Tevel Község Önkormányzata Képviselő-testületének 1/2017 (II.20.) önkormányzati rendelete

az önkormányzat 2017. évi költségvetéséről

Hatályos: 2018. 06. 01

Tevel Község Önkormányzata Képviselő-testületének 1/2017 (II.20.) önkormányzati rendelete

az önkormányzat 2017. évi költségvetéséről

2017.02.21.

Tevel Község Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés f) pontjában és az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 23. §.(1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

A rendelet hatálya

1. § (1) A rendelet hatálya a helyi önkormányzatra, annak Képviselő-testületére és szerveire, az önkormányzat által irányított költségvetési szervekre terjed ki, amelyek közös megjelöléseként e rendelet az önkormányzati költségvetési szerv megnevezést használja.

(2) E rendelet személyi hatálya kiterjed a közvetlen és közvetett támogatások tekintetében minden támogatást nyújtó e rendelet hatálya alá tartozó szervre, szervezetre, valamint minden támogatásban részesülőre.

A költségvetés bevételei és kiadásai

2. § (1) A Képviselő-testület az önkormányzat 2017. évi költségvetését:

Költségvetési bevételét

6-395.243,- Ft-tal

Költségvetési kiadását

6-395.243,- Ft-tal

módosítja és az önkormányzat 2017. évi

módosított költségvetési bevételét

280.199.127,- Ft-ban

módosított költségvetési kiadását

280.199.127,- Ft-ban

állapítja meg.
(2) A kiadási főösszegen belül a módosított kiemelt előirányzatokat

4.114.593 Ft

Működési költségvetés módosított kiadásai

-1.626.414 Ft

Személyi juttatások

407.625 Ft

Munkaadókat terhelő járulékok és szociális hozzájárulási adó

-16.070.697 Ft

Dologi kiadások

1.417.502 Ft

Ellátottak pénzbeli juttatásai

19.986.577 Ft

Egyéb működési célú kiadások

560.533 Ft

- ebből: Elvonások és befizetések

0 Ft

Garancia- és kezességvállalásból kifizetés ÁH-n belülre

0 Ft

Visszatérítendő támogatások, kölcsön nyújtása ÁH-n belülre

0 Ft

Visszatérítendő támogatások, kölcsön törlesztése ÁH-n belülre

19.141.444 Ft

Egyéb működési célú támogatások ÁH-n belülre

0 Ft

Garancia- és kezességvállalásból kifizetés ÁH-n kívülre

0 Ft

Visszatérítendő támogatások, kölcsön nyújtása ÁH-n kívülre

0 Ft

Árkiegészítések, támogatások

0 Ft

Kamattámogatások

284.600 Ft

Egyéb működési célú támogatások ÁH-n kívülre

-4.850.824 Ft

Tartalék

5.428.702 Ft Felhalmozási költségvetés módosított kiadásai

-1.243.002 Ft

Beruházások

0 Ft

- ebből: EU-s forrásból megvalósuló beruházás

6.671.704Ft

Felújítások

0 Ft

- ebből: EU-s forrásból felújítás

0 Ft

Egyéb felhalmozási kiadások

0 Ft

- ebből: Garancia- és kezességvállalásból kifizetés ÁH-n belülre

0 Ft

Visszatérítendő támogatások, kölcsön nyújtása ÁH-n belülre

0 Ft

Visszatérítendő támogatások, kölcsön törlesztése ÁH-n belülre

0 Ft

Egyéb működési célú támogatások ÁH-n belülre

0 Ft

Garancia- és kezességvállalásból kifizetés ÁH-n kívülre

0 Ft

Visszatérítendő támogatások, kölcsön nyújtása ÁH-n kívülre

0 Ft

Lakástámogatás

0 Ft

Egyéb felhalmozási célú támogatások ÁH-n kívülre

1.702.772 Ft Ft

Finanszírozási kiadások

4.611.308 Ft

Működési költségvetés módosított bevételei

5.652.633 Ft

Önkormányzatok működési támogatásai

-908.349 Ft

Működési célú támogatások államháztartáson belülről

-144.976 Ft

Közhatalmi bevételek

0 Ft

Működési célú átvett pénzeszközök

0 Ft

Egyéb működési bevételek

1.600.000 Ft Felhalmozási költségvetés módosított bevételei

1.600.000 Ft
0 Ft

Felhalmozási célú támogatások államháztartáson belülről
Felhalmozási célú átvett pénzeszközök átvétele
Egyéb felhalmozási célú bevételek

