Pusztamonostor Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 8/2019. (X. 25.) önkormányzati rendelete
Pusztamonostor Községi Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról
Hatályos: 2019. 10. 26Pusztamonostor Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 8/2019. (X. 25.) önkormányzati rendelete
Pusztamonostor Községi Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról
Pusztamonostor Községi Önkormányzat Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában foglalt felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében, valamint a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 53. § (1) bekezdésben foglalt feladatkörében a következő rendeletet alkotja:
Alapvető rendelkezések, az önkormányzat szervezete
1. Alapvető rendelkezések
1. § (1) Pusztamonostor településen az Alaptörvény 31. cikk (1) bekezdése és a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény (a továbbiakban: Mötv.) 3. § (1)-(2) bekezdése alapján a jogszabályban foglalt feladatok végrehajtására települési önkormányzat (a továbbiakban: önkormányzat) működik.
(2) Az önkormányzat megnevezése Pusztamonostor Községi Önkormányzat, székhelye a Községháza, melynek címe 5125 Pusztamonostor, Szabadság út 74.
2. § (1) Az önkormányzat jelképei a település címere és zászlaja.
(2) A település ünnepe a Családi Nap, melyet az önkormányzat minden évben május utolsó szombatján ünnepel.
(3) Az önkormányzat hivatalos honlapjának címe a www.pusztamonostor.hu.
(4) Az önkormányzat elismerésben részesíti azokat a természetes vagy jogi személyeket, jogi személyiséggel nem rendelkező szervezeteket; akik, vagy amelyek tevékenysége kiemelkedően Pusztamonostor érdekeit szolgálja.
(5) Az önkormányzat jelképeinek részletes leírását, az azok használatára vonatkozó szabályokat; a Pusztamonostorért díj adományozásának feltételeit külön rendelet tartalmazza.
2. Az önkormányzat szervezete
3. § (1) Feladatai ellátását az önkormányzat a képviselő-testület és szervei útján biztosítja (1. melléklet). A képviselő-testület szervei annak bizottsága, a polgármester, a jegyző, és a közös önkormányzati hivatal (a továbbiakban: hivatal).
(2) A képviselő-testület, szervei elnevezését, tagjainak nevét és tisztségét e rendelet 1. melléklete tartalmazza.
4. § (1) Az önkormányzat a képviselő-testület és szervei útján biztosítja a rábízott kötelezően ellátandó és önként vállalt feladatok ellátását. Az önkormányzat önként vállalja közfeladat ellátását:
a) ha a jogszabályban foglalt feltételek fennállnak,
b) azt a polgármester javasolja és
c) a feladat ellátásának fedezete hosszú távon megalapozott.
(2) A képviselő-testület dönt minden olyan önkormányzati ügyben, amelyet jogszabály nem utal szerve hatáskörébe. Az állandó bizottság feladat- és hatáskörét, e rendelet 2. melléklete tartalmazza.
Az önkormányzat működése
3. Az önkormányzat működésének alapjai
5. § Az önkormányzat a képviselő-testület tagjai megválasztását követő hat hónapon belül meghatározza a megválasztás időtartamára gazdasági programját és fejlesztési tervét az Mötv. 116. § (3) bekezdése szerinti tartalommal. A gazdasági program és fejlesztési terv előkészítéséért és végrehajtásáért a polgármester felel, a végrehajtásról legalább évente tájékoztatja a testületet.
6. § A képviselő-testület minden év december hónapban meghatározza a következő évre vonatkozó munkatervét, amely tartalmazza:
a) a képviselő-testület soros üléseinek időpontját, amely nem lehet kevesebb, mint hat;
b) valamint a soros ülésen a gazdasági program és fejlesztési tervvel kapcsolatban tárgyalni kívánt, és a jogszabályban előírt kötelező napirendi pontokat.
4. A képviselő-testület ülései, azok összehívása
7. § A képviselő-testület döntéseit nyilvános vagy zárt ülésen hozza, melynek összehívásáról a polgármester meghívó kiküldésével gondoskodik. A meghívó tartalmazza az ülés helyét és időpontját, az összehívó nevét és aláírását és a tervezett napirendi pontokat. A meghívott személyt az ülésen tanácskozási jog illeti meg.
8. § (1) A nyilvános ülésen bárki jelen lehet. Nyilvános ülés az alakuló ülés, a soros ülés, a soron kívüli ülés és a közmeghallgatás.
