Tiszaszalka Község Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2007. (IV. 24.) önkormányzati rendelete
Szervezeti és Működési Szabályzatról.
Hatályos: 2017. 07. 28- 2017. 08. 31Tiszaszalka Község Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2007. (IV. 24.) önkormányzati rendelete
Szervezeti és Működési Szabályzatról.
2017-07-28-tól 2017-08-31-ig
Egységes szerkezetben
Módosítva: 10/2007. (XII. 3.) a 10/2009.(IX. 20.) a 6/2010. (X. 15.) a 8/2011. (X. 15.) a 8/2013. (IX. 12.) a 4/2014. (III. 26.)és a 8/2014. (XI. 29.) 4/2016. (III. 10.) 11/2017. (VII. 28.) rendeletekkel
Tiszaszalka Község Önkormányzata Képviselő-testületének
4/2007. (IV. 24.) rendelete
Szervezeti és Működési Szabályzatáról
[1]Tiszaszalka Község Önkormányzatának Képviselő-testülete a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 143. § (4) bekezdés a) pontjában kapott felhatalmazás alapján az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el”
I. FEJEZET
ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSEK
1. §
- [2]Az Önkormányzat megnevezése: Tiszaszalka község Önkormányzata (a továbbiakban: Önkormányzat).
- Az Önkormányzat székhelye: Tiszaszalka
pontos címe: 4831 Tiszaszalka, Bajcsy-Zs. u. 2.
- [3]Az Önkormányzati jogok gyakorlásával felruházott szervezet: Tiszaszalka Község Önkormányzatának Képviselő-testülete (a továbbiakban: Képviselő-testülete).
- A települési Önkormányzat alapításának kelte 1990. október 12.
Alapító határozat száma: 2/1990. (X. 12.)
- Működési területe: Tiszaszalka község közigazgatási területe.
- Az Önkormányzat hivatalos jelképei a község címere és zászlója, melynek használatát a Képviselő-testület külön önkormányzati rendelete szabályozza.
A község címere:Alakja pajzs, formája lekerekített. A címerpajzs egy vágással (vízszintes osztással) az alsó címermezőt egy hasítással (függőleges osztással) címermezőkre osztja. A felső címermezőt az alsó címermezőtől a Tisza folyót jelképező ezüstszínű hullámos vonal választja el. A felső címermezőben kék színű háttérben összecsukott aranyszínű és vörös szegélyű Biblián fekvő helyzetű Isten báránya látható, feje körül az aranyszínű dicsfénnyel (glóriával) jobb lábával pedig vörös keresztes fehér zászlót tart. A csukott Bibliában vörös és zöld könyvjelzők vannak. A címermező jobb felső sarkában aranyló Nap, bal felső sarkában ezüst Hold van ábrázolva. A bal oldali címermezőben zöld háttéren aranyszínű búzakalászok vannak csokorba kötve. A jobb oldali címermezőben vörös színű háttérben két ezüst hal látható. A címerpajzs alatt kék színű szalag található, melynek közepén aranyszínű betűkkel és számokkal Tiszaszalka neve, 1289. – az első írásos említés – a másik oldalán a 2002. – a felavatás évszáma. – A szalag a címer díszítő elemeként szolgál.
A község zászlaja: Téglalap alakú, fehér színű, felső harmadában a község címere látható.
- A település főbb adatait az 1. számú melléklet tartalmazza.
II. FEJEZET
A KÉPVISELŐ-TESTÜLET FELADAT- ÉS HATÁSKÖRE
2. §
- Az Önkormányzat feladat- és hatáskörök főszabályként a Képviselő-testületet illetik meg, melyeket a jelen rendeletben vagy más Önkormányzati rendeletben megállapított jogszabályok szerint a polgármesterre, az állandó bizottságokra átruházhat.
- [4]Az átruházott hatáskörök hatályos jegyzékét a Szervezeti és Működési Szabályzathoz (a továbbiakban: SZMSZ.) csatolt függelékben kell felsorolni.
3. §
- [5]Az Önkormányzat költségvetési szerve Csarodai Közös Önkormányzati Hivatal.
A költségvetési szervnek kell megoldani a tervezéssel, az előirányzat felhasználással, hatáskörébe tartozó előirányzat módosítással, az üzemeltetéssel, fenntartással, működéssel, beruházással, a vagyon használatával, hasznosításával, munkaerői gazdálkodással, a készpénzkezeléssel, a könyvvezetéssel, beszámolással, FEUVE kötelezettséggel és az adott szolgáltatással kapcsolatos összefoglaló és saját szervezésre kiterjedő feladatokat.
Önállóan működő – közszolgáltató – szervek (közintézmények)
- Idősek Otthona (Szociális konyhával)
tekintetében a pénzügyi – gazdasági feladatok ellátását az Önkormányzat látja el.
- [6]Az Önkormányzat alaptevékenységének kormányzati funkciók szerinti besorolását a rendelet 2. sz. melléklete tartalmazza.
- [7]A Képviselő-testület önként vállalt feladatai:
102023 Időskorúak tartós bentlakásos szociális ellátása (Idősek Otthona)
102024 Demens betegek ellátása
- Az Önkormányzat a 3. §. (1) bekezdésében említett intézményeket tartja fenn.
- [8]A feladatmutatók megnevezése, száma:
A feladatmutató megnevezése Mennyiségei egysége Mennyisége
Idősek Otthona férőhely 18
- Az Önkormányzat szervezeti egységekből való tagozódás nélkül végzi feladatait. A költségvetési szerv vezetője a jegyző, aki dönt a hatáskörébe tartozó ügyekben. Előkészíti az Önkormányzati vagyon hasznosításával kapcsolatos Képviselő-testületi előterjesztéseket, az évenkénti költségvetési és zárszámadási rendelet-tervezeteket. Végzi kötelezettségvállalási, utalványozási, ellenjegyzési, érvényesítési szabályzatban foglalt feladatokat. Szakmai és gazdasági munkafolyamatok (kiadási-bevételi pénztárbizonylatok, napi pénztárjelentés és bankforgalom, házipénztár) ellenőrzését.
A gazdasági feladatokat 3 fő ügyintéző látja el.
A helyi Önkormányzat költségvetési szervénél a 3. §-ban meghatározott feladatokat a gazdasági ügyintézők végzik. Előkészítik a költségvetési koncepciót, a költségvetési előterjesztést, az I-III. negyedéves tájékoztatót, a zárszámadással kapcsolatos beszámolót.
- A Hivatal költségvetésének végrehajtását szolgáló számlájának számlaszáma:
11744065-15405250
- A kötelezettségvállalásra és utalványozásra a polgármesteri és az alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége, illetve tartós akadályoztatásuk esetén a 11. § (1) bekezdésében meghatározott – a Képviselő-testület összehívására és vezetésére kijelölt – Képviselő-testületi tag jogosult.
- [9]Az Önkormányzat a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény (a továbbiakban: Mhötv.) 13. § (1) bekezdésében, valamint az egyéb jogszabályokban számára kötelező jelleggel meghatározott feladatok ellátásáról köteles gondoskodni.
4. § [10]
5. § [11]
6. §
- A képviselő-testület a hatáskörgyakorlás átruházásáról, illetőleg visszavonásáról annak felmerülésekor dönt.
- A képviselő-testület az átruházott hatáskör gyakorlójának [12] döntését megsemmisítheti és megváltoztathatja, illetőleg a gyakorló szervet beszámoltathatja.
- Az átruházott hatáskör gyakorlója az e kereten belül tett intézkedéseiről, azok eredményeiről a soron következő ülésen beszámol.
III. FEJEZET
A KÉPVISELŐ-TESTÜLET MŰKÖDÉSE
7. §
A Képviselő-testület összehívása
- [14] A Képviselő-testület tagjainak száma 5 fő, ebbe a polgármester is beletartozik, a névsorát az SZMSZ függeléke tartalmazza.
