Dunaszentgyörgy Község Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2022. (V. 31.) önkormányzati rendelete
az önkormányzat szervezeti és működési szabályzatáról
Hatályos: 2026. 01. 01- 2999. 12. 31Dunaszentgyörgy Község Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2022. (V. 31.) önkormányzati rendelete
az önkormányzat szervezeti és működési szabályzatáról
Dunaszentgyörgy Község Önkormányzat Képviselő-testülete a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 53 § (1) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d.) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
A települési Önkormányzat
1. § (1) Dunaszentgyörgy település önkormányzatának elnevezése, székhelye: Dunaszentgyörgy község Önkormányzata, 7135, Dunaszentgyörgy, Rákóczi utca 90.
(2)1 A képviselő-testület hivatala: Dunaszentgyörgyi Polgármesteri Hivatal, Dunaszentgyörgy, Rákóczi Ferenc utca 90. szám.
(3) Az önkormányzat jelképei a címer és a zászló.
a) Az önkormányzat címere: A barokk címerpajzs vízszintes felezőjében vízszintes ezüst pólya. A felső mezőben függőleges vágásban két részre osztott a címerpajzs. A bal felső mezőben /heraldikai jobb oldal/ vörös-fehér Árpádsráfozás, jobb felső negyedben /heraldikai bal oldal/ két lábon álló arany oroszlán, vörös mezőben. Jobb karjában jogart tart, és jobb hátsó lába a címer közepén elhelyezkedő boglárpajzson nyugszik. A címer alsó részében kék mezőben zöld hármas halom, mely felett bal oldalon /heraldikai jobb oldal/ sárga szőlőfürt, zöld levéllel, jobb oldalon /heraldikai bal oldal/ hármas sárga búzakalász. A barokk címerpajzs közepén szív alakú csücskös boglárpajzs, arany kontúrozással, a boglárpajzsban fehér alapon aranyszínű sárkányölő Szent György. A barokk címerpajzs két oldalán úgynevezett címerfoszladék, barokk ornamens. A bal oldali foszladék színe kék-arany, a jobb oldalié vörös-ezüst. A címerpajzs felett oromdísz: arany színű korona.
b) Az önkormányzat zászlaja: Dunaszentgyörgy község zászlajának alapszíne világoskék. A zászló jobb alsó és bal felső sarkában a zászlószélesség egyharmad részétől 45 fokos szögben fehér csík van. A zászló közepén Dunaszentgyörgy község címere látható. A zászló alsó szélét fehér színű rojt díszíti.
(4) A képviselőtestület a címer és a zászló használatát külön Önkormányzati rendeletben szabályozza.
(5)2 Az önkormányzati feladatokat a képviselő-testület és szervei: a polgármester, a képviselő-testület bizottsága, a Polgármesteri Hivatal, a jegyző és a társulás látják el.
(6)3 A képviselő-testület és szervei számára a jogszabályokban foglalt feladat- és hatásköri szabályokat, szervezeti és működési előírásokat a hatályos jogszabályokban és az e rendeletben foglaltak együttes figyelembevételével kell alkalmazni.
(7)4 A Képviselő-testület hatásköreit – a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvényben meghatározott kivételekkel - a polgármesterre, a bizottságára, a jegyzőre, a társulására ruházhatja át.
A képviselőtestület
2. § A megválasztott képviselőtestület tagjainak száma: 6 fő.
A képviselőtestület ülései
3. § (1) A képviselő-testület szükség szerint, de évente legalább 6 ülést tart.
(2) Az ülés nyilvános, kivéve, ha jogszabály rendelkezése alapján zárt ülést kell tartani, vagy a képviselő-testület zárt ülés tartásáról dönt.
(3) A képviselő-testület ülésére meg kell hívni:
a) a képviselőket,
b) a jegyzőt,
c) a bizottság által előzetesen tárgyalt napirendeknél a nem települési képviselő bizottsági tagokat,
d) a napirendi pontok előadóit,
e)5
(4) A képviselőtestület ülésein tanácskozási joggal vesznek részt:
a) jegyző,
b) az egyes napirendi pontok tárgyalásában érintett személyek, szervezetek képviselői, meghívásuk esetén.
c) a bizottságok külső tagjai azon napirendi pontok tárgyalásánál, amelyet a bizottság terjesztett elő, véleményezett vagy ellenőrzött.
