Bátaapáti Község Önkormányzat Képviselő-testületének 12/2013.(IX.27.) önkormányzati rendelete
Bátaapáti Község Önkormányzatának SZERVEZETI ÉS MŰKÖDÉSI SZABÁLYZATÁRÓL
Hatályos: 2020. 02. 18- 2020. 10. 28Bátaapáti Község Önkormányzat Képviselő-testületének 12/2013.(IX.27.) önkormányzati rendelete
Bátaapáti Község Önkormányzatának SZERVEZETI ÉS MŰKÖDÉSI SZABÁLYZATÁRÓL
2020-02-18-tól 2020-10-28-ig
Bátaapáti Község
Önkormányzata Képviselő-testületének
12/2013. (IX.27.) Önkormányzati rendelete
Bátaapáti Község Önkormányzatának
SZERVEZETI ÉS MŰKÖDÉSI SZABÁLYZATÁRÓL
- Egységes
szerkezetben -
Bátaapáti Község Önkormányzatának Képviselő-testülete a
Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 143. §
(4) bekezdés a) pontjában kapott felhatalmazás alapján az Alaptörvény 32. cikk
(1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a
következőket rendeli el:
I.
Fejezet
Az Önkormányzat
1. § (1) Az
önkormányzat elnevezése: Bátaapáti Község
Önkormányzata (a továbbiakban: Önkormányzat).
(2) Az Önkormányzat székhelye: 7164. Bátaapáti, Petőfi
utca 4.
2. § Az
Önkormányzat önállóan, szabadon és demokratikusan, széleskörű nyilvánosság
mellett intézi a község közügyeit. Gondoskodik a közszolgáltatásokról.
Gyakorolja a helyi önkormányzati közhatalmat.
3. § (1) Az
Önkormányzat jelképei
a) a község címere,
b) a község zászlaja
(2) Az (1)
bekezdésben meghatározott jelképek leírását és használati módját külön rendelet
szabályozza.
4. § Az
Önkormányzat tisztségviselője: a polgármester és az alpolgármester.
5.§ (1)Vagyonnyilatkozat-tételi
kötelezettség terheli az 1. függelékben
meghatározott személyt.
(2) Az önkormányzat kötelező és önként vállalt
feladatait az 4. számú melléklet
tartalmazza.
II. Fejezet
A Képviselő-testület
1. A Képviselő-testület megalakulása
6. § Bátaapáti Község
Önkormányzatának Képviselő-testülete (a továbbiakban: Képviselő-testület) a
polgármesterrel együtt 5 főből áll. A Képviselő-testület tagjainak (a továbbiakban:
képviselő) névsorát a 2. függelék
tartalmazza.
7.§ (1) Az újonnan
megválasztott képviselő-testület az alakuló ülését a választás eredményének
jogerőssé válását követő tizenöt napon belül tartja meg. Az alakuló ülést a
polgármester hívja össze. [1]
(2) Az alakuló ülés meghívóját és a javasolt
napirendi pontokat a polgármester állítja össze. A meghívó, ha az lehetséges,
az ülés előtt 5 nappal kiküldendő. Alakuló ülésre nem szükséges írásbeli
előterjesztést készíteni.
(3) Az alakuló ülést a polgármester
vezeti.
(4) A Képviselő-testület alakuló
ülését a polgármester nyitja meg. Ezt követően a HVB elnöke tájékoztatást ad a
választások lefolyásáról és hivatalos eredményéről.
(5) A tájékoztatást követően a
HVB elnöke a megválasztott polgármesternek átadja a megbízólevelét, majd a
polgármester a Képviselő-testület előtt esküt vagy fogadalmat (a továbbiakban:
eskü) tesz, melyről okmányt ír alá.
(6) Az eskütételt követően a polgármester
a HVB elnökkel együtt átadja a képviselőknek a megbízólevelüket. A megbízólevelek
átvételét követően a képviselők a polgármester előtt esküt tesznek, melyről
okmányt írnak alá.
(7) Az alakuló ülésen a Képviselő-testület
dönt a polgármester tiszteletdíjáról és esetleges költségtérítéséről. Sor
kerülhet alpolgármester-választásra is, mely esetben a polgármester javaslata
alapján az alpolgármesteri tiszteletdíjról és költségtérítésről is dönteni
szükséges.
(8) Az alpolgármester személyére
a polgármester tesz javaslatot, melyhez módosító indítvány nem fűzhető. Az
alpolgármesterhez kérdés intézhető, de személyére vonatkozóan vita nem
kezdeményezhető.
(9) Az alakuló ülésen más
napirendi pont tárgyalására ezt követően kerülhet sor.
(10) Az alakuló ülésre a rendes
ülésre vonatkozó szabályok az e §-ban foglalt eltéréssel alkalmazandók.
2. A Képviselő-testület üléseinek rendje
8. § (1) A Képviselő-testület
alakuló, rendes, rendkívüli ülést és ünnepi Képviselő-testületi ülést tart.
(2) Az ülést folytatólagosan is lehet tartani, ha több napra
lett összehívva, vagy ha az ülés az elfogadott napirend valamennyi pontjának
megtárgyalása előtt el lett napolva.
(3) Az alakuló ülésre a 7. §-ban foglalt rendelkezések az
irányadók.
9. § (1) A Képviselő-testület
rendes ülést - augusztus hónap kivételével, amikor nem ülésezik-, elsődlegesen
minden hónap harmadik kedd napján tart 16 órai kezdettel, de kivételesen a
polgármester más napra és más időpontra is összehívhatja az ülést.
(2) A polgármester rendkívüli ülést hív össze, ha azt
a) szükségesnek tartja, vagy
b) jogszabály kötelezővé teszi.
(3) A (2) bekezdésben foglaltakon kívül bármely képviselő
is kérheti rendkívüli ülés tartását az e §-ban foglaltak szerint, mely esetben
a polgármester dönt az indítványban foglaltak teljesítéséről.
(4) A (2) bekezdés b) pontjában foglalt ülés esetén, az
ülés tartását indítványozó az indítványt a polgármesterhez írásban eljuttatja.
Ebben az esetben a polgármester a rendkívüli ülést az indítvány kézhezvételétől
számított 15 napon belülre összehívja. Az indítvány tartalmazza a kezdeményezés
indokát, az ülés javasolt időpontját és a napirendjére vonatkozó javaslatot.
(5) A Képviselő-testület rendkívüli ülésének tervezett
időpontja úgy határozandó meg a kérelemben, hogy az lehetőség szerint szerdai
napra essen 18 órai kezdettel. A javasolt időpont a polgármestert nem köti.
(6) A rendkívüli ülés napirendjére vonatkozó javaslat
interpellációt és kérdést nem tartalmazhat. A rendkívüli ülés napirendjére
vonatkozó javaslatban szereplő napirendi ponton kívül a polgármester más
napirendi pontra is javaslatot tehet.
(7) A rendkívüli ülés
napirendjére kerülő előterjesztés tárgyalásának - kivéve ha törvény nem zárja
ki - nem feltétele a jelen rendeletben előírt, előzetes bizottsági beszerzése.
3. A Képviselő-testület programja és munkaterve
10. § (1) A Képviselő-testület megbízatásának időtartamára
gazdasági programot (a továbbiakban: program) fogad el. A programot a
polgármester állítja össze, és terjeszti a Képviselő-testület elé az alakuló
üléstől számított hat hónapon belül.
(2) Az előkészítő munka folyamatának megszervezése a
Hivatal feladata
11. § (1) A Képviselő-testület
az előre látható feladatok jobb előkészítése érdekében munkatervet fogad el.
(2) A munkaterv tartalmazza
a) a Képviselő-testületi ülések tervezett időpontját,
amely azonban nem köti a polgármestert az összehívásnál,
b) az egyes ülésen megtárgyalásra tervezett,
jelentősebb súlyú rendelettervezet, hosszabb távú stratégia, koncepció vagy
programterv elfogadására vonatkozó javaslat és beszámoló felsorolását,
c) a napirendi pont előterjesztőjét - aki felelős az
előterjesztés elkészítéséért -,
d) az előterjesztés elkészítésében résztvevő,
valamint az előterjesztést véleményező személy vagy szervezet megnevezését és
e) az előterjesztések leadásának határidejét.
(3) A munkaterv összeállításához a polgármester javaslatot
kérhet
a) a Képviselő-testület állandó bizottságtól az
elnökön keresztül,
b a jegyzőtől, az aljegyzőtől,
c) az Önkormányzat intézménye vezetőjétől,
d) települési nemzetiségi önkormányzat képviselő-testületétől
az elnökön keresztül,
(4) A munkaterv iránymutatás, így annak végrehajtása nem
kötelező, módosítása nem szükséges, ha a munkatervhez képest időpont vagy
napirend tekintetében bármilyen változás történik, így különösen
a) ha
eltérő időpontban kerül valamely napirendi pont megtárgyalásra,
b) ha
a tervezett napirendi pont megtárgyalása elmarad, vagy
c) ha
új napirend kerül felvételre.
4. A Képviselő-testületi előterjesztések
12. § (1)
Előterjesztésnek minősül
a) a rendelet megalkotására vonatkozó javaslat,
b) a döntéshozatalra vonatkozó, az a), c) és d) pont
alá nem tartozó javaslat,
c) a beszámoló és
d) a tájékoztató.
(2) Az (1) bekezdés a) és b) pontja szerinti előterjesztés
a polgármester, alpolgármester, Képviselő-testület illetékes bizottsága,
képviselő, továbbá a jegyző és az aljegyző előterjesztésében kerülhet a Képviselő-testület
elé.
(3) Az (1) bekezdés c) és d) pontja szerinti előterjesztés
a (2) bekezdésben feljogosítottakon kívül a beszámolóra vagy tájékoztatóra
jogszabályban vagy Képviselő-testületi döntésben kötelezett személynek vagy szerv
vezetőjének az előterjesztésében is a Képviselő-testület elé kerülhet.
