Pusztamonostor Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 8/2019. (X. 25.) önkormányzati rendelete

Pusztamonostor Községi Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról

Hatályos: 2023. 12. 02- 2024. 01. 26

Pusztamonostor Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 8/2019. (X. 25.) önkormányzati rendelete

Pusztamonostor Községi Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról

2023.12.02.

Pusztamonostor Községi Önkormányzat Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában foglalt felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében, valamint a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 53. § (1) bekezdésben foglalt feladatkörében a következő rendeletet alkotja:

I. Fejezet

Alapvető rendelkezések, az önkormányzat szervezete

1. Alapvető rendelkezések

1. § (1) Pusztamonostor településen az Alaptörvény 31. cikk (1) bekezdése és a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény (a továbbiakban: Mötv.) 3. § (1)-(2) bekezdése alapján a jogszabályban foglalt feladatok végrehajtására települési önkormányzat (a továbbiakban: önkormányzat) működik.

(2) Az önkormányzat megnevezése Pusztamonostor Községi Önkormányzat, székhelye a Községháza, melynek címe 5125 Pusztamonostor, Szabadság út 74.

2. § (1) Az önkormányzat jelképei a település címere és zászlaja.

(2) A település ünnepe a Családi Nap, melyet az önkormányzat minden évben május utolsó szombatján ünnepel.

(3) Az önkormányzat hivatalos honlapjának címe a www.pusztamonostor.hu.

(4) Az önkormányzat elismerésben részesíti azokat a természetes vagy jogi személyeket, jogi személyiséggel nem rendelkező szervezeteket; akik, vagy amelyek tevékenysége kiemelkedően Pusztamonostor érdekeit szolgálja.

(5) Az önkormányzat jelképeinek részletes leírását, az azok használatára vonatkozó szabályokat; a Pusztamonostorért díj adományozásának feltételeit külön rendelet tartalmazza.

2. Az önkormányzat szervezete

3. § (1) Feladatai ellátását az önkormányzat a képviselő-testület és szervei útján biztosítja (1. melléklet). A képviselő-testület szervei annak bizottsága, a polgármester, a jegyző, és a közös önkormányzati hivatal (a továbbiakban: hivatal).

(2) A képviselő-testület, szervei elnevezését, tagjainak nevét és tisztségét e rendelet 1. melléklete tartalmazza.

4. § (1) Az önkormányzat a képviselő-testület és szervei útján biztosítja a rábízott kötelezően ellátandó és önként vállalt feladatok ellátását. Az önkormányzat önként vállalja közfeladat ellátását:

a) ha a jogszabályban foglalt feltételek fennállnak,

b) azt a polgármester javasolja és

c) a feladat ellátásának fedezete hosszú távon megalapozott.

(2) A képviselő-testület dönt minden olyan önkormányzati ügyben, amelyet jogszabály nem utal szerve hatáskörébe. Az állandó bizottság feladat- és hatáskörét, e rendelet 2. melléklete tartalmazza.

II. Fejezet

Az önkormányzat működése

3. Az önkormányzat működésének alapjai

5. § Az önkormányzat a képviselő-testület tagjai megválasztását követő hat hónapon belül meghatározza a megválasztás időtartamára gazdasági programját és fejlesztési tervét az Mötv. 116. § (3) bekezdése szerinti tartalommal. A gazdasági program és fejlesztési terv előkészítéséért és végrehajtásáért a polgármester felel, a végrehajtásról legalább évente tájékoztatja a testületet.

6. § A képviselő-testület minden év december hónapban meghatározza a következő évre vonatkozó munkatervét, amely tartalmazza:

a) a képviselő-testület soros üléseinek időpontját, amely nem lehet kevesebb, mint hat;

b) valamint a soros ülésen a gazdasági program és fejlesztési tervvel kapcsolatban tárgyalni kívánt, és a jogszabályban előírt kötelező napirendi pontokat.

4. A képviselő-testület ülései, azok összehívása

7. § A képviselő-testület döntéseit nyilvános vagy zárt ülésen hozza, melynek összehívásáról a polgármester meghívó kiküldésével gondoskodik. A meghívó tartalmazza az ülés helyét és időpontját, az összehívó nevét és aláírását és a tervezett napirendi pontokat. A meghívott személyt az ülésen tanácskozási jog illeti meg.

8. § (1) A nyilvános ülésen bárki jelen lehet. Nyilvános ülés az alakuló ülés, a soros ülés, a soron kívüli ülés és a közmeghallgatás.

