Zics Község Önkormányzat Képviselő-testületének 1/2021. (I.26.) önkormányzati rendelete

AZ ÖNKORMÁNYZAT 2020. ÉVI KÖLTSÉGVETÉSÉNEK MÓDOSÍTÁSÁRÓL

Hatályos: 2021. 01. 26- 2021. 01. 26

Zics Község Polgármesterének
1/2021 (I. 26.)
RENDELETE    

az önkormányzat 2020. évi költségvetésének módosításáról



Az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörben, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés f) pontjában foglalt feladatkörben eljárva Zics Község Önkormányzatának Polgármestere - a veszélyhelyzet kihirdetéséről szóló 478/2020.(XI.3) Korm. rendelet 1. §-ában kihirdetett veszélyhelyzetre tekintettel, a katasztrófavédelemről és a hozzá kapcsolódó egyes törvények módosításáról szóló 2011. évi CXXVII. törvény 46. § (4) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján Zics Község Önkormányzata Képviselő-testületének feladat- és hatáskörét gyakorolva az önkormányzat 2020.évi költségvetéséről szóló 1./2020.(II.06.) önkormányzati rendelet módosítására a következőket rendeli el:  


A rendelet hatálya

1. §


  1. Az önkormányzat 2020.évi költségvetéséről szóló 1./2020.(II.06) önkormányzati rendelet (továbbiakban: R.) 2. § (1) bekezdésében meghatározott 1. számú melléklet helyébe e rendelet 1.számú melléklete lép.


(2)     A R. 2. § (2) bekezdésében meghatározott 2.1 és 2.2 számú melléklet helyébe e rendelet 2.1 és 2.2 számú melléklete lép.


(3)     A R. 2. § (3) bekezdésében meghatározott 3. számú melléklet helyébe e rendelet 3. számú melléklete lép.


(4)    A R. 2. § (4) bekezdésében meghatározott 4. számú melléklet helyébe e rendelet 4. számú melléklete lép.




A költségvetés bevételei és kiadásai


2.§


  1. A R. 3. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:


           

          „(1) A Képviselő-testület a helyi önkormányzat 2020. évi költségvetését 74.562 e Ft bevétellel és kiadással, ezen belül:




                        54.520 e Ft tárgyévi bevétellel,

                        20.042 e Ft finanszírozási bevétellel,(előző évi maradvány )

                        74.562 e Ft költségvetési kiadással,


főösszegen belül:            

                                        65.072 e Ft működési célú bevétellel,

                                                 55.018 e Ft működési célú kiadással,

                                                 10.054 e Ft működési célú többlettel

                                                   9.490 e Ft tárgyévi felhalmozási célú bevétellel,

                                                 19.544 e Ft felhalmozási célú kiadással,

  10.054 e Ft felhalmozási célú hiánnyal

állapítja meg.


(2)     A költségvetésben jelentkező 20.042 e Ft tárgyévi hiányt a képviselő-testület előző évi maradvány igénybevételével finanszírozza.



(3)     A R. 3. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:


            „(4) A bevételi és kiadási főösszegen belül a kiemelt előirányzatokat –a finanszírozási műveleteket is figyelembe véve- az alábbiak szerint állapítja meg:


működési költségvetés tárgyévi bevétel                                                   45.030 e Ft

előző évi maradvány                                                                                  20.042 e Ft


működési költségvetés tárgyévi kiadás                                                     55.018 e Ft

ebből:

- a személyi juttatások kiadásai                                 16.583 e Ft

        - a munkaadókat terhelő járulékok                               2.542 e Ft

        - a dologi kiadások                                                    20.327 e Ft

        - ellátottak pénzbeli juttatása                                        4.110 e Ft

        - egyéb működési célú kiadás                                       3.214 e Ft

        - az általános tartalék                                                    7.019 e Ft

        - a céltartalék                                                                      50 e Ft

        -finanszírozási kiadások(állami megelőlegezés            1.173 e Ft

        visszafizetése)


              felhalmozási költségvetés bevétel                                                                 9.490 e Ft

           

             felhalmozási költségvetés tárgyévi kiadás                                                     19.544 e Ft

ebből:

        - a beruházások összege                                                                       2.150 e Ft

        - felújítások összege                                                                           16.644 e Ft

        - egyéb felhalmozási célú kiadások                                                        750 e Ft”








Tartalékok

3.§


A R. 6. § helyébe a következő rendelkezés lép:

„6. § Az önkormányzat 7.069 e Ft tartalékot képez, melyből 7.019 e Ft az általános tartalék, 50 e Ft a céltartalék. A tartalékok felett a képviselő-testület rendelkezik.”


4.§


  1. A R. 8. § (1) bekezdésében meghatározott 9. számú melléklet helyébe e rendelet 5. számú melléklete lép.



                                     ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK


5.§



Ez a rendelet a kihirdetés napján lép hatályba és hatályba lépését követő napon hatályát veszti.





Zics, 2021. január 26.








                     Nagy Jenő Józsefné                        Dr. Kónyáné dr. Zsarnovszky Judit
                           polgármester                                                      jegyző










I N D O K O L Á S

a 1/2021(I. 26.) rendelethez


A Képviselő-testület az 1./2020. (II.06.) sz. rendeletével elfogadta az önkormányzat 2020. évi költségvetését.


Jelen rendelet-tervezet az alábbi változást tartalmazza:


Bevételek változása:


- Az egyéb működés célú támogatások államháztartáson belüli összege 946 e Ft-tal nőtt .

-A működési bevételek összege 117 e Ft-tal csökkent

-Felhalmozási bevételek összege 200 e F-tal nőtt, a tárgyi eszközök értékesítése miatt.


- A maradvány összege 2.239 e Ft-tal nőtt.

A Magyar Közlöny 2020. évi 292. számában kihirdetésre került az államháztartás számviteléről szóló 4/2013. (I. 11.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Áhsz.) idei módosításait tartalmazó az államháztartás számviteléről szóló 4/2013. (I. 11.) Korm. rendelet és a Beruházás Előkészítési Alap felhasználásáról szóló 233/2018. (XII. 6.) Korm. rendelet módosításáról szóló 678/2020. (XII. 28.) Korm. rendelet. Az Áhsz. módosítása lehetővé teszi a 2019. évi maradvány 2020. évi igénybevétele számviteli elszámolása során alkalmazandó korrekció végrehajtását. A korrekció összege így 2.239 e Ft-tal növeli a tervezett maradvány összegét.



Így a bevételek összege összességében 3.268 e Ft-tal nőtt.

           

                                              


Kiadások változása:




  • A tartalék összege 3.268 e Ft-tal nőtt.



Zics, 2021.január 26.

                                                                                  



        Nagy Jenő Józsefné

                                                                                              polgármester

Zics Község Önkormányzata Képviselő-testületének

4/2020.(IX.14.), 6/2020. (XII. 17.), 1/2021. (I. 26.) rendelettel módosított

1/2020.(II.6.)

