Tevel Község Önkormányzata Képviselő-testületének 1/2017 (II.20.) önkormányzati rendelete
az önkormányzat 2017. évi költségvetéséről
Hatályos: 2018. 06. 01Tevel Község Önkormányzata Képviselő-testületének 1/2017 (II.20.) önkormányzati rendelete
az önkormányzat 2017. évi költségvetéséről
Tevel Község Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés f) pontjában és az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 23. §.(1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
A rendelet hatálya
1. § (1) A rendelet hatálya a helyi önkormányzatra, annak Képviselő-testületére és szerveire, az önkormányzat által irányított költségvetési szervekre terjed ki, amelyek közös megjelöléseként e rendelet az önkormányzati költségvetési szerv megnevezést használja.
(2) E rendelet személyi hatálya kiterjed a közvetlen és közvetett támogatások tekintetében minden támogatást nyújtó e rendelet hatálya alá tartozó szervre, szervezetre, valamint minden támogatásban részesülőre.
A költségvetés bevételei és kiadásai
2. § (1) A Képviselő-testület az önkormányzat 2017. évi költségvetését:
Költségvetési bevételét |
6-395.243,- Ft-tal |
Költségvetési kiadását |
6-395.243,- Ft-tal |
módosított költségvetési bevételét |
280.199.127,- Ft-ban |
|---|---|
módosított költségvetési kiadását |
280.199.127,- Ft-ban |
4.114.593 Ft |
Működési költségvetés módosított kiadásai |
|---|---|
-1.626.414 Ft |
Személyi juttatások |
407.625 Ft |
Munkaadókat terhelő járulékok és szociális hozzájárulási adó |
-16.070.697 Ft |
Dologi kiadások |
1.417.502 Ft |
Ellátottak pénzbeli juttatásai |
19.986.577 Ft |
Egyéb működési célú kiadások |
560.533 Ft |
- ebből: Elvonások és befizetések |
0 Ft |
Garancia- és kezességvállalásból kifizetés ÁH-n belülre |
0 Ft |
Visszatérítendő támogatások, kölcsön nyújtása ÁH-n belülre |
0 Ft |
Visszatérítendő támogatások, kölcsön törlesztése ÁH-n belülre |
19.141.444 Ft |
Egyéb működési célú támogatások ÁH-n belülre |
0 Ft |
Garancia- és kezességvállalásból kifizetés ÁH-n kívülre |
0 Ft |
Visszatérítendő támogatások, kölcsön nyújtása ÁH-n kívülre |
0 Ft |
Árkiegészítések, támogatások |
0 Ft |
Kamattámogatások |
284.600 Ft |
Egyéb működési célú támogatások ÁH-n kívülre |
-4.850.824 Ft |
Tartalék |
-1.243.002 Ft |
Beruházások |
0 Ft |
- ebből: EU-s forrásból megvalósuló beruházás |
6.671.704Ft |
Felújítások |
0 Ft |
- ebből: EU-s forrásból felújítás |
0 Ft |
Egyéb felhalmozási kiadások |
0 Ft |
- ebből: Garancia- és kezességvállalásból kifizetés ÁH-n belülre |
0 Ft |
Visszatérítendő támogatások, kölcsön nyújtása ÁH-n belülre |
0 Ft |
Visszatérítendő támogatások, kölcsön törlesztése ÁH-n belülre |
0 Ft |
Egyéb működési célú támogatások ÁH-n belülre |
0 Ft |
Garancia- és kezességvállalásból kifizetés ÁH-n kívülre |
0 Ft |
Visszatérítendő támogatások, kölcsön nyújtása ÁH-n kívülre |
0 Ft |
Lakástámogatás |
0 Ft |
Egyéb felhalmozási célú támogatások ÁH-n kívülre |
1.702.772 Ft Ft |
Finanszírozási kiadások |
4.611.308 Ft |
Működési költségvetés módosított bevételei |
5.652.633 Ft |
Önkormányzatok működési támogatásai |
-908.349 Ft |
Működési célú támogatások államháztartáson belülről |
-144.976 Ft |
Közhatalmi bevételek |
0 Ft |
Működési célú átvett pénzeszközök |
0 Ft |
Egyéb működési bevételek |
1.600.000 Ft |
Felhalmozási célú támogatások államháztartáson belülről |
183.935 Ft |
Finanszírozási bevételek |
A költségvetés részletezése
3. § (1) A Képviselő-testület az önkormányzat 2017. évi általános működési tartalékát 5.000 E Ft-tal hagyja jóvá.
