Várdomb Község Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2023. (V. 24.) önkormányzati rendelete

A szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 10/2019 (XII.2.) önkormányzati rendelet módosításáról

Hatályos: 2023. 05. 24- 2023. 05. 24

Várdomb Község Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2023. (V. 24.) önkormányzati rendelete

A szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 10/2019 (XII.2.) önkormányzati rendelet módosításáról

2023.05.24.

Várdomb Község Önkormányzatának Képviselő-testülete a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 53. § (1) bekezdésében, valamint a 143. § (4) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, Magyarország Alaptörvénye 32. cikk (1) bekezdésnek d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következő rendeletet alkotja:

1. § A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 10/2019.(XII.2.) önkormányzati rendelet 3. § (6) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(6) Ha a polgármester, a jegyző az (5) bekezdés szerinti államigazgatási feladat- és hatáskörében jár el, a Képviselő-testület nem utasíthatja, döntéseit nem bírálhatja felül.”

2. § (1) A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 10/2019.(XII.2.) önkormányzati rendelet 7. § (14) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(14) A Képviselő-testületi üléseinek időpontjáról, helyéről és napirendjéről a lakosságot is tájékoztatni kell. A tájékoztatást a község honlapján kell közé tenni.”

(2) A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 10/2019.(XII.2.) önkormányzati rendelet 7. § (16) bekezdés a) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(A Képviselő-testület üléseire tanácskozási joggal meg kell hívni:)

„a) a jegyzőt, ”

3. § A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 10/2019.(XII.2.) önkormányzati rendelet 9. § (3) bekezdés b) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(A munkaterv összeállításához a polgármester javaslatot kérhet)

„b) a jegyzőtől,”

4. § A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 10/2019.(XII.2.) önkormányzati rendelet 10. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(2) Az (1) bekezdés a) és b) pontja szerinti előterjesztés a polgármester, alpolgármester, Képviselő-testület bizottsága, képviselő, jegyző és intézmény vezetőjének az előterjesztésében kerülhet a Képviselő-testület el.”

5. § (1) A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 10/2019.(XII.2.) önkormányzati rendelet 11. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) A Képviselő-testület ülése nyilvános. Az ülés helyéről, idejéről a tárgyalásra kerülő témákról a község honlapján az ülés előtt 5 nappal a lakosokat értesíteni kell, meghívó kihelyezésével.”

(2) A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 10/2019.(XII.2.) önkormányzati rendelet 11. § (4) és (5) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:

„(4) Zárt ülést tarthat a Képviselő-testület a polgármester, jegyző javaslata alapján az alábbi ügyekben:

a) az Önkormányzat vagyonával való rendelkezés esetén,

b) a Képviselő-testület a kiírt pályázat feltételeinek meghatározásakor, a pályázat tárgyalásakor, ha a nyilvános tárgyalás az Önkormányzat vagy más érintett üzleti érdekét sértené.

Képviselő-testület minősített többséggel dönt a zárt ülés elrendeléséről a (4) bekezdés a) és b) pontjában meghatározott ügyekben.

(5) Zárt ülésen a Képviselő-testület tagjai, a nem Képviselő-testület tagjai közül választott alpolgármester, jegyző, jegyző megbízottja illetve a Hivatal ügyintézője, az érintett és a szakértő vehet részt.”

6. § (1) A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 10/2019.(XII.2.) önkormányzati rendelet 12. § (2) bekezdés c) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(A hozzászólók legfeljebb)

„c) második hozzászólás esetén 3 percben kaphatnak szót.”

(2) A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 10/2019.(XII.2.) önkormányzati rendelet 12. § (5) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(5) A vita lezárás után a határozathozatal előtt a jegyzőnek szót kell adni, ha a határozati javaslat törvényességét illetően észrevételt kíván tenni.”

7. § A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 10/2019.(XII.2.) önkormányzati rendelet 15. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) Kérdést polgármesterhez, alpolgármesterhez, jegyzőhöz lehet intézni.”

8. § A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 10/2019.(XII.2.) önkormányzati rendelet 16. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) Interpellációt polgármesterhez, alpolgármesterhez, bizottsági elnökhöz, továbbá jegyzőhöz lehet intézni.”

