Sióagárd Község Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2014. (XII. 2.) önkormányzati rendelete

a gyermekvédelem helyi rendszeréről szóló 12/2000. (V.29.) szóló önkormányzati rendelet módosításáról

Hatályos: 2015. 06. 09- 2022. 08. 03

Sióagárd Község Önkormányzata Képviselő-testülete a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. tv-ben (a továbbiakban: Gyvt.) kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdésének a) pontjában és Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdés 8. pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a gyermekvédelem helyi rendszeréről szóló önkormányzati rendeletét - a továbbiakban: R az alábbiak szerint módosítja:


1.§ R. 3. § (3) bekezdésének b) pontja hatályát veszti, valamint a c) pont helyébe az alábbi rendelkezés lép:


„R. 3. § (3) bekezdés c) A  Szociális és Civilkapcsolati Bizottság e rendeletben meghatározott feltételek szerint Bursa Hungarica Ösztöndíj-támogatást, mint pénzbeli ellátást állapít meg.”


2.§ R. 4. §-a helyébe az alábbi rendelkezés lép:


„R. 4. § (1) Az e rendeletben szabályozott pénzbeli és természetbeni gyermekvédelmi ellátások megállapítására irányuló kérelmet az erre a célra rendszeresített nyomtatványon, a Kölesdi Közös Önkormányzati Hivatal sióagárdi irodájánál (továbbiakban: hivatal) terjesztheti elő.


 (2) A képviselő-testület az e rendeletben szabályozott pénzbeli és természetbeni gyermekvédelmi ellátások megállapítására vonatkozó hatáskörét a Szociális és Civilkapcsolati Bizottságra ruházza át.”


3.§ R. 7. §-a hatályát veszti.


4.§ R. 7/A. §-a helyébe az alábbi rendelkezés lép:


„ R. 7/A. § (1) A képviselő-testület külön határozatban évente dönt az Emberi Erőforrások Minisztériuma megbízásából az Emberi Erőforrás Támogatáskezelő által meghirdetett Bursa Hungarica Felsőoktatási Önkormányzati ösztöndíjrendszerhez történő csatlakozás kérdésében, valamint az e célra fordítható éves keretösszegről.


(2) Az (1) bekezdés szerinti ösztöndíjrendszer keretében az önkormányzat azokat a szociálisan hátrányos helyzetű, sióagárdi állandó lakóhelyű hallgatókat támogathatja, akik állami felsőoktatási intézményekben, továbbá nem állami felsőoktatási intézményekben az Oktatási Minisztérium és az intézmények közötti megállapodás alapján az államilag finanszírozott első alapképzésben, első kiegészítő alapképzésben, első szakirányú továbbképzésben, valamint első felsőfokú szakképzésben az általuk felvett szakképesítési követelményében meghatározott képzési időn belül nappali tagozaton folytatják tanulmányaikat.

(3) A (2) bekezdés szerinti támogatásban nem részesülhetnek

a) a rendvédelmi és a katonai felsőoktatási intézmények hallgatói,

b) a középiskolai akkreditál iskolarendszerű felsőfokú szakképzésbe résztvevők,

c) a PhD képzésben résztvevők,

d) valamint a külföldi intézménnyel hallgatói jogviszonyban állók.

(4) Az Ösztöndíjrendszer keretében megállapított ösztöndíj kizárólag a pályázó szociális helyzete alapján ítélhető meg, az ösztöndíj megítélésekor a pályázó tanulmányi eredménye nem vehető figyelembe.

(5) A rendelet alkalmazása szempontjából szociálisan hátrányos helyzetűnek tekintendő különösen, az a hallgató aki/akinek

a) árva vagy félárva,

b) valamilyen krónikus betegségben szenved, vagy családban folyamatos ellátást igénylő beteg van,

c) szülője/gondviselője munkanélküli vagy nyugdíjas,

d) gyermeke van,

e) családjában lévő eltartottak száma három vagy annál több,

f) családjában az egy főre jutó nettó átlagjövedelem a mindenkori öregségi nyugdíj legkisebb összegét nem haladja meg,

h) kollégiumi ellátásra jogosult, de helyhiány miatt abban nem részesült.