183.935 Ft

Finanszírozási bevételek

állapítja meg.
(2) Az (1) bekezdésben megállapított költségvetési bevételek forrásonkénti, a költségvetési kiadások jogcímenkénti megoszlását önkormányzati szinten, továbbá a finanszírozási bevételeket és kiadásokat a rendelet 1.1. melléklete alapján határozza meg a képviselő-testület.
(3) A működési és felhalmozási bevételek és kiadások előirányzatai mérlegszerű bemutatását önkormányzati szinten a 2.1. és a 2.2. melléklet részletezi

A költségvetés részletezése

3. § (1) A Képviselő-testület az önkormányzat 2017. évi általános működési tartalékát 5.000 E Ft-tal hagyja jóvá.

(2) A Képviselő-testület az általános tartalékkal való rendelkezés jogát nem ruházza át, arról a Képviselő-testület saját hatáskörben a legközelebbi képviselő-testületi ülésen rendelkezik.

(3) Az Önkormányzatnak adósságot keletkeztető ügyletekből és kezességvállalásokból fennálló kötelezettsége nincs.

(4) Az Önkormányzat saját bevételeinek részletezését az adósságot keletkeztető ügyletből származó tárgyévi fizetési kötelezettsége nincs.

(5) Az Önkormányzatnak 2017. évi adósságot keletkeztető fejlesztési célja nincs.

(6) Az Önkormányzat költségvetésében szereplő beruházások kiadásainak beruházásonkénti részletezését a 6. melléklet szerint határozza meg.

(7) Az önkormányzat költségvetésében szereplő felújítások kiadásait felújításonként a 7. melléklet szerint részletezi.

(8) Az EU-s támogatással megvalósuló programokat és projekteket, valamint az önkormányzaton kívül megvalósuló projektekhez való hozzájárulást a 8. melléklet szerint hagyja jóvá.

(9) A bevételek és kiadások előirányzat-csoportok, kiemelt előirányzatok és azon belül kötelező feladatok, önként vállalt feladatok, államigazgatási feladatok szerinti bontásban az 9.1.1., 9.1.2., 9.1.3. mellékletek szerint állapítja meg.

(10) A 2. § (1) bekezdésében megállapított bevételek és kiadások önkormányzati, polgármesteri (közös) hivatali, továbbá költségvetési szervenkénti megoszlását, és az éves (tervezett) létszám előirányzatot és a közfoglalkoztatottak létszámát költségvetési szervenként, feladatonként és azon belül kötelező feladatok, önként vállalt feladatok, államigazgatási feladatok szerinti bontásban a 9.2., 9.2.1., 9.2.2., 9.2.3., 9.3., 9.3.1., 9.3.2., 9.3.3. mellékletek szerint határozza meg.

(11) A képviselő-testület tartozásállományát a 10. melléklet tartalmazza.

A költségvetési hiány finanszírozásának módja, a költségvetési többlet felhasználása

4. § (1) Az önkormányzati gazdálkodás során az év közben létrejött hiány finanszírozási módja – fő szabályként – hitelfelvétel a számlavezető pénzintézettől. Az önkormányzat működési célra csak likvid hitelt vehet fel. Likvid hitel a naptári éven belül lejáró futamidejű hitel.