13. § (1) Az
előterjesztés elsődlegesen írásban kerül a Képviselő-testület elé. Kivételesen
a Képviselő-testület elé a polgármester vagy a polgármester által felkért 12. §
(3) bekezdése szerinti szerv vagy személy szóbeli előterjesztést is terjeszthet
a rendelettervezet kivételével.
(2) Az előterjesztés főbb formai és tartalmi elemei a
következők:
a) az előterjesztés címe és zárt ülésen való
tárgyalásra vagy annak lehetőségére történő utalás,
b) az ülésre történő meghívásra javasolt személyt,
szerv képviselőjét,
c) a megszólítás,
d) az elemző rész,
e) a döntési javaslat,
f) az előterjesztés készítésének helyének és idejének
megjelölése, valamint az előterjesztő megnevezése és aláírása; de a polgármester engedélyével
kivételesen a „saját kezűleg” (s.k.) megjelölés is alkalmazható,
g) az előterjesztést törvényességi szempontból
megvizsgáló személy megnevezése és aláírása, esetleges véleménye,
(3) A (2) bekezdés a)-b) és g) pontjában foglaltakat az
előterjesztés előlapja tartalmazza. Az előterjesztés - tartalmi és formai
követelményeknek megfelelő - mintáját a 3.
függelék tartalmazza. Indokolt esetben a formai követelményektől a polgármester
engedélyével ellehet térni.
(4) Ha az előterjesztést bizottság véleményezi, a Képviselő-testületi
ülésen a bizottság elnöke ismerteti a bizottság véleményét.
(5) Az
előterjesztést az alakuló ülés kivételével a Képviselő-testület ülése előtt, ha
az lehetséges, legalább 8 nappal - a munkatervben nem szereplő, havi
gyakoriságnál rövidebb időn belülre összehívott Képviselő-testületi ülés
esetén, ha az lehetséges, legalább 5 nappal - korábban leadja az előterjesztő a
Hivatal testületi ülés szervezéséért felelős személynek.
(6) Bármely képviselő kezdeményezheti a polgármesternél
benyújtva az általa elkészített írásos előterjesztés napirendre vételét.
5. Beszámoló és tájékoztató
14. § (1) Beszámoló
a) a Képviselő-testület
valamely határozatának végrehajtásáról,
b) az
interpelláció kivizsgálásáról vagy
c) az
önkormányzati feladatot ellátó szervezet, tevékenységéről
készíthető.
(2) A beszámolóra, az
előterjesztésekre vonatkozó előírások az e §-ban foglalt eltéréssel
alkalmazandók.
(3) A polgármester a
képviselő-testületi ülésen beszámol a lejárt határidejű határozatok
végrehajtásáról.
(4) A beszámoló elfogadásáról a Képviselő-testület
határozatot hoz, melynél a felelős és a határidő nincsen megjelölve.
15. § (1) Tájékoztató
a) a
polgármester, és a bizottság a Képviselő-testület által átruházott hatáskörben
hozott határozatáról,
b) valamely
önkormányzati program vagy feladat megvalósításáról, folyamatának állapotáról,
c) valamely a község
életével kapcsolatos jelenségnek vagy nem önkormányzati szerv tevékenységének a
megismeréséről vagy
d) törvényben
meghatározott esetben
készíthető.
(2) A tájékoztatóra, az
előterjesztésekre vonatkozó előírások az e §-ban foglalt eltéréssel alkalmazandók.
(3) A tájékoztatót
előterjesztőhöz kérdés intézhető, de azon vita nem nyitható. A tájékoztató
elfogadásáról a Képviselő-testület vita nélkül hoz határozatot, melynél a felelős
és a határidő nincsen megjelölve.
6. Az ülés összehívása
16. § (1) A Képviselő-testület
ülésének meghívóját a polgármester állítja össze és írja alá.
(2) A meghívó tartalmazza
a) az ülés helyét és időpontját, amelyre elsődlegesen
a munkaterv irányadó, de az a polgármestert nem köti,
b) a javasolt napirend sorrendjét,
c) a napirendi pont előterjesztőjének megnevezését,
d) azt a tényt, hogy az anyag később kerül
megküldésre, feltéve, hogy a meghívóval együtt, a megküldésre nincsen
lehetőség, és
e) a napirendi pont zárt ülés keretében való
megtárgyalására vagy annak lehetőségére való utalást.
(3) A munkatervben nem szereplő, havi gyakoriságnál rövidebb
időn belül összehívott Képviselő-testületi ülés esetében a meghívó kiküldési határideje,
ha az lehetséges, legalább 5 nap, amelyhez lehetőség szerint csatolandó hozzá
valamennyi tárgyalandó előterjesztés is.
(4) Rendkívül sürgős esetben a meghívó a (4) bekezdésben
foglaltnál rövidebb időn belül is kiküldhető. Kivételesen a meghívó kiküldése
elektronikus levél vagy más rövid úton is történhet.
(5) Egyes napirendi ponthoz külön meghívottnak a
meghívóhoz csak az őt érintő előterjesztés csatolandó elektronikusan vagy papír
alapon, ha azt igényli.
17. § (1) A Képviselő-testület
ülésére tanácskozási joggal kap meghívást
a) a jegyző, az aljegyző,
b) a Hivatal köztisztviselője a feladatkörét érintő
előterjesztések esetében,
c) a települési nemzetiségi önkormányzatok elnökei
d), a civil szervezet képviselője - a (3) bekezdés
szerint - a tevékenységét érintő napirendi pont tárgyalásához, valamint
e) a polgármester és a napirend előterjesztője által
javasolt személy és szerv képviselője.
(2) A meghívott akadályoztatása esetén az őt helyettesítő
megbízottat is megilleti a tanácskozási jog. A helyettesítés tényéről a
helyettesítő megbízott az ülés megkezdése előtt a polgármestert tájékoztatja,
és bemutatja a helyettesítésre irányuló, teljes bizonyító erejű írásbeli
felhatalmazást.
(3) A tanácskozási jog gyakorlásának megengedhetősége
tekintetében a polgármester dönt.
7. Az ülések nyilvánossága és a zárt ülés
18. § (1) A Képviselő-testület
ülésének időpontjáról, helyéről és tervezett napirendjéről a lakosság helyi
hírközlő szerv útján, valamint az Önkormányzat honlapján való közzététellel
tájékozódhat.
(2) A Képviselő-testület ülésének helye elsődlegesen a Községháza
Tanácsterme.
(3)A Képviselő-testület ülésére tanácskozási joggal
meghívott helyét a polgármester jelöli ki.
(4) A nyilvános ülésen megjelent érdeklődő a
tanácskozóteremben külön megjelölt helyen foglalhat helyet.
19. § (1) Ha a
zárt ülés elrendelése a Képviselő-testület döntésétől függ, akkor e kérdésben a
Képviselő-testület a napirend elfogadása során, a végszavazás előtt minősített
többséggel dönt.
(2) A zárt ülésen való tárgyalást az előterjesztő
kezdeményezi, de arra az illetékes bizottság, a polgármester vagy bármely
képviselő is javaslatot tehet.
(3) A zárt ülésen tárgyalt napirendi ponthoz tartozó
előterjesztés és a tárgyalás során elhangzottak, az elfogadott döntés és a zárt
ülés kapcsán keletkezett adatok - a közérdekű adatok és a közérdekből nyilvános
adatok kivételével - titkosak.
8. Az ülés vezetése és az ülés rendjének biztosítása
20. § (1) A Képviselő-testület ülését a polgármester, a tisztség
betöltetlensége vagy akadályoztatása esetén a Képviselő-testület tagjai közül
választott alpolgármester vezeti.
(2) A polgármesteri és a Képviselő-testület
tagjai közül választott alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége vagy
tartós akadályoztatása esetén a Képviselő-testület ülését a korelnök hívja
össze, és vezeti.
21. § (1) A
polgármester az ülés kezdetén megállapítja, majd folyamatosan figyelemmel
kíséri a határozatképességet.
(2) A polgármester az ülés elején ismerteti az előzetes
bejelentés alapján hiányzó, továbbá a késést jelző képviselők névsorát.
(3)
Határozatképtelenség esetén a polgármester az ülés folytatását elnapolja, vagy
az ülést bezárja.
22. § (1) A
polgármester az ülés vezetése során jogosult
a) határozatképtelenség miatt az ülés elnapolására
vagy bezárására, vagy
b) tárgyalási szünet elrendelésére.
(2) A polgármester az ülés vezetése során jogosult
a) az ülés félbeszakítására és az elnapolását vagy
bezárását kezdeményezni,
b) a napirendi pontok összevont tárgyalásának
kezdeményezésére és
c) a vita lezárásának kezdeményezésére,
melyről a Képviselő-testület vita nélkül határoz.
(3) Ha a
polgármester határozatképtelenség miatt vagy a Képviselő-testület (2) bekezdés
szerinti döntése alapján az ülést bezárja, az emiatt elmaradt napirendek a
következő ülés első napirendi pontjait képezik. Sürgős esetben az elmaradt
napirendek megtárgyalására a polgármester rendkívüli ülést hívhat össze.
(4) Ha a polgármester határozatképtelenség miatt vagy a Képviselő-testület
(2) bekezdés szerinti döntése alapján az ülést elnapolja, kihirdeti, hogy a Képviselő-testület
az ülését mikor és hol folytatja, melynek időpontja nem lehet későbbi, mint az
elnapolástól számított 8. nap. Elnapolt ülésen a napirend nem kerül ismételt
elfogadásra, a megkezdett ülés napirendje folytatólagos.
(5) Kivételesen - minősített többséggel - az elnapolt ülés
napirendjére új napirendi pont is felvehető.
23. § A
polgármester gondoskodik az ülés során a rend fenntartásáról. Ennek biztosítása
érdekében jogosult
a) figyelmeztetni az előadót, ha az írásos
előterjesztést ismétli, vagy a tárgytól eltér, a figyelmeztetés
eredménytelensége esetén a szót megvonni,
b) figyelmeztetni a hozzászólót, ha eltér a tárgyalt
témától, nem a bejelentkezésnek megfelelő hozzászólást tesz, a figyelmeztetés
eredménytelensége esetén a szót megvonni,
c) figyelmeztetni a hozzászólót, ha a hozzászólásával
más személyét sértő megfogalmazást használ, a figyelmeztetés eredménytelensége
esetén a szót megvonni,
d) rendre utasítani azt, aki a Képviselő-testülethez
méltatlan magatartást tanúsít,
e) ismételt rendzavarás esetén a rendbontót - kivéve
az önkormányzati képviselőt - a terem elhagyására utasítani vagy a teremből
kivezettetni, továbbá
f) valamennyi olyan intézkedést megtenni, amit a rend
fenntartása érdekében szükségesnek tart.