(6) A kérelmet az erre a célra rendszeresített nyomtatványon kell benyújtani, melyhez csatolni kell

a) iskolalátogatási igazolást az erre a célra rendszeresített nyomtatványon,

b) árvaság, félárvaság igazolására a halotti anyakönyvi kivonat másolatát,

c) szülő gondviselő nyugdíjjogosultság igazolására a nyugdíjszelvényről, munkanélküliségről a határozatról készített másolatot,

d) testi fogyatékosság, krónikus betegség igazolására orvosi igazolást,

e) eltartottak számának igazolására nyilatkozatot,

f) a közös háztartásban élő családtagok a kérelem beadását megelőző hónap nettó jövedelmét igazoló kereseti, illetve egyéb jövedelmi, ellátási igazolások,

g) a kollégiumi ellátásról a helytadó, illetve az elutasításról szóló értesítés másolatát.

(7)  A ösztöndíj-támogatás havi összege hallgatónként legalább ezer forint.

(8) Az e szakasz szerinti eljárásban az ügyintézési határidő huszonegy nap, az ügyintézés határnapja azonban legfeljebb az Emberi Erőforrások Minisztériuma által évente kiadott pályázati útmutatóban foglalt ütemterv szerinti elbírálási határidő napja.

(9) Az önkormányzat az Ösztöndíjrendszer keretében pénzeszközátadásként az Emberi Erőforrás Támogatáskezelő által kezelt számlára félévente egy összegben utalja a támogatást, melyet az Emberi Erőforrás Támogatáskezelő félévente egy összegben, a kifizetés helyéül szolgáló felsőoktatási intézmény számára pénzeszközátadásként ad át és az átutalásról félévente elszámol az önkormányzat számára.

(10) Az ösztöndíjat az a felsőoktatási intézmény folyósítja a hallgatónak, ahol a hallgató államilag finanszírozott képzésben vesz részt. A felsőoktatási intézmény kötelessége a kifizetés megkezdése előtt megvizsgálni, hogy a hallgató önkormányzati ösztöndíj-támogatásban részesül-e, valamint, hogy a hallgató hallgatói jogviszonya fennáll-e.”


5.§ R. 7/B. §-a hatályát veszti.


6.§ R. 10. § (2) bekezdésének b) és c) pontja pontja helyébe az alábbi rendelkezés lép:


10. § (2) b) az óvodai nevelést, a családi napközi és játszóházat Sióagárdi Közös Óvoda Fenntartó Társulás Sióagárdi Tagóvodája;”

c) az általános iskolai napközi ellátást a Garay János Általános Iskola, Alapfokú Művészeti Iskola Sióagárdi Tagintézménye útján biztosítja az önkormányzat.”


7.§ R.17 §-a helyébe az alábbi rendelkezés lép:


„R. 17. § (1) Ha a kötelezett a személyi térítési díj összegével nem ért egyet, vagy annak a normatív kedvezményeken, illetve egyéni kedvezményeken túli további csökkentését (elengedését) kéri, az

értesítés kézhezvételétől számított 8 napon belül a Szociális és Civilkapcsolati Bizottsághoz fordulhat. Ebben az esetben a Szociális és Civilkapcsolati Bizottság a kérelem tárgyában határozattal dönt.

(2) A személyi térítési díjat gyermekétkeztetés esetén egy havi időtartamra utólag kell megfizetni.




