Cikó Község Önkormányzata Képviselő-testületének 15/2013. (IX. 30.) önkormányzati rendelete
Cikó Község Önkormányzatának SZERVEZETI ÉS MŰKÖDÉSI SZABÁLYZATÁRÓL
Hatályos: 2019. 07. 16- 2019. 10. 24Cikó Község Önkormányzat Képviselő-testületének 15/2013.(IX.30.) önkormányzati rendelete
Cikó Község Önkormányzatának SZERVEZETI ÉS MŰKÖDÉSI SZABÁLYZATÁRÓL
2019-07-16-tól 2019-10-24-ig
Cikó Község Önkormányzata
Képviselő-testületének
15/2013. (IX. 30.) Önkormányzati rendelete
Cikó Község Önkormányzatának
SZERVEZETI ÉS MŰKÖDÉSI SZABÁLYZATÁRÓL
Egységes szerkezetben
Cikó Község Önkormányzatának Képviselő-testülete a
Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 143. §
(4) bekezdés a) pontjában kapott felhatalmazás alapján az Alaptörvény 32. cikk
(1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a
következőket rendeli el:
I. Fejezet
Az Önkormányzat
1. §
(1) Az önkormányzat elnevezése: Cikó Község Önkormányzata (a továbbiakban: Önkormányzat).
(2) Az Önkormányzat székhelye: 7161 Cikó, Iskola tér 1.
2. §
Az Önkormányzat önállóan, szabadon és demokratikusan,
széleskörű nyilvánosság mellett intézi a község közügyeit. Gondoskodik a
közszolgáltatásokról. Gyakorolja a helyi önkormányzati közhatalmat.
3. §
(1) Az Önkormányzat jelképei
a) a község címere,
b) a község zászlaja.
(2) Az (1) bekezdésben meghatározott jelképek leírását és
használati módját külön rendelet szabályozza.
4. §
Az Önkormányzat tisztségviselője: a polgármester és az
alpolgármester.
0
5. §
(1)
Vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettség terheli az 1. függelékben meghatározott személyt.
(2)
Az önkormányzat kötelező és önként vállalt feladatait
az 5. számú melléklet tartalmazza.
II. Fejezet
A Képviselő-testület
6. §
Cikó Község Önkormányzatának Képviselő-testülete (a
továbbiakban: Képviselő-testület) a polgármesterrel együtt 5 főből áll. A Képviselő-testület
tagjainak (a továbbiakban: képviselő) névsorát a 2. függelék tartalmazza.
7. §
(1) Az újonnan megválasztott
képviselő-testület az alakuló ülését a választás eredményének jogerőssé válását
követő tizenöt napon belül tartja meg. Az alakuló ülést a polgármester hívja
össze.[1]
(2) Az alakuló ülés meghívóját és
a javasolt napirendi pontokat a polgármester állítja össze. A meghívó, ha az
lehetséges, az ülés előtt 5 nappal kiküldendő. Alakuló ülésre nem szükséges
írásbeli előterjesztést készíteni.
(3) Az alakuló ülést a
polgármester vezeti.
(4) A Képviselő-testület alakuló
ülését a polgármester nyitja meg. Ezt követően a HVB elnöke tájékoztatást ad a
választások lefolyásáról és hivatalos eredményéről.
(5) A tájékoztatást követően a
HVB elnöke a megválasztott polgármesternek átadja a megbízólevelét, majd a
polgármester a Képviselő-testület előtt esküt vagy fogadalmat (a továbbiakban:
eskü) tesz, melyről okmányt ír alá.
(6) Az eskütételt követően a polgármester
a HVB elnökkel együtt átadja a képviselőknek a megbízólevelüket. A
megbízólevelek átvételét követően a képviselők a polgármester előtt esküt
tesznek, melyről okmányt írnak alá.
(7) Az alakuló ülésen a Képviselő-testület
dönt a polgármester tiszteletdíjáról és esetleges költségtérítéséről. Sor
kerülhet alpolgármester-választásra is, mely esetben a polgármester javaslata
alapján az alpolgármesteri tiszteletdíjról és költségtérítésről is dönteni
szükséges.
(8) Az alpolgármester személyére
a polgármester tesz javaslatot, melyhez módosító indítvány nem fűzhető. Az
alpolgármesterhez kérdés intézhető, de személyére vonatkozóan vita nem
kezdeményezhető.
(9) Az alakuló ülésen más
napirendi pont tárgyalására ezt követően kerülhet sor.
(10) Az alakuló ülésre a rendes
ülésre vonatkozó szabályok az e §-ban foglalt eltéréssel alkalmazandók.
8. §
(1) A Képviselő-testület alakuló, rendes, rendkívüli ülést
és ünnepi Képviselő-testületi ülést tart.
(2) Az ülést folytatólagosan is lehet tartani, ha több
napra lett összehívva, vagy ha az ülés az elfogadott napirend valamennyi pontjának
megtárgyalása előtt el lett napolva.
(3) Az alakuló ülésre a 7. §-ban foglalt rendelkezések az
irányadók.
9. §
(1) A Képviselő-testület rendes ülést – július és
augusztus hónap kivételével, amikor nem ülésezik, - elsődlegesen minden hónap harmadik
szerdai napján tart 16 órai kezdettel, de kivételesen a polgármester más napra
és más időpontra is összehívhatja az ülést.
(2) A polgármester rendkívüli ülést hív össze, ha azt
a) szükségesnek tartja, vagy
b) jogszabály kötelezővé teszi.
(3) A (2) bekezdésben foglaltakon kívül bármely képviselő
is kérheti rendkívüli ülés tartását az e §-ban foglaltak szerint, mely esetben
a polgármester dönt az indítványban foglaltak teljesítéséről.
(4) A (2) bekezdés b) pontjában foglalt ülés esetén, az
ülés tartását indítványozó az indítványt a polgármesterhez írásban eljuttatja.
Ebben az esetben a polgármester a rendkívüli ülést az indítvány kézhezvételétől
számított 15 napon belülre összehívja. Az indítvány tartalmazza a kezdeményezés
indokát, az ülés javasolt időpontját és a napirendjére vonatkozó javaslatot.
(5) A Képviselő-testület rendkívüli ülésének tervezett
időpontja úgy határozandó meg a kérelemben, hogy az lehetőség szerint szerdai
napra essen 16 órai kezdettel. A javasolt időpont a polgármestert nem köti.
(6) A rendkívüli ülés napirendjére vonatkozó javaslat
interpellációt és kérdést nem tartalmazhat. A rendkívüli ülés napirendjére
vonatkozó javaslatban szereplő napirendi ponton kívül a polgármester más
napirendi pontra is javaslatot tehet.
(7) A rendkívüli ülés
napirendjére kerülő előterjesztés tárgyalásának - kivéve ha törvény nem zárja
ki - nem feltétele a jelen rendeletben előírt, előzetes bizottsági vélemény beszerzése.
10. §
(1) A Képviselő-testület
megbízatásának időtartamára gazdasági programot (a továbbiakban: program) fogad
el. A programot a polgármester állítja össze, és terjeszti a Képviselő-testület
elé az alakuló üléstől számított hat hónapon belül.
(2) Az előkészítő munka folyamatának megszervezése a
Hivatal feladata.
11. §
(1) A Képviselő-testület az előre látható feladatok jobb
előkészítése érdekében munkatervet fogad el.
(2) A munkaterv tartalmazza
a) a Képviselő-testületi ülések tervezett időpontját,
amely azonban nem köti a polgármestert az összehívásnál,
b) az egyes ülésen megtárgyalásra tervezett,
jelentősebb súlyú rendelettervezet, hosszabb távú stratégia, koncepció vagy
programterv elfogadására vonatkozó javaslat és beszámoló felsorolását,
c) a napirendi pont előterjesztőjét - aki felelős az
előterjesztés elkészítéséért -,
d) az előterjesztés elkészítésében résztvevő,
valamint az előterjesztést véleményező személy vagy szervezet megnevezését és
(3) A munkaterv összeállításához a polgármester javaslatot
kérhet
a) a Képviselő-testület állandó bizottságtól az
elnökön keresztül,
b a jegyzőtől, az aljegyzőtől,
c) az Önkormányzat intézménye vezetőjétől,
d) települési nemzetiségi önkormányzat
képviselő-testületétől az elnökön keresztül,
(4) A munkaterv iránymutatás, így annak végrehajtása nem
kötelező, módosítása nem szükséges, ha a munkatervhez képest időpont vagy
napirend tekintetében bármilyen változás történik, így különösen
a) ha
eltérő időpontban kerül valamely napirendi pont megtárgyalásra,
b) ha
a tervezett napirendi pont megtárgyalása elmarad, vagy
c) ha
új napirend kerül felvételre.
12. §
(1) Előterjesztésnek minősül
a) a rendelet megalkotására vonatkozó javaslat,
b) a döntéshozatalra vonatkozó, az a), c) és d) pont
alá nem tartozó javaslat,
c) a beszámoló és
d) a tájékoztató.
(2) Az (1) bekezdés a) és b) pontja szerinti előterjesztés
a polgármester, alpolgármester, Képviselő-testület illetékes bizottsága,
képviselő, továbbá a jegyző és az aljegyző előterjesztésében kerülhet a Képviselő-testület
elé.
(3) Az (1) bekezdés c) és d) pontja szerinti előterjesztés
a (2) bekezdésben feljogosítottakon kívül a beszámolóra vagy tájékoztatóra
jogszabályban vagy Képviselő-testületi döntésben kötelezett személynek vagy szerv
vezetőjének az előterjesztésében is a Képviselő-testület elé kerülhet.
13. §
(1) Az előterjesztés elsődlegesen írásban kerül a Képviselő-testület
elé. Kivételesen a Képviselő-testület elé a polgármester vagy a polgármester
által felkért 12. § (3) bekezdése szerinti szerv vagy személy szóbeli
előterjesztést is terjeszthet a rendelettervezet kivételével.
(2) Az előterjesztés főbb formai és tartalmi elemei a
következők:
a) az előterjesztés címe és zárt ülésen való
tárgyalásra vagy annak lehetőségére történő utalás,
b) az ülésre történő meghívásra javasolt személyt,
szerv képviselőjét,
c) a megszólítás,
d) az elemző rész,
e) a döntési javaslat,
f) az előterjesztés készítésének helyének és idejének
megjelölése, valamint az előterjesztő megnevezése és aláírása; de a polgármester engedélyével
kivételesen a „saját kezűleg” (s.k.) megjelölés is alkalmazható,
g) az előterjesztést törvényességi szempontból
megvizsgáló személy megnevezése és aláírása, esetleges véleménye,
(3) A (2) bekezdés a)-b) és g) pontjában foglaltakat az
előterjesztés előlapja tartalmazza. Az előterjesztés - tartalmi és formai
követelményeknek megfelelő - mintáját a
3. függelék tartalmazza. Indokolt esetben a formai követelményektől a
polgármester engedélyével ellehet térni.