(2) A soron kívüli ülésre meg kell hívni:
a) a képviselő-testület tagjait,
b) a jegyzőt,
c) a napirendi ponttal érintett személyt,
d) a polgármester döntése alapján bárkit, akinek a jelenléte a napirendi pont tárgyalása során lényeges,
e) akinek a meghívását jogszabály kötelezővé teszi.
(3) A soros ülésre meg kell hívni:
a) a (2) bekezdésben foglalt személyeket,
b) az önkormányzati intézmény vezetőjét,
c) a Jászberényi Járási Hivatal vezetőjét,
d) a Jászfényszarui rendőrőrs parancsnokát,
e) a Jászfényszarui Római Katolikus Egyházközség Plébánosát,
f) a helyi civil szervezetek és önszerveződő közösségek vezetőit.
(4) Az alakuló ülésre és a közmeghallgatásra meg kell hívni:
a) a (2)-(3) bekezdésben foglalt személyeket,
b) a település országgyűlési képviselőjét,
c) a Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Kormányhivatal Kormánymegbízottját.
(5) A meghívót a meghívottaknak legalább az ülést megelőző 5 nappal meg kell küldeni. A nyilvános ülések meghívóját az önkormányzat hivatalos honlapján és hirdetőtábláján is közzé kell tenni.
(6) A meghívót a (2) b) pont és a (3) d) pont szerinti személyekkel – amennyiben annak lehetőségei fennállnak - elektronikus úton kell közölni.
(7) A napirendi pontokhoz készült írásos előterjesztést a (2) bekezdésben foglalt személyeknek kell megküldeni az ülést megelőzően legalább 3 nappal.
(8) Zárt ülésre csak annak kell a meghívót megküldeni, aki az Mötv. 46. § (3) bekezdés alapján rész vesz, illetve aki ugyanezen § alapján meghívása esetén részt vehet. A meghívásáról a képviselő-testület valamely tagja javaslatára a polgármester dönt.
9. § (1) A soron kívüli ülést a polgármester - egyetértése esetén - a képviselő-testület tagjának, vagy a jegyzőnek a napirendi pontot is tartalmazó indítványára, illetve saját jogán hívja össze.
(2) Ha a polgármester az (1) bekezdésben foglalt indítvánnyal nem ért egyet, de az indítványozót legalább a képviselők egynegyede támogatja, úgy a képviselő-testület összehívását nem tagadhatja meg.
10. § Az önkormányzat minden év február hónapjában általános közmeghallgatást tart. A közmeghallgatásról szóló meghívó megküldésről és közzétételéről azt megelőzően legalább 10 nappal gondoskodni kell.
11. § Zárt ülést tart a képviselő-testület, ha azt törvény lehetővé teszi, a napirendi pont zárt ülésen történő tárgyalását a képviselő-testület bármely tagja kéri, és a képviselő-testület zárt ülés tartásáról dönt.
5. A képviselő-testületi ülésének rendje
12. § Az üléseket a polgármester, távollétében, vagy akadályoztatása esetén az alpolgármester hívja össze és vezeti. A polgármester és az alpolgármester együttes távollétében, vagy akadályoztatása esetén az ülést a korelnök vezeti.
13. § (1) Az ülés megnyitását követően annak levezetője (a továbbiakban: polgármester) felhívja a képviselő-testület tagjait, hogy a napirendi pontok tárgyalásának sorrendjére, új napirend felvételére, vagy napirendi pont tárgyalásának mellőzésére vonatkozó ügyrendi javaslatukat tegyék meg. Az ügyrendi javaslatok megtárgyalását követően ügyrendi módosító javaslatot az ülésen kizárólag a polgármester terjeszthet elő.
(2) Az ülés napirendi pontjainak tárgyalásakor a polgármester lehetőséget biztosít a képviselő-testület tagjainak és a tanácskozási joggal az ülésen részt vevőknek, hogy a napirendi ponttal kapcsolatos véleményüket kifejtsék. A polgármester felhívja az ülés résztvevőjét a rend megtartására, ha olyan magatartást tanúsít, amely az ülés rendjét zavarja, így különösen, ha az üléshez jogosulatlanul hozzászól, hozzászólásában a tárgytól eltér, vagy a hozzászólás időtartama a 10 percet meghaladja.
