Nagyszékely Község Önkormányzata Képviselő-testületének 1/2015. (I. 28.) önkormányzati rendelete

Nagyszékely Községi Önkormányzat szervezeti és működési szabályzatáról

Hatályos: 2025. 09. 01- 2025. 11. 30

Nagyszékely Község Önkormányzata Képviselő-testületének 1/2015. (I. 28.) önkormányzati rendelete

Nagyszékely Községi Önkormányzat szervezeti és működési szabályzatáról

2025.09.01.

Nagyszékely Községi Önkormányzat Képviselő-testülete a Magyarország Alaptörvénye 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott hatáskörében és Magyarország Alaptörvénye 32. cikk (1) bekezdés d) pontja továbbá a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 53.§ (1) bekezdése szerinti feladatkörében eljárva a következőket rendeli el: 1

I. Fejezet

ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSEK

A rendelet hatálya

1. § (1) A rendelet hatálya kiterjed Nagyszékely Község Önkormányzatára és az önkormányzat szerveire, tisztségviselőire.

(2) A rendelet hatálya kiterjed az (1) bekezdésben említett szervek és személyek feladat- és hatáskörére, továbbá a Képviselő-testület és szervei – bizottságok, polgármester, közös hivatal, jegyző – működési rendjére.

2. §2 (1)3 Az Önkormányzat hivatalos megnevezése: Nagyszékely Községi Önkormányzata (a továbbiakban: Önkormányzat).

(2)4 Az Önkormányzat székhelye: 7085 Nagyszékely, Táncsics u. 11., működési területe: Nagyszékely község közigazgatási területe.

(3) A képviselő-testület hivatalos megnevezése: Nagyszékely Községi Önkormányzat Képviselő-testülete ( a továbbiakban: Képviselő-testület).

(4)5 A Közös hivatal hivatalos megnevezése: Simontornyai Közös Önkormányzati Hivatal (a továbbiakban: Hivatal), székhelye: 7081 Simontornya, Szent István király utca 1.

Jelképek

3. § A település jelképeit, használatának rendjét külön önkormányzati rendelet szabályozza.

4. §6

5. §7 (1)8

(2)9

II. Fejezet

ALAKULÓ ÜLÉS

6. § (1)10 A Képviselő-testület alakuló ülését a választás eredményének jogerőssé válását követő tizenöt napon belül tartja meg.

(2) Az alakuló ülést a polgármester vezeti.

(3) Az alakuló ülésen a polgármester és a képviselők esküt tesznek.

7. § A Képviselő-testület tagjainak felsorolását e rendelet 1. melléklet tartalmazza.

8. §11 A képviselő-testület az alakuló ülését követő hat hónapon belül gazdasági programot, fejlesztési tervet fogad el.

9. § (1)12 A Képviselő-testület:

a) a polgármester javaslata alapján titkos szavazással a alpolgármestert választ, dönt illetményéről, tiszteletdíjáról és megállapítja költségtérítését;

b) az alakuló – vagy legkésőbb az alakuló ülést követő – ülésen a polgármester előterjesztése alapján megválasztja a bizottság vagy bizottságok tagjait;

c) az alakuló vagy az azt követő ülésen megalkotja vagy felülvizsgálja szervezeti és működési szabályzatáról szóló rendeletét;

d) a törvény alapján megállapítja a polgármester illetményét, tiszteletdíját és költségtérítését.

(2) Ha az alpolgármester vagy a bizottságok megválasztásánál nincs meg a szükséges többség, a soron következő ülésen újabb szavazást kell tartani.

(3) A bizottsági tagság megszűnése esetén a kiesett tag helyére a legközelebbi rendes képviselő-testületi ülésen új tagot kell választani.

III. Fejezet

A KÉPVISELŐ-TESTÜLET ÜLÉSÉNEK ELŐKÉSZÍTÉSE

Munkaterv

10. § (1) A Képviselő-testület rendes üléseit éves munkaterv szerint tartja.

(2) A Képviselő-testület rendes üléseit – július hónap kivételével, amely ülésezési szünet – havonta, minden hónap harmadik keddjén tartja. Ha a hónap utolsó keddje munkaszüneti napra esik, a képviselő-testületi ülést az azt megelőző hét csütörtökjén kell megtartani.

(3) A Képviselő-testület a (2) bekezdésben foglaltaktól eltérhet, azonban rendes üléseinek száma évente akkor sem lehet kevesebb hat ülésnél.

(4) A munkaterv tervezetét a polgármester terjeszti a Képviselő-testület évi rendes utolsó ülése elé.

(5) A munkatervhez javaslatot tehetnek:

a) a polgármester;

b) az alpolgármester;

c) a képviselők;

d) a Képviselő-testület bizottságai;

e) a jegyző.

(6) A munkaterv tartalmazza:

a) a képviselő-testületi ülések helyét, időpontját, napirendjét;

b) a napirendi pontok előterjesztőinek megnevezését;

c) az egyes napirendi pontot megtárgyaló bizottság(ok) megnevezését;

d) az évente legalább egy alkalommal tartott közmeghallgatás helyét, időpontját, napirendjét.

(7) A jegyző gondoskodik arról, hogy a munkaterv a község lakossága számára megismerhető legyen.

11. § (1) A Képviselő-testület munkatervében nem szereplő ülések rendkívüli (soron kívüli) ülések.

(2)13 A rendkívüli ülés összehívását kezdeményező indítványban meg kell jelölni az összehívás indokát.

A képviselő-testületi ülés összehívása

12. § (1)14 A Képviselő-testület ülését a polgármester, akadályoztatása esetén az alpolgármester, hívja össze. A polgármesteri és alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége vagy tartós akadályoztatásuk esetén e hatáskört a korelnök gyakorolja. Az összehívás írásban kiküldött meghívón útján történik. A meghívót az ülés előtt legalább öt nappal kell kiküldeni.

(2) A meghívónak tartalmaznia kell:

a) az ülés helyét és idejét;

b) a javasolt napirendi pontokat;

c) a napirendi pontok előterjesztőit;

d) a dátumot és az aláírást.

(3)15 A rendes ülésre szóló meghívóhoz csatolni kell:

a) az írásos előterjesztéseket;

b) a határozati javaslatot vagy rendelet-tervezetet;

13. §16 A Képviselő-testület rendkívüli ülését a kezdeményezéstől számított 15 napon belüli időpontra kell összehívni.

14. § (1) A Képviselő-testület üléseinek időpontjáról, helyéről és napirendjéről a Hivatal a lakosságot az ülés előtt legalább három nappal tájékoztatja. A tájékoztatót a Hivatal hirdetőtáblájára ki kell függeszteni és az önkormányzat honlapján meg kell jelentetni.