RENDELETE

az önkormányzat 2020. évi költségvetéséről



Zics Község Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32.cikk (1) bekezdés f) pontjában és az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 23. § (1) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, 2020. évi költségvetéséről a következőket rendeli el:




A rendelet hatálya

1. §


A rendelet hatálya a 2020. évi költségvetési gazdálkodás vonatkozásában Zics Község Önkormányzatának Képviselő-testületére terjed ki.


2. §


(1)[1]    Az önkormányzat összevont költségvetési bevételeit és költségvetési kiadásait előirányzat-csoportok, kiemelt előirányzatok szerinti bontásban a [2]1.sz. melléklet tartalmazza.


(2)[3]    A kiadásokat és bevételeket kormányzati funkciók szerinti bontásban a [4]2.1 és [5]2.2. sz. melléklet tartalmazza.


  1. [6]A működési célú bevételeket és kiadásokat feladatonként a [7]3. sz. melléklet tartalmazza.


(4)[8]    Az önkormányzat beruházási és felújítási kiadásait feladatonként a [9]4. sz. melléklet tartalmazza.


(5)[10]  Az Önkormányzat költségvetésében szereplő támogatási célokat és összegeit az [11]5.sz. melléklet tartalmazza.




A költségvetés bevételei és kiadásai

3. §


(1)[12]  A Képviselő-testület a helyi önkormányzat 2020. évi költségvetését 74.562 e Ft bevétellel és kiadással, ezen belül:




                        54.520 e Ft tárgyévi bevétellel,

                        20.042 e Ft finanszírozási bevétellel,(előző évi maradvány )

                        74.562 e Ft költségvetési kiadással,


főösszegen belül:            

                                        65.072 e Ft működési célú bevétellel,

                                                 55.018 e Ft működési célú kiadással,

                                                 10.054 e Ft működési célú többlettel

                                                   9.490 e Ft tárgyévi felhalmozási célú bevétellel,

                                                 19.544 e Ft felhalmozási célú kiadással,

  10.054 e Ft felhalmozási célú hiánnyal

állapítja meg.



(2)[13]  A költségvetésben jelentkező 20.042 e Ft tárgyévi hiányt a képviselő-testület előző évi maradvány igénybevételével finanszírozza.



(3)     Az önkormányzatnak 2020.évben nem keletkezik olyan ügylete, amely a 2011. évi CXCIV. törvény 10. § (1) bekezdésének hatálya alá esik, illetve a Kormányt előzetesen tájékoztatni kell.


(4)[14]  A bevételi és kiadási főösszegen belül a kiemelt előirányzatokat –a finanszírozási műveleteket is figyelembe véve- az alábbiak szerint állapítja meg:


működési költségvetés tárgyévi bevétel                                                   45.030 e Ft

előző évi maradvány                                                                                  20.042 e Ft


működési költségvetés tárgyévi kiadás                                                     55.018 e Ft

ebből:

- a személyi juttatások kiadásai                                 16.583 e Ft

        - a munkaadókat terhelő járulékok                               2.542 e Ft

        - a dologi kiadások                                                    20.327 e Ft

        - ellátottak pénzbeli juttatása                                        4.110 e Ft

        - egyéb működési célú kiadás                                       3.214 e Ft

        - az általános tartalék                                                    7.019 e Ft

        - a céltartalék                                                                      50 e Ft

        -finanszírozási kiadások(állami megelőlegezés            1.173 e Ft

        visszafizetése)


              felhalmozási költségvetés bevétel                                                                 9.490 e Ft

           

             felhalmozási költségvetés tárgyévi kiadás                                                     19.544 e Ft

ebből:

        - a beruházások összege                                                                       2.150 e Ft

        - felújítások összege                                                                           16.644 e Ft

        - egyéb felhalmozási célú kiadások                                                        750 e Ft




           


(5)     A képviselő-testület a működési és a felhalmozási célú /tőkejellegű/ bevételeket és kiadásokat az 3. és 4. sz. melléklet szerint állapítja meg.


(6)     Az önkormányzat engedélyezett létszáma 2020. évben - közfoglalkoztatottak nélkül- 3 fő.


(7)      A közfoglalkoztatottak éves létszáma 5 fő.



Az önkormányzat bevételei

4. §


A 3. §-ban megállapított bevételi főösszeg kiemelt előirányzatonkénti megbontását és a kiadási főösszeget előirányzat csoportonként, ezen belül kiemelt előirányzatonként és kötelező feladatok, önként vállalt feladatok, állami (államigazgatási) feladatok az 1. sz. melléklet tartalmazza.



Az önkormányzat kiadásai

5. §


A képviselő-testület a 2020. évi költségvetés kiadásait és ezen belül kiemelt előirányzatait, engedélyezett létszámát az l. sz. melléklet szerint állapítja meg.




Tartalékok

6. §[15]


Az önkormányzat 7.069 e Ft tartalékot képez, melyből 7.019 e Ft az általános tartalék, 50 e Ft a céltartalék. A tartalékok felett a képviselő-testület rendelkezik.




Több éves kihatással járó feladatok

7 §


Az önkormányzat több éves kihatással járó kötelezettsége 7. melléklet szerint nincs.


8. §


 (1)[16] Az előirányzat felhasználási tervet a [17]9. sz. melléklet tartalmazza.


(2)     A 2020. évi közvetett támogatások tervezett összegét a 6. sz. melléklet tartalmazza.


(3)     Az Európai Uniós támogatással megvalósuló beruházások kimutatását a 8. sz. melléklet tartalmazza


  1. [18]A központi költségvetésből származó támogatások jogcímeit és összegeit a [19]11.sz.melléklet tartalmazza.


  1. Az önkormányzat által a lakosságnak juttatott támogatások, szociális, rászorultsági ellátások jogcímeit és összegeit a 10.sz.melléklet tartalmazza.


  1. A Stabilitási törvény 10. § (3) bekezdése alapján előírt adóságot keletkeztető ügyletek és saját bevételek összevetését a 12.sz. melléklet tartalmazza.




A 2020. évi költségvetés végrehajtásának szabályai


9. §


(1)       A gazdálkodás során az év közben keletkezett bevételi többlet felhasználásáról a képviselő-testület dönt.



  1. A szabad pénzeszközök pénzintézeti lekötésével kapcsolatos szerződések illetve pénzügyi műveletek lebonyolítását 1.500.000.-Ft-ig a képviselő-testület a polgármester hatáskörébe utalja. A polgármester a megtett intézkedésekről a következő képviselő-testületi ülésen beszámol.



  1. A (2) bekezdésben meghatározott összeget meghaladó szabad pénzeszköz felhasználásáról a képviselő-testület esetenként dönt.



