Nagyrév Község Önkormányzat Képviselő-testületének 5/2025. (III. 20.) önkormányzati rendelete
a képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 6/2023.(IV.21.) önkormányzati rendelet módosításáról
Hatályos: 2025. 04. 01- 2025. 04. 01Nagyrév Község Önkormányzat Képviselő-testületének 5/2025. (III. 20.) önkormányzati rendelete
a képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 6/2023.(IV.21.) önkormányzati rendelet módosításáról
[1] A rendelet megalkotásának célja, a változások átvezetése a szervezeti és működési szabályzatban, mivel a Tiszakürti Közös Önkormányzati Hivatal 2024. december 31. napjával megszűnt, Nagyrév Község Önkormányzat Képviselő-testülete az önkormányzat működésével, valamint a polgármester vagy a jegyző feladat- és hatáskörébe tartozó ügyek döntésre való előkészítésével és végrehajtásával kapcsolatos feladatok ellátására 2025. január 1. napjától csatlakozott a Cibakházi Közös Önkormányzati Hivatalhoz.
[2] Nagyrév Község Önkormányzat Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában és a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 53. § (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva Nagyrév Község Önkormányzat Képviselő-testületének Pénzügyi és Szociális Bizottsága véleményének kikérésével a következőket rendeli el.
1. § A képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 6/2023. (IV. 21.) önkormányzati rendelet 1. § (4) bekezdés d) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
(Az önkormányzati feladatokat a képviselő-testület és szervei:)
2. § A képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 6/2023. (IV. 21.) önkormányzati rendelet 3. § (4) és (5) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:
„(4) A jegyző hivatalos bélyegzője kör alakú, Cibakházi Közös Önkormányzati Hivatal Jegyzője felirattal, közepén Magyarország címerével.
(5) A hivatal hivatalos bélyegzője kör alakú, Cibakházi Közös Önkormányzati Hivatal, Nagyrév felirattal, közepén Magyarország címerével.”
3. § A képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 6/2023. (IV. 21.) önkormányzati rendelet 28. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) A képviselő-testület határozatait a megalkotó önkormányzat egyértelmű megjelölését követően a naptári év elejétől kezdődő folyamatosan növekvő arab számmal kell ellátni. A határozatok sorszáma mellett a „/” jelet követően a határozathozatal időpontjának évét, zárójelben a hónapját római számmal és a napját arab számmal. A zárójelet követően az „önkormányzati határozata” kifejezés után a határozat címét kell megjelölni, cím utolsó szavához a „-ról”, „-ről” rag kapcsolódjon. A határozat jelölése a következő formában történik: Nagyrév Község Önkormányzat Képviselő-testületének …/….. (… ...) önkormányzati határozata a …………….-ról, vagy -ről.”
4. § A képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 6/2023. (IV. 21.) önkormányzati rendelet 40. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(2) A polgármester az Mötv. 67. § (1) bekezdés e) pontja alapján külön utasításban szabályozza a hatáskörébe tartozó ügyekben a kiadmányozás rendjét.”
5. § (1) A képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 6/2023. (IV. 21.) önkormányzati rendelet 43. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) A jegyző kinevezésére, felmentésére, a jegyzőt érintő egyéb munkáltatói jogok gyakorlására az Mötv. 83. § b) pontja határozza meg.”
(2) A képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 6/2023. (IV. 21.) önkormányzati rendelet 43. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(3) A jegyző fogadóórája heti egy nap, szerda délelőtt 8:00-12:00 óráig tart.”
6. § A képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 6/2023. (IV. 21.) önkormányzati rendelet 44. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„44. § A képviselő-testület az önkormányzat működésére, a polgármester, a jegyző feladat- és hatáskörébe tartozó ügyek döntésre való előkészítésével és végrehajtásával kapcsolatos feladatok ellátásra az Mötv. 84-86. § alapján közös önkormányzati hivatalt hoz létre és tart fenn Cibakháza Nagyközségi Önkormányzat Képviselő-testületével és Tiszainoka Község Önkormányzat Képviselő-testületével Cibakházi Közös Önkormányzati Hivatal elnevezéssel, mely külön Szervezeti és Működési Szabályzat alapján működik.”
7. § A képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 6/2023. (IV. 21.) önkormányzati rendelet 48. § (1)–(3) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:
„(1) Az Önkormányzat gazdálkodásának ellenőrzésére a az Mötv.rendelkezései az irányadók.
(2) Az önkormányzat által fenntartott intézmény és a kormányzati funkciókon ellátott feladatok gazdálkodásának ellenőrzéséről jogszabályban meghatározott képesítésű belső ellenőr útján a jegyző gondoskodik, melynek költségeit az éves költségvetési rendeletében az önkormányzat biztosítja.
(3) A belső ellenőrzést a belső ellenőr megbízási szerződés keretében látja el.”
8. § (1) A képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 6/2023. (IV. 21.) önkormányzati rendelet 1. melléklete helyébe az 1. melléklet lép.
(2) A képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 6/2023. (IV. 21.) önkormányzati rendelet 2. melléklete helyébe a 2. melléklet lép.
9. § Ez a rendelet 2025. április 1-jén lép hatályba, és 2025. április 2-án hatályát veszti.
1. melléklet az 5/2025. (III. 20.) önkormányzati rendelethez
2. melléklet az 5/2025. (III. 20.) önkormányzati rendelethez