Kölesd Község Önkormányzata Képviselő-testületének 20/2019. (XII. 5.) önkormányzati rendelete

a szociális ellátások helyi ellátásáról szóló 2/2015. (II.26.) önkormányzati rendelet módosításáról

Hatályos: 2019. 12. 05- 2019. 12. 05

Kölesd Község Önkormányzata Képviselő-testületének 20/2019. (XII. 5.) önkormányzati rendelete

a szociális ellátások helyi ellátásáról szóló 2/2015. (II.26.) önkormányzati rendelet módosításáról1

2019.12.05.

Kölesd Községi Önkormányzata Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdésének a) pontjában és Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdés 8a. pontjában meghatározott feladatkörében eljárva, a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 25. § (3) bekezdése b) pontjában és a 26. §-ában kapott felhatalmazás alapján, a szociális ellátások helyi szabályairól a következőket rendeli el:

1. § A szociális ellátások helyi szabályozásáról szóló 2/2015. (II.26.) önkormányzati rendelet (továbbiakban R.) 2§ (4) bekezdése helyébe az alábbi rendelkezés lép:

„(4) A személyes gondoskodást nyújtó szociális alapszolgáltatások igénybevétele önkéntes. Az ellátást igénylő a kérelmében saját, valamint a családjában élő személyek adatairól, jövedelmi és vagyoni viszonyairól köteles nyilatkozni, továbbá a jövedelmi adatokra vonatkozó bizonyítékokat a kérelem benyújtásával egyidejűleg becsatolni.

2. § A R. 4. § (6) bekezdése helyébe következő rendelkezés lép.

„(6) Nincs szükség igazolásra azon adatok tekintetében, amelyek a Hivatal nyilvántartásában fellelhetők, valamint az általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi CL. törvény (a továbbiakban: Ákr.) 36. § (1)-(2) bekezdésében foglaltak szerint az adat, illetve igazolás beszerezhető.”

3. § A R. 12. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép.

„(4) A rendkívüli települési támogatás hatáskörének gyakorlását a képviselő-testület a polgármesterre ruházza át. A polgármester dönthet úgy, hogy a rendkívüli települési támogatással kapcsolatos döntéséhez a képviselő-testület jóváhagyását kéri.

4. § A R. 15. § (2) bekezdésének helyébe az alábbi rendelkezés lépnek.

Az Önkormányzat a családsegítést, a házi segítségnyújtást, a szociális étkeztetést, az idősek nappali ellátását társulásban történő fenntartással a Paksi Többcélú Kistérségi Társulás (7030 Paks, Dózsa Gy. u. 55-61.) útján biztosítja.

5. § A R. 15. § -a a következő (3) bekezdéssel egészül ki.

„(3) A jelzőrendszeres házi segítségnyújtást az Önkormányzat a Hegyhát Evangélikus Szeretetszolgálat (7064 Gyönk, Táncsics u. 472.) útján biztosítja illetékességi területén az arra rászoruló személyek számára.

6. § A szociális ellátások helyi szabályozásáról szóló 2/2015. (II.26.) önkormányzati rendelet 17. §-a helyébe következő rendelkezés lép.

„17. § (1) A tanyagondnoki szolgálat Kölesd közigazgatási területén, - életvitelszerűen (állandó és ideiglenes jelleggel) lakó és tartózkodó személyekre - terjed ki.

(2) A tanyagondnoki az önkormányzat képviselő-testülete nevezi ki és menti fel. Az egyéb munkáltatói jogokat a polgármester gyakorolja.

(3) tanyagondnoki munkakörben csak olyan személy foglalkoztatható, akit a foglalkoztatás kezdő időpontjában a munkáltató bejelentett a munkakör betöltéséhez szükséges falu- és tanyagondnoki alapképzésre, és azt a munkakör betöltője a foglalkoztatás kezdő időpontjától számított egy éven belül elvégzi.

7. § A szociális ellátások helyi szabályozásáról szóló 2/2015. (II.26.) önkormányzati rendelet a következő 17/A. §-sal egészül ki.