(4)     Az önkormányzat előirányzatai -kivéve a kiemelt előirányzatokon belül- nem módosíthatóak. A szükséges előirányzat változásról a polgármester előterjesztésében a képviselő testület negyedévente, de legkésőbb a költségvetési beszámoló elkészítésének határidejéig, december 31-i hatállyal dönt a költségvetési rendelet módosításáról. Ha évközben az Országgyűlés az önkormányzatot érintő központi adókból származó részesedést, a helyi önkormányzatok általános működésének és ágazati feladatai támogatásait, valamint a részükre juttatandó költségvetési támogatásokat zárolja, azokat csökkenti, vagy törli, az intézkedés kihirdetését követően haladéktalanul a képviselő-testület elé kell terjeszteni a költségvetési rendeletmódosítását.



(5)     A jóváhagyott bevételi előirányzatokon felüli, a többletfeladatokkal összefüggő többletbevételt – a céljelleggel juttatott pénzeszköz kivételével- a költségvetési rendeletmódosítást követően használható fel.



(6)     A képviselő-testület a jóváhagyott kiadási előirányzatok közötti átcsoportosítás jogát 500 eFt összeghatárig a polgármesterre átruházza a személyi juttatás előirányzata kivételével. Az átruházott hatáskörben hozott döntésről a polgármester a soron következő ülésen köteles beszámolni a képviselő-testületnek.



  1. Az egységes rovatrend Normatív jutalmak és Céljuttatás, projektprémium rovatai terhére a költségvetési évben együttesen az egységes rovatrend Törvény szerinti illetmények, munkabérek rovat eredeti előirányzat 10 %-ig vállalható kötelezettség.



8)      Az államháztartásról szóló 2011.évi CXCV.törvény 109.§-ának (6) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján a Képviselő-testület az önkormányzatnál és költségvetési szerveinél a kiadások készpénzben történő kifizetését az alábbi esetekben engedélyezi:

  1. készpénzfizetési számlák kifizetése
  2. vásárlási előleg, ellátmány
  3. munkavállalók illetményelőlege
  4. munkavállalók utazási költségtérítése
  5. munkavállalók belföldi és külföldi kiküldetése
  6. közcélú dolgozók munkabére

hóközi pénztári munkabér és személyi juttatás kifizetések, szociális ellátások, segélyek




ZÁRÓ ÉS EGYÉB RENDELKEZÉSEK


10. §


(1)       A Képviselő-testület tudomásul veszi, hogy az átmeneti időszakban a polgármester -az Áht 25.§ (3) bekezdése szerint– a 2020.évi költségvetési rendeletnek megfelelően intézkedett a bevételek beszedéséről, a kiadások teljesítéséről.

Az átmeneti időszakban beszedett bevételek, teljesített kiadások az Áht 25.§ (4) bekezdése értelmében e költségvetési rendeletbe beépültek.



(2)       Ez a rendelet kihirdetését követő napon lép hatályba.



Zics, 2020. február 3.




                     Nagy Jenő Józsefné                                       Dr. Szierer Anikó
                           polgármester                                     jegyző és aljegyző hiányában

                                                                                  Városüzemeltetési és Hatósági Irodavezető







Záradék:


Az egységes szerkezetbe foglalt rendelet a 2021. január 27. napjától hatályos jogszabályi szöveget tartalmazza.


Zics, 2021. január 27.



                                                                                  Kónyáné Dr. Zsarnovszky Judit

                                                                                                        jegyző



Indokolás


Zics Község Önkormányzata

1/2020.(II.6.) sz. költségvetési rendelethez



Az Országgyűlés a 2019. évi LXXI. törvénnyel elfogadta Magyarország 2020. évi központi költségvetését.


A pénzügyi stabilitás fenntartása mellett a kormány  a demográfiai intézkedéseket, a versenyképesség erősítését és a termelékenység javítását helyezte előtérbe.

Továbbra is nagy hangsúlyt fektet a családok támogatásának kiterjesztésére, a munkaalapú gazdaság erősítésére, hazánk innovációs képességének fejlesztésére, a nemzetpolitikai célok megvalósítására.


A Kormány tovább növeli a gyermeket nevelő családok támogatását. Továbbra is elérhető a nagycsaládosok személygépkocsi-szerzési támogatása, a babaváró támogatás, a  falusi CSOK és a négygyermekes anyák szja-mentessége .      


A Kormány nagy hangsúlyt fektet munkaalapú társadalom építésének elősegítésére, a továbbiakban is a „segély helyett munkát” elv szem előtt tartásával, valamint a munkához kapcsolódó közterek mérséklésével.


A Kormány fontosnak tartja a magyar vidék fejlesztését a nagyvárosok modernizálását és a kistelepülések megerősítését. Ehhez kapcsolódik a Magyar Falu Program, melynek első pályázatai 2019.őszén jelentek meg és a program 2020-ban is folytatódik.



A helyi önkormányzatok 2020. évi és finanszírozási rendszere


A helyi önkormányzatok feladatainak ellátásához a 2020.évi központi költségvetés    biztosít forrást. A támogatások fő céljai jellemzően nem változtak a kiegészítő támogatások belső szerkezetében történt kisebb változás, egyes célok prioritásai alakultak át.


Az önkormányzati finanszírozás 2020. évi alapelveiben sem történt változás az előző évhez képest:

  • a gépjárműadó 40 %-a illeti meg továbbra is a helyi önkormányzatokat, SZJA átengedés nincs,
  • A termőföld bérbeadásából származó jövedelem utáni - a települési önkormányzat által beszedett - személyi jövedelemadó 100%-a a földterület fekvése szerinti települési önkormányzatot illeti meg.
  • a támogatások zöme feladatalapú, és kötött felhasználású,






Általános működési feladatok támogatása:


Helyi önkormányzatok működésének általános támogatása:


  • Önkormányzati hivatal működésének támogatása
  • Településüzemeltetéshez kapcsolódó feladatellátás támogatása
  • Egyéb önkormányzati feladatok támogatása: 1000 fő lakosságszám alatti települések esetében, ahol az egy lakosra jutó adóerő-képesség 32 000 Ft alatti, ott a támogatás legalább 5 millió forint



Településüzemeltetési feladatok támogatása:


  • Támogatási elemek:
    • zöldterület gazdálkodás
    • közvilágítás
    • közutak fenntartása
    • köztemetők fenntartása


Egyéb önkormányzati feladatok támogatása:


A helyi önkormányzatokat további, a költségvetési törvényben nem nevesített Mötv. szerinti feladataik ellátása érdekében lakos alapú működési támogatás illeti meg az alábbiak szerint:

Támogatási összeg: 2700 Ft/fő differenciáltan a település nagyságához, és az adóerő-képesség szerint.



Szociális feladatok támogatása


A települési önkormányzat szociális feladatainak egyéb támogatása az előző évhez képest 4%-os csökkenést mutat.