(5)6 A polgármesteri és alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége, illetve tartós akadályoztatása esetén a képviselő-testület ülésének összehívásáról és az ülés levezetéséről a legidősebb képviselő gondoskodik.
4. § (1) Az ülések összehívása írásos meghívóval történik. Kivételt képeznek ez alól a rendkívüli ülések, melyek összehívása telefonon vagy futár útján is történhet.
(2) Az ülések meghívóit a képviselők és érdekeltek részére az ülés előtt legalább 3 nappal kézbesíteni kell.
(3) A meghívónak tartalmaznia kell az ülés tervezett napirendjét, előadók nevét, meghívottak nevét, mellékelve az egyes napirendi pontokhoz tartozó írásban rögzített előterjesztéseket. A meghívó és az előterjesztések elektronikusan is megküldhetők.
(4)7 Az ülések időpontjáról és a megtárgyalandó napirendi pontokról - kivéve azokat a sürgős, rendkívüli üléseket, amelyekre a meghívás telefonon vagy futár útján történik - a lakosságot az önkormányzat honlapján, facebook oldalán, és a településen található hirdetőtáblákon értesíteni kell.
A képviselő-testületi ülések napirendje
5. § (1) A képviselő-testületi ülések főbb napirendi pontjait az üléseket megelőzően össze kell állítani.
(2) A képviselő-testületi ülések főbb napirendi pontjaira javaslatot tehetnek: a képviselők, a polgármester, a bizottsági tagok, a jegyző, a társadalmi és gazdasági szervezetek, valamint a lakosság megbízottjai.
6. § (1)8 A képviselő-testületi ülések fő napirendi pontjai tárgyalásának alapját az írásos előterjesztések képezik. Ezekben a tárgyalandó téma olyan mélységű elemzését kell adni, amelyből az előterjesztői indítványok okai, és a jogszabályi vonatkozások kitűnnek. Az írásos előterjesztéseknek a testületi ülések előtt az önkormányzat honlapján is elérhetőnek kell lennie.
(2) A határozathozatal megkönnyítése érdekében az előterjesztés tartalmazhatja az elfogadásra javasolt határozat/ok/ szövegét is.
(3) Külön felkészülést nem igénylő témák - sürgős döntést kívánó ügyek – a képviselőtestületi ülésen szóban is előterjeszthetők.
(4) Valamely ügy megtárgyalását indítványozhatja a polgármester, bármely képviselő, bizottságok és a jegyző.
(5) Az indítvány elfogadásáról a képviselőtestület vita nélkül dönt.
A képviselő-testületi ülés levezetése
7. § (1) Az ülés kezdetén a polgármester megállapítja az ülés határozatképességét, felsorolja az előzetes bejelentés alapján, illetve e nélkül távol lévő képviselőket, majd megnyitja az ülést.
(2) A képviselőtestület akkor határozatképes, ha az ülésen a települési képviselőknek több mint a fele (polgármesterrel együtt négy képviselő) jelen van.
(3) A polgármester javaslatot tesz az ülés napirendjére, ismerteti az esetleges sürgősségi indítványokat. A napirend elfogadásáról a képviselőtestület egyszerű szótöbbséggel dönt.
(4) A polgármester az ülésen ismerteti a lejárt határidejű határozatok végrehajtásáról szóló beszámolót. A határozatok végrehajtásáról szóló beszámolót határozat formájában fogadja el a képviselő-testület.
(5) A polgármester a napirendi pontok sorrendjében levezeti az előterjesztések megtárgyalását.
(6) Először a napirendi pont előterjesztőjének ad lehetőséget a szóbeli kiegészítésre, ezt követően kerülhet sor a hozzászólásokra, és a téma megvitatására.
(7) Az ülésen a hozzászólóknak a tárgytól eltérniük nem szabad. Erre szükség esetén a polgármesternek a hozzászólót figyelmeztetni kell.
(8) A vita során a polgármester a hozzászólókat jelentkezésük sorrendjében szólítja.
(9) A jegyzőt soron kívüli hozzászólási jog illeti meg, ha az törvényességgel kapcsolatos észrevétel közlésére irányul.
(10) A vita lezárását a polgármester vagy bármelyik képviselő indítványozhatja, melyről a képviselőtestület vita nélkül határoz.