(2) A Képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert a számlavezető bankkal a folyószámla hitelkeret megállapodásnak - a bankszámla-szerződésben rögzített 2016. évi kondíciókkal történő - aláírására, illetve amennyiben a likviditási helyzet indokolja a számlavezető banktól munkabér és más rövid lejáratú éven belüli hitel felvételére.

(3) Az e § (1)-(2) bekezdéseiben meghatározott hitelügyleteken kívül további hitelügyletekkel kapcsolatos hatáskörök kizárólagosan a Képviselő-testületet illetik meg.

(4) A hitelről való döntés során figyelemmel kell lenni Magyarország gazdasági stabilitásáról szóló 2011.évi CXCIV. törvényben meghatározottakra.

5. § (1) A gazdálkodás során az év közben létrejött bevételi többletet a Képviselő-testület államilag garantált értékpapír vásárlással, illetve pénzintézeti pénzlekötés útján hasznosíthatja

(2) Az (1) bekezdés szerinti hasznosítással kapcsolatos szerződések, illetve pénzügyi műveletek lebonyolítását 100 E Ft-ig a Képviselő-testület a polgármester hatáskörébe utalja. A polgármester a megtett intézkedéséről a soron következő képviselő-testületi ülésen tájékoztatást ad.

(3) A (2) bekezdésben meghatározott összeget meghaladó bevételi többlet felhasználásáról a képviselő-testület annak felmerülését követő testületi ülésén esetenként dönt.

(4) A költségvetési szerv az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 369/2011. (XII.31.) Kormányrendelet (továbbiakban: Ávr.) 35. § (1) és (10) bekezdése alapján - bevételei körében a jóváhagyott bevételi előirányzatain felüli, a többletfeladatokkal összefüggő többletbevételét - a Képviselő-testület egyidejű tájékoztatásával, a tényleges többletnek megfelelő összegű, saját hatáskörű egyidejű előirányzat-módosítás után – felmerülő többletfeladatai ellátására használhatja fel.

(5) A költségvetési szerv a személyi juttatások előirányzatából származó megtakarítást év közben, továbbá a pénzmaradvány, illetve előirányzat-maradvány jóváhagyását követően felhasználhatja azzal, hogy a személyi juttatások eredeti előirányzatának megállapításakor számításba vett létszám-előirányzat vagy a munkaidő-alap év közbeni csökkentéséből származó tartós megtakarítás jóváhagyás nélkül illetményemelésre is felhasználható.

Általános végrehajtási szabályok

6. § (1) A helyi önkormányzat bevételeivel és kiadásaival kapcsolatban a tervezési, gazdálkodási, ellenőrzési, finanszírozási, adatszolgáltatási és beszámolási feladatok ellátásáról - megállapodás alapján - a költségvetési szervként működő Közös Önkormányzati Hivatal gondoskodik.

(2) A képviselő-testület kizárólagos hatáskörébe tartozik a költségvetési rendelet módosítása.

(3) A helyi nemzetiségi önkormányzat bevételeivel és kiadásaival kapcsolatban a tervezési, gazdálkodási, ellenőrzési, finanszírozási, adatszolgáltatási és beszámolási feladatok ellátásáról a helyi nemzetiségi önkormányzat székhelye szerinti helyi önkormányzat önkormányzati hivatala gondoskodik. A helyi önkormányzat és az érintett helyi nemzetiségi önkormányzatok a feladatok ellátásának részletes szabályait a nemzetiségek jogairól szóló 2011. évi CLXXIX. törvény szerinti megállapodásban rendezik.

(4) A nemzetiségi önkormányzatok költségvetési határozataiban foglaltakra vonatkozóan a települési önkormányzat képviselő-testülete nem rendelkezik döntési jogosultsággal.

Az előirányzatok módosítása

7. § (1) Az Önkormányzat bevételeinek és kiadásainak módosításáról, a kiadási előirányzatok közötti átcsoportosításról a Képviselő-testület dönt. Az előirányzat megváltoztatás nem érintheti az Országgyűlés kizárólagos – költségvetési törvényben felsorolt –, illetve a Kormány előirányzat-módosítási hatáskörébe tartozó előirányzatokat.