- [15] A Képviselő-testület ülését össze kell hívni 15 napon belüli időpontra a települései képviselők ¼-ének, a bizottságnak, vagy a Kormányhivatal vezetőjének a testületi ülés összehívásának indokát tartalmazó indítványára. A polgármester hívja össze a Képviselő-testületi ülést indokának, időpontjának és napirendjének meghatározásával.
- A Képviselő-testület üléseit a polgármester és a képviselő-testület tagjai közül választott alpolgármesteri tisztség betöltetlensége, vagy tartós akadályoztatása esetén az Ad hoc bizottság elnöke, ennek hiányában a legidősebb önkormányzati képviselő postai úton hívja össze.
- A Képviselő-testületi ülés rendkívüli esetben az ülés gyors megkezdését lehetővé tevő bármely módon összehívható.
- A polgármester az alakuló ülést követő ülésen előterjesztést nyújt be:
ca) az SZMSZ felülvizsgálatáról,
cb) az alpolgármesteri tisztségre javasolt személy vagy személyek megválasztásáról,
cc) bizottságok elnevezésének és feladatkörének felülvizsgálatáról.
- A képviselő-testület ülésére meg kell hívni:
- a képviselőket
- a jegyzőt,
- akit a polgármester megjelölt,
- könyvvizsgálót a véleményezési körbe tartozó témához.
- A képviselő-testület ülésén a képviselők szavazati joggal vesznek részt, amely magába foglalja a tanácskozás jogát is.
- A meghívottak közül tanácskozási jog illeti meg az ülés valamennyi napirendi pontjához kapcsolódóan:
a bizottságok nem képviselő tagjait,
a jegyzőt,
akit a polgármester meghívott.
- Az ülés előterjesztését a képviselőknek, a tanácskozási joggal meghívottaknak és a részvételi joggal jelenlévőknek olyan időpontban kell megküldeni, hogy azok azt az ülés előtt legalább 4 nappal megkapják.
- [18]Az alakuló ülést annak kezdeményezésétől számított 15 napon belül össze kell hívni. Az ülést a polgármester hívja össze és vezeti. Akadályoztatása esetén a hatáskört az alpolgármester gyakorolja.
8. §
A képviselő-testület ülése, az ülésvezetés szabályai
- A Képviselő-testület ülése nyilvános.[19]
- A Képviselő-testület ülését a polgármester vezeti. A polgármester a testületi ülés vezetése során:
- javaslatot tesz 2 fő jegyzőkönyv-hitelesítő személyére a képviselők közül, valamint jegyzőkönyvvezető személyére a Hivatal köztisztviselői közül,
- megállapítja az ülés határozatképességét,
- előterjeszti az ülés napirendjét,
- A képviselő-testület a napirendről vita nélkül határoz.
- [23] A Képviselő-testület zárt ülés tartását az Mhötv. 46. § (1) – (3) bekezdése szerint végzi.
9. §
Az előterjesztés
- Előterjesztésnek minősül a napirenden kívüli anyagok, a képviselő-testület vagy a képviselő-testület bizottsága által előzetesen javasolt rendelet és határozat-tervezet, beszámoló, tájékoztató.
- A testületi ülésre az előterjesztés írásban vagy szóban kerül benyújtásra. A határozati javaslatot akkor is írásban kell benyújtani, ha az előterjesztésre szóban kerül sor.
- Az első részben meg kell határozni az előterjesztés címét, tárgyát, ismertetni kell az előzményeket (testületi megállapodásokat, a hozott határozatok eredményeit) a tárgykört rendező jogszabályokat, az előkészítésben résztvevők véleményét, s mindazokat a körülményeket, összefüggéseket, tényeket, adatokat, amelyek lehetővé teszik az értékelést s a döntést indokolják.
- A második részt az egyértelműen megfogalmazott határozati javaslat tartalmazza a végrehajtásért felelősök megnevezésével és a határidők (részhatáridők) megjelölésével.
10. §
Sürgősségi indítvány
- Sürgősségi indítványnak minősül minden olyan indítvány, amely az ülés meghívójában nem szerepel. A képviselő-testület - a polgármester javaslatára - minősített szótöbbséggel, soron kívül dönt az előterjesztés tárgyában.
- E sürgősségi indítványok benyújtásának a feltételei:
- Sürgősségi indítvány - a sürgősség tényének rövid indokolásával - legkésőbb az ülést megelőző 10 óráig írásban nyújtható be a polgármesternél. Sürgősségi indítványt nyújthat be a polgármester, az alpolgármester, a bizottság elnöke, a képviselők, a körjegyző.
- Ha a polgármester vagy valamely képviselő ellenzi az azonnali tárgyalást, akkor a sürgősség kérdését - a napirend lezárása után - vitára kell bocsátani. A polgármester ismerteti az indítványt, majd alkalmat ad az indítványozónak a sürgősség tényének rövid indokolására.
- Ha a képviselő-testület nem ismeri el a sürgősséget, úgy az indítványt egyszerű napirendi javaslatként kell kezelni, s a napirendek meghatározásakor kell állást foglalni arról, hányadik napirendként tárgyalják.
11. §
A tanácskozás rendje, az ülés vezetése, szavazás
- [24]A polgármesteri és az alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége, illetőleg ezen tisztségviselők tartós akadályoztatása esetén a Képviselő-testület ülését a korelnök vezeti.
- [25]A polgármester
- az ülés megnyitása előtt – a jelenléti ív alapján – megállapítja a határozatképességet. A Képviselő-testület a megválasztott Képviselő-testületi tagok több mint a felének (legalább 3 főnek) jelenléte esetén határozatképes. A döntéshozatalból kizárt képviselőt a határozatképesség szempontjából jelenlévőnek kell tekinteni.
- Az önkormányzati képviselő jogszabályban meghatározott módon gyakorolja jogait, teljesíti kötelezettségeit. Az önkormányzati képviselő előzetesen bejelenti a polgármesternek, ha a képviselő-testület vagy szervei ülésén való részvételében, vagy egyéb megbízatásának teljesítésében tartósan vagy ideiglenesen akadályoztatva van.
- A polgármester a határozatképességet az egész ülés alatt folyamatosan figyelemmel kíséri és a határozatképtelenség bekövetkeztekor az ülést félbeszakítja. Amennyiben a határozatképesség rövid idő alatt ismét biztosítható, úgy az elnök tárgyalási szünetet rendelhet el. A tárgyalási szünet után az ülés tovább folytatható.
- Határozatképtelenség esetén, vagy bármely ok miatt a félbeszakított közgyűlést 15 napon belül újból össze kell hívni.
- A polgármester a napirendek sorrendjében minden előterjesztés felett külön-külön nyit vitát, melynek során:
- az előterjesztő a napirendhez a vita előtt szóban kiegészítést tehet,
- az előadóhoz a képviselő-testület tagjai, a tanácskozási joggal résztvevők kérdéseket tehetnek fel, amelyre az előadó köteles rövid választ adni.
- A felszólalásokra a jelentkezés sorrendjében kerülhet sor.
- A polgármester soron kívül felszólalást is engedélyezhet.
- Az önkormányzati bizottság bármely előterjesztéshez - az ezekhez benyújtott módosító javaslatokat is értékelő - ajánlást nyújthat be a képviselő-testülethez.
- Az előterjesztő a javaslatot, illetve a települési képviselő a módosító javaslatát a vita bezárásáig megváltoztathatja, és a szavazás megkezdéséig azt bármikor vissza is vonhatja. Ha a képviselő a módosító javaslatát megváltoztatja, akkor az elnök azt újabb javaslatként véleményezésre a tárgy szerint érintett bizottságnak átadja.
- A vita lezárására a testület bármely tagja tehet javaslatot. E javaslatról a testület vita nélkül határoz. A vita lezárása után a napirend előadója válaszol a hozzászólásokra.
- A vita lezárása után, a határozathozatal előtt a körjegyzőnek szót kell adni, ha a javaslatok törvényességét illetően észrevételt kíván tenni.