(4) Ha az előterjesztést bizottság véleményezi, a Képviselő-testületi
ülésen a bizottság elnöke ismerteti a bizottság véleményét.
(5) Az
előterjesztést az alakuló ülés kivételével a Képviselő-testület ülése előtt, ha
az lehetséges, legalább 8 nappal - a munkatervben nem szereplő, havi
gyakoriságnál rövidebb időn belülre összehívott Képviselő-testületi ülés
esetén, ha az lehetséges, legalább 5 nappal - korábban leadja az előterjesztő a
Hivatal testületi ülés szervezéséért felelős személynek.
(6) Bármely képviselő kezdeményezheti a polgármesternél
benyújtva az általa elkészített írásos előterjesztés napirendre vételét.
5. Beszámoló és tájékoztató
14. §
(1) Beszámoló
a) a Képviselő-testület
valamely határozatának végrehajtásáról,
b) az
interpelláció kivizsgálásáról vagy
c) az önkormányzati
feladatot ellátó szervezet, tevékenységéről
készíthető.
(2) A beszámolóra, az
előterjesztésekre vonatkozó előírások az e §-ban foglalt eltéréssel
alkalmazandók.
(3) A polgármester havonta
beszámol a lejárt határidejű határozatok végrehajtásáról.
(4) A beszámoló elfogadásáról a Képviselő-testület
határozatot hoz, melynél a felelős és a határidő nincsen megjelölve.
15. §
(1) Tájékoztató
a) a
polgármester, és a bizottság a Képviselő-testület által átruházott hatáskörben
hozott határozatáról,
b) valamely
önkormányzati program vagy feladat megvalósításáról, folyamatának állapotáról,
c) valamely a község
életével kapcsolatos jelenségnek vagy nem önkormányzati szerv tevékenységének a
megismeréséről vagy
d) törvényben
meghatározott esetben
készíthető.
(2) A tájékoztatóra, az
előterjesztésekre vonatkozó előírások az e §-ban foglalt eltéréssel alkalmazandók.
(3) A tájékoztatót
előterjesztőhöz kérdés intézhető, de azon vita nem nyitható. A tájékoztató
elfogadásáról a Képviselő-testület vita nélkül hoz határozatot, melynél a felelős
és a határidő nincsen megjelölve.
6. Az ülés összehívása
16. §
(1) A Képviselő-testület ülésének meghívóját a
polgármester állítja össze és írja alá.
(2) A meghívó tartalmazza
a) az ülés helyét és időpontját, amelyre elsődlegesen
a munkaterv irányadó, de az a polgármestert nem köti,
b) a javasolt napirend sorrendjét,
c) a napirendi pont előterjesztőjének megnevezését,
d) azt a tényt, hogy az anyag később kerül
megküldésre, feltéve, hogy a meghívóval együtt, a megküldésre nincsen
lehetőség, és
e) a napirendi pont zárt ülés keretében való
megtárgyalására vagy annak lehetőségére való utalást.
(3) A munkatervben szereplő vagy havi gyakoriságnál
rövidebb időn belül összehívott Képviselő-testületi ülés esetében a meghívó kiküldési
határideje, ha az lehetséges, legalább 5 nap, amelyhez lehetőség szerint csatolandó
valamennyi tárgyalandó előterjesztés is.
(4) Rendkívül sürgős esetben a meghívó a (3) bekezdésben
foglaltnál rövidebb időn belül is kiküldhető. Kivételesen a meghívó kiküldése
elektronikus levél vagy más rövid úton is történhet.
(5) Egyes napirendi ponthoz külön meghívottnak a
meghívóhoz csak az őt érintő előterjesztés csatolandó elektronikusan vagy papír
alapon, ha azt igényli.
17. §
(1) A Képviselő-testület ülésére tanácskozási joggal kap
meghívást
a) a jegyző, az aljegyző,
b) a Hivatal köztisztviselője a feladatkörét érintő
előterjesztések esetében,
c) a települési nemzetiségi önkormányzatok elnöke,
d) a civil szervezet képviselője - a (3) bekezdés
szerint - a tevékenységét érintő napirendi pont tárgyalásához, valamint
e) a polgármester és a napirend előterjesztője által
javasolt személy és szerv képviselője.
(2) A meghívott akadályoztatása esetén az őt helyettesítő
megbízottat is megilleti a tanácskozási jog. A helyettesítés tényéről a
helyettesítő megbízott az ülés megkezdése előtt a polgármestert tájékoztatja,
és bemutatja a helyettesítésre irányuló, teljes bizonyító erejű írásbeli
felhatalmazást.
(3) A tanácskozási jog gyakorlásának megengedhetősége
tekintetében a polgármester dönt.
7. Az ülések nyilvánossága és a zárt ülés
18. §
(1) A Képviselő-testület ülésének időpontjáról, helyéről
és tervezett napirendjéről a lakosság helyi hírközlő szerv útján, valamint az
Önkormányzat honlapján való közzététellel tájékozódhat.
(2) A Képviselő-testület ülésének helye elsődlegesen a Községháza
Tanácsterme.
(3) A Képviselő-testület ülésére tanácskozási joggal
meghívott helyét a polgármester jelöli ki.
(4) A nyilvános ülésen megjelent érdeklődő a
tanácskozóteremben külön megjelölt helyen foglalhat helyet.
19. §
(1) Ha a zárt ülés elrendelése a Képviselő-testület
döntésétől függ, akkor e kérdésben a Képviselő-testület a napirend elfogadása
során, a végszavazás előtt minősített többséggel dönt.
(2) A zárt ülésen való tárgyalást az előterjesztő
kezdeményezi, de arra az illetékes bizottság, a polgármester vagy bármely
képviselő is javaslatot tehet.
(3) A zárt ülésen tárgyalt napirendi ponthoz tartozó
előterjesztés és a tárgyalás során elhangzottak, az elfogadott döntés és a zárt
ülés kapcsán keletkezett adatok - a közérdekű adatok és a közérdekből nyilvános
adatok kivételével - titkosak.
8. Az ülés vezetése és az ülés rendjének biztosítása
20. §
(1) A Képviselő-testület ülését a
polgármester, a tisztség betöltetlensége vagy akadályoztatása esetén a Képviselő-testület
tagjai közül választott alpolgármester vezeti.
(2) A polgármesteri és a Képviselő-testület
tagjai közül választott alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége vagy
tartós akadályoztatása esetén a Képviselő-testület ülését a korelnök hívja
össze, és vezeti.
21. §
(1) A polgármester az ülés kezdetén megállapítja, majd
folyamatosan figyelemmel kíséri a határozatképességet.
(2) A polgármester az ülés elején ismerteti az előzetes
bejelentés alapján hiányzó, továbbá a késést jelző képviselők névsorát.
(3)
Határozatképtelenség esetén a polgármester az ülés folytatását elnapolja, vagy
az ülést bezárja.
22. §
(1) A polgármester az ülés vezetése során jogosult
a) határozatképtelenség miatt az ülés elnapolására
vagy bezárására, vagy
b) tárgyalási szünet elrendelésére.
(2) A polgármester az ülés vezetése során jogosult
a) az ülés félbeszakítására és az elnapolását vagy
bezárását kezdeményezni,
b) a napirendi pontok összevont tárgyalásának
kezdeményezésére és
c) a vita lezárásának kezdeményezésére,
melyről a Képviselő-testület vita nélkül határoz.
(3) Ha a polgármester határozatképtelenség miatt vagy a Képviselő-testület
(2) bekezdés szerinti döntése alapján az ülést bezárja, az emiatt elmaradt
napirendek a következő ülés első napirendi pontjait képezik. Sürgős esetben az
elmaradt napirendek megtárgyalására a polgármester rendkívüli ülést hívhat
össze.
(4) Ha a polgármester határozatképtelenség miatt vagy a Képviselő-testület
(2) bekezdés szerinti döntése alapján az ülést elnapolja, kihirdeti, hogy a Képviselő-testület
az ülését mikor és hol folytatja, melynek időpontja nem lehet későbbi, mint az
elnapolástól számított 8. nap. Elnapolt ülésen a napirend nem kerül ismételt
elfogadásra, a megkezdett ülés napirendje folytatólagos.
(5) Kivételesen - minősített többséggel - az elnapolt ülés
napirendjére új napirendi pont is felvehető.
23. §
A polgármester gondoskodik az ülés során a rend
fenntartásáról. Ennek biztosítása érdekében jogosult
a) figyelmeztetni az előadót, ha az írásos
előterjesztést ismétli, vagy a tárgytól eltér, a figyelmeztetés
eredménytelensége esetén a szót megvonni,
b) figyelmeztetni a hozzászólót, ha eltér a tárgyalt
témától, nem a bejelentkezésnek megfelelő hozzászólást tesz, a figyelmeztetés
eredménytelensége esetén a szót megvonni,
c) figyelmeztetni a hozzászólót, ha a hozzászólásával
más személyét sértő megfogalmazást használ, a figyelmeztetés eredménytelensége
esetén a szót megvonni,
d) rendre utasítani azt, aki a Képviselő-testülethez
méltatlan magatartást tanúsít,
e) ismételt rendzavarás esetén a rendbontót - kivéve
az önkormányzati képviselőt - a terem elhagyására utasítani vagy a teremből
kivezettetni, továbbá
f) valamennyi olyan intézkedést megtenni, amit a rend
fenntartása érdekében szükségesnek tart.
9. Az ülések napirendje
24. §
(1) Az ülés napirendjére a polgármester tesz javaslatot.
Az ülés napirendje lehetőség szerint rendelettervezet, döntést igénylő ügy,
beszámoló és tájékoztató sorrend szerint épül fel.
(2) Ha 12. § (2) bekezdésében feljogosítottakon kívüli,
beszámolóra vagy tájékoztatóra köteles, külső szerv vezetőjének az ülésen való
jelenléte valószínűsíthető, a beszámolója vagy tájékoztatója megelőzheti a
többi napirendi pontot.
(3) Az interpellációra és a kérdésre a napirend végén
kerül sor.
(4) A zárt napirendi pont megtárgyalására elsődlegesen a
nyílt napirend megtárgyalása után kerülhet sor.
(5) A polgármester a napirendi ponti javaslatát annak
elfogadása előtt az ülésen szabadon módosíthatja vagy visszavonhatja.
(6) A polgármester által az ülésen javasolt nyílt
napirendi pont elsődlegesen közvetlenül a zárt napirendi pont előtt kerül
megtárgyalásra. Az ülésen felvett zárt napirendi pont lehetőség szerint a zárt
napirendi pontok között folytatólagosan kerül megtárgyalásra.
