Szakadát Község Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2025. (IX. 22.) önkormányzati rendelete

Szakadát Község Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 9/2024. (XI. 26.) önkormányzati rendeletének módosításáról

Hatályos: 2025. 09. 23- 2025. 09. 23

Szakadát Község Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2025. (IX. 22.) önkormányzati rendelete

Szakadát Község Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 9/2024. (XI. 26.) önkormányzati rendeletének módosításáról

2025.09.23.

[1] A rendelet megalkotásának célja a helyi közügyek intézése és a helyi közhatalom gyakorlása érdekében Szakadát Község Önkormányzata szervezeti és működési részletszabályainak meghatározása.

[2] Szakadát Község Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörben, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában, továbbá a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 53. § (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. § (1) Szakadát Község Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 9/2024. (XI. 26.) önkormányzati rendelet (továbbiakban: Rendelet) 5. §-a helyébe az alábbi rendelkezés lép:

A képviselő-testület rendes ülését a polgármester, akadályoztatása esetén az alpolgármester hívja össze hely, idő és napirend megjelölésével.

(2) A Rendelet 28. § (6) bekezdés g) pontja helyébe az alábbi rendelkezés lép:

ugyanazon ügyben, egy alkalommal kezdeményezheti az önkormányzat érdekeit sértő döntés ismételt tárgyalását.

(3) A Rendelet 30. § (2) bekezdése helyébe az alábbi rendelkezés lép:

A jegyzőt távolléte esetén az aljegyző helyettesíti. A jegyző és az aljegyző tisztség egyidejű betöltetlensége, illetve tartós akadályoztatásuk esetén- legfeljebb hat hónap időtartamra- a jegyzői feladatokat a hatósági osztályvezető látja el.

(4) A Rendelet 31. § (7) bekezdése helyébe az alábbi rendelkezés lép:

A képviselőnek a képviselő-testület vagy a polgármester megbízásából végzett tevékenységével összefüggő, általa megelőlegezett, számlával igazolt szükséges költsége megtéríthető. A képviselői költségek kifizetését a polgármester engedélyezi.”

2. § (1) A Rendelet 28. §-a az alábbi (10) és (11) bekezdéssel egészül ki: „(10) Amennyiben a képviselő-testület a határozatképtelensége vagy határozathozatal hiánya miatt két egymást követő alkalommal ugyanazon ügyben nem hozott döntést, a polgármester- az Mötv. 42. §-ában meghatározott ügyek kivételével- valamennyi ügyben döntést hozhat. (11) A polgármester - a testület utólagos tájékoztatása mellett- a két ülés közötti időszakban felmerülő, halaszthatatlan, a képviselő-testület hatáskörébe tartozó, önerőt igénylő pályázatokkal kapcsolatos ügyekben dönthet.”

(2) A Rendelet 30. §-a az alábbi (5) bekezdéssel egészül ki: „(5) A jegyző köteles jelezni a képviselő-testületnek, a polgármesternek, a bizottságnak, ha a döntés előkészítése során, vagy a döntés meghozatalakor jogszabálysértést észlel.”

(3) A Rendelet 31. § (1) bekezdése az alábbi mondattal egészül ki: „Kezdeményezheti rendelet megalkotását vagy határozat meghozatalát.”

(4) A Rendelet 31. §-a az alábbi, (8) bekezdéssel egészül ki: „(8) Amennyiben a döntéshozatalban részt vevő képviselő az őt érintő napirendi pont tárgyalásánál személyes érintettségét nem jelenti be, az ülésen bármely képviselő indítványozhatja a személyes érintettség megállapítását, illetőleg az ügy érdemében az ismételt szavazást. Az ülés lezárását követően a polgármester, vagy bármelyik képviselő indítványára az Ügyrendi Bizottság vizsgálatot végez. A bizottság a képviselő-testületnél kezdeményezheti ismételt döntéshozatali eljárás lefolytatását, melynek során a képviselő-testület a személyes érintettség kérdésben is dönt.”

3. § A Rendelet 4. § f) pontjában szereplő „közgyűlés” szó helyébe „képviselő-testület” szöveg, a 11. § (4) bekezdés b) pontjában a „bizottságaitól” szövegrész helyébe „bizottságától” szöveg, a 13. § (1) bekezdésben a „bizottságok” szövegrész helyébe a „bizottság” szöveg, a 17. § (1) bekezdésében a „tizenöt napon belül” szövegrész helyébe a „harminc napon belül” szöveg, a 22. § (4) bekezdésében a „kivonatos formában a helyi sajtóban is közzé kell tenni” szövegrész helyébe a „honlapon is közzé kell tenni” szöveg, a 28. § (1) bekezdésében a „polgármester vezeti” szövegrész helyébe a „polgármester képviseli” szöveg, a „megbízatását” szó helyébe a „tisztségét” szöveg, a 28. § (2) bekezdésében a „megbízás” szó helyébe a „tisztség” szöveg, a 28. § (6) bekezdés a) pontjában a „bizottságok” szó helyébe a „bizottság” szöveg, a 28. § (6) bekezdés e) pontjában a „jogkörökben” szó helyébe a „hatáskörökben” szöveg, a 32. § (1) bekezdés második mondatában „bizottságok elnökét” szövegrész helyébe a „bizottság elnökét” szöveg, a 32. § (2) bekezdésében a „bizottsági alelnököt” szövegrész helyébe a „bizottsági elnökhelyettest” szöveg, a 32. § (5) bekezdésében az „állandó bizottságok” szöveg helyébe az „állandó bizottság” szövegrész, a 32. § (15) bekezdésében a „8. §” szövegrész helyébe a „9. §-a” szöveg, a 36. § (3) bekezdésében a „Gyönk Város Önkormányzati Képviselő-testülete” helyébe „az irányító szerv vezetője” lép.

4. § Hatályát veszti a 36. § (3) bekezdésében az „önállóan működő és gazdálkodó” szövegrésze.

5. § Hatályát veszti a Rendelet 18. § (7) bekezdése, valamint a 20. § (2) bekezdése.

6. § Ez a rendelet 2025. szeptember 23-án lép hatályba, és 2025. szeptember 24-én hatályát veszti.

Harmati-Pék Anna Mária
polgármester

Radványi Petra
jegyző