(3) A személyi térítési díjat havonta, a tárgyhónapot követő hó tizedik napjáig kell megfizetni. Ha a kötelezett a befizetést elmulasztja, az intézményvezető tizenöt napos határidővel felszólítja az elmaradt térítési díj befizetésére. A határidő eredménytelen eltelte esetén a gazdálkodási feladatokat ellátó költségvetési szerv a hátralékot nyilvántartásba veszi, s erről negyedévente tájékoztatja a Szociális és Civilkapcsolati Bizottságot. A térítési díjhátralék behajtásáról a képviselő-testület hivatala intézkedik


8.§. Ez a rendelet kihirdetése napján 8 órakor lép hatályba. Kihirdetéséről a jegyző az SZMSZ-ben meghatározottak szerint gondoskodik.



Sióagárd, 2014. november 24.







                         Gerő Attila                                                   Garai László

                        polgármester                                                       jegyző


          



Kihirdetési záradék:



Ez a rendelet 2014. december 2. napján lép hatályba.



Rendelet hiteléül:



                                                           Balogh Györgyi

                                                                  aljegyző                                                                                             

Sióagárd Község Önkormányzata képviselő-testületének 11/2014. (XII. 2.) önkormányzati rendeletével

módosított 12/2000. (V.29.) önkormányzati rendelet

a gyermekvédelem helyi rendszeréről

– a módosításokkal egységes szerkezetben[1]


I. rész

Sióagárd Község Önkormányzata Képviselő-testülete a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. tv-ben (a továbbiakban: Gyvt.) kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdésének a) pontjában és Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdés 8. pontjában meghatározott feladatkörében eljárva az önkormányzat által a gyermekek részére nyújtható pénzbeli és természetbeni ellátásokról, a gyermekvédelem helyi rendszeréről az alábbi rendeletet alkotja.


A rendelet célja

1. §

E rendelet célja, hogy az önkormányzat közigazgatási területén - a Gyvt-ben, a személyes gondoskodást nyújtó gyermekjóléti alapellátások és gyermekvédelmi szakellátások térítési díjáról és az igénylésükhöz felhasználható bizonyítékokról szóló 133/1997. (VII.29.) Korm. rendeletben, a gyámhatóságokról, valamint a gyermekvédelmi és gyámügyi eljárásról szóló 149/1997. (IX.10.) Korm. rendeletben foglaltakkal összhangban - megállapítsa azokat az alapvető szabályokat, amelyek szerint az önkormányzat segítséget nyújt a gyermekek törvényben foglalt jogainak és érdekeinek érvényesítéséhez, illetve gondoskodik a gyermekek veszélyeztetettségének megelőzéséről és megszüntetéséről, a hiányzó szülői gondoskodás pótlásáról, valamint a gyermekvédelmi gondoskodásból kikerült fiatal felnőttek társadalmi beilleszkedéséről.


A rendelet hatálya

2. §

(1)[2] A rendelet hatálya arra a Gyvt. 4.§ (1) bekezdésében foglalt személyre terjed ki, akinek  Sióagárdon van

a) a lakóhelye,

b)  lakóhely hiányában a tartózkodási helye,

c) belföldi bejelentett lakóhely vagy tartózkodási hely hiányában az utolsó ismert hazai lakóhelye vagy tartózkodási helye.

(2) E rendelet szerint kell eljárni az (1) bekezdésben meghatározott személyeken kívül a Sióagárd község területén tartózkodó nem magyar állampolgárságú gyermek védelme érdekében, ha az intézkedés elmulasztása a gyermek veszélyeztetettségével, vagy elháríthatatlan kárral járna.

(3) A rendelet hatálya nem terjed ki az óvodai nevelés, az iskolai nevelés-oktatás, a kollégiumi nevelés keretében biztosított napközbeni ellátásra, ha az az oktatásról szóló - többször módosított - 1993. évi LXXIX. törvény 114. §-a alapján ingyenesen igénybe vehető szolgáltatások, illetőleg a 115. §-a alapján térítési díj fizetési kötelezettség mellett igénybe vehető szolgáltatások körébe tartozik.

