Kölesd Község Önkormányzata Képviselő-testületének 1/2017 (II.15.) önkormányzati rendelete
az önkormányzat 2017.évi költségvetéséről
Hatályos: 2017. 09. 20Kölesd Község Önkormányzata Képviselő-testületének 1/2017 (II.15.) önkormányzati rendelete
az önkormányzat 2017.évi költségvetéséről
2017-09-20-tól
Kölesd Község Önkormányzatának Képviselő-testülete Magyarország Alaptörvénye 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, Magyarország Alaptörvénye 32. cikk (1) bekezdés f) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1. § A rendelet hatálya
(1) A rendelet hatálya a képviselő-testületre, annak bizottságára, az önkormányzatra és az önkormányzat irányítása alá tartozó költségvetési szervekre (intézményekre) terjed ki.
2. § A költségvetés bevételei és kiadásai
(1)[1] A képviselő-testület az önkormányzat 2017. évi költségvetését:
309.634.906 Ft Költségvetési bevétellel
38.031.288 Ft Finanszírozási bevétellel
347.666.194 Ft Összbevétellel
338.915.255 Ft Költségvetési kiadással
8.750.939 Ft finanszírozási kiadással
347.666.194 Ft Összkiadással
0 Ft egyenleggel
ebből: -19.839.885 Ft működési
19.839.885 Ft felhalmozási
állapítja meg.
(2)[2] Az önkormányzat működési, fenntartási kiadási előirányzatait a képviselő-testület a következők szerint hagyja jóvá:
- működési kiadások előirányzat összesen: 313.171.255 forint
aa.) személyi jellegű kiadások: 121.613.872 forint
ab.) munkaadót terhelő járulékok: 25.936.060 forint
ac.) dologi, egyéb folyó kiadások: 72.045.728 forint
ad.) ellátottak juttatásai: 800.000 forint
ae.) támogatásértékű kiadások 73.817.319 forint
af.) egyéb működési célú kiadások 2.649.980 forint
ag.) tartalék 16.308.296 forint
- Az önkormányzat felújítási és felhalmozási kiadásai összesen: 25.744.000 forint
A felújítási és felhalmozási kiadásokból:
ba.) beruházások előirányzata 4.389.000 forint
bb.) felújítások előirányzata 16.355.000 forint
bc.)egyéb felhalmozási támogatások kiadások 5.000.000 forint
bd.) felhalmozási célú tartalék előirányzata 0 forint.
(3) Az (1) bekezdésben megállapított költségvetési bevételek forrásonkénti, a költségvetési kiadások jogcímenkénti megoszlását önkormányzati szinten, továbbá a finanszírozási bevételeket és kiadásokat a rendelet 1.1. melléklete alapján határozza meg a képviselő-testület.
(4) A bevételek és kiadások előirányzat-csoportok, kiemelt előirányzatok és azon belül kötelező feladatok, önként vállalt feladatok, államigazgatási feladatok szerinti bontásban az 1.2., 1.3. mellékletek szerint állapítja meg.
(5) A működési és felhalmozási bevételek és kiadások előirányzatai mérlegszerű bemutatását önkormányzati szinten a 2.1. és a 2.2. melléklet részletezi.
3. § A költségvetés részletezése
A Képviselő-testület az önkormányzat 2017. évi költségvetését részletesen a következők szerint állapítja meg:
(1) Az Önkormányzat adósságot keletkeztető ügyletekből és kezességvállalásokból fennálló kötelezettségeit a 3. melléklet részletezi.
(2) Az Önkormányzat saját bevételeinek részletezését az adósságot keletkeztető ügyletből származó tárgyévi fizetési kötelezettség megállapításához a 4. melléklet tartalmazza.
(3) Az Önkormányzat 2017. évi adósságot keletkeztető fejlesztési céljait az 5. melléklet részletezi.
(4) Az Önkormányzat költségvetésében szereplő beruházások kiadásainak beruházásonkénti részletezését a 6. melléklet szerint határozza meg.
(5) Az önkormányzat költségvetésében szereplő felújítások kiadásait felújításonként a 7. melléklet szerint részletezi.
(6) Az EU-s támogatással megvalósuló programokat és projekteket, valamint az önkormányzaton kívül megvalósuló projektekhez való hozzájárulást a 8. melléklet szerint hagyja jóvá.
(7) A 2. § (1) bekezdésében megállapított bevételek és kiadások önkormányzati, továbbá költségvetési szervenkénti megoszlását, és az éves (tervezett) létszám előirányzatot és a közfoglalkoztatottak létszámát költségvetési szervenként, feladatonként és azon belül kötelező feladatok, önként vállalt feladatok, államigazgatási feladatok szerinti bontásban a 9.1, 9.1.1, 9.1.2., 9.2., 9.2.1, mellékletek szerint határozza meg.
(8) Az Önkormányzat a kiadások között 0 Ft általános, 0 Ft céltartalékot állapít meg.
4. § A költségvetés végrehajtásának szabályai
(1) Az önkormányzati szintű költségvetés végrehajtásáért a polgármester, a könyvvezetéssel kapcsolatos feladatok ellátásáért a jegyző a felelős.
(2) Az Önkormányzat gazdálkodásának biztonságáért a képviselő-testület, a gazdálkodás szabályszerűségéért a polgármester felelős.
(3) A költségvetési hiány csökkentése érdekében évközben folyamatosan figyelemmel kell kísérni a kiadások csökkentésének és a bevételek növelésének lehetőségeit.
(4) Amennyiben a költségvetési szerv harminc napon túli, lejárt esedékességű elismert tartozásállományának mértéke két egymást követő hónapban eléri az éves eredeti kiadási előirányzatának 10%-át vagy a százötven millió forintot, az irányító szerv a költségvetési szervhez önkormányzati biztost jelöl ki.