(7) A polgármester javaslatára a napirend elfogadását
követően az ülésen új napirendi pont felvehető, a felvett napirendi pont
levehető, a felvett napirendi pont későbbi ülésre halasztható vagy a felvett
napirendi pont sorrendje módosítható, mely esetén a Képviselő-testület az új
napirend felvételéről, a felvett napirendi pont levételéről, a felvett
napirendi pont későbbi ülésre halasztásáról vagy a napirend sorrendjének
módosításáról minősített többséggel szavaz. Későbbi ülésre való halasztásról
már megkezdett napirend tárgyalásakor is dönthet a Képviselő-testület, mely
során - ha mód van rá - az ülés időpontját meghatározza.
(8) A polgármester az e §-ban foglaltaktól indokolt
esetben eltérhet.
10. Sürgősség
25. §
(1) A 12. § (2) bekezdésében felsorolt személy vagy szerv indokolással
ellátva javasolhatja a Képviselő-testületnek valamely előterjesztés sürgősségi
tárgyalását.
(2) A sürgősségi javaslatot az előterjesztéssel együtt a Képviselő-testület
ülésének napján 9 óráig nyújtja be a polgármesterhez.
(3) A sürgősség kérdésében a Képviselő-testület a napirend
elfogadása során, minősített többséggel dönt.
(4) A sürgősség elfogadása esetén az előterjesztést a Képviselő-testület
első napirendi pontként tárgyalja.
(5) Ha a Képviselő-testület nem fogadja el a sürgősséget,
úgy a napirendek meghatározásakor dönti el, hogy az ügyet hányadik napirendi
pontként tárgyalja.
(6) A Képviselő-testület először a sürgősség, majd a zárt
ülés kérdésében, azt követően a napirendi javaslathoz fűzött képviselői
módosító indítványról, majd a napirendről az elfogadott módosítással együtt
vita nélkül határoz.
11. Képviselői indítvány
26. §
Valamely kérdés napirendre tűzését képviselő is
kezdeményezheti rövid indokolással a polgármesternél írásban vagy a Képviselő-testület
ülésén szóban (a továbbiakban: képviselői indítvány). A képviselői indítvány
napirendre tűzéséről a Képviselő-testület a napirendre vonatkozó módosító
indítványok között vita nélkül határoz. A javaslat elfogadása esetén a
polgármester gondoskodik az előterjesztés elkészíttetéséről és a Képviselő-testület
következő rendes ülésre való előterjesztéséről.
27. §
(1) Az írásos előterjesztés előterjesztője szóban
kiegészítheti az előterjesztést olyan kérdésben, mely abban nem szerepel, de a
döntéshozatalt befolyásolhatja.
(2) A szóbeli előterjesztés előterjesztője ismertetheti az
előterjesztést és a döntési javaslatot.
28. §
(1) A vitában az előterjesztőhöz kérdés intézhető,
valamint az előterjesztéshez hozzászólás és módosító indítvány tehető.
(2) A vitát a polgármester akkor zárja le, amikor már
nincs további kérdező és hozzászóló.
(3) Tájékoztató esetén a képviselő csak kérdést tehet fel.
Valamennyi kérdésre adott választ követően a Képviselő-testület vita nélkül
határoz.
(4) Ha a Képviselő-testület a tájékoztatót nem fogadja el,
az a következő ülésen részletesebb indokolással ismét előterjesztendő.
13. Ügyrendi kérdés
29. §
(1) Ügyrendi kérdés a Képviselő-testület ülésének vezetésével
vagy rendjével összefüggő, a tárgyalt napirendi pontot érdemben nem érintő
eljárási kérdésre vonatkozó olyan javaslat, amelyről a polgármester vagy a Képviselő-testület
döntést tud hozni.
(2) Az ügyrendi kérdésben való hozzászólás az ügyrendi
javaslat megfogalmazásával kezdődik, majd azt követően történhet annak
indokolása.
(3) Ugyanazon ügyrendi kérdésben napirendi pontonként csak
egyszer lehet javaslatot tenni.
(4) Személyes megtámadtatás esetén a képviselő ügyrendi
bejelentkezéssel soron kívüli, hozzászólást kérhet, melynek megadásáról a
polgármester dönt.
30. §
(1) Módosító indítvány tehető a határozati javaslat érdemi
részére, felelősére, határidejére, valamint a rendelettervezetre.
(2) Az előterjesztő – kivéve, ha az előterjesztő testületi
szerv - az elhangzott módosító indítványt befogadhatja. A befogadott módosító
indítvány az eredeti határozati javaslatnak, javaslatrésznek vagy
rendelettervezet szövegrészének a helyébe lép, de a jegyzőnek jelzési
kötelezettsége van, ha jogszabálysértést észlel.
(3) A lezárt napirendet a polgármester javaslatára a
testület minősített többséggel, egy alkalommal újra megnyithatja.
(4) A megnyitásról szóló döntés után a Képviselő-testület
minősített döntéshozatallal rendelkezik a korábban meghozott döntés hatályon
kívül helyezéséről, ha az szükséges.
31. §
(1) A nyílt szavazás a (3) bekezdésben foglalt kivétellel
kézfeltartással történik.
(2) A Képviselő-testület bármely képviselő ügyrendi
javaslatára név szerinti szavazást is elrendelhet.
(3) Név szerinti szavazás esetén a polgármester ABC
sorrendben felolvassa a képviselők nevét, akik nevük elhangzásakor igen, nem
vagy tartózkodom nyilatkozattal szavaznak.
32. §
(1) Ha jogszabály előírja a titkos szavazást, a szavazás
szavazólapon szavazófülke és urna igénybevételével történik. A szavazólap a
kérdést tartalmazza, és az igen, a nem és a tartózkodás lehetőségét, kivéve az
alpolgármester-választásnál, amelyen szavazni csak igen szavazattal lehet, de a
képviselő jogosult érvénytelen szavazatot leadni. Szavazni tollal, körben
elhelyezett két egymást metsző vonallal lehet. A titkos szavazásról külön
jegyzőkönyv készül, mely az ülésről készített jegyzőkönyvhöz csatolandó.
(2) A titkos szavazásnál a Képviselő-testület 3 tagú eseti
szavazatszámláló bizottságot választ.
33. §
(1) A polgármester a (2) bekezdésben foglalt kivétellel a
szavazást követően a szavazás eredményét számszerűen állapítja meg, majd
kihirdeti a döntést.
(2) Titkos szavazás esetén a szavazatszámláló bizottság
elnöke a szavazatok összeszámlálását követően a szavazás eredményét számszerűen
állapítja meg, majd kihirdeti a döntést.
15. Kérdés, interpelláció
34. §
(1) A kérdés az önkormányzati hatáskörbe tartozó ügyben -
kivéve az egyedi hatósági és a személyiségi jogot (különösen a személyes adatot
tartalmazó) érintő ügyet - intézkedési lehetőség iránti tudakozódás.
(2) Az interpelláció az önkormányzati hatáskörbe tartozó,
a Képviselő-testület által korábban hozott, a lakosság szélesebb körét érintő
konkrét döntés végrehajtásához kapcsolódó felvilágosítás-kérés.
(3) Az elnevezéstől függetlenül a polgármester a tartalom
alapján állapítja meg a beadványról, hogy az kérdés vagy interpelláció.
(4) A sem kérdésnek, sem interpellációnak nem minősíthető
beadványt, valamint az olyan személyhez címzett kérdést vagy interpellációt,
aki nem kérdezhető vagy interpellálható, a polgármester 3 napon belül a
képviselőnek az ok írásbeli megjelölésével együtt visszaküldi.
(5) Rendkívüli ülésen nem lehet kérdést vagy
interpellációt feltenni.
35. §
(1) Kérdést polgármesterhez, alpolgármesterhez vagy
jegyzőhöz lehet intézni.
(2) A képviselő a Képviselő-testület rendes ülését
megelőző 4. naptári nap 15 óráig beérkezőleg a polgármesternél írásban
terjesztheti elő a kérdést, megjelölve azt a személyt, akihez a kérdést intézi.
(3) A polgármester a kérdését válaszadás céljából a kérdezetthez
továbbítja.
(4) Az írásban feltett kérdést a képviselő a Képviselő-testület
ülésén ismertetheti.
(5) A kérdésre a Képviselő-testület következő rendes ülésén
írásban vagy szóban válaszol a kérdezett. Ha a kérdés megválaszolása több időt
vesz igénybe, akkor a válasz a kérdés beérkezésétől számított 15 napon belül
írásban küldendő meg a kérdező részére, mely a rákövetkező rendes Képviselő-testületen
tájékoztatás céljából kiosztásra kerül.
(6) A válasz elfogadásáról indokolás nélkül igen vagy nem
válasszal - az (5) bekezdés kivételével - csak a kérdező nyilatkozik, azzal
kapcsolatban a Képviselő-testület nem foglal állást. Ha a kérdés tárgyalásakor
a kérdező nincsen jelen, a válasz elfogadottnak tekintendő.
36. §
(1) Interpellációt polgármesterhez, alpolgármesterhez,
bizottsági elnökhöz, továbbá jegyzőhöz lehet intézni.
(2) A képviselő a Képviselő-testület rendes ülését
megelőző 8. naptári nap 15 óráig beérkezőleg a polgármesternél írásban
terjesztheti elő interpellációját, megjelölve a személyt, akihez az
interpellációt intézi.
(3) A polgármester az interpellációt válaszadás céljából az
interpellálthoz továbbítja.
(4) Az interpellációt a képviselő a Képviselő-testület
ülésén ismertetheti.
(5) Az interpellációra a Képviselő-testület következő
rendes ülésén írásban vagy szóban válaszol az interpellált. Ha az interpelláció
megválaszolása több időt vesz igénybe, akkor a válasz az interpelláció
beérkezésétől számított 15 napon belül írásban küldendő meg az interpelláló
részére, mely a rákövetkező rendes Képviselő-testületen kiosztásra kerül, és az
interpelláló - ha a választ nem fogadja el - kérheti ezen rendes ülést megelőző
8. napig, hogy a Képviselő-testület szavazzon az elfogadásáról.
(6) A válasz elfogadásáról az interpelláló indokolás
nélkül igen vagy nem válasszal - az (5) bekezdés kivételével - nyilatkozik. Ha
az interpelláció tárgyalásakor az interpelláló nincsen jelen, a válasz
elfogadottnak tekintendő.
(7) Ha az interpelláló a választ nem fogadja el, arról a Képviselő-testület
vita nélkül határoz, egyébként a Képviselő-testület nem foglal állást.