9. Az ülések napirendje
24. § (1) Az
ülés napirendjére a polgármester tesz javaslatot. Az ülés napirendje lehetőség
szerint rendelettervezet, döntést igénylő ügy, beszámoló és tájékoztató sorrend
szerint épül fel.
(2) Ha 12. § (2) bekezdésében feljogosítottakon kívüli,
beszámolóra vagy tájékoztatóra köteles, külső szerv vezetőjének az ülésen való
jelenléte valószínűsíthető, a beszámolója vagy tájékoztatója megelőzheti a
többi napirendi pontot.
(3) Az interpellációra és a kérdésre a napirend végén
kerül sor.
(4) A zárt napirendi pont megtárgyalására elsődlegesen a
nyílt napirend megtárgyalása után kerülhet sor.
(5) A polgármester a napirendi ponti javaslatát annak
elfogadása előtt az ülésen szabadon módosíthatja.
(6) A polgármester által az ülésen javasolt nyílt
napirendi pont elsődlegesen közvetlenül a zárt napirendi pont előtt kerül
megtárgyalásra. Az ülésen felvett zárt napirendi pont lehetőség szerint a zárt
napirendi pontok között folytatólagosan kerül megtárgyalásra.
(7) A polgármester javaslatára a napirend elfogadását követően
az ülésen új napirendi pont felvehető, a felvett napirendi pont levehető, a
felvett napirendi pont későbbi ülésre halasztható vagy a felvett napirendi pont
sorrendje módosítható, mely esetén a Képviselő-testület az új napirend
felvételéről, a felvett napirendi pont levételéről, a felvett napirendi pont
későbbi ülésre halasztásáról vagy a
napirend sorrendjének módosításáról minősített többséggel szavaz. Későbbi
ülésre való halasztásról már megkezdett napirend tárgyalásakor is dönthet a Képviselő-testület,
mely során - ha mód van rá - az ülés időpontját meghatározza.
(8) A polgármester az e §-ban foglaltaktól indokolt
esetben eltérhet.
10. Sürgősség
25. § (1) A 12.
§ (2) bekezdésében felsorolt személy vagy szerv indokolással ellátva
javasolhatja a Képviselő-testületnek valamely előterjesztés sürgősségi
tárgyalását.
(2) A sürgősségi javaslatot az előterjesztéssel együtt a Képviselő-testület
ülésének napján 9 óráig nyújtja be a polgármesterhez.
(3) A sürgősség kérdésében a Képviselő-testület a napirend
elfogadása során, minősített többséggel dönt.
(4) A sürgősség elfogadása esetén az előterjesztést a Képviselő-testület
első napirendi pontként tárgyalja.
(5) Ha a Képviselő-testület nem fogadja el a sürgősséget,
úgy a napirendek meghatározásakor dönti el, hogy az ügyet hányadik napirendi
pontként tárgyalja.
(6) A Képviselő-testület először a sürgősség, majd a zárt
ülés kérdésében, azt követően a napirendi javaslathoz fűzött képviselői
módosító indítványról, majd a napirendről az elfogadott módosítással együtt
vita nélkül határoz.
11. Képviselői indítvány
26. § Valamely
kérdés napirendre tűzését képviselő is kezdeményezheti rövid indokolással a
polgármesternél írásban vagy a Képviselő-testület ülésén szóban (a
továbbiakban: képviselői indítvány). A képviselői indítvány napirendre
tűzéséről a Képviselő-testület a napirendre vonatkozó módosító indítványok
között vita nélkül határoz. A javaslat elfogadása esetén a polgármester
gondoskodik az előterjesztés elkészíttetéséről és a Képviselő-testület
következő rendes ülésre való előterjesztéséről.
12. A tanácskozás rendje
27. § (1) Az
írásos előterjesztés előterjesztője szóban kiegészítheti az előterjesztést
olyan kérdésben, mely abban nem szerepel, de a döntéshozatalt befolyásolhatja.
(2) A szóbeli előterjesztés előterjesztője ismertetheti az
előterjesztést és a döntési javaslatot.
28. § (1) A
vitában az előterjesztőhöz kérdés intézhető, valamint az előterjesztéshez
hozzászólás és módosító indítvány tehető.
(2) A vitát a polgármester akkor zárja le, amikor már
nincs további kérdező és hozzászóló.
(3) Tájékoztató esetén a képviselő csak kérdést tehet fel.
Valamennyi kérdésre adott választ követően a Képviselő-testület vita nélkül
határoz.
(4) Ha a Képviselő-testület a tájékoztatót nem fogadja el,
az a következő ülésen részletesebb indokolással ismét előterjesztendő.
13. Ügyrendi kérdés
29. § (1)
Ügyrendi kérdés a Képviselő-testület ülésének vezetésével vagy rendjével
összefüggő, a tárgyalt napirendi pontot érdemben nem érintő eljárási kérdésre
vonatkozó olyan javaslat, amelyről a polgármester vagy a Képviselő-testületdöntést
tud hozni.
(2) Az ügyrendi kérdésben való hozzászólás az ügyrendi
javaslat megfogalmazásával kezdődik, majd azt követően történhet annak
indokolása.
(3) Ugyanazon ügyrendi kérdésben napirendi pontonként csak
egyszer lehet javaslatot tenni.
(4) Személyes megtámadtatás esetén a képviselő ügyrendi
bejelentkezéssel soron kívüli, hozzászólást kérhet, melynek megadásáról a
polgármester dönt.
30. § (1) Módosító
indítvány tehető a határozati javaslat érdemi részére, felelősére,
határidejére, valamint a rendelettervezetre.
(2) Az előterjesztő – kivéve, ha az előterjesztő testületi
szerv - az elhangzott módosító indítványt befogadhatja. A befogadott módosító
indítvány az eredeti határozati javaslatnak, javaslatrésznek vagy
rendelettervezet szövegrészének a helyébe lép, de a jegyzőnek jelzési
kötelezettsége van, ha jogszabálysértést észlel.
(3) A lezárt napirendet a polgármester javaslatára a
testület minősített többséggel, egy alkalommal újra megnyithatja.
(4) A megnyitásról szóló döntés után a Képviselő-testület
minősített döntéshozatallal rendelkezik a korábban meghozott döntés hatályon
kívül helyezéséről, ha az szükséges.
14. A szavazás módja
31. § (1) A
nyílt szavazás a (3) bekezdésben foglalt kivétellel, kézfeltartással történik.
(2) A Képviselő-testület bármely képviselő ügyrendi
javaslatára név szerinti szavazást is elrendelhet.
(3) Név szerinti szavazás esetén a polgármester ABC
sorrendben felolvassa a képviselők nevét, akik nevük elhangzásakor igen, nem
vagy tartózkodom nyilatkozattal, szavaznak.
32. § (1) Ha
jogszabály előírja a titkos szavazást, a szavazás szavazólapon szavazófülke és
urna igénybevételével történik. A szavazólap a kérdést tartalmazza, és az igen,
a nem és a tartózkodás lehetőségét, kivéve az alpolgármester-választásnál, amelyen
szavazni csak igen szavazattal lehet, de a képviselő jogosult érvénytelen
szavazatot leadni. Szavazni tollal, körben elhelyezett két egymást metsző
vonallal lehet. A titkos szavazásról külön jegyzőkönyv készül, mely az ülésről
készített jegyzőkönyvhöz csatolandó.
(2) A titkos szavazásnál a Képviselő-testület 3 tagú eseti
szavazatszámláló bizottságot választ.
33. § (1) A
polgármester a (2) bekezdésben foglalt kivétellel a szavazást követően a
szavazás eredményét számszerűen állapítja meg, majd kihirdeti a döntést.
(2) Titkos szavazás esetén a szavazatszámláló bizottság
elnöke a szavazatok összeszámlálását követően a szavazás eredményét számszerűen
állapítja meg, majd kihirdeti a döntést.
15. Kérdés, interpelláció
34. § (1) A kérdés
az önkormányzati hatáskörbe tartozó ügyben - kivéve az egyedi hatósági és a
személyiségi jogot (különösen a személyes adatot tartalmazó) érintő ügyet -
intézkedési lehetőség iránti tudakozódás.
(2) Az interpelláció az önkormányzati hatáskörbe tartozó,
a Képviselő-testület által korábban hozott, a lakosság szélesebb körét érintő
konkrét döntés végrehajtásához kapcsolódó felvilágosítás-kérés.
(3) Az elnevezéstől függetlenül a polgármester a tartalom
alapján állapítja meg a beadványról, hogy az kérdés vagy interpelláció.
(4) A sem kérdésnek, sem interpellációnak nem minősíthető
beadványt, valamint az olyan személyhez címzett kérdést vagy interpellációt,
aki nem kérdezhető vagy interpellálható, a polgármester 3 napon belül a
képviselőnek az ok írásbeli megjelölésével együtt visszaküldi.
(5) Rendkívüli ülésen nem lehet kérdést vagy
interpellációt feltenni.
35. § (1)
Kérdést polgármesterhez, alpolgármesterhez vagy jegyzőhöz lehet intézni.
(2) A képviselő a Képviselő-testület rendes ülését
megelőző 4. naptári nap 15 óráig beérkezőleg a polgármesternél írásban
terjesztheti elő a kérdést, megjelölve azt a személyt, akihez a kérdést intézi.
(3) A polgármester a kérdését válaszadás céljából a
kérdezetthez továbbítja.
(4) Az írásban feltett kérdést a képviselő a Képviselő-testület
ülésén ismertetheti.