(2) A Képviselő-testület az általános tartalékkal való rendelkezés jogát nem ruházza át, arról a Képviselő-testület saját hatáskörben a legközelebbi képviselő-testületi ülésen rendelkezik.
(3) Az Önkormányzatnak adósságot keletkeztető ügyletekből és kezességvállalásokból fennálló kötelezettsége nincs.
(4) Az Önkormányzat saját bevételeinek részletezését az adósságot keletkeztető ügyletből származó tárgyévi fizetési kötelezettsége nincs.
(5) Az Önkormányzatnak 2017. évi adósságot keletkeztető fejlesztési célja nincs.
(6) Az Önkormányzat költségvetésében szereplő beruházások kiadásainak beruházásonkénti részletezését a 6. melléklet szerint határozza meg.
(7) Az önkormányzat költségvetésében szereplő felújítások kiadásait felújításonként a 7. melléklet szerint részletezi.
(8) Az EU-s támogatással megvalósuló programokat és projekteket, valamint az önkormányzaton kívül megvalósuló projektekhez való hozzájárulást a 8. melléklet szerint hagyja jóvá.
(9) A bevételek és kiadások előirányzat-csoportok, kiemelt előirányzatok és azon belül kötelező feladatok, önként vállalt feladatok, államigazgatási feladatok szerinti bontásban az 9.1.1., 9.1.2., 9.1.3. mellékletek szerint állapítja meg.
(10) A 2. § (1) bekezdésében megállapított bevételek és kiadások önkormányzati, polgármesteri (közös) hivatali, továbbá költségvetési szervenkénti megoszlását, és az éves (tervezett) létszám előirányzatot és a közfoglalkoztatottak létszámát költségvetési szervenként, feladatonként és azon belül kötelező feladatok, önként vállalt feladatok, államigazgatási feladatok szerinti bontásban a 9.2., 9.2.1., 9.2.2., 9.2.3., 9.3., 9.3.1., 9.3.2., 9.3.3. mellékletek szerint határozza meg.
(11) A képviselő-testület tartozásállományát a 10. melléklet tartalmazza.
A költségvetési hiány finanszírozásának módja, a költségvetési többlet felhasználása
4. § (1) Az önkormányzati gazdálkodás során az év közben létrejött hiány finanszírozási módja – fő szabályként – hitelfelvétel a számlavezető pénzintézettől. Az önkormányzat működési célra csak likvid hitelt vehet fel. Likvid hitel a naptári éven belül lejáró futamidejű hitel.
(2) A Képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert a számlavezető bankkal a folyószámla hitelkeret megállapodásnak - a bankszámla-szerződésben rögzített 2016. évi kondíciókkal történő - aláírására, illetve amennyiben a likviditási helyzet indokolja a számlavezető banktól munkabér és más rövid lejáratú éven belüli hitel felvételére.
(3) Az e § (1)-(2) bekezdéseiben meghatározott hitelügyleteken kívül további hitelügyletekkel kapcsolatos hatáskörök kizárólagosan a Képviselő-testületet illetik meg.
(4) A hitelről való döntés során figyelemmel kell lenni Magyarország gazdasági stabilitásáról szóló 2011.évi CXCIV. törvényben meghatározottakra.
