Kurd Község Önkormányzata Képviselő testületének 7/2018 (X.9.) önkormányzati rendelete

A szociális tűzifa támogatás helyi szabályairól.

Hatályos: 2018. 10. 10- 2019. 09. 29


Kurd Község Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. Cikk (2)  bekezdésében eredeti jogalkotói hatáskörben, valamint Magyarország helyi önkormányzatokról szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdés 8. pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a szociális igazgatásról és a szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 2. § és 25. § (3) bekezdés b) pontjában, 26. §-ában, 32. § (3) bekezdésében és a 45. § (1) bekezdésében kapott felhatalmazása alapján, Magyarország 2018. évi központi költségvetéséről szóló 2017. évi C. törvény 3. melléklet, a helyi önkormányzatok kiegészítő támogatásai fejezet I. 9. A települési önkormányzatok szociális célú tüzelőanyag vásárlásához kapcsolódó támogatás jogcím alapján a következőket rendeli el.


1. §.


 A rendelet célja, hatálya


(1) Magyarország 2018. évi központi költségvetéséről szóló 2017. évi C. törvény 3. melléklet A helyi önkormányzatok kiegészítő támogatásai fejezet I. 9. A települési önkormányzatok szociális célú tüzelőanyag vásárlásához kapcsolódó támogatás jogcím alapján a központi költségvetés a helyi önkormányzatok szociális célú tűzifavásárláshoz kapcsolódó kiegészítő támogatást biztosított Kurd Község Önkormányzata  számára.


(2) E rendelet célja, hogy Kurd településen élők részére támogatást nyújtson szociális rászorultság alapján, meghatározza a természetben nyújtott szociális tűzifa juttatás jogosultsági feltételeit, az igénylés, megállapítás menetét.


(3) E rendelet hatálya kiterjed Kurd község közigazgatási területén lakóhellyel vagy tartózkodási hellyel rendelkező állampolgárokra, akik életvitelszerűen a településen élnek.

 2.§.


Az ellátás igénylésének eljárási szabályai


(1) A szociális ellátásra való jogosultat érintő jog, és kötelezettség megállapítására továbbá a hatósági ellenőrzésre (továbbiakban: szociális igazgatási eljárás) a az általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi CL. törvény (továbbiakban: ÁKR.) rendelkezéseit, illetve a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény (továbbiakban: Szt.) és a gyermekek védelméről és gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény (továbbiakban: Gyvt.) rendelkezéseit az e rendeletben meghatározott eltérésekkel kell alkalmazni.


(2) A szociális ellátás iránti kérelmet az e célra rendszeresített igénylőlapon kell benyújtani. A kérelmező köteles a kérelemben foglalt igazolásokat, mellékleteket, a kérelemhez csatolni. A kérelmet a rendelet 1. melléklete tartalmazza.


(3) A kérelmező a kérelemben írásbeli hozzájárulását adja ahhoz, hogy a helyi adóhatóság és a NAV Tolna Megyei Adó- és Vámigazgatósága a hivatalt a család jövedelmi viszonyairól informálja. A hivatal az adatokat köteles bizalmasan kezelni és azokat kizárólag a felhatalmazásnak megfelelő célra használni.


(4) A szociális ellátásra való jogosultság elbírálásához a havi rendszerességgel járó – nem vállalkozásból származó,      illetve őstermelői tevékenységből származó – jövedelem esetén a kérelem benyújtását megelőző hónap jövedelmét, nem havi rendszerességgel szerzett, illetve vállalkozásból származó jövedelem esetén a kérelem benyújtásának hónapját közvetlenül megelőző tizenkét hónap alatt szerzett jövedelem egyhavi átlagát kell figyelembe venni.


(5) A jövedelmi viszony igazolására szolgáló iratok különösen:

a.rendszeres pénzellátással rendelkező személyek esetében a pénzellátás folyósításának igazolószelvénye, a megállapító határozata,

b. jövedelemmel rendelkező személyek esetén

  •  foglalkoztatottaknál a munkáltató által kiállított hivatalos kereseti igazolás,
  • egyéni vállalkozók, gazdasági társaság tagjai esetében a tárgyévet megelőző év személyi jövedelemadójának mértékéről szóló adóhatósági igazolás, valamint a tárgyévre vonatkozó időszakról a tevékenységet végző nyilatkozat,

c.alkalmi munkát végzők esetében a tevékenységet végző által adott nyilatkozat.


(6) A támogatási igényeket 2019. február 15. napjáig lehet benyújtani.

(7) A szociális tűzifa iránti kérelmek elbírálását a Képviselőtestület a polgármesterre ruházza át.


3. §.


 A támogatás feltételei, mértéke


(1) Az önkormányzat vissza nem térítendő természetbeni támogatást, tűzifát biztosít annak a személynek, aki

    a.) aktív korúak ellátásában, vagy

    b.) időskorúak járadékában részesül, vagy

    c.) települési lakásfenntartási vagy fűtési támogatásra jogosult, vagy

    d.) halmozottan hátrányos helyzetű gyermeket nevelő család, vagy

    e.) rendszeres gyermekvédelmi támogatásban részesülő család, vagy

    f.) jövedelemmel és egyéb ellátással nem rendelkezik, vagy

    g.) kihűlés vagy fagyhalál veszélye áll fenn.

