Lengyel Község Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2013 (II.15.) önkormányzati rendelete
a családi esemény lebonyolításának hivatali helyiségen, valamint hivatali munkaidőn kívül történő engedélyezéséről , valamint az azokért fizetendő díjak mértékéről
Hatályos: 2013. 03. 01- 2016. 12. 31Lengyel Község Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2013 (II.15.)
önkormányzati rendelete a családi esemény lebonyolításának hivatali helyiségen, valamint hivatali munkaidőn kívül történő engedélyezéséről , valamint az azokért fizetendő díjak mértékéről
2013-03-01-tól 2017-06-28-ig
Lengyel Község Önkormányzatának Képviselő–testülete a Magyarország Alaptörvénye (2011. április 25.) 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában biztosított jogalkotói jogkörében eljárva, a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 42. § 1. pontjában meghatározott feladatkörében, az anyakönyvekről, a házasságkötési eljárásról és a névviselésről szóló 1982. évi 17. törvényerejű rendelet 42/A. § (4) bekezdés a) és b) pontjában kapott felhatalmazás alapján a következőket rendeli el:
Általános rendelkezések
1. §
A rendelet hatálya Lengyel község közigazgatási területén történő házasságkötésre, névadóra, jubileumi házasságkötési ünnepre, valamint temetésre (a továbbiakban: anyakönyvi esemény), valamint Lengyel Község Önkormányzatának (továbbiakban: Önkormányzat) Polgármesteri Hivatalánál közszolgálati jogviszonyban álló anyakönyvvezetőkre terjed ki.
2. §
(1) E rendelet alkalmazásában:
- családi esemény: házasságkötés, névadó, jubileumi házasságkötési ünnep, temetés
- hivatali munkaidő: hétfő-csütörtök: 7.30 – 16.00
péntek: 7.30 – 13.00
- hivatali helyiség: Faluház nagyterme
Polgármesteri Hivatal épületének egyéb, házasságkötésre alkalmas helyiségei
- többletszolgáltatás: hivatali helyiségen, valamint a hivatali munkaidőn kívül családi esemény lebonyolításához személyi és tárgyi feltételek biztosítása
- többletszolgáltatás tárgyi kellékei: gyertya, pezsgő, dekoráció, egyéb a felek által kért tárgyi eszköz
- rendkívüli körülmény: az anyakönyvi eseményben érintett feleket érintő minden olyan elháríthatatlan váratlan esemény, körülmény, amely a lenti határidők betartását lehetetlenné tesz, de különösen a házasulók valamelyikének közeli halállal fenyegető egészségi állapota
(2) Hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi eseményt hivatali munkaidőben ügyfélfogadási időn kívül, valamint a (3) és (4) bekezdésben foglaltakra figyelemmel hivatali munkaidőn túl pénteken és szombaton lehet lebonyolítani.
(3) Hivatali munkaidőn túl anyakönyvi eseményeket pénteken 13 és 18 óra, szombaton 9 és 18 óra között lehet lebonyolítani.
(4) A hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi esemény engedélyezése során figyelemmel kell lenni a hivatali helyiségbe előjegyzett és felvett anyakönyvi eseményekre, azok lebonyolítását a hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi esemény nem veszélyeztetheti.
A hivatali helyiségen, valamint hivatali munkaidőn kívül történő anyakönyvi esemény engedélyezése
3. §
(1) Az Önkormányzat hivatali munkaidőben térítésmentesen biztosítja az anyakönyvi esemény lebonyolításához alkalmas hivatali helyiséget.
(2) Az anyakönyvi esemény hivatali helyiségen, valamint hivatali munkaidőn kívül történő megkötésére irányuló kérelmet a jegyzőhöz címezve a házasságkötési szándék, illetve az élettársi kapcsolat létesítése bejelentésével egyidejűleg kell az anyakönyvvezetőnél benyújtani.
(3) A (2) bekezdésben meghatározott kérelem illetékmentes.
(4) A kérelemben a feleknek nyilatkozniuk kell, hogy az anyakönyvekről, a házasságkötési eljárásról és a névviselésről szóló 1982. évi 17. törvényerejű rendelet 15/A. § (4) bekezdés a)-e) pontjában előírt feltételeket biztosítják.
(5) A többletszolgáltatás biztosításának feltétele, hogy az anyakönyvi esemény ellentételezéseként megállapított díjat legkésőbb az eseményt megelőző utolsó munkanap 12 óráig Lengyel Község Önkormányzata 71800020-12301054 számú Költségvetési számlájára, vagy a Polgármesteri Hivatal Házipénztárában megfizették.
(6) Az anyakönyvi esemény elmaradása esetén a befizetett díjat a Polgármesteri Hivatal visszafizeti.
4. §
(1) Az anyakönyvi esemény hivatali helyiségen, valamint hivatali munkaidőn kívül történő megkötésére irányuló kérelmet a jegyző az anyakönyvvezetővel történt egyeztetés után bírálja el.
(2) A kérelem elbírálása érdekében az anyakönyvvezető a kérelmezők által megjelölt helyszínen az anyakönyvi eseményt megelőzőn legkésőbb 15 nappal helyszíni szemlét tart.
(3) Az anyakönyvvezető a helyszíni szemle során megvizsgálja, hogy az anyakönyvi esemény biztosításának jogszabályi feltételei fennállnak, és erről a 2. melléklet szerint jegyzőkönyvet készít.
(4) A helyszíni szemle során készített jegyzőkönyv alapján, a jegyző legkésőbb az anyakönyvi eseményt megelőző 10. napig dönt az engedély kiadásáról, vagy a kérelem elutasításáról.
A hivatali helyiségen, valamint hivatali munkaidőn kívül történő anyakönyvi esemény díja
5. §
(1) A hivatali helyiségben hivatali munkaidőn túl, valamint hivatali helyiségen kívüli hivatali munkaidőben vagy munkaidőn túl történő anyakönyvi esemény lebonyolításának szolgáltatási díjait e rendelet 1. melléklete tartalmazza.
(2) Rendkívüli körülmény esetén a magántulajdonban lévő ingatlanon lebonyolított anyakönyvi esemény díjmentes.
(3) A hivatali munkaidőn kívül történő anyakönyvi eseményben közreműködő anyakönyvvezetőt választása szerint a közszolgálati tisztviselőkről szóló 2011. évi CXCIX. törvényben meghatározott szabadidő helyett az e rendeletben meghatározott mértékű díjazás illeti meg.
6. §
(1) A rendelet 1. melléklet 1. és 2. pontjában meghatározott összegből az anyakönyvi esemény lebonyolításában közreműködő anyakönyvvezetőt anyakönyvi eseményenkénti bruttó 10.000 Ft díjazás illeti meg.
(2) A rendelet 1. melléklet 3. pontjában meghatározott összegből a hivatali munkaidőn túl történő anyakönyvi esemény lebonyolításában közreműködő anyakönyvvezetőt eseményenként bruttó 10.000 Ft díjazás illeti meg.
7. §
A többletszolgáltatás tárgyi kellékeinek hivatalból történő beszerzés esetén fizetendő díjait e rendelet 3. melléklete tartalmazza.
8. §
(1) Ez a rendelet 2013. március 1-jén lép hatályba.
(2) E rendelet rendelkezéseit a hatálybalépést követően bejelentett anyakönyvi események lefolytatására indult eljárásokban kell alkalmazni.
Lőrincz Józsefné dr. Wirth Noémi
polgármester jegyző
Kihirdetési záradék:
Jelen rendelet kihirdetésre került 2013. év február hó 15. napján.
dr. Wirth Noémi
jegyző