Cikó Község Önkormányzat Képviselő-testületének 3/2013.(II.15.) önkormányzati rendelete
a házasságkötés létesítésének hivatali helyiségen kívüli, valamint hivatali munkaidőn kívül történő engedélyezése, valamint az azokért fizetendő díjak értékéről
Hatályos: 2016. 05. 01- 2017. 05. 28Cikó Község Önkormányzat Képviselő-testületének 3/2013.(II.15.) önkormányzati rendelete
a házasságkötés létesítésének hivatali helyiségen kívüli, valamint hivatali munkaidőn kívül történő engedélyezése, valamint az azokért fizetendő díjak értékéről
Cikó Község Önkormányzatának Képviselő-testülete testülete az Alaptörvény 32.cikk (1) bekezdés a).pontjában biztosított jogalkotói jogkörében eljárva, a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX törvény 143. § (4) bekezdés d. pontjában meghatározott feladatkörében, az anyakönyvekről, a házasságkötési eljárásról és a névviselésről szóló 1982. évi 17. törvényerejű rendelet 42/A. § (4) bekezdés a) és b) pontjában kapott felhatalmazás alapján a következőket rendeli el:
Általános rendelkezések
1. § A rendelet hatálya Cikó Község Önkormányzatának közigazgatási területén történő házasságkötési eljárás (a továbbiakban anyakönyvi esemény) során e rendeletben megjelölt szolgáltatásokat igénybe vevőkre, valamint Bátaapáti Közös Önkormányzati Hivatalnál közszolgálati jogviszonnyal rendelkező anyakönyvvezetőkre terjed ki.
2. § E rendelet alkalmazásában:
a) hivatali munkaidő: Bátaapáti Község Közös Önkormányzati Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzatában meghatározott munkaidő,
b) hivatali helyiség: Bátaapáti Község Közös Önkormányzati Hivatal Cikói Kirendeltség (7162. Cikó, Iskolatér 1.) részére biztosított helyiség,
c) alapszolgáltatás: az anyakönyvi eseményen az anyakönyvvezető közreműködése, jogszabályban rögzített hivatalos szöveg és eljárás,
d) ünnepi szertartás: az anyakönyvi eseményen az anyakönyvvezető által tartott ünnepi beszéd, gyűrűcsere ceremónia, zeneszolgáltatás, közös gyertyagyújtás, szülőköszöntés, pezsgős koccintás.
A hivatali helyiségen kívüli, valamint a hivatali munkaidőn kívüli anyakönyvi esemény engedélyezésének szabályai
3. § (1) Az anyakönyvi esemény hivatali helyiségen kívüli, valamint munkaidőn kívüli megkötésének engedélyezése iránti kérelmet a házasságkötési szándék bejelentésével egyidejűleg kell az anyakönyvvezetőnél benyújtani.
(2) A kérelemnek tartalmaznia kell az ügyfelek nyilatkozatát arról, hogy a Tvr. 15/A. § (4) és (5) bekezdéseiben foglalt feltételeket biztosítják és az 5. §-ban meghatározott díjat megfizetik. A feltételek meglétét az anyakönyvvezető az engedély megadása előtt a helyszínen ellenőrizheti.
(3) Hivatali helyiségen kívül, szabad téren tartandó anyakönyvi esemény esetén fedett helyiségnek is rendelkezésre kell állnia.
(4) Hivatali munkaidőn kívül anyakönyvi esemény - munkaszüneti napok kivételével - pénteki és szombati napokon 9.00 óra és 19.00 óra között engedélyezhető.
A hivatali helyiségen kívüli, valamint a hivatali munkaidőn kívüli anyakönyvi eseményekhez kapcsolódó többletszolgáltatásért fizetendő díjak mértéke
4. § (1) Az anyakönyvvezető hivatali helyiségén kívül, valamint a hivatali munkaidőn kívül történő anyakönyvi esemény megtartásáért a házasulók az 5. §-ban meghatározott díjat kötelesek fizetni, kivéve ha a hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi eseményre rendkívüli körülmény miatt kerül sor.
(2) Az (1) bekezdésben meghatározott rendkívüli körülménynek minősül különösen, ha valamelyik féltől mozgáskorlátozottsága, egészségi állapota, kora miatt nem várható, hogy segítség nélkül az anyakönyvvezető hivatali helyiségében megjelenjék.
5. §1 (1) Az anyakönyvvezető hivatali helyiségben és hivatali munkaidőben történő anyakönyvi eseményen való közreműködése alapszolgáltatással díjmentes.
(2) Az anyakönyvvezető hivatali helyiségen kívüli és hivatali munkaidőn kívül történő anyakönyvi eseményen való közreműködéséért 25.000.- Ft + ÁFA díjat kell fizetni.
(3) Az anyakönyvvezető hivatali helyiségen kívüli és hivatali munkaidőben történő anyakönyvi eseményen való közreműködéséért 10.000.- Ft + ÁFA díjat kell fizetni
(4) Az anyakönyvvezető hivatali helyiségében hivatali munkaidőn kívül történő anyakönyvi eseményen való közreműködéséért alapszolgáltatással 6.000.- Ft + ÁFA díjat kell fizetni. Az ünnepi szertartással 12.000.- Ft + ÁFA díjat kell fizetni.
(5) A szolgáltatás díját anyakönyvi esemény előtt 15 napon belül kell Cikó Község Önkormányzatának költségvetési elszámolási számlájára befizetni
Az anyakönyvi eseményen közreműködő anyakönyvvezető részére fizetendő díj mértékéről
6. §2 (1) Az anyakönyvi eseményen közreműködő anyakönyvvezetőt választása szerint a közszolgálati tisztviselőkről szóló törvényben meghatározott szabadidő egésze helyett eseményenként
a) a hivatali helyiségen és hivatali munkaidőn kívül történő közreműködés esetén bruttó 15.000.- Ft díjazás
b) a hivatali helyiségen kívül és hivatali munkaidőben történő közreműködés esetén bruttó 5.000.- Ft díjazás
c) a hivatali helyiségben és munkaidőn kívül történő közreműködés esetén bruttó 10.000.- Ft díjazás illeti meg.
(2) Az anyakönyvi esemény létesítésében közreműködő anyakönyvezető évente egy
Záró rendelkezések
7. § Ez a rendelet 2013. március 1-én lép hatályba, rendelkezéseit a rendelet hatályba lépését követően indult eljárásokban kell alkalmazni.
8. § Hatályát veszti az egyes anyakönyvi események engedélyezésének szabályairól, és az eseményekhez kapcsolódó többletszolgáltatásért fizetendő díjak mértékéről szóló 13/2012. (XI. 30.) önkormányzati rendelet.
A rendelet 5. §-a a 4/2016.(IV.29.) önkormányzati rendelet 1.§-ával megállapított szöveg. Hatályos 2016. május 1.
A rendelet 6 §-a a 4/2016.(IV.29.) önkormányzati rendelet 2.§-ával megállapított szöveg. Hatályos 2016. május 1.