Kulturális feladatok támogatása


Kulturális feladatok támogatása összegében nem történt változás. Támogatás összege 1.800.000.-.



A helyi önkormányzatok kiegészítő támogatásai:

A támogatás hat részből tevődik össze:

  • Helyi önkormányzatok működési célú költségvetési támogatás: itt van többek között a a lakossági víz- és csatornaszolgáltatás támogatása, helyi közösségi közlekedés támogatása stb.
  • Helyi önkormányzatok felhalmozási célú költségvetési támogatása: pl. lakossági közműfejlesztési támogatás, önkormányzati feladat ellátást szolgáló fejlesztések támogatása a könyvtári és közművelődési érdekeltségnövelő támogatás
  • Önkormányzatok rendkívüli támogatása: amelyre az önkormányzatok működőképességük megőrzése érdekében nyújthatnak be.
  • Egyedi önkormányzati támogatások
  • Önkormányzati elszámolások
  • Vis maior támogatás

de ezekre a pályázatokra év közben majd külön lehet pályázni.




Részletes indokolás

 BEVÉTELEK:

 Működési bevételek:

A működési bevételeknél a közterület használati díjak, kamatbevételek, szociális kölcsön visszafizetések bevételei, sírhely megváltás bevételeit számoljuk.


Közhatalmi bevételek:

Közhatalmi bevételekből 3.510 eFt bevétel várható, amely az iparűzési adóból, gépjárműadóból, magánszemélyek kommunális adójából és késedelmi pótlékból származik.

Állami támogatások:

Az önkormányzatnak költségvetési állami támogatása 29.330 eFt.

  • működéssel kapcsolatos kiadásokra              18.667 e Ft
  • szociális feladatokra                                       8.863 e Ft
  •  kulturális feladatokra                                   1.800 e Ft      

bevétellel számolunk.

 A támogatás összegeit a 11.sz.melléklet tartalmazza.


Felhalmozási és tőke jellegű bevételek:

 Felhalmozási és tőke jellegű bevételekkel 2020-ben nem terveztünk.


Előző évi maradvány:


Az önkormányzat előző évi maradványa 17.700 e Ft, melyből 17.700 e Ft működési célú maradvány.


Hitel felvételt 2020 évben nem terveztünk.




KIADÁSOK:


 A tervezéshez a vállalt kötelezettségek, a szociális törvényből és az önkormányzati rendeletből adódó feladatok szolgáltatták az alapot.

A kötelező alapfeladatok ellátása jelentősen behatárolja az önkormányzat mozgásterét.

A személyi juttatások között a polgármester, alpolgármester tiszteletdíját,költségtérítését a hivatalsegéd munkabérét, a falugondnok bérét, ruházati és közlekedési költségtérítését közfoglalkoztatottak és az esélyegyenlőségi programban résztvevő munkatárs bérét és annak járulékait vettük figyelembe.

A dologi költségek között terveztük a helyi hivatal, működtetési kiadásait, a számlavezető pénzintézet által felszámított bankköltség összegét, a közművek költségeit, a postaköltséget, a tárgyi eszközök karbantartását, az önkormányzati ingatlanok vagyonbiztosításának, díjait.A dologi kiadásokban terveztük a közvilágítást, a közkifolyók vízdíját,utak karbantartását, különféle szolgáltatások díjait és ezek ÁFA-ját, a köztemető fenntartásának költségeit.

Tartalékok:

2020. évre a rendelet tervezet 4.100 e Ft tartalékot tartalmaz, ebből 4.050 e Ft általános tartalékot és 50 e Ft összegben céltartalékot.


2020. évi  elszámolási kötelezettséggel működési célra átadott pénzeszközök


Államháztartáson belüli átadások között tervezzük:

-Koppányvölgyi Ügyeleti Társulás (háziorvosi ügyelet)                                700 e Ft

-Koppány-Völgye Többcélú Kistérségi Társulás( működésre)                      400 e Ft


-Bursa Hungarica Ösztöndíj átadás                                                                200 e Ft


-Magyar Államkincstár( téli rezsicsökkentés)                                                  96 e Ft


Államháztartáson kívüli átadások között tervezzük :

-Dr.Papp Imre ( háziorvosi szolgálat)                                                             862 e Ft

-„Koppány-Völgye KEK” Egészségügyi és Szolgáltató Nonprofit Kft        365 e Ft

-Rákóczi Szövetség                                                                                          10 e Ft       

- Anyatejes napra támogatás                                                                                5 e Ft

-Medicopter Alapítvány támogatása                                                                  10 e Ft

-Zics Baráti Egyesület                                                                                        50 e Ft

-Zics Faluért Alapítvány                                                                                    50 e Ft


A fenti támogatások összegét az 5. számú melléklet tartalmazza.


2020. évi közfoglalkoztatás:



Zics Község Önkormányzata 2020. évben hosszabb időtartamú program keretében 5 fő foglalkoztatásával biztosítaná a település karbantartási (kommunális feladatok ellátása, közterületek takarítása, járdák- és buszmegállók tisztántartása, hivatal épületének karbantartása, fűnyírás, parlagfű-mentesítés, árkok tisztítása, csapadékvíz elvezetésének biztosítása, bozót- és cserje irtás, temető karbantartása, mezőgazdasági földutak tisztítása, szociális tűzifa kitermelése, könyvtár fűtése, síkosság-mentesítés, hóeltakarítás) feladatait, amennyiben a munkaügyi központ erre programjaival lehetőséget biztosít. A program támogatottsága várhatóan 100%-os lesz.

Áthúzódó programként jelenleg 1 programban folyik a közfoglalkoztatás.

Hosszabb időtartamú programban 2019. március 1-jétől 2020. február 29-ig 6 fő közterület takarító látja el feladatát.


A fenti áthúzódó programmal együtt éves szinten átlagosan 5 fő támogatását tervezi közfoglalkoztatási jogviszony keretében a 2020. évi költségvetésben.


2020. évi szociális kiadások alakulása:

A jogosult részére jövedelme kiegészítésére, pótlására pénzbeli szociális ellátás nyújtható.


A szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény (továbbiakban: szociális törvény) értelmében a szociális ellátás feltételeinek biztosítása az állam központi szerveinek és a helyi önkormányzatnak a feladata.

Az önkormányzat a szociális és gyermekjóléti feladatait a központi költségvetésből biztosított állami normatív támogatásból, valamint az önkormányzat saját bevételeiből látja el.


Az elmúlt években bekövetkezett hatásköri változások miatt mára már csak két ellátás, a rendszeres gyermekvédelmi kedvezmény és a szünidei gyermekétkeztetés maradt, amelynek a költségét az állam normatív alapon finanszírozza.


A képviselő-testület a szociális törvényben és az önkormányzati rendeletben meghatározott feltételek alapján települési támogatást, valamint más pénzbeli támogatásokat állapíthat meg.