(2) Ha év közben az Országgyűlés, a Kormány, illetve valamely költségvetési fejezet, vagy elkülönített állami pénzalap a helyi önkormányzat számára pótelőirányzatot biztosít, arról a polgármester a képviselő-testületet tájékoztatja. A képviselő-testület - az első negyedév kivételével - negyedévenként, de legkésőbb a költségvetési szerv számára a költségvetési beszámoló irányító szervhez történő megküldésének külön jogszabályban meghatározott határidejéig, december 31-i hatállyal dönt a költségvetési rendeletének ennek megfelelő módosításáról.

(3) Amennyiben az önkormányzat év közben a költségvetési rendelet készítésekor nem ismert többletbevételhez jut, vagy bevételei a tervezettől elmaradnak, arról a polgármester a képviselő-testületet tájékoztatja.

(4) A képviselő-testület által jóváhagyott kiemelt előirányzatokat valamennyi költségvetési szerv köteles betartani. Az előirányzat túllépés fegyelmi felelősséget von maga után.

(5) Az élet- és vagyonbiztonságot veszélyeztető elemi csapás, illetőleg következményeinek az elhárítása érdekében (továbbiakban: veszélyhelyzet) a polgármester a helyi önkormányzat költségvetése körében átmeneti – az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény (továbbiakban: Áht). rendelkezéseitől eltérő - intézkedést hozhat, amelyről a képviselő-testület legközelebbi ülésén be kell számolnia.

(6) Az (5) bekezdésben meghatározott jogkörben a polgármester az előirányzatok között 100 E Ft összegig átcsoportosítást hajthat végre, egyes kiadási előirányzatok teljesítését felfüggesztheti, a költségvetési rendeletben nem szereplő kiadásokat is teljesíthet.

A helyi önkormányzatnál és költségvetési szerveinél házi pénztárból készpénzes kifizetés szabályai

8. § (1) A helyi önkormányzatnál és költségvetési szerveinél elsősorban készpénzkímélő fizetési eszközöket kell alkalmazni, a pénzforgalmat mindenekelőtt bankszámlákon kel teljesíteni. Indokolt esetben ettől eltérően a házi pénztárból készpénzes kifizetések teljesíthetők az alábbi jogcímeken:

1. útiköltség megtérítése,

2. megbízási díj, hóközi kifizetés teljesítése,

3. elszámolás ellenében kiadott pénzösszeg átadása,

4. készlet és kis értékű tárgyi eszköz beszerzés megtérítése,

5. jogerős közigazgatási határozaton alapuló szociális ellátási fizetési kötelezettség, valamint társadalom és szociálpolitikai juttatások teljesítése,

6. kisösszegű szolgáltatás vásárlása,

7. hatósági szolgáltatási díjak (pl. tulajdoni lap igazgatási szolgáltatási díja, gépjármű műszaki vizsgáztatás díjai, stb.) lerovása.

(2) Az (1) bekezdés a) pontja szerinti készpénzes kifizetésre abban az esetben van lehetőség, ha annak elszámolása „Kiküldetési rendelvény” vagy „Belföldi kiküldetési utasítás és költségelszámolás” elnevezésű nyomtatványon történt.

(3) Az (1) bekezdés b) pontja szerinti kifizetés megbízási szerződés vagy a Magyar Államkincstár területi szerve által kiállított „Hóközi utalvány” alapján teljesítendő.

(4) Az (1) bekezdés c)-d) és f) pontja szerinti kifizetés elszámolásakor készpénzfizetést igazoló pénzügyi bizonylat csatolása kötelező.

(5) Az (1) bekezdés e) pontja szerinti kifizetést az ellátás jogosultjának írásbeli kérelme alapján lehet készpénzben teljesíteni, amennyiben igazolja, hogy pénzforgalmi bankszámlával nem rendelkezik.

