Kölesd Község Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2015 (II.26.) önkormányzati rendelete
A szociális ellátások helyi ellátásáról szóló rendelet
Hatályos: 2019. 12. 05- 2021. 06. 04Kölesd Község Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2015 (II.26.) önkormányzati rendelete
A szociális ellátások helyi ellátásáról szóló rendelet
Kölesd Községi Önkormányzata Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdésének a) pontjában és Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdés 8a. pontjában meghatározott feladatkörében eljárva, a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 25. § (3) bekezdése b) pontjában és a 26. §-ában kapott felhatalmazás alapján, a szociális ellátások helyi szabályairól a következőket rendeli el:
Általános rendelkezések
A rendelet célja
A rendelet hatálya
1. § (1) A Rendelet hatálya kiterjed Kölesd község közigazgatási területén élő
1. bejelentett lakóhellyel vagy bejelentett tartózkodási hellyel rendelkező – több lakcímmel rendelkező esetén a községben életvitelszerűen lakó – magyar állampolgárokra,
2. bevándoroltakra és letelepedettekre,
3. hontalanokra,
4. a magyar hatóság által menekültként elismert személyekre.
(2) A rendelet hatálya kiterjed
1. a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény (továbbiakban: Szoctv.) 6. §-ában meghatározott, az önkormányzat illetékességi területén tartózkodó hajléktalan személyekre, amennyiben a hajléktalan személy az ellátás igénybevételekor nyilatkozatában Kölesd község közigazgatási területét tartózkodási helyeként megjelölte,
2. a szabad mozgás és tartózkodás jogával rendelkező személyek beutazásáról és tartózkodásáról szóló törvény (a továbbiakban: Szmtv.) szerint a szabad mozgás és tartózkodás jogával rendelkező személyre, amennyiben az ellátás igénylésének időpontjában a szabad mozgás és tartózkodás jogával rendelkező személyek beutazásáról és tartózkodásáról szóló 2007.évi I.törvényben meghatározottak szerint a szabad mozgás és a három hónapot meghaladó tartózkodási jogát a Magyarország területén gyakorolja, és a polgárok személyi adatainak és lakcímének nyilvántartásáról szóló törvény szerint bejelentett lakóhellyel rendelkezik,
3. az Szoctv. 7. § (1) bekezdésében meghatározott ellátások tekintetében az (1) bekezdésben foglaltakon túlmenően az Európai Szociális Kartát megerősítő országoknak a Magyarország területén jogszerűen tartózkodó állampolgáraira is.
Eljárási rendelkezések
2. § (1) A Rendeletben szabályozott pénzbeli és természetbeni szociális ellátások megállapítása és a szociális alapszolgáltatások igénybevétele iránti kérelmeket a Kölesdi Közös Önkormányzati Hivatalban (a továbbiakban: Hivatal) lehet szóban vagy írásban előterjeszteni. Az eljárás hivatalból is megindítható.
1. Amennyiben az e rendeletben szabályozott szociális alapszolgáltatások biztosítása társulás keretében fenntartott intézmény útján történik, az alapszolgáltatás igénybevétele iránti kérelmet a társulás által fenntartott intézmény vezetőjénél lehet szóban vagy írásban előterjeszteni.
2. A hivatalból történő eljárást civil szervezetek is kezdeményezhetik. Eljárás-kezdeményezésük nem terjed ki intézményi ellátás igénybevételének kezdeményezésére.
(4) A személyes gondoskodást nyújtó szociális alapszolgáltatások igénybevétele önkéntes. Az ellátást igénylő a kérelmében saját, valamint a családjában élő személyek adatairól, jövedelmi és vagyoni viszonyairól köteles nyilatkozni, továbbá a jövedelmi adatokra vonatkozó bizonyítékokat a kérelem benyújtásával egyidejűleg becsatolni.
3. § A kérelmet – ha törvény másként nem rendelkezik – az a szociális hatáskört gyakorló szerv bírálja el, amelynek illetékességi területén a kérelmező lakcíme van. Ha a kérelmezőnek több lakcíme van, az illetékességet az a lakóhely vagy tartózkodási hely alapozza meg, ahol életvitelszerűen lakik.