(2) A közmeghallgatást tartalmazó ülések időpontját és helyét legalább tizenöt nappal az ülés előtt az (1) bekezdés szerinti módon közzé kell tenni.

15. §17 A Képviselő-testület ülésére meg kell hívni különösen:

a) a Képviselő-testület tagjait;

b) a bizottságok nem képviselő tagjait;

c) a jegyzőt;

d) a településen működő önszerveződő közösségek képviselőit;

e) a napirendi pont tárgya szerint illetékes személyt vagy szerv vezetőjét;

f) a napirendi pont előterjesztőjét.

Előterjesztések

16. § (1) A Képviselő-testület ülésére általában írásbeli előterjesztés készül

(2) Szóbeli előterjesztés csak kivételesen indokolt esetben kerülhet a Képviselő-testület elé akkor, ha a sürgősségi indítvány benyújtására a 20. § (1) bekezdésében megállapított határidő és a Képviselő-testület ülésének kezdő időpontja között olyan halaszthatatlan döntést igénylő ügyről szerzett az előterjesztő tudomást, amely esetében a képviselő-testület rendkívüli ülése is összehívható lenne.

(3) Szóbeli előterjesztés esetén is írásban kell megfogalmazni a határozati javaslatot és azt legkésőbb a képviselő-testületi ülés elején a képviselőknek ki kell osztani.

(4) Szóbeli előterjesztésre csak a képviselő-testületi ülés napirendi pontjainak megszavazása előtt lehet javaslatot tenni és annak napirendre vételéről a Képviselő-testületnek külön szavaznia kell. A napirendre vételhez minősített többség szükséges.

(5) A szóbeli előterjesztést – a sürgősségi indítvánnyal együtt – lehetőleg az „Egyebek” napirendi pont keretében kell tárgyalni. Az „Egyebek” napirendi pont alatt a szóbeli előterjesztés, a sürgősségi indítvány, a tájékoztató és a kérdésre, illetve interpellációra adott válaszok kivételével más téma nem szerepelhet.

(6) Szóbeli előterjesztés és sürgősségi indítvány nem terjeszthető elő a 29. § (4) bekezdés a), b),c), d), e), f), g), h), j), k), l), o), p), q), r), t), u), v) pontjai esetében.

17. § Az írásos előterjesztésnek tartalmaznia kell:

a) a tárgy pontos meghatározását, illetve a téma ismertetését;

b) a témakör ismételt napirendre kerülése esetén a korábbi döntést és annak indokait;

c) az előterjesztő(k) megnevezését;

d) a határozati javaslatot vagy rendelet-tervezetet;

e) határozati javaslat esetén a végrehajtásért felelős személy vagy szerv megnevezését és a határidő megjelölését.

18. § (1) Előterjesztésre jogosult:

a) a polgármester;

b) az alpolgármester;

c) a képviselők;

d) a jegyző;

e) a Képviselő-testület vagy a polgármester által felkért személy vagy szerv vezetője.

19. § Az írásos előterjesztéseket a jegyzőhöz kell leadni a Képviselő-testület ülését megelőző nyolcadik napig.

Sürgősségi indítvány

20. § (1) Sürgősségi indítványnak minősül az olyan – az ülés meghívójában nem szereplő – írásos előterjesztés, melyet annak előterjesztője a 19. §-ban meghatározott időpontot követően, de az ülést megelőző nap 10:00 óráig ad le a jegyző részére.

(2) Sürgősségi indítványt nyújthat be a polgármester, az alpolgármester, a képviselők, a jegyző.

(3) A sürgősségi indítvány napirendre vételéről a Képviselő-testület a napirendek megszavazása előtt, vita nélkül, minősített többséggel dönt.

IV. Fejezet

A KÉPVISELŐ-TESTÜLET ÜLÉSE

Az ülés vezetése

21. § (1)18 A Képviselő-testület ülését a polgármester, akadályoztatása esetén az alpolgármester vezeti. A polgármesteri és az alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége vagy a tartós akadályoztatásuk esetén az ülést a korelnök vezeti.

(2) Az ülésvezető az ülés megnyitása után:

a) a jelenléti ív alapján megállapítja a határozatképességet;

b) előterjeszti az ülés napirendjét, amelyről a Képviselő-testület vita nélkül dönt;

c) megadja a szót annak, aki – kivételesen fontos, halasztást nem tűrő, de döntést nem igénylő témában – napirend előtti felszólalásra kér szót.

A vita

22. § (1) A polgármester a napirendek sorrendjében minden előterjesztés és a vele összefüggő döntési javaslat felett külön-külön nyit vitát.

(2) Az írásos előterjesztéshez szóbeli kiegészítés csak akkor tehető, ha az új információt tartalmaz.

(3) Az előterjesztéshez a Képviselő-testület tagjai és a tanácskozási joggal meghívottak hozzászólhatnak és az előterjesztőhöz kérdéseket intézhetnek, amelyekre válaszolni kell.

(4) Az ülésen megjelent állampolgárok részére – a napirendhez tartozó kérdéseik esetén – az ülésvezető szót adhat.

(5) A felszólalásokra a jelentkezés sorrendjében kerülhet sor. A felszólalás időtartama legfeljebb kettő perc. Ugyanazon napirend keretében az ismételt felszólalás időtartama az egy percet nem haladhatja meg. Az idő túllépése miatt az ülésvezető megvonhatja a szót a felszólalótól.

(6) Az előterjesztő a javaslatot, illetve a képviselő a módosító javaslatát a vita lezárásáig megváltoztathatja és a szavazás megkezdéséig azt bármikor vissza is vonhatja.

(7) Bármelyik képviselő, illetve a napirend előterjesztője a szavazás megkezdéséig javasolhatja a téma napirendről történő levételét. A javaslatról a Képviselő-testület vita nélkül határoz.

(8) A vita lezárása után a napirend előterjesztője válaszol a hozzászólásokra. Ezt követően további hozzászólásra nincs lehetőség.

23. § (1) Az előterjesztésben szereplő javaslathoz módosító és kiegészítő javaslat tehető.

(2) A polgármester az előterjesztésben szereplő és a vita során elhangzott javaslatokat egyenként bocsátja szavazásra. Előbb a módosító, kiegészítő, majd – azok elfogadásának hiányában – az előterjesztésben szereplő javaslat felett kell dönteni.

24. § Ügyrendi javaslat legfeljebb egy perc időtartamban tehető, amely az ülés vezetésével, rendjével összefüggő, a tárgyalt napirendi pontot érdemben nem érintő – de döntést igénylő – eljárási kérdésre vonatkozó javaslat. Ügyrendi javaslat esetében a polgármester soron kívül szót ad, az ügyrendi javaslat megtételét követően a javaslatot vita nélkül azonnal megszavaztatja.