(2) A soron kívüli ülésre meg kell hívni:

a) a képviselő-testület tagjait,

b) a jegyzőt,

c) a napirendi ponttal érintett személyt,

d) a polgármester döntése alapján bárkit, akinek a jelenléte a napirendi pont tárgyalása során lényeges,

e) akinek a meghívását jogszabály kötelezővé teszi.

(3) A soros ülésre meg kell hívni:

a) a (2) bekezdésben foglalt személyeket,

b) az önkormányzati intézmény vezetőjét,

c) a Jászberényi Járási Hivatal vezetőjét,

d) a Jászfényszarui rendőrőrs parancsnokát,

e) a Jászfényszarui Római Katolikus Egyházközség Plébánosát,

f) a helyi civil szervezetek és önszerveződő közösségek vezetőit.

(4) Az alakuló ülésre és a közmeghallgatásra meg kell hívni:

a) a (2)-(3) bekezdésben foglalt személyeket,

b) a település országgyűlési képviselőjét,

c) a Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Kormányhivatal Kormánymegbízottját.

(5) A meghívót a meghívottaknak legalább az ülést megelőző 5 nappal meg kell küldeni. A nyilvános ülések meghívóját az önkormányzat hivatalos honlapján és hirdetőtábláján is közzé kell tenni.

(6) A meghívót a (2) b) pont és a (3) d) pont szerinti személyekkel – amennyiben annak lehetőségei fennállnak - elektronikus úton kell közölni.

(7) A napirendi pontokhoz készült írásos előterjesztést a (2) bekezdésben foglalt személyeknek kell megküldeni az ülést megelőzően legalább 3 nappal.

(8) Zárt ülésre csak annak kell a meghívót megküldeni, aki az Mötv. 46. § (3) bekezdés alapján rész vesz, illetve aki ugyanezen § alapján meghívása esetén részt vehet. A meghívásáról a képviselő-testület valamely tagja javaslatára a polgármester dönt.

9. § (1) A soron kívüli ülést a polgármester - egyetértése esetén - a képviselő-testület tagjának, vagy a jegyzőnek a napirendi pontot is tartalmazó indítványára, illetve saját jogán hívja össze.

(2) Ha a polgármester az (1) bekezdésben foglalt indítvánnyal nem ért egyet, de az indítványozót legalább a képviselők egynegyede támogatja, úgy a képviselő-testület összehívását nem tagadhatja meg.

10. § Az önkormányzat minden év február hónapjában általános közmeghallgatást tart. A közmeghallgatásról szóló meghívó megküldésről és közzétételéről azt megelőzően legalább 10 nappal gondoskodni kell.

11. § Zárt ülést tart a képviselő-testület, ha azt törvény lehetővé teszi, a napirendi pont zárt ülésen történő tárgyalását a képviselő-testület bármely tagja kéri, és a képviselő-testület zárt ülés tartásáról dönt.

5. A képviselő-testületi ülésének rendje

12. §1 Az üléseket a polgármester távollétében, vagy tartós akadályoztatása esetén az alpolgármester hívja össze és vezeti. A polgármester és az alpolgármester együttes tartós távollétében, vagy akadályoztatása esetén az ülést a korelnök hívja össze és vezeti.

13. § (1) Az ülés megnyitását követően annak levezetője (a továbbiakban: polgármester) felhívja a képviselő-testület tagjait, hogy a napirendi pontok tárgyalásának sorrendjére, új napirend felvételére, vagy napirendi pont tárgyalásának mellőzésére vonatkozó ügyrendi javaslatukat tegyék meg. Az ügyrendi javaslatok megtárgyalását követően ügyrendi módosító javaslatot az ülésen kizárólag a polgármester terjeszthet elő.

(2) Az ülés napirendi pontjainak tárgyalásakor a polgármester lehetőséget biztosít a képviselő-testület tagjainak és a tanácskozási joggal az ülésen részt vevőknek, hogy a napirendi ponttal kapcsolatos véleményüket kifejtsék. A polgármester felhívja az ülés résztvevőjét a rend megtartására, ha olyan magatartást tanúsít, amely az ülés rendjét zavarja, így különösen, ha az üléshez jogosulatlanul hozzászól, hozzászólásában a tárgytól eltér, vagy a hozzászólás időtartama a 10 percet meghaladja.

(3)2

14. § (1) Az ülés napirendi pontjairól a képviselő-testület nyílt, név szerinti, vagy titkos szavazással dönt.