4. § (1) A szociális ellátásra való jogosultság elbírálásához a kérelmező a kérelmében köteles saját, családja, valamint a vele közös háztartásban élő személyek adatairól, jövedelmi és vagyoni viszonyairól nyilatkozni, és az erre vonatkozó – külön jogszabályban, valamint e rendeletben meghatározott – igazolásokat a kérelem benyújtásával egyidejűleg becsatolni.
(2) A pénzbeli és természetbeni szociális ellátások megállapítása iránti kérelem tartalmazza:
1. a kérelmező természetes személyazonosító adatait, lakóhelyét, tartózkodási helyét, társadalombiztosítási azonosító jelét,
2. az igényelt szociális ellátás jogosultsági feltételeire vonatkozó adatokat, nyilatkozatokat.
(3) A jövedelemtől függő szociális ellátások esetében a jövedelem típusának megfelelő igazolás vagy annak fénymásolata a jövedelemről tett nyilatkozat melléklete.
(4) A jövedelem igazolható különösen:
1. havonta rendszeresen mérhető jövedelem esetén a kérelem benyújtását megelőző hónap nettó átlagkeresetéről szóló munkáltatói igazolással,
2. álláskeresési ellátás esetén a kérelem benyújtását megelőző hónapban folyósított ellátás igazoló szelvényével, az illetékes munkaügyi központ által kiállított igazolással, ennek hiányában az utolsó havi bankszámla kivonattal,
3. a társadalombiztosítás keretében folyósított ellátások esetén a kérelem benyújtását megelőző hónapban folyósított ellátás igazoló szelvényével, ennek hiányában az utolsó havi bankszámla kivonattal,
4. családtámogatási ellátás esetén a kérelem benyújtását megelőző hónapban folyósított ellátás igazoló szelvényével, a Magyar Államkincstár által kiállított igazolással, ennek hiányában az utolsó havi bankszámla kivonattal,
5. vállalkozó esetén az adóhatóságnak a kérelem benyújtását megelőző gazdasági év személyi jövedelemadó alapjáról szóló igazolásával.
(5) A jogosultsági feltételek megállapításához e §-ban szabályozottakon túl szükséges egyes speciális igazolások és bizonyítékok köre a konkrét ellátási forma szabályozásánál kerül meghatározásra.
(6) Nincs szükség igazolásra azon adatok tekintetében, amelyek a Hivatal nyilvántartásában fellelhetők, valamint az általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi CL. törvény (a továbbiakban: Ákr.) 36. § (1)-(2) bekezdésében foglaltak szerint az adat, illetve igazolás beszerezhető.
(7) A pénzbeli és természetbeni szociális ellátásra vonatkozó kérelem benyújtására, a jogosultság, a jogosultat érintő jog és kötelezettség megállapítására, továbbá a hatósági ellenőrzésre a továbbiakban az Szoctv. és a Ket. rendelkezéseit kell alkalmazni.
5. § A rendszeres ellátások folyósítása havonta utólag, minden hónap 5-éig, nem rendszeres ellátások folyósítása az ellátást megállapító határozat jogerőre emelkedésétől számított 15 napon belül közvetlen kifizetéssel vagy pénzintézeti átutalás útján történik.
6. § (1) Amennyiben a pénzbeli és természetbeni ellátás iránti kérelemben előadott életkörülmények vizsgálata kapcsán a kérelem megalapozott elbírálása szükségessé teszi, a kérelmezőnél környezettanulmányt kell készíteni.
(2) Nem kell környezettanulmányt készíteni a kérelmezőnél, ha életkörülményeit a Hivatal már bármely ügyben vizsgálta és azokban lényeges változás nem feltételezhető.
7. § (1) A szociális ellátásra való jogosultság elbírálásakor, ha a kérelmező életvitele alapján vélelmezhető, hogy a jövedelemnyilatkozatában feltüntetetteken felül egyéb jövedelemmel is rendelkezik, a kérelmező kötelezhető arra, hogy családja vagyoni viszonyairól a pénzbeli és természetbeni szociális ellátások igénylésének és megállapításának, valamint folyósításának részletes szabályairól szóló 63/2006.(III.27.) Korm. rendelet 1. számú melléklete szerinti formanyomtatványon nyilatkozzék.
