9. sz. melléklet tartalmazza.


(2)     A 2019. évi közvetett támogatások tervezett összegét a 6. sz. melléklet tartalmazza.


(3)     Az Európai Uniós támogatással megvalósuló beruházások kimutatását a 8. sz. melléklet tartalmazza


  1. [11]A központi költségvetésből származó támogatások jogcímeit és összegeit a 11.sz.melléklet tartalmazza.


  1. Az önkormányzat által a lakosságnak juttatott támogatások, szociális, rászorultsági ellátások jogcímeit és összegeit a 10.sz.melléklet tartalmazza.


  1. A Stabilitási törvény 10. § (3) bekezdése alapján előírt adóságot keletkeztető ügyletek és saját bevételek összevetését a 12.sz. melléklet tartalmazza.



A 2019. évi költségvetés végrehajtásának szabályai

9. §


(1)       A gazdálkodás során az év közben keletkezett bevételi többlet felhasználásáról a képviselő-testület dönt.



  1. A szabad pénzeszközök pénzintézeti lekötésével kapcsolatos szerződések illetve pénzügyi műveletek lebonyolítását 1.500.000.-Ft-ig a képviselő-testület a polgármester hatáskörébe utalja. A polgármester a megtett intézkedésekről a következő képviselő-testületi ülésen beszámol.



  1. A (2) bekezdésben meghatározott összeget meghaladó szabad pénzeszköz felhasználásáról a képviselő-testület esetenként dönt.



(4)     Az önkormányzat előirányzatai -kivéve a kiemelt előirányzatokon belül- nem módosíthatóak. A szükséges előirányzat változásról a polgármester előterjesztésében a képviselő testület negyedévente, de legkésőbb a költségvetési beszámoló elkészítésének határidejéig, december 31-i hatállyal dönt a költségvetési rendelet módosításáról. Ha évközben az Országgyűlés az önkormányzatot érintő központi adókból származó részesedést, a helyi önkormányzatok általános működésének és ágazati feladatai támogatásait, valamint a részükre juttatandó költségvetési támogatásokat zárolja, azokat csökkenti, vagy törli, az intézkedés kihirdetését követően haladéktalanul a képviselő-testület elé kell terjeszteni a költségvetési rendeletmódosítását.

(5)     A jóváhagyott bevételi előirányzatokon felüli, a többletfeladatokkal összefüggő többletbevételt – a céljelleggel juttatott pénzeszköz kivételével- a költségvetési rendeletmódosítást követően használható fel.



(6)     A képviselő-testület a jóváhagyott kiadási előirányzatok közötti átcsoportosítás jogát 200 eFt összeghatárig a polgármesterre átruházza a személyi juttatás előirányzata kivételével. Az átruházott hatáskörben hozott döntésről a polgármester a soron következő ülésen köteles beszámolni a képviselő-testületnek.



  1. Az egységes rovatrend Normatív jutalmak és Céljuttatás, projektprémium rovatai terhére a költségvetési évben együttesen az egységes rovatrend Törvény szerinti illetmények, munkabérek rovat eredeti előirányzat 10 %-ig vállalható kötelezettség.



8)      Az államháztartásról szóló 2011.évi CXCV.törvény 109.§-ának (6) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján a Képviselő-testület az önkormányzatnál és költségvetési szerveinél a kiadások készpénzben történő kifizetését az alábbi esetekben engedélyezi:

  1. készpénzfizetési számlák kifizetése
  2. vásárlási előleg, ellátmány
  3. munkavállalók illetményelőlege
  4. munkavállalók utazási költségtérítése
  5. munkavállalók belföldi és külföldi kiküldetése
  6. közcélú dolgozók munkabére

hóközi pénztári munkabér és személyi juttatás kifizetések, szociális ellátások, segélyek


ZÁRÓ ÉS EGYÉB RENDELKEZÉSEK

10. §


(1)       A Képviselő-testület tudomásul veszi, hogy az átmeneti időszakban a polgármester -az Áht 25.§ (3) bekezdése szerint– a 2019.évi költségvetési rendeletnek megfelelően intézkedett a bevételek beszedéséről, a kiadások teljesítéséről.