- A polgármester az előterjesztésben szereplő és a vitában elhangzott határozati javaslatokat egyenként bocsátja szavazásra. Először a módosító és kiegészítő indítványokról dönt a testület - az elhangzás sorrendjében -, majd az eredeti határozati javaslatról.
- [28] Az Ötv.-ben meghatározottakon túl minősített többség szükséges még:
- a gazdasági program megállapításához,
- a településrendezési terv jóváhagyásához,
- helyi népszavazás kiírásához.
- [30] Név szerinti szavazást kell elrendelni
- ha azt a törvény írja elő,
- a képviselők ¼-ének indítványára.”
- [31] Ügyrendi kérdésekben, valamint a bizottság létszámára, összetételére név szerinti szavazást tartani nem lehet.
- Név szerinti szavazás úgy történik, hogy a jegyző felolvassa a tagok nevét, a jelenlévő tagok pedig a nevük felolvasásakor „igen” -nel, vagy „nem”-mel szavaznak, illetőleg tartózkodnak a szavazástól.
- A név szerinti szavazásról mindig kötelező jegyzőkönyvet készíteni. A külön hitelesített névsort a jegyzőkönyvhöz kell csatolni.
- A szavazatok összeszámlálásáról a levezető elnök gondoskodik. Ha a szavazás eredménye felől kétség merül fel, vagy ha azt valamelyik képviselő kéri, az elnöke a szavazást köteles megismételni.
- [32] A Képviselő-testület határozatait külön-külön – a naptári év elejétől kezdődően – a határozathozó megnevezését követően folyamatos arab sorszámmal, majd zárójelben a határozathozatal hónapját római számmal, napját pedig arab számmal kell ellátni a következő minta szerint:
Tiszaszalka Község Önkormányzata Képviselő-testületének
1/2013. (I. 1.) önkormányzata határozata
a bérlakások díjáról
12. §
A Képviselő-testület döntései
A Képviselő-testület döntései:
a) rendelet
b) határozat
c) alakszerű határozat nélküli tudomásulvétel
13. §
A titkos szavazás
- Titkos szavazás eljárása: borítékba helyezett szavazólapon, arra kijelölt helyiség és urna igénybevételével történik.
A titkos szavazásról külön jegyzőkönyv készül, amely tartalmazza:
- a szavazás helyét, napját, kezdetét és végét,
- a szavazatszedő bizottság tagjainak nevét és tisztségét,
- a szavazás során felmerült körülményeket.
- [34] Titkos szavazásnál szavazategyenlőség esetén, vagy ha a szavazás eredménye felől kétség merül fel, a szavazást egy alkalommal lehet megismételni.”
14. §
Kérdés, interpelláció
- Kérdés: az önkormányzati hatáskörbe tartozó szervezeti, működési, döntési, előkészítési jellegű felvetés vagy tudakozódás.
- A kérdésre a képviselő-testület ülésén köteles választ adni a megkérdezett.
- A képviselő a képviselő-testület ülésén lehetőleg a napirendek lezárása után:
- a polgármestertől,
- az alpolgármestertől,
- az önkormányzati bizottságok elnökeitől,
- a jegyzőtől önkormányzati ügyben felvilágosítást kérhet (interpellálhat), amelyre az ülésen, vagy legkésőbb 15 napon belül írásban érdemi választ ad.
- Ha az interpelláció benyújtására a képviselő-testület ülését megelőzően legalább 15 nappal sor került, úgy arra az ülésen kell érdemi választ adni.
- Az interpelláció tárgyának kivizsgálásában az interpelláló képviselőt is be kell vonni. A képviselő-testület részletesebb kivizsgálást is elrendelhet, ezzel megbízhatja a polgármestert, az alpolgármestert, valamely önkormányzati bizottság elnökét.
- A képviselő-testület ülésén az interpellációra adott válasz elfogadásáról először az előterjesztő nyilatkozik, majd vita nélkül a testület dönt az elfogadásról.
15. §
A tanácskozás rendjének fenntartása
- A tanácskozás rendjének fenntartásáról a polgármester gondoskodik, ennek során:
- figyelmezteti azt a hozzászólót, aki eltért a tárgyalt témától, vagy a tanácskozáshoz nem illő, sértő kifejezéseket használ.
- rendre utasítja azt a személyt, aki a képviselő-testület tagjához méltatlan magatartást tanúsít.
- A nyilvános ülésen megjelent állampolgárok a számukra kijelölt helyet foglalják el. A tanácskozás rendjének megzavarása esetén a polgármester rendreutasítja a rendzavarót, ismétlődő rendzavarás esetén pedig az érintettet a terem elhagyása is kötelezheti.
- A polgármesternek a rendfenntartás érdekében tett intézkedései ellen felszólalni, azokat visszautasítani, velük vitába szállni nem lehet.
16. §.
A jegyzőkönyv
- [36] A Képviselő-testület nyílt üléséről a jegyzőkönyv 1 példányban készül, melyet a jegyző irodájában kell elhelyezni a lakosság tájékoztatása érdekében.
- a jegyzőkönyvbe való betekintést az SZMSZ 16. § (6) bekezdésben foglaltak szerint lehet kezdeményezni,
- a jegyző kezeli az (irattári példányt) melyeket évenkénti bontásban be kell köttetni,
- a jegyzőkönyvet pdf. formátumban elektronikus úton a Kormányhivatal részére kell megküldeni 15 napon belül.
- A Képviselő-testület üléséről készített jegyzőkönyv első példányához csatolni kell a meghívót és a mellékleteit, az elfogadott rendeleteket, a jelenléti ívet.
- A jegyzőkönyv tartalmazza:
- az ülés jellegét (alakuló, rendes, közmeghallgatás)
- az ülés nyilvános, avagy zárt ülési módját,
- az ülés helyét, időpontját,
- a megjelent képviselők nevét (távolmaradt képviselők névsorát)
- az ülésen tanácskozási joggal résztvevők nevét,
- az ülés megnyitásának időpontját
- az elfogadott napirendet
- napirendként az előadó és a felszólalók nevét, a kérdéseket, a hozzászólások lényegét,
- a határozathozatal módját,
- a szavazás eredményét és a határozat szövegét, külön indítványra a kisebbség véleményét,
- a polgármester esetleges intézkedéseit (a testületi ülésen kívül történt fontos eseményeket)
- a rendelet, a határozat szó szerinti szövegét,
- az elhangzott kérdéseket, interpellációkat, valamint az azokkal kapcsolatos válaszokat,
- az ülés bezárását.
- A képviselő-testület ülésének a jegyzőkönyvét a polgármester és a jegyző írja alá.
- [37]A választópolgárok a hivatal valamely dolgozója jelenlétében – a zárt ülés kivételével – betekinthetnek a képviselő-testületi előterjesztésekbe és az ülések jegyzőkönyvébe és azokról – az önkormányzat által külön meghatározott térítési díj ellenében – másolatot kérhetnek.
- [38]A zárt ülésről a (6) bekezdésben foglaltak szerint külön jegyzőkönyvet kell készíteni. A jegyzőkönyvből az állampolgárok csak az érdemi döntést ismerhetik meg. A személyes adatok védelméről és a közérdekű adatok nyilvánosságáról szóló törvényben meghatározott közérdekű adatok és közérdekből nyilvános adatok megismerését – szükség esetén külön kérésre – a körjegyző a jegyzőkönyv kivonatolásával és annak a kérelmező részére történő ismertetéssel, vagy a kivonat rendelkezésre bocsátásával biztosítja.
IV. FEJEZET
AZ ÖNKORMÁNYZATI RENDELETALKOTÁS
17. § [39]
18. §
A rendeletalkotási eljárás főbb szabályai
- A rendeletalkotás kezdeményezése.
Önkormányzati rendelet alkotását kezdeményezhetik:
- a települési képviselők
- az önkormányzati bizottságok elnökeinek útján,
- a polgármester,
- a jegyző
(2) A rendelet-tervezet elkészítése
- a képviselő-testület – a lakosság szélesebb körét érintő rendeletek előkészítésénél elveket, szempontokat állapíthat meg.