Zics Község Önkormányzata - 2015. március hó 1. napjától - Zics Község Önkormányzata Képviselő-testületének a pénzbeli és természetbeni támogatások rendszeréről, valamint a személyes gondoskodást nyújtó szociális és gyermekjóléti ellátásokról szóló 4/2015. (II.20.) rendeletében (továbbiakban: helyi rendelet) szabályozza az önkormányzat által nyújtható ellátási formákat és a jogosultsági feltételeket. A helyi rendelet által nyújtható ellátások a következők:


Települési támogatások:


Létfenntartási gondok enyhítésére nyújtott települési támogatás:

Települési támogatásban lehet részesíteni azt a személyt, akinek családjában a saját és vele közös háztartásban élő személyek figyelembevételével az egy főre jutó nettó jövedelem az öregségi nyugellátás 150 %-át, egyedülálló esetén 200 %-át nem haladja meg. A települési támogatás egyszeri összege, rászorultsághoz igazodva, maximum 30.000,- Ft lehet.


Évente legfeljebb egy alkalommal jövedelemre való tekintet nélkül is megállapítható települési támogatás, különösen betegséghez, elemi kár elhárításához, iskoláztatáshoz, hosszabb kórházi kezeléssel járó betegséghez…stb. Az így megállapítható támogatás összege maximum 200.000,- Ft lehet.


Ugyancsak évente egy alkalommal, jövedelmi viszonyokra tekintet nélkül a településen állandó bejelentett lakóhellyel rendelkező, életvitelszerűen a településen élő nyugdíjasokat, vagy nyugdíjszerű ellátásban részesülőket, akik október 31. napjáig a 65. életévüket betöltötték, a képviselő-testület települési támogatásban részesítheti, melynek összege legalább 2.000,- Ft, legfeljebb 30.000,- Ft.


A 2019. évi tényadatok figyelembevételével, a 2020. évre létfenntartási gondok enyhítésére nyújtott települési támogatásra fordítandó előirányzat 13,6 %-kal megemelt létszámnak a pénzügyi adatok tekintetében 9 %-kal magasabb mértékben került megtervezésre a 2019. évinél.


A helyi rendelet alapján az önkormányzat hivatalból, szükség szerint – jövedelemhatárra való tekintet nélkül – települési támogatásban részesítheti a rászoruló, állandó lakóhellyel rendelkező családokat. A támogatást természetben, idényjellegű zöldségben, gyümölcsben vagy haszonállatban lehet nyújtani.


2020. évre természetben nyújtható települési támogatás tekintetében a 2019. évre tervezettel azonos létszámmal és azonos pénzügyi adatokkal számoltunk


Elhunyt személy eltemettetésének költségeihez való hozzájárulás céljából nyújtott települési támogatás:

Zics Község Önkormányzat Képviselő-testülete az elhunyt személy eltemettetésének költségeihez való hozzájárulásként megállapított települési támogatás összege, amennyiben az egy főre jutó jövedelem a mindenkori öregségi nyugdíj legkisebb összegének 150 %-át nem haladja meg, 20.000,- Ft, azonban nem lehet kevesebb a helyben szokásos legolcsóbb temetés költségének 10%-ánál.

A támogatás iránti kérelemhez a jövedelemigazolásokon kívül csatolni kell a halotti anyakönyvi kivonatot, és a temetés költségeiről a támogatást kérő nevére kiállított számlák eredeti példányát.


2020. évre az előző évivel azonos, azaz 4 hozzátartozó támogatásával számoltunk 80.000,- Ft összegben.


Kamatmentes kölcsön céljából nyújtható települési támogatás:

Zics Község Önkormányzat Képviselő-testülete - az éves költségvetésben meghatározott keretösszeg mértékéig – pénzügyi tevékenységnek nem minősülő kamatmentes kölcsön formájában települési támogatásban (a továbbiakban: kamatmentes kölcsön) részesítheti évente egy alkalommal, legfeljebb 200.000,- Ft-ig azt a rászoruló személyt:

a) akinek a családjában az egy főre jutó nettó jövedelem az öregségi nyugdíj minimum mindenkori összegének 200 %-át, egyedülálló esetén annak 300 %-át nem haladja meg és

b) rendelkezik olyan jövedelemforrással, amely garanciát jelent a kölcsön visszafizetésére.


2020. évre kamatmentes kölcsön céljából nyújtható települési támogatás tekintetében a 2019. évre tervezettel azonos létszámmal és azonos pénzügyi adatokkal számoltunk, azaz 5 fővel, 400.000,- Ft összegben.


Lakhatási támogatás céljából nyújtott települési támogatás

A lakhatás elősegítése érdekében annak a rászorulónak nyújtható települési támogatás, akinek nincs az Szt. 4 § (1) bekezdése b) pontja szerinti vagyona, valamint aki egyedülálló és nettó jövedelme nem haladja meg a 80.000,- Ft-ot, akinek családjában a saját és vele közös háztartásban élő személyek figyelembevételével az egy főre jutó nettó jövedelem nem haladja meg a 40.000,- Ft-ot, illetve akinek családjában a saját és vele közös háztartásban élő személyek figyelembevételével az egy főre jutó nettó jövedelem meghaladja a 40.001,- Ft-ot, de a 70.000,- Ft-ot nem haladja meg. A lakhatás elősegítése érdekében nyújtott települési támogatás összege az egy főre jutó havi jövedelemtől függően 5.000,- Ft, 7.000,- Ft, illetve 3.500,- Ft lehet.


A 2019. évi tényadatok, valamint a módosított helyi rendelet alapján nyújtható magasabb támogatási összegek figyelembevételével a 2020. évre, lakhatási támogatás céljából nyújtott települési támogatás tekintetében az előző évinél létszám tekintetében 17%-kal kevesebb háztartással és 20 %-kal magasabb előirányzattal számoltunk, azaz 25 háztartással és 1.200.000,- Ft összeggel.


Ápolási támogatás céljából nyújtott települési támogatás

Ápolási célú települési támogatás állapítható meg Zics Község közigazgatásai területén lakóhellyel rendelkező és életvitelszerűen a településen lakó nagykorú személynek az alábbi feltételek együttes fennállása esetén az igénylő Zics Község Közigazgatási területén lakóhellyel rendelkező és életvitelszerűen a településen lakó 18. életévét betöltött tartós beteg közeli hozzátartozó gondozását, ápolását végzi; kora, egészségi állapota alapján alkalmas az ápolt személy gondozási és ápolási igényére tekintettel a feladat ellátására; társadalombiztosítási ellátására, valamint nyugellátásra nem jogosult; családjában az egy főre jutó havi nettó jövedelem a 35.000,- Ft-ot, egyedülálló esetén a 42.000,- Ft-ot nem haladja meg, és az Szt. 4. § (1) bekezdés b) pontja szerinti vagyonnal nem rendelkeznek; nem jogosult az Szt. 41. §-a alapján ápolási díjra.