5. § (1) A gazdálkodás során az év közben létrejött bevételi többletet a Képviselő-testület államilag garantált értékpapír vásárlással, illetve pénzintézeti pénzlekötés útján hasznosíthatja
(2) Az (1) bekezdés szerinti hasznosítással kapcsolatos szerződések, illetve pénzügyi műveletek lebonyolítását 100 E Ft-ig a Képviselő-testület a polgármester hatáskörébe utalja. A polgármester a megtett intézkedéséről a soron következő képviselő-testületi ülésen tájékoztatást ad.
(3) A (2) bekezdésben meghatározott összeget meghaladó bevételi többlet felhasználásáról a képviselő-testület annak felmerülését követő testületi ülésén esetenként dönt.
(4) A költségvetési szerv az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 369/2011. (XII.31.) Kormányrendelet (továbbiakban: Ávr.) 35. § (1) és (10) bekezdése alapján - bevételei körében a jóváhagyott bevételi előirányzatain felüli, a többletfeladatokkal összefüggő többletbevételét - a Képviselő-testület egyidejű tájékoztatásával, a tényleges többletnek megfelelő összegű, saját hatáskörű egyidejű előirányzat-módosítás után – felmerülő többletfeladatai ellátására használhatja fel.
(5) A költségvetési szerv a személyi juttatások előirányzatából származó megtakarítást év közben, továbbá a pénzmaradvány, illetve előirányzat-maradvány jóváhagyását követően felhasználhatja azzal, hogy a személyi juttatások eredeti előirányzatának megállapításakor számításba vett létszám-előirányzat vagy a munkaidő-alap év közbeni csökkentéséből származó tartós megtakarítás jóváhagyás nélkül illetményemelésre is felhasználható.
Általános végrehajtási szabályok
6. § (1) A helyi önkormányzat bevételeivel és kiadásaival kapcsolatban a tervezési, gazdálkodási, ellenőrzési, finanszírozási, adatszolgáltatási és beszámolási feladatok ellátásáról - megállapodás alapján - a költségvetési szervként működő Közös Önkormányzati Hivatal gondoskodik.
(2) A képviselő-testület kizárólagos hatáskörébe tartozik a költségvetési rendelet módosítása.
(3) A helyi nemzetiségi önkormányzat bevételeivel és kiadásaival kapcsolatban a tervezési, gazdálkodási, ellenőrzési, finanszírozási, adatszolgáltatási és beszámolási feladatok ellátásáról a helyi nemzetiségi önkormányzat székhelye szerinti helyi önkormányzat önkormányzati hivatala gondoskodik. A helyi önkormányzat és az érintett helyi nemzetiségi önkormányzatok a feladatok ellátásának részletes szabályait a nemzetiségek jogairól szóló 2011. évi CLXXIX. törvény szerinti megállapodásban rendezik.
(4) A nemzetiségi önkormányzatok költségvetési határozataiban foglaltakra vonatkozóan a települési önkormányzat képviselő-testülete nem rendelkezik döntési jogosultsággal.
Az előirányzatok módosítása
7. § (1) Az Önkormányzat bevételeinek és kiadásainak módosításáról, a kiadási előirányzatok közötti átcsoportosításról a Képviselő-testület dönt. Az előirányzat megváltoztatás nem érintheti az Országgyűlés kizárólagos – költségvetési törvényben felsorolt –, illetve a Kormány előirányzat-módosítási hatáskörébe tartozó előirányzatokat.
(2) Ha év közben az Országgyűlés, a Kormány, illetve valamely költségvetési fejezet, vagy elkülönített állami pénzalap a helyi önkormányzat számára pótelőirányzatot biztosít, arról a polgármester a képviselő-testületet tájékoztatja. A képviselő-testület - az első negyedév kivételével - negyedévenként, de legkésőbb a költségvetési szerv számára a költségvetési beszámoló irányító szervhez történő megküldésének külön jogszabályban meghatározott határidejéig, december 31-i hatállyal dönt a költségvetési rendeletének ennek megfelelő módosításáról.
(3) Amennyiben az önkormányzat év közben a költségvetési rendelet készítésekor nem ismert többletbevételhez jut, vagy bevételei a tervezettől elmaradnak, arról a polgármester a képviselő-testületet tájékoztatja.
