Pörböly Község Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2023. (V. 24.) önkormányzati rendelete
Pörböly Község Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 8/2019. (XII.2.) önkormányzati rendeletének módosításáról
Hatályos: 2023. 05. 24- 2023. 05. 24Pörböly Község Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2023. (V. 24.) önkormányzati rendelete
Pörböly Község Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 8/2019. (XII.2.) önkormányzati rendeletének módosításáról
Pörböly Község Önkormányzatának Képviselő-testülete a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 53. § (1) bekezdésében, valamint a 143. § (4) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, Magyarország Alaptörvénye 32. cikk (1) bekezdésnek d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következő rendeletet alkotja:
1. § (1) A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 8/2019.(XII.2.) önkormányzati rendelet 7. § (16) bekezdés a) és b) pontja helyébe a következő rendelkezések lépnek:
(A Képviselő-testület üléseire tanácskozási joggal meg kell hívni:)
(2) A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 8/2019.(XII.2.) önkormányzati rendelet 7. § (17) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(17) A civil szervezeteket érintő napirendeknél meg kell hívni a civil szervezet elnökét. A 3. függelék tartalmazza a pörbölyi civil szervezetek felsorolását.”
2. § A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 8/2019.(XII.2.) önkormányzati rendelet IV. Fejezete a 8. §-át megelőzően a következő alcím címmel egészül ki:
„A Képviselő-testület programja és munkaprogramja”
3. § A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 8/2019.(XII.2.) önkormányzati rendelet 9. § (3) bekezdés b) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
(A munkaterv összeállításához a polgármester javaslatot kérhet)
4. § A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 8/2019.(XII.2.) önkormányzati rendelet 10. § (1) és (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:
„(1) A Képviselő-testület ülésére az előterjesztések írásban vagy szóban kerülhetnek benyújtásra. Előterjesztésnek minősül:
a) rendelet megalkotására vonatkozó tervezet;
c) beszámoló;
d) tájékoztató.
(2) Az (1) bekezdés a) és b) pontja szerinti előterjesztés a polgármester, alpolgármester, Képviselő-testület bizottsága, Képviselő, jegyző és az intézmény vezetőjének az előterjesztésében kerülhet a Képviselő-testület elé.”
5. § A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 8/2019.(XII.2.) önkormányzati rendelet 11. § (4) és (5) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:
„(4) Zárt ülést tarthat a Képviselő-testület a polgármester, jegyző javaslata alapján az alábbi ügyekben:
a) az Önkormányzat vagyonával való rendelkezés esetén,
b) a Képviselő-testület által kiírt pályázat feltételeinek meghatározásakor, a pályázat tárgyalásakor, ha a nyilvános tárgyalás az Önkormányzat vagy más érintett üzleti érdekét sértené.
Képviselő-testület minősített többséggel dönt a zárt ülés elrendeléséről a (4) bekezdés a) és b) pontjában meghatározott ügyekben.
(5) Zárt ülésen a Képviselő-testület tagjai, a nem Képviselő-testület tagjai közül választott alpolgármester, jegyző, jegyző megbízottja, Hivatal ügyintézője, az érintett és a szakértő vehet részt.”
6. § (1) A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 8/2019.(XII.2.) önkormányzati rendelet 12. § (2) bekezdés c) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
(A hozzászólók legfeljebb)
(2) A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 8/2019.(XII.2.) önkormányzati rendelet 12. § (5) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(5) A vita lezárása után a határozathozatal előtt a jegyzőnek szót kell adni, ha a határozati javaslat törvényességét illetően észrevételt kíván tenni.”
7. § A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 8/2019.(XII.2.) önkormányzati rendelet 15. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) Kérdést polgármesterhez, alpolgármesterhez, jegyzőhöz lehet intézni.”
8. § A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 8/2019.(XII.2.) önkormányzati rendelet 16. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) Interpellációt polgármesterhez, alpolgármesterhez, bizottsági elnökhöz, továbbá jegyzőhöz lehet intézni.”