(11) A határozathozatal előtt a polgármester szót ad az előterjesztőnek, majd összefoglalja a vitát.
(12) A polgármester pozitív döntésre vonatkozó indítványt tesz a megfogalmazott határozati javaslat elfogadására.
(13) A polgármester feladatai az ülés rendjének fenntartásával kapcsolatban:
a) Képviselők esetében:
aa) figyelmezteti a hozzászólót, ha a tanácskozáshoz nem illő, másokat sértő módon fogalmaz,
ab) javaslatára a képviselő-testület vita nélküli, egyszerű többséggel hozott határozata alapján 5.000-Ft rendbírsággal sújthatja azt a tagját, aki ugyanazon ülésen másokat sértő, illetve a testülethez méltatlan, nem illő kifejezést használ, magatartást tanúsít, - a napirendtől ismételt figyelmeztetés ellenére eltér. A rendbírságot a rendbírsággal sújtott képviselő ezen határozat meghozatalától számított 10 napon belül köteles befizetni az önkormányzat költségvetés elszámolási számlájára. Amennyiben határidőben nem teszi meg, úgy az a tiszteletdíjából egy összegben levonandó.
ac) a polgármester bármikor tárgyalási szünetet rendelhet el, amelynek az időtartamát is megállapítja.
b) Nem képviselők esetében a nyilvános ülés rendjének megzavarásáért a polgármester az állampolgárt rendreutasítja, a rendzavarás ismétlődése esetén a terem elhagyására kötelezi.
Határozathozatal
8. §9 (1) Az önkormányzati képviselő kezdeményezheti képviselő-testületi határozat meghozatalát az ülést megelőzően és a képviselő-testület ülésén is. Amennyiben az ülésen a napirendi pontok elfogadását követően kezdeményezi, és a kezdeményezés tárgya nem tartozik az elfogadott napirendi pontok egyikéhez sem, a képviselő-testület vita nélkül határoz arról, hogy a napirend módosításával a kezdeményezés megtárgyalását napirendre veszi.
(2) A határozathozatal során a polgármester először megszavaztatja a módosító indítványokat, majd a teljes - az elfogadott módosításokat is tartalmazó - határozati javaslatot, ami tartalmazza a végrehajtásért felelős, és a végrehajtás határidejének megjelölését.
(3) A határozat elfogadásáról történő szavazás kézfelemeléssel történik, mely során a képviselők „igen”, „nem”, „tartózkodom” nyilatkozattal szavazhatnak.
(4) Amennyiben a képviselő-testület – határozatképtelenség vagy határozathozatal hiánya miatt – két egymást követő alkalommal ugyanazon ügyben nem hozott döntést, a polgármesterdöntést hozhat azokban az ügyekben, melyeknél a döntés elmaradása helyreállíthatatlan anyagi kárral vagy anyagi előny elvesztésével járhat. A polgármester a döntésről a képviselő-testületet legkésőbb a következő ülésen tájékoztatja.
(5) A polgármester a képviselő-testület utólagos tájékoztatása mellett, - az át nem ruházható hatáskörbe tartozó ügyek kivételével - dönthet a két ülés közötti időszakban felmerülő, halaszthatatlan, a képviselő-testület hatáskörébe tartozó
a) vis major önkormányzati ügyekben
b) hatósági, cégbírósági, peres (nem peres) eljárásban hiánypótlás teljesítése, egyéb határidős jognyilatkozatok megtétele érdekében
9. §10 (1) Név szerinti szavazást kell elrendelni
a) a képviselő-testület megbízatásának lejárta előtti feloszlásának kimondásához,
b) a képviselők egynegyedének indítványára,
c) bármely képviselő javaslatára, ha a javaslat tárgyára vonatkozóan jogszabály nem zárja ki a név szerinti szavazást, és a javaslatot a képviselő-testület egyszerű szótöbbséget igénylő határozattal elfogadja.
(2) A név szerinti szavazást úgy kell lefolytatni, hogy a polgármester felolvassa a képviselők nevét a jelenléti íven szereplő sorrendben, a jelenlévő képviselők pedig a nevük felolvasásakor „igen”-nel vagy „nem”-mel szavaznak, vagy tartózkodnak. A szavazatok összeszámlálásáról a jegyző gondoskodik.