25. § A jegyző jelzi a képviselő-testületnek és a képviselő-testület szerveinek, ha döntésük, működésük jogszabálysértő.

A tanácskozás rendje

26. § (1) A polgármester gondoskodik a tanácskozás rendjének a fenntartásáról. Ennek során:

a) figyelmezteti azt a hozzászólót, aki eltér a tárgyalt napirendtől, valamint a tanácskozáshoz nem illő, sértő módon nyilatkozik;

b) rendreutasítja azt a személyt, aki az ülés rendjéhez méltatlan magatartást tanúsít;

c) ismétlődő rendzavarás esetén a terem elhagyására kötelezheti a rendbontót;

d) ismételt és súlyos rendzavarás esetén a rendbontó eltávolításához a rendőrség segítségét veszi igénybe.

(1) Az (1) bekezdés c), d) pontjában felsorolt intézkedések a Képviselő-testület tagjával szemben nem alkalmazhatóak.

(2) Az érintett személy a vita során személyes megjegyzést tehet legfeljebb egy perces időtartamban, amennyiben vissza akarja utasítani az őt ért kritikát.

Az ülések nyilvánossága

27. § (1) A Képviselő-testület ülése – a zárt ülések kivételével – nyilvános, azon bárki részt vehet és – e rendeletben és az ülésvezető által engedélyezett felszólalási rendben – szót kaphat.

(2) A Képviselő-testület üléseire készült előterjesztések és az ülések jegyzőkönyvei, továbbá a zárt ülések anyagainak közérdekű és közérdekből nyilvános adatai és a zárt üléseken hozott döntések nyilvánosságát a polgármester vagy a jegyző biztosítani köteles.

Zárt ülés

28. § (1) A zárt ülés anyaga kizárólag a következő személyeknek adható át:

a) a polgármesternek;

b) az alpolgármesternek;

c) a képviselőknek;

d) a jegyzőnek;

e) a napirendi pontot tárgyaló bizottságok tagjainak;

f) a Kormányhivatal vezetőjének.

(2) A törvény szerinti közérdekű adat és közérdekből nyilvános adat megismerésének lehetőségét zárt ülés tartása esetén is biztosítani kell.

Döntéshozatal

29. § (1) A Képviselő-testület akkor határozatképes, ha az ülésen a képviselők több mint fele jelen van.

(2) Határozatképtelenség esetén a Képviselő-testületet nyolc napon belüli időpontra újra össze kell hívni.

(3) A javaslat elfogadásához a jelenlévő képviselők több mint felének „igen” szavazata szükséges (egyszerű többség).

(4) Minősített többség – a megválasztott képviselők több mint felének „igen” szavazata – szükséges a következő ügyekben:

a) rendeletalkotás;

b) a Képviselő-testület és szervei szervezetének kialakítása és működésének meghatározása, továbbá a törvény által a Képviselő-testület hatáskörébe utalt választás, kinevezés, vezetői megbízás;

c) önkormányzati társulás létrehozása, megszűntetése, abból történő kiválás, a társulási megállapodás módosítása, társuláshoz, érdekképviseleti szervezethez való csatlakozás, abból történő kiválás;

d) megállapodás külföldi önkormányzattal való együttműködésről, nemzetközi önkormányzati szervezethez való csatlakozás, abból történő kiválás;

e) intézmény alapítása, átszervezése, megszüntetése;

f) fegyelmi eljárás megindítása, fegyelmi eljárás során hozott határozat;

g) a polgármester elleni kereset benyújtása;

h) hitelfelvétel;

i) a képviselő döntéshozatalból való kizárása;

j) képviselői összeférhetetlenség megállapítása;

k) a képviselő méltatlanságának megállapítása;

l) a polgármester, alpolgármester, képviselő személyét érintő kérdések;

m) az Mötv. 46. § (2) bekezdés c) pontja szerinti zárt ülés elrendelése;

n) szóbeli előterjesztés, sürgősségi indítvány napirendre vétele;

o) az önkormányzat törzsvagyonával, egyéb ingatlanvagyonával való rendelkezés;

p) önkormányzati vagyon tulajdonjogának, vagyonkezelői jogának ingyenes vagy kedvezményes átruházása, önkormányzati követelésről egészben vagy részben történő lemondás;

q) kitüntetés, díszpolgári cím adományozása;

r) településrészi önkormányzat létrehozása;

s) titkos szavazás elrendelése;

t) a településnek a területével határos másik megyéhez való átcsatolása kezdeményezése;

u) helyi népszavazás elrendelése;

v) a Képviselő-testület feloszlásának kimondása;

w) az Mötv. 68. § (1) bekezdése szerinti megismételt tárgyaláson hozott döntés.

Szavazás

30. § (1) A Képviselő-testület a döntéseit (határozat, rendelet) nyílt szavazással hozza. A szavazás kézfelemeléssel történik.

(2) A Képviselő-testület titkos szavazással dönt mindazon esetekben, amikor azt jogszabály kötelezően előírja.

(3) A Képviselő-testület minősített többséggel titkos szavazást rendelhet el az Mötv. 46. § (2) bekezdésében foglalt ügyekben.

(4) A titkos szavazást – szavazatszámláló bizottságként közreműködve – az erre a célra létrehozott ad hoc bizottság bonyolítja le. A bizottság urna és szavazólapok segítségével összegyűjti, majd a szavazás után összeszámolja a szavazatokat, elkészíti a szavazási jegyzőkönyvet és a szavazás eredményéről tájékoztatja a Képviselő-testületet.

(5) A polgármester, illetve bármely képviselő indítványozhatja név szerinti szavazás tartását, amelyről a Képviselő-testület egyszerű szótöbbséggel, vita nélkül dönt.

(6) Név szerinti szavazást kell elrendelni:

a) ha azt törvény írja elő;

c) az önkormányzat tulajdonában lévő ingatlan értékesítése esetén.

(7) A név szerinti szavazásnál a jegyző betűrendben felolvassa a Képviselő-testület tagjainak nevét, akik nevük felolvasásakor „igen”, vagy „nem”, vagy „tartózkodom” kijelentéssel szavaznak.

31. § Érvényes döntéssel lezárt napirend ismételt tárgyalásának – az Mötv. 68. § (1) bekezdésének esetét kivéve – csak abban az esetben van helye, ha a döntés során nem ismert körülmények felmerülése az önkormányzat érdekében a megismételt tárgyalást indokolja.

Önkormányzati rendelet

32. § (1) Önkormányzati rendelet alkotását kezdeményezheti:

a) a polgármester;

b) az alpolgármester;

c) a képviselő;

d) a jegyző;

(2) A rendelet-tervezetet – amennyiben azt nem a jegyző készíti el, a jegyző véleményével együtt – megvitatás céljából a tárgyban érintett bizottság elé kell terjeszteni.