(2) Nyílt szavazás esetén a képviselő a polgármester kérdésére kézfeltartással jelzi, hogy a határozati javaslattal egyetért, a véleménye kinyilvánításától tartózkodik, vagy a határozati javaslattal nem ért egyet. A képviselő-testület főszabály szerint nyílt szavazással határoz. Név szerinti szavazást a képviselő-testület bármely képviselő kérésére elrendelhet, ha a döntést a képviselő-testület nyílt szavazással hozza.

(3) Titkos szavazást kell tartani:

a) az Mötv. 46. § (2) bekezdése szerinti ügyekben, ha legalább a jelen lévő képviselők egynegyede kéri,

b) Pusztamonostor díj adományozásakor,

c) törvényben meghatározott más esetben.

(4) Titkos szavazás során a képviselő-testület tagjai formailag azonos szavazólapon adják le szavazatukat. A szavazólapon a napirendi pont elnevezése, az igenlő és a nemleges döntés megjelölésére szolgáló felirat és jelölőnégyzet található. A képviselő a megfelelő jelölőnégyzetbe rajzolt két egymást metsző vonallal szavaz.

(5) A titkos szavazást lebonyolítását háromfős szavazatszámláló bizottság végzi. A szavazatszámláló bizottság elnökét és tagjait a polgármester javaslatára a képviselő-testület választja jelenlevő tagjai közül. A szavazatszámláló bizottság gondoskodik a szavazólapok urnába történő összegyűjtéséről és megszámlálásáról. A szavazás eredményét a bizottság elnöke ismerteti.

(6) A szavazásról jegyzőkönyv készül, amely tartalmazza az ülés időpontját, helyét, a napirendi pont megjelölését, a szavazatszámláló bizottság tagjainak nevét, a szavazatokat és a szavazás eredményét. A jegyzőkönyvet a szavazatszámláló bizottság tagjai és elnöke aláírásukkal hitelesítik.

15. § A képviselő-testület minősített többséggel hozza döntéseit:

a) képviselő döntésből történő kizárása,

b) hatáskör átruházása,

c) Pusztamonostorért díj adományozása ügyében,

d) a törvényben meghatározott esetekben.

6. A képviselő-testületi döntései és írásos dokumentumai

16. § Az ülésről jegyzőkönyv készül, amely a törvényben foglaltakon túl tartalmazza:

a) a napirendi ponttal kapcsolatos döntést előkészítő információk írásba foglalásának mellőzése esetén annak indokát,

b) a polgármesternek az ülés rendje, fenntartása érdekében tett intézkedéseit,

c) a törvényben meghatározottakat.

17. § (1) A képviselő-testület döntése határozat, vagy rendelet. A határozatokat naptári évente folyamatos sorszámmal kell jelölni, amely formájában megegyezik a rendeletre vonatkozó sorszámozással azzal a kitétellel, hogy a hatályba lépés időpontjának a határozat meghozatalának időpontját kell tekinteni. A határozat címében megegyezik a napirendi pont címével.

(2) A határozat rendelkező részét követően abban meg kell jelölni:

a) az annak végrehajtásáért felelőst, amely a hivatal szervezeti egysége, az önkormányzat intézménye lehet, és

b) a határozat végrehajtásának határnapját, folyamatos végrehajtás esetén ennek tényét.

18. § (1) A határozatok végrehajtását a jegyző ellenőrzi, ennek érdekében a végrehajtásért felelőstől jogosult tájékoztatást kérni, annak irataiba betekinteni. A soros ülések között lejárt határidejű határozatok végrehajtásáról a soros ülésen tájékoztatja a képviselő-testületet.

(2) A lejárt határidejű és végre nem hajtott határozatok esetében az (1) bekezdésben foglalt tájékoztatót követően a jegyző javaslatot tesz a határidő módosítására, a határozat szövegének végrehajtása érdekében történő módosítására, annak hatályon kívül helyezésére.

19. § (1) A képviselő-testület rendeleteit akkor kell helyben szokásos módon kihirdetettnek tekinteni, ha azt az önkormányzat hirdetőtábláján közzé teszi.

(2) A rendeleteket elfogadott, és módosító rendeleteivel egységes formában is közzé kell tenni az önkormányzat hivatalos honlapján.

7. A bizottság ülései

20. § A bizottság üléseire az 5-18. § szerinti rendelkezéseket az e alcímben felsorolt eltérésekkel kell alkalmazni azzal, hogy a polgármesteren bizottsági elnököt, a képviselő-testület tagjain bizottsági tagot kell érteni.

21. § A bizottság munkatervét az önkormányzat munkatervének elfogadását követő 30 napon belül fogadja el, amely tartalmazza az év során az önkormányzati munkatervvel kapcsolatos bizottsági feladatokat, a bizottság tervezett üléseinek időpontját.