(8) Ha a Képviselő-testület a választ nem fogadja el,
egyszerű szótöbbséggel dönt a további szükségesnek tartott intézkedésről,
melynek hiányában az interpelláció lezártnak tekintendő.
16. Döntések
37. §
(1) A Képviselő-testület rendeletei és határozatai évente
elölről kezdődő sorszámmal vannak dátumozva.
(2) Az önkormányzati
rendelet megjelölése - az alábbi sorrendben -
a) „Cikó
Község Önkormányzata Képviselő-testületének” fordulatát, mint a rendelet megalkotójának
megjelölését,
b) a rendelet sorszámát arab számmal,
c) a
„/” jelet,
d) a rendelet kihirdetésének évét,
e) zárójelben a rendelet kihirdetésének hónapját római
számmal és napját arab számmal,
f) az
„önkormányzati rendelete” kifejezést és
g) a rendelet címét „-ról, -ről” raggal
foglalja magában.
(3) A Képviselő-testület határozatainak megjelölése - az
alábbi sorrendben -
a) a
határozat sorszámát arab számmal,
b) a
„/” jelet,
c) a határozat meghozatalának
évét,
d) zárójelben a határozat meghozatalának hónapját római számmal és napját arab számmal és
e) a
„Képviselő-testületi”. határozat” kifejezést
foglalja magában.
(4) A Képviselő-testület számozott határozat nélkül dönt
ügyrendi és egyéb, az ülés vezetésével kapcsolatos kérdésben, beleértve a
napirend elfogadását is.
38. §
(1) A rendeletek tárgymutatós, a Képviselő-testületi
határozatok tárgymutatós és határidős nyilvántartásának vezetéséről a jegyző gondoskodik.
(2) A Képviselő-testület
határozatait a jegyző továbbítja a végrehajtásért felelősökhöz, folyamatosan
figyelemmel kíséri végrehajtásukat.
39.§
(1) A Mötv. 49.§-a szerinti személyes érintettségét a képviselő köteles
bejelenteni.
(2) Amennyiben a képviselő elmulasztja a személyes érintettségre
vonatkozó bejelentési kötelezettségét és ezt a képviselő-testület megállapítja,
úgy a polgármester – rosszallásának egyidejű kifejezése mellett – az ülés
nyilvánossága előtt nyomatékosan felhívja, hogy a jövőben ez irányú
kötelezettségének tegyen eleget.
(3) A kizárt képviselő – amennyiben a kizárás ellenére – leadja
szavazatát, azt semmisnek kell tekinteni.
17. Az önkormányzati rendelet
40. §
(1) Az önkormányzati rendelet megalkotására vagy
módosítására irányuló kezdeményezés írásban - a rendelet-alkotás indokainak és
főbb elveinek megjelölésével - a polgármesternél nyújtandó be, ha az nem a
rendelet megalkotásának szervezeti és működési szabályzat szerinti
előterjesztőjétől származik.
(2) A kezdeményezésre kidolgozott rendelettervezetet a
jegyző véleményének kikérése után a téma szerint érintett bizottság vagy a
polgármester a Képviselő-testület elé terjeszti, mely dönt annak elfogadásáról.
41. §
A rendelet elfogadását követően a hiteles szöveg
szerkesztése a jegyző feladata.
42. §
Az önkormányzati rendelet kihirdetéséről a jegyző a
Hivatal hirdetőtábláján való kifüggesztéssel gondoskodik. A rendelet Cikó Község
Önkormányzatának honlapján is megjelenik.
18. Határozathozatal
43. §
(1) A Képviselő-testület általában egyszerű szótöbbséggel
hoz határozatot.
(2) A Képviselő-testület minősített többséggel dönt
a) törvényben, különösen a Mötv.-ben
meghatározottakról és
b) az a) ponton kívül
1. az
önkormányzati kitüntetésekről,
2. a
hatáskör átruházásról és átruházott hatáskörnek a Képviselő-testület döntési
jogkörbe vonásáról,
3. a
nettó 50 millió Ft vagyonérték vagy névérték feletti önkormányzati vagyon
elidegenítéséről,
4. a
gazdasági társaságba történő belépésről, kilépéséről, tőkeemelésről,
5. a
népszavazás és a népi kezdeményezés elrendeléséről, ha az nem kötelező,
6. a
sürgősségi indítványról,
7. a
titkos szavazás tartásáról,
8. a
zárt ülés elrendeléséről,
9. a
napirend elfogadását követően a napirendre új napirendi pont felvételéről -
beleértve az elnapolt ülés napirendjét is -, napirendi pontnak a napirendről
való levételről vagy későbbi ülésre halasztásáról, a napirend sorrendjének
megváltoztatásáról,
10. a már
lezárt napirend ismételt megnyitásáról és szükség esetén a lezárt napirendi
döntés hatályon kívül helyezéséről, és
11. a bizottság
eseti feladattal történő megbízásáról és visszavonásáról.
19. Jegyzőkönyv
44. §
(1) A Képviselő-testület nyilvános üléséről hangfelvétel
készül.
(2) A jegyzőkönyv a Mötv.-ben
meghatározott tartalommal készül.
A jegyzőkönyv minden oldalát folyamatos sorszámozással kell ellátni és a lapokat
olyan módon kell összefűzni, hogy az okirat sérelme nélkül ne legyen
megbontható. Az összefűzött jegyzőkönyvet hátoldalán önkormányzati bélyegzővel
ellátott záró cédulával kell ellátni. A jegyzőkönyvek eredeti példányának
évenkénti beköttetéséről a jegyző gondoskodik.[2]
(3) Az ülésről készült
jegyzőkönyv mellékletét képezi az e rendelet vagy más jogszabály alapján
csatolandó dokumentum.
45. §
A Képviselő-testület nyílt ülésének dokumentumai a lakosság
tájékoztatása céljából megjelennek az Önkormányzat honlapján. A választópolgár
- a zárt ülés kivételével - betekinthet a Képviselő-testület ülésének
jegyzőkönyvébe. A betekintésre a Hivatal biztosít lehetőséget.
46. §
(1) A Képviselő-testület évente legalább egyszer, előre
meghirdetett közmeghallgatást tart, lehetőség szerint az Önkormányzat éves zárszámadás
elfogadása után.
(2) A közmeghallgatás helye és időpontja az Önkormányzat
honlapján és szórólapok, plakátok kijuttatásával kerül közzétételre.
47. §
(1) A közmeghallgatáson napirendi pont is tárgyalható,
amely esetében a rendkívüli ülésre vonatkozó szabályok az irányadók.
(2) A közmeghallgatáson megjelent személy - nevének és
lakóhelyének bemondását követően - 3 perces időtartamban egy közérdekű, a lakosság
nagyobb csoportját érintő kérdéssel kapcsolatban egy alkalommal fejtheti ki
véleményét.
(3) A közmeghallgatás során elhangzott kérdés és vélemény
lehetőség szerint az ülésen szóban megválaszolandó. A kivizsgálást igénylő
kérdés vagy észrevétel esetén a hozzászóló a kivizsgálás eredményéről írásban
kap tájékoztatást.
(4) A (2) bekezdésben meghatározott időtartam alól a
polgármester felmentést adhat.
21. Lakossági
fórum
48. §
(1) A lakosság véleményének megismerésére, a
döntés-előkészítésbe való bevonása céljából az Önkormányzat lakossági fórumot
tart
a) a közterület elnevezéssel kapcsolatos
előterjesztés előkészítése során, vagy
b) ha a Képviselő-testület azt határozatban
elrendeli.
(2) A polgármester, valamint a képviselő a lakosság fontos
döntésről való tájékoztatására vagy a választókkal való találkozás és
véleményük megismerése céljából is szervezhet lakossági fórumot.
(3) A lakosság véleményének megismerésére a helyi civil
vagy érdekvédelmi szervezetek képviselőinek részvételével szervezett
tanácskozás is felhasználható.
49. §
(1) A lakossági fórum szervezéséről a polgármester, a
jegyző segítségével gondoskodik.
(2) A lakossági fórum helyéről, időpontjáról és témájáról a
lakosság és a szervezetek az Önkormányzat honlapján és szórólapok, plakátok kijuttatásával kap tájékoztatást.
22. Fogadóóra
50. §
(1) A képviselő a választókkal való kapcsolattartás
céljából szükség szerint, esetenként meghatározott időpontban egyénileg vagy
más képviselővel közösen fogadóórát tart.
(2) A fogadóóra helyéről és időpontjáról a képviselő a lakosságot
értesíti.
III. Fejezet
A képviselő
51. §
(1) A képviselő a képviselői munka ellátása során a Községháza
kijelölt helyiségeit használhatja, eszközeit díjmentesen igénybe veheti, a
Hivatal illetékes szervezeti egységének munkatársától ügyviteli közreműködést
igényelhet.
(2) A képviselő
a) olyan magatartást tanúsít, amely méltóvá teszi a
közéleti tevékenységre,
b) tevékenyen részt vesz a Képviselő-testület,
valamint azon bizottság munkájában, amelynek tagja,
c) a tudomására jutott - nem közérdekű vagy nem
közérdekből nyilvános adat kivételével - minden információt megőriz azzal, hogy
e titoktartási kötelezettsége a megbízatásának lejárta után is fennáll,
d) bejelenti a polgármesternek, ha a Képviselő-testület
ülésén akadályoztatása miatt nem tud részt venni,
e) bejelenti a bizottság elnökének, ha annak a
bizottságnak az ülésén, melynek tagja, akadályoztatása miatt nem tud részt
venni,
f) bejelenti a polgármesternek, ha valamely
megbízatása teljesítésében akadályoztatva van,
g) bejelenti a személyes érintettségét a
döntéshozatalnál, valamint
h) vagyon-nyilatkozatot tesz.
(3) A (2) bekezdés g) pontjában foglalt kötelezettség
megszegése esetén az ülés vezetője - ha tudomással bír róla - felhívja a
képviselőt arra, hogy jelentse be személyes érintettségét.
(4) Ha a képviselő úgy nyilatkozik, hogy ő személyesen nem
érintett az ügyben, de a körülményekből arra lehet következtetni, hogy a
képviselő személyes érintettsége fennáll, a képviselő kizárásáról a
polgármester javaslatára a Képviselő-testület dönt. Ha a Képviselő-testület
kizárja a képviselőt, a képviselő az adott ügyben nem szavazhat, de a
határozatképesség szempontjából jelenlevőnek számít.
IV. Fejezet
A bizottság
52. §
(1) A Képviselő-testület 1 állandó bizottságot hoz létre,
melyek elnevezése a következő:
a) Ügyrendi Bizottság
(2) A bizottság 3 főből áll, ebből legalább 2 fő képviselő
és 1 fő nem képviselő személy.