(3) A rendelet-tervezetet a polgármester vagy a jegyző terjeszti a Képviselő-testület elé.

33. § (1) A rendeletet a Hivatal hirdetőtábláján való kifüggesztéssel, továbbá az önkormányzat honlapján történő megjelentetéssel kell kihirdetni. A kihirdetett rendeletet legalább tizenöt napra kell kifüggeszteni, és azon fel kell tüntetni a kifüggesztés és a levétel napját. A kihirdetés időpontja a kifüggesztés napja.

(2) A jegyző – a Hivatal közreműködésével – gondoskodik a rendeletek elektronikus rögzítéséről és nyilvántartásáról.

34. §19 Az önkormányzat rendeleteit naptári évenként külön-külön, folyamatos, 1-től kezdődő sorszámmal és évszámmal kell ellátni, megjelölve a rendelet kihirdetésének hónapját és napját, az alábbiak szerint: Nagyszékely Községi Önkormányzat Képviselő-testületének .../20...(...) önkormányzati rendelete a ....-ról.

A Képviselő-testület határozata

35. § (1)20 A Képviselő-testület határozatait naptári évenként külön-külön, folyamatos, 1-től kezdődő sorszámmal és évszámmal kell ellátni, megjelölve az elfogadás hónapját és napját a következők szerint: Nagyszékely Községi Önkormányzat Képviselő-testületének .../20...(...hó...nap) határozata.

(2) A határozat száma után – a határozat címében – szerepeltetni kell a döntés tárgyát.

(3) A határozatot a jegyzőkönyv elkészítését követő három munkanapon belül meg kell küldeni az érintetteknek, illetve a végrehajtásért felelős személyeknek, illetve szerveknek.

(4) A jegyző – a Hivatal közreműködésével – gondoskodik a határozatok elektronikus rögzítéséről és nyilvántartásáról.

Felvilágosítás kérése

36. § (1) A képviselő a Képviselő-testület ülésén, az „Egyebek” napirend keretében, önkormányzati ügyekben felvilágosítást kérhet: kérdést tehet fel vagy interpellálhat. E szándékát a képviselő az ülés elején, a napirendek elfogadása előtt jelezni köteles, meghatározva a felvilágosítás-kérések számát és címzettjét.

(2) A kérdés és az interpelláció egyaránt a Képviselő-testület (át nem ruházott, illetve átruházott) hatáskörébe tartozó, önkormányzati ügyre irányuló felvilágosítás iránti kérés, illetve felvetés megfogalmazása a polgármesterhez (alpolgármesterhez), a jegyzőhöz vagy a Képviselő-testület bizottságának elnökéhez.

(3) A kérdésre és az interpellációra a Képviselő-testület ülésén – vagy legkésőbb harminc napon belül írásban – kell választ adni.

(4) A kérdésre adott válasz elfogadásáról vagy el nem fogadásáról a kérdést feltevő képviselő nyilatkozik. A válasz el nem fogadása esetén a Képviselő-testület a kérdésről nem dönt, és azt nem vitatja meg.

(5) A képviselő az interpellációt visszavonhatja. Ha a képviselő az interpelláció elhangzásának a napirend szerint várható időpontjában nincs jelen, s távolmaradását előzetesen indokolva nem mentette ki, az interpellációt visszavontnak kell tekinteni. Kimentés esetén az interpelláció előterjesztésére a polgármester új időpontot tűz ki

(6) Az interpellációra adott válasz elfogadásáról vagy el nem fogadásáról az interpelláló képviselő nyilatkozik.Ha a képviselő a választ nem fogadja el, az interpellációra adott válasz elfogadásáról a Képviselő-testület vita nélkül dönt.

(7) Ha az interpellációra adott választ a Képviselő-testület nem fogadja el, dönt a további teendőkről. Az interpelláció alapján részletesebb vizsgálatot is elrendelhet. Az interpelláció kivizsgálásába az interpelláló képviselőt be kell vonni.

Közmeghallgatás

37. § (1)21 A Képviselő-testület a munkatervében meghatározottak szerint tart közmeghallgatást, melyen a helyi lakosság és a helyben érdekelt szervezetek képviselői a helyi közügyeket érintő kérdéseket és javaslatot tehetnek. A közmeghallgatás személyes megjelenés nélkül, lehetőség szerint a különböző helyszínen jelen lévők között, egy időben, valós idejű kommunikációt lehetővé tévő, kép és hang egyidejű továbbítására alkalmas elektronikus hírközlő eszköz útján, illetve a honlapon való közzététel útján is megtartható, azzal hogy a képviselőknek egy időben, térben is egy helyen szükséges jelen lenniük.

(2)22 A közmeghallgatás időpontjáról, helyéről és napirendjéről a lakosságot legalább tizenöt nappal előbb az erről szóló hirdetménynek a Hivatal hirdetőtábláján való kifüggesztésével, továbbá az önkormányzat honlapján történő megjelentetésével és a település több pontján való kihirdetésével tájékoztatni kell. A közmeghallgatás időpontját megelőzően az érintettek írásban is észrevételeket tehetnek és kérdéseket tehetnek fel. Az elhangzott, illetve az írásban megfogalmazott javaslatra, kérdésre a közmeghallgatáson vagy legkésőbb tizenöt napon belül választ kell adni.

(3) A közmeghallgatást a polgármester vezeti, aki a hozzászólások időtartamát korlátozhatja.

(4) A közmeghallgatásról jegyzőkönyv készül.

Egyéb fórumok

38. § A polgármester a lakosság, a különböző társadalmi szervezetek, egyesületek, önszerveződő közösségek közvetlen tájékoztatása, a fontosabb döntések előkészítésébe való bevonása érdekében – a közmeghallgatásra vonatkozó szabályok alapján – más fórumot (községpolitikai fórum, községi, községrészi tanácskozás) is összehívhat.

V. Fejezet

JEGYZŐKÖNYV

39. § (1) A Képviselő-testület üléséről jegyzőkönyvet kell készíteni, amely tartalmazza:

a) a testületi ülés helyét;

b) az ülés időpontját;

c) a megjelent önkormányzati képviselők nevét;

d) a meghívottak nevét, megjelenésük tényét;

e) a határozatképességre történő utalást;

f) a javasolt, elfogadott és tárgyalt napirendi pontokat;

g) az előterjesztéseket;

h) az egyes napirendi pontokhoz hozzászólók nevét, részvételük jogcímét, a hozzászólásuk, továbbá az ülésen elhangzottak lényegét;

i) a szavazásra feltett döntési javaslat pontos tartalmát;

j) a döntéshozatalban résztvevők számát;

k) a döntésből kizárt önkormányzati képviselő nevét és a kizárás indokát;

l) a jegyző jogszabálysértésre vonatkozó jelzését;

m) a szavazás számszerű eredményét;

n) a hozott döntéseket;

o) az aláírásokat, pecsétet.