A gyermekek védelmének rendszere

3. §

(1) A gyermekek védelme a gyermek családban történő nevelkedésének elősegítésére, veszélyez- tetettségének megelőzésére és megszüntetésére, valamint a szülői vagy más hozzátartozói gondoskodásból kikerülő gyermek helyettesítő védelmének biztosítására irányuló tevékenység.

(2) A képviselő-testület e rendeletben foglaltak szerint biztosítja a pénzbeli és természetbeni, illetve személyes gondoskodást nyújtó ellátásokat, továbbá szervezi és közvetíti a máshol igénybe vehető

ellátásokhoz való hozzájutást.

(3)[3] A jogosult gyermek számára  

a)(Hatályát vesztette )[4]

b) Hatályát vesztette )[5]

    [6]c) A  Szociális és Civilkapcsolati Bizottság e rendeletben meghatározott feltételek szerint Bursa Hungarica Ösztöndíj-támogatást, mint pénzbeli ellátást állapít meg.


Eljárási rendelkezések

4. §

(1)[7] Az e rendeletben szabályozott pénzbeli és természetbeni gyermekvédelmi ellátások megállapítására irányuló kérelmet az erre a célra rendszeresített nyomtatványon, a Kölesdi Közös Önkormányzati Hivatal sióagárdi irodájánál (továbbiakban: hivatal) terjesztheti elő.

 (2)8 A képviselő-testület az e rendeletben szabályozott pénzbeli és természetbeni gyermekvédelmi ellátások megállapítására vonatkozó hatáskörét a Szociális és Civilkapcsolati Bizottságra ruházza át.

(3)9

(4)9


5. §

(Hatályát vesztette.)9



II. rész

A pénzbeli és természetbeni ellátások

A rendszeres gyermekvédelmi támogatás

6. §9


A rendkívüli gyermekvédelmi támogatás

7. §9



7/A.§[8]


 (1) A képviselő-testület külön határozatban évente dönt az Emberi Erőforrások Minisztériuma megbízásából az Emberi Erőforrás Támogatáskezelő által meghirdetett Bursa Hungarica Felsőoktatási Önkormányzati ösztöndíjrendszerhez történő csatlakozás kérdésében, valamint az e célra fordítható éves keretösszegről.

(2) Az (1) bekezdés szerinti ösztöndíjrendszer keretében az önkormányzat azokat a szociálisan hátrányos helyzetű, sióagárdi állandó lakóhelyű hallgatókat támogathatja, akik állami felsőoktatási intézményekben, továbbá nem állami felsőoktatási intézményekben az Oktatási Minisztérium és az intézmények közötti megállapodás alapján az államilag finanszírozott első alapképzésben, első kiegészítő alapképzésben, első szakirányú továbbképzésben, valamint első felsőfokú szakképzésben az általuk felvett szakképesítési követelményében meghatározott képzési időn belül nappali tagozaton folytatják tanulmányaikat.

(3) A (2) bekezdés szerinti támogatásban nem részesülhetnek

a) a rendvédelmi és a katonai felsőoktatási intézmények hallgatói,

b) a középiskolai akkreditál iskolarendszerű felsőfokú szakképzésbe résztvevők,

c) a PhD képzésben résztvevők,

d) valamint a külföldi intézménnyel hallgatói jogviszonyban állók.

(4) Az Ösztöndíjrendszer keretében megállapított ösztöndíj kizárólag a pályázó szociális helyzete alapján ítélhető meg, az ösztöndíj megítélésekor a pályázó tanulmányi eredménye nem vehető figyelembe.

(5) A rendelet alkalmazása szempontjából szociálisan hátrányos helyzetűnek tekintendő különösen, az a hallgató aki/akinek

a) árva vagy félárva,

b) valamilyen krónikus betegségben szenved, vagy családban folyamatos ellátást igénylő beteg van,

c) szülője/gondviselője munkanélküli vagy nyugdíjas,

d) gyermeke van,

e) családjában lévő eltartottak száma három vagy annál több,

f) családjában az egy főre jutó nettó átlagjövedelem a mindenkori öregségi nyugdíj legkisebb összegét nem haladja meg,

h) kollégiumi ellátásra jogosult, de helyhiány miatt abban nem részesült.