22. § (1) A bizottság elnökének akadályoztatása vagy távolléte esetén a bizottság ülését a korelnök képviselő bizottsági tag hívja össze és vezeti. A meghívót a bizottság tagjain kívül meg kell küldeni:

a) a nem bizottsági tag képviselőknek, ideértve a polgármestert is,

b) a jegyzőnek és a hivatal szervezeti egységeinek vezetőinek,

c) a napirendi ponttal érintett személynek,

d) a bizottsági elnök döntése alapján bárkinek, akinek a jelenléte a napirendi pont tárgyalása során lényeges,

e) akinek a meghívását jogszabály kötelezővé teszi.

(2) A bizottság meghívóját nem kell közzé tenni.

(3) Az írásos előterjesztést a bizottság tagjain kívül részvételi szándékuk esetén az (1) b)-c) pontja szerinti személyeknek, és akinek a bizottság elnöke javasolja, kell megküldeni.

23. § Amennyiben a bizottság határozata kizárólag képviselő-testületi döntés előkészítésére irányul, úgy a határozatban nem kell a 17. § (2) bekezdése szerintieket feltüntetni, és a határozatról a bizottság elnöke tájékoztatja a képviselő-testületet annak ülésén.

7/A.3 Az önkormányzati hivatal

23/A. § (1) Az Önkormányzati Hivatal a Jászfényszaru Város Képviselő-testülete és Pusztamonostor Községi Önkormányzat Képviselő-testülete által létrehozott egységes szerv, melynek illetékességi területe kiterjed Jászfényszaru városra és Pusztamonostor községre. Az Önkormányzati Hivatal önálló jogi személy.

(2) Az Önkormányzati Hivatal gazdasági szervezettel rendelkező költségvetési szerv, gazdasági vezetője a Pénzügyi és Gazdasági Osztályvezető.

(3) Az Önkormányzati Hivatal munkaszervezetének az adott településen munkát végző részszerveit Jászfényszaru Város Polgármestere, illetve a Pusztamonostor Községi Önkormányzat Polgármestere irányítja.

(4) A Jegyző rendszeres tájékoztatást ad az Önkormányzati Hivatal működéséről a polgármestereknek.

23/B. § (1) Az Önkormányzati Hivatal egységes hivatal, melynek feladata az önkormányzatok működésével, valamint a polgármesterek és a jegyző feladat- és hatáskörébe tartozó ügyek döntésre való előkészítésével és végrehajtásával kapcsolatos feladatok ellátása, továbbá az önkormányzatok egymás közötti, valamint az állami szervekkel történő együttműködésének összehangolásában való közreműködés.

(2) Az Önkormányzati Hivatal működésével köteles elősegíteni:

a) a törvényesség betartását,

b) a képviselő-testület döntéseinek végrehajtását,

c) az állampolgári jogok érvényesülését.

(3) Az Önkormányzati Hivatalnak az ügyintézés során törekedni kell:

a) az anyagi és eljárási jogszabályok maradéktalan érvényre juttatására,

b) a hatékony, emberközpontú és gyors ügyintézésre, az ügyintézési határidő betartására,

c) az ügyintézés színvonalának emelésére, az ügyintézés jogszabályi kereteken belül történő egyszerűsítésére,

d) a gyakrabban előforduló hatósági ügyekben az ügyfelek ügyintézési felkészültségét, tájékoztatását elősegítő tájékoztatók, szórólapok, irat- és nyomtatvány-minták biztosítására.

(4) Az Önkormányzati Hivatal köztisztviselője köteles:

a) ügyfélfogadási időben az ügyfeleket fogadni,

b) az ügyiratokat az ügyvitelei szabályzat szerint kezelni,

c) az eljáró ügyintézők ügykörükben más belső szervezeti egység, külső szakhatóság, társszerv, szakterület ügyintézőjével együttműködni, egyeztetni, az egyeztetés tényét az ügyiratokban dokumentálni,

d) A munkaköri leírásában megjelölt feladatkört legjobb tudása szerint ellátni.

III. Fejezet

Az önkormányzat tisztségviselői

8. A polgármester, alpolgármester

24. § (1) A polgármester megbízatását főállásban látja el. A polgármester jutalmazására a bizottság tesz javaslatot.

(2) A polgármester az önkormányzat vezetője, felelős az önkormányzat tevékenységének szabályszerűségéért, az önkormányzat gazdálkodásáért.

