Várdomb Község Önkormányzata Képviselő-testületének 6/1994. (VIII. 3.) önkormányzati rendelete

a helyi címer és zászló alapításáról és használatának rendjéről

Hatályos: 1994. 08. 06

Várdomb Község Önkormányzata Képviselő-testületének 6/1994. (VIII. 3.) önkormányzati rendelete

a helyi címer és zászló alapításáról és használatának rendjéről

1994.08.06.

Várdomb község Önkormányzata az 1990. évi LXV. Törvény 1. § /6/ bekezdésének a./ pontjában biztosított jogkörében az Önkormányzat jelképeiről és azok használatának rendjéről az alábbi rendeletet alkotja:

1. §

Az Önkormányzat jelképei

Az Önkormányzat jelképei mint a település történelmi múltjára utaló díszítő szimbólumok: a címer és a zászló.

2. §

A címer leírás

Az Önkormányzat címere: kék színű csücsköstalpú tárcsapajzs bordó cölöppel, ebben arany színű karózott szőlőtő levelekkel és szőlőfürttel, alatta lebegő aranyszínű kacorkés. A címerpajzs felett arany színű Várdomb felirat, a címerpajzsot alulról körbefogó arany színű stilizált levélmintával. (1.sz. melléklet)

3. §

A címer használatának köre és szabályai

1./ az Önkormányzat címerét mint díszítő és utaló jelképet használni lehet:
a) az önkormányzat körpecsétjén, amely pecsétnyomó illetőleg gumibélyegző; pecsétnyomó esetében legkisebb 40 mm, gumibélyegző esetében legnagyobb 35 mm átmérőjű megfelelő körirattal ellátva;
b) az Önkormányzat zászlaján és annak változatain;
c) az Önkormányzat szerveinek, a polgármesternek, alpolgármesternek, körjegyzőnek készített levélpapírok fejlécén illetve borítékján;
d) az Önkormányzat által kiadott díszokleveleken, emléklapokon, kitüntető vagy emlékérmeken;
e) a Községháza épületének bejáratánál és más protokolláris célt szolgáló helységeiben;
f) az Önkormányzat intézményei bejáratánál és vezetőinek irodáiban;
g) az Önkormányzat és szervei által megjelentetett, a település életével foglalkozó kiadványokon, meghívókon, emléktárgyakon;
h) a községben vezető utak mellett a közigazgatási határnál levő táblán.
2./ Az Önkormányzat címerével ellátott körpecsét az Önkormányzat és más bel-, illetve külföldi önkormányzatok közötti kapcsolatokban protokolláris célból, illetőleg szerződések, megállapodások hitelesítésekor, valamint az Önkormányzat belső működésével és szervezeti felépítésével kapcsolatos rendelkezése, kitüntető oklevelek hitelesítésekor használható.
3./ Az Önkormányzat címerével ellátott körpecsét hatósági eljárás során nem alkalmazható.

4. § 1./ A 3. § /1/ bekezdésének g. pontjában meghatározottakon kívül más jogi személy számára az általa készített kiadványokon vagy jellegzetes termékeken az Önkormányzat címerének használatát – kérelemre – a körjegyző javaslata alapján a polgármester engedélyezheti.

2./ Kereskedelmi vagy reklám célú felhasználás esetében a címer használatáért gyártási és forgalmazás díjat kell fizetni. A díj mértékét a körjegyző javaslata alapján a polgármester állapítja meg. Vitás esetben a Képviselőtestület dönt.
3./ A díj megállapítása történhet egyösszegben évi általány formájában vagy az elért árbevétel arányában.

5. § 1./ A címer használatára vonatkozó kérelemnek tartalmaznia kell:

a) a kérelmező megnevezését, címét;

b) a címerhasználat célját;

c) az előállítani kívánt mennyiséget /darabszámot/;

d) a címer előállításának anyagát;

e) terjesztés, illetve forgalombahozatal esetén ennek módját;

f) a használat időtartamát;

g) a címerrel díszítendő tárgy mintapéldányát /rajzát, fényképmásolatát stb./

h) a felhasználásért felelős személy megnevezését.

2./ a címer használatára vonatkozó engedélynek tartalmaznia kell:
a) az engedélyek megnevezését és címét;
b) előállítás anyagát;
c) az engedélyezett felhasználás célját;
d) az előállításra engedélyezett mennyiséget;
e) a felhasználás idejét illetőleg az engedély érvényességének időtartamát;
f) a terjesztés a forgalomba hozatal módjára vonatkozó esetleges kikötéseket;
g) a címer felhasználásáért felelős személy megnevezését amennyiben a címer használatáért díjat kell fizetni a díj összegét.
3./A kiadott engedélyekről a Körjegyzőség nyilvántartást vezet.
4./ Indokolt esetben a kiadott engedélyt a polgármestere visszavonhatja.

6. § 1./ Az Önkormányzat címerének kicsinyítése csak olyan mértékű lehet, hogy az ne sértse a hiteles ábrázolást.

2./ Amennyiben nincs lehetőség az Önkormányzat címerének eredeti színben való ábrázolására akkor az csak a hordozó tárgy anyagának /fém, fa, bőr, kerámia stb./ színében de a heraldika általános szabályainak és színjelzéseinek megtartásával történhet.

7. §

A zászló leírása

1./ A zászlólap a zászlórúd felöl nézve téglalap, egyszínű napsárga rajta az átlók középpontjában foglal helyet az Önkormányzat címere melyet a község nevét feltüntető felirat boltoz óarany hímzéssel. A zászlólap körben óarannyal rojtozott.
2./ Az Önkormányzat zászlaja hosszabbik oldala 150cm a rövidebbik oldala 90cm.
3./ A zászlórúd kékkel és bordóval csigavonalban festett.
4./ az Önkormányzat zászlaja a Polgármester irodájában kerül elhelyezésre.

8. §

A zászló használata

1./ A zászló lobogó formájában is használható. A zászló /lobogó/ vagy annak méretarányos változatai használhatók:
a) hivatalos állami ünnepek alkalmával a Magyar Köztársaság zászlajával együtt;
b) a község életében jelentős események, ünnepségek és rendezvények alkalmából más hivatalos zászlóval /zászlókkal/ együtt;
c) a Képviselőtestület ülései alkalmával önállóan az ülés helyszínén;
d) nemzeti, illetőleg megyei gyászesemény alkalmával a fekete zászlóval együtt félárbócra eresztve;
e) minden a községgel összefüggő vagy az Önkormányzat részvételével rendezett eseményen
2./ A zászló előállításnak engedélyezésére a címerre vonatkozó szabályokat kell alkalmazni.

9. §

A jogosulatlan használat

Aki az Önkormányzat jelképeit jogosulatlanul az engedélytől eltérő vagy a közösséget sértő módon használja fel, szabályértést követ el és 10.000,- Ft-ig terjedő pénzbírsággal sújtható.

10. § A rendelet 1994. augusztus 6.-án lép hatályba.