(5) A kérdésre a Képviselő-testület következő rendes ülésén
írásban vagy szóban válaszol a kérdezett. Ha a kérdés megválaszolása több időt
vesz igénybe, akkor a válasz a kérdés beérkezésétől számított 15 napon belül
írásban küldendő meg a kérdező részére, mely a rákövetkező rendes Képviselő-testületen
tájékoztatás céljából kiosztásra kerül.
(6) A válasz elfogadásáról indokolás nélkül igen vagy nem
válasszal - az (5) bekezdés kivételével - csak a kérdező nyilatkozik, azzal
kapcsolatban a Képviselő-testület nem foglal állást. Ha a kérdés tárgyalásakor
a kérdező nincsen jelen, a válasz elfogadottnak tekintendő.
36. § (1)
Interpellációt polgármesterhez, alpolgármesterhez, bizottsági elnökhöz, továbbá
jegyzőhöz lehet intézni.
(2) A képviselő a Képviselő-testület rendes ülését
megelőző 8. naptári nap 15 óráig beérkezőleg a polgármesternél írásban
terjesztheti elő interpellációját, megjelölve a személyt, akihez az
interpellációt intézi.
(3) A polgármester az interpellációt válaszadás céljából az
interpellálthoz továbbítja.
(4) Az interpellációt a képviselő a Képviselő-testület
ülésén ismertetheti.
(5) Az interpellációra a Képviselő-testület következő
rendes ülésén írásban vagy szóban válaszol az interpellált. Ha az interpelláció
megválaszolása több időt vesz igénybe, akkor a válasz az interpelláció
beérkezésétől számított 15 napon belül írásban küldendő meg az interpelláló
részére, mely a rákövetkező rendes Képviselő-testületen kiosztásra kerül, és az
interpelláló - ha a választ nem fogadja el - kérheti ezen rendes ülést megelőző
8. napig, hogy a Képviselő-testület szavazzon az elfogadásáról.
(6) A válasz elfogadásáról az interpelláló indokolás
nélkül igen vagy nem válasszal - az (5) bekezdés kivételével - nyilatkozik. Ha
az interpelláció tárgyalásakor az interpelláló nincsen jelen, a válasz
elfogadottnak tekintendő.
(7) Ha az interpelláló a választ nem fogadja el, arról a Képviselő-testület
vita nélkül határoz, egyébként a Képviselő-testület nem foglal állást.
(8) Ha a Képviselő-testület a választ nem fogadja el,
egyszerű szótöbbséggel dönt a további szükségesnek tartott intézkedésről,
melynek hiányában az interpelláció lezártnak tekintendő.
16. Döntések
37. § (1) A Képviselő-testület
rendeletei és határozatai évente elölről kezdődő sorszámmal vannak dátumozva.
(2) Az önkormányzati
rendelet megjelölése - az alábbi sorrendben -
a) „Bátaapáti
Község Önkormányzata Képviselő-testületének” fordulatát, mint a rendelet
megalkotójának megjelölését,
b) a rendelet sorszámát arab számmal,
c) a
„/” jelet,
d) a rendelet kihirdetésének évét,
e) zárójelben a rendelet kihirdetésének hónapját római
számmal és napját arab számmal,
f) az
„önkormányzati rendelete” kifejezést és
g) a rendelet címét „-ról, -ről” raggal
foglalja magában.
(3) A Képviselő-testület határozatainak megjelölése - az
alábbi sorrendben -
a) a
határozat sorszámát arab számmal,
b) a
„/” jelet,
c) a határozat meghozatalának
évét,
d) zárójelben a határozat meghozatalának hónapját római számmal és napját arab számmal és
e) a
„Képviselő-testületi határozat” kifejezést
foglalja magában.
(4) A Képviselő-testület számozott határozat nélkül dönt
ügyrendi és egyéb, az ülés vezetésével kapcsolatos kérdésben, beleértve a
napirend elfogadását is.
38. § (1) A
rendeletek tárgymutatós, a Képviselő-testületi határozatok tárgymutatós és
határidős nyilvántartásának elektronikus vezetéséről a jegyző gondoskodik.
(3) A Képviselő-testület
határozatait a jegyző továbbítja a végrehajtásért felelősökhöz, folyamatosan
figyelemmel kíséri végrehajtásukat.
39. § (1) A Mötv. 49.§-a szerinti személyes
érintettségét a képviselő köteles bejelenteni.
(2) Amennyiben a képviselő elmulasztja a személyes érintettségre
vonatkozó bejelentési kötelezettségét és ezt a képviselő-testület,
megállapítja, úgy a polgármester – rosszallásának egyidejű kifejezése mellett –
az ülés nyilvánossága előtt nyomatékosan felhívja, hogy a jövőben ez irányú
kötelezettségének tegyen eleget.
(3) A kizárt képviselő – amennyiben a kizárás ellenére – leadja
szavazatát, azt semmisnek kell tekinteni.
17. Az önkormányzati rendelet
40. § (1) Az
önkormányzati rendelet megalkotására vagy módosítására irányuló kezdeményezés
írásban - a rendelet-alkotás indokainak és főbb elveinek megjelölésével - a
polgármesternél nyújtandó be, ha az nem a rendelet megalkotásának szervezeti és
működési szabályzat szerinti előterjesztőjétől származik.
(2) A kezdeményezésre kidolgozott rendelettervezetet a
jegyző véleményének kikérése után a téma szerint érintett bizottság vagy a
polgármester a Képviselő-testület elé terjeszti, mely dönt annak elfogadásáról.
41. § A
rendelet elfogadását követően a hiteles szöveg szerkesztése a jegyző feladata.
42. § (1) Az
önkormányzati rendelet kihirdetéséről a jegyző a Hivatal hirdetőtábláján való
kifüggesztéssel gondoskodik. A rendelet Bátaapáti Község Önkormányzatának honlapján
is megjelenik.
18. Határozathozatal
43. § (1) A Képviselő-testület
általában egyszerű szótöbbséggel hoz határozatot.
(2) A Képviselő-testület minősített többséggel dönt
a) törvényben, különösen a Mötv.-ben
meghatározottakról és
b) az a) ponton kívül
1. az
önkormányzati kitüntetésekről,
2. a
hatáskör átruházásról és átruházott hatáskörnek a Képviselő-testület döntési
jogkörbe vonásáról,
3. a
nettó 50 millió Ft vagyonérték vagy névérték feletti önkormányzati vagyon
elidegenítéséről,
4. a
gazdasági társaságba történő belépésről, kilépéséről, tőkeemelésről,
5. a
népszavazás és a népi kezdeményezés elrendeléséről, ha az nem kötelező,
6. a
sürgősségi indítványról,
7. a
titkos szavazás tartásáról,
8. a
zárt ülés elrendeléséről,
9. a
napirend elfogadását követően a napirendre új napirendi pont felvételéről -
beleértve az elnapolt ülés napirendjét is -, napirendi pontnak a napirendről
való levételről vagy későbbi ülésre halasztásáról, a napirend sorrendjének
megváltoztatásáról,
10. a már
lezárt napirend ismételt megnyitásáról és szükség esetén a lezárt napirendi
döntés hatályon kívül helyezéséről, és
11. a bizottság
eseti feladattal történő megbízásáról és visszavonásáról.
19. Jegyzőkönyv
44. § (1) A Képviselő-testület
nyilvános üléséről hangfelvétel készül.
(2) A jegyzőkönyv a Mötv.-ben
meghatározott tartalommal készül.
A jegyzőkönyv minden oldalát
folyamatos sorszámozással kell ellátni és a lapokat olyan módon kell
összefűzni, hogy az okirat sérelme nélkül ne legyen megbontható. Az összefűzött
jegyzőkönyvet hátoldalán önkormányzati bélyegzővel ellátott záró cédulával kell
ellátni. A jegyzőkönyvek eredeti példányának évenkénti beköttetéséről a jegyző
gondoskodik.[2]
(3) Az ülésről készült jegyzőkönyv mellékletét képezi az e
rendelet vagy más jogszabály alapján csatolandó dokumentum.
45. § A Képviselő-testület
nyílt ülésének dokumentumai a lakosság tájékoztatása céljából megjelennek az
Önkormányzat honlapján. A választópolgár - a zárt ülés kivételével -
betekinthet a Képviselő-testület ülésének jegyzőkönyvébe. A betekintésre a
Hivatal biztosít lehetőséget.
20. A Képviselő-testület és a lakosság kapcsolata
46. § (1) A Képviselő-testület
évente legalább egyszer, előre meghirdetett közmeghallgatást tart, lehetőség
szerint az Önkormányzat éves zárszámadás elfogadása után.
(2) A közmeghallgatás helye és időpontja az Önkormányzat
honlapján és szórólapok, plakátok kijuttatásával kerül közzétételre.
47. § (1) A
közmeghallgatáson napirendi pont is tárgyalható, amely esetében a rendkívüli
ülésre vonatkozó szabályok az irányadók.
(2) A közmeghallgatáson megjelent személy - nevének és
lakóhelyének bemondását követően - 3 perces időtartamban egy közérdekű, a lakosság
nagyobb csoportját érintő kérdéssel kapcsolatban egy alkalommal fejtheti ki
véleményét.
(3) A közmeghallgatás során elhangzott kérdés és vélemény
lehetőség szerint az ülésen szóban megválaszolandó. A kivizsgálást igénylő
kérdés vagy észrevétel esetén a hozzászóló a kivizsgálás eredményéről írásban
kap tájékoztatást.
(4) A (2) bekezdésben meghatározott időtartam alól a
polgármester felmentést adhat.
21. Lakossági
fórum
48. § (1) A
lakosság véleményének megismerésére, a döntés-előkészítésbe való bevonása
céljából az Önkormányzat lakossági fórumot tart
a) a közterület elnevezéssel kapcsolatos
előterjesztés előkészítése során, vagy
b) ha a Képviselő-testület azt határozatban
elrendeli.
(2) A polgármester, valamint a képviselő a lakosság fontos
döntésről való tájékoztatására vagy a választókkal való találkozás és
véleményük megismerése céljából is szervezhet lakossági fórumot.