(6) Az (1) bekezdés g) pontja szerinti kifizetés készpénzben történő teljesítésére abban az esetben van lehetőség, ha a díj átutalással nem teljesíthető és készpénzfizetést igazoló pénzügyi bizonylat csatolása megtörtént.

(7) Kis értékűnek minősül a készlet és tárgyi eszköz beszerzés, valamint a szolgáltatás vásárlása, amennyiben annak bruttó összege nem haladja meg a százezer forintot.

A támogatások odaítélésének, folyósításának és elszámolásának rendje

9. § (1) A Képviselő-testület a sport, kulturális, közművelődési és egyéb célú támogatások elbírálásával kapcsolatos hatáskörét nem ruházza át.

(2) A Képviselő-testület a támogatások odaítélésének feltételeit, folyósításának és elszámolásának rendjét külön rendeletben szabályozza.

(3) A Képviselő-testület 5 évente a november 15-ig megalkotandó éves belső ellenőrzési tervébe beépíti a helyi önkormányzat költségvetéséből céljelleggel juttatott támogatások felhasználása elszámolásának ellenőrzését.

A költségvetés végrehajtásának szabályai

10. § (1) Az önkormányzat gazdálkodásának biztonságáért a képviselő-testület, a gazdálkodás szabályszerűségéért a polgármester, a könyvvezetéssel kapcsolatos feladatok ellátásáért a jegyző a felelős.

(2) A költségvetési hiány csökkentése érdekében évközben folyamatosan figyelemmel kell kísérni a kiadások csökkentésének és a bevételek növelésének lehetőségeit.

(3) Amennyiben a költségvetési szerv harminc napon túli, lejárt esedékességű elismert tartozásállományának mértéke két egymást követő hónapban eléri az éves eredeti kiadási előirányzatának 10%-át vagy a százötven millió forintot, az irányító szerv a költségvetési szervhez önkormányzati biztost jelöl ki.

(4) Kiegészítő támogatás igényléséről a működőképességet veszélyeztető helyzet esetében a polgármester gondoskodik, külön képviselő-testületi döntés alapján.

(5) A finanszírozási bevételekkel és kiadásokkal kapcsolatos hatásköröket a Képviselő-testület gyakorolja.

Önkormányzati biztos kirendelése

11. § (1) Ha a helyi önkormányzati költségvetési szerv harminc napon túli, lejárt esedékességű elismert tartozásállományának mértéke két egymást követő hónapban eléri az éves eredeti kiadási előirányzatának 10%-át, vagy a százötven millió forintot, és e tartozását egy hónapon belül nem tudja harminc nap alá szorítani, akkor a képviselő-testület a költségvetési szervnél az Áht. 71. § (2)-(3) bekezdésében foglalt hatáskörrel rendelkező önkormányzati biztost jelöl ki.

(2) Az önkormányzati biztos kirendelését az (1) bekezdésben meghatározott mértékű elismert tartozásállomány elérése esetén a Képviselő-testületnél a polgármester kezdeményezi.

(3) Amennyiben az önkormányzatnál időközben adósságrendezési eljárást kezdeményeztek az általa fenntartott intézmények körében az önkormányzati biztos további tevékenységére az alábbi szabályok alkalmazandók:

- az önkormányzati biztos tevékenységéről a Képviselő-testületnek havonta köteles beszámolni.
- az önkormányzati biztos haladéktalanul köteles tájékoztatni a polgármestert, ha a költségvetési szervvel szemben adósságrendezési eljárást kezdeményeztek.
(4) Az önkormányzati költségvetési szervek ellenőrzése a belső kontrollrendszer keretében valósul meg, melynek létrehozásáért, működtetésért és továbbfejlesztéséért az önkormányzat esetében a jegyző, az intézmények esetében az intézményvezető felelős.