(4) A képviselő-testület által jóváhagyott kiemelt előirányzatokat valamennyi költségvetési szerv köteles betartani. Az előirányzat túllépés fegyelmi felelősséget von maga után.
(5) Az élet- és vagyonbiztonságot veszélyeztető elemi csapás, illetőleg következményeinek az elhárítása érdekében (továbbiakban: veszélyhelyzet) a polgármester a helyi önkormányzat költségvetése körében átmeneti – az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény (továbbiakban: Áht). rendelkezéseitől eltérő - intézkedést hozhat, amelyről a képviselő-testület legközelebbi ülésén be kell számolnia.
(6) Az (5) bekezdésben meghatározott jogkörben a polgármester az előirányzatok között 100 E Ft összegig átcsoportosítást hajthat végre, egyes kiadási előirányzatok teljesítését felfüggesztheti, a költségvetési rendeletben nem szereplő kiadásokat is teljesíthet.
A helyi önkormányzatnál és költségvetési szerveinél házi pénztárból készpénzes kifizetés szabályai
8. § (1) A helyi önkormányzatnál és költségvetési szerveinél elsősorban készpénzkímélő fizetési eszközöket kell alkalmazni, a pénzforgalmat mindenekelőtt bankszámlákon kel teljesíteni. Indokolt esetben ettől eltérően a házi pénztárból készpénzes kifizetések teljesíthetők az alábbi jogcímeken:
1. útiköltség megtérítése,
2. megbízási díj, hóközi kifizetés teljesítése,
3. elszámolás ellenében kiadott pénzösszeg átadása,
4. készlet és kis értékű tárgyi eszköz beszerzés megtérítése,
5. jogerős közigazgatási határozaton alapuló szociális ellátási fizetési kötelezettség, valamint társadalom és szociálpolitikai juttatások teljesítése,
6. kisösszegű szolgáltatás vásárlása,
7. hatósági szolgáltatási díjak (pl. tulajdoni lap igazgatási szolgáltatási díja, gépjármű műszaki vizsgáztatás díjai, stb.) lerovása.
(2) Az (1) bekezdés a) pontja szerinti készpénzes kifizetésre abban az esetben van lehetőség, ha annak elszámolása „Kiküldetési rendelvény” vagy „Belföldi kiküldetési utasítás és költségelszámolás” elnevezésű nyomtatványon történt.
(3) Az (1) bekezdés b) pontja szerinti kifizetés megbízási szerződés vagy a Magyar Államkincstár területi szerve által kiállított „Hóközi utalvány” alapján teljesítendő.
(4) Az (1) bekezdés c)-d) és f) pontja szerinti kifizetés elszámolásakor készpénzfizetést igazoló pénzügyi bizonylat csatolása kötelező.
(5) Az (1) bekezdés e) pontja szerinti kifizetést az ellátás jogosultjának írásbeli kérelme alapján lehet készpénzben teljesíteni, amennyiben igazolja, hogy pénzforgalmi bankszámlával nem rendelkezik.
(6) Az (1) bekezdés g) pontja szerinti kifizetés készpénzben történő teljesítésére abban az esetben van lehetőség, ha a díj átutalással nem teljesíthető és készpénzfizetést igazoló pénzügyi bizonylat csatolása megtörtént.
(7) Kis értékűnek minősül a készlet és tárgyi eszköz beszerzés, valamint a szolgáltatás vásárlása, amennyiben annak bruttó összege nem haladja meg a százezer forintot.
A támogatások odaítélésének, folyósításának és elszámolásának rendje
9. § (1) A Képviselő-testület a sport, kulturális, közművelődési és egyéb célú támogatások elbírálásával kapcsolatos hatáskörét nem ruházza át.
(2) A Képviselő-testület a támogatások odaítélésének feltételeit, folyósításának és elszámolásának rendjét külön rendeletben szabályozza.