(2) A jegyzőkönyvet a jegyzőkönyv-vezető által leírtak alapján kell elkészíteni.

(3) A jegyzőkönyvhöz mellékelni kell az ülés meghívóját, a jelenléti ívet, az előterjesztések egy-egy példányát, valamint az elfogadott, a polgármester és a jegyző sajátkezű aláírásával ellátott rendeletet.

(4) A jegyzőkönyvet a polgármester és a jegyző írja alá.

40. § (1) A jegyzőkönyv eredeti példányát a mellékletekkel együtt a Hivatal kezeli, gondoskodik a jegyzőkönyvek évenkénti beköttetéséről, valamint zárt helyen való tárolásáról.

VI. Fejezet

A KÉPVISELŐ

41. § (1) Az önkormányzati képviselők jogai és kötelezettségei azonosak.

(2) A képviselő:

a) a Képviselő-testület ülésén a polgármestertől (alpolgármestertől), a jegyzőtől, a bizottság elnökétől önkormányzati ügyekben felvilágosítást kérhet, amelyre az ülésen – vagy legkésőbb harminc napon belül írásban – érdemi választ kell adni;

b) kérésére az írásban is benyújtott hozzászólását a jegyzőkönyvhöz kell mellékelni vagy kérésére a véleményét rögzíteni kell a jegyzőkönyvben;

c) tanácskozási joggal részt vehet bármely bizottság ülésén.

d) javasolhatja a bizottság elnökének a bizottság feladatkörébe tartozó ügy megtárgyalását, amelyet a bizottság legközelebbi ülése elé kell terjeszteni és tárgyalására a képviselőt meg kell hívni;

e) kezdeményezheti, hogy a képviselő-testület vizsgálja felül bizottságának, a polgármesternek, a részönkormányzat testületének, a jegyzőnek – a Képviselő-testület által átruházott – önkormányzati ügyben hozott döntését;

f) megbízás alapján képviselheti a képviselő-testületet

g) a polgármestertől igényelheti a képviselői munkájához szükséges tájékoztatást;

h) közérdekű ügyben kezdeményezheti a polgármester intézkedését, amelyre harminc napon belül érdemi választ kell adni;

i) kezdeményezheti – az e rendeletben az előterjesztésekre meghatározott szabályok betartásával – rendelet megalkotását vagy határozat meghozatalát.

j) a testületi munkában való részvételhez szükséges időtartam alatt a munkahelyén felmentést élvez a munkavégzés alól. Az emiatt kiesett jövedelmét a Képviselő-testület téríti meg, melynek alapján társadalombiztosítási ellátásra is jogosult. A Képviselő-testület átalányt is megállapíthat;

k) a Képviselő-testület és a Képviselő-testület bizottságának ülésén a magyar jelnyelvet vagy az általa választott speciális kommunikációs rendszert használhatja. A magyar jelnyelv, valamint a választott speciális kommunikációs rendszer használatának valamennyi költségét az önkormányzat biztosítja.

(3) A képviselő:

a) előzetesen bejelenti a polgármesternek, ha a Képviselő-testület vagy annak bizottsága ülésén való részvételében vagy egyéb megbízatásának teljesítésében akadályoztatva van;

b) a Képviselő-testület, annak bizottsága vagy a polgármester megbízása alapján részt vesz a testületi ülések előkészítésében, valamint különböző vizsgálatokban;

c) a tudomására jutott titkot megőrzi, amely kötelezettsége megbízatásának lejárta után is fennáll;

d) a vele szemben fennálló összeférhetetlenségi okot a megválasztásától vagy az összeférhetetlenségi ok felmerülésétől számított harminc napon belül köteles megszűntetni;

e) köteles a testületi üléseken megjelenni, a képviselő-testület munkájában és döntéshozatali eljárásában részt venni;

f) a megválasztásától, majd minden év január 1-jétől számított 30 napon belül a jogszabálynak megfelelő tartalommal vagyonnyilatkozatot köteles tenni, melyhez csatolja a vele közös háztartásban élő házas- vagy élettársának, valamint gyermekének vagyonnyilatkozatát;

g) köteles bejelenteni, ha a képviselő-testület által megtárgyalt ügy önmagát vagy közeli hozzátartozóját személyesen érinti;

h) eskütételét követően három hónapon belül köteles részt venni a kormányhivatal által szervezett képzésen;

i) köteles kapcsolatot tartani a választópolgárokkal, akiknek évente legalább egy alkalommal tájékoztatást nyújt képviselői tevékenységéről.

(4)23

42. §24

VII. Fejezet

A KÉPVISELŐ-TESTÜLET BIZOTTSÁGAI, MŰKÖDÉSÜK ALAPVETŐ SZABÁLYAI

43. § (1) A Képviselő-testület – meghatározott önkormányzati feladatok ellátására – bizottságokat hoz létre.

(2) A Képviselő-testület által létrehozott állandó bizottságokat, a bizottságok tagjainak számát e rendelet 2. melléklete sorolja fel.

(3) A Képviselő-testület az általa meghatározott egyes önkormányzati feladatoknak az erről rendelkező döntésében megállapított ideig történő intézésére ideiglenes (ad hoc) bizottságot alakíthat.

(4) A bizottságok feladat- és hatásköreit – e rendelet 3. melléklete tartalmazza. E melléklet tartalmazza továbbá a Vagyonnyilatkozat Kezelő és Ellenőrző bizottságnak a képviselői összeférhetetlenséggel, méltatlansággal és a vagyonnyilatkozatok vizsgálatával kapcsolatos feladatok ellátására történő felhatalmazását.

(5) A bizottság – a törvény és e rendelet keretei között – maga állapítja meg működésének részletes szabályait. A bizottság ülésének összehívására, működésére, nyilvánosságára, határozatképességére és határozathozatalára, döntésének végrehajtására, a bizottság tagjainak kizárására, a bizottság üléséről készített jegyzőkönyv tartalmára a képviselő-testületre vonatkozó szabályokat kell megfelelően alkalmazni azzal az eltéréssel, hogy a kizárásról a bizottság dönt, továbbá a jegyzőkönyvet a bizottság elnöke és egy tagja írja alá.

(6) A bizottsági tag köteles a tudomására jutott titkot megőrizni. Titoktartási kötelezettsége bizottsági tagságának megszűnése után is fennáll.

(7) A bizottság az általa elfogadott éves munkaterv alapján működik, amelyet a képviselő-testületi ülések éves munkatervének meghatározását követő 30 napon belül készít el.

