Lengyel Község Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2014. (XI. 24.) önkormányzati rendelete

Lengyel Község Önkormányzatának Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 2/2013. (III.1.) Önkormányzati rendelet módosításáról

Hatályos: 2014. 11. 25- 2014. 11. 25

Lengyel Község Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2014. (XI. 24.) önkormányzati rendelete

Lengyel Község Önkormányzatának Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 2/2013. (III.1.) Önkormányzati rendelet módosításáról 1

2014.11.25.

Lengyel Községi Önkormányzat Képviselő-testülete Magyarország Alaptörvényének 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32 cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el.

1. § Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 43. § (2) bekezdés alapján a képviselő-testület az alakuló vagy az azt követő ülésen a törvény szabályai szerint megalkotja vagy felülvizsgálja szervezeti és működési szabályzatáról szóló (továbbiakban: SZMSZ) rendeletét, melyet az alábbiak szerint módosít.

2. § Az SZMSZ 35. § (8) bekezdése az alábbiak szerint módosul:

Lengyel Község Önkormányzata Képviselő-testületének 1/2014. (X.10.) önkormányzati rendelete

Lengyel Község Önkormányzata

……….………………-ról

3. § Az SZMSZ 45. § címe a következő szöveggel egészül ki:

„Jegyző, aljegyző

4. § Az SZMSZ 45. § kiegészül két új bekezdéssel:

„(3) A jegyzőt az aljegyző helyettesíti, ellátja a jegyző által meghatározott feladatokat.

(4) A jegyzőre és az aljegyzőre vonatkozó egyéb rendelkezéseket a Teveli Közös Önkormányzati Hivatal működésével kapcsolatos megállapodás tartalmazza.

5. § A SZMSZ 46. § (2) bekezdés első mondata helyébe a következő szöveg lép:

„(2) A Közös Önkormányzati Hivatal hivatali létszáma 9 fő.

6. § Az SZMSZ 48. § (2) bekezdése az alábbiak szerint módosul:

Lengyel községben LENGYELI NÉMET NEMZETISÉGI ÖNKORMÁNYZAT és LENGYELI ROMA NEMEZTISÉGI ÖNKORMÁNYZAT működik.

7. § Az SZMSZ 48. § (7) bekezdés második mondata az alábbiak szerint módosul:

Az együttműködési megállapodásokat a 4. és 5. melléklet tartalmazza.

8. § A SZMSZ. 1. melléklete helyébe jelen rendelet 1. melléklete lép.

9. § A SZMSZ. 2. melléklete helyébe jelen rendelet 2. melléklete lép.

10. § A SZMSZ. 3. melléklete helyébe jelen rendelet 3. melléklete lép.

11. § A SZMSZ. 4. melléklete helyébe jelen rendelet 4. melléklete lép.

12. § A SZMSZ új 5. melléklettel egészül ki.

13. § A SZMSZ 2. függeléke az alábbi sorral egészül ki:

Kötelezettséget megállapító jogszabály

Munkakör

Vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettség gyakorisága

3. § (2) bek. c) pont

aljegyző

Évenként

14. § (1) Jelen rendelet 2014. november 25. napján lép hatályba.

(2) A rendelet kihirdetéséről az SZMSZ-ben meghatározottak szerint a Teveli Közös Önkormányzati Hivatal Lengyeli Irodájának hirdetőtábláján történő kifüggesztése útján az aljegyző gondoskodik.