(1) A tanyagondnoki szolgáltatás közvetlen, személyes szolgáltatások körébe tartozó alapfeladatai:
a) a közreműködés
aa) az étkeztetésben,
ab) a házi segítségnyújtásban,
ac) a közösségi és szociális információk szolgáltatásában;
b) az egészségügyi ellátáshoz való hozzájutás biztosítása, így
ba) a háziorvosi rendelésre szállítás,
bb) az egyéb egészségügyi intézménybe szállítás,
bc) a gyógyszerkiváltás és a gyógyászati segédeszközökhöz való hozzájutás biztosítása;
c) az óvodáskorú, iskoláskorú gyermekek szállítása,
így
ca) az óvodába, iskolába szállítás,
cb) az egyéb gyermekszállítás.
(2) A szolgáltatás során az önkormányzat rendeletében a tanyagondnoki szolgáltatás számára meghatározott közvetlen, személyes szolgáltatások közül kiegészítő feladatnak minősülnek a lakossági szolgáltatások, így
a) a közösségi, művelődési, sport- és szabadidős tevékenységek szervezése, segítése,
b) az egyéni hivatalos ügyek intézésének segítése, lakossági igények továbbítása,
c) az egyéb lakossági szolgáltatások, illetve az (1) bekezdés a) pontjában meghatározottakon kívüli egyéb szociális és gyermekjóléti alapszolgáltatások biztosításában való közreműködés.
(3) A szolgáltatás során az önkormányzat rendeletében a tanyagondnoki szolgáltatás számára meghatározott, az önkormányzati feladatok megoldását segítő, közvetett szolgáltatásnak minősül
a) az ételszállítás önkormányzati intézménybe,
b) az önkormányzati információk közvetítése a lakosság részére,
c) a tanyagondnoki szolgálat működtetésével kapcsolatos teendők ellátása.

8. § A szociális ellátások helyi szabályozásáról szóló 2/2015. (II.26.) önkormányzati rendelet a következő 17/B. §-sal egészül ki.

(1) A tanyagondnoki szolgálat igénybevétele szóbeli és írásbeli kérelemre illetve a polgármester jelzése alapján történik.
(2) A tanyagondnoki szolgálat igénybevétele jövedelmi viszonyok vizsgálatától függetlenül történik.
(3) A tanyagondnoki szolgáltatás térítésmentes.
(4) A tanyagondnoki tevékenységüket tevékenységnaplóban kötelesek dokumentálni.
(5) Az önkormányzat a tanyagondnoki szolgálat ellátásához 1 db gépjárművet biztosít. A gépjármű kötelező felelősségbiztosítással és CASCO biztosítással rendelkezik. A gépjármű üzemképes állapotban tartásáért a tanyagondnok a felelős.”

9. § A R. 19. § (2) bekezdésének helyébe az alábbi rendelkezés lép.

(2) A házi segítségnyújtást az Önkormányzat a Paksi Többcélú Kistérségi Társuláson keresztül, önkormányzati társulás útján biztosítja.”

10. § A R. 19. §-a az alábbi (3) bekezdéssel egészül ki

(3) A házi segítségnyújtás iránti kérelmet a Társuláshoz kell benyújtani.”

11. § A R. jelen rendelet 1. és 2. mellékletével egészül ki.

12. § Jelen rendelet a kihirdetése napján lép hatályba.

1. melléklet

Kérelem a személyes gondoskodást nyújtó szociális ellátás igénybevételéhez
(A formanyomtatvány az igényelt szociális ellátás típusának megfelelő adatok figyelembevételével töltendő ki.)

1. Az ellátást igénybe vevő adatai:

Név: ……………………………………………………………………………………..
Születési neve:………………………………………………………………………….
Anyja neve:………………………………………………………………………………………
Születési helye, időpontja:……………………………………………………………………….
Lakóhelye:……………………………………………………………………………………….
Tartózkodási helye:………………………………………………………………………………
Állampolgársága:………………………………………………………………………………...
Bevándorolt, letelepedett vagy menekült jogállása:……………………………………………..
TAJ száma:………………………….
Tartásra köteles személy:
- neve:…………………………………………………………………………
- lakóhely……………………………………………………………………
- telefonszáma:………………………………………………………………
Legközelebbi hozzátartozójának (törvényes képviselőjének)
- neve:………………………………………………….....................................
- lakóhelye:…………………………………………….....................................
- telefonszáma:………………………………………………………………