(3) A lakosság véleményének megismerésére a helyi civil
vagy érdekvédelmi szervezetek képviselőinek részvételével szervezett
tanácskozás is felhasználható.
49. § (1) A
lakossági fórum szervezéséről a polgármester, a jegyző segítségével
gondoskodik.
(2) A lakossági fórum helyéről, időpontjáról és témájáról a
lakosság és a szervezetek az Önkormányzat honlapján és szórólapok, plakátok
kijuttatásával kap tájékoztatást.
22. Fogadóóra
50. § (1) A
képviselő a választókkal való kapcsolattartás céljából szükség szerint,
esetenként meghatározott időpontban egyénileg vagy más képviselővel közösen
fogadóórát tart.
(2) A fogadóóra helyéről és időpontjáról a képviselő a lakosságot
értesíti.
III. Fejezet
A képviselő
51. § (1) A
képviselő a képviselői munka ellátása során a Községháza kijelölt helyiségeit
használhatja, eszközeit díjmentesen igénybe veheti, a Hivatal illetékes
szervezeti egységének munkatársától ügyviteli közreműködést igényelhet.
(2) A képviselő
a) olyan magatartást tanúsít, amely méltóvá teszi a
közéleti tevékenységre,
b) tevékenyen részt vesz a Képviselő-testület,
valamint azon bizottság munkájában, amelynek tagja,
c) a tudomására jutott - nem közérdekű vagy nem
közérdekből nyilvános adat kivételével - minden információt megőriz azzal, hogy
e titoktartási kötelezettsége a megbízatásának lejárta után is fennáll,
d) bejelenti a polgármesternek, ha a Képviselő-testület
ülésén akadályoztatása miatt nem tud részt venni,
e) bejelenti a bizottság elnökének vagy a bizottsági
titkárnak, ha annak a bizottságnak az ülésén, melynek tagja, akadályoztatása
miatt nem tud részt venni,
f) bejelenti a polgármesternek, ha valamely
megbízatása teljesítésében akadályoztatva van,
g) bejelenti a személyes érintettségét a
döntéshozatalnál, valamint
h) vagyon-nyilatkozatot tesz.
(3) A (2) bekezdés g) pontjában foglalt kötelezettség
megszegése esetén az ülés vezetője - ha tudomással bír róla - felhívja a
képviselőt arra, hogy jelentse be személyes érintettségét.
(4) Ha a képviselő úgy nyilatkozik, hogy ő személyesen nem
érintett az ügyben, de a körülményekből arra lehet következtetni, hogy a
képviselő személyes érintettsége fennáll, a képviselő kizárásáról a
polgármester javaslatára a Képviselő-testület dönt. Ha a Képviselő-testület
kizárja a képviselőt, a képviselő az adott ügyben nem szavazhat, de a
határozatképesség szempontjából jelenlevőnek számít.
IV. Fejezet
A bizottság
52. § (1) 52.§
(1) A Képviselő-testület 1 állandó bizottságot hoz létre, mely elnevezése a
következő:
a) Ügyrendi
Bizottság,
(2) Az Ügyrendi
Bizottság 3 főből áll.[3]
(3) Az egyes
bizottságok tagjainak névsorát az 4.
függelék tartalmazza.
53. § (1) A
bizottság elnökének megválasztására az alakuló ülésen, az alelnök és a tag
megválasztására legkésőbb az azt követő rendes ülésen kerül sor. Az elnöki, az
alelnöki vagy a tagi viszony megszűnése esetén a választásra legkésőbb a
jogviszony megszűnését követő rendes ülésen kerül sor.
(2) A bizottság elnökének, alelnökének és tagjának
személyére a polgármester tesz javaslatot, melyhez módosító indítvány nem
tehető.
(3) A jelöléshez beszerzendő a jelölt írásbeli elfogadó
nyilatkozata és a vagyonnyilatkozat-tételre vonatkozó vállalása.
54. § (1) Valamennyi
állandó bizottság feladat- és hatáskörét a 2.
melléklet tartalmazza.
(2) Az állandó bizottságot - a Képviselő-testület által
átruházott hatáskörben - a 2. mellékletben meghatározott ügyben döntési jogkör
illeti meg (átruházott hatáskörben hozott döntés).
(3) A Képviselő-testület bármely bizottsági hatáskörbe
átruházott ügyet esetileg magához vonhat vagy felülvizsgálhat. A Képviselő-testület
a hatáskörbe vonás és a felülvizsgálat kérdésében minősített többségű
szavazattal határoz.
(4) A bizottság véleményének hiánya - kivéve, ha azt
magasabb szintű jogszabály írja elő - nem akadálya valamely előterjesztés Képviselő-testület
elé terjesztésének, ha
a) az illetékes bizottságnak lehetősége lett volna a véleményének
kialakítására - akár rendkívüli ülés keretében is -, de azt elmulasztotta,
b) az illetékes bizottság azért nem működik, mert a
létszáma nem éri el a határozatképességet, vagy
c) az előterjesztés benyújtását fontos önkormányzati
érdek indokolja.
(5) A Képviselő-testület esetenként minősített többségű
szavazattal megbízhat bizottságot a hatáskörébe nem tartozó feladat
elvégzésével is.
55. § (1) A
bizottság elnöke
a) összehívja és vezeti a bizottság ülését,
b) aláírja a bizottsági ülés meghívóját és a
bizottság egy tagjával együtt az ülésről készült jegyzőkönyvet,
c) figyelemmel kíséri a bizottság határozatának
végrehajtását,
d) évente a tárgyévet követő május 31. napjáig
beszámol a bizottság munkájáról a Képviselő-testületnek, és
e) képviseli a bizottságot.
(2) A bizottság alelnöke:
a) a bizottság elnökének akadályoztatása esetén
ellátja az (1) bekezdésben meghatározott feladatokat, és
b) ellátja mindazokat a feladatokat, amelyekkel a
bizottság elnöke esetenként megbízza.
(3) A bizottság tagja
a) szavazati
joggal részt vesz a bizottság ülésén,
b) a bizottság
feladat- és hatáskörébe tartozó ügyben felvilágosítást kérhet a jegyzőtől, az
aljegyzőtől, a Hivatal köztisztviselőjétől, és
c) a bizottság
megbízása alapján képviseli a bizottságot.
56. § Az egyes
bizottságok működésével kapcsolatos ügyviteli feladatokat, bizottsági koordinátorként,
a Hivatal jegyzője által kijelölt köztisztviselője teljesíti.
57. § A bizottság
a Képviselő-testület munkatervéhez igazodva működik.
58. § (1) A
bizottság a Képviselő-testület üléséhez igazodóan, továbbá szükség szerint tart
ülést.
(2) A bizottság ülését az elnök összehívja, ha azt a Képviselő-testület,
a polgármester vagy a bizottsági tagok több mint 1/4-e kezdeményezi.
(3) Az elnök a bizottsági ülésre meghívja a bizottság
tagjain túl a polgármestert, az alpolgármestert, a képviselőt, a jegyzőt, az
aljegyzőt, a tárgyalt előterjesztést előkészítő köztisztviselőt, az
előterjesztés előkészítésében közreműködő intézményt, szervet vagy személyt, az
érintett önszerveződő közösség vezetőjét. A meghívandó egyéb érdekeltek körét a
bizottság elnöke esetileg határozza meg.
(4) Az elnök a kijelölt köztisztviselő útján gondoskodik a
meghívó kiküldéséről, az írásos előterjesztésekkel - ha lehetőség van rá - az
ülés tervezett időpontja előtt legalább 4 nappal korábban küldi meg a
bizottsági tagoknak.
(5) Az előterjesztésekre a 13. §-ban foglaltak az
irányadók.
((7) A bizottsági ülésre a Képviselő-testületre vonatkozó
szabályok értelemszerűen alkalmazandók az V. Fejezetben foglalt eltérésekkel
azzal, hogy polgármesteren a bizottság elnöke, az alpolgármesteren az alelnök,
értendő.
59. § (1) A
bizottság az általa tárgyalt előterjesztésről határozatot hoz.
(2) A bizottság határozatainak megjelölése - az alábbi
sorrendben -
a) évente előröl kezdődő számozással a határozat
számát,
b) a
„/” jelet,
c) a határozat meghozatalának
évét,
d) zárójelben a határozat meghozatalának hónapját római számmal és napját arab számmal
e) az 52. § (1) bekezdésben meghatározott, a
bizottság nevére utaló rövidítést és
f) a
„határozata” kifejezést foglalja magában.
(3) A határozat tartalmazza
a) a bizottság döntését,
b) a határozat végrehajtásáért felelős személy
megjelölését és
c) a végrehajtási határidőt.
(4) A határozat végrehajtásáért felelős személy lehet a
bizottság tagja is.
60. § (1)
A bizottság átruházott hatáskörben hozott döntéséről a bizottság tájékoztatja a
Képviselő-testületet. A tájékoztató elfogadásáról - a tájékoztató napirendi
pont keretében - a Képviselő-testület határoz.
61. § (1) A kijelölt
köztisztviselő a törvényben meghatározott formai és tartalmi kellékekkel rendelkező
jegyzőkönyv egy példányát - az ülést követő 15 napon belül – megküldi kormányhivatalhoz..
(2) A kijelölt köztisztviselő a bizottság által hozott határozat kivonatát -
az ülést követő 10 napon belül - eljuttatja a határozat végrehajtásáért felelős
személynek.
(3) A bizottsági határozatot a kijelölt köztisztviselő elektronikusan tartja
nyilván.
62. § A
bizottság ülését az elnök, akadályoztatása esetén az alelnök vezeti.
63. § Az
elnökén keresztül valamennyi bizottság jogosult
a) a szakmai feladatai ellátásához a Hivatal
illetékes szervezeti egységének köztisztviselőjét segítségként igénybe venni,
b) a sajtót közvetlenül tájékoztatni munkájáról és
c) a Képviselő-testület éves munkatervére javaslatot
tenni.
64. § (1) A Képviselő-testület
a feladatai eredményes ellátása érdekében szükség szerint ideiglenes bizottságot is létrehozhat, melynek
összetételét és feladatait annak megalakításakor állapítja meg.