1. melléklet

Lengyel Községi Önkormányzat Képviselő-testületének

NÉVJEGYZÉK

1. LŐRINCZ ANDREA polgármester

2. ANTAL JÁNOS alpolgármester

3. FÁBIÁN TIBOR

4. KOVÁCS JÁNOSNÉ

5. NAGY TIBOR LÁSZLÓNÉ

2. melléklet

Vagyonnyilatkozat-tételt Vizsgáló és Szavazatszámláló Bizottság tagjainak

NÉVSORA

1.) Antal János elnök
2.) Fábián Tibor tag
3.) Kovács Jánosné tag

Természetvédelmi Kezelési Feladatokat ellátó Bizottság tagjainak

NÉVSORA

4.) Nagy Tibor Lászlóné
5.) Antal János
6.) Kovács Jánosné

3. melléklet

Megállapodás

közös önkormányzati hivatal létrehozásáról2

módosításokkal egységes szerkezetbe foglaltan

1. Általános rendelkezések

Tevel Község Önkormányzatának Képviselő-testülete,
(székhely: 7181 Tevel, Fő u. 288.., képviseletében: Héri Lászlóné polgármester)
Závod Község Önkormányzatának Képviselő-testülete,
(székhely: 7182 Závod, Új u. 13., képviseletében: Szász János polgármester)
Lengyel Község Önkormányzatának Képviselő-testülete,
(székhely: 7184 Lengyel, Petőfi u. 53. képviseletében: Lőrincz Józsefné polgármester),
a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény (a továbbiakban: Mötv.) 85. §-ának (1) bekezdése alapján – összhangban Tevel Község Önkormányzata Képviselő-testületének a 61/2012. (X.16.) önkormányzati határozatában, Závod Község Önkormányzata Képviselő-testületének a 33/2012. (X.16.) önkormányzati határozatában, Lengyel Község Önkormányzata Képviselő-testületének a 30/2012. (X.24.) önkormányzati határozatában, kinyilvánított szándékára - 2013. január 1-jei hatállyal határozatlan időtartamra közös önkormányzati hivatalt hoznak létre.
1.1. A közös önkormányzati hivatal hivatalos elnevezése
A közös önkormányzati hivatal elnevezése:

Teveli Közös Önkormányzati Hivatal

1.2. A közös önkormányzati hivatal székhelye és telephelyei
1.2.1. A közös önkormányzati hivatal székhelye:

7181 Tevel, Fő u. 288.

1.2.2. A közös önkormányzati hivatal telephelyei:
- Kirendeltség (ideiglenes jelleggel működő)7182 Závod, Új u. 13.
- Kirendeltség (állandó jelleggel működő) 7184 Lengyel, Petőfi u. 53.
1.2.3. A székhely és a telephelyek közvetlenül a jegyző vezetése alatt állnak.

2. A megállapodás létrehozásának, módosításának, megszüntetésének módja

2.1. Közös önkormányzati hivatal létrehozása

2.1 A megállapodás létrehozása:
2.1.1 A megállapodás létrehozásáról az érintett képviselő-testületek külön ülésen, minősített szótöbbséggel hozott határozatukkal dönthetnek. A döntés az egyes képviselő-testületek át nem ruházható hatáskörébe tartozik. A döntésről a meghozatalát követően legkésőbb 15 napon belül értesíteni kell a további érintett önkormányzatokat.
2.1.2 A jelen átmeneti szabályozás kivételével a megállapodás jövőbeli, további működtetéséről az általános önkormányzati választások napját követő hatvan napon belül állapodhatnak meg az érintett képviselő-testületek a 2.1.1 pont szerinti döntéssel. A megjelölt határidőben a további működtetésről is külön megerősítő döntés szükséges.
2.2 A megállapodás módosítása:
2.2.1 A megállapodás módosítását kezdeményezheti a székhely önkormányzat, illetve bármely képviselő-testület a székhely önkormányzat írásbeli megkeresésével.
2.2.2 A székhely önkormányzat köteles a módosítási javaslatot 15 napon belül a résztvevő önkormányzatok felé továbbítani, amennyiben az a jelen pontban foglaltaknak megfelel. A módosítási javaslat nem érintheti az 1.1, 1.2.1 pontokat, és nem célozhatja a Hivatal megjelölt határidőn kívüli (2.3.1 pont) megszüntetését. A módosítási javaslatot az önkormányzatok legkésőbb 30 napon belül kötelesek érdemben megtárgyalni, és a döntés meghozataláról 15 napon belül kötelesek értesíteni a többi résztvevő önkormányzatot.
2.2.3 A megállapodás módosításának minősül a csatlakozás, amelyre azonban a vonatkozó jogszabályok értelmében csak az általános önkormányzati választások napját követő hatvan napon belül van lehetőség. A csatlakozási kérelmeket érdemben meg kell tárgyalnia minden résztvevő képviselő-testületnek olyan időpontban, hogy az az esetleges csatlakozást a jogszabályi határidőben lehetővé tegye. Csatlakozásra kizárólag akkor kerülhet sor, ha a jelen megállapodás emiatt szükséges módosítását valamennyi, a jelen megállapodást megkötő önkormányzat képviselő-testülete minősített többséggel elfogadta.
2.2.4 A megállapodás módosításának minősülő kizárásra csak az általános önkormányzati választások napját követő hatvan napon belül van lehetőség. A kizárást bármely önkormányzat kezdeményezheti bármely másik önkormányzattal szemben. A kizáráshoz - a kizárással érintett önkormányzaton kívül – minden résztvevő önkormányzat 2.1.1 pont szerinti döntése szükséges. A kizárás az általános önkormányzati választások napját követő 15. napon lép hatályba.
2.2.5 A megállapodás módosításának minősülő felmondásra csak az általános önkormányzati választások napját követő hatvan napon belül van lehetőség. A felmondás egyoldalú jognyilatkozat, mely nem igényli a megállapodást megkötő többi önkormányzat hozzájárulását. A felmondás a döntésnek a többi önkormányzattal történő közlésétől számított 15. napon lép hatályba. A felmondásról szóló döntést legkésőbb a megjelölt hatvan napon belüli időtartam 40. napjáig van lehetőség közölni.