(3) Ha az ülés résztvevője a (2) bekezdés második részében foglalt felhívásnak nem tesz eleget, úgy a polgármester képviselő esetén havi tiszteletdíjának legfeljebb 50%-át megvonhatja, az ülés más résztvevőjét felszólíthatja, hogy az ülést hagyja el.
14. § (1) Az ülés napirendi pontjairól a képviselő-testület nyílt, név szerinti, vagy titkos szavazással dönt.
(2) Nyílt szavazás esetén a képviselő a polgármester kérdésére kézfeltartással jelzi, hogy a határozati javaslattal egyetért, a véleménye kinyilvánításától tartózkodik, vagy a határozati javaslattal nem ért egyet. A képviselő-testület főszabály szerint nyílt szavazással határoz. Név szerinti szavazást a képviselő-testület bármely képviselő kérésére elrendelhet, ha a döntést a képviselő-testület nyílt szavazással hozza.
(3) Titkos szavazást kell tartani:
a) az Mötv. 46. § (2) bekezdése szerinti ügyekben, ha legalább a jelen lévő képviselők egynegyede kéri,
b) Pusztamonostor díj adományozásakor,
c) törvényben meghatározott más esetben.
(4) Titkos szavazás során a képviselő-testület tagjai formailag azonos szavazólapon adják le szavazatukat. A szavazólapon a napirendi pont elnevezése, az igenlő és a nemleges döntés megjelölésére szolgáló felirat és jelölőnégyzet található. A képviselő a megfelelő jelölőnégyzetbe rajzolt két egymást metsző vonallal szavaz.
(5) A titkos szavazást lebonyolítását háromfős szavazatszámláló bizottság végzi. A szavazatszámláló bizottság elnökét és tagjait a polgármester javaslatára a képviselő-testület választja jelenlevő tagjai közül. A szavazatszámláló bizottság gondoskodik a szavazólapok urnába történő összegyűjtéséről és megszámlálásáról. A szavazás eredményét a bizottság elnöke ismerteti.
(6) A szavazásról jegyzőkönyv készül, amely tartalmazza az ülés időpontját, helyét, a napirendi pont megjelölését, a szavazatszámláló bizottság tagjainak nevét, a szavazatokat és a szavazás eredményét. A jegyzőkönyvet a szavazatszámláló bizottság tagjai és elnöke aláírásukkal hitelesítik.
15. § A képviselő-testület minősített többséggel hozza döntéseit:
a) képviselő döntésből történő kizárása,
b) hatáskör átruházása,
c) Pusztamonostorért díj adományozása ügyében,
d) a törvényben meghatározott esetekben.
6. A képviselő-testületi döntései és írásos dokumentumai
16. § Az ülésről jegyzőkönyv készül, amely a törvényben foglaltakon túl tartalmazza:
a) a napirendi ponttal kapcsolatos döntést előkészítő információk írásba foglalásának mellőzése esetén annak indokát,
b) a polgármesternek az ülés rendje, fenntartása érdekében tett intézkedéseit,
c) a törvényben meghatározottakat.
17. § (1) A képviselő-testület döntése határozat, vagy rendelet. A határozatokat naptári évente folyamatos sorszámmal kell jelölni, amely formájában megegyezik a rendeletre vonatkozó sorszámozással azzal a kitétellel, hogy a hatályba lépés időpontjának a határozat meghozatalának időpontját kell tekinteni. A határozat címében megegyezik a napirendi pont címével.
(2) A határozat rendelkező részét követően abban meg kell jelölni:
a) az annak végrehajtásáért felelőst, amely a hivatal szervezeti egysége, az önkormányzat intézménye lehet, és
b) a határozat végrehajtásának határnapját, folyamatos végrehajtás esetén ennek tényét.
18. § (1) A határozatok végrehajtását a jegyző ellenőrzi, ennek érdekében a végrehajtásért felelőstől jogosult tájékoztatást kérni, annak irataiba betekinteni. A soros ülések között lejárt határidejű határozatok végrehajtásáról a soros ülésen tájékoztatja a képviselő-testületet.
(2) A lejárt határidejű és végre nem hajtott határozatok esetében az (1) bekezdésben foglalt tájékoztatót követően a jegyző javaslatot tesz a határidő módosítására, a határozat szövegének végrehajtása érdekében történő módosítására, annak hatályon kívül helyezésére.