Az ápolási célú települési támogatás a kérelem benyújtásának napjától 12 hónapra kerül megállapításra, összege 15.000,- Ft/hó.


A 2020. évre 2 személy támogatásával számoltunk 360.000,- Ft összegben.




,Köztemetés:

A haláleset helye szerint illetékes települési önkormányzat képviselő-testülete gondoskodik az elhunyt személy közköltségen történő eltemettetéséről, ha nincs vagy nem lelhető fel az eltemettetésre köteles személy, vagy az eltemettetésre köteles személy az eltemettetésről nem gondoskodik.


A 2020. évre köztemetés tekintetében a 2019. évivel azonos mértékű létszám és pénzügyi adatokkal, azaz 2 elhunyt eltemettetésének költségével számoltunk.


Szociális étkezésben és nappali ellátásban részesülők támogatása:

A 2019. évi tényadatok figyelembevételével a szociális étkezésre fordítandó előirányzat a 2019. évi adatokhoz hasonlóan került megtervezésre a 2020. évre.


Rendszeres gyermekvédelmi kedvezmény:

Ezen ellátásra jogosultak nem részesülnek havi rendszerességgel pénzellátásban, csak egy évben két alkalommal augusztusban és novemberben kaptak 2019. évben gyermekenként 6.000, – 6.000, forint, illetve a hátrányos, vagy halmozottan hátrányos helyzetben lévő gyermekek esetében 6.500, – 6.500, forint támogatást, készpénz formájában.

A 2019. évi tényadatok figyelembevételével, 2020. évre a 2019. évinél 50%-kal alacsonyabb létszámmal, azaz 10 ellátásra jogosulttal számoltunk a rendszeres gyermekvédelmi kedvezmény tervezése során.


Beiskolázási támogatás:


Zics Község Önkormányzat Képviselő-testülete évente legfeljebb egy alkalommal, hivatalból – beiskolázás anyagi terheinek enyhítése érdekében – családi jövedelemhatár vizsgálata nélkül, támogathatja azokat a Zicsen állandó bejelentett lakóhellyel rendelkező, életvitelszerűen a településen élő családokat, amelyekben általános iskolás, vagy nappali tagozaton tanuló, első szakma illetve diploma megszerzésére irányuló jogviszonyban álló gyermek vagy fiatal felnőtt él. A támogatás legalább 2.000,- Ft, legfeljebb 20.000,- Ft lehet tanulónként. A képviselő-testület iskola típusonként, korcsoportonként eltérő támogatást is megállapíthat. A támogatás nyújtható készpénzben, vagy természetbeni juttatás, pl. tankönyv, iskolaszer vásárlás formájában is.


A 2020. évben 50 gyermek beiskolázási támogatásával számoltunk 300.000,- Ft összegben.


Bursa Hungarica Ösztöndíj:


A képviselő-testület Bursa Hungarica Felsőoktatási Önkormányzati Ösztöndíjban részesíti a Bursa Hungarica Felsőoktatási Önkormányzati Ösztöndíjrendszerről szóló mindenkor hatályos rendelet szerint kiírt pályázat alapján a felsőoktatásban résztvevő, szociálisan rászoruló hallgatókat.

A pályázati kiírásról és a következő évi támogatások összegéről a pályázat kiírásával egyidejűleg, a csatlakozás feltételeként meghatározott időpontig, évente dönt a képviselő-testület. A támogatás összegét a képviselő-testület a következő évi költségvetésében tervezi.


A 2020. évre a Bursa Hungarica Ösztöndíj pályázat keretében 3 fő támogatásával számoltunk 200.000,- Ft összegben.


Szünidei gyermekétkeztetés:


A szünidei gyermekétkezést a településen élő hátrányos és halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek igényelhetik.

A 2019. évi tényadatok figyelembevételével a 2020. évre a 2019. évi tervvel megegyező létszámú hátrányos helyzetű igénylő gyermek támogatásával számoltunk.


Újszülöttek támogatása:


A Zicsen állandó bejelentett lakóhellyel rendelkező, életvitelszerűen a településen élő, újszülött gyermeket nevelő szülőt egyszeri támogatásban részesítheti. A támogatás összege 20.000,- Ft.


2020. évben 3 újszülött gyermek szüleinek támogatásával számoltunk.



Településkép védelmével kapcsolatos költségek :



Zics Község Önkormányzata elfogadta Zics Község Önkormányzata Képviselő-testületének a településkép védelméről szóló 9/2018.(XII.27.) önkormányzati rendeletét, amely 2019. január 1. napján lépett hatályba.


A védett érték karbantartása, állapotának megóvása a tulajdonos kötelezettsége. A védett érték tulajdonosának kérésére a szokásos jókarbantartási feladatokon túlmenő, a védettséggel összefüggésben szükségessé váló, a tulajdonost terhelő munkálatok finanszírozásához az önkormányzat támogatást adhat. A támogatás mértékét a Képviselő-testület évente a költségvetésben határozza meg.


A védett építmények felújítására nyújtható támogatásokra 2020. évre 200.000,- forint költséget tervezünk.



A település főépítésze - alkalmazása hiányában a polgármester -  kérelemre szakmai konzultációt biztosít a településképi követelményekről.


Az építtetőnek vagy meghatalmazottjának az építés megkezdése előtt szakmai konzultációt kell kérni:

  1. ha a tervezett építési tevékenység a lakóépület építésének egyszerű bejelentéséről szóló 155/2016. (VI.13.) Korm. rendelet hatálya alá tartozó, egyszerű bejelentéshez kötött építési tevékenység alapján történő új lakóépület építése, illetve meglévő épület bővítése történik,
  2. közterületen kapubeálló, híd építése, átépítése esetén,
  3. új elektronikus hírközlési építmény elhelyezése esetén:

-műtárgynak minősülő antenna szerkezetnél, ha annak bármely irányú mérete a bruttó 6 m-t meghaladja,

-antennatartó szerkezet méretétől függetlenül a szerkezetre antenna felszerelésénél, ha az antenna bármely irányú mérete a 4,0 m-t meghaladja.


Településképi véleményezési eljárást kell lefolytatni az alábbi esetekben:

  1. új építmény építési engedélyezési eljárását megelőzően,
  2. meglévő építmény bővítésére, valamint a településképet érintő átalakítására irányuló építési, fennmaradási engedélyezési eljárást megelőzően, amelynél a településrendezési és építészeti-műszaki tervtanácsokról szóló 252/2006. (XII.7.) Korm. rendelet szerinti területi építészeti-műszaki tervtanácsnak nincs hatásköre, és amennyiben összevont telepítési eljárást, ezen belül telepítési hatásvizsgálati szakaszt nem kezdeményezett az építtető.