Az átmeneti időszakban beszedett bevételek, teljesített kiadások az Áht 25.§ (4) bekezdése értelmében e költségvetési rendeletbe beépültek.



             (2)       Ez a rendelet kihirdetését követő napon lép hatályba.



Zics, 2019.02.13.






                     Nagy Jenő Józsefné                                        Dr. Vanó Szilárd
                           polgármester                                                       jegyző





















Záradék:


Az egységes szerkezetbe foglalt rendelet a 2019. augusztus 30. napjától hatályos jogszabályi szöveget tartalmazza.


Zics, 2019. szeptember 3.



                       


                                                                                              Dr. Vanó Szilárd

                                                                                                       jegyző






















Indokolás

Zics Község Önkormányzata

                           3/2019. (II.15.) sz. költségvetési rendelethez


Az Országgyűlés a 2018. évi L. törvénnyel elfogadta a 2019 évi költségvetés alapját képező Magyarország 2019.évi központi költségvetését.


A pénzügyi stabilitás fenntartása mellett a kormány  a demográfiai intézkedéseket, a versenyképesség erősítését és a termelékenység javítását helyezte előtérbe.

Továbbra is nagy hangsúlyt fektet a családok támogatásának kiterjesztésére, a munkaalapú gazdaság erősítésére, hazánk innovációs képességének fejlesztésére, a nemzetpolitikai célok megvalósítására.


A Kormány tovább növeli a gyermeket nevelő családok támogatását. A családi adókedvezmény összege kétgyermekes családok esetében 40 ezer forintra nő két gyermek esetén. A fiatal házasoknak továbbra is jár adókedvezmény. A Kormány kiterjeszti a CSOK igénybevételi lehetőségét, a kétgyermekes családok is nagyobb kedvezményben részesülhetnek.


A Kormány nagy hangsúlyt fektet munkaalapú társadalom építésének elősegítésére, a továbbiakban is a „segély helyett munkát” elv szem előtt tartásával,valamint a munkához kapcsolódó közterek mérséklésével.

 Foglalkoztatást ösztönző és az időskori munkavállalást segítő lépésként a nyugdíj mellett dolgozó munkavállalók járulékterheit megszűntette és ezzel párhuzamosan a munkáltatókat mentesítette a szociális hozzájárulási adó megfizetése alól.


A Kormány fontosnak tartja a magyar vidék fejlesztését a nagyvárosok modernizálását és a kistelepülések megerősítését. Ehhez kapcsolódik a Magyar Falu Program,melynek első pályázatai 2019.őszéig jelennek meg.


Részletes indokolás

 BEVÉTELEK:

 Működési bevételek:

A működési bevételeknél a közterület használati díjak, kamatbevételek, szociális kölcsön visszafizetések bevételei, sírhely megváltás bevételeit számoljuk.


Közhatalmi bevételek:

Közhatalmi bevételekből 4.160 eFt bevétel várható, amely az iparűzési adóból, gépjárműadóból, magánszemélyek kommunális adójából és igazgatási szolgáltatási díjból származik.

Állami támogatások:

Az önkormányzatnak költségvetési állami támogatása 26.373 eFt.

  • működéssel kapcsolatos kiadásokra              16.666 e Ft
  • szociális feladatokra                                      7.907 e Ft
  •  kulturális feladatokra                                               1.800 e Ft     

bevétellel számolunk.

 A támogatás összegeit a 11.sz.melléklet tartalmazza.

Felhalmozási és tőke jellegű bevételek:

 A VP6- Erő- és munkagép pályázaton, Tab Város Önkormányzatával és Lulla Község Önkormányzatával közös konzorciumban egy munkagép beszerzésére nyílik lehetőségünk,melyből Zics Község Önkormányzata 1.217 e Ft támogatásban részesül.