9. § A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 10/2019.(XII.2.) önkormányzati rendelet 17. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(2) Képviselő-testület által alkotott rendelet jelölése: Várdomb Község Önkormányzata Képviselő-testülete …../20…/….hó…nap / önkormányzati rendelete, A határozat jelölése: Várdomb Község Önkormányzata Képviselő-testülete …../20….hó…nap / határozata. A hónap megjelölése római számmal, míg a nap jelölése arab számmal történik.”

10. § A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 10/2019.(XII.2.) önkormányzati rendelet 18. § (1) és (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:

„(1) A rendeletek tárgymutatós, a Képviselő-testületi határozatok tárgymutatós és határidős nyilvántartásának elektronikus vezetéséről a jegyző gondoskodik.

(2) A Képviselő-testület határozatait a jegyző továbbítja a végrehajtásért felelősökhöz, folyamatosan figyelemmel kíséri végrehajtásukat.”

11. § A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 10/2019.(XII.2.) önkormányzati rendelet 19. § (3) és (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:

„(3) A rendelet elfogadását követően a hiteles szöveg szerkesztése a jegyző feladata.

(4) Az önkormányzati rendelet kihirdetéséről a jegyző a Hivatal hirdetőtábláján való kifüggesztéssel, valamint Várdomb Község Önkormányzatának a honlapján történő közététellel gondoskodik. ”

12. § (1) A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 10/2019.(XII.2.) önkormányzati rendelet 21. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) A Képviselő-testület üléséről – a zárt ülésről külön – jegyzőkönyvet kell készíteni. A jegyzőkönyv közokirat, amelynek elkészítésről a jegyző gondoskodik.”

(2) A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 10/2019.(XII.2.) önkormányzati rendelet 21. § (3) bekezdés g) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(Az ülésről készült jegyzőkönyvhöz mellékelni kell:)

„g) a jegyző törvényességi észrevételét,”

(3) A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 10/2019.(XII.2.) önkormányzati rendelet 21. § (5) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(5) A jegyzőkönyvet és mellékleteit az ülést követő 15 napon belül a jegyző köteles megküldeni a kormányhivatalnak.”

13. § A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 10/2019.(XII.2.) önkormányzati rendelet 23. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(4) A lakossági fórum szervezéséről a polgármester, a jegyző segítségével gondoskodik.”

14. § A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 10/2019.(XII.2.) önkormányzati rendelet 26. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(2) Várdomb Község Képviselő-testülete a következő – állandó – bizottságot hozta létre: Ügyrendi és Humán Bizottság. A bizottság által ellátandó feladatok, tevékenységi körök részletes jegyzékét és a bizottság tagjainak felsorolását a 4. függelék rögzíti.”

15. § A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 10/2019.(XII.2.) önkormányzati rendelet 27. § (3) bekezdés b) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(A polgármester:)

„b) a jegyző javaslatainak figyelembe vételével javaslatot tehet a közös önkormányzati hivatal feladataira, az önkormányzat munkájának a szervezésére, a döntések előkészítésében és végrehajtására,”

16. § A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 10/2019.(XII.2.) önkormányzati rendelet „Jegyző, aljegyző” alcím címe helyébe a következő rendelkezés lép:

„Jegyző”

17. § A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 10/2019.(XII.2.) önkormányzati rendelet 29. § (5) és (6) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:

„(5) A jegyzőt - távolléte vagy akadályoztatása esetén - teljes jogkörrel a Hivatalnak, a jegyzői tisztség betöltéséhez szükséges, törvényben meghatározott képesítési és egyéb előírásoknak megfelelő köztisztviselője helyettesíti.

(6) A jegyzői tisztség egyidejű betöltetlensége vagy tartós akadályoztatása esetén a jegyzői feladatok ellátásával a polgármester a Hivatalnak, a jegyzői tisztség betöltéséhez szükséges, törvényben meghatározott képesítési és egyéb előírásoknak megfelelő köztisztviselőjét bízza meg.”

18. § A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 10/2019.(XII.2.) önkormányzati rendelet 3. melléklet 5. függeléke helyébe az 1. melléklet lép.

19. § Hatályát veszti a Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 10/2019.(XII.2.) önkormányzati rendelet 29. § (3) és (4) bekezdése.

20. § Ez a rendelet 2023. május 24-én lép hatályba.

1. melléklet a 6/2023. (V. 24.) önkormányzati rendelethez