44. § (1) A bizottság elnökét és tagjait a Képviselő-testület választja meg. A bizottság tagjainak felsorolását e rendelet 1. melléklete tartalmazza.

(2) A bizottság a bizottság képviselő tagjai közül alelnököt választ az elnök helyettesítésére.

(3) A bizottság ülésének összehívásáról a bizottság elnöke gondoskodik. A bizottsági ülés előterjesztéseit legkésőbb az ülés előtt három nappal kell a bizottság tagjainak megküldeni.

(4) A Képviselő-testület és a bizottságok, valamint a bizottságok egymás közötti zavartalan kapcsolatát a polgármester biztosítja.

(5) A bizottságok ügyviteli, adminisztrációs feladatainak ellátásáról a jegyző útján a Hivatal gondoskodik bizottsági referensek közreműködésével.

45. §25 A bizottság üléseire meg kell hívni az e rendelet 15. §-ában felsoroltakat.

VIII. Fejezet

POLGÁRMESTER, ALPOLGÁRMESTER, JEGYZŐ, ALJEGYZŐ 26

Polgármester

46. § (1) A polgármester tisztségét főállásban tölti be.

(2) A polgármester a Képviselő-testület elnöke, felelős az önkormányzat egészének működéséért.

(3) A polgármester főbb feladatai:

a)27 a település fejlődésének elősegítése;

b) a helyi közszolgáltatásokról való gondoskodás;

c) az önkormányzat vagyonának megőrzése és gyarapítása;

d) az önkormányzat gazdálkodása feltételeinek megteremtése;

e) a demokratikus helyi közhatalom-gyakorlás érvényesülésének biztosítása;

f) a nyilvánosság megteremtése, helyi fórumok szervezése;

g) a lakosság önszerveződő közösségeinek a támogatása, a szükséges együttműködés kialakítása;

h) kapcsolattartás a pártok, társadalmi szervezetek helyi képviselőivel;

i) az önkormányzati intézmények működésének ellenőrzése, segítése;

j) az alpolgármester munkájának az irányítása;

k) a Hivatal irányítása;

l) a jogszabályok szerinti munkáltatói jogkörök gyakorlása;

m) ellátja – maga vagy az általa megbízott személy útján – az önkormányzat törvényes képviseletét, illetve a Képviselő-testület képviseletét;

n) a Képviselő-testület működési feltételeinek megteremtése, munkájának megszervezése;

o) a Képviselő-testület tagjai és bizottsága munkájának segítése;

p) a Képviselő-testület döntéseinek előkészítése, a döntések végrehajtásának megszervezése és ellenőrzése;

q) a Képviselő-testület munkatervének előkészítése, benyújtása, végrehajtása.

(4)28 A polgármester részletes feladat- és hatáskörét a jogszabályok és a Képviselő-testület döntései határozzák meg.

(5) A polgármesterre megfelelően alkalmazni kell a törvényben és e rendeletben az önkormányzati képviselőkre meghatározott összeférhetetlenségi szabályokat, továbbá a vagyonnyilatkozat-tételi eljárásra vonatkozó feladat- és hatásköri szabályokat.

(6) A polgármester minden hétfőn 7 órától – 8 óráig fogadóórát tart.

47. §29 A polgármester a Mötv. 68. § (2) bekezdése szerint eljárva döntést hozhat olyan körülménynél, amelynek bekövetkezése esetén az önkormányzatot jelentős anyagi hátrány érné (kiemelkedő közérdek).

48. §30 A polgármester a Mötv. 68. § (3) bekezdése szerint eljárva döntést hozhat az

a) egészséges ivóvízellátást, és

b) az egészségügyi alapellátást érintő önkormányzati feladat- és hatáskörökben.

Alpolgármester

49. § (1)31 A képviselő-testület – a polgármester javaslatára, titkos szavazással – a polgármester helyettesítésére, munkájának segítésére saját tagjai közül egy alpolgármestert választ.

(2) Az alpolgármester a polgármester irányításával látja el feladatait.

(3) Az alpolgármester tisztségét társadalmi megbízatásban tölti be.

Jegyző, aljegyző32

50. § (1)33 A jegyző kinevezése az Mötv 83. § b) pontja alapján történik. A jegyző felett az egyéb munkáltatói jogkört a Hivatal székhelye szerinti település polgármestere gyakorolja. Az aljegyző kinevezéséhez a jegyző javaslata szükséges.

(2) A jegyző főbb feladatai:

a) vezeti a Hivatalt;

b) a polgármester irányításával előkészíti a Képviselő-testület és a bizottságok elé kerülő előterjesztéseket;

c) rendszeresen tájékoztatást ad a Képviselő-testületnek a Hivatal munkájáról;

d) gondoskodik a Képviselő-testület és a bizottságok üléseinek technikai, ügyviteli feltételeiről;

e) biztosítja a köztisztviselők rendszeres képzését, továbbképzését.

(3) A jegyző részletes feladat- és hatásköreit a jogszabályok, a polgármester és a Képviselő-testület döntései határozzák meg.

A jegyző helyettesítése

51. § (1)34 A jegyzői és az aljegyzői tisztség egyidejű betöltetlensége, illetve tartós akadályoztatásuk esetén a jegyzői feladatokat a közigazgatási osztály vezetője látja el.

(2)35

IX. Fejezet

A KÖZÖS ÖNKORMÁNYZATI HIVATAL 36

52. § (1) A képviselő-testület az Mötv. 84. § (1) bekezdése alapján Közös Önkormányzati Hivatalt hoz létre.

(2) Az (1) bekezdésben meghatározott hivatal neve: Tolnanémedi Közös Önkormányzati Hivatal.

(3) A Közös Önkormányzati Hivatal alapvető feladatait az Mötv. 84. § (1) bekezdése, további feladatokat az Mötv. 67. § b) pontja alapján polgármester is meghatároz. A Közös Önkormányzati Hivatal köztisztviselője részére jogszabály feladatot és hatáskört állapít meg. A Közös Önkormányzati Hivatal által ellátott feladat- és hatásköröket a Hivatal szervezeti és működési szabályzata tartalmazza.

(4) A Közös Önkormányzati Hivatal belső szervezeti tagozódását, létszámát, munkarendjében, valamint ügyfélfogadási rendjét - az Mötv. 67. § d) pontja és a 85. § (6), (9) bekezdése pontja figyelembe vételével – a székhely település Képviselő-testülete határozattal fogadja el.

X. Fejezet

ÖNKORMÁNYZATI TÁRSULÁS

53. § (1)37 Az önkormányzat a feladatainak hatékonyabb, célszerűbb ellátása érdekében társulásokban vesz részt.