(3) A bizottság tagjainak névsorát az 4. függelék tartalmazza.
53. §
(1) A bizottság elnökének megválasztására az alakuló
ülésen, az alelnök és a tag megválasztására legkésőbb az azt követő rendes
ülésen kerül sor. Az elnöki, az alelnöki vagy a tagi viszony megszűnése esetén
a választásra legkésőbb a jogviszony megszűnését követő rendes ülésen kerül
sor.
(2) A bizottság elnökének, alelnökének és tagjának
személyére a polgármester tesz javaslatot, melyhez módosító indítvány nem
tehető.
(3) A jelöléshez beszerzendő a jelölt írásbeli elfogadó
nyilatkozata és a vagyonnyilatkozat-tételre vonatkozó vállalása.
54. §
(1) Az állandó bizottság feladat- és hatáskörét a 2. melléklet
tartalmazza.
(2) Az állandó bizottságot - a Képviselő-testület által
átruházott hatáskörben - a 2. mellékletben
meghatározott ügyben döntési jogkör illeti meg (átruházott hatáskörben hozott
döntés).
(3) A Képviselő-testület bármely bizottsági hatáskörbe
átruházott ügyet esetileg magához vonhat vagy felülvizsgálhat. A Képviselő-testület
a hatáskörbe vonás és a felülvizsgálat kérdésében minősített többségű
szavazattal határoz.
(4) A Képviselő-testület
esetenként minősített többségű szavazattal megbízhat bizottságot a hatáskörébe
nem tartozó feladat elvégzésével is.
55. §
(1) A bizottság elnöke
a) összehívja és vezeti a bizottság ülését,
b) aláírja a bizottsági ülés meghívóját és a
bizottság egy tagjával együtt az ülésről készült jegyzőkönyvet,
c) figyelemmel kíséri a bizottság határozatának
végrehajtását,
d) évente a tárgyévet követő május 31. napjáig beszámol
a bizottság munkájáról a Képviselő-testületnek, és
e) képviseli a bizottságot.
(2) A bizottság alelnöke:
a) a bizottság elnökének akadályoztatása esetén
ellátja az (1) bekezdésben meghatározott feladatokat, és
b) ellátja mindazokat a feladatokat, amelyekkel a
bizottság elnöke esetenként megbízza.
(3) A bizottság tagja
a) szavazati
joggal részt vesz a bizottság ülésén,
b) a bizottság
feladat- és hatáskörébe tartozó ügyben felvilágosítást kérhet a jegyzőtől, az
aljegyzőtől, a Hivatal köztisztviselőjétől, és
c) a bizottság
megbízása alapján képviseli a bizottságot.
56. §
Az egyes bizottságok működésével kapcsolatos ügyviteli
feladatokat, bizottsági koordinátorként, a Hivatal jegyzője által kijelölt
köztisztviselője teljesíti.
57. §
A bizottság a Képviselő-testület munkatervéhez igazodva
működik.
58. §
(1) A bizottság a Képviselő-testület üléséhez igazodóan,
továbbá szükség szerint tart ülést.
(2) A bizottság ülését az elnök összehívja, ha azt a Képviselő-testület,
a polgármester vagy a bizottsági tagok több mint 1/4-e kezdeményezi.
(3) Az elnök a bizottsági ülésre meghívja a bizottság
tagjain túl a polgármestert, az alpolgármestert, a képviselőt, a jegyzőt, az
aljegyzőt, a tárgyalt előterjesztést előkészítő köztisztviselőt, az
előterjesztés előkészítésében közreműködő intézményt, szervet vagy személyt, az
érintett önszerveződő közösség vezetőjét. A meghívandó egyéb érdekeltek körét a
bizottság elnöke esetileg határozza meg.
(4) Az elnök a kijelölt köztisztviselő útján gondoskodik a
meghívó kiküldéséről. A bizottsági titkár meghívót az elnök nevében az írásos
előterjesztésekkel - ha lehetőség van rá - az ülés tervezett időpontja előtt legalább
4 nappal korábban küldi meg a bizottsági tagoknak.
(5) Az előterjesztésekre a 13. §-ban foglaltak az
irányadók.
(6) A bizottsági ülésen tanácskozási joggal részt vesz a kijelölt
köztisztviselő.
(7) A bizottsági
ülésre a Képviselő-testületre vonatkozó szabályok értelemszerűen alkalmazandók
az V. Fejezetben foglalt eltérésekkel azzal, hogy polgármesteren a bizottság elnöke,
az alpolgármesteren az alelnök, értendő.
59 §
(1) A bizottság az általa tárgyalt előterjesztésről
határozatot hoz.
(2) A bizottság határozatainak megjelölése - az alábbi
sorrendben -
a) évente előröl kezdődő számozással a határozat
számát,
b) a
„/” jelet,
c) a határozat meghozatalának
évét,
d) zárójelben a határozat meghozatalának hónapját római számmal és napját arab számmal
e) az 52. § (1) bekezdésben meghatározott, a
bizottság nevére utaló rövidítést és
f) a
„határozata” kifejezést
foglalja magában.
(3) A határozat tartalmazza
a) a bizottság döntését,
b) a határozat végrehajtásáért felelős személy
megjelölését és
c) a végrehajtási határidőt.
(4) A határozat végrehajtásáért felelős személy lehet a
bizottság tagja is.
60. §
(1) A bizottság átruházott hatáskörben hozott döntéséről
a bizottság tájékoztatja a Képviselő-testületet. A tájékoztató elfogadásáról -
a tájékoztató napirendi pont keretében - a Képviselő-testület határoz.
61. §
(1) A kijelölt köztisztviselő a törvényben meghatározott
formai és tartalmi kellékekkel rendelkező jegyzőkönyv egy példányát - az ülést
követő 15 napon belül – megküldi kormányhivatalhoz..
(2) A kijelölt köztisztviselő a bizottság által hozott határozat kivonatát -
az ülést követő 10 napon belül - eljuttatja a határozat végrehajtásáért felelős
személynek.
(3) A bizottsági határozatot a kijelölt köztisztviselő elektronikusan tartja
nyilván.
62. §
A bizottság ülését az elnök, akadályoztatása esetén az
alelnök vezeti.
63. §
Az elnökén keresztül a bizottság jogosult
a) a szakmai feladatai ellátásához a Hivatal
illetékes szervezeti egységének köztisztviselőjét segítségként igénybe venni,
b) a sajtót közvetlenül tájékoztatni munkájáról és
c) a Képviselő-testület éves munkatervére javaslatot
tenni.
64. §
(1) A Képviselő-testület a feladatai eredményes ellátása
érdekében szükség szerint ideiglenes
bizottságot is létrehozhat, melynek összetételét és feladatait annak
megalakításakor állapítja meg.
(2) Az ideiglenes bizottság tagjai - a polgármester
kivételével - képviselő lehet.
(3) A bizottság működésének általános szabályai az
ideiglenes bizottság működésére is megfelelően alkalmazandók.
V. Fejezet
A polgármester, az
alpolgármester, a jegyző és az aljegyző jogállása
65. §
(1) A polgármester feladatát társadalmi megbízatással
végzi. [3]
(2) A Képviselő-testület
a polgármester illetményének emeléséről, egyéb juttatásainak megváltoztatásáról
az Ügyrendi Bizottság javaslatára határoz.
66. §
(1) A Képviselő-testület a 4. mellékletben felsorolt
hatásköreit a polgármesterre ruházza át.
(2) A polgármester az átruházott hatáskörben hozott
döntéseiről írásban tájékoztatást ad.
(3) A polgármester döntést hozhat, ha a Képviselő-testület
- határozatképtelenség vagy elfogadott határozat hiánya miatt - két egymást
követő alkalommal ugyanazon ügyben nem hozott döntést, és halaszthatatlan
ügyről van szó, kivéve a Képviselő-testület át nem ruházható hatáskörébe
tartozó döntést.
(4) A polgármester átruházott hatáskörben vagy törvény
által hatáskörébe utalt ügyben hozott határozatait sorszámmal látja el, melynek
megjelölése - az alábbi sorrendben -
a) a
határozat sorszámát arab számmal,
b) a
„/” jelet,
c) a
határozat meghozatalának napját,
hónapját, évét arab számmal, „/” jellel elválasztva és
d) a
„PM. h.” kifejezést
foglalja magában.
(5) A polgármester határozatának nyilvántartását a jegyző
a Hivatal kijelölt köztisztviselője útján végzi.
(6) Ha a Képviselő-testület ülésén merül fel olyan kérdés,
amely valamely bizottság hatáskörébe tartozik, a polgármester jogosult a
javaslatot megtenni.
(7) A polgármester minden munkanap ügyfélfogadást tart,
amennyiben a hivatalban tartózkodik.
24. Az alpolgármester
67. §
(1) A Képviselő-testület a Képviselő-testület tagjai közül
egy társadalmi megbízatású alpolgármestert választ. Az alpolgármester a
polgármester irányításával végzi munkáját.
(2) Az alpolgármester a választópolgárokkal történt
egyeztetés szerint tart ügyfélfogadást.
68. §
(1) A polgármesterek – többségi döntéssel - pályázat
alapján határozatlan időre jegyzőt neveznek ki.
(2) A jegyző
a) gondoskodik az Önkormányzat működésével
kapcsolatos jegyzői feladatok ellátásáról,
b) előkészítteti a Képviselő-testület és a bizottságok
elé kerülő előterjesztéseket,
c) tanácskozási joggal vesz részt a Képviselő-testület
és a Képviselő-testület bizottságának ülésén,
d) jelzi a Képviselő-testületnek, a Képviselő-testület
szervének, a polgármesternek, ha a döntésénél, működésénél jogszabálysértést
észlel,
e) gondoskodik a Képviselő-testület üléseiről szóló
jegyzőkönyv elkészítéséről,
f) a polgármesterrel közösen aláírja az önkormányzati
rendeletet és a Képviselő-testület üléséről készült jegyzőkönyvet,
g) az ülést követő 15 napon belül megküldi a
Kormányhivatal vezetőjének a Képviselő-testület, a bizottság, a településrészi
önkormányzati testületi ülésről készült jegyzőkönyvet,
h) megküldi a Kormányhivatal vezetőjének a
polgármester saját és átruházott önkormányzati hatáskörben hozott határozatát,
a bizottság és a településrészi önkormányzat határozatát,
i) a Hivatal köztisztviselőinek közreműködésével
ellátja a bizottságok, működésének ügyviteli feladatait,
j) rendszeresen tájékoztatást ad a polgármesternek, a
Képviselő-testületnek, a bizottságoknak az Önkormányzat munkáját érintő
jogszabályokról és azok változásairól,
k) rendes Képviselő-testületen beszámol a Hivatal
munkájáról a tárgyévet követő május 31. napjáig és
l) gondoskodik jelen rendelet függelékének
naprakészen tartásáról.
