Pörböly Község Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2023. (V. 24.) önkormányzati rendelete

Pörböly Község Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 8/2019. (XII.2.) önkormányzati rendeletének módosításáról

Hatályos: 2023. 05. 24- 2023. 05. 24

Pörböly Község Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2023. (V. 24.) önkormányzati rendelete

Pörböly Község Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 8/2019. (XII.2.) önkormányzati rendeletének módosításáról

2023.05.24.

Pörböly Község Önkormányzatának Képviselő-testülete a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 53. § (1) bekezdésében, valamint a 143. § (4) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, Magyarország Alaptörvénye 32. cikk (1) bekezdésnek d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következő rendeletet alkotja:

1. § (1) A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 8/2019.(XII.2.) önkormányzati rendelet 7.  § (16) bekezdés a) és b) pontja helyébe a következő rendelkezések lépnek:

(A Képviselő-testület üléseire tanácskozási joggal meg kell hívni:)

„a) a jegyzőt;
b) a napirendi pontok előterjesztőit.”

(2) A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 8/2019.(XII.2.) önkormányzati rendelet 7.  § (17) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(17) A civil szervezeteket érintő napirendeknél meg kell hívni a civil szervezet elnökét. A 3. függelék tartalmazza a pörbölyi civil szervezetek felsorolását.”

2. § A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 8/2019.(XII.2.) önkormányzati rendelet IV. Fejezete a 8.  §-át megelőzően a következő alcím címmel egészül ki:

A Képviselő-testület programja és munkaprogramja

3. § A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 8/2019.(XII.2.) önkormányzati rendelet 9.  § (3) bekezdés b) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(A munkaterv összeállításához a polgármester javaslatot kérhet)

„b) a jegyzőtől,”

4. § A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 8/2019.(XII.2.) önkormányzati rendelet 10.  § (1) és (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:

„(1) A Képviselő-testület ülésére az előterjesztések írásban vagy szóban kerülhetnek benyújtásra. Előterjesztésnek minősül:

a) rendelet megalkotására vonatkozó tervezet;

b) döntéshozatalra vonatkozó, az a), c) és d) pont alá nem tartozó határozat-tervezet;

c) beszámoló;

d) tájékoztató.

(2) Az (1) bekezdés a) és b) pontja szerinti előterjesztés a polgármester, alpolgármester, Képviselő-testület bizottsága, Képviselő, jegyző és az intézmény vezetőjének az előterjesztésében kerülhet a Képviselő-testület elé.”

5. § A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 8/2019.(XII.2.) önkormányzati rendelet 11.  § (4) és (5) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:

„(4) Zárt ülést tarthat a Képviselő-testület a polgármester, jegyző javaslata alapján az alábbi ügyekben:

a) az Önkormányzat vagyonával való rendelkezés esetén,

b) a Képviselő-testület által kiírt pályázat feltételeinek meghatározásakor, a pályázat tárgyalásakor, ha a nyilvános tárgyalás az Önkormányzat vagy más érintett üzleti érdekét sértené.

Képviselő-testület minősített többséggel dönt a zárt ülés elrendeléséről a (4) bekezdés a) és b) pontjában meghatározott ügyekben.

(5) Zárt ülésen a Képviselő-testület tagjai, a nem Képviselő-testület tagjai közül választott alpolgármester, jegyző, jegyző megbízottja, Hivatal ügyintézője, az érintett és a szakértő vehet részt.”

6. § (1) A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 8/2019.(XII.2.) önkormányzati rendelet 12.  § (2) bekezdés c) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(A hozzászólók legfeljebb)

„c) második hozzászólás esetén 3 percben kaphatnak szót.”

(2) A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 8/2019.(XII.2.) önkormányzati rendelet 12.  § (5) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(5) A vita lezárása után a határozathozatal előtt a jegyzőnek szót kell adni, ha a határozati javaslat törvényességét illetően észrevételt kíván tenni.”

7. § A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 8/2019.(XII.2.) önkormányzati rendelet 15.  § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) Kérdést polgármesterhez, alpolgármesterhez, jegyzőhöz lehet intézni.”

8. § A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 8/2019.(XII.2.) önkormányzati rendelet 16.  § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) Interpellációt polgármesterhez, alpolgármesterhez, bizottsági elnökhöz, továbbá jegyzőhöz lehet intézni.”

9. § A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 8/2019.(XII.2.) önkormányzati rendelet 18.  § (1) és (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:

„(1) A rendeletek tárgymutatós, a Képviselő-testületi határozatok tárgymutatós és határidős nyilvántartásának elektronikus vezetéséről a jegyző gondoskodik.