(6) A kérelmet az erre a célra rendszeresített nyomtatványon kell benyújtani, melyhez csatolni kell

a) iskolalátogatási igazolást az erre a célra rendszeresített nyomtatványon,

b) árvaság, félárvaság igazolására a halotti anyakönyvi kivonat másolatát,

c) szülő gondviselő nyugdíjjogosultság igazolására a nyugdíjszelvényről, munkanélküliségről a határozatról készített másolatot,

d) testi fogyatékosság, krónikus betegség igazolására orvosi igazolást,

e) eltartottak számának igazolására nyilatkozatot,

f) a közös háztartásban élő családtagok a kérelem beadását megelőző hónap nettó jövedelmét igazoló kereseti, illetve egyéb jövedelmi, ellátási igazolások,

g) a kollégiumi ellátásról a helytadó, illetve az elutasításról szóló értesítés másolatát.

(7)  A ösztöndíj-támogatás havi összege hallgatónként legalább ezer forint.

(8) Az e szakasz szerinti eljárásban az ügyintézési határidő huszonegy nap, az ügyintézés határnapja azonban legfeljebb az Emberi Erőforrások Minisztériuma által évente kiadott pályázati útmutatóban foglalt ütemterv szerinti elbírálási határidő napja.

(9) Az önkormányzat az Ösztöndíjrendszer keretében pénzeszközátadásként az Emberi Erőforrás Támogatáskezelő által kezelt számlára félévente egy összegben utalja a támogatást, melyet az Emberi Erőforrás Támogatáskezelő félévente egy összegben, a kifizetés helyéül szolgáló felsőoktatási intézmény számára pénzeszközátadásként ad át és az átutalásról félévente elszámol az önkormányzat számára.

(10) Az ösztöndíjat az a felsőoktatási intézmény folyósítja a hallgatónak, ahol a hallgató államilag finanszírozott képzésben vesz részt. A felsőoktatási intézmény kötelessége a kifizetés megkezdése előtt megvizsgálni, hogy a hallgató önkormányzati ösztöndíj-támogatásban részesül-e, valamint, hogy a hallgató hallgatói jogviszonya fennáll-e..


Méhnyakrák-megelőzést szolgáló oltás támogatása

7/B.§[9] 



III. rész

A természetben nyújtott ellátások


8. §[10]

(1) A rendkívüli gyermekvédelmi támogatás természetbeni ellátás formájában is nyújtható, különösen a védelembe vett gyermekek számára.

(2) A természetbeni ellátás különösen a tankönyv- és tanszerellátásának támogatása, a tandíj, egészségügyi szolgáltatásért fizetendő térítési díj, illetve egyéb ellátás kifizetésének átvállalása.




IV. rész

A személyes gondoskodást nyújtó ellátások


Általános szabályok

9. §

(1) A személyes gondoskodás igénybevétele önkéntes, az ellátást igénylő, vagy törvényes képviselője (továbbiakban: kérelmező) kérelmére történik.

(2)[11] A kérelmező a személyes gondoskodás körébe tartozó ellátás igénybevételére irányuló kérelmet: 

a) a napközi otthoni ellátás esetén a tagintézmény-vezetőnél;

b) az óvodai nevelés és a családi napközi és játszóház esetén az tagóvoda vezetőjénél; [12]

c) a gyermekjóléti szolgáltatás, valamint a helyettes szülői ellátás esetén Tolna Város               Önkormányzatának Családsegítő Központja Családsegítő és Gyermekjóléti                Szolgálatánál jelezheti

(3) –(5) [13]

(6) A személyes gondoskodás feltételeiről a kérelem benyújtásakor a kérelmezőt tájékoztatni kell.