 

(2) Természetben nyújtott szociális tűzifa támogatására elsődlegesen az (1) bekezdésben felsorolt jogcímeken ellátásban részesülők támogathatóak, szociális rászorultságuk alapján a rendelkezésre álló keret erejéig.


(3)  Támogatható továbbá az a kurdi lakos,aki  65 éven felüli egyedül élő nyugdíjas, akinek jövedelme a mindenkori öregségi nyugdíj legkisebb összegének 350 %-át (99.750,- Ft) nem haladja meg.


(4) A tűzifa támogatás ugyanazon lakott ingatlanra háztartásonként egy jogosultnak állapítható meg, egy fűtési idényben csak egy alkalommal (kivéve kihűlés vagy fagyhalál veszélyének fennállását) kizárólag természetbeni ellátás formájában legfeljebb 3 m3 mennyiségben függetlenül a lakásban élő személyek számától.


(5) Kihűlés vagy fagyhalál veszélyének észlelése esetén a Kapos-menti „Segítő kéz” Alapszolgáltató Intézmény családgondozójának javaslata alapján tűzifa juttatás iránti eljárás hivatalból is indítható.


(6) Az Önkormányzat vállalja, hogy a szociális célú tűzifában részesülőtől sem a tűzifáért, sem a szállításért ellenszolgáltatást nem kér.


4. §.


 (1) Nem jogosult szociális célú tűzifa támogatásra – függetlenül a 3. § -ban meghatározott feltétel teljesülésétől – az a személy, család:

  1. Aki erdőgazdálkodó, erdőtulajdonos és az elmúlt 2 évben engedéllyel fakitermelést végzett.
  2. Azon ingatlan vonatkozásában, mely tűzifával egyáltalán nem fűthető.

(2) Az üresen álló, nem lakott ingatlanra, amelyben életvitelszerűen senki sem él, a támogatás nem kérhető.


5.§.


(1) Az önkormányzat a támogatást 2019. március 31. napjáig használhatja fel.


(2) Az önkormányzat a támogatási összeggel 2019. április 16. napjáig köteles elszámolni a Magyar Államkincstár felé. A támogatási összeg elszámolásához szükséges:

    a.) az önkormányzat nevére kiállított számla, mely tartalmazza a vásárolt tűzifa m3-ének mennyiségét, a tűzifa fajtáját és a fizetendő összeget, valamint szállítójegy

   b.) a jogosultak részére a megállapító határozat hitelesített másolata,

   c.) a jogosultak által átvett mennyiségre vonatkozóan az átvételi elismervény hitelesített másolata, valamint

   d.) a magállapító határozat, és az átvételi elismervény alapján összesített polgármester által aláírt táblázata.


8. §.


Záró rendelkezések



(1) Ezen rendelet a kihirdetést követő napon lép hatályba, ezzel egyidejűleg a 7/2017. ( XI.15.) önkormányzat rendelet hatályát veszti.

(2) Ezen rendelet melléklete: 1. melléklet: Kérelem szociális tűzifa igényléséhez



Müller János                                          Horváthné Tóth Valéria                     polgármester                                                          jegyző



Záradék:



A rendelet kihirdetése megtörtént:

Kurd, 2018.október 9.


.



                                       Horváthné Tóth Valéria

                                                       jegyző













  1. melléklet

a 7/2018.(X.09.)önkormányzati rendelethez


Kérelem

szociális célú tűzifa igényléséhez


Kérelmező neve: ....................................................................................................................

Születési neve: .......................................................................................................................

Szül. hely és idő:.....................................................................................................................

Anyja születési neve:..............................................................................................................

Lakóhely:................................................................................................................................

Tartózkodási helye: ...............................................................................................................

    Társadalombiztosítási Azonosító Jel: c c c c c c c c c


A kérelem indoklása:


..................................................................................................................................................................................

...................................................................................................................................................................................

..................................................................................................................................................................................

..................................................................................................................................................................................

A kérelmezővel egy háztartásban élő, ott lakcímmel rendelkezők adatai:



Név:

Születési hely és idő:

Anyja neve:

TAJ szám:

1





2





3





4





5





6





7





8






Tudomásul veszem, hogy a kérelemben közölt jövedelmi, és vagyoni adatok valódiságát a szociális igazgatásról és a szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 10. §. (3) bekezdése alapján a szociális hatáskört gyakorló szerv - az állami adóhatóság illetékes igazgatósága útján - ellenőrizheti.

Hozzájárulok a kérelemben szereplő adatok szociális igazgatási eljárás során történő felhasználásához.


Kelt, .................................................... .

                                                                                                                                         

                                                                                               kérelmező aláírás

                                      JÖVEDELEMNYILATKOZAT




A

B

C

A jövedelem típusa

Kérelmező

A kérelmezővel közös háztartásban élő további személyek

1

2

3

4

5

6

7

1.