Előző évi maradvány:


Az önkormányzat előző évi maradványa 18.500 e Ft, melyből 11.723 e Ft működési célú maradvány, 6.777 e Ft felhalmozási célú maradvány.



Hitel felvételt 2019 évben nem terveztünk.


 KIADÁSOK:

 A tervezéshez a vállalt kötelezettségek, a szociális törvényből és az önkormányzati rendeletből adódó feladatok szolgáltatták az alapot.

A kötelező alapfeladatok ellátása jelentősen behatárolja az önkormányzat mozgásterét.

A személyi juttatások között a polgármester, alpolgármester tiszteletdíját,költségtérítését a hivatalsegéd munkabérét, a falugondnok bérét, ruházati és közlekedési költségtérítését közfoglalkoztatottak és az esélyegyenlőségi programban résztvevő munkatárs bérét és annak járulékait vettük figyelembe.

A dologi költségek között terveztük a helyi hivatal, működtetési kiadásait, a számlavezető pénzintézet által felszámított bankköltség összegét, a közművek költségeit, a postaköltséget, a tárgyi eszközök karbantartását, az önkormányzati ingatlanok vagyonbiztosításának, díjait.A dologi kiadásokban terveztük a közvilágítást, a közkifolyók vízdíját,utak karbantartását, különféle szolgáltatások díjait és ezek ÁFA-ját, a köztemető fenntartásának költségeit.


Tartalékok:

2019. évre a rendelet tervezet 9.557 eFt tartalékottartalmaz, ebből 5.460 eFt általános tartalékot és 4.097 eFt összegben céltartalékot. A céltartalék tartalmazza a Humán szolgáltatások fejlesztése Tabon és térségében c. EFOP-1.5.3 pályázat költségvetési évben nem esedékes kiadásait 4.097 e Ft összegben.

2019. évi  elszámolási kötelezettséggel működési célra átadott pénzeszközök


Államháztartáson belüli átadások között tervezzük:

-Koppányvölgyi Ügyeleti Társulás (háziorvosi ügyelet)                                 646 e Ft

-Koppány-Völgye Többcélú Kistérségi Társulás( működésre)                       317 e Ft

Államháztartáson kívüli átadások között tervezzük :

-Dr.Papp Imre ( háziorvosi szolgálat)                                                             861 e Ft

-„Koppány-Völgye KEK” Egészségügyi és Szolgáltató Nonprofit Kft        550 e Ft

-Tabi Fúvós Zenekar  támogatása                                                                     10 e Ft      

- Anyatejes napra támogatás                                                                             10 e Ft

-Medicopter Alapítvány támogatása                                                                 10 e Ft

-Zics Baráti Egyesület                                                                                       50 e Ft

-Zics Faluért Alapítvány                                                                                    50 e Ft

A fenti támogatások összegét az 5. számú melléklet tartalmazza.


2019. évi közfoglalkoztatás:


Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás keretében 2019. március 1-től 2020. február 29-ig 7 fő bevonásával település-karbantartási tevékenységek (kommunális feladatok ellátása, közterületek takarítása, járdák- és buszmegállók tisztántartása, hivatal épületének karbantartása, fűnyírás, parlagfű-mentesítés, árkok tisztítása, csapadékvíz elvezetésének biztosítása, bozót- és cserje irtás, temető karbantartása, mezőgazdasági földutak tisztítása, szociális tűzifa kitermelése, könyvtár fűtése, hóeltakarítás, síkosság-mentesítés) ellátását tervezzük.


Áthúzódó programként jelenleg 1 programban folyik a közfoglalkoztatás:

  • Hosszabb időtartamú programban 2018. július 1-től 2019. február 28-ig 8 fő közterület takarítói feladatokat lát el.


A fenti programokkal éves szinten 7 fő foglalkoztatását tervezzük.