(3) Ugyanazon döntési javaslat esetében egy alkalommal lehet név szerinti szavazást javasolni. Nem lehet név szerinti szavazást tartani a bizottság létszáma és összetétele tekintetében, valamint a tanácskozások lefolytatásával összefüggő kérdésekben.
10. § (1) A titkos szavazás lebonyolítását az erre a célra létrehozott ad hoc bizottság végzi.
(2) A szavazás borítékba helyezett szavazólapon, szavazóhelyiség és urna igénybevételével történik.
Interpelláció
11. § (1) Interpellációt írásban és szóban a polgármesterhez, vagy közvetlenül az interpelláció címzettjéhez lehet előterjeszteni.
(2) Ha az interpellációt a polgármesterhez nyújtották be, és nem ő a válaszadó, azt köteles annak címzettjéhez eljuttatni.
(3) Az interpellációra a címzettnek kell válaszolnia szóban vagy írásban.
(4) Ha az interpelláció a testületi ülésen hangzik el, és arra azonnal nem adható meg a válasz, azt az ülést követő 15 napon belül írásban kell megadni. Az írásban adott választ a soron következő testületi ülésen ismertetni kell.
(5) A válasz elfogadásáról az interpelláló képviselő nyilatkozik, majd a képviselőtestület határozattal dönt.
(6) Ha a képviselőtestület a választ nem fogadja el, vizsgálatot rendelhet el, meghatározva annak határidejét és a vizsgálatot végző szervet, vagy személyeket.
Önkormányzati rendeletalkotás
12. § (1) Önkormányzati rendelet alkotását kezdeményezheti:
a) - a polgármester
b) - a települési képviselő
c) - a jegyző
d) - helyi társadalmi szervezet
e) - bármely állampolgár
f) az önkormányzathoz feladataival, tevékenységével kapcsolódó gazdálkodó szervezet
(2) A rendelet-tervezetet a polgármesterhez kell benyújtani.
(3) A kezdeményezést a polgármester - a jegyző és az esetleg érintett bizottság véleményének előzetes kikérése után - a képviselő-testület elé terjeszti.
(4) A képviselő-testület dönt arról, hogy a javasolt témában az önkormányzati rendeletet meg kívánja-e alkotni, és dönt annak főbb alapelveiről.
(5)11 A megalkotott rendeletet a község honlapján, és – amennyiben működik – a helyi sajtóban is meg kell jelentetni. A helyben szokásos kihirdetés módja a Dunaszentgyörgyi Polgármesteri Hivatal hirdetőtábláján történő kifüggesztés.
(6)12 A rendelet elfogadásáról történő szavazás kézfelemeléssel történik, mely során a képviselők „igen”, „nem”, „tartózkodom” nyilatkozattal szavazhatnak.
A képviselő-testületi ülés jegyzőkönyve
13. § (1)13 A választópolgárok- a zárt ülés kivételével - a Dunaszentgyörgyi Polgármesteri Hivatalnál betekinthetnek a képviselő-testület előterjesztésébe és ülésének jegyzőkönyvébe, arról saját költségükre másolatot kérhetnek.
(2)14 A Dunaszentgyörgyi Polgármesteri Hivatal a jegyzőkönyv eredeti példánya mellett köteles megőrizni:
a) - a testületi ülés meghívóját,
b) - az írásos előterjesztéseket, hozzászólásokat, interpellációkat, bizottsági és könyvvizsgálói véleményeket,
c) - jelenléti ívet.
(3)15 A testületi ülések jegyzőkönyvei az önkormányzat honlapjára az ülést követően 20 napon belül feltöltésre kerülnek.
A polgármester, alpolgármesterek16
14. § (1) A polgármester megbízatását főállásban látja el.
(2)17 A kettő megválasztott alpolgármester társadalmi megbízatásban látja el feladatát .
(3)18 A polgármester távollétében feladatait a polgármester általános helyetteseként megbízott alpolgármester látja el.
(4)19 Az alpolgármesterek - jogszabályban meg nem határozott - feladatait a polgármester határozza meg.
A települési képviselő
15. § (1) A települési képviselő a település egészéért vállalt felelősséggel képviseli választóinak az érdekeit. Részt vesz a képviselőtestület döntéseinek előkészítésében, végrehajtásuk szervezésében és ellenőrzésében. A települési képviselő jogai és kötelességei azonosak.