(7) A személyes gondoskodást nyújtó ellátás megkezdése előtt az ellátásra jogosult gyermeket és törvényes képviselőjét tájékoztatni kell:

- az ellátás tartamáról és feltételeiről,

- az intézmény által vezetett, reá vonatkozó nyilvántartásokról,

- az intézmény házirendjéről,

- a fizetendő térítési, illetve gondozási díjról.

(9) Az ellátásra jogosult köteles:

- a (8) bekezdésben foglalt tájékoztatás tudomásulvételéről nyilatkozni,

- az intézményi nyilvántartásokhoz adatokat szolgáltatni,

- a jogosultsági feltételekben, illetve nyilvántartott adataiban bekövetkezett változásokról nyilatkozni.

A gyermekjóléti alapellátások

10. §[14]


(1) A gyermekjóléti szolgáltatás olyan, a gyermek érdekeit védő speciális személyes szociális szolgáltatás, amely a szociális munka módszereinek és eszközeinek felhasználásával szolgálja a gyermek testi és lelki egészségének, családban történő nevelkedésének elősegítését, a gyermek veszélyeztetettségének megelőzését, a kialakult veszélyeztetettség megszüntetését, illetve a családjából kiemelt gyermek visszahelyezését.

[15](2) Sióagárd község közigazgatási területén élő ellátásra jogosultak részére a gyermekjóléti alapellátások közül

a) a gyermekjóléti szolgáltatást, valamint a gyermekek átmeneti gondozása keretében a helyettes szülői hálózat működtetését – a társulásban közösen fenntartott – Tolna Város Önkormányzatának Családsegítő Központja Családsegítő és Gyermekjóléti Szolgálata;

b) az óvodai nevelést, a családi napközi és játszóházat Sióagárdi Közös Óvoda Fenntartó Társulás Sióagárdi Tagóvodája;[16] 

c) az általános iskolai napközi ellátást a Garay János Általános Iskola, Alapfokú Művészeti Iskola Sióagárdi Tagintézménye útján biztosítja az önkormányzat.


A gyermekjóléti szolgálat

11. §

(1)[17] A gyermekjóléti szolgálat – összehangolva a gyermeket ellátó egészségügyi és nevelési-oktatási intézményekkel, illetve szolgáltatásokkal - szervezési, szolgáltatási és gondozási feladatokat végez.

(2)[18] A szolgálat feladatai különösen:

- folyamatosan figyelemmel kíséri a településen élő gyermekek szociális helyzetét, veszélyez-

tetettségét,

- meghallgatja a gyermek panaszát és annak orvoslása érdekében megteszi a szükséges intéz-

kedést,

- elkészíti a védelembe vett gyermek gondozási-nevelési tervét,

- szervezi a helyettes szülői hálózatot,

- segíti a nevelési-oktatási intézmény gyermekvédelmi feladatának ellátását,

- felkérésre környezettanulmány készít,

- kezdeményezi az önkormányzatnál új ellátások bevezetését,

- a területi gyermekvédelmi szakszolgálat felkérésének megfelelően vizsgálja és feltárja az örökbe fogadni szándékozók körülményeit.

(3) A gyermekjóléti szolgáltatás térítésmentes.


A gyermekek napközbeni ellátása

12. §

(1) Az önkormányzat a gyermekek napközbeni ellátása keretében a családban élő gyermekek életkorának megfelelő nappali felügyeletét, gondozását, nevelését (foglalkoztatását) és étkeztetését szervezi meg azok számára, akiknek napközbeni ellátásáról a szüleik, gondozóik munkavégzésük, egészségi állapotuk, vagy egyéb ok miatt nem tudnak gondoskodni.