2.3 A megállapodás megszüntetése

2.3.1 A megállapodás megszüntetéséről közös megegyezéssel az érintett képviselő-testületek az általános önkormányzati választások napját követő hatvan napon belül állapodhatnak meg. Az ennek kezdeményezéséről szóló határozatban (illetőleg az annak mellékletét képező közös megegyezést rögzítő megállapodás-tervezetben) foglaltakat a megállapodást megkötő önkormányzatok képviselő-testületei a határozatról készült jegyzőkönyvi kivonat kézhezvételt követő tizenöt napon belül kötelesek megtárgyalni.
2.3.2 Amennyiben a közös megegyezés teljeskörűen nem jön létre, úgy a felmondás szabályai szerint kell eljárnia a megállapodást megszüntetni kívánó önkormányzatoknak.
2.3.3 A megszüntető döntés meghozatalára egyebekben a 2.1.1 pontban meghatározott szabályok irányadók.
2.3.4 A megállapodás megszüntetése esetén gondoskodni a jelen megállapodás szerinti pénzügyi és vagyoni elszámolásról. A Hivatalnál megjelenő ingó és ingatlan vagyongyarapodást a jelen megállapodás megszűnése esetén, ha a vagyon származásának pontos helye nem állapítható meg, a lakosságszám arányában kell a felek között megosztani, egyéb esetben a vagyonbevitel szerinti tagot illeti meg a tulajdonjog.

3. A közös önkormányzati hivatal szervezeti kérdései

3.1. A közös önkormányzati hivatal irányítása

3.1.1 A Közös Önkormányzati Hivatal tekintetében az irányító szervet az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 9. §-a alapján megillető jogok és kötelezettségek Tevel Község Önkormányzata Képviselő-testületét illetik meg illetve terhelik – az alábbi pontokban részletezett kiegészítésekkel.
3.1.2 A jelen megállapodást megkötő önkormányzatok képviselő-testületei a Hivatal bevételeiről, kiadásairól, engedélyezett létszámáráról – a költségvetési rendeletüket tárgyaló képviselő-testületi ülés előtt vagy azzal egyidejűleg– együttes testületi ülésen döntenek.
3.1.3 A Közös Önkormányzati Hivatal, mint önállóan gazdálkodó és működő költségvetési szerv éves költségvetése Tevel Község Önkormányzata költségvetésének részét képezi, melyet a jelen megállapodásban rögzített, a Közös Önkormányzati Hivatal működési költségek viselésének arányára és teljesítésének feltételeire vonatkozó rendelkezések, továbbá a jelen megállapodás egyéb vonatkozó pontjában foglalt rendelkezések figyelembe vételével készül.
3.1.4 A jelen megállapodást megkötő önkormányzatok képviselő-testületei a Közös Önkormányzati Hivatal éves költségvetési és 3.2.6 szerinti szakmai beszámolójáról – a költségvetési zárszámadásukat tárgyaló képviselő-testületi ülés előtt vagy azzal egyidejűleg– együttes testületi ülésen döntenek.
3.1.5 A társuló községeket megillető további jogosultságok:
- a jegyző kinevezése során a polgármesterek jogkörét a Mötv. 83. § b) pontja biztosítja,
- kezdeményezési jog és javaslattételi jog illeti meg a képviselő-testületeket az adott településen működő kirendeltség működését érintő és az irányító szerv hatáskörébe tartozó ügyekben Tevel Község Önkormányzatának Képviselő-testülete számára,
- az adott település polgármesterének egyetértése szükséges az adott településen működő kirendeltség köztisztviselője, alkalmazottja kinevezéséhez, bérezéséhez, vezetői megbízásához, vezetői megbízásának visszavonásához és jutalmazásához,
- a Közös Önkormányzati Hivatal szabályzatainak irányító szerv általi elfogadása előtt a társult települések polgármestereket véleményezési jog illeti.
3.2. A közös önkormányzati hivatal vezetése: a jegyző, aljegyző [2] Kiegészítette a Lengyel Község Önkormányzat Képviselő-testülete 76/2014. (XI.24.) határozata, Závod Község Önkormányzat Képviselő-testülete 71/2014. (XI. 26.) határozata, Tevel Község Önkormányzat Képviselő-testülete 108/2014. (XI.27.) határozata. Hatályos: 2014. november 28. napjától.
3.2.1. A közös önkormányzati hivatalt a jegyző vezeti. A jegyzőt az aljegyző helyettesíti, illetve ellátja a jegyző által meghatározott feladatokat.3
3.2.2. A jegyző, aljegyző4 minden héten köteles fogadóórát vagy fogadónapot tartani a közös önkormányzati hivatal illetékességi területéhez tartozó valamennyi településen.
3.2.2. A jegyző felett a polgármesterek a Mötv. 83. §-ának b) pontja szerint gyakorolják a munkáltatói jogokat, azzal, hogy a jegyző felett az egyéb munkáltatói jogokat (Mötv. 19. § b) pont) Tevel Község Polgármestere gyakorolja. A munkáltatói jogok gyakorlása a polgármesterek által a polgármesterek tanácskozása alkalmával történik, amelyről – feltüntetve a szavazati arányokat – jegyzőkönyv készül. A tanácskozás akkor határozatképes, ha a közös önkormányzati hivatalt létrehozó települések összlakosságát 100%-nak tekintve a polgármesterek által leadott képviselt lakosságszám összesítve meghaladja az 50%-ot. A tanácskozást Tevel Község Polgármestere hívja össze és vezeti, és gondoskodik a jegyzőkönyv elkészítéséről. A jegyzőkönyvet valamennyi jelenlévő polgármester aláírja. A jegyzőkönyv másolati példányát valamennyi, a közös önkormányzati hivatal fenntartásában részt vevő település polgármesterének meg kell küldeni, a tanácskozástól számított 15 napon belül.
3.2.3. A jegyző, aljegyző5 az egyes településeken az alábbi beosztás szerint végzi munkáját:

Hétfő

Kedd

Szerda

Csütörtök

Péntek

Tevel

7:30-16:00

7:30-10:00
12:30-16:00

7:30-10:00
12:30-16:00

7:30-13:00

Závod

10:00-12:00

10:00-12:00

Lengyel

8:00-16:00

3.2.4. A jegyző, aljegyző6 – ha ezen megállapodás másként nem rendelkezik - a közös önkormányzati hivatal ügyfélfogadási idejében fogadja az ügyfeleket, a fent megjelölt településeken.
3.2.5. A képviselő-testületi (bizottsági, nemzetiségi) üléseken történő részvétel szabályai:
a) A jegyző vesz részt az alábbi települések testületeinek ülésein:
- Tevel,
- Závod,
- Lengyel
b) A jegyzőt távolléte vagy akadályoztatása esetén az aljegyző helyettesíti. A jegyző tartós távollétében, illetve akadályoztatása esetén az aljegyző látja el a jegyző hatáskörébe tartozó feladatokat.7
3.2.6. A jegyző, akadályoztatása vagy tartós távolléte esetén az aljegyző8évente egy alkalommal valamennyi képviselő-testület előtt – lehetőség szerint együttes ülésen -, legkésőbb a beszámoló tárgyévét követő év szeptember 30-ig beszámol a közös önkormányzati hivatal működéséről. A beszámolónak tartalmaznia kell az alábbiakat:
- a humán erőforrás alakulása (létszám, képzettség, feladatmegosztás)
- a tárgyi eszköz ellátottság alakulása,
- a tárgyévi feladatellátás mutatói – ügyiratszám, tranzakciók, beruházások száma, a testületi működés mutatószámai - szakterületenként (igazgatási, pénzügyi, titkársági),
- jövőkép.
3.3. A közös önkormányzati hivatal létszáma
3.3.1. A közös önkormányzati hivatal létszáma:9
Szakmai létszám:
jegyző 1 fő
aljegyző 1 fő
köztisztviselők 7 fő
Összesen: 9 fő
ebből:
- Székhely 7181 Tevel, Fő u. 288. 5 fő 5x8 órában
1 fő 4x8 órában
- Kirendeltség Závodi Iroda 7182 Závod, Új u. 13.. 1 fő 2x8 órában
1 fő 1x8 órában
- Kirendeltség Lengyeli Iroda 7184 Lengyel, Petőfi u. 53. 1 fő 5x8 órában
1 fő 3x8 órában
Létszám mindösszesen: 9 fő.
3.4. A közös önkormányzati hivatal felépítése
3.4.1. A közös önkormányzati hivatal egységes, szakmai szervezeti egységekre nem tagolódik.
3.4.2. A kirendeltségek
a) A közös önkormányzati hivatal az 1.2.2. pontban megjelölt helyszínen állandó jelleggel működő kirendeltséget működtet, amely munkarendje megegyezik a közös önkormányzati hivatal székhelyének munkarendjével.
b) A közös önkormányzati hivatal ideiglenes jelleggel működő kirendeltséget működtet az 1.2.2. pontban megjelölt helyszínen. Az kirendeltség működési rendje: Kedd: 10:30-15:30, Csütörtök: 7:30-15:30, Péntek: 7:30-13:00. A hivatal fennmaradó működési idejében ügyfélfogadási időben a székhelyen történik a závodi ügyfelek fogadása.
3.4.3. A kirendeltségeken biztosítani szükséges a nagy ügyfélforgalommal járó alábbi ügytípusok ellátását:
- szociális és gyermekvédelmi ügyek,
- közfoglalkoztatáshoz kapcsolódó adminisztráció,
- anyakönyvi, hagyatéki ügyek,
- pénztári ki-, befizetések.
3.4.4. Valamennyi kirendeltségen biztosítani szükséges a képviselő-testület tevékenységéhez kapcsolódó adminisztratív teendők ellátását.
3.4.5. A 3.4.3-3.4.4. pontokban fel nem sorolt ügytípusok a munkaszervezés célszerűségét figyelembe véve elláthatók a székhelyen és a kirendeltségen is. Ennek részletezését a közös önkormányzati hivatal szervezeti és működési szabályzata tartalmazza.
3.5. A közös önkormányzati hivatal munkarendje, ügyfélfogadási rendje
a) Munkarend:
Hétfőtől csütörtökig 7:30-16:00 óra, pénteken 7:30-13:00.
b) Ügyfélfogadás:
Hétfőn, szerdán: délelőtt 7:30-12:00, délután 12:30-16:00
Kedden, csütörtökön, pénteken: 7:30-12:00