(3) A tervezet képviselő-testület elé terjesztése és elfogadása.
- a jegyző az előkészítést és véleményezést követően a rendelet-tervezetet a képviselő-testület elé terjeszti.
- a rendelet hiteles, végleges szövegét a körjegyző szerkeszti meg. Az önkormányzati rendeletet a polgármester és a jegyző írja alá.
- [41] Az önkormányzati rendeleteket külön-külön – a naptári év elejétől kezdődően – a jogalkotó megnevezését követően folyamatos arab sorszámmal, majd zárójelben a kihirdetés hónapját római számmal, napját pedig arab számmal kell ellátni a következő minta szerint:
Tiszaszalka Község Önkormányzata Képviselő-testületének
10/2009. (X. 27.) önkormányzati rendelete
a lakások bérbeadásáról
- [42] Az önkormányzati rendeleteket évente külön-külön ki kell hirdetni a Közös Hivatal hirdetőtábláján legalább 5 napra történő kifüggesztéssel. A rendelet hiteles szövegét az érdeklődők munkaidőben a Hivatalban megtekinthetik. A rendelet a kifüggesztés napján tekintendő kihirdetettnek. A rendeleteket a kihirdetést követően papír alapon két eredeti példányban és egyúttal elektronikus formában a kihirdetést követő munkanapon meg kell küldeni a Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Kormányhivatal vezetőjének.
V. FEJEZET
A TELEPÜLÉSI KÉPVISELŐ
19. §
A képviselőt az Ötv.-ben és az SZMSZ-ben rögzített jogok és kötelezettségek illetik meg, illetőleg terhelik.
20. § [43]
21. §
A képviselő tevékenysége során hivatalos személyként jár el.
22. § [44]
A képviselők főbb jogai
23. §.
A képviselő főbb kötelezettségei
- Tevékeny részvétel a képviselő-testület munkájában, a közéleti szerepvállalással járó felelősségre a polgármester rendszeresen felhívja a figyelmet.
- Olyan magatartás tanúsítása, amely méltóvá teszi a közéleti tevékenységre, a választók bizalmára.
- Felkérés alapján részvétel a testületi ülések előkészítésében, valamint a különböző vizsgálatokban.
- A tudomására jutott állami, szolgálati, üzleti és magán titok megőrzése. Titoktartási kötelezettsége a megbízatásának lejárta után is fennáll, a mentesülésig.
- Kapcsolattartás választókörzetének polgáraival, illetve a különböző önszerveződő lakossági közösségekkel.
- [45] A Képviselő-testület tagja a Mhötv. szerinti személyes érintettségét a polgármesternek a napirend tárgyalása előtt bejelenti. A bejelentési kötelezettség elmulasztása esetén a mulasztó tárgyhavi tiszteletdíja 30 %-al csökken.”
24. § [46]
VI. FEJEZET
A KÉPVISELŐ-TESTÜLET BIZOTTSÁGAI
25. §
A bizottsági feladatok és szervezet
- [47] A Képviselő-testület a polgármester előterjesztése alapján köteles meghatározott önkormányzati feladatok ellátására bizottságot választani. (Mhötv. 57. § (1), 58. § (2)bekezdése)
- [48] A Képviselő-testület létrehozza a 3 főből álló Vagyonnyilatkozatot Nyilvántartó és Ellenőrző, valamint Összeférhetetlenséget Vizsgáló Bizottságot.)
- [50]A bizottság feladatát és hatáskörét az SZMSZ. 7. melléklete állapítja meg.
- A képviselő-testület általa szükségesnek tartott esetben, meghatározott feladat ellátására - ideiglenes bizottságot hozhat létre. Az ideiglenes bizottság megbízatása feladatának elvégzéséig, illetőleg az erről szóló jelentések a képviselő-testület által történő elfogadásáig tart.
26. §
A bizottsági működés főbb szabályai
- A bizottság ülését az elnök hívja össze és vezeti. Az ülésen tanácskozási joggal részt vehet:
- bármely települési képviselő,
- polgármester, alpolgármester,
- jegyző,
- a Polgármesteri Hivatal üggyel és szakterülettel érintett dolgozói,
- a bizottság által meghívottak.
- Bármely képviselő javaslatot tehet valamely - a bizottság feladatkörébe tartozó - ügy megtárgyalására. A bizottság elnöke az indítványt a bizottság legközelebbi ülése elé terjeszti, melyekre köteles meghívni az indítványozó képviselőt.
- A bizottság ülése nyilvános, azonban zárt ülést köteles tartani a testületre vonatkozó szabályok szerint. Döntéseiről csak a bizottság adhat tájékoztatást.
- A bizottság minden tagja köteles az ülésen tudomására jutott állami és szolgálati titkot megőrizni.
- A bizottság üléséről jegyzőkönyv készül, melyről a jegyző gondoskodik. A jegyzőkönyv az elhangzott felszólalások rövid ismertetését, a hozott döntést tartalmazza. A jegyzőkönyvet a bizottság elnöke és a jegyzőkönyv-vezető írja alá.
- A jegyzőkönyv elkészítésére a képviselő-testület ülésére vonatkozó szabályokat kell megfelelően alkalmazni.
- A bizottság képviselő és nem képviselő tagjainak jogai és kötelezettségei a bizottsági működéssel összefüggésben azonosak.
- A bizottság nem képviselő tagjai megválasztásukat követően a Képviselő-testület előtt esküt tesznek, az eskü szövege megegyezik a képviselői eskü szövegével.
VII. FEJEZET
A POLGÁRMESTER, AZ ALPOLGÁRMESTER, A KÖRJEGYZŐ
27. §.
A polgármester
- [54] A polgármester megbízatását főállásban látja el.
- A polgármesternek a képviselő-testület működésével összefüggő különös feladatai:
- segíti a képviselők munkáját,
- összehívja és vezeti a testület üléseit,
- képviseli az önkormányzatot,
- szervezi a településfejlesztést és a közszolgáltatásokat,
- biztosítja a demokratikus helyi hatalomgyakorlás, a közakarat érvényesülését.
- véleményt nyilvánít a település életét érintő kérdésekben,
- nyilatkozik a sajtónak, a hírközlő szerveknek,
- a körjegyzőségi dolgozókkal kapcsolatos egyes munkáltatói jogok tekintetében egyetértési jogot gyakorol,
- ellátja a honvédelmi törvény Hvt. 19. §.-ában megfogalmazott honvédelmi és polgári védelmi feladatokat.
- az előző pontban meghatározott feladatának végrehajtásához szükséges költségek és kiadások fedezetét a helyi költségvetésben kell biztosítani.
- A polgármesterek - a bizottságok működésével összefüggő - főbb feladatai:
- Indítványozza a bizottság összehívását,
- Felfüggesztheti a bizottság döntésének a végrehajtását, ha az ellentétes a képviselő-testület határozatával, vagy sérti az önkormányzat érdekeit. A felfüggesztett döntésről a képviselő-testület a következő ülésen határoz.
- Bizottsági döntéshozatal esetén dönt a bizottsági elnök kizárásáról, ha az ügy a bizottság elnökét vagy hozzátartozóját személyesen érinti.