(3) A Képviselő-testület 5 évente a november 15-ig megalkotandó éves belső ellenőrzési tervébe beépíti a helyi önkormányzat költségvetéséből céljelleggel juttatott támogatások felhasználása elszámolásának ellenőrzését.
A költségvetés végrehajtásának szabályai
10. § (1) Az önkormányzat gazdálkodásának biztonságáért a képviselő-testület, a gazdálkodás szabályszerűségéért a polgármester, a könyvvezetéssel kapcsolatos feladatok ellátásáért a jegyző a felelős.
(2) A költségvetési hiány csökkentése érdekében évközben folyamatosan figyelemmel kell kísérni a kiadások csökkentésének és a bevételek növelésének lehetőségeit.
(3) Amennyiben a költségvetési szerv harminc napon túli, lejárt esedékességű elismert tartozásállományának mértéke két egymást követő hónapban eléri az éves eredeti kiadási előirányzatának 10%-át vagy a százötven millió forintot, az irányító szerv a költségvetési szervhez önkormányzati biztost jelöl ki.
(4) Kiegészítő támogatás igényléséről a működőképességet veszélyeztető helyzet esetében a polgármester gondoskodik, külön képviselő-testületi döntés alapján.
(5) A finanszírozási bevételekkel és kiadásokkal kapcsolatos hatásköröket a Képviselő-testület gyakorolja.
Önkormányzati biztos kirendelése
11. § (1) Ha a helyi önkormányzati költségvetési szerv harminc napon túli, lejárt esedékességű elismert tartozásállományának mértéke két egymást követő hónapban eléri az éves eredeti kiadási előirányzatának 10%-át, vagy a százötven millió forintot, és e tartozását egy hónapon belül nem tudja harminc nap alá szorítani, akkor a képviselő-testület a költségvetési szervnél az Áht. 71. § (2)-(3) bekezdésében foglalt hatáskörrel rendelkező önkormányzati biztost jelöl ki.
(2) Az önkormányzati biztos kirendelését az (1) bekezdésben meghatározott mértékű elismert tartozásállomány elérése esetén a Képviselő-testületnél a polgármester kezdeményezi.
(3) Amennyiben az önkormányzatnál időközben adósságrendezési eljárást kezdeményeztek az általa fenntartott intézmények körében az önkormányzati biztos további tevékenységére az alábbi szabályok alkalmazandók:
Létszám és bérgazdálkodás
12. § (1) A Képviselő-testület a köztisztviselőket megillető cafetéria-juttatás éves keret összegét a Teveli Közös Önkormányzati Hivatal cím Személyi juttatások kiemelt előirányzaton belül, a nem rendszeres személyi juttatás részeként azon belül egyéb költségtérítés (cafeteria) soron bruttó 200.000,- Ft-ban állapítja meg köztisztviselőnként. A megállapított összeg a munkáltató által megfizetendő személyi jövedelemadót is magába foglalja.
(2) A Képviselő-testület egységesen a Teveli Közös Önkormányzati Hivatal valamennyi középfokú és felsőfokú iskolai végzettségű köztisztviselője részére illetmény-kiegészítést állapít meg.
(3) Az illetmény-kiegészítés mértéke 2017. évben valamennyi középfokú végzettségű köztisztviselő esetében az alapilletmény 20%-a, felsőfokú iskolai végzettségű köztisztviselő esetében az alapilletmény 15%-a.
(4) Az illetmény-kiegészítés tárgyévre vonatkozó mértékét a Képviselő-testület tárgyév február 28-ig állapítja meg.
(5) A Képviselő-testület a személyi illetményre való jogosultságot tárgyév március 1. napjától következő év február 28. napjáig állapíthatja meg a köztisztviselők részére.
A költségvetés végrehajtásának ellenőrzése
13. § (1) Valamennyi költségvetési szerv köteles a gazdálkodás vitelét meghatározó jogi szabályozó eszközöket a mindenkor érvényes központi szabályozás figyelembevételével elkészíteni, illetve a szükséges módosításokat végrehajtani. A szabályozásbeli hiányosságokért a felelősség a mindenkori költségvetési szerv vezetőjét terheli.