4. A közös önkormányzati hivatal költségvetéséhez való hozzájárulás, valamint a közös önkormányzati hivatal vagyoni viszonyai

4.1. A közös önkormányzati hivatal költségvetéséhez való hozzájárulás

4.1.1. A közös önkormányzati hivatal működési költségét (személyi juttatások és járulékaik, a hivatali feladatellátásra használt helyiségek dologi kiadásai) az állam - az adott évi központi költségvetésről szóló törvényben meghatározott mértékben, és a hivatal által ellátott feladataikkal arányban - finanszírozza, amelyet a székhelytelepülés költségvetési számlájára folyósít.

Jelen megállapodást:

Tevel Község Önkormányzatának Képviselő-testülete

93/2012. (XII.12.) önkormányzati határozatával

Závod Község Önkormányzatának Képviselő-testülete

51/2012. (XII.13.) önkormányzati határozatával

Lengyel Község Önkormányzatának Képviselő-testülete

41/2012. (XII.15.) önkormányzati határozatával

hagyta jóvá.

Tevel, 2012. december 20.

dr. Wirth Noémi
körjegyző
Tevel Község Önkormányzata
Závod Község Önkormányzata


Lengyel, 2012. december 20.

Visnyei Gabriella
körjegyző
Lengyel Község Önkormányzata

Záradék

Jelen megállapodás módosítását Lengyel Község Önkormányzat Képviselő-testülete 76/2014. (XI. 24.) számú határozatával, Závod Község Önkormányzat Képviselő-testülete 71/2014. (XI. 26.) számú határozatával, Tevel Község Önkormányzat Képviselő-testülete 108//2014. (XI. 27.) számú határozatával fogadta el.
Lőrincz Andrea László Attila Héri Lászlóné
polgármester polgármester polgármester
Lengyel Község Závod Község Tevel Község
Önkormányzat Önkormányzat Önkormányzat
Az egységes szerkezetbe foglalt megállapodás 2014. november 28. napján lép hatályba.