2019. évi szociális kiadások alakulása:

A jogosult részére jövedelme kiegészítésére, pótlására pénzbeli szociális ellátás nyújtható.



A szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény (továbbiakban: szociális törvény) értelmében a szociális ellátás feltételeinek biztosítása az állam központi szerveinek és a helyi önkormányzatnak a feladata.

Az önkormányzat a szociális és gyermekjóléti feladatait a központi költségvetésből biztosított állami normatív támogatásból, valamint az önkormányzat saját bevételeiből látja el.


Az elmúlt években bekövetkezett hatásköri változások miatt mára már csak két ellátás, a rendszeres gyermekvédelmi kedvezmény és a szünidei gyermekétkeztetés maradt, amelynek a költségét az állam normatív alapon finanszírozza.


A képviselő-testület a szociális törvényben és az önkormányzati rendeletben meghatározott feltételek alapján települési támogatást, valamint más pénzbeli támogatásokat állapíthat meg.


Zics Község Önkormányzata - 2015. március hó 1. napjától - Zics Község Önkormányzata Képviselő-testületének a pénzbeli és természetbeni támogatások rendszeréről, valamint a személyes gondoskodást nyújtó szociális és gyermekjóléti ellátásokról szóló 4/2015. (II.20.) rendeletében (továbbiakban: helyi rendelet) szabályozza az önkormányzat által nyújtható ellátási formákat és a jogosultsági feltételeket. A helyi rendelet által nyújtható ellátások a következők:


Települési támogatások:


Létfenntartási gondok enyhítésére nyújtott települési támogatás:

Települési támogatásban lehet részesíteni azt a személyt, akinek családjában a saját és vele közös háztartásban élő személyek figyelembevételével az egy főre jutó nettó jövedelem az öregségi nyugellátás 150 %-át, egyedülálló esetén 200 %-át nem haladja meg. A települési támogatás egyszeri összege, rászorultsághoz igazodva, maximum 30.000,- Ft lehet.


Évente legfeljebb egy alkalommal jövedelemre való tekintet nélkül is megállapítható települési támogatás, különösen betegséghez, elemi kár elhárításához, iskoláztatáshoz, hosszabb kórházi kezeléssel járó betegséghez…stb. Az így megállapítható támogatás összege maximum 200.000,- Ft lehet.


Ugyancsak évente egy alkalommal jövedelmi viszonyokra tekintet nélkül a településen állandó bejelentett lakóhellyel rendelkező, október 31. napjáig a 65. életévüket betöltő nyugdíjasokat, vagy nyugdíjszerű ellátásban részesülőket, a képviselő-testület települési támogatásban részesítheti, melynek összege legalább 2.000,- Ft, legfeljebb 30.000,- Ft.


A 2018. évi tényadatok figyelembevételével, a 2019. évre létfenntartási gondok enyhítésére nyújtott települési támogatásra fordítandó előirányzat a pénzügyi adatok tekintetében 57 %-kal magasabb mértékben került megtervezésre a 2018. évinél.


A helyi rendelet alapján az önkormányzat hivatalból, szükség szerint – jövedelemhatárra való tekintet nélkül – települési támogatásban részesítheti a rászoruló, állandó lakóhellyel rendelkező családokat. A támogatást természetben, idényjellegű zöldségben, gyümölcsben vagy haszonállatban lehet nyújtani.


2019. évre természetben nyújtható települési támogatás tekintetében a 2018. évre tervezettel azonos létszámmal és azonos pénzügyi adatokkal számoltunk


Elhunyt személy eltemettetésének költségeihez való hozzájárulás céljából nyújtott települési támogatás:

Zics Község Képviselő-testülete az elhunyt személy eltemettetésének költségeihez való hozzájárulásként megállapított települési támogatás összege, amennyiben az egy főre jutó jövedelem a mindenkori öregségi nyugdíj legkisebb összegének 150 %-át nem haladja meg, 20.000,- Ft, azonban nem lehet kevesebb a helyben szokásos legolcsóbb temetés költségének 10%-ánál.