(2) A határozatlan időre megállapított ellátások esetén a jogosultság fennállását – ha jogszabály másként nem rendelkezik – az ellátás megállapítását követően naptári évenként felül kell vizsgálni, ennek tényét – azaz a továbbfolyósíthatóságot – az ügyiratban rögzíteni kell.
pénzbeli ellátások
A pénzbeli ellátások formái
8. § Szociális rászorultság esetén a jogosult számára Kölesd Községi Önkormányzat Képviselő-testülete (a továbbiakban: Képviselő-testület) az Szoctv.-ben és e Rendeletében meghatározott feltételek szerint települési támogatást, rendkívüli települési támogatást nyújt.
9. § (1) Az ellátására való jogosultság feltételeként a kérelem benyújtójának a lakókörnyezete rendezettségét az e Rendeletben meghatározottak szerint biztosítania kell (továbbiakban: a lakókörnyezet rendezettségére vonatkozó helyi előírások):
Települési támogatás
10. § (1) A képviselő-testület a Szoctv. és e Rendelet rendelkezései alapján települési támogatást nyújt.
(2) Települési támogatás keretében nyújtható támogatás különösen
a) a lakhatáshoz kapcsolódó rendszeres kiadások viseléséhez,
b) a 18. életévét betöltött tartósan beteg hozzátartozójának az ápolását, gondozását végző személy részére,
c) a gyógyszerkiadások viseléséhez,
d) a lakhatási kiadásokhoz kapcsolódó hátralékot felhalmozó személyek részére.
11. §
Rendkívüli települési támogatás
12. § (1) A képviselő-testület a létfenntartást veszélyeztető rendkívüli élethelyzetbe került, valamint az időszakosan vagy tartósan létfenntartási gonddal küzdő személyek részére rendkívüli települési támogatást nyújt.
(2) Rendkívüli települési támogatásban azokat a személyeket kell részesíteni, akik önmaguk, illetve családjuk létfenntartásáról más módon nem tudnak gondoskodni vagy alkalmanként jelentkező többletkiadások – így különösen betegséghez, halálesethez, elemi kár elhárításához, a válsághelyzetben lévő várandós anya gyermekének megtartásához, iskoláztatáshoz, a gyermek fogadásának előkészítéséhez, a nevelésbe vett gyermek családjával való kapcsolattartásához, a gyermek családba való visszakerülésének elősegítéséhez kapcsolódó kiadások – vagy a gyermek hátrányos helyzete miatt anyagi segítségre szorulnak.
1. A rendkívüli települési támogatás kérelemre és hivatalból – különösen nevelési-oktatási intézmény, gyámhatóság vagy más családvédelemmel foglalkozó intézmény, illetve természetes személy vagy a gyermekek érdekeinek védelmét ellátó társadalmi szervezet kezdeményezésére – is megállapítható.
2. A rendkívüli települési támogatás hatáskörének gyakorlását a képviselő-testület a polgármesterre ruházza át.
(3) A rendkívüli települési támogatás hatáskörének gyakorlását a képviselő-testület a polgármesterre ruházza át. A polgármester dönthet úgy, hogy a rendkívüli települési támogatással kapcsolatos döntéséhez a képviselő-testület jóváhagyását kéri.
TERMÉSZETBEN NYÚJTOTT ellátások
13. § Szociális rászorultság esetén a jogosult számára a Képviselő-testület az Szoctv.-ben és e Rendeletében meghatározott feltételek szerint természetbeni ellátásként köztemetést nyújt.
14. § (1) A köztemetést az Önkormányzat az Szt-ben foglalt szabályok alapján biztosítja.
(2) Különös méltánylást érdemlő egyedi esetben, kérelemre, a Képviselő-testület a megtérítési kötelezettség alól részben vagy egészben mentesítheti az eltemettetésre kötelezett személyt.