Budainé Szomolai Csilla

aljegyző

4.1.2. A 4.1.1. pontban említetteken felüli költségekhez az önkormányzatok lakosságszám arányában, saját bevételük terhére járulnak hozzá, a költségek székhely település költségvetési számlájára történő megfizetésével. A székhely település a működtetésre átvett pénzeszközöket finanszírozás formájában folyósítja a közös önkormányzati hivatal pénzforgalmi számlájára.
4.1.3. A 4.2. szerinti hozzájárulás tervezett összegéről Tevel Község Polgármesterének legkésőbb a tárgyév január 31-ig tájékoztatni kell a közös önkormányzati hivatal fenntartásában részt vevő települések önkormányzatait, melyek ezzel kapcsolatos észrevételeiket legkésőbb tárgyév február 10-ig megteszik Tevel Község Önkormányzata részére.
4.1.4. A közös önkormányzati hivatal fenntartásában részt vevő önkormányzatok vállalják, hogy a 4.1.3. pont szerinti összegeket saját költségvetésükbe betervezik, valamint a tájékoztatásban foglalt összeg 1/12 részét minden hónap 15. napjáig átutalják Tevel Község Önkormányzata részére.
4.1.5. Felek megállapodnak, hogy minden év január 31-ig elszámolnak az előző évi hozzájárulásokkal. Tevel Község Önkormányzata e határidőig az elszámolást írásban eljuttatja a társult községek önkormányzatai részére. Felek kötelezik magukat, hogy ezen elszámolás alapján a pénzügyi rendezés az elszámolás kézhezvételétől számított 15 munkanapon részükről megtörténik.
4.1.6. A 4.1. pont szerinti fizetési kötelezettségek késedelmes teljesítése esetén az adós önkormányzat – a jegybanki alapkamat kétszeresének megfelelő – késedelmi kamattal növelt összeget tartozik megfizetni. Ez esetben Tevel Község Polgármestere a nem teljesítő önkormányzatot felszólítja a 30 napon belüli teljesítésre, a felszólítás eredménytelensége esetén a felszólítási határidő lejárati napján jogosult inkasszó benyújtására a nem teljesítő önkormányzattal szemben.
4.1.7. Amennyiben a 4.1.5. pont szerinti elszámolás alapján Tevel Község Önkormányzata részéről keletkezik fizetési kötelezettség a közös önkormányzati hivatal fenntartásában részt vevő más önkormányzat irányába, és az elszámolás alapján járó összeget Tevel Község Önkormányzata a 4.1.5. pontban meghatározott határidőn belül nem utalja át az érintett társult község bankszámlájára, úgy az érintett önkormányzat polgármestere Tevel Község Önkormányzatát felszólítja a 30 napon belüli teljesítésre, a felszólítás eredménytelensége esetén a felszólítási határidő lejárati napján jogosult inkasszó benyújtására Tevel Község Önkormányzatával szemben.
4.2. A közös önkormányzati hivatal vagyoni viszonyai
A székhelyen és telephelyeken a közös önkormányzati hivatali feladatok ellátására használt ingatlanok tulajdonjoga felek tulajdonában marad, az ingóságokat térítésmentesen a közös önkormányzati hivatal használatába adják. Az ingatlanok beruházási és felújítási kötelezettségéről a tulajdonos önkormányzat saját forrásai terhére gondoskodik.

5. A közös önkormányzati hivatal munkájának nyilvánossága

5.1 A Közös Önkormányzati Hivatal működtetése során valamennyi településen biztosítani kell az önkormányzati és hivatali munka átláthatóságára, nyilvánosságára vonatkozó jogszabályi előírások betartását.

5.2 A közérdekű adatok nyilvánosságának biztosításával kapcsolatos feladatok ellátásáról a jegyző gondoskodik a Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzatának függelékét képező, a közérdekű adatok közzétételi kötelezettségének teljesítéséről szóló szabályzatban foglaltaknak megfelelően.

5.3 A kötelezően közzéteendő közérdekű adatok körét nem érintő képviselő-testületi döntések nyilvánosságának biztosítása a jegyző feladata. A jegyző a határozatok nyilvánosságáról a nyílt ülések jegyzőkönyveinek elérhetővé tételével, a rendeletek nyilvánosságáról kihirdetésükkel gondoskodik az egyes önkormányzatok szervezeti és működési szabályzatainak előírásai szerint.

5.4 A közérdekű adatokon túli, nyilvánosságot igénylő, önkormányzati közérdekű információk, közzétételek és hirdetmények nyilvánosságra hozatalával kapcsolatos döntéshozók és felelősök az egyes polgármesterek. Ezen információk nyilvánosságra hozatalának rendje főszabály szerint az egyes önkormányzatok hirdetőtábláján való közzététel; az ezen felül biztosított további közzétételi helyekről (pl. honlap, helyi sajtótermék, egyéb hirdetőtáblák, stb.) az egyes önkormányzatok szervezeti és működési szabályzatai rendelkeznek.

6. Záró és átmeneti rendelkezések

6.1. Jelen megállapodásból eredő vitás kérdésekben bármely fél polgármestere jogosult egyeztető tárgyalást összehívni, bármely jelen megállapodást jóváhagyó önkormányzat székhelyére. Az egyeztető tárgyalásról emlékeztető készül, melynek elkészítéséről a tárgyalást összehívó polgármester köteles gondoskodni és köteles azt legkésőbb a tárgyalástól számított öt munkanapon belül mindegyik jelen megállapodást jóváhagyó fél polgármesterének megküldeni.

6.2. Amennyiben az egyeztető tárgyalás eredményre vezetett és ennek alapján jelen megállapodás módosítása szükséges, úgy Tevel Község Polgármestere az emlékeztető általa történő kézhezvételét követő harminc napon belül köteles a megállapodás módosításáról készült előterjesztést Tevel Község Önkormányzatának Képviselő-testülete elé terjeszteni, továbbá köteles ugyanezen határidőn belül a közös önkormányzati hivatal fenntartásában részt vevő önkormányzatok polgármesterei számára megküldeni, akik a kézhezvételt követő tizenöt napon belül kötelesek azt saját képviselő-testületük elé jóváhagyásra beterjeszteni.