A támogatás iránti kérelemhez a jövedelemigazolásokon kívül csatolni kell a halotti anyakönyvi kivonatot, és a temetés költségeiről a támogatást kérő nevére kiállított számlák eredeti példányát.


2019. évre az előző évivel azonos, azaz 4 hozzátartozó támogatásával számoltunk 80.000,- Ft összegben.


Kamatmentes kölcsön céljából nyújtható települési támogatás:

Zics Község Képviselő-testülete - az éves költségvetésben meghatározott keretösszeg mértékéig – pénzügyi tevékenységnek nem minősülő kamatmentes kölcsön formájában települési támogatásban (a továbbiakban: kamatmentes kölcsön) részesítheti évente egy alkalommal, legfeljebb 200.000,- Ft-ig azt a rászoruló személyt:

a) akinek a családjában az egy főre jutó nettó jövedelem az öregségi nyugdíj minimum mindenkori összegének 200 %-át, egyedülálló esetén annak 300 %-át nem haladja meg és

b) rendelkezik olyan jövedelemforrással, amely garanciát jelent a kölcsön visszafizetésére.


2019. évre kamatmentes kölcsön céljából nyújtható települési támogatás tekintetében a 2018. évre tervezettel azonos létszámmal és azonos pénzügyi adatokkal számoltunk, azaz 5 fővel, 400.000,- Ft összegben.


Lakhatási támogatás céljából nyújtott települési támogatás

A lakhatás elősegítése érdekében annak a rászorulónak nyújtható települési támogatás, akinek nincs az Szt. 4. § (1) bekezdés b) pontja szerinti vagyona, akinek családjában a saját és vele közös háztartásban élő személyek figyelembevételével az egy főre jutó nettó jövedelem nem haladja meg a 25.000,- Ft-ot, akinek családjában a saját és vele közös háztartásban élő személyek figyelembevételével az egy főre jutó nettó jövedelem meghaladja a 25.001,- Ft-ot, de az 50.000,- Ft-ot nem haladja meg.

A támogatás összege jövedelemtől függően 2.500,- forint, illetve 5.000,- forint.


A 2018. évi tényadatok figyelembevételével a 2019. évre, lakhatási támogatás céljából nyújtott települési támogatás tekintetében az előző évinél létszám tekintetében 25%-kal kevesebb háztartással és 17 %-kal alacsonyabb előirányzattal számoltunk, azaz 30 háztartással és 1.000.000,- Ft összeggel.


Ápolási támogatás céljából nyújtott települési támogatás

Ápolási célú települési támogatás állapítható meg Zics Község közigazgatásai területén lakóhellyel rendelkező és életvitelszerűen a településen lakó nagykorú személynek az alábbi feltételek együttes fennállása esetén az igénylő Zics Község Közigazgatási területén lakóhellyel rendelkező és életvitelszerűen a településen lakó 18. életévét betöltött tartós beteg közeli hozzátartozó gondozását, ápolását végzi; kora, egészségi állapota alapján alkalmas az ápolt személy gondozási és ápolási igényére tekintettel a feladat ellátására; társadalombiztosítási ellátására, valamint nyugellátásra nem jogosult; családjában az egy főre jutó havi nettó jövedelem a 35.000,- Ft-ot, egyedülálló esetén a 42.000,- Ft-ot nem haladja meg, és az Szt. 4. § (1) bekezdés b) pontja szerinti vagyonnal nem rendelkeznek; nem jogosult az Szt. 41. §-a alapján ápolási díjra.

Az ápolási célú települési támogatás a kérelem benyújtásának napjától 12 hónapra kerül megállapításra, összege 15.000,- Ft/hó.


A 2019. évre 2 személy támogatásával számoltunk 360.000,- Ft összegben.