19. § (1) A képviselő-testület rendeleteit akkor kell helyben szokásos módon kihirdetettnek tekinteni, ha azt az önkormányzat hirdetőtábláján közzé teszi.
(2) A rendeleteket elfogadott, és módosító rendeleteivel egységes formában is közzé kell tenni az önkormányzat hivatalos honlapján.
7. A bizottság ülései
20. § A bizottság üléseire az 5-18. § szerinti rendelkezéseket az e alcímben felsorolt eltérésekkel kell alkalmazni azzal, hogy a polgármesteren bizottsági elnököt, a képviselő-testület tagjain bizottsági tagot kell érteni.
21. § A bizottság munkatervét az önkormányzat munkatervének elfogadását követő 30 napon belül fogadja el, amely tartalmazza az év során az önkormányzati munkatervvel kapcsolatos bizottsági feladatokat, a bizottság tervezett üléseinek időpontját.
22. § (1) A bizottság elnökének akadályoztatása vagy távolléte esetén a bizottság ülését a korelnök képviselő bizottsági tag hívja össze és vezeti. A meghívót a bizottság tagjain kívül meg kell küldeni:
a) a nem bizottsági tag képviselőknek, ideértve a polgármestert is,
b) a jegyzőnek és a hivatal szervezeti egységeinek vezetőinek,
c) a napirendi ponttal érintett személynek,
d) a bizottsági elnök döntése alapján bárkinek, akinek a jelenléte a napirendi pont tárgyalása során lényeges,
e) akinek a meghívását jogszabály kötelezővé teszi.
(2) A bizottság meghívóját nem kell közzé tenni.
(3) Az írásos előterjesztést a bizottság tagjain kívül részvételi szándékuk esetén az (1) b)-c) pontja szerinti személyeknek, és akinek a bizottság elnöke javasolja, kell megküldeni.
23. § Amennyiben a bizottság határozata kizárólag képviselő-testületi döntés előkészítésére irányul, úgy a határozatban nem kell a 17. § (2) bekezdése szerintieket feltüntetni, és a határozatról a bizottság elnöke tájékoztatja a képviselő-testületet annak ülésén.
Az önkormányzat tisztségviselői
8. A polgármester, alpolgármester
24. § (1) A polgármester megbízatását főállásban látja el. A polgármester jutalmazására a bizottság tesz javaslatot.
(2) A polgármester az önkormányzat vezetője, felelős az önkormányzat tevékenységének szabályszerűségéért, az önkormányzat gazdálkodásáért.
(3) A polgármester feladatai különösen:
a) biztosítja az önkormányzat demokratikus működését, széleskörű nyilvánosságát,
b) szervezi a településfejlesztést és a közszolgáltatásokat,
c) segíti a települési képviselők, bizottság munkáját,
d) dönt a jogszabályban hatáskörébe utalt ügyekben,
e) gondoskodik a helyi fórumok szervezéséről, együttműködik a társadalmi szervezetekkel, különösen a lakosság önszerveződő közösségeivel,
f) dönt az önkormányzat célhoz nem kötött forrásai betétként történő elhelyezéséről,
g) dönt egyéb banki szolgáltatások igénybevételéről,
h) valaki életét, testi épségét, vagy egészségét; vagy az önkormányzat érdekét közvetlenül veszélyeztető helyzet elhárítása érdekében dönt a képviselő-testület helyett az Mötv. 68. § (2)-(3) bekezdés szerinti esetekben,
i) az önkormányzattól tiszteletdíjra jogosult személyek esetében javaslatot tesz a tiszteletdíj legfeljebb tizenkét havi megvonására, amennyiben az adott személy az önkormányzat működését zavarja, így különösen az önkormányzat és szervei ülésén megjelenési kötelezettségének nem tesz eleget,
j) a jegyző véleményének kikérésével az önkormányzat éves költségvetésében a polgármester számára meghatározott keret erejéig dönt minden olyan ügyben, amelyet jogszabály nem utal más szerv hatáskörébe, és a döntéssel járó vagyoni passzíva:
ja) egyszeri teher esetén az 500.000,- forint összeget,
jb) időszakonként ismétlődő teher esetén éves átlagban az 500.000,- forintot
nem haladja meg.
(4) A polgármester átruházott hatáskörben (5. számú melléklet) hozott döntéseiről köteles a soron következő képviselő-testületi ülésen beszámolni.