(2) A költségvetési szervek ellenőrzése az Áht. 61. § (4) bekezdésében rögzített belső kontrollrendszer keretében valósul meg, melynek létrehozásáért, működtetéséért és továbbfejlesztéséért az önkormányzat és a hivatal esetében a jegyző, az intézmények esetében az intézményvezető felelős.
(3) Az önkormányzat a belső ellenőrzést a Völgységi Önkormányzatok Társulásával kötött megállapodás alapján biztosítja. A megfelelő működtetésről és a függetlenség biztosításáról a jegyző köteles gondoskodni.
Záró rendelkezések
14. § (1) Jelen rendelet a kihirdetést követő napon lép hatályba, de rendelkezéseit 2017. január 1. napjától kell alkalmazni.
(2) Az átmeneti időszakban beszedett bevételek és teljesített kiadások e rendeletbe beépítésre kerültek.
(3) A rendelet kihirdetéséről az SZMSZ-ben meghatározottak szerint a Teveli Közös Önkormányzati Hivatal Teveli Irodájának hirdetőtábláján történő kifüggesztése útján az aljegyző gondoskodik.
1. melléklet az 1/2017. (II.20.) ök. rendelet
Törvény szerinti illetmények, munkabérek |
29 081 430 |
27 258 604 |
27 258 604 |
Béren kívüli juttatások |
672 000 |
672 000 |
672 000 |
Közlekedési költségtérítés |
150 000 |
140 416 |
140 416 |
Foglalkoztatottak egyéb személyi juttatásai |
354 181 |
465 806 |
465 806 |
Foglalkoztatottak személyi juttatásai |
30 257 611 |
28 536 826 |
28 536 826 |
Választott tisztségviselők juttatásai |
5 827 167 |
5 780 538 |
5 780 538 |
Munkavégzésre irányuló egyéb jogviszonyban nem saját foglalkoztatottnak fizetett juttatások |
1 340 000 |
1 481 000 |
1 481 000 |
Külső személyi juttatások |
7 167 167 |
7 261 538 |
7 261 538 |
Személyi juttatások |
37 424 778 |
35 798 364 |
35 798 364 |
Munkaadókat terhelő járulékok és szociális hozzájárulási adó |
6 378 684 |
6 786 309 |
6 786 309 |
ebből: szociális hozzájárulási adó |
0 |
0 |
6 456 069 |
ebből: egészségügyi hozzájárulás |
0 |
0 |
138 228 |
ebből: táppénz hozzájárulás |
0 |
0 |
43 944 |
ebből: munkáltatót terhelő személyi jövedelemadó |
0 |
0 |
148 068 |
Szakmai anyagok beszerzése |
3 856 857 |
118 963 |
118 963 |
Üzemeltetési anyagok beszerzése |
3 850 000 |
3 094 223 |
3 086 423 |
Készletbeszerzés |
7 706 857 |
3 213 186 |
3 205 386 |
Informatikai szolgáltatások igénybevétele |
1 564 000 |
1 232 002 |
1 232 002 |
Egyéb kommunikációs szolgáltatások |
287 528 |
619 140 |
619 140 |
Kommunikációs szolgáltatások |
1 851 528 |
1 851 142 |
1 851 142 |
Közüzemi díjak |
4 425 197 |
7 310 805 |
3 634 863 |
Vásárolt élelmezés |
11 906 591 |
509 468 |
509 468 |
Bérleti és lízing díjak |
100 000 |
203 750 |
194 750 |
Karbantartási, kisjavítási szolgáltatások |
9 080 277 |
1 789 346 |
705 416 |
Egyéb szolgáltatások |
11 249 834 |
13 198 556 |
12 813 658 |
ebből: biztosítási díjak |
0 |
0 |
253 329 |
Szolgáltatási kiadások |
36 761 899 |
23 011 925 |
17 858 155 |
Működési célú előzetesen felszámított általános forgalmi adó |