(2) Az ideiglenes bizottság tagjai - a polgármester
kivételével - képviselő lehet.
(3) A bizottság működésének általános szabályai az
ideiglenes bizottság működésére is megfelelően alkalmazandók.
V. Fejezet
A polgármester, az
alpolgármester, a jegyző és az aljegyző jogállása
23. A polgármester
65. § (1) A polgármester feladatát társadalmi megbízatással
végzi.[4]
(2) A Képviselő-testület a polgármester tiszteletdíjának emeléséről,
egyéb juttatásainak meghatározásáról az Ügyrendi Bizottság javaslatára határoz.
66. § (1) A Képviselő-testület
a 3. mellékletben felsorolt
hatásköreit a polgármesterre ruházza át.
(2) A polgármester az átruházott hatáskörben hozott
döntéseiről írásban tájékoztatást ad.
(3) A polgármester döntést hozhat, ha a Képviselő-testület
- határozatképtelenség vagy elfogadott határozat hiánya miatt - két egymást
követő alkalommal ugyanazon ügyben nem hozott döntést, és halaszthatatlan
ügyről van szó, kivéve a Képviselő-testület át nem ruházható hatáskörébe
tartozó döntést.
(4) A polgármester átruházott hatáskörben vagy törvény
által hatáskörébe utalt ügyben hozott határozatait sorszámmal látja el, melynek
megjelölése - az alábbi sorrendben -
a) a
határozat sorszámát arab számmal,
b) a
„/” jelet,
c) a
határozat meghozatalának napját,
hónapját, évét arab számmal, „/” jellel elválasztva és
d) a
„Polgármesteri határozat.” kifejezést
foglalja magában.
(5) A polgármester határozatának nyilvántartását a jegyző
a Hivatal kijelölt köztisztviselője
útján végzi.
(6) Ha a Képviselő-testület ülésén merül fel olyan kérdés,
amely valamely bizottság hatáskörébe tartozik, a polgármester jogosult a
javaslatot megtenni.
(7) A polgármester minden munkanap ügyfélfogadást tart,
amennyiben a hivatalban tartózkodik..
24. Az alpolgármester
67. §[5] (1) A Képviselő-testület
a Képviselő-testület tagjai közül két társadalmi megbízatású alpolgármestert
választ. Az alpolgármesterek a polgármester irányításával végzik munkájukat.
25. A jegyző és az aljegyző
68. § (1) A
polgármesterek – többségi döntéssel - pályázat
alapján határozatlan időre jegyzőt neveznek
ki.
(2) A jegyző
a) gondoskodik az Önkormányzat működésével
kapcsolatos jegyzői feladatok ellátásáról,
b) előkészítteti a Képviselő-testület és a
bizottságok elé kerülő előterjesztéseket,
c) tanácskozási joggal vesz részt a Képviselő-testület
és a Képviselő-testület bizottságának ülésén,
d) jelzi a Képviselő-testületnek, a Képviselő-testület
szervének, a polgármesternek, ha a döntésénél, működésénél jogszabálysértést
észlel,
e) gondoskodik a Képviselő-testület üléseiről szóló
jegyzőkönyv elkészítéséről,
f) a polgármesterrel közösen aláírja az önkormányzati
rendeletet és a Képviselő-testület üléséről készült jegyzőkönyvet,
g) az ülést követő 15 napon belül megküldi a
Kormányhivatal vezetőjének a Képviselő-testület, a bizottság, ülésről készült jegyzőkönyvet,
h) megküldi a Kormányhivatal vezetőjének a
polgármester saját és átruházott önkormányzati hatáskörben hozott határozatát,
a bizottság önkormányzat határozatát,
i) a Hivatal
köztisztviselőinek közreműködésével ellátja a bizottságok, működésének
ügyviteli feladatait,
j) rendszeresen tájékoztatást ad a polgármesternek, a
Képviselő-testületnek, a bizottságoknak az Önkormányzat munkáját érintő
jogszabályokról és azok változásairól,
k) rendes Képviselő-testületen beszámol a Hivatal
munkájáról a tárgyévet követő május 31. napjáig és
l) gondoskodik jelen rendelet függelékének
naprakészen tartásáról.
69.§ (1) A polgármesterek-
többségi döntéssel - a jegyző javaslatára pályázat alapján aljegyzőt neveznek
ki.
(2) Az aljegyző feladatkörét és a közöttük lévő
munkamegosztást a jegyző határozza meg.
(3) A jegyzőt - távolléte vagy akadályoztatása esetén -
teljes jogkörrel az aljegyző helyettesíti.
(4) A jegyzői és az aljegyzői
tisztség egyidejű betöltetlensége vagy tartós akadályoztatása esetén a jegyzői
feladatok ellátásával a polgármester a Hivatalnak, a jegyzői tisztség
betöltéséhez szükséges, törvényben meghatározott képesítési és egyéb
előírásoknak megfelelő köztisztviselőjét bízza meg.
(5) A jegyző és az aljegyző minden munkanap ügyfélfogadást
tart, amennyiben a hivatalban tartózkodik.
VI. Fejezet
A Hivatal
70. §[6] (1) A
képviselő-testület az önkormányzat működésével, valamint a polgármester vagy a
jegyző feladat- és hatáskörébe tartozó ügyek döntésre való előkészítésévelés
végrehajtásával kapcsolatos feladatok ellátására közös önkormányzati hivatalt
hoz létre.
(2) A közös önkormányzati hivatal elnevezése: Bonyhádi
Közös Önkormányzati Hivatal, melynek székhelye: 7150 Bonyhád, Széchenyi tér
12.,Bátaapáti Kirendeltsége: 7164 Bátaapáti, Petőfi utca 4.
(3) Az (1) bekezdésben meghatározott feladatokat a Közös
Önkormányzati Hivatal Bátaapáti, Bonyhádvarasd, Grábóc, Izmény, Kisdorog,
Kismányok, Kisvejke, Mórágy, Mőcsény, Váralja településeken látja el.
71. §[7]
VII. Fejezet
A helyi népszavazás és a helyi
népi kezdeményezés
72. § A
képviselő-testület önálló rendeletben szabályozza a helyi népszavazás és népi
kezdeményezés rendjét.[8]
VIII Fejezet
Az önkormányzat vagyona és
gazdálkodása
73. § A Képviselő-testület
az Önkormányzat tulajdonára és gazdálkodására vonatkozó legfontosabb
szabályokat külön rendeletben állapítja meg.
Az Önkormányzat szakfeladatait az 1. számú melléklet tartalmazza.
IX. Fejezet
Önkormányzati Társulások
74. § A Képviselő-testület társulásait a 6. számú függelék tartalmazza.
X. Fejezet
Záró rendelkezések
75. § (1) E
rendelet 2013. október 1. napján lép hatályba.
(2) Hatályát veszti a Szervezeti és Működési
Szabályzatáról szóló 4/2007 (III.26) önkormányzati
rendelet, valamint az azt módosító 15/2007 (VII.09); 8/2010 (X.13); 5/2011
(IV.13) önkormányzati rendelet..
Darabos Józsefné sk. Bakó Józsefné sk.
polgármester jegyző
A rendelet egységes szerkezetbe foglalva:
2016.május 2.
Bakó
Józsefné sk.
jegyző
A rendelet egységes szerkezetbe foglalva:
2019. július 2.
Bakó
Józsefné sk.
jegyző
A rendelet egységes szerkezetbe foglalva:
2019. október 24.
Bakó
Józsefné sk.
jegyző
A rendelet egységes szerkezetbe foglalva:
2019. november 26.
Bakó
Józsefné sk.
jegyző
A rendelet egységes szerkezetbe foglalva:
2020. január 23.
dr.
Puskásné dr. Szeghy Petra sk.
jegyző
A rendelet egységes
szerkezetbe foglalva:
2020. február 18.
dr.
Puskásné dr. Szeghy Petra
jegyző
1.
melléklet az 12 / 2013.( IX.27.) önkormányzati rendelethez[9]
Önkormányzat
szakfeladatai:
011130 Önkormányzatok és önkormányzati hivatalok
jogalkotó és általános igazgatási tevékenysége
013320 Köztemető- fenntartás és működtetés
013350 Az önkormányzati vagyonnal való
gazdálkodással kapcsolatos feladatok
041231 Rövid időtartamú közfoglalkoztatás
041232 Start-munka program- Téli
közfoglalkoztatás
041233 Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás
041236 Országos közfoglalkoztatási program
045120 Út, autópálya építése
045160 Közutak, hidak, alagutak üzemeltetése,
fenntartása
046020 Vezetékes műsorelosztás, városi és
kábeltelevíziós rendszerek
051030 Nem veszélyes (települési ) hulladék
vegyes ( ömlesztett ) begyűjtése, szállítása
átrakása
061020 Lakóépület építése
063020 Víztermelés,- kezelés,- ellátás
064010 Közvilágítás
066020 Város-, községgazdálkodási egyéb
szolgáltatások
072111 Háziorvosi alapellátás
072311 Fogorvosi alapellátás
081030 Sportlétesítmények, edzőtáborok
működtetése és fejlesztése
081071 Üdülői szálláshely –szolgáltatás és
étkeztetés
082044 Könyvtári szolgáltatások
082091 Közművelődés- közösségi és társadalmi
részvétel fejlesztése
082092 Közművelődés- hagyományos közösségi
kulturális értékek gondozása
091220 Köznevelési intézmény 1-4. évfolyamán
tanulók nevelésével, oktatásával összefüggő működtetési feladatok
106010 Lakóingatlan szociális célú bérbeadása,
üzemeltetése
104037 intézményen kívüli gyermekétkeztetés
107051 Szociális étkeztetés
107052 Házi segítségnyújtás
2. melléklet a 12/2013. (IX.27)
önkormányzati rendelethez[10]
Bizottságok
feladat- és hatásköre
1) Ügyrendi
bizottság
- összeférhetetlenségi ügyek vizsgálata,
- javaslatot tesz a polgármester bérfejlesztésére és
külön jutalmára,
- .nyilvántartja a polgármester és a képviselők
vagyonnyilatkozatait,
- ellenőrzi a polgármester és a képviselők
vagyonnyilatkozatait.