(2) A települési képviselő kérésére, a munkaidőben képviselő-testületi munkával töltött idejéről a polgármester a képviselő munkáltatója részére igazolást ad.
(3) A képviselők és bizottsági tagok részére minden esetben meg kell téríteni az e megbízatásukkal kapcsolatban felmerült - bizonylattal igazolt - költségeket.
(4) költségtérítés utalványozásáról a polgármester gondoskodik.
(5)20 A képviselőknek és bizottsági tagoknak a képviselő-testület külön rendeletben meghatározott összegű tiszteletdíjat biztosít. A tiszteletdíj folyósításáról a Dunaszentgyörgyi Polgármesteri Hivatal gondoskodik.
(6)21 A képviselő-testület bármely képviselő javaslatára egyszerű többséget igénylő szavazással legfeljebb egyhavi időtartamra 20%-kal csökkentheti azon települési képviselő tiszteletdíját,
a) aki a személyes érintettségre vonatkozó bejelentési kötelezettségét elmulasztotta, és a képviselő-testület megállapítja, hogy a bejelentési kötelezettsége fennállt.
b) aki nem tart kapcsolatot a választópolgárokkal
c) aki az eskütételét követően három hónapon belül nem vesz részt a kormányhivatal által szervezett képzésen
(7)22 A (6) bekezdésben meghatározott kötelezettségszegés ismétlődése esetén a képviselő egyhavi tiszteletdíja 50%-os mértékben csökkenthető. További kötelezettségszegés esetén megvonható a képviselő legfeljebb egyhavi tiszteletdíja.
A képviselőtestület bizottságai
16. § (1) A képviselőtestület feladatai ellátásának elősegítésére állandó és szükség szerint ideiglenes (ad hoc) bizottságokat működtethet.
(2) A képviselők bármelyik bizottságba beválaszthatók. A képviselő több bizottságnak is tagja lehet.
17. §23 A képviselő-testület állandó bizottsága az 5 fős pénzügyi bizottság.
18. § (1)24 A pénzügyi bizottság egy elnökből és négy tagból áll.
(2)25 Feladatai főként:
a) az előterjesztésekhez véleményezi az éves költségvetési rendelet, annak módosításait, és a végrehajtásáról szóló éves beszámoló tervezeteit,
b) figyelemmel kíséri a költségvetési bevételek alakulását, különös tekintettel a saját bevételekre, a vagyonváltozás /vagyonnövekedés, -csökkenés/ alakulását, értékeli az azt előidéző okokat,
c) vizsgálja a hitelfelvétel indokait és gazdasági megalapozottságát, ellenőrizheti a pénzkezelési szabályzat megtartását, a bizonylati rend és a bizonylati fegyelem érvényesítését,
d) közreműködhet az intézmények gazdálkodásának ellenőrzésénél,
e) ellátja az összeférhetetlenségi eljárással kapcsolatos feladatokat,
f) a civil szervezetekkel kapcsolatban:
fa) véleményezi a civil szervezetek által benyújtott támogatási kérelmeket
fb) javaslatot tesz a képviselő-testület számára a kérelem támogatására vagy elutasítására, melyre vonatkozóan előterjesztést nyújt be a képviselő-testület részére
fc) ellenőrzi a megállapított támogatási összeg felhasználásáról, elszámolásáról szóló civil szervezeti beszámolót és javaslatot tesz a beszámoló elfogadására vagy el nem fogadására, melyre vonatkozóan előterjesztést nyújt be a képviselő-testület részére
g) nyilvántartja és ellenőrzi a képviselők vagyonnyilatkozatait, a vagyonnyilatkozat tételének elmulasztása esetén intézkedik a jogszabályban előírt következmények végrehajtása érdekében
Az összeférhetetlenséggel kapcsolatos feladatok26
18/A. §27 (1) Összeférhetetlenség ok fennállása esetén a települési képviselőnek az összeférhetetlenségi ok alapjául szolgáló jogviszony megszüntetéséről szóló, az arra jogosult által írásban megerősített lemondó nyilatkozatát az összeférhetetlenséggel kapcsolatos feladatokat ellátó pénzügyi bizottságnak kell átadnia.