- [58]A Csarodai Közös Önkormányzati Hivatallal összefüggő főbb polgármesteri jogosítványok:
- a képviselő-testület döntései szerint és saját önkormányzati jogkörében eljárva irányítja a hivatalt,
- a jegyző javaslatainak figyelembevételével meghatározza a hivatal feladatait az önkormányzat munkájának a szervezésében, a döntések előkészítésében és végrehajtásában,
- dönt a jogszabály által hatáskörébe utalt államigazgatási ügyekben, hatósági jogkörökben,
- a jegyző javaslatára előterjesztést nyújt be a képviselő-testületnek a hivatal belső szervezeti tagozódásának, munkarendjének, valamint ügyfélfogadási rendjének a meghatározására,
- szabályozza a hatáskörébe tartozó ügyekben a kiadmányozás rendjét,
- gyakorolja az egyéb munkáltatói jogokat az önkormányzati intézményvezetők tekintetében,
- gyakorolja a közhasznú, közcélú és közmunkás foglalkoztatottak felett a munkáltatói jogkört és elbírálja a felvételi kérelmüket,
- egyetértési joga van a vezető köztisztviselő kinevezésével, felmentésével, bérezésével kapcsolatban,
- a Közös Önkormányzati Hivatal jegyzőjének kinevezése, felmentése tekintetében gyakorolja a munkáltatói jogokat az Mhötv. 83. § b) pontja szerint.
- A polgármester ügyfélfogadási rendje minden szerdán 8-12 óráig tart.
28. §
Alpolgármester
- [60]A Képviselő-testület – az Ötv. 34. § (1) bekezdésében meghatározott célból és módon, valamint az Ötv. 34. § (4) bekezdésében meghatározott időre – saját tagjai közül egy fő alpolgármestert választ.
- Az alpolgármester társadalmi megbízatásában látja el a feladatait.
- Az alpolgármesterre megfelelően irányadók a polgármesterre vonatkozó szabályok.
- Az alpolgármester feladatai – jellegüket, tartalmukat tekintve – előkészítő, összehangoló jellegűek. Részt vesz:
- a képviselő-testület ülésére kerülő előterjesztések kidolgozásában,
- gazdasági, társadalmi és közszolgáltatást végző szervezetekkel, továbbá a lakossággal való kapcsolattartásban,
- a bizottságok és a képviselők munkájának segítésében,
- a kinevezési és a testület hatáskörébe tartozó választási ügyek előkészítésében.
- [61] Az alpolgármester a Közös Önkormányzatai Hivatal épületében minden második pénteki napon tart ügyfélfogadást 08.00 órától – 12.00 óráig.
29. §
Polgármester, alpolgármester helyettesítése
A polgármesteri és alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége, illetve tartós akadályoztatása esetén az eljárási szabályok:
- Ha a polgármesteri és az alpolgármesteri tisztség egyidejűleg nincs betöltve, illetve tartósan akadályozva vannak tisztségük ellátásában, ez esetben a képviselő-testület összehívására, működésére, az ülés vezetésére vonatkozóan a hatáskört a korelnök gyakorolja.
- Tartós akadályoztatásnak minősül:
a) 30 napot meghaladó betegség, külszolgálat,
b) büntető vagy egyéb eljárás miatti tisztségből való felmentés,
c) 30 napot meghaladó fizetés nélküli szabadság.
30. §.
A jegyző
- A képviselő-testület - pályázat alapján - a jogszabályban megállapított képesítési követelménynek megfelelő jegyzőt nevez ki határozatlan időtartamra.
- A jegyző vezeti a képviselő-testület hivatalát. A közös hivatal ügyrendjének tervezetét - az érintett polgármesterek véleményének kikérésével - a jegyző készíti el és terjeszti jóváhagyásra a képviselő-testület ülésére. A jegyző gondoskodik az önkormányzat működésével kapcsolatos feladatok ellátásáról.
Ebben a körben:
- előkészíti a képviselő-testületi ülést, a bizottságok elé kerülő előterjesztéseket,
- ellátja a testületek, a bizottságok szervezési és ügyviteli tevékenységével kapcsolatos feladatokat,
- [62] a hatáskörébe tartozó ügyekben szabályozza a kiadmányozás rendjét, gyakorolja a munkáltatói jogkört a Közös Önkormányzati Hivatal köztisztviselői tekintetében.”
- tanácskozási joggal részt vesz a testület és a bizottságok ülésein,
- törvényességi észrevételeket tehet a döntés-előkészítés során vagy az előterjesztés vitájában,
- gondoskodik a testületi ülés jegyzőkönyvének elkészítéséről, azt a polgármesterrel együtt írja alá.
- a jegyző egyéb főbb feladatai:
- döntésre előkészíti a polgármester hatáskörébe tartozó államigazgatási ügyeket,
- ellátja a jogszabályban előírt államigazgatási feladatokat és a hatósági hatásköröket,
- dönt a hatáskörébe utalt ügyekben,
- ellátja az államigazgatási tevékenység korszerűsítésével összefüggő feladatokat.
- véleményt nyilvánít (állást foglal) a polgármester, alpolgármester és bizottság elnökének kérésére jogértelmezési kérdésekben.
- javaslatot tesz az önkormányzat döntéseinek felülvizsgálatára,
- gondoskodik az SZMSZ mellékleteinek naprakész állapotban tartásáról.
[63](4)A jegyzőre átruházott feladat és hatáskörök:
Közútkezelői feladatok: A helyi közutak tekintetében a közúti közlekedésről szóló 1988. évi I. törvény 7. § (3) bekezdése, a 14. § (1) bekezdés a) pontja, a 34. § (4) bekezdése, a 36. § (3) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján a közút kezelőjén a jegyzőt kell érteni.
[64](5) A jegyzőt az aljegyző helyettesíti. A jegyzői és az aljegyzői tisztség egyidejű betöltetlensége, vagy tartós akadályoztatásuk esetén a jegyzői feladatokat - legfeljebb hat hónap időtartamra - Siket Sándor vezető-tanácsos látja el."
VIII. FEJEZET
[65] Közös Önkormányzati Hivatal
31. §.
- [66]A Képviselő-testület a hatáskörébe tartozó önkormányzati ügyek előkészítésére, az önkormányzati döntések végrehajtására, a testületek működésével kapcsolatos adminisztratív feladatok és a jogszabályokban előírt államigazgatási feladatok ellátására Vámosatya, Gelénes, Tiszavid, Csaroda, Tákos, Hetefejércse községek képviselő-testületeivel közösen egységes hivatalt hoz létre.
A hivatal elnevezése: Csarodai Közös Önkormányzati Hivatal
Székhelye: 4844 Csaroda, Beregszászi u. 14/B.
- A költségvetés határozza meg a [67] Közös Önkormányzati Hivatal működéséhez szükséges előirányzatokat, működési fenntartási költségeket.
- [68] A Közös Önkormányzati Hivatal ügyrendjét a 3. számú melléklet tartalmazza.
- [69]A Közös Önkormányzati Hivatalt létrehozó képviselő-testületek együttes ülése dönt:
- a jegyző kinevezéséről és a fegyelmi büntetésének kiszabásáról,
- a Közös Önkormányzati HIvatal költségvetéséről.
- [70] A Közös Önkormányzati Hivatal köteles ellátni a bizottságok működésével, képviselő-testület és a polgármester által meghatározott feladatokat.
- A jegyző:
- előkészíti a képviselő-testület elé kerülő előterjesztéseket, tájékoztatja a képviselő-testületet a hivatal munkájáról, az ügyintézéséről.
- képviselő-testületi üléseken a jegyző vagy megbízottja köteles részt venni,
- felügyeli a képviselő-testület ülésének törvényességét az előterjesztésre hozott határozatra és rendeletekre vonatkozóan köteles a törvénysértést jelezni.
- évente beszámol a képviselő-testületnek a körjegyzőség munkájáról.
- A települési képviselő a hivataltól a jegyző útján igényelheti a képviselői munkához szükséges tájékoztatást, ügyviteli közreműködést. Közérdekű ügyben kezdeményezheti a képviselő-testület hivatalának intézkedését, amelyre a hivatal 15 napon belül érdemi választ köteles adni.
- A hivatali szervezet dolgozóját a tudomására jutott állami, szolgálati és üzleti (magán) titok tekintetében titoktartási kötelezettség terheli. E titoktartási kötelezettség – az adatvédelemről szóló törvény rendelkezésének alapul vételével – kiterjed az ügyfél személyiségi jogainak védelmére is.