- Véleményezi
az önkormányzat vagyonával kapcsolatos előterjesztéseket.
.
3. melléklet a 12/2013. (IX.27)
önkormányzati rendelethez
A polgármester feladat- és hatásköre
1. A polgármester
terjeszti a Képviselő-testület elé mindazokat az ügyeket, melyek
előterjesztésére e rendelet más személyt nem jogosít fel
2. A Képviselő-testület
a következő hatásköreit ruházza át a polgármesterre döntésre:
- a
költségvetésben szereplő kiadási jogcímek előirányzatai a kiemelt
előirányzatok kivételével.
- az
év közben kapott előirányzat módosítást, amennyiben az előirányzat
biztosítása a költségvetési törvényhez kapcsolódik,
- évközben
új, a költségvetésben nem szereplő feladat jóváhagyását 100 ezer Ft
értékhatár alatt a forrás egyidejű megjelölésével,
- a
mindenkori költségvetési rendeletben meghatározott döntési hatáskörök az
abban meghatározottak szerint,
- a
nemzetközi kapcsolatok keretében külföldre utazók körének meghatározását,
- az
Önkormányzat vagyonának meghatározásáról, a vagyon feletti tulajdonosi
jogok gyakorlásának és a vagyon kezelésének szabályozásáról szóló
önkormányzati rendeletben külön meghatározott hatásköröket,
- a
szociális igazgatásról és szociális ellátások helyi szabályozásáról szóló önkormányzati
rendeletben meghatározott hatáskört,
- a település
környezet védelméről szóló önkormányzati rendeletben meghatározott
- hatáskört,
- az
épített környezet alakításáról és védelméről szóló 1997. évi LXXVIII.
törvény 28. § (2) bekezdésében és a 29. § (5) bekezdésében biztosított
hatáskörét,
- az épített környezet alakításáról és
védelméről szóló 1997. évi LXXVIII. törvény 30/A. § szerinti
településrendezési szerződés megkötését,
- az
Önkormányzat nevében kötendő - a Képviselő-testület át nem ruházható
hatáskörébe nem tartozó - együttműködési és bármilyen más megállapodás
megkötését, és nyilatkozat, igazolás kiadását az Önkormányzat nevében,
- az
Önkormányzat képviseletére vonatkozó - a Képviselő-testület át nem
ruházható hatáskörébe nem tartozó - döntés meghozatalát, illetve
valamennyi szükséges cselekmény elvégzését,
3. A polgármester felügyeli
többek között:
- a vízkárelhárítással, a belvízvédekezéssel, az
árvízvédekezéssel és a keletkezett kár helyreállításával kapcsolatos
műszaki feladat végrehajtását,
- az Önkormányzat által finanszírozott belvízelvezetéssel
összefüggő tervezési és kivitelezési feladat végrehajtását,
- a községüzemeltetési feladat végrehajtását,
különösen
v
játszótér üzemeltetését,
v
községi zöldterület-gazdálkodással és
-fenntartással kapcsolatos, valamint a szúnyoggyérítési feladatot,
v
az Önkormányzat kezelésében lévő temető
fenntartási és üzemeltetési feladatát,
v
a parkfenntartási feladatot,
v
parkoló üzemeltetését,
v
köztisztasággal, hóltakarítással,
síkosság-mentesítéssel kapcsolatos feladatot, valamint
v
az útkezeléssel és -fenntartással kapcsolatos
feladatot.
4. melléklet a 12/2013. (IX.27)
önkormányzati
rendelethez
Az Önkormányzat
kötelező és önként vállalt feladatai
1. Egészségügyi
ellátás
|
|
A. Kötelező feladat |
B. Önként
vállalt feladat |
C.
Jogszabályhely megjelölése vagy a feladatellátás alapja |
|
1. |
háziorvosi
ellátás ellátási szerződéssel) |
|
1997. évi CLIV. törvény 152. § |
|
2. |
házi
gyermekorvosi ellátás ellátási szerződéssel |
|
1997. évi CLIV. törvény 152. § |
|
3. |
fogorvosi alapellátás (ellátási szerződéssel) |
|
1997. évi CLIV. törvény 152. § |
|
4. |
alapellátáshoz kapcsolódó ügyeleti ellátás (ellátási
szerződéssel) |
|
1997. évi CLIV. törvény 152. § |
|
5. |
védőnői ellátás (ellátási szerződéssel) |
|
1997. évi CLIV. törvény 152. § |
|
6. |
iskola-egészségügyi ellátás |
|
1997. évi CLIV. törvény 152. § |
2. Szociális ellátás
|
|
A. Kötelező feladat |
B. Önként
vállalt feladat |
C.
Jogszabályhely megjelölése vagy a feladatellátás alapja |
|
1. |
18 év feletti tartósan beteg személy számára
megállapítható ápolási díjjal kapcsolatos ügyek |
|
1993. évi III. törvény 43/B. § (1) bekezdés |
|
2. |
átmeneti segéllyel kapcsolatos feladatok |
|
1993. évi III. törvény 25. alpont § (3) bekezdés b) pont
ba) alpont |
|
3. |
temetési segéllyel kapcsolatos feladatok |
|
1993. évi III. törvény 25. alpont § (3) bekezdés b) pont
bc) alpont |
|
4. |
köztemetéssel kapcsolatos feladatok |
|
1993. évi III. tv. 48. § (1) bekezdés |
|
5. |
rendkívüli gyermekvédelmi támogatással kapcsolatos
feladatok |
|
1997. évi XXXI. törvény 21. § (1) bekezdés |
|
6. |
szociális étkeztetés |
|
1993. évi III. törvény
62. § (1) bekezdés, 86. § (1) bekezdés b) pont |
|
7. |
házi segítségnyújtás (Társulás útján ) |
|
1993. évi III. törvény 86. § (1) bekezdés c) pont |
|
8. |
családsegítés (Családsegítő Szolgálat keretében) |
|
1993. évi III. törvény 86. § (1) bekezdés e) pont |
|
9. |
|
jelzőrendszeres házi segítségnyújtás (társulás
keretében) |
1993. évi III. törvény 65. § (1)
bekezdés
|
|
10. |
|
Utcai szociális munka (társulás keretében) |
1993. évi III. törvény 65/E. § (1) bekezdés b) pontja |
|
11. |
|
Közösségi ellátások (társulás keretében) |
1993. évi III. törvény 65/A. § |
3. Gyermekjóléti, gyermekvédelmi feladatok
|
|
A. Kötelező feladat |
B. Önként
vállalt feladat |
C.
Jogszabályhely megjelölése vagy a feladatellátás alapja |
|
1. |
gyermekjóléti
szolgáltatás (társulás keretében) |
|
1997. évi XXXI. törvény 94. § (2) bekezdés |
|
2. |
gyermek
napközbeni ellátása, különösen a gyermekétkeztetés |
|
1997. évi XXXI. törvény 94.§ (2) bekezdés |
4. Kulturális, előadó-művészeti,
közművelődési és közgyűjteményi feladatok
|
|
A. Kötelező feladat |
B. Önként
vállalt feladat |
C. Jogszabályhely
megjelölése vagy a feladatellátás alapja |
|
1. |
Nyilvános közkönyvtári ellátás |
|
1997. évi CXL. törvény 53-55. §, 64-72. § |
|
2. |
Közművelődési
tevékenységek és szolgáltatások, közösségi tér biztosítása, közművelődési
intézmények működtetése |
|
1997. CXL. törvény 73-81. §; 2011. évi CLXXXIX. törvény 6. § |
5. Helyi környezet-
és természetvédelmi feladatok
(2011. évi CLXXXIX.
törvény 13. § (1) bekezdés 11. pont)
|
|
A. Kötelező feladat |
B. Önként
vállalt feladat |
C. Jogszabályhely
megjelölése vagy a feladatellátás alapja |
|
1. |
környezeti
állapot figyelemmel kísérése, adatnyilvántartás és szolgáltatás teljesítése |
|
1995.
évi LIII. törvény 12. § (3) bekezdés |
|
2. |
környezetvédelmi program kidolgozása,
jóváhagyása, az illetékességi terület környezeti állapotának elemzése,
értékelése, a lakosság tájékoztatása; a környezetvédelmi programban foglaltak
végrehajtása, folyamatos felülvizsgálata |
|
1995.
évi LIII. törvény 46. § (1) bekezdés b) és e) pont, 48/E. § |
|
3. |
avar
és kerti hulladék égetésére vonatkozó szabályozás |
|
1995.