Munkaviszonyból és más foglalkoztatási jogviszonyból származó










2.

Társas és egyéni vállalkozásból, őstermelői, illetve szellemi és más önálló tevékenységből származó









3.

Táppénz, gyermekgondozási támogatások









4.

Nyugellátás és egyéb nyugdíjszerű rendszeres szociális ellátások









5.

Önkormányzat, járási hivatal és munkaügyi szervek által folyósított ellátások









6.

Egyéb jövedelem









7.

Összes nettó jövedelem











Egy főre jutó havi nettó jövedelem a háztartásban: ..............................................  Ft/hó


Büntetőjogi felelősségem tudatában kijelentem, hogy a jövedelem és vagyonnyilatkozatban közölt adatok a valóságnak megfelelnek.

Tudomásul veszem, hogy a jövedelem és vagyonnyilatkozatban közölt adatok valódiságáért a szociális igazgatásról és szociális ellátásról szóló 1999. évi III. törvény 10. § (2) bekezdése alapján az Önkormányzat az NAV útján ellenőrizheti.



Kelt: .......................................................................



                                                                                                        ...........................................                                                                                                                       az ellátást igénylő aláírása


A kérelemhez csatolni kell:

– A háztartásban élők jövedelméről szóló igazolásokat, a kérelem benyújtását megelőző hónapra vonatkozóan




Vagyonnyilatkozat

I. A kérelmező


Neve: ............................................................................................................................................

 

 

II. A kérelmező és a vele közös háztartásban élők vagyona

A. Ingatlanok

1. Lakástulajdon és lakótelek-tulajdon (vagy állandó, illetve tartós használat): címe: ....................….város/község .............................................. út/utca.................... hsz. alapterülete: ........... m2, tulajdoni hányad: ...........................

a szerzés ideje: ................ év

Becsült forgalmi érték:* .......................................... Ft

Haszonélvezeti joggal terhelt: igen nem (a megfelelő aláhúzandó)

2. Üdülőtulajdon és üdülőtelek-tulajdon (vagy állandó, illetve tartós használat): címe: ....................... város/község .................................. út/utca .................... hsz. alapterülete: ........... m2, tulajdoni hányad: ...................., a szerzés ideje: ................ év

Becsült forgalmi érték:* .......................................... Ft

3. Egyéb, nem lakás céljára szolgáló épület-(épületrész-)tulajdon (vagy állandó használat): megnevezése (zártkerti építmény, műhely, üzlet, műterem, rendelő, garázs stb.): ............................ címe: ...................................... város/község........................... út/utca .................... hsz. alapterülete: ........... m2, tulajdoni hányad: ................., a szerzés ideje: ................ év

Becsült forgalmi érték:* .......................................... Ft

4. Termőföldtulajdon (vagy állandó használat): megnevezése: .......................... címe: ........................................ város/község .............................. út/utca .................... hsz. alapterülete: ........... m2, tulajdoni hányad: ...................., a szerzés ideje: ................ év

Becsült forgalmi érték:* .......................................... Ft

II. Egyéb vagyontárgyak

Gépjármű: '

a) személygépkocsi: ......................................... típus ........................ rendszám ……………….gyártási év

a szerzés ideje: .............................................................

Becsült forgalmi érték:** .......................................... Ft

b) tehergépjármű, autóbusz: .............................. típus ....................... rendszám ……………….gyártási év

a szerzés ideje: .............................................................

Becsült forgalmi érték:** .......................................... Ft

Kijelentem, hogy a fenti adatok a valóságnak megfelelnek. Hozzájárulok a nyilatkozatban szereplő adatoknak a szociális igazgatási eljárásban történő felhasználásához, kezeléséhez.

Kelt: 201…. év .............................. hó ............ nap

................................................

aláírás

Ha a kérelmező vagy családtagja bármely vagyontárgyból egynél többel rendelkezik, akkor a vagyonnyilatkozat megfelelő pontját a vagyontárgyak számával egyezően kell kitölteni. Amennyiben a vagyonnyilatkozatban feltüntetett vagyon nem a Magyar Köztársaság területén van, a forgalmi értéket a vagyon helye szerinti állam hivatalos pénznemében is fel kell tüntetni.

 



NYILATKOZAT


Alulírott ……………………………………………………………………….név


figyelemmel a közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól szóló 2004.évi CXL törvény 73/A.§ (2) bek. a) pontjában foglaltakra, a kérelmemnek helyt adó határozat esetén a fellebbezési jogomról a mai napon lemondok.


Kelt, 201 … év ………….. hó …… nap


………………………………….

                                                                                                          aláírás





NYILATKOZAT



Alulírott ……………………………………………………………………….név


büntetőjogi felelősségem tudatában nyilatkozom, hogy semmilyen

jövedelemmel nem rendelkezem.


Ezt a nyilatkozatot az Önkormányzatnál szociális ellátás igénybevételéhez tettem.


Kelt,  201 … év ………….. hó …… nap



                                                                                   ………………………………….

                                                                                                          aláírás