(2) A polgármester az összeférhetetlenség megállapítására irányuló kezdeményezést haladéktalanul továbbítja kivizsgálásra a pénzügyi bizottság elnökének. Az elnök a kezdeményezés kézhezvételétől számított öt napon belül köteles összehívni a bizottság ülését a kezdeményezés megtárgyalására. Az ülésre meg kell hívni a kezdeményezőt, továbbá a kezdeményezéssel érintett települési képviselőt.
(3) A pénzügyi bizottság elnöke a vizsgálat eredményét döntés céljából a képviselő-testület elé terjeszti a pénzügyi bizottság javaslatával együtt.
(4) Az (1)–(3) bekezdésben foglaltakat a nem képviselő bizottsági tagra megfelelően alkalmazni kell.
19. § (1)28
(2)29 A képviselő-testület a polgármesterre ruházza át a szociális igazgatásról és szociális ellátásról szóló 1993. évi III. tv-ben, valamint a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. tv-ben önkormányzati hatáskörbe utalt, és külön helyi önkormányzati rendeletekben szabályozott szociális ellátások biztosításával kapcsolatos feladatokat, és a feladatok ellátásához döntési hatáskört biztosít.
20. § (1)30
(2)31
21. § (1)32 A bizottsági ülésekről jegyzőkönyvet kell készíteni, amit a Dunaszentgyörgyi Polgármesteri Hivatal összegyűjtve megőriz.
(2)33 A bizottságok működésének ügyviteli feladatait a Dunaszentgyörgyi Polgármesteri Hivatal látja el.
A Dunaszentgyörgyi Polgármesteri Hivatal34
22. § (1)35 A képviselő-testület önálló hivatalt működtet – Dunaszentgyörgyi Polgármesteri Hivatal elnevezéssel - az önkormányzat működésével, valamint az államigazgatási ügyek döntésre való előkészítésével és végrehajtásával kapcsolatos feladatok ellátására.
(2)36 A Dunaszentgyörgyi Polgármesteri Hivatalt a jegyző vezeti.
(3) A jegyzői és az aljegyzői tisztség egyidejű betöltetlensége, illetve tartós akadályoztatásuk esetén - legfeljebb hat hónap időtartamra - a jegyzői feladatokat a képesítési előírásoknak megfelelő köztisztviselő látja el.
(4)37 A Dunaszentgyörgyi Polgármesteri Hivatal köztisztviselője számára a Közszolgálati Tisztviselők Napja, július 1-je, munkaszüneti nap.
Társulások38
22/A. § (1) Az önkormányzat feladatainak hatékonyabb, célszerűbb, gazdaságosabb és racionálisabb megoldása érdekében társulásokban vehet részt, különösen az alábbi célokra:
a) társult településsel vagy településekkel együtt közös intézmény fenntartására,
b) tervek, fejlesztési koncepciók, programok egyeztetésére, közös megvalósítására,
c) a lakossági szükségletek kielégítésére szolgáló beruházási és településfejlesztési tervek összehangolására,
d) a lakosság szélesebb körének a közügyekbe való bevonására,
e) a közös érdekképviselet, közös fellépés meghatározott közös érdekű feladatok ellátására.
(2) A képviselő-testület a rendelkezésre álló eszközökkel támogatja a választópolgárok olyan öntevékeny társulásait is, amelyek céljuk és rendeltetésük szerint a helyi önkormányzati feladatok, közügyek megoldására irányulnak.
Karbantartó, településtisztasági és szolgáltató részleg
23. § (1) A karbantartó, településtisztasági és szolgáltató részleg – továbbiakban brigád – munkájának irányításáról a polgármester gondoskodik.
(2) A brigád munkájának megszervezése, a munkanapi elosztása (annak bizonylatolása) és elvégzésének ellenőrzése a munkavezető feladata.
(3) A brigád feladata különösen a közterület rendezési, parkgondozási, út, árok és épület karbantartási munkák elvégzése.
(4)39 A brigád feladatkörébe tartozik a Dunaszentgyörgyi Polgármesteri Hivatal működéséhez szükséges anyagok beszerzése, a raktározási, anyagkiadási, az ezzel kapcsolatos nyilvántartási és bizonylatolási munka elvégzése is.
(5) A brigád dolgozóinak munkaideje:
a) nyári időszakban: hétfőtől-péntekig 6 -14 óráig,
b) téli időszakban hétfőtől-csütörtökig 7 – 15.30 óráig, pénteken 7 - 13 óráig
24. § Az egészségügyi szolgáltatást végzők az egészségügyi jogszabályok alapján – a hatáskörrel rendelkező illetékes hatósággal kötött finanszírozási szerződésnek megfelelően – látják el a munkaköri leírásukban rögzített feladatokat.