LIII. törvény 48. § (4) bekezdés b) pont |
6. Kommunális
feladatok
|
|
A. Kötelező feladat |
B. Önként
vállalt feladat |
C. Jogszabályhely
megjelölése vagy a feladatellátás alapja |
|
1. |
egészséges ivóvízellátás |
|
2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdés 21. pont 2011. évi CCIX. törvény 1. § (1) bekezdés c) pont |
|
2. |
vizek kártételei elleni védelem |
|
1995. évi LVII. tv. 16. § (1) és (5) bekezdés |
|
3. |
helyi vízrendezés és vízkárelhárítás, árvíz- és
belvízelvezetés |
|
1995. évi LVII. törvény 17. § (4) bekezdés |
|
4. |
csatornázás |
|
1995. évi LVII. törvény 4. § (2) bekezdés b) pont |
|
5. |
közvilágítás |
|
2011. évi
CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdés 2. pont |
|
6. |
köztemető fenntartása |
|
2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdés 2. pont |
|
7. |
helyi közúton, a helyi önkormányzat tulajdonában álló
közforgalom elől el nem zárt magánúton, valamint téren, parkban és egyéb
közterületen közúti járművel történő várakozás (parkolás) biztosítása |
|
2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdés 2. pont |
|
8. |
gyalogos-átkelőhely megvilágítása a település
belterületén, a gyalogos-átkelőhelyhez vezető szilárd burkolatú járda,
gyalogút, kerékpárút és gyalogos felállóhely, a kiemelt szegélyen vagy padkán
kívüli gyalogos korlátok, egyéb gyalogos biztonsági berendezések
létesítéséről és fenntartása, valamint a gyalogosok részére szolgáló vasúti
gyalogos-átkelőhely és a kizárólag kerékpárosok közlekedését szolgáló vasúti
átjárók létesítése és fenntartása |
|
1988. évi I. törvény 9. § (2) bekezdés
|
|
9. |
helyi közterületek fenntartása, köztisztaság,
településtisztaság biztosítása |
|
2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdés 5. pont
68/2003. (XII. 19.) Ök. rendelet 3. § |
|
10. |
hulladékgazdálkodási közszolgáltatás ellátása |
|
2012. évi CLXXXV. törvény 33. § (1) bekezdés |
|
11. |
Közterületen elhagyott hulladék elszállítása, kezelése |
|
2012. évi CLXXXV. törvény 61. § (4) bekezdés |
|
12. |
házszámozással kapcsolatos feladatok ellátása |
|
253/1997. (XII. 20.) Korm. rendelet 40. § (6) bekezdés 29/1999. (X. 15.) Ök. r. 6. § (1) bekezdés |
|
13. |
közparkok és egyéb közterületek kialakítása és
fenntartása |
|
2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdés 2. pont
69/2003. (XII. 19.) Ök. rendelet 2. § (1) bekezdés |
|
14. |
|
helyi építészeti örökség értékeinek védelme |
1997. évi
LXXVIII. törvény 6/A. § a) pont aa) alpont |
|
15. |
településfejlesztés és településrendezés |
|
2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdés 1. pont 1997. évi LXXVII. törvény 6. § (1) bekezdés |
7. Köznevelés
|
|
A. Kötelező
feladat |
B. Önként vállalt feladat |
C. Jogszabályhely
megjelölése vagy a
feladatellátás alapja |
|
1. |
óvodai nevelés |
|
2011. évi CXC. törvény 74.§ (1) bekezdés 2011. évi CLXXXIX
törvény 13.§ (1) bekezdés 6. pont |
|
2. |
többi gyermekkel együtt nevelhető, sajátos nevelési
igényű gyermekek óvodai nevelése |
|
2011. évi CXC. törvény 74.§ (1) bekezdés 2011. évi CLXXXIX
törvény 13.§ (1) bekezdés 6. pont |
|
3. |
nemzetiséghez tartozók nevelés az óvodai nevelésen belül |
|
2011. évi CXC.
törvény 74.§ (1) bekezdés 2011. évi CLXXXIX
törvény 13.§ (1) bekezdés 6. pont |
8. Lakásgazdálkodás
|
|
A. Kötelező feladat |
B. Önként
vállalt feladat |
C.
Jogszabályhely megjelölése vagy a feladatellátás alapja |
|
1. |
az önkormányzat tulajdonában lévő lakások és helyiségek
hasznosítása (bérbeadás, értékesítés, csere, jogutódlás elismerése, stb.) |
|
2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdés 9. pont
1993. évi LXXVII. törvény |
9. Sportfeladatok
|
|
A. Kötelező feladat |
B. Önként
vállalt feladat |
C. Jogszabályhely
megjelölése vagy a feladatellátás alapja |
|
1. |
a helyi sportfejlesztési koncepció, a sportszervezettel
való együttműködés biztosítása, sportlétesítmény fenntartása |
|
2011.
évi XLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdés 15. pont |
|
2. |
|
sporttámogatás nyújtása |
vonatkozó önkormányzati rendeletek, valamint egyéni
ügyben hozott Képviselő-testületi határozat |
10. Egyéb feladatok
|
|
A. Kötelező feladat |
B. Önként
vállalt feladat |
C. Jogszabályhely
megjelölése vagy a feladatellátás alapja |
|
1. |
a
lakosság önszerveződő közösségei tevékenységének támogatása, az együttműködés
biztosítása |
|
2011. évi CXXXIX. törvény 6. § a) pont |
|
2. |
közreműködés
a települési közbiztonság biztosításában (megyei rendőr-főkapitánysággal
kötött együttműködési megállapodás alapján) |
kamerarendszer működtetése útján |
2011.
évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdés 17. pont |
|
3. |
ebösszeírás,
kóbor állat befogadása |
|
1998. évi XXVIII. törvény 42/B. § (1)
és (3) bekezdés, 48/A. § (3) bekezdés |
|
4. |
vagyongazdálkodás |
|
Alaptörvény
32. cikk (1) bekezdés e-g) pontja 2011.
évi CXCVI. törvény 2011.
évi CLXXXIX. törvény 107. § 16/2001.
(IV. 10.) Ök. rendelet |
|
5. |
vagyonkataszteri
nyilvántartás |
|
147/1992. (XI. 6.) Korm. rendelet 1. § (1)
bekezdése |
|
6. |
helyiséggazdálkodás |
|
2011.
évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdés 9. pont 1993.
évi LXXVIII. törvény
|
1.
függelék a 12/2013. (IX.27)
önkormányzati
rendelethez
Vagyonnyilatkozat-tételre
kötelezettek
|
|
A. Beosztás, tisztsége |
|
1. |
polgármester |
|
2. |
alpolgármester |
|
3. |
képviselő |
|
4. |
|
|
5. |
jegyző |
|
|
|
2. függelék 2/2013. (IX.27)
önkormányzati
rendelethez
Bátaapáti Község Önkormányzata Képviselő-testületének
tagjai
Települési képviselők
névsora
|
1 |
KRACHUN SZILÁRD |
|
|
|
|
2 |
TORNÓCZKY GÁBOR |
|
|
|
|
3 |
DARABOS JÓZSEFNÉ |
|
|
|
|
4 |
FARKAS ATTILA |
|
|
|
|
5 |
FERENCZI SÁNDOR
|
|
|
|
3. számú függelék a 12/2013. (IX.27)
önkormányzati rendelethez
Az
előterjesztés formája
A
rendelet/határozat elfogadásához
minősített /egyszerű többség szükséges!
(Zárt ülésre
való utalás)
előterjesztés
Bátaapáti Község Önkormányzata Képviselő-testületének
év hónap nap -án,
.......órakor
megtartandó ülésére
Javaslat
(javaslat címe)
-ra (VAGY) -re
|
Előterjesztő: |
|
|
|
Készítette: |
|
|
|
Törvényességi ellenőrzést végezte: |
|
|
(megszólítás)
Tisztelt Képviselő-testület!/Bizottság!
(elemző rész)
HATÁROZATI JAVASLAT
(ha van)
(Határozati javaslat
szövege)
Felelős: (a felelős
megnevezése)
Határidő: (a
határidő meghatározása)
(keltezés)
(előterjesztő
megnevezése és aláírása)
(a megalkotandó
rendelet tervezete és indokolása)
(rendelet
esetén a hatástanulmány)
4. függelék a
12/2013. (IX.27)
önkormányzati
rendelethez
Az egyes
bizottságok tagjainak névsora
1. Ügyrendi Bizottság
|
|
A. Név |
B. Tisztség |
|
1. |
Farkas Attila |
elnök |
|
2. |
Tornóczky Gábor |
képviselő tag |
|
3. |
Darabos Józsefné |
képviselő tag |
5. számú
függelék a 12/2013. (IX.27)
önkormányzati
rendelethez
A képviselő-testület társulás útján ellátott feladatai
|
Társulás neve |
Ellátott feladat |
Létrehozás időpontja |
|
Szociális
és gyermekjóléti feladatok ellátására és intézmény fenntartására |
Gyermekjóléti
Szolgáltatás, családgondozás, jelzőrendszeres házi segítségnyújtás, támogató
szolgálat, |
2003. szeptember 1. |
|
Társadalmi
Ellenőrző Tájékoztató Társulás |
A NRHT
hulladéktárolóval kapcsolatos tájékoztatási, ellenőrzési feladatok
megvalósítása |
1997.április 04. |
|
hétközi és háziorvosi ügyelet |
Központi orvosi ügyelet |
2010.
szeptember 1. |
|
Völgységi Önkormányzatok
Társulása |
Belső
ellenőrzés, területfejlesztési feladatok, |
2011. augusztus |
|
Dél-Balatoni és Sióvölgye
Hulladékgazdálkodási Társulás |
hulladékgazdálkodás |
2009. március 16. határozatlan időre |
|
Első Magyar Önkormányzati Vízi-közmű és Közszolgáltatási
Társulás |
Vizi
közművek üzemeltetése |
2013. június 1 határozatlan időre |
6. számú
függelék a 12/2013. (IX.27)
önkormányzati
rendelethez
A Bonyhádi Közös
Önkormányzati Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzata
[1] A rendelet 7.§ (1)
bekezdése a 9/2019.(VII.1.) önkormányzati rendelet 1.§-ával megállapított
szöveg. Hatályos 2019. július 1. napjától
[2] A rendelet 44.§ (2)
bekezdése a 11/2014.(XI.24.) önkormányzati rendelettel megállapított szöveg.
Hatályos 2014.november 25. napjától.
[3] A rendelet 52.§ (1) és (2)
bekezdése a 8/2014.(X.21.) önkormányzati rendelet 1.§-ával megállapított
szöveg. Hatályos 2014. október 21.
[4] A rendelet 65. § (1)
bekezdés szövegét a 13/2019.(X.24.) önkormányzati rendelet 1.§ával
megállapított szöveg. Hatályos 2019. október 24.
[5] Módosította a 4/2020. (II.
18.) számú önkormányzati rendelet, hatályos 2020.02.18.
[6] Módosította az 1/2020.
(I.23) önkormányzati rendelet, hatályos 2020. január 23. napjától
[7] Hatályon kívül helyezve az
1/2020.(I.23.) önkormányzati rendelet 2. § (1) alapján.
[8] A 72.§ a
8/2015.(XI.9.)önkormányzati rendelet 1.§-ával megállapított szöveg.
Hatályos 2015. november 20.
[9] a 11/2017.(XII.7. )
önkormányzati rendelettel megállapított szöveg. Hatályos 2017. december 8.
[10] A 8/2014.(X.21.)
önkormányzati rendelettel megállapított szöveg. Hatályos 2016. október 22.