25. § Az alpolgármester társadalmi megbízatásban látja el feladatait. Az alpolgármester a polgármestert távollétében teljes jogkörrel helyettesíti, gyakorolja mindazokat a feladatokat, amelyeket az Mötv. és e Rendelet rendelkezései a polgármester feladataként előírnak.
9. A jegyző
26. § (1) A jegyző vezeti a hivatalt, ellátja a jogszabályban hatáskörébe utalt feladatokat. Dönt a hivatal feladatainak belső szervezeti egységek közötti megosztásáról.
(2) Amennyiben a képviselő-testület, vagy bizottsága jogszabálysértő döntést hoz, illetve az önkormányzat működése során jogszabálysértést tapasztal, azt 8 napon belül írásban jelzi a jogszabálysértést elkövetővel, egyúttal felhívja a jogszabályoknak megfelelő működésre.
(3) A rendelet 24. § (3) j) pontja alapján a polgármester döntését megelőzően azt véleményezi, vagy a véleménynyilvánítást megtagadja. A véleménynyilvánítás megtagadása esetén a polgármester döntési jogkörét nem gyakorolhatja.
27. § A jegyzői tisztség betöltetlensége, tartós akadályoztatása esetén a jegyzői feladatokat a jegyzőre irányuló képesítési előírásoknak megfelelő - a polgármester által kijelölt – hivatali köztisztviselő látja el.
10. A képviselő
28. § A képviselő főbb jogai és kötelezettségei:
a) részt vehet a Képviselő-testület döntéseinek előkészítésében, végrehajtásuk megszervezésében és ellenőrzésében;
b) a hivataltól igényelheti a képviselői munkájához szükséges tájékoztatást, ügyviteli közreműködést;
c) közérdekű ügyben kezdeményezheti a hivatal intézkedését, amelyre a hivatal 15 napon belül érdemi választ köteles adni,
d) felkérés alapján részt vesz a képviselő-testületi ülések előkészítésében, valamint a különböző vizsgálatokban;
e) kapcsolatot tart a település választópolgáraival, és a különböző önszerveződő lakossági közösséggel;
f) a polgármesternél előzetesen bejelenti, ha a Képviselő-testület ülésén nem tud részt venni, vagy egyéb megbízatásának teljesítése akadályba ütközik;
g) az önkormányzat bizottsági elnökét, képviselőjét tiszteletdíj illeti meg, melynek havi összegét a 3. melléklet tartalmazza,
h) a jegyzőtől kérheti határozatra, vagy rendelettervezetre vonatkozó javaslata írásba foglalását,
i) írásba foglalt határozati javaslat vagy rendelettervezet benyújtásával a képviselő-testületi ülés napirendi pontjai elfogadásakor a határozati javaslat vagy rendelettervezet felvételét kérheti a tárgyalandó napirendi pontok közé,
j) megilletik mindazon jogok, és terhelik mindazon kötelezettségek, melyek jogszabályban, így különösen az Mötv. 32. § rendelkezéseiben meghatározottak.
29. § (1) A képviselő a személyes érintettségét döntéshozatal esetén az adott napirendi pont tárgyalása kezdetén – közeli hozzátartozójára is kiterjedően – köteles bejelenteni.
(2) Személyes érintettségnek minősül különösen, ha a képviselő, vagy a közeli hozzátartozója
a) akár közvetlenül személy szerint, akár gazdasági társaságban, tisztségviselőként, felügyelő bizottsági tagként, tulajdonosként, vagy civil szervezetben tisztségviselőként, tagként való részvétel útján képviselő-testületi döntés kedvezményezettje,
b) érdekelt önkormányzati vagyon tulajdonjogának, tartós használatának, hasznosításának megszerzésében,
c) érdekelt önkormányzat által kiírt pályázat útján, vagy anélkül történő vállalkozás jellegű megbízás megszerzésében,
d) a Képviselő-testület kizárólagos hatáskörébe tartozó személyi döntések meghozatalában.
(3) A személyes érintettség bejelentési kötelezettség elmulasztásának kivizsgálására - annak ismertté válását követően 10 napon belül – ügyrendi vizsgálatot kell lefolytatni. A vizsgálat lefolytatása az ügyrendért felelős bizottság hatáskörébe tartozik.