Településképi bejelentési eljárást kell lefolytatni az építésügyi és építésfelügyeleti hatósági eljárásokról és ellenőrzésekről, valamint az építésügyi hatósági szolgáltatásról szóló 312/2012. (XI. 8.) Korm. rendelet 1. mellékletében felsorolt, építési engedély nélkül végezhető építési munkák közül:

  1. az épület homlokzatához illesztett előtető, védőtető, ernyőszerkezet építése, meglévő felújítása, helyreállítása, átalakítása, korszerűsítése, bővítése, megváltoztatása estén, amennyiben közterületről látható,
  2. szobor, emlékmű, kereszt, emlékjel építése, elhelyezése esetén, ha annak a talapzatával együtt mért magassága nem haladja meg a 6,0 m-t,
  3. építménynek minősülő, háztartási hulladék elhelyezésére szolgáló hulladékgyűjtő és -tároló, sorompó, árnyékoló elhelyezése esetén, amennyiben közterületről látható.


A község teljes közigazgatási területére vonatkozóan településképi bejelentési eljárást kell lefolytatni:

  1. védett érték közterületre néző homlokzatán történő színezés, új tetőhéjalás, nyílászáró csere, valamint előtető építése esetén;
  2. védett értéken cégér, üzletfelirat stb. elhelyezése tekintetében;
  3. reklámok, reklámhordozók elhelyezésével kapcsolatban.


A településképi követelmények megszegése esetén a polgármester felhívja az ingatlantulajdonos figyelmét a jogszabálysértésre és végzésben megfelelő határidőt biztosít a jogszabálysértés megszüntetésére.


A polgármester véleménye a fent meghatározott esetekben az önkormányzati főépítész szakmai álláspontján alapul.


A főépítészi munka elvégzésére 200.000,- forint költséget tervezünk.



Helyi lakáscélú támogatás :


Zics Község Önkormányzata Képviselő-testületének a helyi önkormányzati lakáscélú támogatásokról szóló 4/2010. (VI. 03.) számú rendelete (a továbbiakban: lakáscélú rendelet) alapján az önkormányzat kamatmentes kölcsön formájában állapíthat meg lakásbővítésnél maximum 100.000,- Ft, új lakás építésénél maximum 250.000,- Ft összegben.

A lakáscélú rendelet alapján a 2020-as évre 350.000,- Ft támogatási összeggel terveztünk.


A 2020. évi gyepmesteri feladatok ellátására 500.000,- Ft-ot terveztünk.




Felhalmozási és tőkejellegű kiadások:


A Szabadság utca burkolására 12.000.- e Ft-t különítettünk el.750 e Ft-t terveztünk 5 db laptop vásárlására a képviselő testület részére, valamint 1.000 e ft-t különítettünk el egyéb tárgyieszköz beszerzésre.


A temetőbe 5 db keszon elhelyezését tervezzük 200 e Ft értékben


Egyéb felhalmozás célú támogatások keretein belül 200eFt-t terveztünk a Délnyugat Balatoni Hulladékgazdálkodási Társulás felhalmozási célú támogatására.


A 2020. évi közvetett támogatások tervezett összegének indoklása:

Közvetett támogatások tervezésénél az adózás rendjéről szóló 2003. évi XCII. tv. 134. § alapján a méltányosság gyakorlásának lehetőségét vettük figyelembe.



Több éves kihatással járó kiadások indoklása:

Az önkormányzatnak nincs több éves kihatással járó ügylete.


Az Európai Uniós támogatással megvalósuló beruházások alakulása:

2020. évben az Európai Uniós támogatással megvalósuló beruházásokat a 8.számú melléklet tartalmazza.

Zics, 2020. február 3.


                                                                                               Nagy Jenő Józsefné
                                                                                                    polgármester










I N D O K O L Á S

a 4/2020.(IX.14.) rendelethez


A Képviselő-testület az 1./2020. (II.06.) sz. rendeletével elfogadta az önkormányzat 2020. évi költségvetését.


Jelen rendelet-tervezet az alábbi változást tartalmazza:


Bevételek változása:


-Állami támogatások 737 e Ft-tal nőttek;


*          a szociális ágazati pótlék összegével                                                308 e Ft

*          a falugondnoki szolgálat kiegészítő támogatás összegével              229 e Ft

*          a könyvtári és közművelődési kiegészítő támogatás összegével      200 e ft


-A felhalmozási célú állami támogatások összege 9.290 e Ft-tal nőtt.


  • Az MFP-ÖTU/2020 kódszámú „Önkormányzati tulajdonú utak felújítása”című Magyar Falu Program pályázat támogatási összegével.


-Az átengedett központi adók( gépjárműadó) összege 600 e ft-tal csökkent.

           

  • Az átengedett központi adókat (gépjárműadó) a Kormány a 92/2020(IV.6) kormányrendelet alapján az önkormányzatoktól elvonta és a Járványügyi Védekezési Alapba átcsoportosította.


-A finanszírozási bevételek összege 103 e Ft-tal nőtt.


  • a maradvány összege 17.700 e Ft-ról 17.803 e Ft-ra nőtt.



Így a bevételek összege összességében 9.530 e Ft-tal nőtt.

           

                                              


Kiadások változása:


  • A személyi juttatások összege 198 e Ft-tal nőtt


  • Falugondnoki szolgálat garantált bérminimum emelkedése miatti kiegészítése


- A személyi juttatások változása miatt a munkaadókat terhelő járulékok összege 31 e    Ft-tal nőtt.


  • A dologi kiadások összege 141 e Ft-tal nőtt, a közfoglalkoztatás költségeinek növekedése miatt.


- A működési célú támogatások összege 114 eFt-tal nőtt, az előző évi elszámolások miatti visszafizetések alapján


  • A felhalmozási kiadások összege 9500 e Ft nőtt.
  • Az MFP-ÖTU/2020 kódszámú „Önkormányzati tulajdonú utak felújítása”című Magyar Falu Program pályázati megvalósítása miatt a felújítások összege 9.300 e Ft-tal nőtt
  • A  könyvtári beruházások összege 200 e ft-tal nőtt



  • A tartalék összege 454 e Ft-tal csökkent.


Így a bevételek és a kiadások is összességében 9.530 e Ft-tal emelkedtek.



Zics, 2020. szeptember 3.                                                                            



        Nagy Jenő Józsefné

                                                                                              polgármester
















I N D O K O L Á S

a 6/2020(XII. 17.) rendelethez


A Képviselő-testület az 1./2020. (II.06.) sz. rendeletével elfogadta az önkormányzat 2020. évi költségvetését.