Szociális szolgáltatások
15. § (1) Az Önkormányzat az Szoctv. 57. § (1) bekezdésében meghatározott szociális alapszolgáltatások (a továbbiakban: szociális alapszolgáltatások) közül
16. § (1) Az étkeztetés keretében azoknak a szociálisan rászorultaknak a legalább napi egyszeri meleg étkeztetéséről kell gondoskodni, akik azt önmaguk, illetve eltartottjaik részére tartósan vagy átmeneti jelleggel nem képesek biztosítani, különösen koruk, egészségi állapotuk, fogyatékosságuk, pszichiátriai betegségük, szenvedélybetegségük, hajléktalanságuk miatt.
(2) Az (1) bekezdés alapján szociálisan rászorultnak minősül
1. a nyugdíjas, ideértve a rokkantsági nyugdíjast és a baleseti járadékost,
2. a rehabilitációs járadékban részesülő,
3. a rendszeres szociális járadékos,
4. a rendszeres szociális segélyezett,
5. a mozgássérült,
6. aki pszichiátriai vagy szenvedélybetegsége miatt saját étkeztetéséről gondoskodni nem tud,
7. a hajléktalan.
(3) Étkeztetésben részesíti az Önkormányzat az igénylővel egyidejűleg azt az általa eltartott személyt is, aki jövedelmétől függetlenül kora vagy egészségi állapota miatt nem képes az étkezéséről más módon gondoskodni.
(4) Az étkeztetés iránti kérelmet a Hivatalban lehet benyújtani. Az étkeztetés iránti kérelem elbírálásáról a polgármester dönt.
(5) Az Önkormányzat a szociális étkeztetést a szociális étkezde útján biztosítja. Az étkeztetés biztosítása történhet éthordóban történő elvitellel, házhozszállítással vagy helyben fogyasztással.
(6) A szociális étkezde tevékenységének irányítása, valamint az étkeztetés személyi és tárgyi feltételeinek biztosítása a polgármester feladata.
17. § (1) A tanyagondnoki szolgálat Kölesd közigazgatási területén, - életvitelszerűen (állandó és ideiglenes jelleggel) lakó és tartózkodó személyekre - terjed ki.
(2) A tanyagondnoki az önkormányzat képviselő-testülete nevezi ki és menti fel. Az egyéb munkáltatói jogokat a polgármester gyakorolja. (3) tanyagondnoki munkakörben csak olyan személy foglalkoztatható, akit a foglalkoztatás kezdő időpontjában a munkáltató bejelentett a munkakör betöltéséhez szükséges falu- és tanyagondnoki alapképzésre, és azt a munkakör betöltője a foglalkoztatás kezdő időpontjától számított egy éven belül elvégzi.
17/A. § (1) A tanyagondnoki szolgáltatás közvetlen, személyes szolgáltatások körébe tartozó alapfeladatai:
17/B. § (1) A tanyagondnoki szolgálat igénybevétele szóbeli és írásbeli kérelemre illetve a polgármester jelzése alapján történik.
(2) A tanyagondnoki szolgálat igénybevétele jövedelmi viszonyok vizsgálatától függetlenül történik.
(3) A tanyagondnoki szolgáltatás térítésmentes.
(4) A tanyagondnoki tevékenységüket tevékenységnaplóban kötelesek dokumentálni. (5) Az önkormányzat a tanyagondnoki szolgálat ellátásához 1 db gépjárművet biztosít. A gépjármű kötelező felelősségbiztosítással és CASCO biztosítással rendelkezik. A gépjármű üzemképes állapotban tartásáért a tanyagondnok a felelős.
A családi szükségletek kielégítését szolgáló, gazdálkodást segítő támogatásról
18. § (1) A helyi szociális földprogram a családi szükségletek kielégítését szolgáló, a hátrányos helyzetű családok jövedelemszerző képességét erősítő támogatás. A támogatás formája az önkormányzati területen végzett növénytermesztés. A növénytermesztés minden feltételét az önkormányzat biztosítja, a kedvezményezett a program működtetéséhez munkavégzésével köteles hozzájárulni, a kedvezményezettek a munkavégzésért munkadíjban nem részesülnek.