Köztemetés:

A haláleset helye szerint illetékes települési önkormányzat képviselő-testülete gondoskodik az elhunyt személy közköltségen történő eltemettetéséről, ha nincs vagy nem lelhető fel az eltemettetésre köteles személy, vagy az eltemettetésre köteles személy az eltemettetésről nem gondoskodik.


A 2019. évre köztemetés tekintetében a 2018. évivel azonos mértékű létszám és pénzügyi adatokkal, azaz 2 elhunyt eltemettetésének költségével számoltunk.


Szociális étkezésben és nappali ellátásban részesülők támogatása:

A 2018. évi tényadatok figyelembevételével a szociális étkezésre fordítandó előirányzat a 2018. évi adatokhoz hasonlóan került megtervezésre a 2019. évre.


Rendszeres gyermekvédelmi kedvezmény:

Ezen ellátásra jogosultak nem részesülnek havi rendszerességgel pénzellátásban, csak egy évben két alkalommal augusztusban és novemberben kaptak 2018. évben gyermekenként 6.000, – 6.000, forint, illetve a hátrányos, vagy halmozottan hátrányos helyzetben lévő gyermekek esetében 6.500, – 6.500, forint támogatást, Erzsébet utalvány formájában. Az utalványokat élelmiszer, ruházat és tanszer vásárlására lehet felhasználni.


A 2018. évi tényadatok figyelembevételével, 2019. évre a 2018. évinél 60%-kal alacsonyabb létszámmal, azaz 20 ellátásra jogosulttal számoltunk a rendszeres gyermekvédelmi kedvezmény tervezése során.


Szünidei gyermekétkeztetés:

2016. évben bevezetett ellátási forma a szünidei gyermekétkezés, mely ellátást a településen élő hátrányos és halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek igényelhetik.

A 2018. évi tényadatok figyelembevételével a 2019. évre a 2018. évi tervnél alacsonyabb létszámú hátrányos helyzetű igénylő gyermek támogatásával számoltunk.


Beiskolázási támogatás:

Zics Község Önkormányzat Képviselő-testülete évente legfeljebb egy alkalommal, hivatalból – beiskolázás anyagi terheinek enyhítése érdekében – családi jövedelemhatár vizsgálata nélkül, támogathatja azokat a Zics állandó lakóhellyel rendelkező családokat, amelyekben általános iskolás, vagy nappali tagozaton tanuló, első szakma illetve diploma megszerzésére irányuló jogviszonyban álló gyermek vagy fiatal felnőtt él. A támogatás legalább 2.000,- Ft, legfeljebb 20.000,- Ft lehet tanulónként. A képviselő-testület iskola típusonként, korcsoportonként eltérő támogatást is megállapíthat. A támogatás nyújtható készpénzben, vagy természetbeni juttatás, pl. tankönyv, iskolaszer vásárlás formájában is.


A 2019. évben 50 gyermek beiskolázási támogatásával számoltunk 300.000,- Ft összegben.


Újszülöttek támogatása:


2018. évben a képviselő-testület új támogatás megállapításáról döntött, mely alapján, a Zicsen állandó bejelentett lakóhellyel rendelkező, életvitelszerűen a településen élő, újszülött gyermeket nevelő szülőt egyszeri támogatásban részesítheti. A támogatás összege 20.000,- Ft.


2019. évben 3 újszülött gyermek szüleinek támogatásával számoltunk.


2019.évi felhalmozási és tőke jellegű kiadások:


Zics Község Önkormányzata elfogadta Zics Község Önkormányzata Képviselő-testületének a településkép védelméről szóló 9/2018.(XII.27.) önkormányzati rendeletét, amely 2019. január 1. napján lépett hatályba.


A védett érték karbantartása, állapotának megóvása a tulajdonos kötelezettsége. A védett érték tulajdonosának kérésére a szokásos jókarbantartási feladatokon túlmenő, a védettséggel összefüggésben szükségessé váló, a tulajdonost terhelő munkálatok finanszírozásához az önkormányzat támogatást adhat. A támogatás mértékét a Képviselő-testület évente a költségvetésben határozza meg.