5 307 828 |
5 946 432 |
3 744 155 |
Kamatkiadások |
10 000 |
10 000 |
0 |
Egyéb dologi kiadások |
1 900 000 |
3 434 730 |
3 274 144 |
Különféle befizetések és egyéb dologi kiadások |
7 217 828 |
9 391 162 |
7 018 299 |
Dologi kiadások |
53 538 112 |
37 467 415 |
29 932 982 |
Családi támogatások |
0 |
644 000 |
644 000 |
ebből: az egyéb pénzbeli és természetbeni gyermekvédelmi támogatások |
0 |
0 |
644 000 |
Egyéb nem intézményi ellátások |
3 000 000 |
3 773 502 |
3 773 502 |
ebből: egyéb, az önkormányzat rendeletében megállapított juttatás |
0 |
0 |
217 352 |
ebből: települési támogatás [Szoctv. 45. §], |
0 |
0 |
2 657 150 |
ebből: önkormányzat által saját hatáskörben (nem szociális és gyermekvédelmi előírások alapján) adott más ellátás |
0 |
0 |
899 000 |
Ellátottak pénzbeli juttatásai |
3 000 000 |
4 417 502 |
4 417 502 |
A helyi önkormányzatok előző évi elszámolásából származó kiadások |
30 630 |
569 551 |
569 551 |
Egyéb elvonások, befizetések ( |
0 |
21 612 |
21 612 |
Elvonások és befizetések |
30 630 |
591 163 |
591 163 |
Egyéb működési célú támogatások államháztartáson belülre |
61 633 915 |
80 775 359 |
77 113 997 |
ebből: központi költségvetési szervek |
0 |
0 |
60 000 |
ebből: társulások és költségvetési szerveik (K506) |
0 |
0 |
77 053 997 |
Egyéb működési célú támogatások államháztartáson kívülre |
4 292 000 |
4 576 600 |
4 576 600 |
ebből: egyéb civil szervezetek |
0 |
0 |
4 548 000 |
ebből: háztartások |
0 |
0 |
28 600 |
Tartalékok |
5 000 000 |
149 176 |
0 |
Egyéb működési célú kiadások |
70 956 545 |
86 092 298 |
82 281 760 |
Immateriális javak beszerzése, létesítése |
0 |
800 000 |
800 000 |
Informatikai eszközök beszerzése, létesítése |
0 |
2 521 200 |
2 521 200 |
Egyéb tárgyi eszközök beszerzése, létesítése |
8 771 227 |
4 207 025 |
4 207 025 |
Beruházási célú előzetesen felszámított általános forgalmi adó |
2 368 231 |
2 368 231 |
2 032 621 |
Beruházások |
11 139 458 |
9 896 456 |
9 560 846 |
Ingatlanok felújítása |
39 085 884 |
44 339 195 |
44 339 195 |
Felújítási célú előzetesen felszámított általános forgalmi adó |
10 553 189 |
11 971 582 |
11 971 582 |
Felújítások |
49 639 073 |
56 310 777 |
56 310 777 |
Költségvetési kiadások |
232 076 650 |
236 769 121 |
225 088 540 |
Államháztartáson belüli megelőlegezések visszafizetése |
5 220 910 |
5 220 910 |
5 220 910 |
Központi, irányító szervi támogatások folyósítása |
36 506 324 |
38 209 096 |
38 209 096 |
Belföldi finanszírozás kiadásai |
41 727 234 |
43 430 006 |
43 430 006 |
Finanszírozási kiadások |
41 727 234 |
43 430 006 |
43 430 006 |
ÖSSZES KÖLTSÉGVETÉSI kIADÁSOK |
273 803 884 |
280 199 127 |
268 518 546 |
Megnevezés |
Eredeti előirányzat |
Módosított előirányzat |
Teljesítés |
|---|---|---|---|
Helyi önkormányzatok működésének általános támogatása |
61 380 284 |
62 451 150 |
62 451 150 |
Települési önkormányzatok egyes köznevelési feladatainak támogatása |