Lakossági fórumok
25. § (1) A képviselő-testület évente legalább egyszer, előre meghirdetett közmeghallgatást, a lakosság széleskörű tájékoztatása, a lakosság véleményének, javaslatainak megismerése érdekében pedig falugyűlést tart.
(2)40 A falugyűlést és a közmeghallgatást annak időpontja előtt legalább öt nappal, a községi hirdetőtáblákon, a faluházban, az önkormányzat honlapján és facebook oldalán előre meg kell hirdetni.
(3) A falugyűlés és közmeghallgatás együtt is megtartható.
Záró rendelkezések
26. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.
27. § A rendelet hatálybalépésével egyidejűleg hatályát veszti az önkormányzat szervezeti és működési szabályzatáról szóló 2/2016. (II.8.) önkormányzati rendelet.
Az 1. § (2) bekezdése a Dunaszentgyörgy Község Önkormányzata Képviselő-testületének 1/2025. (I. 13.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.
Az 1. § (5) bekezdését a Dunaszentgyörgy Község Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2025. (XII. 18.) önkormányzati rendelete 1. §-a iktatta be.
Az 1. § (6) bekezdését a Dunaszentgyörgy Község Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2025. (XII. 18.) önkormányzati rendelete 1. §-a iktatta be.
Az 1. § (7) bekezdését a Dunaszentgyörgy Község Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2025. (XII. 18.) önkormányzati rendelete 1. §-a iktatta be.
A 3. § (3) bekezdés e) pontját a Dunaszentgyörgy Község Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2024. (X. 31.) önkormányzati rendelete 8. §-a hatályon kívül helyezte.
A 3. § (5) bekezdése a Dunaszentgyörgy Község Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2024. (II. 20.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.
A 4. § (4) bekezdése a Dunaszentgyörgy Község Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2024. (X. 31.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.
A 6. § (1) bekezdése a Dunaszentgyörgy Község Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2024. (X. 31.) önkormányzati rendelete 2. §-ával megállapított szöveg.
A 8. § a Dunaszentgyörgy Község Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2025. (XII. 18.) önkormányzati rendelete 2. §-ával megállapított szöveg.
A 9. § a Dunaszentgyörgy Község Önkormányzata Képviselő-testületének 10/2025. (IX. 23.) önkormányzati rendelete 2. §-ával megállapított szöveg.
A 12. § (5) bekezdése a Dunaszentgyörgy Község Önkormányzata Képviselő-testületének 1/2025. (I. 13.) önkormányzati rendelete 2. §-ával megállapított szöveg.
A 12. § (6) bekezdését a Dunaszentgyörgy Község Önkormányzata Képviselő-testületének 10/2025. (IX. 23.) önkormányzati rendelete 3. §-a iktatta be.
A 13. § (1) bekezdése a Dunaszentgyörgy Község Önkormányzata Képviselő-testületének 1/2025. (I. 13.) önkormányzati rendelete 3. §-ával megállapított szöveg.
A 13. § (2) bekezdése a Dunaszentgyörgy Község Önkormányzata Képviselő-testületének 1/2025. (I. 13.) önkormányzati rendelete 3. §-ával megállapított szöveg.
A 13. § (3) bekezdését a Dunaszentgyörgy Község Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2024. (X. 31.) önkormányzati rendelete 3. §-a iktatta be.
Az „A polgármester, alpolgármesterek” alcím címe a Dunaszentgyörgy Község Önkormányzata Képviselő-testületének 10/2025. (IX. 23.) önkormányzati rendelete 4. §-ával megállapított szöveg.
A 14. § (2) bekezdése a Dunaszentgyörgy Község Önkormányzata Képviselő-testületének 10/2025. (IX. 23.) önkormányzati rendelete 5. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.
A 14. § (3) bekezdését a Dunaszentgyörgy Község Önkormányzata Képviselő-testületének 10/2025. (IX. 23.) önkormányzati rendelete 5. § (2) bekezdése iktatta be.
A 14. § (4) bekezdését a Dunaszentgyörgy Község Önkormányzata Képviselő-testületének 10/2025. (IX. 23.) önkormányzati rendelete 5. § (2) bekezdése iktatta be.