(4) Az ügyrendért felelős bizottság eljárása során biztosítja az érintett képviselő személyes meghallgatását, bizonyítékai előterjesztését, szükség esetén egyéb dokumentumokat kér be. A bizottság a vizsgálat eredményéről a képviselő-testület következő ülésén beszámol, és javaslatot tesz a személyes érintettséggel hozott döntés felülvizsgálatára, vagy hatályban tartására.
(5) Az (4) bekezdés szerinti beszámoló alapján a polgármester javaslatára a képviselő-testület dönt a mulasztást elkövető képviselő tiszteletdíjának megvonásáról. A megvonás mértéke a mulasztás súlyához igazodóan legfeljebb 12 havi időtartamra állapítható meg.
Vegyes és záró rendelkezések
11. A döntéshozatal közvetlen módja, a lakossági kapcsolattartás
30. § A képviselő-testület önálló, külön rendeletben szabályozza a helyi népszavazás és a népi kezdeményezés rendjét.
31. § Az 10. § szerinti közmeghallgatáson túl közmeghallgatást kell tartani az önkormányzat hatáskörébe tartozó helyi közügyben, ha azt legalább a települési képviselők egynegyede, vagy a választópolgárok öt százaléka a tárgy megjelölésével kéri.
12. Az önkormányzat vagyona és költségvetése
32. § (1) Az önkormányzat tulajdonára és gazdálkodására vonatkozó legalapvetőbb rendelkezéseket külön önkormányzati rendelet határozza meg.
(2) Ebben az önkormányzati rendeletben kell meghatározni:
a) a forgalomképtelen vagyontárgyakat,
b) a törzsvagyon korlátozottan forgalomképes tárgyait, azokat a feltételeket, amelyek szerint e vagyontárgyakról rendelkezni lehet.
33. § Az önkormányzat jogszabályoknak és a közpénzekkel való hatékony gazdálkodás követelményének történő megfelelés érdekében gazdálkodásának belső ellenőrzéséről külső szakemberek igénybevételével is gondoskodik. Az önkormányzat által alkalmazott kormányzati funkciókat a 4. melléklet tartalmazza.
34. § (1) Az önkormányzat a feladatainak hatékonyabb, célszerűbb, gazdaságosabb és észszerűbb megoldása érdekében társulásokban vesz részt. A képviselő-testület elsősorban a megyei közgyűléssel, más települések képviselő-testületeivel, gazdasági, szolgáltató szervezetekkel, közszolgáltatásokat nyújtó intézményekkel alakít társulásokat.
(2) A képviselő-testület a rendelkezésre álló (szellemi és anyagi) eszközökkel támogatja a választópolgárok olyan öntevékeny együttműködéseit is, amelyek céljuk és rendeltetésük szerint a helyi önkormányzati feladatok, közügyek megoldására irányulnak.
(3) Az önkormányzat feladatainak ellátása és hatáskörének gyakorlása során – a kölcsönös érdekek alapján – együttműködik:
a) a települési önkormányzatokkal,
b) az egyesületekkel és érdekvédelmi szervezetekkel, kamarákkal,
c) az egyházakkal és a karitatív szervezetekkel, valamint,
d) tudományos műhelyekkel, egyetemekkel, főiskolákkal.
35. § E rendelet hatályba lépésével egyidejűleg hatályát veszti: Pusztamonostor Községi Önkormányzat Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 14/2013. (XII. 18.) önkormányzati rendelet
36. § Ez a rendelet 2019. október 26-án lép hatályba.
1. melléklet a 8/2019. (X. 25.) önkormányzati rendelethez
1. A képviselő-testület neve: Pusztamonostor Községi Önkormányzat Képviselő-testülete. A képviselő-testület 7 tagú, tagjai: Kardos Veronika, Bajtai Miklós, dr. Kakas Tünde, Elek Krisztián, Farkas Ferenc, Kissné Pető Brigitta, Lajkóné Vincze Ildikó
2. A képviselő-testület bizottsága: Ügyrendi Bizottság 3 tagú, tagjai: Bajtai Miklós bizottság elnöke, Farkas Ferenc bizottsági tag, Lajkóné Vincze Ildikó bizottsági tag
3. A polgármester elnevezése: Pusztamonostor Község Polgármestere. A polgármesteri tisztséget betöltő személy neve: Kardos Veronika.
