Kölesd Község Önkormányzata Képviselő-testületének 1/2017 (II.15.) önkormányzati rendelete
az önkormányzat 2017.évi költségvetéséről
Hatályos: 2017. 02. 15- 2017. 09. 19Kölesd Község Önkormányzata Képviselő-testületének 1/2017 (II.15.) önkormányzati rendelete
az önkormányzat 2017.évi költségvetéséről
2017-02-15-tól 2017-09-19-ig
KÖLESD KÖZSÉG ÖNKORMÁNYZATA KÉPVISELŐ-TESTÜLETE
1/2017. (II.15.) önkormányzati rendelete
az önkormányzat 2017. évi költségvetéséről
Kölesd Község Önkormányzatának Képviselő-testülete Magyarország Alaptörvénye 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, Magyarország Alaptörvénye 32. cikk (1) bekezdés f) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1. § A rendelet hatálya
(1) A rendelet hatálya a képviselő-testületre, annak bizottságára, az önkormányzatra és az önkormányzat irányítása alá tartozó költségvetési szervekre (intézményekre) terjed ki.
2. § A költségvetés bevételei és kiadásai
(1) A képviselő-testület az önkormányzat 2017. évi költségvetését:
313.620.265 Ft 18.428.000 Ft 332.048.265 Ft 323.297.326 Ft 8.750.939 Ft | Költségvetési bevétellel Finanszírozási bevétellel Összbevétellel Költségvetési kiadással Finanszírozási kiadással |
332.048.265 Ft | Összkiadással |
0 Ft ebből: 19.839.885 Ft -19.839.885 Ft | egyenleggel működési felhalmozási |
állapítja meg.
(2) Az önkormányzat működési, fenntartási kiadási előirányzatait a képviselő-testület a következők szerint hagyja jóvá:
- működési kiadások előirányzat összesen: 300.703.326 Ft
aa) személyi jellegű kiadások: 102.099.565 Ft
ab) munkaadókat terhelő járulékok: 22.374.422 Ft
ac) dologi, egyéb folyó kiadások: 69.673.908 Ft
ad) ellátottak juttatásai: 800.000 Ft
ae) támogatásértékű kiadások: 105.755.431 Ft
af) tartalék: 0 Ft.
b) Az önkormányzat felújítási és felhalmozási kiadásai összesen: 22.594.000 Ft.
ba) a beruházások előirányzata: 1.239.000 Ft
bb) felújítások előirányzata: 16.355.000 Ft
bc) egyéb felhalmozási támogatások előirányzata: 5.000.000 Ft
bc) felhalmozási célú tartalék előirányzata: 0 Ft
(3) Az (1) bekezdésben megállapított költségvetési bevételek forrásonkénti, a költségvetési kiadások jogcímenkénti megoszlását önkormányzati szinten, továbbá a finanszírozási bevételeket és kiadásokat a rendelet 1.1. melléklete alapján határozza meg a képviselő-testület.
(4) A bevételek és kiadások előirányzat-csoportok, kiemelt előirányzatok és azon belül kötelező feladatok, önként vállalt feladatok, államigazgatási feladatok szerinti bontásban az 1.2., 1.3. mellékletek szerint állapítja meg.
(5) A működési és felhalmozási bevételek és kiadások előirányzatai mérlegszerű bemutatását önkormányzati szinten a 2.1. és a 2.2. melléklet részletezi.
3. § A költségvetés részletezése
A Képviselő-testület az önkormányzat 2017. évi költségvetését részletesen a következők szerint állapítja meg:
(1) Az Önkormányzat adósságot keletkeztető ügyletekből és kezességvállalásokból fennálló kötelezettségeit a 3. melléklet részletezi.
(2) Az Önkormányzat saját bevételeinek részletezését az adósságot keletkeztető ügyletből származó tárgyévi fizetési kötelezettség megállapításához a 4. melléklet tartalmazza.
(3) Az Önkormányzat 2017. évi adósságot keletkeztető fejlesztési céljait az 5. melléklet részletezi.
(4) Az Önkormányzat költségvetésében szereplő beruházások kiadásainak beruházásonkénti részletezését a 6. melléklet szerint határozza meg.
(5) Az önkormányzat költségvetésében szereplő felújítások kiadásait felújításonként a 7. melléklet szerint részletezi.
(6) Az EU-s támogatással megvalósuló programokat és projekteket, valamint az önkormányzaton kívül megvalósuló projektekhez való hozzájárulást a 8. melléklet szerint hagyja jóvá.
(7) A 2. § (1) bekezdésében megállapított bevételek és kiadások önkormányzati, továbbá költségvetési szervenkénti megoszlását, és az éves (tervezett) létszám előirányzatot és a közfoglalkoztatottak létszámát költségvetési szervenként, feladatonként és azon belül kötelező feladatok, önként vállalt feladatok, államigazgatási feladatok szerinti bontásban a 9.1, 9.1.1, 9.1.2., 9.2., 9.2.1, mellékletek szerint határozza meg.
(8) Az Önkormányzat a kiadások között 0 Ft általános, 0 Ft céltartalékot állapít meg.
4. § A költségvetés végrehajtásának szabályai
(1) Az önkormányzati szintű költségvetés végrehajtásáért a polgármester, a könyvvezetéssel kapcsolatos feladatok ellátásáért a jegyző a felelős.
(2) Az Önkormányzat gazdálkodásának biztonságáért a képviselő-testület, a gazdálkodás szabályszerűségéért a polgármester felelős.
(3) A költségvetési hiány csökkentése érdekében évközben folyamatosan figyelemmel kell kísérni a kiadások csökkentésének és a bevételek növelésének lehetőségeit.