(3) A polgármester feladatai különösen:

a) biztosítja az önkormányzat demokratikus működését, széleskörű nyilvánosságát,

b) szervezi a településfejlesztést és a közszolgáltatásokat,

c) segíti a települési képviselők, bizottság munkáját,

d) dönt a jogszabályban hatáskörébe utalt ügyekben,

e) gondoskodik a helyi fórumok szervezéséről, együttműködik a társadalmi szervezetekkel, különösen a lakosság önszerveződő közösségeivel,

f) dönt az önkormányzat célhoz nem kötött forrásai betétként történő elhelyezéséről,

g) dönt egyéb banki szolgáltatások igénybevételéről,

h) valaki életét, testi épségét, vagy egészségét; vagy az önkormányzat érdekét közvetlenül veszélyeztető helyzet elhárítása érdekében dönt a képviselő-testület helyett az Mötv. 68. § (2)-(3) bekezdés szerinti esetekben,

i) az önkormányzattól tiszteletdíjra jogosult személyek esetében javaslatot tesz a tiszteletdíj legfeljebb tizenkét havi megvonására, amennyiben az adott személy az önkormányzat működését zavarja, így különösen az önkormányzat és szervei ülésén megjelenési kötelezettségének nem tesz eleget,

j) a jegyző véleményének kikérésével az önkormányzat éves költségvetésében a polgármester számára meghatározott keret erejéig dönt minden olyan ügyben, amelyet jogszabály nem utal más szerv hatáskörébe, és a döntéssel járó vagyoni passzíva:

ja) egyszeri teher esetén az 500.000,- forint összeget,

jb) időszakonként ismétlődő teher esetén éves átlagban az 500.000,- forintot

nem haladja meg.

(4) A polgármester átruházott hatáskörben (5. számú melléklet) hozott döntéseiről köteles a soron következő képviselő-testületi ülésen beszámolni.

25. § Az alpolgármester társadalmi megbízatásban látja el feladatait. Az alpolgármester a polgármestert távollétében teljes jogkörrel helyettesíti, gyakorolja mindazokat a feladatokat, amelyeket az Mötv. és e Rendelet rendelkezései a polgármester feladataként előírnak.

9. A jegyző

26. § (1) A jegyző vezeti a hivatalt, ellátja a jogszabályban hatáskörébe utalt feladatokat. Dönt a hivatal feladatainak belső szervezeti egységek közötti megosztásáról.

(2) Amennyiben a képviselő-testület, vagy bizottsága jogszabálysértő döntést hoz, illetve az önkormányzat működése során jogszabálysértést tapasztal, azt 8 napon belül írásban jelzi a jogszabálysértést elkövetővel, egyúttal felhívja a jogszabályoknak megfelelő működésre.

(3) A rendelet 24. § (3) j) pontja alapján a polgármester döntését megelőzően azt véleményezi, vagy a véleménynyilvánítást megtagadja. A véleménynyilvánítás megtagadása esetén a polgármester döntési jogkörét nem gyakorolhatja.

27. § A jegyzői tisztség betöltetlensége, tartós akadályoztatása esetén a jegyzői feladatokat a jegyzőre irányuló képesítési előírásoknak megfelelő - a polgármester által kijelölt – hivatali köztisztviselő látja el.

10. A képviselő

28. § A képviselő főbb jogai és kötelezettségei:

a) részt vehet a Képviselő-testület döntéseinek előkészítésében, végrehajtásuk megszervezésében és ellenőrzésében;

b) a hivataltól igényelheti a képviselői munkájához szükséges tájékoztatást, ügyviteli közreműködést;

c) közérdekű ügyben kezdeményezheti a hivatal intézkedését, amelyre a hivatal 15 napon belül érdemi választ köteles adni,

d) felkérés alapján részt vesz a képviselő-testületi ülések előkészítésében, valamint a különböző vizsgálatokban;

e) kapcsolatot tart a település választópolgáraival, és a különböző önszerveződő lakossági közösséggel;

f) a polgármesternél előzetesen bejelenti, ha a Képviselő-testület ülésén nem tud részt venni, vagy egyéb megbízatásának teljesítése akadályba ütközik;

g)4 a települési képviselők megbízatásukat tiszteletdíj nélkül végzik,

h) a jegyzőtől kérheti határozatra, vagy rendelettervezetre vonatkozó javaslata írásba foglalását,

i) írásba foglalt határozati javaslat vagy rendelettervezet benyújtásával a képviselő-testületi ülés napirendi pontjai elfogadásakor a határozati javaslat vagy rendelettervezet felvételét kérheti a tárgyalandó napirendi pontok közé,

j) megilletik mindazon jogok, és terhelik mindazon kötelezettségek, melyek jogszabályban, így különösen az Mötv. 32. § rendelkezéseiben meghatározottak.