A védett építmények felújítására nyújtható támogatásokra 2019. évre 200.000,- forint költséget tervezünk.


Településképi véleményezési eljárást kell lefolytatni az alábbi esetekben:

  1. új építmény építési engedélyezési eljárását megelőzően,
  2. meglévő építmény bővítésére, valamint a településképet érintő átalakítására irányuló építési, fennmaradási engedélyezési eljárást megelőzően, amelynél a településrendezési és építészeti-műszaki tervtanácsokról szóló 252/2006. (XII.7.) Korm. rendelet szerinti területi építészeti-műszaki tervtanácsnak nincs hatásköre, és amennyiben összevont telepítési eljárást, ezen belül telepítési hatásvizsgálati szakaszt nem kezdeményezett az építtető.


A polgármester véleménye a fent meghatározott esetekben az önkormányzati főépítész szakmai álláspontján alapul.


A főépítészi munka elvégzésére 200.000,- forint költséget tervezünk.



Zics Község Önkormányzata Képviselő-testületének a helyi önkormányzati lakáscélú támogatásokról szóló 4/2010. (VI. 03.) számú rendelete (a továbbiakban: lakáscélú rendelet) alapján az önkormányzat kamatmentes kölcsön formájában állapíthat meg lakásbővítésnél maximum 100.000,- Ft, új lakás építésénél maximum 250.000,- Ft összegben.

A lakáscélú rendelet alapján a 2019-es évre 350.000,- Ft támogatási összeggel terveztünk.

Humán szolgáltatások fejlesztése Tabon és térségében EFOP-1.5.3 pályázatból Zics 15 410 000 Ft értékben részesül. A pályázat több év alatt kerül lebonyolításra.2019 évre 6.305 e Ft kiadással számolunk. A pályázat Európai Uniós támogatással valósul meg.


VP6-Erő- és Munkagép beszerzése pályázaton pozitív elbírálásban részesültünk. A pályázat konzorciumban került beadásra Tab Város Önkormányzatával és Lulla Község Önkormányzatával. Zics a pályázati támogatásból   1 217 295 Ft-tal részesül. A pályázathoz szükséges önerő összege 129.921 Ft.A pályázat Európai Uniós támogatással valósul meg.


A helyi identitás és kohézió erősítése című TOP-5.3.1-16 pályázaton Zics község 2018-ban 825.840 Ft-t nyert. 2019 évre 499 e Ft kiadással számolunk.


A szabadság utca burkolására 6.000.000 Ft-t különítettünk el.


Egyéb tárgyi eszköz beszerzésre 1.785.000 Ft-t terveztünk.


Egyéb felhalmozás célú támogatások keretein belül 200eFt-t terveztünk a Délnyugat Balatoni Hulladékgazdálkodási Társulás felhalmozási célú támogatására.


A 2019. évi közvetett támogatások tervezett összegének indoklása:

Közvetett támogatások tervezésénél az adózás rendjéről szóló 2003. évi XCII. tv. 134. § alapján a méltányosság gyakorlásának lehetőségét vettük figyelembe.


Több éves kihatással járó kiadások indoklása:

Az önkormányzatnak nincs több éves kihatással járó ügylete.


Az Európai Uniós támogatással megvalósuló beruházások alakulása:

2019. évben az Európai Uniós támogatással megvalósuló beruházásokat a 8.számú melléklet tartalmazza.


Zics, 2019. 02.13.    

                                                                                                

                                                                                          Nagy Jenő Józsefné

                                                                                                polgármester

                                                                              

                                                                                   

                                   






I N D O K O L Á S

az 5/2019.(VIII.30.) rendelethez


A Képviselő-testület az 3./2019 (II.15.) sz. rendeletével elfogadta az önkormányzat 2019. évi költségvetését.