(2) A támogatásban csak azok a Kölesd községben lakóhellyel rendelkező családok vagy egyedül élők (a továbbiakban: családok) részesülhetnek, akik rászorultnak minősülnek, és szerződésben vállalják, hogy a programban az előírásoknak és a megállapodásoknak megfelelően részt vesznek.
(3) Rászorultnak minősülnek a hátrányos helyzetű háztartások, azaz
1. a tartósan munkanélküli,
2. a szociálisan rászorult (ahol a családban az egy főre jutó jövedelem nem haladja meg a mindenkori öregségi nyugdíjminimum 150 %-át),
3. a megváltozott munkaképességű,
4. a nagycsaládos,
5. a roma kisebbséghez tartozó,
6. a nyugdíjas,
7. a fiatal házas háztartások.
(4) A kedvezményezettnek a Rendeletben meghatározott módon kell a jövedelmét igazolnia.
(5) A kedvezményezett jogosult,
a) az önkormányzati fóliasátorban a palánták közös termesztésében részt venni,
b) a kiparcellázott önkormányzati területen burgonyát, hagymát és fűszerpaprikát termeszteni önkormányzatilag koordinált értékesítés céljából,
c) az Önkormányzat által biztosított vetőmagból burgonyát termeszteni saját háztartási szükséglet kielégítésére.
(6) A kedvezményezett kötelessége, hogy
1. munkavégzésével a programban részt vegyen,
2. a rá kiosztott munkát az utasításoknak megfelelően, határidőben, megfelelő színvonalon elvégezze,
3. a mezőgazdasági munkaeszközöket rendeltetésszerűen használja,
4. az önkormányzat és a kedvezményezett által aláírt megállapodás előírásait betartsa.
(7) A támogatási kérelmeket a Rendelet eljárási rendelkezései szerint kell benyújtani a Hivatalban, a Képviselő-testület által meghirdetett időpontban.
(8) A Hivatal a kedvezményezetti státusz megállapítását megelőzően helyszíni szemlét tarthat annak megállapítására, hogy a kérelmező rendelkezik-e a (3) bekezdésében rögzített feltételekkel.
(9) A támogatási kérelmeket a polgármester bírálja el kérelem benyújtását követő 30 napon belül.
(10) A Hivatal a kedvezményezetti munkavégzést, jelenlétet a program koordinátorán keresztül folyamatosan ellenőrzi.
(11) Az a kedvezményezett, aki az együttműködési szabályokat megszegi, a programban rendeltetésszerűen és célszerűen nem vesz részt, aki a rá osztott munkát nem vagy nem megfelelő időben vagy minőségben végzi el, figyelmeztetésben részesül. A szóbeli figyelmeztetést követő, a következményeket ismertető írásbeli figyelmeztetés utáni újabb szabályszegést követően a kedvezményezett a programból kizárásra kerül, és abban a következő három évben nem vehet részt.
A társulásos formában ellátott szociális szolgáltatásokra vonatkozó speciális szabályok
Házi segítségnyújtás
19. § (1) Házi segítségnyújtásról az Önkormányzat az Szt-ben és a vonatkozó szakmai előírások alapján gondoskodik.
(2) A házi segítségnyújtást az Önkormányzat a Paksi Többcélú Kistérségi Társuláson keresztül, önkormányzati társulás útján biztosítja.
Családsegítés
20. § (1) A családsegítésről az Önkormányzat az Szt-ben és a vonatkozó szakmai előírások alapján gondoskodik.
(3) Az ellátás iránti kérelmet a kérelmezőnek a Társuláshoz kell benyújtania.
(4) Az ellátás iránti kérelemről a Társulás vezetője dönt.
A térítési díjak megállapítására vonatkozó szabályok
21. § (1) A szociális alapszolgáltatások személyi térítési díját a társult formában fenntartott intézmények állapítják meg a vonatkozó jogszabályok alapján.