29. § (1) A képviselő a személyes érintettségét döntéshozatal esetén az adott napirendi pont tárgyalása kezdetén – közeli hozzátartozójára is kiterjedően – köteles bejelenteni.

(2) Személyes érintettségnek minősül különösen, ha a képviselő, vagy a közeli hozzátartozója

a) akár közvetlenül személy szerint, akár gazdasági társaságban, tisztségviselőként, felügyelő bizottsági tagként, tulajdonosként, vagy civil szervezetben tisztségviselőként, tagként való részvétel útján képviselő-testületi döntés kedvezményezettje,

b) érdekelt önkormányzati vagyon tulajdonjogának, tartós használatának, hasznosításának megszerzésében,

c) érdekelt önkormányzat által kiírt pályázat útján, vagy anélkül történő vállalkozás jellegű megbízás megszerzésében,

d) a Képviselő-testület kizárólagos hatáskörébe tartozó személyi döntések meghozatalában.

(3) A személyes érintettség bejelentési kötelezettség elmulasztásának kivizsgálására - annak ismertté válását követően 10 napon belül – ügyrendi vizsgálatot kell lefolytatni. A vizsgálat lefolytatása az ügyrendért felelős bizottság hatáskörébe tartozik.

(4) Az ügyrendért felelős bizottság eljárása során biztosítja az érintett képviselő személyes meghallgatását, bizonyítékai előterjesztését, szükség esetén egyéb dokumentumokat kér be. A bizottság a vizsgálat eredményéről a képviselő-testület következő ülésén beszámol, és javaslatot tesz a személyes érintettséggel hozott döntés felülvizsgálatára, vagy hatályban tartására.

(5)5

IV. Fejezet

Vegyes és záró rendelkezések

11. A döntéshozatal közvetlen módja, a lakossági kapcsolattartás

30. § A képviselő-testület önálló, külön rendeletben szabályozza a helyi népszavazás és a népi kezdeményezés rendjét.

31. § Az 10. § szerinti közmeghallgatáson túl közmeghallgatást kell tartani az önkormányzat hatáskörébe tartozó helyi közügyben, ha azt legalább a települési képviselők egynegyede, vagy a választópolgárok öt százaléka a tárgy megjelölésével kéri.

12. Az önkormányzat vagyona és költségvetése

32. § (1) Az önkormányzat tulajdonára és gazdálkodására vonatkozó legalapvetőbb rendelkezéseket külön önkormányzati rendelet határozza meg.

(2) Ebben az önkormányzati rendeletben kell meghatározni:

a) a forgalomképtelen vagyontárgyakat,

b) a törzsvagyon korlátozottan forgalomképes tárgyait, azokat a feltételeket, amelyek szerint e vagyontárgyakról rendelkezni lehet.

33. §6 Az önkormányzat jogszabályoknak és a közpénzekkel való hatékony gazdálkodás követelményének történő megfelelés érdekében gazdálkodásának belső ellenőrzéséről külső szakemberek igénybevételével is gondoskodik. Az önkormányzat által alkalmazott kormányzati funkciókat és a Tevékenységek és Egységes Ágazati Osztályozási Rendszere kódszámait a 4. melléklet tartalmazza.

34. § (1) Az önkormányzat a feladatainak hatékonyabb, célszerűbb, gazdaságosabb és észszerűbb megoldása érdekében társulásokban vesz részt. A képviselő-testület elsősorban a megyei közgyűléssel, más települések képviselő-testületeivel, gazdasági, szolgáltató szervezetekkel, közszolgáltatásokat nyújtó intézményekkel alakít társulásokat.

(2) A képviselő-testület a rendelkezésre álló (szellemi és anyagi) eszközökkel támogatja a választópolgárok olyan öntevékeny együttműködéseit is, amelyek céljuk és rendeltetésük szerint a helyi önkormányzati feladatok, közügyek megoldására irányulnak.

(3) Az önkormányzat feladatainak ellátása és hatáskörének gyakorlása során – a kölcsönös érdekek alapján – együttműködik:

a) a települési önkormányzatokkal,

b) az egyesületekkel és érdekvédelmi szervezetekkel, kamarákkal,

c) az egyházakkal és a karitatív szervezetekkel, valamint,

d) tudományos műhelyekkel, egyetemekkel, főiskolákkal.