A 15. § (5) bekezdése a Dunaszentgyörgy Község Önkormányzata Képviselő-testületének 1/2025. (I. 13.) önkormányzati rendelete 4. §-ával megállapított szöveg.
A 15. § (6) bekezdését a Dunaszentgyörgy Község Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2025. (XII. 18.) önkormányzati rendelete 3. §-a iktatta be.
A 15. § (7) bekezdését a Dunaszentgyörgy Község Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2025. (XII. 18.) önkormányzati rendelete 3. §-a iktatta be.
A 17. § a Dunaszentgyörgy Község Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2025. (VII. 11.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.
A 18. § (1) bekezdése a Dunaszentgyörgy Község Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2024. (X. 31.) önkormányzati rendelete 5. §-ával megállapított szöveg. A 18. § (1) bekezdése a Dunaszentgyörgy Község Önkormányzata Képviselő-testületének 10/2025. (IX. 23.) önkormányzati rendelete 6. §-ával megállapított szöveg.
A 18. § (2) bekezdése a Dunaszentgyörgy Község Önkormányzata Képviselő-testületének 10/2025. (IX. 23.) önkormányzati rendelete 6. §-ával megállapított szöveg.
Az „Az összeférhetetlenséggel kapcsolatos feladatok” alcím címét a Dunaszentgyörgy Község Önkormányzata Képviselő-testületének 10/2025. (IX. 23.) önkormányzati rendelete 7. §-a iktatta be.
A 18/A. §-t a Dunaszentgyörgy Község Önkormányzata Képviselő-testületének 10/2025. (IX. 23.) önkormányzati rendelete 8. §-a iktatta be.
A 19. § (1) bekezdése a Dunaszentgyörgy Község Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2024. (X. 31.) önkormányzati rendelete 6. §-ával megállapított szöveg. A 19. § (1) bekezdését a Dunaszentgyörgy Község Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2025. (VII. 11.) önkormányzati rendelete 3. §-a hatályon kívül helyezte.
A 19. § (2) bekezdése a Dunaszentgyörgy Község Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2025. (VII. 11.) önkormányzati rendelete 2. §-ával megállapított szöveg.
A 20. § (1) bekezdését a Dunaszentgyörgy Község Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2024. (X. 10.) önkormányzati rendelete 1. § b) pontja hatályon kívül helyezte.
A 20. § (2) bekezdését a Dunaszentgyörgy Község Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2024. (X. 10.) önkormányzati rendelete 1. § b) pontja hatályon kívül helyezte.
A 21. § (1) bekezdése a Dunaszentgyörgy Község Önkormányzata Képviselő-testületének 1/2025. (I. 13.) önkormányzati rendelete 5. §-ával megállapított szöveg.
A 21. § (2) bekezdése a Dunaszentgyörgy Község Önkormányzata Képviselő-testületének 1/2025. (I. 13.) önkormányzati rendelete 5. §-ával megállapított szöveg.
Az „A Dunaszentgyörgyi Polgármesteri Hivatal” alcím címe a Dunaszentgyörgy Község Önkormányzata Képviselő-testületének 1/2025. (I. 13.) önkormányzati rendelete 6. §-ával megállapított szöveg.
A 22. § (1) bekezdése a Dunaszentgyörgy Község Önkormányzata Képviselő-testületének 1/2025. (I. 13.) önkormányzati rendelete 7. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.
A 22. § (2) bekezdése a Dunaszentgyörgy Község Önkormányzata Képviselő-testületének 1/2025. (I. 13.) önkormányzati rendelete 7. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.
A 22. § (4) bekezdése a Dunaszentgyörgy Község Önkormányzata Képviselő-testületének 1/2025. (I. 13.) önkormányzati rendelete 7. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.
A „Társulások” alcímet (22/A. §-t) a Dunaszentgyörgy Község Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2025. (XII. 18.) önkormányzati rendelete 4. §-a iktatta be.
A 23. § (4) bekezdése a Dunaszentgyörgy Község Önkormányzata Képviselő-testületének 1/2025. (I. 13.) önkormányzati rendelete 8. §-ával megállapított szöveg.
A 25. § (2) bekezdése a Dunaszentgyörgy Község Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2024. (X. 31.) önkormányzati rendelete 7. §-ával megállapított szöveg.