2. Ellátás típusa:

Alapszolgáltatás
Étkeztetés:
→ kezdete: ………………………………………………………………………………
→ gyakorisága: ………………………………………………………………………….
→ módja:
• helyben fogyasztással
• elvitellel
• kiszállítással
• diétás étkeztetés
Házi segítségnyújtás:
→ kezdete: :…………………………………………………………...
→ gyakorisága: ……………………………………………………………..
→ segítség formái:
• segítség a napi tevékenységek ellátásában
• bevásárlás
• gyógyszerbeszerzés
• személyes gondozás
• egyéb, és pedig:…………………………………………………………….
……………………………………………………………………………….
Jelzőrendszeres házi segítségnyújtás:
→kezdete:……………………………………………………………………
Támogató szolgáltatás:
→kezdete:………………………………………………………………………
→gyakorisága:……………………………………………………………….
→ segítség formái:
• szállító szolgáltatás
• személyi segítő szolgáltatás
Kölesd, …………………………
……………………………………………………….
Az ellátást igénybe vevő
(törvényes képviselő)
I.
Jövedelemnyilatkozat étkeztetés igényléséhez
Az ellátást kérelmező személyre vonatkozó személyi adatok:
Neve: ……………………………………………………………………………......
Születési neve:………………………………………………………………………
Anyja neve: …………………………………………………………………………
Születési helye: ………………………………………., ideje: ………………….
Lakcím: ……………………………………………………………………………..
(itt azt a lakcímet vagy tartózkodási címet kell megjelölni, ahol a kérelmező életvitelszerűen tartózkodik)
Telefonszám: ……………………………………………………………………….
(nem kötelező megadni)
A személyes gondoskodást nyújtó alapszolgáltatás, illetve szakosított ellátás esetén:
1 Az ellátást igénylő rendszeres (bruttó) havi jövedelme:………………………………………

1.1. Munkaviszonyból és más foglalkoztatási jogviszonyból származó:………………………

1.2. Társas és egyéni vállalkozásból, őstermelői, illetve szellemi és más önálló tevékenységből származó:…………………………………………

1.3. Alkalmi munkavégzésből származó:……………………………………..

1 .4. Táppénz, gyermekgondozási támogatások:………………………………………

1.5. Önkormányzat és munkaügyi szervek által folyósított ellátások:…………………………….

Amennyiben az erre vonatkozó igazolás beszerzését hivatalból kéri, az ellátást folyósító szerv neve és címe:……………………………………………………………………………………….

1.6. Nyugellátás és egyéb nyugdíjszerű rendszeres szociális ellátások:…………………………

1.7. Egyéb jövedelem:…………………………………………………………………

2. Összes (nettó) havi jövedelem:…………………………………………………….

Büntetőjogi felelősségem tudatában kijelentem, hogy a közölt adatok a valóságnak megfelelnek. A térítési díj megállapításához szükséges jövedelmet igazoló bizonylatokat egyidejűleg csatoltam. Hozzájárulok a kérelemben szereplő adatoknak a szociális igazgatási eljárás során történő felhasználásához.
Dátum: ………………………………….
…………………………………………………………
Az ellátást igénybe vevő
(törvényes képviselő)
II.

1. Az ellátást kérelmező családi állapota:

egyedülálló
házastársával/élettársával él együtt

2. A családban élők adatai:

Neve

Rokoni kapcsolat*

Születési hely, idő

Az ellátást igénylő + a vele családban élő

Kérelmező

Házastársa/élettársa

Gyermeke 1

Gyermeke 2

Gyermeke 3

Gyermeke 4

Gyermeke 5

További közeli hozzátartozója 1

További közeli hozzátartozója 2

További közeli hozzátartozója 3

* A kérelmező: egyeneságbeli rokona (szülő, nagyszülő), örökbefogadott, a mostoha- és nevelt gyermeke, az örökbefogadó, a mostoha- és a nevelőszülője, valamint testvére
** Ebben az oszlopban kell feltüntetni, ha:
- a 16-20 év közötti gyermek nem jár oktatási intézménybe, de önálló keresettel még nem rendelkezik, vagy
- életkortól függetlenül tartós betegség vagy fogyatékosság áll fenn.
A család lakóhelye: …………………………………………………………………………
A család létszáma: ………………../fő
A családban élők jövedelmi adatai:
(a családtagokat a 4. pontban megadott sorrendben kell feltüntetni)

Munkaviszonyból és más foglalkoztatási jogviszonyból származó jövedelem

Társas és egyéni vállalkozásból, őstermelői, ill. szellemi és más önálló tevékenységből származó jövedelem