35. § E rendelet hatályba lépésével egyidejűleg hatályát veszti: Pusztamonostor Községi Önkormányzat Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 14/2013. (XII. 18.) önkormányzati rendelet

36. § Ez a rendelet 2019. október 26-án lép hatályba.

1. melléklet a 8/2019. (X. 25.) önkormányzati rendelethez

A képviselő-testület szervei, személyi összetétele

1. A képviselő-testület neve: Pusztamonostor Községi Önkormányzat Képviselő-testülete. A képviselő-testület 7 tagú, tagjai: Kardos Veronika, Bajtai Miklós, dr. Kakas Tünde, Elek Krisztián, Farkas Ferenc, Kissné Pető Brigitta, Lajkóné Vincze Ildikó

2. A képviselő-testület bizottsága: Ügyrendi Bizottság 3 tagú, tagjai: Bajtai Miklós bizottság elnöke, Farkas Ferenc bizottsági tag, Lajkóné Vincze Ildikó bizottsági tag

3. A polgármester elnevezése: Pusztamonostor Község Polgármestere. A polgármesteri tisztséget betöltő személy neve: Kardos Veronika.

4. Az alpolgármester elnevezése. Pusztamonostor Község Alpolgármestere. Az alpolgármester tisztségét betöltő személy neve: Elek Krisztián

5. A jegyző elnevezése: Jászfényszarui Közös Önkormányzati Hivatal Jegyzője. A jegyzői tisztséget betöltő személy neve: dr. Voller Erika

6. A közös önkormányzati hivatal elnevezése: Jászfényszarui Közös Önkormányzati Hivatal.

2. melléklet a 8/2019. (X. 25.) önkormányzati rendelethez

1. A Bizottság általános feladat- és hatásköre

1.1. A Bizottság meghatározza a munkatervét.

1.2. Folyamatosan feldolgozza a működési körébe tartozó jogszabályokat, önkormányzati rendeleteket, határozatokat, meghatározza ebből fakadó feladataikat, dönt az önkormányzati rendeletben átruházott hatáskörökben.

1.3. Feladatkörét érintő kérdésekben kezdeményezik önkormányzati rendelet megalkotását.

1.4. Részt vesz a korábbi testületi döntések felülvizsgálatában, indítványozhatja azok módosítását, hatályon kívül helyezését.

1.5. Javaslatot tehet az önkormányzat munkatervére.

2. Ügyrendi Bizottság: Ellátja a vagyonnyilatkozatok nyilvántartásával, ellenőrzésével, vizsgálatával kapcsolatos feladatokat, jogosult az önkormányzati képviselő összeférhetetlenségének megállapítására irányuló kezdeményezés kivizsgálására, állást foglal a települési képviselők méltatlansági ügyeiben, a szavazás lebonyolításával kapcsolatos feladatokat, amennyiben valamely képviselő-testületi döntés meghozatalára az önkormányzat rendelete vagy magasabb szintű jogszabály alapján titkos szavazásra kerül sor, véleményezi a képviselő-testület hatáskörébe tartozó választásokat, kinevezéseket, megbízásokat, állást foglal ügyrendi kérdésekben az önkormányzati rendeletben az ügyrendért felelős bizottság számára meghatározott feladatokban.

3. melléklet a 8/2019. (X. 25.) önkormányzati rendelethez

Tiszteletdíjak

1.7

2.8

3.9

4. melléklet a 8/2019. (X. 25.) önkormányzati rendelethez10

Kormányzati funkciók:

1. Kormányzati funkciók:

011130 Önkormányzatok és önkormányzati hivatalok jogalkotó és általános igazgatási tevékenysége