(2) Ha az Szoctv. másként nem rendelkezik, a személyes gondoskodást nyújtó ellátásokért személyi térítési díjat kell fizetni.
(3) A személyi térítési díjat
A szociális étkeztetés intézményi térítési díjainak megállapítása
22. § (1) Az intézményi térítési díjat a Képviselő-testület minden évben március 31-ig állapítja meg, melyet egy alkalommal felülvizsgálhat.
(2) A térítési díj megállapítására, beszedésére vonatkozóan e rendeletben nem szabályozott kérdésekben az Szoctv. szabályai irányadók.
(3) A szociális étkeztetés intézményi térítési díját és a kedvezményes térítési díjat e Rendelet függeléke tartalmazza.
(4) Azon igénylők, akiknek a családjában az egy főre jutó jövedelem az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 150 %-át meghaladja, de a 300 %-át nem haladja meg, térítési díj kedvezményben részesülnek.
(5) Azon igénylők, akiknek a családjában az egy főre jutó jövedelem az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének a 150 %-át nem haladja meg, további térítési díj kedvezményben részesülnek.
(6) Kölesd területén a kiszállítás díját e Rendelet függeléke tartalmazza. A kiszállítás Borjád településrészen térítésmentes.
A személyi térítési díjak megfizetése
23. § (1) Az intézményvezető vagy a Képviselő-testület által meghatározott személyi térítési díjat
a) szociális étkeztetés tekintetében egy hónapi időtartamra előre,
b) más személyes gondoskodási formáknál havonta utólag kell megfizetni.
(2) A befizetett és a ténylegesen fizetendő személyi térítési díj különbözetét a következő befizetés alkalmával a személyes gondoskodást nyújtó szociális ellátások térítési díjáról szóló jogszabály rendelkezései szerint korrigálni kell.
Az intézményvezető és az ellátást igénybevevő között kötendő megállapodás
24. § Az intézményvezető az intézményi ellátás igénybevételekor írásban megállapodást köt a szolgáltatásban részesülő személlyel, illetve törvényes képviselőjével. A megállapodásban ki kell térni az Szoctv. 94/C. §-ában foglaltakon túl az alábbiakra is:
a) étkeztetés esetén az étkeztetés módjára,
b) házi segítségnyújtás esetén a segítségnyújtás tartamára, időpontjára,
c) a személyi térítési díj összegére és a megfizetés időpontjára, módjára,
d) az ellátástól való távolmaradás esetén (pl. betegség, kórházi ápolás, elutazás) az előzetes bejelentési kötelezettség szabályaira,
e) az ellátás megkezdésének időpontjára,
f) az ellátás megszüntetésének eseteire vonatkozó figyelmeztetésre,
g) a döntések elleni jogorvoslat módjára.
Az intézményi jogviszony megszűnése
25. § (1) Az intézményi ellátás megszűnik az Szoctv. 100. § és 101. §-ában foglalt esetekben és módon.
(2) Az étkeztetés ellátás megszűnik, ha az igénylő
a) a térítési díjat 2 hónapon keresztül nem fizeti ki, kivéve, ha ingyenes ellátásban kell részesíteni,
b) a szolgáltatást 2 hónapon keresztül nem veszi igénybe,
c) elhalálozik,
d) kéri az ellátás megszüntetését.
(3) Az étkeztetés megszüntetése a polgármester hatásköre.
Záró rendelkezések
26. § (1) Ez a rendelet 2015.március 1-jén lép hatályba.
(2) A rendelet kihirdetéséről helyben szokásos módon a jegyző gondoskodik.
(3) Jelen rendelet hatályba lépésével egyidejűleg hatályát veszti a Képviselő-testület a szociális ellátások helyi szabályozásáról szóló 3/2012. (II. 20.) önkormányzati rendelete, és az azt módosító 2/2014.(IV.5.) önkormányzati rendelete.
(4) A képviselő-testület módosítja Kölesd Község Önkormányzat képviselő-testülete 7/2014.(XI.28.) önkormányzati rendelete Kölesd község Önkormányzat szervezeti és működési szabályzatáról 2.számú melléklete g) pontját úgy, hogy a „rendkívüli települési támogatás megállapítása” szabállyal cseréli fel.