Létszám és bérgazdálkodás

12. § (1) A Képviselő-testület a köztisztviselőket megillető cafetéria-juttatás éves keret összegét a Teveli Közös Önkormányzati Hivatal cím Személyi juttatások kiemelt előirányzaton belül, a nem rendszeres személyi juttatás részeként azon belül egyéb költségtérítés (cafeteria) soron bruttó 200.000,- Ft-ban állapítja meg köztisztviselőnként. A megállapított összeg a munkáltató által megfizetendő személyi jövedelemadót is magába foglalja.

(2) A Képviselő-testület egységesen a Teveli Közös Önkormányzati Hivatal valamennyi középfokú és felsőfokú iskolai végzettségű köztisztviselője részére illetmény-kiegészítést állapít meg.

(3) Az illetmény-kiegészítés mértéke 2017. évben valamennyi középfokú végzettségű köztisztviselő esetében az alapilletmény 20%-a, felsőfokú iskolai végzettségű köztisztviselő esetében az alapilletmény 15%-a.

(4) Az illetmény-kiegészítés tárgyévre vonatkozó mértékét a Képviselő-testület tárgyév február 28-ig állapítja meg.

(5) A Képviselő-testület a személyi illetményre való jogosultságot tárgyév március 1. napjától következő év február 28. napjáig állapíthatja meg a köztisztviselők részére.

A költségvetés végrehajtásának ellenőrzése

13. § (1) Valamennyi költségvetési szerv köteles a gazdálkodás vitelét meghatározó jogi szabályozó eszközöket a mindenkor érvényes központi szabályozás figyelembevételével elkészíteni, illetve a szükséges módosításokat végrehajtani. A szabályozásbeli hiányosságokért a felelősség a mindenkori költségvetési szerv vezetőjét terheli.

(2) A költségvetési szervek ellenőrzése az Áht. 61. § (4) bekezdésében rögzített belső kontrollrendszer keretében valósul meg, melynek létrehozásáért, működtetéséért és továbbfejlesztéséért az önkormányzat és a hivatal esetében a jegyző, az intézmények esetében az intézményvezető felelős.

(3) Az önkormányzat a belső ellenőrzést a Völgységi Önkormányzatok Társulásával kötött megállapodás alapján biztosítja. A megfelelő működtetésről és a függetlenség biztosításáról a jegyző köteles gondoskodni.

Záró rendelkezések

14. § (1) Jelen rendelet a kihirdetést követő napon lép hatályba, de rendelkezéseit 2017. január 1. napjától kell alkalmazni.

(2) Az átmeneti időszakban beszedett bevételek és teljesített kiadások e rendeletbe beépítésre kerültek.

(3) A rendelet kihirdetéséről az SZMSZ-ben meghatározottak szerint a Teveli Közös Önkormányzati Hivatal Teveli Irodájának hirdetőtábláján történő kifüggesztése útján az aljegyző gondoskodik.

1. melléklet az 1/2017. (II.20.) ök. rendelet

Törvény szerinti illetmények, munkabérek

29 081 430

27 258 604

27 258 604

Béren kívüli juttatások

672 000

672 000

672 000

Közlekedési költségtérítés

150 000

140 416

140 416

Foglalkoztatottak egyéb személyi juttatásai

354 181

465 806

465 806

Foglalkoztatottak személyi juttatásai

30 257 611

28 536 826

28 536 826

Választott tisztségviselők juttatásai

5 827 167

5 780 538

5 780 538

Munkavégzésre irányuló egyéb jogviszonyban nem saját foglalkoztatottnak fizetett juttatások