69. §
(1) A polgármester a jegyző javaslatára pályázat alapján aljegyzőt
nevez ki.
(2) Az aljegyző feladatkörét és a közöttük lévő
munkamegosztást a jegyző határozza meg.
(3) A jegyzőt - távolléte vagy akadályoztatása esetén -
teljes jogkörrel az aljegyző helyettesíti.
(4) A jegyzői és az aljegyzői
tisztség egyidejű betöltetlensége vagy tartós akadályoztatása esetén a jegyzői
feladatok ellátásával a polgármester a Hivatalnak, a jegyzői tisztség
betöltéséhez szükséges, törvényben meghatározott képesítési és egyéb
előírásoknak megfelelő köztisztviselőjét bízza meg.
(5) A jegyző és az aljegyző minden munkanap ügyfélfogadást
tart, amennyiben a hivatalban tartózkodik.
VI. Fejezet
A Hivatal
70. §
Bátaapáti Község Önkormányzata, Cikó Község Önkormányzata
és Mórágy Község Önkormányzata az önkormányzatok működésével, valamint a
polgármesterek és a jegyző feladat- és hatáskörébe tartozó ügyek döntésre való
előkészítésével és végrehajtásával kapcsolatos feladatok ellátására Bátaapáti Közös
Önkormányzati Hivatal elnevezéssel hivatalt hoz létre.
71. §
A Hivatal szervezeti felépítését
az Bátaapáti Közös Önkormányzati Hivatal szervezeti és működési szabályzata
tartalmazza.
VII. Fejezet
A helyi népszavazás és a helyi
népi kezdeményezés
72. §
A képviselő-testület külön
rendeletben szabályozza a helyi népszavazás kezdeményezéséhez szükséges
választópolgárok számát.[4]
VIII Fejezet
Az önkormányzat vagyona és
gazdálkodása
73. §
(1) A Képviselő-testület
az Önkormányzat tulajdonára és gazdálkodására vonatkozó legfontosabb
szabályokat külön rendeletben állapítja meg.
(2) Az
Önkormányzat szakfeladatait az 1. számú
melléklet tartalmazza.
IX. Fejezet
A nemzetiségi önkormányzat
74. §
Cikó Községben a 5.
számú függelékben meghatározott nemzetiségi önkormányzatok működnek.
75. §
(1) A nemzetiségi önkormányzat szervezeti és működési
rendjét - törvény keretei között - saját hatáskörben állapítja meg.
(2) A nemzetiségi önkormányzat részére az Önkormányzat
által támogatásként rendelkezésre bocsátott pénzügyi forrás mértékét a
mindenkori költségvetési rendelet határozza meg.
(3) A nemzetiségi önkormányzat munkáját a Hivatal a 3. mellékletben meghatározott módon
segíti.
76. §
A nemzetiségi önkormányzat elnöke tanácskozási joggal meghívandó
a Képviselő-testület ülésére.
X. Fejezet
Önkormányzati Társulások
77. §
A
Képviselő-testület társulásait a 6.
számú függelék tartalmazza.
XI. Fejezet
Záró rendelkezések
78. §
(1) E rendelet 2013. október 1. napján lép hatályba.
(2) Hatályát veszti a Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 4/2007.(IV.5.) önkormányzati rendelet, valamint az
azt módosító a 12/2008.(VIII. 19.), 14/2008.(IX.29.), 1/2009.(III.5.), 1/2010. (I.21.) és a
7/2010. (X.14.) számú önkormányzati rendeletek.
Dr. Ferencz Márton sk.
Bakó Józsefné sk.
polgármester
jegyző
A
rendelet kihirdetésének napja: 2013. szeptember 30.
Bakó Józsefné sk.
jegyző
Egységes szerkezetbe
foglalva: 2016. május 2.
Bakó
Józsefné sk.
jegyző
Egységes
szerkezetbe foglalva: 2017. október 31.
Bakó
Józsefné sk.
jegyző
Egységes
szerkezetbe foglalva: 2019. július 16.
Bakó
Józsefné
jegyző
1. melléklet az 15 / 2013. (X.30.)
önkormányzati rendelethez[5]
Önkormányzat szakfeladatai:
011130 Önkormányzatok és önkormányzati hivatalok
jogalkotó és általános igazgatási tevékenysége
013320 Köztemető- fenntartás
és működtetés
013350 Az önkormányzati vagyonnal való
gazdálkodással kapcsolatos feladatok
013360 Más szerv részére végzett
pénzügyi-gazdálkodási, üzemeltetési, egyéb szolgáltatások
016080 Kiemelt állami és önkormányzati
rendezvények
022010 Polgári védelem ágazati feladatai, a
lakosság felkészítése
041231 Rövid időtartamú közfoglalkoztatás
041232 Start-munka program- Téli
közfoglalkoztatás
041233 Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás
041236 Országos közfoglalkoztatási program
045120 Út, autópálya építése
045160 Közutak, hidak, alagutak üzemeltetése,
fenntartása
046020 Vezetékes műsorelosztás, városi és
kábeltelevíziós rendszerek
051030 Nem veszélyes (települési ) hulladék
vegyes ( ömlesztett ) begyűjtése, szállítása , átrakása
061020 Lakó- épület építése
063020 Víztermelés,- kezelés,- ellátás
064010 Közvilágítás
066010 Zöldterület-kezelés
066020 Város-, községgazdálkodási egyéb
szolgáltatások
074031 Család- és nővédelmi egészségügyi gondozás
074032 Ifjúság- egészségügyi gondozás
081030 Sportlétesítmények, edzőtáborok
működtetése és fejlesztése
081071 Üdülői szálláshely - szolgáltatás és
étkeztetés
082044 Könyvtári szolgáltatások
082091 Közművelődés- közösségi és társadalmi részvétel
fejlesztése
082092 Közművelődés- hagyományos közösségi
kulturális értékek gondozása
086090 egyéb szabadidős szolgáltatás
096015 Gyermekétkeztetés köznevelési intézményben
096025 Munkahelyi étkeztetés köznevelési
intézményben
104037 Intézményen kívüli gyermekétkeztetés
104042 Család és gyermekjóléti szolgáltatások
106010 Lakóingatlan szociális célú bérbeadása,
üzemeltetése
107051 Szociális étkeztetés
107052 Házi segítségnyújtás
107053 Jelzőrendszeres házi segítségnyújtás
107055 Falugondnoki, tanyagondnoki szolgáltatá
2. melléklet az
15/2013. (IX.30.)
önkormányzati
rendelethez
Bizottság feladat- és hatásköre
1) Ügyrendi
bizottság
összeférhetetlenségi ügyek vizsgálata,
javaslatot
tesz a polgármester bérfejlesztésére és külön jutalmára,
nyilvántartja a polgármester és a képviselők
vagyonnyilatkozatait,
ellenőrzi
a polgármester és a képviselők vagyonnyilatkozatait.
3. melléklet az
15/2013. ( IX.30.)
önkormányzati
rendelethez
A települési nemzetiségi önkormányzatok testületi működése feltételei
biztosításának, valamint a működéssel kapcsolatos végrehajtási feladatok
ellátásának módszerei
1. Az Önkormányzat a község
területén működő települési nemzetiségi önkormányzat számára
a)
a testületi működéshez igazodó ingyenes helyiséghasználatot
biztosít,
b)
a testületi működést kiszolgáló ingyenes helyiséghasználatot
biztosít, amelynek feltételeit a felek írásban rögzítik, valamint
c)
a nemzetiségi önkormányzat testületi működéséhez
kapcsolódó postai, kézbesítési, gépelési, sokszorosítási, nyilvántartási és
iratkezelési feladatok ellátását adminisztratív feladatokat ellátó munkatársak
foglalkoztatásával biztosítja, az ezzel kapcsolatos költségeket az Önkormányzat
viseli.
2. A nemzetiségi önkormányzat munkájának segítésével az 1. pont c) alpontja
szerint megbízott dolgozó feladata
a) a
nemzetiségi önkormányzat elnökével
és tagjával megfelelő munkakapcsolat kiépítése, rendszeres és folyamatos
kapcsolattartás, a közvetlen információáramlás biztosítása,
b) a
nemzetiségi önkormányzat jogszerű
működésének folyamatos figyelemmel kísérése, a törvényi előírásoknak megfelelő
működéshez szükséges szakmai segítségnyújtás így különösen tájékoztatásadás szükség
esetén joganyag biztosításával,
c) a
nemzetiségi önkormányzat
tevékenysége során felmerülő probléma kölcsönös közvetítése, a lehetséges
megoldás megvalósításának elősegítése a jogszabályi előírások szem előtt
tartásával,
d) a
nemzetiségi önkormányzat
gyakorlati működéséhez szükséges eszközök biztosításának figyelemmel kísérése,
koordinálása,
e) a
nemzetiségi önkormányzat
testületi ülésén való részvétel,
f) a
nemzetiségi önkormányzat testületi
üléséről készült jegyzőkönyv elkészültének
figyelemmel kísérése, annak törvényes
határidőn belüli, kormányhivatalba történő továbbítása,
g) szükség
esetén statisztikai adatszolgáltatás a nemzetiségi önkormányzat tevékenységével összefüggő feladatokról,
h) pénzkezelés,
számlavezetés, költségvetés készítésével kapcsolatos feladat elvégzése,
segítése.
i)
a nemzetiségi
önkormányzat működésével, tevékenységével összefüggő találkozón, rendezvényen
és szakmai konzultáción való részvétel,
j)
a nemzetiségi
önkormányzattal kapcsolatos jogszabályok folyamatos figyelemmel kísérése,
alkalmazása,
k) a
nemzetiségi önkormányzat működésével,
tevékenységével kapcsolatos vezetői döntés közvetítése, annak végrehajtásáról
történő referálás, valamint
l)
a fenti feladatok ellátásával összefüggő napi,
határidős ügyek intézése.
3. A gazdasági-pénzügyi feladatok
ellátása az erre vonatkozó megállapodásban rögzítettek szerint történik. A
megállapodás tartalmazza különösen a költségvetéssel kapcsolatos együttműködés,
a számlakezelés, a pénzforgalom és számviteli nyilvántartások rendjét, a
felelősségvállalás mértékét.
4. melléklet az 15/2013. (IX.30.)
önkormányzati rendelethez
A polgármester feladat- és hatásköre
2.1. a költségvetésben szereplő kiadási jogcímek
előirányzatai a kiemelt előirányzatok kivételével.