- [71] A Közös Önkormányzati Hivatal dolgozóinak – ide nem értve a jegyzőt – napi munkaideje Tiszaszalkán hétfő – csütörtök 07.30 órától – 16.00 óráig, pénteken 07.30 órától – 13.30 óráig tart. A jegyző heti 40 órában rugalmas munkaidő beosztásban látja el feladatát, mely során – fő szabály szerint – munkaideje Tiszaszalkán kedden 08.00 órától – 12.30 óráig, szerdán 12.30 órától – 16.00 óráig tart.
- [72] Tiszaszalkán a Közös Önkormányzati Hivatal ügyfélfogadási ideje minden nap 08.00 órától – 12.00 óráig míg a jegyző ügyfélfogadási ideje kedden 08.00 órától – 12.30 óráig tart.
32. § [73]
A Közös Önkormányzati Hivatalban a vagyonnyilatkozat tételi kötelezettséggel járó képzettségi pótlékra jogosító munkaköröket a Közös Önkormányzatai Hivatal SZMSZ-e tartalmazza.
IX. FEJEZET
A TÁRSULÁSOK
33. §
- Az önkormányzat a feladatainak hatékonyabb, célszerűbb, gazdaságosabb megoldása érdekében társulásokban vesz részt.
X. FEJEZET
A LAKOSSÁGGAL VALÓ KAPCSOLATI FORMÁK, LAKOSSÁGI FÓRUMOK
34. §.
Helyi népszavazás, népi kezdeményezés
- A képviselő-testület köteles kitűzni a helyi népszavazást, ha az 200 fő választópolgár kezdeményezte.
- A helyi népszavazás, népi kezdeményezés ügyében aláírást gyűjteni a települési önkormányzat jegyzője által – az átadását követő három napon belül – hitelesített (aláírt és bélyegzővel ellátott) ív másolatában lehet. Helyi népszavazás kezdeményezése esetén minden aláírást gyűjtő ívnek azonos módon tartalmaznia kell:
- A népszavazásra bocsátandó kérdést (kérdéseket)
- Az aláírási ívnek az alábbi adatokat kell tartalmaznia:
- olvasható családi név
- lakcím
- személyi azonosító
- saját kezű aláírás
Az aláírásokat sorszámmal, az ívet oldalszámmal kell ellátni.
Az aláírásgyűjtő ívet a népszavazásra javasolt kérdéssel kell kezdeni.
Az aláírásoknak a kérdéssel azonos oldalon kell szerepelni.
35. §.
- A polgármesternek leadott aláírásgyűjtő íveket a polgármester a helyi választási bizottság elnökének adja át ellenőrzés végett.
- A helyi választási bizottság ellenőrzése magába fogalja a jelen SZMSZ -ben előírt számszerűség ellenőrzését, valamint a helyi népszavazást, népi kezdeményezést kezdeményező választópolgároknak az azonosítását kizárólag a választójogosultság és a lakhely megállapítása céljából. A helyi választási bizottság eseti jelleggel az aláírások valódiságát is ellenőrizheti. Az ellenőrzéshez a körjegyzőség hivatala segítséget nyújt.
- A helyi választási bizottság az aláírásgyűjtő íveknek a polgármestertől történt átvételét követő 5 napon belül elvégzi az ellenőrzést, ívenként feltünteti a valós, elfogadott kezdeményezők számát, az íveket a választási bizottság elnöke aláírja és átadja a polgármesternek.
36. §.
A helyi népszavazást a helyi választási bizottság bonyolítja le, mely - mivel Tiszaszalka egy szavazókörrel rendelkező település - ellátja a szavazatszámláló bizottság feladatait is.
37. §.
- A helyi népszavazásra irányuló kezdeményezésről a képviselő-testület a legközelebbi ülésén, de legkésőbb egy hónapon belül határoz.
- A helyi népszavazást a képviselő-testület lehetőleg egy munkanapra tűzi ki.
- A helyi népszavazás kitűzésével egyidejűleg a képviselő-testület megállapítja a népszavazás lebonyolításával kapcsolatos határidőket és intézkedik a népszavazás elrendeléséről szóló határozat közzétételéről.
- A képviselő-testület a helyi népszavazás rendeléséről szóló határozatában a kezdeményezők szándékának megfelelően meghatározza a helyi népszavazásra bocsátandó kérdés szövegét és kitűzi a népszavazás időpontját. Az aláírásgyűjtő íveken megjelölt kérdés és az elrendelő határozatban szereplő kérdés között eltérés nem lehet.
- A helyi népszavazás lebonyolításának költségei az önkormányzatot terhelik.
- A helyi népszavazás lebonyolításánál a helyi önkormányzati képviselők és polgármesterek választásáról szóló törvénynek a választók nyilvántartásáról, a szavazókörökről, a választási szervekről, a szavazásról szóló rendelkezéseit kell megfelelően alkalmazni.
- A helyi népszavazás eredményéről a helyi választási bizottság tájékoztatja a képviselő-testületet.
- (Jogorvoslati rendelkezések) A helyi népszavazással kapcsolatos jogorvoslati lehetőséget a 2000. évi XXII. tv. 4. §-a tartalmazza.
- A népi kezdeményezés útján a képviselő-testület elé terjeszthető minden olyan ügy, amelynek eldöntése a képviselő-testület hatáskörébe tartozik.
- Legalább 60 választópolgár nyújthat be népi kezdeményezést a polgármesterhez.
- A képviselő-testület a népi kezdeményezés tárgyalásáról a legközelebbi ülésén, de legkésőbb egy hónapon belül dönt.
38. §.
Lakossági fórumok
Falugyűlés
- A képviselő-testület évente egy alkalommal falugyűlést hív össze, melyen a polgármester tájékoztatást ad a képviselő-testület éves munkájáról, az önkormányzat éves költségvetése, valamint a vagyongazdálkodás helyzetéről.
- A falugyűlést - annak megtartását megelőzően legalább 5 nappal - hangosbemondó útján ki kell hirdetni, a kihirdetésről a polgármester gondoskodik.
- A falugyűlés a képviselő-testület döntése alapján közmeghallgatással egy napra is meghirdethető, azonban ilyen esetben a közmeghallgatást és a falugyűlést technikailag is jól el kell választani egymástól.
- A falugyűlést a polgármester vezeti, melyre meg kell hívni a képviselőket, a jegyzőt, a Hivatal dolgozóit.
- A falugyűlésről két példányban jegyzőkönyvet kell készíteni, mely tartalmazza a jelenlévő állampolgárok számát, a polgármester tájékoztatójának lényegét, a felszólalók nevét, hozzászólásaik lényegét, a polgármester hozzászólásokra adott válaszát.
39. §.
Közmeghallgatás
- [79] Fontosabb szabályai:
- A közmeghallgatás alkalmával az állampolgárok és a településen működő társadalmi szervezetek, egyesületek, civil szerveződések képviselői közérdekű ügyben a képviselő-testülethez, az egyes települési képviselőkhöz, a polgármesterhez, alpolgármesterhez, vagy jegyzőhöz kérdéseket intézhetnek, illetőleg közérdekű javaslatokat tehetnek.
- A közmeghallgatás helyéről, idejéről, az esetleges ismertetésre, vagy tárgyalásra kerülő tárgykörökről a (2) bekezdésben említett a községháza hirdetőtábláján, a helyi újság útján kell tájékoztatni a rendezvény előtt legalább 8 nappal.
- A közmeghallgatást a polgármester vezeti.
- A közmeghallgatásról jegyzőkönyv készül, melyre értelemszerűen vonatkoznak a képviselő-testület jegyzőkönyvére irányadó szabályok. A jegyzőkönyv összeállításáról a jegyző gondoskodik.
XI. FEJEZET
40. §.
Az önkormányzat vagyona
- A képviselő-testület az önkormányzati vagyontárgyak számbavételére, elidegenítésére, megterhelésére, vállalkozásba vitelére, illetőleg más célú hasznosítására külön rendeletet alkot.