(4) Amennyiben a költségvetési szerv harminc napon túli, lejárt esedékességű elismert tartozásállományának mértéke két egymást követő hónapban eléri az éves eredeti kiadási előirányzatának 10%-át vagy a százötven millió forintot, az irányító szerv a költségvetési szervhez önkormányzati biztost jelöl ki.
(5) A költségvetési szerv vezetője e rendelet 10. mellékletében foglalt adatlapon köteles a tartozásállományról adatot szolgáltatni. A költségvetési szerv az általa lejárt esedékességű elismert tartozásállomány tekintetében – nemleges adat esetén is – havonta a tárgyhó 25-i állapotnak megfelelően a tárgyhónapot követő hó 5-ig az önkormányzat jegyzője részére köteles adatszolgáltatást teljesíteni.
(6) Kiegészítő támogatás igényléséről a működőképességet veszélyeztető helyzet esetében a polgármester gondoskodik, külön képviselő-testületi döntés alapján.
(7) A finanszírozási bevételekkel és kiadásokkal kapcsolatos hatásköröket a képviselő-testület gyakorolja.
(8) A képviselő-testület az önkormányzat létszám-előirányzatát:
a) 17 fő átlagos statisztikai állományi létszámban
aa) ebből 1 fő főfoglalkozású polgármester,
ab) 9 fő közalkalmazott,
ac) 5 fő közfoglalkoztatott átlagos állományi létszámban,
ad) 2 fő Mt. alapján foglalkoztatott munkavállaló
b) 17 fő az év utolsó napján foglalkoztatható záró-létszámban állapítja meg.
5. § Az előirányzatok módosítása
(1) Az Önkormányzat bevételeinek és kiadásainak módosításáról, a kiadási előirányzatok közötti átcsoportosításról a képviselő-testület dönt.
(2) A képviselő-testület az Önkormányzat bevételeinek és kiadásainak módosítását és a kiadási kiemelt előirányzatok közötti átcsoportosítás jogát 5.000.000 Ft összeghatárig – mely esetenként a 1.000.000 Ft összeghatárt nem haladhatja meg –a polgármesterre átruházza. Egyéb esetekben a képviselő-testület a kiadási előirányzatok közötti átcsoportosítás jogát fenntartja magának.
(3) Az (2) bekezdésben foglalt átcsoportosításról a polgármester negyedévente köteles beszámolni, a költségvetés módosítására egyidejűleg javaslatot tenni. Az átruházott hatáskörű előirányzat-módosítási jogkör 2017. december 31-ig gyakorolható.
(4) Amennyiben az önkormányzat év közben a költségvetési rendelet készítésekor nem ismert többletbevételhez jut, vagy bevételei a tervezettől elmaradnak, arról a polgármester a képviselő-testületet tájékoztatja.
6. § A gazdálkodás szabályai
(1) A polgármester köteles belső szabályzatban rögzíteni a működéshez, gazdálkodáshoz kapcsolódóan a gazdálkodás vitelét meghatározó szabályokat, a mindenkor érvényes központi szabályozás figyelembe vételével, illetve a szükséges módosításokat végrehajtani. A szabályozásbeli hiányosságért, a felelősség a polgármestert terheli.
(2) Az önkormányzat az évközi előirányzat-módosításokról a jegyző által elrendelt formában kötelesek naprakész nyilvántartást vezetni.
(3) A polgármester 2017. évi cafetéria-juttatása 200.000 Ft, mely magába foglalja a juttatás közterheit is.
(4) A közalkalmazottak 2017. évi cafetéria-juttatása 160.858 Ft, mely magába foglalja a juttatás közterheit is.
(5) A bevételek beszedésekor, kiadások teljesítésekor lehetőség szerint készpénzkímélő fizetési módokat kell alkalmazni. A pénzforgalmat elsősorban a bankszámlákon kell bonyolítani. A készpénzben történő kifizetések az alábbiak lehetnek:
a) külső személyi juttatásokra: megbízási díj, hó közi kifizetések, képviselők tiszteletdíja, költségtérítés, önkormányzati díjak,
b) közfoglalkoztatásban résztvevők bére,
c) elszámolásra kiadott összegekre: kiküldetési költségre, beszerzésre, reprezentációra, üzemanyag vásárlásra, postaköltségre,
d) készlet és kis értékű tárgyi eszköz beszerzésre 200 eFt-ig,
e) kiküldetési kiadásokra,
f) kis összegű szolgáltatási kiadásokra 100 eFt-ig,
g) társadalom- és szociálpolitikai juttatásokra, az ellátottak pénzbeli juttatásainak
(6) A képviselő-testület a polgármester működéshez szükséges forráskeretét 100 eFt-ban határozza meg.
7. § A költségvetés végrehajtásának ellenőrzése
(1) Az önkormányzati költségvetési szervek ellenőrzése a belső kontrollrendszer keretében valósul meg, melynek létrehozásáért, működtetésért és továbbfejlesztéséért az önkormányzat esetében a jegyző a felelős.
(2) Az Önkormányzat a belső ellenőrzés kialakításáról az Alisca Comp Kft. 7163 Mőcsény, Béke utca 85. szám alatt bejegyzett cég útján gondoskodik. A megfelelő működtetésről és a függetlenség biztosításáról a jegyző köteles gondoskodni.
8. § Záró és rendelkezések
- Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba, rendelkezéseit 2017. január 1. napjától kell alkalmazni.
(2)
Berényi István Garai László
polgármester jegyző Kihirdetési záradék: A rendelet 2017. február 15. napján kihirdetésre került. Garai László jegyző |