6.3. Felek a vitás kérdés bírói útra terelését megelőzően legalább egy alkalommal kötelesek egyeztetni, a 6.1-6.2. pontokban foglaltak szerint. Amennyiben az egyeztetés összehívására vonatkozó jogával egyik önkormányzat polgármestere sem él a vitás kérdés felmerülésétől számított harminc napon belül, úgy Tevel Község Polgármestere köteles az egyeztető tárgyalást Tevel Község Önkormányzata székhelyére összehívni.

6.4. Az egyeztetés eredménytelensége esetén felek a jelen megállapodásból eredő jogvita elbírálására kikötik a Bonyhádi Városi Bíróság kizárólagos illetékességét.

6.5. Jelen megállapodás valamennyi, a megállapodást megkötő önkormányzatának képviselő-testülete általi elfogadását és azok polgármestereinek aláírását követően, 2013. január 1. napján lép hatályba – a 6.6. -6.7. pontban foglalt kivétellel -.

6.6. A Képviselő-testületek megállapodnak, hogy nem írnak ki pályázatot a közös önkormányzati hivatal jegyzői állásának betöltésére. A közös önkormányzati hivatalt alkotó önkormányzatok polgármesterei a Mötv. 83. § b) pontjának megfelelő alkalmazásával megállapodhatnak, hogy a megszűnő Tevel-Závod Községek Körjegyzősége körjegyzőjét- annak egyetértésével-, a létrejövő közös önkormányzati hivatal jegyzőjeként foglalkoztatják.

6.7. A Képviselő-testületek megállapodnak abban, hogy a köztisztviselők juttatásaira, illetménykiegészítésére vonatkozó önkormányzati rendeleteket legkésőbb 2012. december 31-ig hatályon kívül helyezik és 2013. január 1-jei hatállyal a juttatások tárgykörében azonos tartalommal új rendeleteket alkotnak.

6.8. Jelen megállapodást annak elolvasását, tartalmának megismerését és megértését követően az önkormányzatok Képviselő-testületei képviseletében eljáró polgármesterek a képviselt önkormányzat akaratával mindenben megegyezően, annak nevében helybenhagyólag, saját kezű aláírással látják el.

Tevel, 2012. december 20.



Héri Lászlóné
polgármester
Tevel Község Önkormányzata

Závod, 2012. december 20.



Szász János
polgármester
Závod Község Önkormányzata

Lengyel, 2012. december 20.



Lőrincz Józsefné
polgármester
Lengyel Község Önkormányzata

4. melléklet

Együttműködési megállapodás

amely létrejött egyrészről
Lengyel Községi Önkormányzat Képviselő-testülete (székhelye: 7184 Lengyel, Petőfi u. 53. adószáma: 15417880-1-17, törzskönyvi nyilvántartási száma: 417886, képviseli Lőrincz Andrea polgármester, a továbbiakban: helyi önkormányzat)
másrészről
Lengyeli Német Nemzetiségi Önkormányzat, (székhelye: 7184 Lengyel, Petőfi u. 53. adószáma: 16847321-1-17 törzskönyvi nyilvántartási száma: 663182) képviseli Németh Szilvia elnök (a továbbiakban: nemzetiségi önkormányzat) – felek együttesen Szerződő felek – között, a nemzetiségek jogairól szóló 2011. évi CLXXIX. törvény (a továbbiakban: Njt.) 80. § (2) bekezdése, valamint az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény (továbbiakban: Áht.) 27. § (2) bekezdése alapján, az alulírt helyen és időben az alábbi tartalommal:
Szerződő felek jelen megállapodásban rögzítik a nemzetiségi önkormányzat helyiséghasználatával, a Njt. 80. § (1) bekezdésében meghatározott önkormányzati működési feltételek biztosításával kapcsolatos feladatok ellátásának, a költségvetés elkészítésének, jóváhagyásának eljárási rendjével és a költségvetési gazdálkodással, az információs és adatszolgáltatási, a beszámolási kötelezettség teljesítésével, valamint a nyilvántartási tevékenységgel, illetve a vagyonkezeléssel összefüggő szabályokat.
A megállapodás szabályainak kialakítása az alábbi jogszabályok figyelembevételével történt:
- a nemzetiségek jogairól szóló 2011. évi CLXXIX. törvény (Njt.)
- Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény
- az államháztartásról szóló 2011. CXCV. törvény (Áht.)
- az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011.(XII.31.) Korm. rendelet (Ávr.)
- az államháztartás számviteléről szóló 4/2013. (I.11.) kormányrendelet (Áhsz.)
- a költségvetési szervek belső kontrollrendszeréről és belső ellenőrzéséről szóló 370/2011. (XII.31.) Korm. rendelet

I.