(2) A gyermekek napközbeni ellátását elsősorban az olyan gyermek számára kell biztosítani,

- akinek testi, szellemi fejlődése érdekében állandó napközbeni ellátásra van szüksége,

- akit egyedülálló, vagy időskorú személy nevel,

- akivel együtt a családban három, vagy több gyermeket nevelnek, kivéve azt, akire nézve eltartója gyermekgondozási segélyben, gyermekgondozási díjban, vagy ápolási díjban részesül,

- akiről a szülője, gondozója szociális helyzete miatt nem tud gondoskodni.

(3)[19]  A gyermekek napközbeni ellátásának formái: óvoda, családi napközi és játszóház, általános iskolai napközi

Házi gyermekfelügyelet

13.§

(hatályon kívül helyezve)[20]


[21]Családi Napközi és játszóház

13/A. §


 (1) A családi napközi a bölcsődei és óvodai ellátásban nem részesülő, továbbá az iskolai oktatásban részesülő gyermeknek az iskola nyitvatartási idején kívüli, valamint az iskolai napközit vagy tanulószobai ellátást igénybe nem vevő gyermek számára történő, nem közoktatási célú ellátása.

(2) A családi napközi a családban nevelkedő gyermekek számára nyújt életkoruknak megfelelő nappali felügyeletet, gondozást, nevelést, étkeztetést és foglalkoztatást. A fogyatékos gyermekek számára sajátos szükségleteikhez igazodó ellátást kell nyújtani.

(3) A családi napközi időszakos gyermekfelügyelettel is segíti a családokat.



A gyermekek átmeneti gondozása

14. §


(1) A gyermekek átmeneti gondozása a szülő kérelmére, vagy belegyezésével történhet.

(2) Az átmeneti gondozást elsősorban akkor kell teljes körű ellátással biztosítani, ha a szülő egészségi állapota, életvezetési problémája, indokolt távolléte vagy más akadályoztatása miatt a gyermek nevelése a családban nem megoldható.

(3)[22] A gyermekek átmeneti gondozása az alapjául szolgáló ok fennállásáig, de legfeljebb tizenkettő hónapig tart.

(4)[23]  A gyermek átmeneti gondozása a működtető gyermekjóléti szolgálat által kijelölt helyettes szülőnél szervezhető meg

(5)[24] A helyettes szülő a családban élő gyermek átmeneti gondozását - a működtető által készített egyéni gondozási-nevelési terv alapján - saját háztartásában biztosítja

(6)[25]


V. rész

A térítési díjak

15. §


(1)[26] A gyermekek napközbeni ellátását biztosító intézményben az alapellátások keretébe tartozó szolgáltatások közül az étkeztetésért külön rendelet szerinti,  és a családi napközi és játszóház igénybevételéért e rendelet melléklete szerinti térítési díjat kell fizetni

(2) Az intézményi térítési díjat a képviselő-testület évente rendeletben határozza meg. Az intézményi térítési díjról az ellátási területen élő lakosságot a körjegyző a helyben szokásos módon tájékoztatja.

(3) Az intézményi térítési díj alapja az élelmezés nyersanyagköltségének egy ellátottra jutó napi összege.

(4) Ingyenes ellátásban kell részesíteni a jogosultat, ha a térítési díj fizetésre kötelezett jövedelemmel nem rendelkezik.


A normatív kedvezmények

16. §

(Hatályát vesztette[27])



17. §28


(1) Ha a kötelezett a személyi térítési díj összegével nem ért egyet, vagy annak a normatív kedvezményeken, illetve egyéni kedvezményeken túli további csökkentését (elengedését) kéri, az

értesítés kézhezvételétől számított 8 napon belül a Szociális és Civilkapcsolati Bizottsághoz fordulhat. Ebben az esetben a Szociális és Civilkapcsolati Bizottság a kérelem tárgyában határozattal dönt.