- Az önkormányzat tulajdonára és gazdálkodására vonatkozó részletes szabályokat külön önkormányzati rendelet határozza meg. Ebben a rendeletben kell megállapítani:
- a törzsvagyon forgalomképtelen és korlátozottan forgalomképtelen tárgyait, valamint azokat a feltételeket, amelyekre figyelemmel kell lenni a vagyontárgyakról való rendelkezés során.
- forgalomképes egyéb vagyontárgyak.
- A képviselő-testület hitelt csak abban az esetben vesz fel, amennyiben más finanszírozási mód nem lehetséges vagy gazdaságilag célszerűtlen.
- A polgármester az önkormányzati vagyon helyzetének alakulásáról köteles tájékoztatni az állampolgárokat.
41. §.
Az önkormányzat költségvetése
- A képviselő-testület költségvetését az önkormányzat külön rendeletben határozza meg. A költségvetés összeállításának részletes szabályait az államháztartásról szóló törvény, a finanszírozás rendjét és az állami hozzájárulás mértékét évenként a Magyar Köztársaság költségvetéséről szóló törvény határozza meg. [80]
- A gazdálkodásra vonatkozó részletes előírásokat a költségvetésről szóló rendelet állapítja meg.
42. §.
Az önkormányzati gazdálkodás főbb szabályai
- A képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert, hogy az átmenetileg szabad pénzeszközök lekötéséről, vagy befektetéséről a jogszabályok és az SZMSZ figyelembevételével saját hatáskörében döntsön, melyről a testületet folyamatosan tájékoztatni köteles.
- Az önkormányzat gazdálkodási feladatait a Hivatal látja el. E körben különösen:
- a PM által előírt módon és időben elkészíti a költségvetési tájékoztatót, a költségvetési beszámolót, valamint a havi pénzforgalmi információt, s mindezeket megküldi a MÁK részére,
- beszedi az önkormányzat saját bevételét
- „leigényli” a MÁK-tól a címzett- és céltámogatásokat,
- gondoskodik az önkormányzat által létrehozott és működtetett intézmények pénzellátásáról,
- biztosítja az önkormányzat pénzforgalmi szemléletű kettős könyvvitelének szabályszerű vezetését, s ezen belül kialakítja a saját, valamint az intézmények könyvvitelének számlarendjét,
- biztosítja az önkormányzat törzsvagyonának elkülönített nyilvántartását,
- elkészíti az önkormányzat éves vagyonellátását, s azt csatolja az évi végi költségvetési beszámolóhoz,
- előkészíti az önkormányzat éves vagyonleltárát és azt csatolja az év végi költségvetési beszámolóhoz, az intézmények vezetői egy személyben felelősek az intézmény gazdálkodásának szabályszerűségéért.
- az önkormányzat költségvetési számláját kezelő pénzintézeten keresztül gondoskodik az önkormányzat tartozásainak és az önkormányzat intézményei működési kiadásainak a kiegyenlítéséről, illetőleg teljesítéséről.
- A Hivatal és az Önkormányzat által működtetett intézmények vezetői a kisebb összegű készpénz kifizetéseiket a házi pénztárban kezelt ellátmányból – a házipénztárban meghatározott szabályok szerint – teljesítik.
43. §.
Az önkormányzat gazdálkodásának ellenőrzése
- Az önkormányzat gazdálkodását az Állami Számvevőszék ellenőrzi.
- A saját intézmények pénzügyi ellenőrzését a Képviselő-testület belső ellenőr útján látja el.
- Az ellenőrzési nyomvonal tartalmazza a költségvetési szerv tervezési, pénzügyi, lebonyolítási és ellenőrzési folyamatainak szöveges és táblázatba foglalt ábrákkal szemléltetett leírását, amely tartalmazza a felelősségi információs szinteket és a belső ellenőrzéseket. A költségvetési ellenőrzést (ellenőrzési nyomvonalt) az SZMSZ 9. sz. melléklete tartalmazza.
XII. FEJEZET
VEGYES ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK
44. §.
- A Szervezeti és Működési Szabályzat (SZMSZ) megalkotásáról szóló rendelet 2007. április 24-én lép hatályba.
- Az SZMSZ mellékleteinek folyamatos és naprakész vezetéséről a körjegyző gondoskodik.
- Az SZMSZ hatálybalépésével hatályát veszti az SZMSZ megalkotásával összefüggő, valamint korábban megalkotott rendelet, így a 15/2005. (XI. 1.) 15/2006. (X. 17.) 17/2006. (XI. 26.) rendelet.
Lapos István Pampuchné Kázmér Irén
polgármester körjegyző
Záradék
A módosított rendelet 2011. október 15. napján kihirdetésre került.
Tiszaszalka, 2011. október 15.
Lipták József
körjegyző
Záradék:
A 8/2013. (IX. 12.) rendelettel módosított 4/2007. (IV. 24.) önkormányzati rendelet 2013. szeptember 11. napján kihirdetésre került.
Tiszaszalka, 2013. szeptember 11.
Dr. Szűcs László
Jegyző
Záradék:
A 4/2014. (II. 26.) rendelettel módosított 4/2007. (IV. 24.) önkormányzati rendelet 2014. március 26. napján kihirdetésre került.
Tiszaszalka, 2014. március 26.
Dr. Szűcs László
Jegyző
Záradék:
A 8/2014. (XI. 28.) rendelettel módosított 4/2007. (IV. 24.) önkormányzati rendelet 2014. november 27. napján kihirdetésre került.
Tiszaszalka, 2014. november 27. Dr. Szűcs László
Jegyző
Záradék:
A 4/2016. (III. 10.) rendelettel módosított 4/2007. (IV. 24.) önkormányzati rendelet 2016. március 9. napján kihirdetésre került.
Tiszaszalka, 2016. március 9. Dr. Szűcs László
jegyző
Záradék:
A 11/2017. (VII. 28.) rendelettel módosított 4/2007. (IV. 24.) önkormányzati rendelet 2017. július 27. napján kihirdetésre került.
Tiszaszalka, 2017. július 27.
Dr. Szűcs László
jegyző
Módosította a 8/2013. (IX. 12.) rendelet. Hatályos: 2013. 09. 12-től.
Módosította a 8/2011.(X. 15.) rendelet. Hatályos: 2011.10.15-től.
Módosította a 8/2011.(X. 15.) rendelet. Hatályos: 2011.10.15-től
Módosította a 8/2011.(X. 15.) rendelet. Hatályos: 2011.10.15-től
A rendelet szövegét a 4/2016 (III. 10.) önkormányzati rendelet 1 §-a módosította. Hatályos: 2016. 03. 10.-től
A rendelet szövegét a 4/2016. (III. 10.) önkormányzati rendelet 1 § (2) bekezdése módosította. Hatályos: 2016. 03. 10-től
A rendelet szövegét a 4/2016. (III. 10.) önkormányzati rendelet 3 § (3) bekezdése módosította. Hatályos: 2016. 03.10.-től
Módosította a 8/2013. (IX. 12.) rendelet. Hatályos: 2013. 09. 12-től
Módosította a 8/2013. (IX. 12.) rendelet. Hatályos: 2013. 09. 12-től
Hatályon kívül helyezte a 8/2013. (IX. 12.) rendelet. Hatálytalan: 2013. 09. 12.
Hatályon kívül helyezte a 8/2013. (IX. 12.) rendelet. Hatálytalan: 2013. 09. 12.
Hatályon kívül helyezte az „utasításokat adhat” szövegrészt a 8/2011.(X.15.) rendelet. Hatálytalan: 2011.10.15.
Hatályon kívül helyezte a 8/2011. (X. 15.) rendelet. Hatálytalan: 2011. 10. 15.
Módosította a 8/2013, (IX. 12.) rendelet. Hatályos: 2013. 09. 12.
Módosította a 8/2013, (IX. 12.) rendelet. Hatályos: 2013. 09. 12
Hatályon kívül helyezte a 8/2013. (IX. 12.) rendelet. Hatálytalan: 2013. 09. 12.