013320 Köztemető-fenntartás és – működtetés

013350 Az önkormányzati vagyonnal való gazdálkodással kapcsolatos feladatok

013390 Egyéb kiegészítő szolgáltatások

016010 Országgyűlési, önkormányzati és európai parlamenti képviselőválasztásokhoz kapcsolódó tevékenységek

016080 Kiemelt állami és önkormányzati rendezvények

041233 Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás

045160 Közutak, hidak, alagutak üzemeltetése, fenntartása

047410 Ár- és belvízvédelemmel összefüggő tevékenységek

052080 Szennyvízcsatorna építése, fenntartása, üzemeltetése

063020 Víztermelés, -kezelés, -ellátás

064010 Közvilágítás

066010 Zöldterület-kezelés

066020 Város-, községgazdálkodási egyéb szolgáltatások

074031 Család és nővédelmi egészségügyi gondozás

074032 Ifjúság-egészségügyi gondozás

081030 Sportlétesítmények, edzőtáborok működtetése és fejlesztése

082042 Könyvtári állomány gyarapítása, nyilvántartása

082044 Könyvtári szolgáltatások

082091Közművelődés-közösségi és társadalmi részvétel fejlesztése

082092 Közművelődés - hagyományos közösségi kulturális értékek gondozása

082094Közművelődés – kulturális alapú gazdaságfejlesztés

091140 Óvodai nevelés, ellátás működtetés feladatai

096015 Gyermekétkeztetés köznevelési intézményben

104031 Gyermekek bölcsődében és mini bölcsődében történő ellátása

104037 Intézményen kívüli gyermekétkeztetés

104051 Gyermekvédelmi pénzbeli és természetbeni ellátások

106020 Lakásfenntartással, lakhatással összefüggő ellátások

107051 Szociális étkeztetés szociális konyhán

107052 Házi segítségnyújtás

107080 Esélyegyenlőség elősegítését célzó tevékenységek és programok

900020 Önkormányzatok funkcióra nem sorolható bevételei államháztartáson kívülről

Támogatási típusú funkciók:

084031 Civil szervezetek működési támogatása

107060 Egyéb szociális pénzbeli és természetbeni ellátások, támogatások

Tevékenységek Egységes Ágazati Osztályozási Rendszere kódszámai: 3600 Víztermelés, -kezelés, -ellátás
3700 Szennyvíz gyűjtése, kezelése
6820 Saját tulajdonú, bérelt ingatlan bérbeadása, üzemeltetése
8130 Zöldterület-kezelés
8411Általános közigazgatás
8413 Üzleti élet szabályozása
8690 Egyéb humán-egészségügyi ellátás
8899 M.n.s. egyéb szociális ellátás bentlakás nélkül
9004 Művészeti létesítmények működtetése
9101 Könyvtári, levéltári tevékenység

5. melléklet a 8/2019. (X. 25.) önkormányzati rendelethez

1. Képviselő-testület által polgármesterre átruházott hatáskörök:

1.1. - építésügyi, vízügyi, környezetvédelmi hatósági ügyek tekintetében tulajdonosi hozzájáruló nyilatkozat megadása

1.2. - pénzbeli és természetben nyújtott szociális ellátások iránti kérelmek elbírálása

1.3. - személyes gondoskodást biztosító szociális alapszolgáltatásokkal összefüggő feladat és hatáskörök ellátása

1.4. - közfoglalkoztatottakkal kapcsolatos döntések meghozatala

1.5. - köztemetés engedélyeztetése

1.6. - jelzálogjog, elidegenítési és terhelési tilalom ingatlan-nyilvántartási törlésének engedélyezése

1.7. - költségvetési rendeletben meghatározott értékhatár alatti beszerzésekkel kapcsolatos döntések

1.8. - közterület használat engedélyezésével kapcsolatos döntések

1.9. - közterületi névtáblák kihelyezésének, karbantartásának és pótlásának elrendelése

1.10. - házszám változással kapcsolatos kérelmek elbírálása

1.11. - üzletek éjszakai nyitva tartásának engedélyezése

1.12. - települési címer előállítására és használatára vonatkozó engedélyezés

1

A 12. § a Pusztamonostor Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 17/2023. (XII. 1.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.

2

A 13. § (3) bekezdését a Pusztamonostor Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 9/2020. (X. 21.) önkormányzati rendelete 2. § a) pontja hatályon kívül helyezte.

3

A 7/A. alcímet (23/A-23/B. §-t) a Pusztamonostor Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 12/2023. (VI. 27.) önkormányzati rendelete 1. §-a iktatta be.

4

A 28. § g) pontja a Pusztamonostor Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 9/2020. (X. 21.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.

5

A 29. § (5) bekezdését a Pusztamonostor Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 9/2020. (X. 21.) önkormányzati rendelete 2. § b) pontja hatályon kívül helyezte.

6

A 33. § a Pusztamonostor Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 10/2019. (XI. 22.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.

7

A 3. melléklet 1. pontját a Pusztamonostor Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 9/2020. (X. 21.) önkormányzati rendelete 2. § c) pontja hatályon kívül helyezte.

8

A 3. melléklet 2. pontját a Pusztamonostor Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 9/2020. (X. 21.) önkormányzati rendelete 2. § d) pontja hatályon kívül helyezte.

9

A 3. melléklet 3. pontját a Pusztamonostor Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 9/2020. (X. 21.) önkormányzati rendelete 2. § e) pontja hatályon kívül helyezte.

10

A 4. melléklet a Pusztamonostor Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 12/2023. (VI. 27.) önkormányzati rendelete 2. §-ával megállapított szöveg.