45 083 640 |
49 677 952 |
49 677 952 |
Települési önkormányzatok szociális, gyermekjóléti és gyermekétkeztetési feladatainak támogatása |
37 215 747 |
35 584 216 |
35 584 216 |
Települési önkormányzatok kulturális feladatainak támogatása |
1 606 260 |
1 606 260 |
1 606 260 |
Működési célú költségvetési támogatások és kiegészítő támogatások |
520 524 |
2 139 510 |
2 139 510 |
Önkormányzatok működési támogatásai |
145 806 455 |
151 459 088 |
151 459 088 |
Egyéb működési célú támogatások bevételei államháztartáson belülről |
30 843 285 |
29 934 936 |
29 934 936 |
ebből: egyéb fejezeti kezelésű előirányzatok |
0 |
0 |
644 000 |
ebből: társadalombiztosítás pénzügyi alapjai |
0 |
0 |
16 838 200 |
ebből: elkülönített állami pénzalapok |
0 |
0 |
12 452 736 |
Működési célú támogatások államháztartáson belülről |
176 649 740 |
181 394 024 |
181 394 024 |
Felhalmozási célú önkormányzati támogatások |
0 |
1 600 000 |
1 600 000 |
Felhalmozási célú támogatások államháztartáson belülről |
0 |
1 600 000 |
1 600 000 |
Vagyoni tipusú adók |
4 246 905 |
3 983 288 |
3 424 823 |
ebből: magánszemélyek kommunális adója (B34) |
0 |
0 |
3 424 823 |
Gépjárműadók |
8 543 384 |
9 268 495 |
7 375 520 |
ebből: belföldi gépjárművek adójának a helyi önkormányzatot megillető része |
0 |
0 |
7 375 520 |
Egyéb áruhasználati és szolgáltatási adók |
630 632 |
0 |
0 |
Termékek és szolgáltatások adói |
9 174 016 |
9 268 495 |
7 375 520 |
Egyéb közhatalmi bevételek |
1 564 028 |
1 588 190 |
1 026 443 |
ebből: igazgatási szolgáltatási díjak |
0 |
0 |
275 000 |
ebből: egyéb települési adók |
0 |
0 |
751 443 |
Közhatalmi bevételek |
14 984 949 |
14 839 973 |
11 826 786 |
Szolgáltatások ellenértéke |
5 880 165 |
5 880 165 |
3 266 813 |
Egyéb kapott (járó) kamatok és kamatjellegű bevételek |
7 500 |
17 500 |
13 872 |
Kamatbevételek és más nyereségjellegű bevételek |
7 500 |
17 500 |
13 872 |
Egyéb működési bevételek |
0 |
2 000 |
4 027 |
Működési bevételek |
5 887 665 |
5 899 665 |
3 284 712 |
Működési célú visszatérítendő támogatások, kölcsönök visszatérülése államháztartáson kívülről |
89 952 |
89 952 |
0 |
Működési célú átvett pénzeszközök |
89 952 |
89 952 |
0 |
Költségvetési bevételek |
197 612 306 |
203 823 614 |
198 105 522 |
Likviditási célú hitelek, kölcsönök felvétele pénzügyi vállalkozástól |
5 000 000 |
5 000 000 |
0 |
Hitel-, kölcsönfelvétel pénzügyi vállalkozástól |
5 000 000 |
5 000 000 |
0 |
Előző év költségvetési maradványának igénybevétele |
71 191 578 |
66 122 266 |
66 122 266 |
Maradvány igénybevétele |
71 191 578 |
66 122 266 |
66 122 266 |
Államháztartáson belüli megelőlegezések |
0 |
5 253 247 |
5 253 247 |
Belföldi finanszírozás bevételei |
76 191 578 |
76 375 513 |
71 375 513 |
Finanszírozási bevételek |
76 191 578 |
76 375 513 |
71 375 513 |
ÖSSZES KÖLTSÉGVETÉSI BEVÉTEL |
273 803 884 |
280 199 127 |
269 481 035 |