Hatályon kívül helyezte a 8/2013. (IX. 12.) rendelet. Hatálytalan: 2013. 09. 12.
Módosította a 8/2013. (IX. 12.) rendelet. Hatályos: 2013. 09. 12-től
Hatályon kívül helyezte a „a nyilvános ülésre meg kell hívni a helyi Falu TV szerkesztőjét közvetítés végett” szövegrészt. 8/2011. (X. 15.) rendelet. Hatálytalan: 2011. 10. 15
Hatályon kívül helyezte a 8/2011. (X. 15.) rendelet. Hatálytalan: 2011. 10. 15
Hatályon kívül helyezte a 8/2011. (X. 15.) rendelet. Hatálytalan: 2011. 10. 15
Kiegészítette a 8/2013. (IX. 12.) rendelet. Hatályos: 2013. 09. 12-től
Módosította a 8/2011.(X. 15.) rendelet. Hatályos: 2011.10.15-től
Módosította a 8/2013. (IX. 12.) rendelet. Hatályos: 2013. 09. 12-től
Hatályon kívül helyezte a 8/2011. (X. 15.) rendelet. Hatálytalan: 2011. 10. 15
Hatályon kívül helyezte a 10/2009.(IX. 20.) rendelet. Hatálytalan: 2009.10.01-től.
Módosította a 8/2011.(X. 15.) rendelet. Hatályos: 2011.10.15-től
Hatályon kívül helyezte a 8/2011. (X. 15.) rendelet. Hatálytalan: 2011. 10. 15
Módosította a 8/2013. (IX. 12.) rendelet. Hatályos: 2013. 09. 12-től
Módosította a 8/2013. (IX. 12.) rendelet. Hatályos: 2013. 09. 12-től
Módosította a 8/2013. (IX. 12.) rendelet. Hatályos: 2013. 09. 12-től
Hatályon kívül helyezte a 8/2011. (X. 15.) rendelet. Hatálytalan: 2011. 10. 15
Hatályon kívül helyezte a 8/2011. (X. 15.) rendelet. Hatálytalan: 2011. 10. 15
Módosította a 8/2014. (XI. 28.) rendelet. Hatályos: 2014. 11. 28-től
Módosította a 10/2009.(IX.20.) rendelet. Hatályos: 2009.10.01-től.
Beiktatta a 10/2009.(IX.20.) rendelet. Hatályos: 2009.10.01-től.
Hatályon kívül helyezte a 8/2011. (X. 15.) rendelet. Hatálytalan: 2011. 10. 15
Hatályon kívül helyezte a 8/2013. (IX. 12.) rendelet. Hatálytalan: 2013. 09. 12
Módosította a 8/2013.(IX. 12.) rendelet. Hatályos: 2013. 09. 12-től.
Módosította a 8/2013.(IX. 12.) rendelet. Hatályos: 2013. 09. 12-től.
Hatályon kívül helyezte a 8/2011. (X. 15.) rendelet. Hatálytalan: 2011. 10. 15
Hatályon kívül helyezte a 8/2011. (X. 15.) rendelet. Hatálytalan: 2011. 10. 15
Módosította a 8/2013.(IX. 12.) rendelet. Hatályos: 2013. 09. 12-től.
Hatályon kívül helyezte a 8/2011. (X. 15.) rendelet. Hatálytalan: 2011. 10. 15
Módosította a 8/2013.(IX. 12.) rendelet. Hatályos: 2013. 09. 12-től.
Módosította a 8/2013.(IX. 12.) rendelet. Hatályos: 2013. 09. 12-től.
Hatályon kívül helyezte a 6/2010. (10. 15.) rendelet. Hatálytalan: 2010. 10.16-tól.
Módosította a 8/2011.(X. 15.) rendelet. Hatályos: 2011.10.15-től
Hatályon kívül helyezte a 8/2011. (X. 15.) rendelet. Hatálytalan: 2011. 10. 15
Hatályon kívül helyezte a 8/2011. (X. 15.) rendelet. Hatálytalan: 2011. 10. 15
Hatályon kívül helyezte a 8/2011. (X. 15.) rendelet. Hatálytalan: 2011. 10. 15
Módosította a 8/2011.(X. 15.) rendelet. Hatályos: 2011.10.15-től
Hatályon kívül helyezte a 8/2011. (X. 15.) rendelet. Hatálytalan: 2011. 10. 15
Hatályon kívül helyezte a 8/2011. (X. 15.) rendelet. Hatálytalan: 2011. 10. 15
Hatályon kívül helyezte a 6/2010. (X. 15.) rendelet. Hatálytalan: 2010. 10.16-tól.
A rendelet szövegét a 4/2016 (III. 10.) önkormányzati rendelet 2. §-a módosította. Hatályos: 2016. 03. 10.-től
Hatályon kívül helyezte a 8/2011. (X. 15.) rendelet. Hatálytalan: 2011. 10. 15
Módosította a 8/2011.(X. 15.) rendelet. Hatályos: 2011.10.15-től
Módosította a 8/2013.(IX. 12.) rendelet. Hatályos: 2013. 09. 12-től.
Módosította a 8/2013.(IX. 12.) rendelet. Hatályos: 2013. 09. 12-től.
Kiegészítette a 11/2017. (VII. 28.) önkormányzati rendelet 1 §-a. Hatályos: 2017. 07. 28.-tól
Módosította a 8/2013.(IX. 12.) rendelet. Hatályos: 2013. 09. 12-től
A rendelet szövegét a 4/2016. (III. 10.) önkormányzati rendelet 4 §-a módosította. Hatályos: 2016. 03. 10.-től
Módosította a 8/2013.(IX. 12.) rendelet. Hatályos: 2013. 09. 12-től
Módosította a 8/2013.(IX. 12.) rendelet. Hatályos: 2013. 09. 12-től
Módosította a 8/2013.(IX. 12.) rendelet. Hatályos: 2013. 09. 12-től
Módosította a 8/2013.(IX. 12.) rendelet. Hatályos: 2013. 09. 12-től
Módosította a 8/2013.(IX. 12.) rendelet. Hatályos: 2013. 09. 12-től
Módosította a 8/2013.(IX. 12.) rendelet. Hatályos: 2013. 09. 12-től
Módosította a 8/2013.(IX. 12.) rendelet. Hatályos: 2013. 09. 12-től
Hatályon kívül helyezte a 8/2014. (XI. 28.) rendelet. Hatálytalan: 2014. 11. 28.
Hatályon kívül helyezte a 8/2013. (IX. 12.) rendelet. Hatálytalan: 2012. 09. 12.
Hatályon kívül helyezte a 8/2014. (XI. 28.) rendelet. Hatálytalan: 2014. 11. 28.
Hatályon kívül helyezte a 8/2014. (XI. 28.) rendelet. Hatálytalan: 2014. 11. 28
Hatályon kívül helyezte a 8/2011. (X. 15.) rendelet. Hatálytalan: 2011. 10. 15.
Hatályon kívül helyezte a „A képviselő-testület szükség szerint, de legalább évente egy esetben közmeghallgatást tart ” szövegrészt a 8/2011.(X.15.) rendelet. Hatálytalan: 2011.10.15
Hatályon kívül helyezte a „A Képviselő-testület az Önkormányzat költségvetéséről rendeletet alkot.” szövegrészt a 8/2011.(X.15.) rendelet. Hatálytalan: 2011.10.15
Hatályon kívül helyezte a 8/2011. (X. 15.) rendelet. Hatálytalan: 2011. 10. 15
Hatályon kívül helyezte a 8/2011. (X. 15.) rendelet. Hatálytalan: 2011. 10. 15
Hatályon kívül helyezte a 8/2011. (X. 15.) rendelet. Hatálytalan: 2011. 10. 15
Hatályon kívül helyezte a 8/2011. (X. 15.) rendelet. Hatálytalan: 2011. 10. 15