9. § A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 8/2019.(XII.2.) önkormányzati rendelet 18. § (1) és (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:
„(1) A rendeletek tárgymutatós, a Képviselő-testületi határozatok tárgymutatós és határidős nyilvántartásának elektronikus vezetéséről a jegyző gondoskodik.
(2) A Képviselő-testület határozatait a jegyző továbbítja a végrehajtásért felelősökhöz, folyamatosan figyelemmel kíséri végrehajtásukat.”
10. § A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 8/2019.(XII.2.) önkormányzati rendelet 19. § (3) és (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:
„(3) A rendelet elfogadását követően a hiteles szöveg szerkesztése a jegyző feladata.
(4) Az önkormányzati rendelet kihirdetéséről a jegyző a Hivatal hirdetőtábláján való kifüggesztéssel gondoskodik. A rendelet Pörböly Község Önkormányzatának honlapján is megjelenik.”
11. § (1) A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 8/2019.(XII.2.) önkormányzati rendelet 21. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) A Képviselő-testület üléséről – a zárt ülésről külön – jegyzőkönyvet kell készíteni. A jegyzőkönyv közokirat, amelynek elkészítéséről a jegyző gondoskodik.”
(2) A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 8/2019.(XII.2.) önkormányzati rendelet 21. § (3) bekezdés g) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
(Az ülésről készült jegyzőkönyvhöz mellékelni kell:)
(3) A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 8/2019.(XII.2.) önkormányzati rendelet 21. § (5) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(5) A jegyzőkönyvet és mellékleteit, az ülést követő 15 napon belül a jegyző köteles megküldeni a kormányhivatalnak.”
12. § A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 8/2019.(XII.2.) önkormányzati rendelet 23. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(4) A lakossági fórum szervezéséről a polgármester, a jegyző segítségével gondoskodik.”
13. § A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 8/2019.(XII.2.) önkormányzati rendelet 26. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(3) A Képviselő-testület indokolt esetben, meghatározott feladat ellátására ideiglenes bizottságot hozhat létre. Az ideiglenes bizottság megbízatása feladatának elvégzéséig az erről szóló jelentésnek a Képviselő-testület által történő elfogadásáig tart.”
14. § A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 8/2019.(XII.2.) önkormányzati rendelet 27. § (3) bekezdés b)–d) pontja helyébe a következő rendelkezések lépnek:
(A polgármester:)
15. § A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 8/2019.(XII.2.) önkormányzati rendelet „Jegyző, aljegyző” címe helyébe a következő rendelkezés lép:
16. § (1) A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 8/2019.(XII.2.) önkormányzati rendelet 29. § (2) bekezdés l) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
(A jegyző)
(2) A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 8/2019.(XII.2.) önkormányzati rendelet 29. § (5) és (6) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:
„(5) A jegyzőt - távolléte vagy akadályoztatása esetén - teljes jogkörrel a Hivatalnak, a jegyzői tisztség betöltéséhez szükséges, törvényben meghatározott képesítési és egyéb előírásoknak megfelelő köztisztviselője helyettesíti.
(6) A jegyzői tisztség egyidejű betöltetlensége, vagy tartós akadályoztatása esetén a jegyzői feladatok ellátásával a polgármester a Hivatalnak, a jegyzői tisztség betöltéséhez szükséges, törvényben meghatározott képesítési és egyéb előírásoknak megfelelő köztisztviselőjét bízza meg.”
17. § A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 8/2019.(XII.2.) önkormányzati rendelet 3. melléklet 4. függeléke helyébe az 1. melléklet lép.
18. § Hatályát veszti a Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 8/2019.(XII.2.) önkormányzati rendelet 29. § (3) és (4) bekezdése.
19. § Ez a rendelet 2023. május 24-én lép hatályba.
1. melléklet a 9/2023. (V. 24.) önkormányzati rendelethez