2.2. az év közben kapott előirányzat módosítást,
amennyiben az előirányzat biztosítása a költségvetési törvényhez kapcsolódik,
2.3. évközben új, a költségvetésben nem szereplő
feladat jóváhagyását 100 ezer Ft értékhatár alatt a forrás egyidejű
megjelölésével,
2.4. nem önkormányzati szerv, személy, rendezvény
támogatását esetenként legfeljebb 10 ezer Ft értékhatárig a tartalékalapterhére,
2.5.a mindenkori költségvetési rendeletben
meghatározott döntési hatáskörök az abban meghatározottak szerint,
2.6. a nemzetközi kapcsolatok keretében külföldre
utazók körének meghatározását,
2.7. az "Őcsény"
név jogi személy és jogi személyiség nélküli gazdasági társaság nevében
megkülönböztető jelzőként való használatához hozzájárulást,
2.8. az Önkormányzat vagyonának meghatározásáról, a
vagyon feletti tulajdonosi jogok gyakorlásának és a vagyon kezelésének
szabályozásáról szóló önkormányzati rendeletben külön meghatározott
hatásköröket,
2.9. a szociális igazgatásról és szociális ellátások
helyi szabályozásáról szóló 4/2010. (II. 15.) önkormányzati rendelet 1. § (2)
bekezdésé b) pontjában, és a 4.§ (2) bekezdésében meghatározott hatáskört,
2.10. a község önkormányzati jelképekről és
használatukról szóló 5/2000. (IV.1.) Ök. rendelet 2. § (3), bekezdésében,
valamint 3. § (2) bekezdésében meghatározott hatáskört,
2.11. a település környezet védelméről szóló 9/2004.
(IV. 9.) Ök. rendelet 6 § (1) bekezdésében, 17§ (1 bekezdésében, 22. § (1
bekezdésében és a 43.§ (2) bekezdésében meghatározott hatáskört,
2.12. az épített környezet alakításáról és védelméről
szóló 1997. évi LXXVIII. törvény 28. § (2) bekezdésében és a 29. § (5)
bekezdésében biztosított hatáskörét,
2.13. az épített környezet alakításáról és védelméről
szóló 1997. évi LXXVIII. törvény 30/A. § szerinti településrendezési szerződés
megkötését,
2.14. az Önkormányzat nevében kötendő - a Képviselő-testület
át nem ruházható hatáskörébe nem tartozó - együttműködési és bármilyen más
megállapodás megkötését, és nyilatkozat, igazolás kiadását az Önkormányzat
nevében,
2.15. az Önkormányzat képviseletére vonatkozó - a Képviselő-testület
át nem ruházható hatáskörébe nem tartozó - döntés meghozatalát, illetve
valamennyi szükséges cselekmény elvégzését,
3.1. a vízkárelhárítással, a
belvízvédekezéssel, az árvízvédekezéssel és a keletkezett kár helyreállításával
kapcsolatos műszaki feladat végrehajtását,
3.2. az Önkormányzat által
finanszírozott belvízelvezetéssel összefüggő tervezési és kivitelezési feladat
végrehajtását,
3.3. a községüzemeltetési feladat
végrehajtását, különösen
3.3.1.
játszótér üzemeltetését,
3.3.2.
autóbuszváró üzemeltetését,
3.3.3. községi
zöldterület-gazdálkodással és -fenntartással kapcsolatos, valamint a szúnyoggyérítési
feladatot,
3.3.4. az
Önkormányzat kezelésében lévő temető fenntartási és üzemeltetési feladatát,
3.3.5. a
szoborgondozási és a parkfenntartási feladatot,
3.3.6. parkoló
üzemeltetését,
3.3.7.
köztisztasággal, hóeltakarítással, síkosság-mentesítéssel kapcsolatos
feladatot, valamint
3.3.8. az
útkezeléssel és -fenntartással kapcsolatos feladatot.
5. melléklet az 12/2013. (IX.30.)
önkormányzati
rendelethez
Az Önkormányzat
kötelező és önként vállalt feladatai
1. Egészségügyi
ellátás
|
|
A. Kötelező feladat |
B. Önként
vállalt feladat |
C.
Jogszabályhely megjelölése vagy a feladatellátás alapja |
|
1. |
háziorvosi
ellátás ellátási szerződéssel) |
|
1997. évi CLIV. törvény 152. § |
|
2. |
házi
gyermekorvosi ellátás ellátási szerződéssel |
|
1997. évi CLIV. törvény 152. § |
|
3. |
fogorvosi alapellátás (ellátási szerződéssel) |
|
1997. évi CLIV. törvény 152. § |
|
4. |
alapellátáshoz kapcsolódó ügyeleti ellátás (ellátási
szerződéssel) |
|
1997. évi CLIV. törvény 152. § |
|
5. |
védőnői ellátás (ellátási szerződéssel) |
|
1997. évi CLIV. törvény 152. § |
|
6. |
iskola-egészségügyi ellátás |
|
1997. évi CLIV. törvény 152. § |
2. Szociális ellátás
|
|
A. Kötelező feladat |
B. Önként
vállalt feladat |
C.
Jogszabályhely megjelölése vagy a feladatellátás alapja |
|
1. |
18 év feletti tartósan beteg személy számára
megállapítható ápolási díjjal kapcsolatos ügyek |
|
1993. évi III. törvény 43/B. § (1) bekezdés |
|
2. |
átmeneti segéllyel kapcsolatos feladatok |
|
1993. évi III. törvény 25. alpont § (3) bekezdés b) pont
ba) alpont |
|
3. |
temetési segéllyel kapcsolatos feladatok |
|
1993. évi III. törvény 25. alpont § (3) bekezdés b) pont
bc) alpont |
|
4. |
köztemetéssel kapcsolatos feladatok |
|
1993. évi III. tv. 48. § (1) bekezdés |
|
5. |
rendkívüli gyermekvédelmi támogatással kapcsolatos
feladatok |
|
1997. évi XXXI. törvény 21. § (1) bekezdés |
|
6. |
szociális étkeztetés |
|
1993. évi III. törvény
62. § (1) bekezdés, 86. § (1) bekezdés b) pont |
|
7. |
házi segítségnyújtás (társulás keretében) |
|
1993. évi III. törvény 86. § (1) bekezdés c) pont |
|
8. |
családsegítés (Családsegítő Szolgálat keretében) |
|
1993. évi III. törvény 86. § (1) bekezdés e) pont |
|
9. |
|
jelzőrendszeres házi segítségnyújtás (társulás
keretében) |
1993. évi III. törvény 65. § (1)
bekezdés
|
|
12. |
|
Utcai szociális munka (társulás keretében) |
1993. évi III. törvény 65/E. § (1) bekezdés b) pontja |
|
13. |
|
Közösségi ellátások (társulás keretében) |
1993. évi III. törvény 65/A. § |
3. Gyermekjóléti, gyermekvédelmi feladatok
|
|
A. Kötelező feladat |
B. Önként
vállalt feladat |
C.
Jogszabályhely megjelölése vagy a feladatellátás alapja |
|
1. |
gyermekjóléti
szolgáltatás (társulás keretében) |
|
1997. évi XXXI. törvény 94. § (2) bekezdés |
|
2. |
gyermek
napközbeni ellátása, különösen a gyermekétkeztetés |
|
1997. évi XXXI. törvény 94.§ (2) bekezdés |
4. Kulturális, előadó-művészeti,
közművelődési és közgyűjteményi feladatok
|
|
A. Kötelező feladat |
B. Önként
vállalt feladat |
C. Jogszabályhely
megjelölése vagy a feladatellátás alapja |
|
1. |
Nyilvános
közkönyvtári ellátás |
|
1997. évi CXL. törvény 53-55. §, 64-72. § |
|
2. |
Közművelődési tevékenységek és szolgáltatások,
közösségi tér biztosítása, közművelődési intézmények működtetése |
|
1997. CXL. törvény 73-81. §; 2011. évi CLXXXIX. törvény 6. § |
5. Helyi környezet-
és természetvédelmi feladatok
(2011. évi CLXXXIX.
törvény 13. § (1) bekezdés 11. pont)
|
|
A. Kötelező feladat |
B. Önként
vállalt feladat |
C. Jogszabályhely
megjelölése vagy a feladatellátás alapja |
|
1. |
környezeti
állapot figyelemmel kísérése, adatnyilvántartás és szolgáltatás teljesítése |
|
1995.
évi LIII. törvény 12. § (3) bekezdés |
|
2. |
környezetvédelmi program kidolgozása,
jóváhagyása, az illetékességi terület környezeti állapotának elemzése,
értékelése, a lakosság tájékoztatása; a környezetvédelmi programban foglaltak
végrehajtása, folyamatos felülvizsgálata |
|
1995.
évi LIII. törvény 46. § (1) bekezdés b) és e) pont, 48/E. § |
|
3. |
avar
és kerti hulladék égetésére vonatkozó szabályozás |
|
1995.