(2) A személyi térítési díjat havonta, a tárgyhónapot követő hó tizedik napjáig kell megfizetni. Ha a kötelezett a befizetést elmulasztja, az intézményvezető tizenöt napos határidővel felszólítja az elmaradt térítési díj befizetésére. A határidő eredménytelen eltelte esetén a gazdálkodási feladatokat ellátó költségvetési szerv a hátralékot nyilvántartásba veszi, s erről negyedévente tájékoztatja a Szociális és Civilkapcsolati Bizottságot. A térítési díjhátralék behajtásáról a képviselő-testület hivatala intézkedik, s erről negyedévente tájékoztatja a Szociális Bizottságot. A térítési díjhátralék behajtásáról a képviselő-testület hivatala intézkedik


Záró rendelkezések

18. §


(1) E rendelet - a 10. § (2) bekezdés c.) pontja és a 14. § kivételével - kihirdetése napján lép hatályba, rendelkezéseit a folyamatban lévő ügyekben is alkalmazni kell.

(2) A 10. § (2) bekezdése c.) pontja és a 14. § Tolna Város Önkormányzatával megkötött szerződés szerint június 1-jén lép hatályba.

(3) E rendeletben nem szabályozott kérdésekben az 1997. évi XXXI. törvény, továbbá a 133/1997. (VII.29.) és a 149/1997. (IX. 10.) Korm. rendeletben foglaltakat kell alkalmazni.

(4) A rendelet hatálybalépésével egyidejűleg hatályát veszti a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló, a 20/1999. (XII.31.) és a 6/2000. (II.14.) számú önkormányzati rendeletekkel

módosított 7/1998. (V.01.) számú önkormányzati rendelet.

 

     Gerő Attila                                                                                   Garai László

     polgármester                                                                                     jegyző



A kihirdetés napja: 2014. december 02.



       



Egységes szerkezetbe foglalva: 2014. december 02.              



                                                                                                         Balogh Györgyi

                                                                                                               aljegyző






















[10] Módosította a 3/2006. (II.15.) Ör. Hatályos: 2006. január 1.

[11] Módosította a 12/2005. (XII.7.) Ör. Hatályos: 2005. december 7., módosította a 4/2007. (II.14.) Ör. Hatályos: 2007. március 1.

[12] Módosította a 14/2009. (IX.23.) Ör, hatályos: 2009. szeptember 1.

[13] Hatályon kívül helyezte a 12/2005. (XII.7.) Ör. Hatályát vesztette: 2005. december 7.

[14] Módosította a 12/2005. (XII.7.) Ör. Hatályos: 2005. december 7.

[15] Módosította a 4/2007. (II.14.) Ör. Hatályos: 2007. március 1.

[16] Módosította a 14/2009. (IX.23.) Ör. Htaályos: 2009. szeptember 1.

[17] Módosította a 11/2003. (X.22.) Önk. rend. Hatályos: 2003. november 1-jétől.

[18] Módosította a 11/2003. (X.22.) Önk. rend. Hatályos: 2003. november 1-jétől.

[19] Módosította a 12/2006. (XII.06.) Ör. Hatályos: 2007. január 1., majd a 4/2007. (II.14.) Ör, hatályos: 2007. március 1.

[20] Hatályon kívül helyezte a 4/2007. (II.14.) Ör, hatályos: 2007. március 1.

[21] Módosította és az új címet beiktatta a 4/2007. (II.14.) Ör, hatályos: 2007. március 1.

[22] Módosította a 12/2005. (XII.7.) Ör. Hatályos: 2005. december 7.

[23] Módosította a 12/2005. (XII.7.) Ör. Hatályos: 2005. december 7.

[24] Módosította a 12/2005. (XII.7.) Ör. Hatályos: 2005. december 7.

[25] Hatályon kívül helyezte a 12/2005. (XII.7.) Ör. Hatályát vesztette: 2005. december 7

[26] Módosította a  4/2007. (II.14.) Ör, hatályos: 2007. március 1.

[27] Hatályon kívül helyezte a 3/2006. (II.15.) Ör. Hatályát vesztette: 2006. január 1.

28 Módosította a 11/2014. (XII.02.) Ör. Hatályos: 2014. december 2.