1. melléklet
1. Az ellátást igénybe vevő adatai:
2. Ellátás típusa:
1.1. Munkaviszonyból és más foglalkoztatási jogviszonyból származó:………………………
1.2. Társas és egyéni vállalkozásból, őstermelői, illetve szellemi és más önálló tevékenységből származó:…………………………………………
1.3. Alkalmi munkavégzésből származó:……………………………………..
1.5. Önkormányzat és munkaügyi szervek által folyósított ellátások:…………………………….
1.6. Nyugellátás és egyéb nyugdíjszerű rendszeres szociális ellátások:…………………………
1.7. Egyéb jövedelem:…………………………………………………………………
2. Összes (nettó) havi jövedelem:…………………………………………………….
1. Az ellátást kérelmező családi állapota:
2. A családban élők adatai:
Neve |
Rokoni kapcsolat* |
Születési hely, idő |
||
---|---|---|---|---|
Az ellátást igénylő + a vele családban élő |
Kérelmező |
|||
Házastársa/élettársa |
||||
Gyermeke 1 |
||||
Gyermeke 2 |
||||
Gyermeke 3 |
||||
Gyermeke 4 |
||||
Gyermeke 5 |
||||
További közeli hozzátartozója 1 |
||||
További közeli hozzátartozója 2 |
||||
További közeli hozzátartozója 3 |
Munkaviszonyból és más foglalkoztatási jogviszonyból származó jövedelem |
Társas és egyéni vállalkozásból, őstermelői, ill. szellemi és más önálló tevékenységből származó jövedelem |
||
---|---|---|---|
Az ellátást igénylő + a vele családban élő |
Kérelmező |
||
Házastársa/élettársa |
|||
Gyermeke 1 |
|||
Gyermeke 2 |
|||
Gyermeke 3 |
|||
Gyermeke 4 |
|||
Gyermeke 5 |
|||
További közeli hozzátartozója 1 |
|||
További közeli hozzátartozója 2 |
|||
További közeli hozzátartozója 3 |
|||
ÖSSZESEN: |
2. melléklet
1. A szolgáltató a szolgáltatást igénybe vevő részére …..év ……..hó…..naptól az 1993. évi III. tv. 62. §(1) bekezdése és Kölesd Községi Önkormányzat Képviselő testületének 2/2015. (II.27.) önkormányzati rendelete a szociális ellátások helyi szabályozásáról szóló 17. § 1. bekezdése alapján étkeztetést biztosít.
2. Az ellátás időtartama: határozatlan- határozott ideig ………..……….-ig.
3. A szolgáltatást igénybe vevő a nyújtott szolgáltatásokból az alábbiakat veszi igénybe:
1. A szolgáltató által biztosított étkeztetés szolgáltatási önköltsége: ……. Ft/ebéd
1. A szolgáltató az ellátásért ………..Ft/ebéd személyi térítési díjat, ……….Ft/ ebéd kiszállítási állapít meg. A személyi térítési díj megállapításának alapja a szolgáltatást igénybe vevő személy rendszeres havi jövedelme.
2. Évközi jövedelemcsökkenés esetén az igazolás újra kérhető.
3. Ha a szolgáltatást igénybe vevő a szolgáltatásért személyi térítési díjat fizet, az étkezési napok szerint a tárgy hónap 10. napjáig előre köteles megfizetni a készpénzfizetési számla alapján.
1. Az ellátás megszűnik:
1. A szolgáltató a szolgáltatás biztosítását megszünteti, és a megállapodást felmondja, abban az esetben, ha a szolgáltatást igénybe vevő a megállapodást súlyosan megsérti (pl.: személyi térítési díjat nem fizeti).
2. A szolgáltatást igénybe vevő az ellátással kapcsolatban panasszal élhet az intézmény vezetőjénél és a fenntartónál Kölesd Községi Önkormányzatánál.
3. A megállapodás módosítására csak mindkét fél közös megegyezése alapján kerülhet sor.