1 340 000

1 481 000

1 481 000

Külső személyi juttatások

7 167 167

7 261 538

7 261 538

Személyi juttatások

37 424 778

35 798 364

35 798 364

Munkaadókat terhelő járulékok és szociális hozzájárulási adó

6 378 684

6 786 309

6 786 309

ebből: szociális hozzájárulási adó

0

0

6 456 069

ebből: egészségügyi hozzájárulás

0

0

138 228

ebből: táppénz hozzájárulás

0

0

43 944

ebből: munkáltatót terhelő személyi jövedelemadó

0

0

148 068

Szakmai anyagok beszerzése

3 856 857

118 963

118 963

Üzemeltetési anyagok beszerzése

3 850 000

3 094 223

3 086 423

Készletbeszerzés

7 706 857

3 213 186

3 205 386

Informatikai szolgáltatások igénybevétele

1 564 000

1 232 002

1 232 002

Egyéb kommunikációs szolgáltatások

287 528

619 140

619 140

Kommunikációs szolgáltatások

1 851 528

1 851 142

1 851 142

Közüzemi díjak

4 425 197

7 310 805

3 634 863

Vásárolt élelmezés

11 906 591

509 468

509 468

Bérleti és lízing díjak

100 000

203 750

194 750

Karbantartási, kisjavítási szolgáltatások

9 080 277

1 789 346

705 416

Egyéb szolgáltatások

11 249 834

13 198 556

12 813 658

ebből: biztosítási díjak

0

0

253 329

Szolgáltatási kiadások

36 761 899

23 011 925

17 858 155

Működési célú előzetesen felszámított általános forgalmi adó

5 307 828

5 946 432

3 744 155

Kamatkiadások

10 000

10 000

0

Egyéb dologi kiadások

1 900 000

3 434 730

3 274 144

Különféle befizetések és egyéb dologi kiadások

7 217 828

9 391 162

7 018 299

Dologi kiadások

53 538 112

37 467 415

29 932 982

Családi támogatások

0

644 000

644 000

ebből: az egyéb pénzbeli és természetbeni gyermekvédelmi támogatások

0

0

644 000

Egyéb nem intézményi ellátások

3 000 000

3 773 502

3 773 502

ebből: egyéb, az önkormányzat rendeletében megállapított juttatás

0

0

217 352

ebből: települési támogatás [Szoctv. 45. §],

0

0

2 657 150

ebből: önkormányzat által saját hatáskörben (nem szociális és gyermekvédelmi előírások alapján) adott más ellátás

0

0

899 000

Ellátottak pénzbeli juttatásai

3 000 000

4 417 502

4 417 502

A helyi önkormányzatok előző évi elszámolásából származó kiadások

30 630

569 551

569 551

Egyéb elvonások, befizetések (

0

21 612

21 612

Elvonások és befizetések

30 630

591 163

591 163

Egyéb működési célú támogatások államháztartáson belülre

61 633 915

80 775 359

77 113 997

ebből: központi költségvetési szervek

0

0

60 000

ebből: társulások és költségvetési szerveik (K506)

