Tevel Község Önkormányzata Képviselő-testületének 13/2016 (XII.7.) önkormányzati rendelete
az anyakönyvi események engedélyezésének szabályairól, valamint az azokért fizetendő díjak mértékéről
Hatályos: 2017. 01. 01- 2018. 12. 31Tevel Község Önkormányzata Képviselő-testületének 13/2016 (XII.7.)
önkormányzati rendelet az anyakönyvi események engedélyezésének szabályairól, valamint az azokért fizetendő díjak mértékéről.
2017-01-01-tól 2018-12-31-ig
Tevel Község Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva, az anyakönyvi eljárásról szóló 2010. évi I. törvény 96.§-ban kapott felhatalmazás alapján a következőket rendeli el:
I. Általános rendelkezések
1.§
A rendelet hatálya Tevel Község Önkormányzata illetékességi területén történő anyakönyvi események során az e rendeletben megjelölt szolgáltatásokat igénybe vevőkre, valamint a Teveli Közös Önkormányzati Hivatal (továbbiakban: Hivatal) székhelyén közszolgálati jogviszonnyal rendelkező anyakönyvvezetőkre terjed ki.
2.§
(1) E rendelet alkalmazásában:
- családi esemény: házasságkötés, névadó, jubileumi házasságkötési ünnep, temetés
- hivatali munkaidő: hétfő-csütörtök: 7.30 – 16.00
péntek: 7.30 – 13.00
- hivatali helyiség: Polgármesteri Hivatal házasságkötő terme
Polgármesteri Hivatal épületének egyéb, házasságkötésre alkalmas helyiségei
- többletszolgáltatás: hivatali helyiségen, valamint a hivatali munkaidőn kívül családi esemény lebonyolításához személyi és tárgyi feltételek biztosítása
- többletszolgáltatás tárgyi kellékei: gyertya, pezsgő, dekoráció, egyéb a felek által kért tárgyi eszköz
- rendkívüli körülmény: az anyakönyvi eseményben érintett feleket érintő minden olyan elháríthatatlan váratlan esemény, körülmény, amely a lenti határidők betartását lehetetlenné tesz, de különösen a házasulók valamelyikének közeli halállal fenyegető egészségi állapota
(2) Hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi eseményt hivatali munkaidőben ügyfélfogadási időn kívül, valamint a (3) és (4) bekezdésben foglaltakra figyelemmel hivatali munkaidőn túl pénteken és szombaton lehet lebonyolítani.
(3) Hivatali munkaidőn túl anyakönyvi eseményeket pénteken 13 és 18 óra, szombaton 9 és 20 óra között lehet lebonyolítani.
(4) A hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi esemény engedélyezése során figyelemmel kell lenni a hivatali helyiségbe előjegyzett és felvett anyakönyvi eseményekre, azok lebonyolítását a hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi esemény nem veszélyeztetheti.
(5) A Hivatal térítésmentesen biztosítja a hivatali helyiségben, hivatali munkaidőben történő anyakönyvi esemény megtartását.
(6) A Hivatal térítés ellenében biztosítja a hivatali munkaidőn túl, illetve a hivatali helyiségben és hivatali helyiségen kívül történő anyakönyvi esemény megtartását.
II. A hivatali helyiségben, valamint hivatali munkaidőn kívül történő anyakönyvi esemény engedélyezése
3. §
(1) Az anyakönyvvezető a házassági szertartás időpontját a házasulók kívánságának figyelembe vételével, az ugyanazon napra tervezett más anyakönyvi esemény időpontjára tekintettel tűzi ki.
(2) A hivatali munkaidőn kívül, illetve a hivatali helyiségen kívül történő anyakönyvi esemény engedélyezésére jelen rendelet 1. melléklete szerinti kérelem nyomtatványon az anyakönyvi esemény bejelentésével egyidejűleg, írásban kell benyújtani.
(3) A hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi esemény engedélyezése előtt, az anyakönyvvezetői feladatokat ellátó köztisztviselő köteles megtekinteni a helyszínt.
(4) A hivatali helyiségen kívüli helyszínen anyakönyvi esemény csak akkor engedélyezhető, ha az anyakönyvi esemény létesítésének a törvényben és az e rendeletben előírt feltételei fennállnak és az eseményhez méltó körülmények biztosítottak.
(5) A jegyző 8 napon belül határozatban dönt a hivatali munkaidőn túli, valamint a hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi esemény engedélyezéséről.
(6) A jegyző a határozatát visszavonja, ha a hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi esemény a törvényben és az e rendeletben meghatározott feltételei vagy az eseményhez méltó körülmény már nem áll fenn.
- A hivatali munkaidőn túl, illetve a hivatali helyiségben és helyiségen kívül történő anyakönyvi események díja
5. §
(1) A hivatali helyiségben hivatali munkaidőn túl, valamint hivatali helyiségen kívüli hivatali munkaidőben vagy munkaidőn túl történő anyakönyvi esemény lebonyolításának szolgáltatási díjait e rendelet 2. melléklete tartalmazza.
(2) Mentesülnek a díjfizetési kötelezettsége alól a házasulandók, ha a hivatalos helyiségen kívüli házasságkötésre rendkívüli körülmény miatt kerül sor.
(3) A díjat Tevel Község Önkormányzat költségvetési számlájára (71800020-12300606) vagy a házi pénztárba kell befizetni. Az erről szóló bizonylatot a közreműködő anyakönyvvezető felé kell bemutatni legkésőbb a házasságkötés napját megelőző munkanap 12 óráig.
(4) Az anyakönyvi esemény elmaradása esetén a befizetett díjat a Polgármesteri Hivatal visszafizeti.
IV. Az anyakönyvvezető díjazása
6. §
(1) A hivatali munkaidőben és hivatali helyiségben történő anyakönyvi esemény megtartását a közreműködő anyakönyvvezetőt térítésmentesen végzi.
(2) A rendelet 2. melléklet 1-3. pontjában meghatározott összegből az anyakönyvi esemény megtartásában közreműködő anyakönyvvezetői feladatokat ellátó köztisztviselőt – választása szerint – a Kttv-ben meghatározott szabadidő helyett, eseményenként bruttó 15.000,-Ft összegű díj illeti meg.
7. §
A többletszolgáltatás tárgyi kellékeinek hivatalból történő beszerzés esetén fizetendő díjait e rendelet 3. melléklete tartalmazza.
V. Átmeneti és záró rendelkezések
8. §
(1) Jelen rendelet 2017. január 1. napján lép hatályba.
(2) E rendelet rendelkezéseit a hatálybalépést követően bejelentett anyakönyvi események lefolytatására irányuló szándék alapján indult eljárásokban kell alkalmazni.
(3) A rendelet hatálybalépésével, hatályát veszti a családi esemény lebonyolításának hivatali helyiségen, valamint hivatali munkaidőn kívül történő engedélyezéséről , valamint az azokért fizetendő díjak mértékéről szóló 9/2011. (IX.1.) önkormányzati rendelet és az ezt módosító 13/2012. (XII.13.).önkormányzati rendelet.
(4) A rendelet kihirdetéséről az SZMSZ-ben meghatározottak szerint a Teveli Közös Önkormányzati Hivatal Teveli Irodájának hirdetőtábláján történő kifüggesztése útján az aljegyző gondoskodik.
Héri Lászlóné Budainé Szomolai Csilla
polgármester aljegyző
Kihirdetési záradék:
Jelen rendelet kihirdetésre került 2016. december 7. napján.
Budainé Szomolai Csilla aljegyző