(1a)38 Az önkormányzat alapfokú óvodai feladatainak ellátására – Kisszékely, Pálfa, Pincehely, Sárszentlőrinc, Simontornya és Tolnanémedi önkormányzataival – működteti a Simontornyai Köznevelési Társulást. Székhelye: 7081 Simontornya, Szent István kir. u. 1.

(1b)39 A szociális alapszolgáltatásokat – Belecska, Kisszékely, Simontornya és Tolnanémedi önkormányzataival – Simontornya és Térsége Szociális Alapszolgáltatásokat Biztosító Társulása látja el. Székhelye: 7081 Simontornya, Szent István kir. u. 1.

(1c)40 Belső ellenőri és gyepmesteri feladatok ellátására a DÁM Önkormányzati Társulásban vesz részt. Székhelye: 7090 Tamási Nyírfa sor 15.

(1d)41 Szilárdhulladék-gazdálkodási feladatok ellátására a Közép-Duna Vidéke Hulladékgazdálkodási Önkormányzati Társulásban vesz részt. Székhelye: 8154 Polgárdi Batthyány u.132.

(2)42

(3)43

(4)44

XI. Fejezet

AZ ÖNKORMÁNYZAT GAZDÁLKODÁSÁRA VONATKOZÓ SZABÁLYOK

Az önkormányzat költségvetése

54. § (1) A Képviselő-testület a költségvetését rendelettel állapítja meg. Ebben dönt, hogy az adott költségvetési évben a kötelező feladatain túl milyen önként vállalt feladatot és azt milyen mértékben és módon lát el.

(2) A költségvetési rendeletet a jogszabályok rendelkezéseinek megfelelően kell előkészíteni és megalkotni.

55. § Az önkormányzat kötelező vagy önként vállalt feladatot elláthat más szervekkel, személyekkel kötött megállapodás alapján is, illetve a feladatkörébe tartozó közszolgáltatások céljából önkormányzati intézményt, gazdálkodó szervezetet (továbbiakban: intézmény) alapíthat, önkormányzati társulást hozhat létre, illetve ahhoz csatlakozhat Ezekben az esetekben a konkrét feladatot, a feladat ellátásának mértékét és módját a felek között kötött megállapodás, illetve az intézmény alapító okirata tartalmazza.

56. § A költségvetési előirányzatok, a költségvetési létszámkeretek közötti átcsoportosítás és a tartalékkal való rendelkezés átruházásának jogát és annak kereteit a mindenkori költségvetési rendelet tartalmazza.

Az önkormányzat vagyona

57. § (1) Az önkormányzat törzsvagyonát – ezen belül a forgalomképtelen és korlátozottan forgalomképes törzsvagyont –, továbbá a törzsvagyon körébe nem tartozó üzleti (forgalomképes) vagyont és az azokkal való rendelkezés alapvető szabályait külön önkormányzati rendelet állapítja meg.

(2) Az önkormányzat a vagyonáról folyamatosan köteles elszámolni és arról nyilvántartást vezetni.

(3) A polgármester a közmeghallgatás egyik napirendjeként évente tájékoztatást ad az önkormányzat vagyoni helyzetéről.

Az önkormányzat gazdálkodásának egyéb szabályai

58. § (1) Az önkormányzat gazdálkodási feladatait a Hivatal látja el.

(2) Az önkormányzat által alapított és fenntartott költségvetési szervek – a Hivatal kivételével, amely önállóan működő és gazdálkodó költségvetési szerv – önállóan működő költségvetési szervek.

59. §45

60. § (1) Az önkormányzat által támogatott szervezetek a részükre nyújtott támogatást elszámolási kötelezettséggel kapják és annak rendeltetésszerű felhasználásáról az erről szóló támogatási szerződésben foglalt határidőig el kell számolniuk.

(2) Amennyiben a finanszírozott vagy támogatott szervezet az előírt elszámolási kötelezettségének határidőben nem tesz eleget, e kötelezettségének teljesítéséig a további támogatást, finanszírozást fel kell függeszteni.

(3) A támogatás jogszabálysértő vagy nem rendeltetésszerű felhasználása esetén a támogatottat visszafizetési kötelezettség terheli.

Az önkormányzat gazdálkodásának ellenőrzése

61. § Az önkormányzat gazdálkodásának ellenőrzésére a jogszabályokban meghatározottak az irányadók.

XII. Fejezet

HELYI NÉPSZAVAZÁS46

62. §47 A helyi népszavazás kezdeményezésének rendjét külön önkormányzati rendelet tartalmazza.

XIII. Fejezet

ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK

63. § (1) Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.

(2) Hatályát veszti a Nagyszékely Községi Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 3/2003./IV.28./ önkormányzati rendelet.

(3) E rendelet mellékletei:

a)48 1. melléklet a Képviselő-testület tagjai és a testület által létrehozott állandó bizottságok és azok tagjainak a felsorolása;

b)49 2.melléklet a Képviselő-testület által létrehozott bizottságok felsorolása és a tagjainak száma;

c)50 3. melléklet a bizottságok feladat és hatáskörei;

d)51

4. melléklet az 1/2015. (I. 28.) önkormányzati rendelethez55

1

A bevezető a Nagyszékely Község Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2025. (VIII. 25.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.

2

A „Hivatalos megnevezés” alcím címét a Nagyszékely Község Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2025. (VIII. 25.) önkormányzati rendelete 24. § a) pontja hatályon kívül helyezte.

3

A 2. § (1) bekezdése a Nagyszékely Község Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2025. (VIII. 25.) önkormányzati rendelete 2. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.

4

A 2. § (2) bekezdése a Nagyszékely Község Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2025. (VIII. 25.) önkormányzati rendelete 2. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.

5

A 2. § (4) bekezdése a Nagyszékely Község Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2025. (VIII. 25.) önkormányzati rendelete 2. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.

6

A „Kitüntetések” alcím címét a Nagyszékely Község Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2025. (VIII. 25.) önkormányzati rendelete 24. § b) pontja hatályon kívül helyezte. A 4. §-t a Nagyszékely Község Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2025. (VIII. 25.) önkormányzati rendelete 24. § c) pontja hatályon kívül helyezte.

7

A „Bélyegzőhasználat” alcím címét a Nagyszékely Község Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2025. (VIII. 25.) önkormányzati rendelete 24. § d) pontja hatályon kívül helyezte.

8

Az 5. § (1) bekezdését a Nagyszékely Község Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2025. (VIII. 25.) önkormányzati rendelete 24. § e) pontja hatályon kívül helyezte.

9

Az 5. § (2) bekezdését a Nagyszékely Község Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2025. (VIII. 25.) önkormányzati rendelete 24. § e) pontja hatályon kívül helyezte.

10

Módosította az 5/2019.(VIII.14.) számú módosító rendelet 1. §-a

11

A 8. § a Nagyszékely Község Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2025. (VIII. 25.) önkormányzati rendelete 3. §-ával megállapított szöveg.