Az ellátást igénylő + a vele családban élő

Kérelmező

Házastársa/élettársa

Gyermeke 1

Gyermeke 2

Gyermeke 3

Gyermeke 4

Gyermeke 5

További közeli hozzátartozója 1

További közeli hozzátartozója 2

További közeli hozzátartozója 3

ÖSSZESEN:

Felelősségem tudatában kijelentem, hogy életvitelszerűen a lakóhelyemen vagy a tartózkodási helyemen élek (a megfelelő rész aláhúzandó, a kérelemben közölt adatok a valóságnak megfelelnek.
Tudomásul veszem, hogy a kérelemben közölt jövedelmi adatokat a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. tv. 10. §-ának (7) bekezdése alapján a szociális hatáskört gyakorló szerv – az állami adóhatóság útján – ellenőrizheti.
Hozzájárulok a kérelemben szereplő adatoknak a szociális igazgatási eljárás során történő felhasználásához.
Anyagi és büntetőjogi felelősségem tudatában nyilatkozom, hogy más szolgáltatónál, intézménynél alapszolgáltatást nem veszek igénybe.
…………………………………………………………
Az ellátást igénybe vevő
(törvényes képviselő)

2. melléklet

Megállapodás
Amely létrejött: Kölesd Községi Önkormányzat 7052 Kölesd, Kossuth tér 2.
/továbbiakban, mint szolgáltató/ és
Szolgáltatást igénybe vevő neve: ...........................................................................................
Születési neve: ………………………………………………………………………………..
Szül. helye; szül. időpontja: .....................................................................................................
Anyja neve: .............................................................................................................................
Lakcíme:
Nyugdíjas törzsszáma: ………………………………………………………………………..
TAJ száma: ……………………………………………………………………………………
/továbbiakban, mint szolgáltatást igénybe vevő/ között.

1. A szolgáltató a szolgáltatást igénybe vevő részére …..év ……..hó…..naptól az 1993. évi III. tv. 62. §(1) bekezdése és Kölesd Községi Önkormányzat Képviselő testületének 2/2015. (II.27.) önkormányzati rendelete a szociális ellátások helyi szabályozásáról szóló 17. § 1. bekezdése alapján étkeztetést biztosít.

2. Az ellátás időtartama: határozatlan- határozott ideig ………..……….-ig.

3. A szolgáltatást igénybe vevő a nyújtott szolgáltatásokból az alábbiakat veszi igénybe:

o kiszolgálásával egyidejű helyben fogyasztással a nappali ellátást nyújtó intézmény étkezőjében
o elvitelének lehetővé tételével
o lakásra történő kiszállítással

1. A szolgáltató által biztosított étkeztetés szolgáltatási önköltsége: ……. Ft/ebéd

Intézményi térítési díj: ……. Ft
kiszállítási díj: ……. Ft/ebéd

1. A szolgáltató az ellátásért ………..Ft/ebéd személyi térítési díjat, ……….Ft/ ebéd kiszállítási állapít meg. A személyi térítési díj megállapításának alapja a szolgáltatást igénybe vevő személy rendszeres havi jövedelme.

2. Évközi jövedelemcsökkenés esetén az igazolás újra kérhető.

3. Ha a szolgáltatást igénybe vevő a szolgáltatásért személyi térítési díjat fizet, az étkezési napok szerint a tárgy hónap 10. napjáig előre köteles megfizetni a készpénzfizetési számla alapján.

1. Az ellátás megszűnik:

- az ellátás jogutód nélküli megszűnésével
- a jogosult és/vagy a törvényes képviselőjének kezdeményezésére
- a jogosult halálával

1. A szolgáltató a szolgáltatás biztosítását megszünteti, és a megállapodást felmondja, abban az esetben, ha a szolgáltatást igénybe vevő a megállapodást súlyosan megsérti (pl.: személyi térítési díjat nem fizeti).

2. A szolgáltatást igénybe vevő az ellátással kapcsolatban panasszal élhet az intézmény vezetőjénél és a fenntartónál Kölesd Községi Önkormányzatánál.

3. A megállapodás módosítására csak mindkét fél közös megegyezése alapján kerülhet sor.

Kölesd, ……………………...
___________________________ ___________________________
szolgáltatást igénybe vevő szolgáltató
1

A rendelet a 2010. évi CXXX. törvény 12/B. §-a alapján hatályát vesztette 2019. december 6. napjával.