(5) A költségvetési szerv vezetője e rendelet 10. mellékletében foglalt adatlapon köteles a tartozásállományról adatot szolgáltatni. A költségvetési szerv az általa lejárt esedékességű elismert tartozásállomány tekintetében – nemleges adat esetén is – havonta a tárgyhó 25-i állapotnak megfelelően a tárgyhónapot követő hó 5-ig az önkormányzat jegyzője részére köteles adatszolgáltatást teljesíteni.
(6) Kiegészítő támogatás igényléséről a működőképességet veszélyeztető helyzet esetében a polgármester gondoskodik, külön képviselő-testületi döntés alapján.
(7) A finanszírozási bevételekkel és kiadásokkal kapcsolatos hatásköröket a képviselő-testület gyakorolja.
(8)[3] A képviselő-testület az önkormányzat létszám előirányzatát:
- 50 fő átlagos statisztikai állományi létszámban
aa.) ebből 1 fő főállású polgármester
ab.) 13 fő közalkalmazott
ac.) 14 fő közfoglalkoztatott átlagos állományi létszámban
ad.) 2 fő Mt. alapján foglalkoztatott munkavállaló
ae.) 20 fő köztisztviselő
56 fő az év utolsó napján foglalkoztatható záró-létszám.
5. § Az előirányzatok módosítása
(1) Az Önkormányzat bevételeinek és kiadásainak módosításáról, a kiadási előirányzatok közötti átcsoportosításról a képviselő-testület dönt.
(2) A képviselő-testület az Önkormányzat bevételeinek és kiadásainak módosítását és a kiadási kiemelt előirányzatok közötti átcsoportosítás jogát 5.000.000 Ft összeghatárig – mely esetenként a 1.000.000 Ft összeghatárt nem haladhatja meg –a polgármesterre átruházza. Egyéb esetekben a képviselő-testület a kiadási előirányzatok közötti átcsoportosítás jogát fenntartja magának.
(3) Az (2) bekezdésben foglalt átcsoportosításról a polgármester negyedévente köteles beszámolni, a költségvetés módosítására egyidejűleg javaslatot tenni. Az átruházott hatáskörű előirányzat-módosítási jogkör 2017. december 31-ig gyakorolható.
(4) Amennyiben az önkormányzat év közben a költségvetési rendelet készítésekor nem ismert többletbevételhez jut, vagy bevételei a tervezettől elmaradnak, arról a polgármester a képviselő-testületet tájékoztatja.
6. § A gazdálkodás szabályai
(1) A polgármester köteles belső szabályzatban rögzíteni a működéshez, gazdálkodáshoz kapcsolódóan a gazdálkodás vitelét meghatározó szabályokat, a mindenkor érvényes központi szabályozás figyelembe vételével, illetve a szükséges módosításokat végrehajtani. A szabályozásbeli hiányosságért, a felelősség a polgármestert terheli.
(2) Az önkormányzat az évközi előirányzat-módosításokról a jegyző által elrendelt formában kötelesek naprakész nyilvántartást vezetni.
(3) A polgármester 2017. évi cafetéria-juttatása 200.000 Ft, mely magába foglalja a juttatás közterheit is.
(4) A közalkalmazottak 2017. évi cafetéria-juttatása 160.858 Ft, mely magába foglalja a juttatás közterheit is.
(5) A bevételek beszedésekor, kiadások teljesítésekor lehetőség szerint készpénzkímélő fizetési módokat kell alkalmazni. A pénzforgalmat elsősorban a bankszámlákon kell bonyolítani. A készpénzben történő kifizetések az alábbiak lehetnek:
a) külső személyi juttatásokra: megbízási díj, hó közi kifizetések, képviselők tiszteletdíja, költségtérítés, önkormányzati díjak,
b) közfoglalkoztatásban résztvevők bére,
c) elszámolásra kiadott összegekre: kiküldetési költségre, beszerzésre, reprezentációra, üzemanyag vásárlásra, postaköltségre,
d) készlet és kis értékű tárgyi eszköz beszerzésre 200 eFt-ig,
e) kiküldetési kiadásokra,
f) kis összegű szolgáltatási kiadásokra 100 eFt-ig,
g) társadalom- és szociálpolitikai juttatásokra, az ellátottak pénzbeli juttatásainak
(6) A képviselő-testület a polgármester működéshez szükséges forráskeretét 100 eFt-ban határozza meg.
7. § A költségvetés végrehajtásának ellenőrzése
(1) Az önkormányzati költségvetési szervek ellenőrzése a belső kontrollrendszer keretében valósul meg, melynek létrehozásáért, működtetésért és továbbfejlesztéséért az önkormányzat esetében a jegyző a felelős.
(2) Az Önkormányzat a belső ellenőrzés kialakításáról az Alisca Comp Kft. 7163 Mőcsény, Béke utca 85. szám alatt bejegyzett cég útján gondoskodik. A megfelelő működtetésről és a függetlenség biztosításáról a jegyző köteles gondoskodni.
8. § Záró és rendelkezések
- Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba, rendelkezéseit 2017. január 1. napjától kell alkalmazni.
(2)
Berényi István Garai László
polgármester jegyző Kihirdetési záradék: A rendelet 2017. február 15. napján kihirdetésre került. Garai László jegyző Egységes szerkezetbe foglalva: 2017.szeptember 19-én. Garai László jegyző |
Módosította a 9/2017.(IX.19.) önkormányzati rendelet 1.§ (1) bekezdése.
Módosította a 9/2017.(IX.19.) önkormányzati rendelet 1.§ (2) bekezdése.
Módosította a 9/2017.(IX.19.) önkormányzati rendelet 2.§-a.