12

A 9. § (1) bekezdése a Nagyszékely Község Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2025. (VIII. 25.) önkormányzati rendelete 4. §-ával megállapított szöveg.

13

Módosította a 2/2022.(II.16.) számú módosító rendelet 1. §-a

14

A 12. § (1) bekezdése a Nagyszékely Község Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2025. (VIII. 25.) önkormányzati rendelete 5. §-ával megállapított szöveg.

15

Módosította a 2/2022.(II.16.) számú módosító rendelet 2. §-a

16

Módosította a 2/2022.(II.16.) számú módosító rendelet 3. §-a

17

A 15. § a Nagyszékely Község Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2025. (VIII. 25.) önkormányzati rendelete 6. §-ával megállapított szöveg.

18

A 21. § (1) bekezdése a Nagyszékely Község Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2025. (VIII. 25.) önkormányzati rendelete 7. §-ával megállapított szöveg.

19

A 34. § a Nagyszékely Község Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2025. (VIII. 25.) önkormányzati rendelete 8. §-ával megállapított szöveg.

20

A 35. § (1) bekezdése a Nagyszékely Község Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2025. (VIII. 25.) önkormányzati rendelete 9. §-ával megállapított szöveg.

21

A 37. § (1) bekezdése a Nagyszékely Község Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2025. (VIII. 25.) önkormányzati rendelete 10. §-ával megállapított szöveg.

22

A 37. § (2) bekezdése a Nagyszékely Község Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2025. (VIII. 25.) önkormányzati rendelete 10. §-ával megállapított szöveg.

23

A 41. § (4) bekezdését a Nagyszékely Község Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2025. (VIII. 25.) önkormányzati rendelete 24. § f) pontja hatályon kívül helyezte.

24

A 42. §-t a Nagyszékely Község Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2025. (VIII. 25.) önkormányzati rendelete 24. § g) pontja hatályon kívül helyezte.

25

A 45. § a Nagyszékely Község Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2025. (VIII. 25.) önkormányzati rendelete 11. §-ával megállapított szöveg.

26

A VIII. Fejezet címe a Nagyszékely Község Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2025. (VIII. 25.) önkormányzati rendelete 12. §-ával megállapított szöveg.

27

A 46. § (3) bekezdés a) pontja a Nagyszékely Község Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2025. (VIII. 25.) önkormányzati rendelete 13. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.

28

A 46. § (4) bekezdése a Nagyszékely Község Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2025. (VIII. 25.) önkormányzati rendelete 13. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.

29

A 47. § a Nagyszékely Község Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2025. (VIII. 25.) önkormányzati rendelete 14. §-ával megállapított szöveg.

30

A 48. § a Nagyszékely Község Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2025. (VIII. 25.) önkormányzati rendelete 14. §-ával megállapított szöveg.

31

A 49. § (1) bekezdése a Nagyszékely Község Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2025. (VIII. 25.) önkormányzati rendelete 15. §-ával megállapított szöveg.

32

A „Jegyző, aljegyző” alcím címe a Nagyszékely Község Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2025. (VIII. 25.) önkormányzati rendelete 16. §-ával megállapított szöveg.

33

Az 50. § (1) bekezdése a Nagyszékely Község Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2025. (VIII. 25.) önkormányzati rendelete 17. §-ával megállapított szöveg.

34

Az 51. § (1) bekezdése a Nagyszékely Község Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2025. (VIII. 25.) önkormányzati rendelete 18. §-ával megállapított szöveg.

35

Az 51. § (2) bekezdését a Nagyszékely Község Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2025. (VIII. 25.) önkormányzati rendelete 24. § h) pontja hatályon kívül helyezte.

36

A IX. Fejezet címe a Nagyszékely Község Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2025. (VIII. 25.) önkormányzati rendelete 19. §-ával megállapított szöveg.

37

Az 53. § (1) bekezdése a Nagyszékely Község Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2025. (VIII. 25.) önkormányzati rendelete 20. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.

38

Az 53. § (1a) bekezdését a Nagyszékely Község Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2025. (VIII. 25.) önkormányzati rendelete 20. § (2) bekezdése iktatta be.

39

Az 53. § (1b) bekezdését a Nagyszékely Község Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2025. (VIII. 25.) önkormányzati rendelete 20. § (2) bekezdése iktatta be.

40

Az 53. § (1c) bekezdését a Nagyszékely Község Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2025. (VIII. 25.) önkormányzati rendelete 20. § (2) bekezdése iktatta be.

41

Az 53. § (1d) bekezdését a Nagyszékely Község Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2025. (VIII. 25.) önkormányzati rendelete 20. § (2) bekezdése iktatta be.

42

Az 53. § (2) bekezdését a Nagyszékely Község Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2025. (VIII. 25.) önkormányzati rendelete 24. § i) pontja hatályon kívül helyezte.

43

Az 53. § (3) bekezdését a Nagyszékely Község Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2025. (VIII. 25.) önkormányzati rendelete 24. § i) pontja hatályon kívül helyezte.

44

Az 53. § (4) bekezdését a Nagyszékely Község Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2025. (VIII. 25.) önkormányzati rendelete 24. § i) pontja hatályon kívül helyezte.

45

Az 59. §-t a Nagyszékely Község Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2025. (VIII. 25.) önkormányzati rendelete 24. § j) pontja hatályon kívül helyezte.

46

A XII. Fejezet címe a Nagyszékely Község Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2025. (VIII. 25.) önkormányzati rendelete 21. §-ával megállapított szöveg.

47

A 62. § a Nagyszékely Község Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2025. (VIII. 25.) önkormányzati rendelete 22. §-ával megállapított szöveg.

48

A 63. § (3) bekezdés a) pontja a Nagyszékely Község Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2025. (VIII. 25.) önkormányzati rendelete 23. §-ával megállapított szöveg.

49

A 63. § (3) bekezdés b) pontja a Nagyszékely Község Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2025. (VIII. 25.) önkormányzati rendelete 23. §-ával megállapított szöveg.

50

A 63. § (3) bekezdés c) pontja a Nagyszékely Község Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2025. (VIII. 25.) önkormányzati rendelete 23. §-ával megállapított szöveg.

51

A 63. § (3) bekezdés d) pontját a Nagyszékely Község Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2025. (VIII. 25.) önkormányzati rendelete 24. § k) pontja hatályon kívül helyezte.

52

Módosította a 8/2019.(XI.20.) számú módosító rendelet 1. §-a Az 1. melléklet a Nagyszékely Község Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2024. (X. 30.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.

53

Módosította a 8/2019.(XI.20.) számú módosító rendelet 1. §-a

54

Módosította a 8/2019.(XI.20.) számú módosító rendelet 1. §-a

55

Hatályon kívül helyezte a 8/2019.(XI.20.) számú módosító rendelet 2. §-a