4. Az alpolgármester elnevezése. Pusztamonostor Község Alpolgármestere. Az alpolgármester tisztségét betöltő személy neve: Elek Krisztián
5. A jegyző elnevezése: Jászfényszarui Közös Önkormányzati Hivatal Jegyzője. A jegyzői tisztséget betöltő személy neve: dr. Voller Erika
6. A közös önkormányzati hivatal elnevezése: Jászfényszarui Közös Önkormányzati Hivatal.
2. melléklet a 8/2019. (X. 25.) önkormányzati rendelethez
1. A Bizottság általános feladat- és hatásköre
1.1. A Bizottság meghatározza a munkatervét.
1.2. Folyamatosan feldolgozza a működési körébe tartozó jogszabályokat, önkormányzati rendeleteket, határozatokat, meghatározza ebből fakadó feladataikat, dönt az önkormányzati rendeletben átruházott hatáskörökben.
1.3. Feladatkörét érintő kérdésekben kezdeményezik önkormányzati rendelet megalkotását.
1.4. Részt vesz a korábbi testületi döntések felülvizsgálatában, indítványozhatja azok módosítását, hatályon kívül helyezését.
1.5. Javaslatot tehet az önkormányzat munkatervére.
2. Ügyrendi Bizottság: Ellátja a vagyonnyilatkozatok nyilvántartásával, ellenőrzésével, vizsgálatával kapcsolatos feladatokat, jogosult az önkormányzati képviselő összeférhetetlenségének megállapítására irányuló kezdeményezés kivizsgálására, állást foglal a települési képviselők méltatlansági ügyeiben, a szavazás lebonyolításával kapcsolatos feladatokat, amennyiben valamely képviselő-testületi döntés meghozatalára az önkormányzat rendelete vagy magasabb szintű jogszabály alapján titkos szavazásra kerül sor, véleményezi a képviselő-testület hatáskörébe tartozó választásokat, kinevezéseket, megbízásokat, állást foglal ügyrendi kérdésekben az önkormányzati rendeletben az ügyrendért felelős bizottság számára meghatározott feladatokban.
3. melléklet a 8/2019. (X. 25.) önkormányzati rendelethez
1. Alpolgármester: bruttó 30.000,- Ft
2. Képviselő: bruttó 30.000,- Ft
3. Bizottsági elnök és tagok: bruttó 30.000.-Ft
4. melléklet a 8/2019. (X. 25.) önkormányzati rendelethez
3600 |
Víztermelés, -kezelés, -ellátás |
3700 |
Szennyvíz gyűjtése, kezelése |
6820 |
Saját tulajdonú, bérelt ingatlan bérbeadása, üzemeltetése |
8130 |
Zöldterület-kezelés |
8411 |
Általános közigazgatás |
8413 |
Üzleti élet szabályozása |
8690 |
Egyéb humán-egészségügyi ellátás |
8899 |
M.n.s.egyéb szociális ellátás bentlakás nélkül |
9004 |
Művészeti létesítmények működtetése |
9101 |
Könyvtári, levéltári tevékenység |
5. melléklet a 8/2019. (X. 25.) önkormányzati rendelethez
1. Képviselő-testület által polgármesterre átruházott hatáskörök:
1.1. - építésügyi, vízügyi, környezetvédelmi hatósági ügyek tekintetében tulajdonosi hozzájáruló nyilatkozat megadása
1.2. - pénzbeli és természetben nyújtott szociális ellátások iránti kérelmek elbírálása
1.3. - személyes gondoskodást biztosító szociális alapszolgáltatásokkal összefüggő feladat és hatáskörök ellátása
1.4. - közfoglalkoztatottakkal kapcsolatos döntések meghozatala
1.5. - köztemetés engedélyeztetése
1.6. - jelzálogjog, elidegenítési és terhelési tilalom ingatlan-nyilvántartási törlésének engedélyezése
1.7. - költségvetési rendeletben meghatározott értékhatár alatti beszerzésekkel kapcsolatos döntések
1.8. - közterület használat engedélyezésével kapcsolatos döntések
1.9. - közterületi névtáblák kihelyezésének, karbantartásának és pótlásának elrendelése
1.10. - házszám változással kapcsolatos kérelmek elbírálása
1.11. - üzletek éjszakai nyitva tartásának engedélyezése
1.12. - települési címer előállítására és használatára vonatkozó engedélyezés