LIII. törvény 48. § (4) bekezdés b) pont |
6. Kommunális
feladatok
|
|
A. Kötelező feladat |
B. Önként
vállalt feladat |
C. Jogszabályhely
megjelölése vagy a feladatellátás alapja |
|
1. |
egészséges ivóvízellátás |
|
2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdés 21. pont 2011. évi CCIX. törvény 1. § (1) bekezdés c) pont |
|
2. |
vizek kártételei elleni védelem |
|
1995. évi LVII. tv. 16. § (1) és (5) bekezdés |
|
3. |
helyi vízrendezés és vízkárelhárítás, árvíz- és
belvízelvezetés |
|
1995. évi LVII. törvény 17. § (4) bekezdés |
|
4. |
csatornázás |
|
1995. évi LVII. törvény 4. § (2) bekezdés b) pont |
|
5. |
közvilágítás |
|
2011. évi
CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdés 2. pont |
|
6. |
köztemető fenntartása |
|
2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdés 2. pont |
|
7. |
helyi közúton, a helyi önkormányzat tulajdonában álló
közforgalom elől el nem zárt magánúton, valamint téren, parkban és egyéb
közterületen közúti járművel történő várakozás (parkolás) biztosítása |
|
2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdés 2. pont |
|
8. |
gyalogos-átkelőhely megvilágítása a település
belterületén, a gyalogos-átkelőhelyhez vezető szilárd burkolatú járda,
gyalogút, kerékpárút és gyalogos felállóhely, a kiemelt szegélyen vagy padkán
kívüli gyalogos korlátok, egyéb gyalogos biztonsági berendezések
létesítéséről és fenntartása, valamint a gyalogosok részére szolgáló vasúti
gyalogos-átkelőhely és a kizárólag kerékpárosok közlekedését szolgáló vasúti
átjárók létesítése és fenntartása |
|
1988. évi I. törvény 9. § (2) bekezdés
|
|
9. |
helyi közterületek fenntartása, köztisztaság,
településtisztaság biztosítása |
|
2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdés 5. pont
68/2003. (XII. 19.) Ök. rendelet 3. § |
|
10. |
hulladékgazdálkodási közszolgáltatás ellátása |
|
2012. évi CLXXXV. törvény 33. § (1) bekezdés |
|
11. |
Közterületen elhagyott hulladék elszállítása, kezelése |
|
2012. évi CLXXXV. törvény 61. § (4) bekezdés |
|
12. |
házszámozással kapcsolatos feladatok ellátása |
|
253/1997. (XII. 20.) Korm. rendelet 40. § (6) bekezdés 29/1999. (X. 15.) Ök. r. 6. § (1) bekezdés |
|
13. |
közparkok és egyéb közterületek kialakítása és
fenntartása |
|
2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdés 2. pont
69/2003. (XII. 19.) Ök. rendelet 2. § (1) bekezdés |
|
14. |
|
helyi építészeti örökség értékeinek védelme |
1997. évi
LXXVIII. törvény 6/A. § a) pont aa) alpont |
|
15. |
településfejlesztés és településrendezés |
|
2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdés 1. pont 1997. évi LXXVII. törvény 6. § (1) bekezdés |
7. Köznevelés
|
|
A. Kötelező
feladat |
B. Önként vállalt feladat |
C. Jogszabályhely
megjelölése vagy a
feladatellátás alapja |
|
1. |
óvodai nevelés |
|
2011. évi CXC. törvény 74.§ (1) bekezdés 2011. évi CLXXXIX
törvény 13.§ (1) bekezdés 6. pont |
|
2. |
többi gyermekkel együtt nevelhető, sajátos nevelési
igényű gyermekek óvodai nevelése |
|
2011. évi CXC. törvény 74.§ (1) bekezdés 2011. évi CLXXXIX
törvény 13.§ (1) bekezdés 6. pont |
|
3. |
nemzetiséghez tartozók nevelés az óvodai nevelésen belül |
|
2011. évi CXC.
törvény 74.§ (1) bekezdés 2011. évi CLXXXIX
törvény 13.§ (1) bekezdés 6. pont |
8. Lakásgazdálkodás
|
|
A. Kötelező feladat |
B. Önként
vállalt feladat |
C.
Jogszabályhely megjelölése vagy a feladatellátás alapja |
|
1. |
az önkormányzat tulajdonában lévő lakások és helyiségek
hasznosítása (bérbeadás, értékesítés, csere, jogutódlás elismerése, stb.) |
|
2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdés 9. pont
1993. évi LXXVII. törvény |
9. Sportfeladatok
|
|
A. Kötelező feladat |
B. Önként
vállalt feladat |
C. Jogszabályhely
megjelölése vagy a feladatellátás alapja |
|
1. |
a helyi sportfejlesztési koncepció, a sportszervezettel
való együttműködés biztosítása, sportlétesítmény fenntartása |
|
2011.
évi XLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdés 15. pont |
|
2. |
|
sporttámogatás nyújtása |
vonatkozó önkormányzati rendeletek, valamint egyéni
ügyben hozott Képviselő-testületi határozat |
10. Egyéb feladatok
|
|
A. Kötelező feladat |
B. Önként
vállalt feladat |
C. Jogszabályhely
megjelölése vagy a feladatellátás alapja |
|
1. |
a
nemzetiségek jogainak érvényesítése, a helyi nemzetiségi önkormányzat
munkájának segítése |
|
2011.
évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdés 16. pont |
|
2. |
a
lakosság önszerveződő közösségei tevékenységének támogatása, az együttműködés
biztosítása |
|
2011. évi CXXXIX. törvény 6. § a) pont |
|
3. |
közreműködés
a települési közbiztonság biztosításában (megyei rendőr-főkapitánysággal
kötött együttműködési megállapodás alapján) |
|
2011.
évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdés 17. pont |
|
4. |
ebösszeírás,
kóbor állat befogadása |
|
1998. évi XXVIII.
törvény 42/B. § (1) és (3) bekezdés, 48/A. § (3) bekezdés |
|
5. |
vagyongazdálkodás |
|
Alaptörvény
32. cikk (1) bekezdés e-g) pontja 2011.
évi CXCVI. törvény 2011.
évi CLXXXIX. törvény 107. § 16/2001.
(IV. 10.) Ök. rendelet |
|
6. |
vagyonkataszteri
nyilvántartás |
|
147/1992. (XI. 6.) Korm. rendelet 1. § (1)
bekezdése |
|
7. |
helyiséggazdálkodás |
|
2011.
évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdés 9. pont 1993.
évi LXXVIII. törvény
|
1. függelék az 15/2013. (IX.30.)
önkormányzati rendelethez
Vagyonnyilatkozat-tételre
kötelezettek
|
|
A. Beosztás, tisztség |
|
1. |
polgármester |
|
2. |
alpolgármester |
|
3. |
képviselő |
|
|
|
|
4. |
jegyző |
|
|
|
2. függelék az 15/2013. (IX.30.)
önkormányzati
rendelethez
Cikó Község Önkormányzata Képviselő-testületének
tagjai
Települési képviselők névsora
|
1 |
HAURES CSABA |
|
|
|
|
2 |
BIRÓ BERNÁT |
|
|
|
|
3 |
LÁSZLÓ JÓZSEFNÉ |
|
|
|
|
4 |
BEKFI ISTVÁN |
|
|
|
|
5 |
BERÉTI ANIKÓ
|
|
|
|
3. függelék az 15/2013.
(IX.30.)
önkormányzati rendelethez
Az
előterjesztés formája
A
rendelet/határozat elfogadásához
minősített /egyszerű többség szükséges!
(Zárt ülésre
való utalás)
előterjesztés
Cikó Község
Önkormányzata Képviselő-testületének év hónap nap -án,
.......órakor megtartandó ülésére
…..
számú napirendhez
Javaslat
(javaslat címe)
-ra (VAGY) -re
|
Előterjesztő: |
|
|
|
Készítette: |
|
|
|
Törvényességi
ellenőrzést végezte: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
(keltezés)
Előterjesztő: (az
előterjesztő neve és aláírása
(megszólítás) Tisztelt Képviselő-testület!/Bizottság!
(elemző rész)
HATÁROZATI JAVASLAT
(ha van)
(Határozati javaslat
szövege)
Felelős: (a felelős
megnevezése)
Határidő: (a
határidő meghatározása)
(keltezés)
(előterjesztő
megnevezése és aláírása)
(a megalkotandó
rendelet tervezete és indokolása)
(rendelet
esetén a hatástanulmány)
4. függelék az 15/2013. (IX.30.)
önkormányzati rendelethez
Az egyes
bizottságok tagjainak névsora
1. Ügyrendi
Bizottság
|
|
A. Név |
B. Tisztség |
|
1. |
Bekfi István |
elnök |
|
2. |
Beréti Anikó |
képviselő tag |
|
3. |
László Józsefné |
képviselő tag |
5. függelék az 15/2013. (IX.30.)
önkormányzati
rendelethez
Nemzetiségi önkormányzatok
Cikó Községben
a) német,
nemzetiségi önkormányzat működik.
2. A nemzetiségi önkormányzatok elérhetősége és a testületének tagjai
1. Német nemzetiségi önkormányzat
A német nemzetiségi önkormányzat
megnevezése: Cikói Német Nemzetiségi Önkormányzat.
|
|
A. Név
|
B. Tisztség |
|
1. |
Erni Krisztiánné
|
elnök |
|
2. |
Jung Györgyné |
elnökhelyettes |
|
3. |
Beréti
Józsefné |
képviselő |
|
|
|
|
6. függelék az 15/2013.
(IX.30.)
önkormányzati rendelethez
A képviselő-testület társulás útján ellátott feladatai
|
Társulás neve |
Ellátott feladat |
Létrehozás időpontja |
|
Szociális
és gyermekjóléti feladatok ellátására és intézmény fenntartására |
Gyermekjóléti
Szolgáltatás, családgondozás, jelzőrendszeres házi segítségnyújtás, támogató
szolgálat, |
2003. szeptember 1. |
|
Társadalmi
Ellenőrző Tájékoztató Társulás |
A NRHT
hulladéktárolóval kapcsolatos tájékoztatási, ellenőrzési feladatok
megvalósítása |
1997.április 04. |
|
központi orvosi ügyelet |
Központi orvosi ügyelet |
2008. január
1 |
|
Völgységi Önkormányzatok
Társulása |
Belső
ellenőrzés, területfejlesztési feladatok, |
2011. augusztus |
|
Dél-Balatoni és Sióvölgye
Hulladékgazdálkodási Társulás |
hulladékgazdálkodás |
2009. március 16. határozatlan időre |
|
Első Magyar Önkormányzati Vízi-közmű és Közszolgáltatási
Társulás |
Vizi
közművek üzemeltetése |
2013. június 1 határozatlan időre |
[1] A
rendelet 7.§ (1) bekezdése a 7/2019.(VII.15.) önkormányzati rendelet 1. §-ával
megállapított szöveg. Hatályos 2019. július 16.
[2] A rendelet 44.§(2)
bekezdése a 9/2014.(XI.21.)
önkormányzati rendelettel megállapított szöveg. Hatályos 2014. november 22.
[3] A 65.§ (1) bekezdését a
Képviselő-testület a 7/2014.(X.22.) önkormányzati rendeletének 1. §-ával
módosította. Hatályos 2014. október 22.
[4] A 72.§ a 13/2015.(IX.30.)
önkormányzati rendelet 1.§-ával megállapított szöveg. Hatályos 2015. december
1.
[5] Az 1. számú melléklet a 12/2017.(X.31.)
önkormányzati rendelettel megállapított szöveg. Hatályos 2017. november 1.
[2] A 65.§ (1) bekezdését a Képviselő-testület a 7/2014.(X.22.) önkormányzati rendeletének 1. §-ával módosította. Hatályos 2014. október 22.
[3] A 72.§ a 13/2015.(IX.30.) önkormányzati rendelet 1.§-ával megállapított szöveg. Hatályos 2015. december 1.
[4] Az 1. számú melléklet a 12/2017.(X.31.) önkormányzati rendelettel megállapított szöveg. Hatályos 2017. november 1.
[2] A 65.§ (1) bekezdését a Képviselő-testület a 7/2014.(X.22.) önkormányzati rendeletének 1. §-ával módosította. Hatályos 2014. október 22.
[3] A 72.§ a 13/2015.(IX.30.) önkormányzati rendelet 1.§-ával megállapított szöveg. Hatályos 2015. december 1.
[4] Az 1. számú melléklet a 12/2017.(X.31.) önkormányzati rendelettel megállapított szöveg. Hatályos 2017. november 1.