Jelen rendelet-tervezet az alábbi változást tartalmazza:


Bevételek változása:


-Állami támogatások 1267 e Ft-tal nőttek;


*          a falugondnoki szolgálatok 2019.évi többlettámogatása a 1294/2019.(V.27.)     Korm.határozat alapján :                                                                                  1.150 e Ft                                                                 

*          a 2019.évi szoc. ágazati pótlék összege                                                            119  e Ft

*          a szünidei gyermekétkeztetésre tervezett létszám csökkenése miatt                -2   e Ft



-Az előző évi maradvány összege 439 e Ft-tal nőtt, így 18.939 e Ft-ra változott. 


-A gyermekvédelmi támogatások igénylése miatt a működés c. támogatások összege 100 e Ft-tal nőtt.


-A működési célú támogatások összege 349 e Ft-tal nőtt ( az EFOP-1.1.1-15 kódszámú „Megváltozott munkaképességű emberek támogatása” pályázat 320 e Ft, a diákmunkás alkalmazása 29 e Ft)


Összességében a bevételek 2.155 e Ft-tal növekedtek.



Kiadások változása:


  • A személyi juttatások összege 994 e Ft-tal nőtt


  • A ruházati költségtérítés adózási szabályai miatt  32 e Ft
  • A polgármester 6 havi jutalmazása 897 e Ft
  • A falugondnok bértervezésekor a szociális ágazati pótlék csak részben került tervezésre, így a személyi juttatások összege 36 e Ft-tal nőtt
  • 1 fő diákmunkás alkalmazása 29 e Ft


- A személyi juttatások változása miatt a munkaadókat terhelő járulékok összege 172 e    Ft-tal nőtt.


- A dologi költségek 500 e Ft-tal emelkedtek.


  • a falumúzeum pótlólagos karbantartása 270 e Ft
  • a falugondnoki szolgálat dologi költségeinek emelkedése 230 e Ft


  •  A felújítások összege 920 e Ft-tal emelkedett. (4 sz.melléket)


  • Az államháztartáson kívüli átadások összege 15 e Ft-tal nőtt (5.sz.melléklet)


  • A tartalék összege 446 e Ft-tal csökkent.


Így a bevételek és a kiadások is összességében 2.155 e Ft-tal emelkedtek.



Zics, 2019. augusztus 27.                                                                            



        Nagy Jenő Józsefné

                                                                                             polgármester



                                  

[1]

Módosította az 5/2019.(VIII.30.) rendelet 1. § (1) bekezdése, hatályos 2019. augusztus 30. napjától.

[2]

Módosította az 5/2019.(VIII.30.) rendelet 1. § (2) bekezdése, hatályos 2019. augusztus 30. napjától.

[3]

Módosította az 5/2019.(VIII.30.) rendelet 1. § (3) bekezdése, hatályos 2019. augusztus 30. napjától.

[4]

Módosította az 5/2019.(VIII.30.) rendelet 1. § (4) bekezdése, hatályos 2019. augusztus 30. napjától.

[5]

Módosította az 5/2019.(VIII.30.) rendelet 1. § (5) bekezdése, hatályos 2019. augusztus 30. napjától.

[6]

Módosította az 5/2019.(VIII.30.) rendelet 2. § (1) bekezdése, hatályos 2019. augusztus 30. napjától.

[7]

Módosította az 5/2019.(VIII.30.) rendelet 2. § (2) bekezdése, hatályos 2019. augusztus 30. napjától.

[8]

Módosította az 5/2019.(VIII.30.) rendelet 2. § (3) bekezdése, hatályos 2019. augusztus 30. napjától.

[9]

Módosította az 5/2019.(VIII.30.) rendelet 3. §-a, hatályos 2019. augusztus 30. napjától.


[10]

Módosította az 5/2019.(VIII.30.) rendelet 4. § (1) bekezdése, hatályos 2019. augusztus 30. napjától.

[11]

Módosította az 5/2019.(VIII.30.) rendelet 4. § (2) bekezdése, hatályos 2019. augusztus 30. napjától.