0

0

77 053 997

Egyéb működési célú támogatások államháztartáson kívülre

4 292 000

4 576 600

4 576 600

ebből: egyéb civil szervezetek

0

0

4 548 000

ebből: háztartások

0

0

28 600

Tartalékok

5 000 000

149 176

0

Egyéb működési célú kiadások

70 956 545

86 092 298

82 281 760

Immateriális javak beszerzése, létesítése

0

800 000

800 000

Informatikai eszközök beszerzése, létesítése

0

2 521 200

2 521 200

Egyéb tárgyi eszközök beszerzése, létesítése

8 771 227

4 207 025

4 207 025

Beruházási célú előzetesen felszámított általános forgalmi adó

2 368 231

2 368 231

2 032 621

Beruházások

11 139 458

9 896 456

9 560 846

Ingatlanok felújítása

39 085 884

44 339 195

44 339 195

Felújítási célú előzetesen felszámított általános forgalmi adó

10 553 189

11 971 582

11 971 582

Felújítások

49 639 073

56 310 777

56 310 777

Költségvetési kiadások

232 076 650

236 769 121

225 088 540

Államháztartáson belüli megelőlegezések visszafizetése

5 220 910

5 220 910

5 220 910

Központi, irányító szervi támogatások folyósítása

36 506 324

38 209 096

38 209 096

Belföldi finanszírozás kiadásai

41 727 234

43 430 006

43 430 006

Finanszírozási kiadások

41 727 234

43 430 006

43 430 006

ÖSSZES KÖLTSÉGVETÉSI kIADÁSOK

273 803 884

280 199 127

268 518 546

Megnevezés

Eredeti előirányzat

Módosított előirányzat

Teljesítés

Helyi önkormányzatok működésének általános támogatása

61 380 284

62 451 150

62 451 150

Települési önkormányzatok egyes köznevelési feladatainak támogatása

45 083 640

49 677 952

49 677 952

Települési önkormányzatok szociális, gyermekjóléti és gyermekétkeztetési feladatainak támogatása

37 215 747

35 584 216

35 584 216

Települési önkormányzatok kulturális feladatainak támogatása

1 606 260

1 606 260

1 606 260

Működési célú költségvetési támogatások és kiegészítő támogatások

520 524

2 139 510

2 139 510

Önkormányzatok működési támogatásai

145 806 455

151 459 088

151 459 088

Egyéb működési célú támogatások bevételei államháztartáson belülről

30 843 285

29 934 936

29 934 936

ebből: egyéb fejezeti kezelésű előirányzatok

0

0

644 000

ebből: társadalombiztosítás pénzügyi alapjai

0

0

16 838 200

ebből: elkülönített állami pénzalapok

0

0

12 452 736

Működési célú támogatások államháztartáson belülről

176 649 740

181 394 024

181 394 024

Felhalmozási célú önkormányzati támogatások

0

1 600 000

1 600 000

Felhalmozási célú támogatások államháztartáson belülről

0

1 600 000

1 600 000

Vagyoni tipusú adók

4 246 905

3 983 288

3 424 823

ebből: magánszemélyek kommunális adója (B34)

0

0

3 424 823

Gépjárműadók

8 543 384

9 268 495

7 375 520

ebből: belföldi gépjárművek adójának a helyi önkormányzatot megillető része

0

0

7 375 520

Egyéb áruhasználati és szolgáltatási adók

630 632

0

0

Termékek és szolgáltatások adói

9 174 016

9 268 495

7 375 520

Egyéb közhatalmi bevételek

1 564 028

1 588 190

1 026 443

ebből: igazgatási szolgáltatási díjak

0

0

275 000

ebből: egyéb települési adók

0

0

751 443

Közhatalmi bevételek

14 984 949

14 839 973

11 826 786

Szolgáltatások ellenértéke

5 880 165

5 880 165

3 266 813

Egyéb kapott (járó) kamatok és kamatjellegű bevételek

7 500

17 500

13 872

Kamatbevételek és más nyereségjellegű bevételek

7 500

17 500

13 872

Egyéb működési bevételek

0

2 000

4 027

Működési bevételek

5 887 665

5 899 665

3 284 712

Működési célú visszatérítendő támogatások, kölcsönök visszatérülése államháztartáson kívülről

89 952

89 952

0

Működési célú átvett pénzeszközök

89 952

89 952

0

Költségvetési bevételek

197 612 306

203 823 614

198 105 522

Likviditási célú hitelek, kölcsönök felvétele pénzügyi vállalkozástól

5 000 000

5 000 000

0

Hitel-, kölcsönfelvétel pénzügyi vállalkozástól

5 000 000

5 000 000

0

Előző év költségvetési maradványának igénybevétele

71 191 578

66 122 266

66 122 266

Maradvány igénybevétele

71 191 578

66 122 266

66 122 266

Államháztartáson belüli megelőlegezések

0

5 253 247

5 253 247

Belföldi finanszírozás bevételei

76 191 578

76 375 513

71 375 513

Finanszírozási bevételek

76 191 578

76 375 513

71 375 513

ÖSSZES KÖLTSÉGVETÉSI BEVÉTEL

273 803 884

280 199 127

269 481 035