Jelen rendelet-tervezet az alábbi változást tartalmazza:


Bevételek változása:


-Állami támogatások 317 e Ft-tal nőttek;


*          a szociális ágazati pótlék összege csökkent                                                 27 e Ft-tal

*          szünidei gyermekétkeztetés támogatása                                                         8 e Ft-tal    csökkent

*          a kiegészítő támogatások összege (lakossági víz és csatorna támogatás)    352 e Ft-tal nőtt


-A működési bevételek összege 237 e Ft-tal nőtt (falugondnoki busz casco kár)



-A működési célú átvett pénzeszközök összege 190 e Ft-tal nőtt

           

  • DRV Zrt 2019.évi lakossági víz- és csatorna támogatás fel nem használt részének visszautalása (60 e ft)
  • Délnyugat Balatoni Hulladékgazdálkodási Társulás pótbefizetés visszautalása  (130 e Ft )


           

Így a bevételek összege összességében 744 e Ft-tal nőtt.

                                   

Kiadások változása:


  • A dologi kiadások összege 4.893 e Ft-tal nőtt, a falugondnoki busz casco kár javítási költsége miatt 237 e Ft-tal, valamint a MFP-ÖTU/2020 kódszámú „Önkormányzati tulajdonú utak felújítása” című pályázat számláinak fordított áfa tartalma miatt a dologi kiadások 4.656 e Ft -tal nőttek, a felújítási költségek 4.656 e Ft-tal csökkentek.


-   A működési célú támogatások összege 352 eFt-tal nőtt, a lakossági víz és csatorna     támogatások átutalása miatt ( DRV Zrt.)


  • A tartalék összege 155 e Ft-tal nőtt.

Így a bevételek és a kiadások is összességében 744 e Ft-tal emelkedtek.



Zics, 2020.december 10.                              


        Nagy Jenő Józsefné

                                                                                              polgármester


I N D O K O L Á S

a 1/2021(I. 26.) rendelethez


A Képviselő-testület az 1./2020. (II.06.) sz. rendeletével elfogadta az önkormányzat 2020. évi költségvetését.


Jelen rendelet-tervezet az alábbi változást tartalmazza:


Bevételek változása:


- Az egyéb működés célú támogatások államháztartáson belüli összege 946 e Ft-tal nőtt .

-A működési bevételek összege 117 e Ft-tal csökkent

-Felhalmozási bevételek összege 200 e F-tal nőtt, a tárgyi eszközök értékesítése miatt.


- A maradvány összege 2.239 e Ft-tal nőtt.

A Magyar Közlöny 2020. évi 292. számában kihirdetésre került az államháztartás számviteléről szóló 4/2013. (I. 11.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Áhsz.) idei módosításait tartalmazó az államháztartás számviteléről szóló 4/2013. (I. 11.) Korm. rendelet és a Beruházás Előkészítési Alap felhasználásáról szóló 233/2018. (XII. 6.) Korm. rendelet módosításáról szóló 678/2020. (XII. 28.) Korm. rendelet. Az Áhsz. módosítása lehetővé teszi a 2019. évi maradvány 2020. évi igénybevétele számviteli elszámolása során alkalmazandó korrekció végrehajtását. A korrekció összege így 2.239 e Ft-tal növeli a tervezett maradvány összegét.



Így a bevételek összege összességében 3.268 e Ft-tal nőtt.

           

                                              


Kiadások változása:




  • A tartalék összege 3.268 e Ft-tal nőtt.



Zics, 2021.január 26.

                                                                                  



        Nagy Jenő Józsefné

                                                                                              polgármester


[1]

Módosította a 4/2020.(IX.14.) rendelet 1. § (1) bekezdése, hatályos 2020. szeptember 14. napjától.

[5]

Módosította a 4/2020.(IX.14.) rendelet 1. § (2) bekezdése, hatályos 2020. szeptember 14. napjától.

[6]

Módosította a 6/2020. (XII. 17.) rendelet 1. § (2) bekezdése, az 1/2021. (I. 26.) rendelet 1.§ (2) bekezdése,  hatályos 2021. január 27. napjától.

[7]

Módosította a 6/2020. (XII. 17.) rendelet 1. § (2) bekezdése, az 1/2021. (I. 26.) rendelet 1.§ (2) bekezdése,  hatályos 2021. január 27. napjától.

[8]

Módosította a 4/2020.(IX.14.) rendelet 1. § (3) bekezdése, hatályos 2020. szeptember 14. napjától.

[9]

Módosította a 6/2020. (XII. 17.) rendelet 1. § (3) bekezdése, az 1/2021. (I. 26.) rendelet 1.§ (3) bekezdése,  hatályos 2021. január 27. napjától.

[10]

Módosította a 4/2020.(IX.14.) rendelet 1. § (4) bekezdése, hatályos 2020. szeptember 14. napjától.

[11]

Módosította a 6/2020. (XII. 17.) rendelet 1. § (4) bekezdése, az 1/2021. (I. 26.) rendelet 1.§ (4) bekezdése,  hatályos 2021. január 27. napjától.

[12]

Módosította a 4/2020.(IX.14.) rendelet 1. § (5) bekezdése, hatályos 2020. szeptember 14. napjától.

[13]

Módosította a 6/2020. (XII. 17.) rendelet 1. § (5) bekezdése, hatályos 2020. december 17. napjától

[14]

Módosította a 4/2020.(IX.14.) rendelet 2. § (1) bekezdése, a 6/2020. (XII. 17.) rendelet 2. § (1) bekezdése,  az 1/2021. (I. 26.) rendelet 2.§ (1) bekezdése,  hatályos 2021. január 27. napjától.

[15]

Módosította a 4/2020.(IX.14.) rendelet 2. § (2) bekezdése, az 1/2021. (I. 26.) rendelet 2.§ (2) bekezdése,  hatályos 2021. január 27. napjától.  

[16]

Módosította a 4/2020.(IX.14.) rendelet 2. § (3) bekezdése, a 6/2020. (XII. 17.) rendelet 2. § (2) bekezdése, az 1/2021. (I. 26.) rendelet 2. § (3) bekezdése, hatályos 2021. január 27. napjától.

[17]

Módosította a 4/2020.(IX.14.) rendelet 3. §-a, a 6/2020. (XII. 17.) rendelet 3. §-a, az 1/2021. (I. 26.) rendelet 3 §-a, hatályos 2021. január 27. napjától.

[18]

Módosította a 4/2020.(IX.14.) rendelet 4. § (1) bekezdése, hatályos 2020. szeptember 14. napjától.

[19]

Módosította a 6/2020. (XII. 17.) rendelet 4. § (1) bekezdése, az 1/2021. (I. 26.) rendelet 4 §-a, hatályos 2021. január 27. napjától.

[20]

Módosította a 4/2020.(IX.14.) rendelet 4. § (2) bekezdése, hatályos 2020. szeptember 14. napjától.

[21]

Módosította a 6/2020. (XII. 17.) rendelet 4. § (2) bekezdése, hatályos 2020. december 17. napjától

Mellékletek