(2) A Képviselő-testület határozatait a jegyző továbbítja a végrehajtásért felelősökhöz, folyamatosan figyelemmel kíséri végrehajtásukat.”

10. § A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 8/2019.(XII.2.) önkormányzati rendelet 19.  § (3) és (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:

„(3) A rendelet elfogadását követően a hiteles szöveg szerkesztése a jegyző feladata.

(4) Az önkormányzati rendelet kihirdetéséről a jegyző a Hivatal hirdetőtábláján való kifüggesztéssel gondoskodik. A rendelet Pörböly Község Önkormányzatának honlapján is megjelenik.”

11. § (1) A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 8/2019.(XII.2.) önkormányzati rendelet 21.  § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) A Képviselő-testület üléséről – a zárt ülésről külön – jegyzőkönyvet kell készíteni. A jegyzőkönyv közokirat, amelynek elkészítéséről a jegyző gondoskodik.”

(2) A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 8/2019.(XII.2.) önkormányzati rendelet 21.  § (3) bekezdés g) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(Az ülésről készült jegyzőkönyvhöz mellékelni kell:)

„g) a jegyző törvényességi észrevételét,”

(3) A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 8/2019.(XII.2.) önkormányzati rendelet 21.  § (5) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(5) A jegyzőkönyvet és mellékleteit, az ülést követő 15 napon belül a jegyző köteles megküldeni a kormányhivatalnak.”

12. § A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 8/2019.(XII.2.) önkormányzati rendelet 23.  § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(4) A lakossági fórum szervezéséről a polgármester, a jegyző segítségével gondoskodik.”

13. § A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 8/2019.(XII.2.) önkormányzati rendelet 26.  § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(3) A Képviselő-testület indokolt esetben, meghatározott feladat ellátására ideiglenes bizottságot hozhat létre. Az ideiglenes bizottság megbízatása feladatának elvégzéséig az erről szóló jelentésnek a Képviselő-testület által történő elfogadásáig tart.”

14. § A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 8/2019.(XII.2.) önkormányzati rendelet 27.  § (3) bekezdés b)–d) pontja helyébe a következő rendelkezések lépnek:

(A polgármester:)

„b) a jegyző javaslatainak figyelembe vételével javaslatot tehet a közös önkormányzati hivatal feladataira, az önkormányzat munkájának a szervezésére, a döntések előkészítésére és végrehajtására,
c) dönt a jogszabály által hatáskörébe utalt államigazgatási ügyekben, hatósági hatáskörökben, egyes hatásköreit átruházhatja az alpolgármesterre, jegyzőre, közös önkormányzati hivatal ügyintézőjére,
d) a jegyző javaslatára előterjesztést nyújt be a Képviselő-testületnek a hivatal belső tagozódásának, létszámának, munkarendjének, valamint ügyfélfogadási rendjének meghatározására,”

15. § A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 8/2019.(XII.2.) önkormányzati rendelet „Jegyző, aljegyző” címe helyébe a következő rendelkezés lép:

Jegyző

16. § (1) A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 8/2019.(XII.2.) önkormányzati rendelet 29.  § (2) bekezdés l) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(A jegyző)

„l) gondoskodik jelen rendelet függelékének naprakészen tartásáról”

(2) A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 8/2019.(XII.2.) önkormányzati rendelet 29.  § (5) és (6) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:

„(5) A jegyzőt - távolléte vagy akadályoztatása esetén - teljes jogkörrel a Hivatalnak, a jegyzői tisztség betöltéséhez szükséges, törvényben meghatározott képesítési és egyéb előírásoknak megfelelő köztisztviselője helyettesíti.

(6) A jegyzői tisztség egyidejű betöltetlensége, vagy tartós akadályoztatása esetén a jegyzői feladatok ellátásával a polgármester a Hivatalnak, a jegyzői tisztség betöltéséhez szükséges, törvényben meghatározott képesítési és egyéb előírásoknak megfelelő köztisztviselőjét bízza meg.”

17. § A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 8/2019.(XII.2.) önkormányzati rendelet 3. melléklet 4. függeléke helyébe az 1. melléklet lép.

18. § Hatályát veszti a Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 8/2019.(XII.2.) önkormányzati rendelet 29.  § (3) és (4) bekezdése.

19. § Ez a rendelet 2023. május 24-én lép hatályba.

1. melléklet a 9/2023. (V. 24.) önkormányzati rendelethez

„4. függelék