Az önkormányzati működés személyi és tárgyi feltételeinek biztosítása

1. A helyi önkormányzat a nemzetiségi önkormányzat részére ingyenesen biztosítja az önkormányzati feladat ellátásához szükséges helyiséghasználatot. A helyiség használatához kapcsolódó tárgyi infrastruktúra és rezsiköltséget a helyi önkormányzat viseli.

2. A helyi önkormányzat hivatala útján biztosítja a nemzetiségi önkormányzat részére az önkormányzati működéshez szükséges tárgyi és személyi feltételeket, melynek keretében a helyi önkormányzat hivatala ellátja:

a) a nemzetiségi önkormányzat testületi üléseinek előkészítésével kapcsolatos feladatokat (meghívók, előterjesztések, hivatalos levelezés előkészítése, postázása, a testületi ülés jegyzőkönyveinek kérés esetén történő továbbítását a megyei kormányhivatalhoz, e-mailben és postán is);

b) a testületi és tisztségviselők döntéseinek előkészítésével kapcsolatos feladatokat, a döntéshozatalhoz szükséges nyilvántartási, sokszorosítási és postázási feladatokat;

c) a nemzetiségi önkormányzat működésével, gazdálkodásával kapcsolatos nyilvántartási, iratkezelési feladatokat.

3. A 2. pontban meghatározott feladatellátáshoz kapcsolódó költségeket – a testületi tagok és tisztségviselők telefonhasználata kivételével- a helyi önkormányzat viseli.

4. A jegyző vagy annak megbízottja a helyi önkormányzat megbízásából és képviseletében részt vesz a nemzetiségi önkormányzat testületi ülésein és jelzi, amennyiben törvénysértést észlel.

II.

A nemzetiségi önkormányzat költségvetési határozatának előkészítése, tartalma, határideje

1. A jegyző, vagy az általa megbízott személy a helyi nemzetiségi önkormányzat költségvetési határozatának előkészítéséhez szükséges adatokat - a költségvetési törvényből adódó részletes információk rendelkezésre állást követően - közli a helyi nemzetiségi önkormányzat elnökével.

2. A helyi nemzetiségi önkormányzat elemi költségvetési határozatának szerkezetére az Áht. 23. §-ban és az Ávr 24. és 26-28. §-ában foglalt szabályokat kell megfelelően alkalmazni.

3. A nemzetiségi önkormányzat költségvetési határozatának tartalmaznia kell:

a) a nemzetiségi önkormányzat bevételeit és költségvetési kiadásait előirányzat csoportok, kiemelt előirányzatok szerinti bontásban;

b) a nemzetiségi önkormányzat működési, fenntartási kiadási előirányzatai költségvetési szervenként, kiemelt előirányzatonként részletezve,

c) a költségvetési egyenleg összegét,

d) a költségvetési hiány belső finanszírozására szolgáló előző évek pénzmaradványának, vállalkozási maradványának összegét,

e) a d) ponton túli költségvetési hiány külső finanszírozására vagy a költségvetési többlet felhasználására szolgáló finanszírozási célú pénzügyi műveletek bevételeit, kiadásait működési és felhalmozási cél szerinti tagolásban;

f) a költségvetési év azon fejlesztési céljait, amelyek megvalósításához a Magyarország gazdasági stabilitásáról szóló 2011. évi CXCIV. törvény 3. § (1) bekezdése szerinti adósságot keletkeztető ügylet megkötése válik vagy válhat szükségessé, az adósságot keletkeztető ügyletek várható együttes összegével együtt;

g) a finanszírozási célú pénzügyi műveletekkel kapcsolatos hatásköröket;

h.) amennyiben a nemzetiségi önkormányzat irányítása alá tartozik költségvetési szerv, akkor annak a bevételi és kiadási előirányzatait, engedélyezett létszámát is

4. A helyi önkormányzati hivatal által elkészített költségvetési előterjesztést és a határozat tervezetét, a nemzetiségi önkormányzat elnöke terjeszti a nemzetiségi önkormányzat képviselő-testülete elé.

5. A költségvetési határozat elfogadásának határideje tárgyév február 10. napja.

III.

A költségvetési előirányzatok módosításának rendje

Ha a nemzetiségi önkormányzat az eredeti előirányzatán felül többletbevételt ér el, bevételkiesése van, illetve kiadási előirányzatain belül átcsoportosítást hajt végre, ahhoz módosítja a költségvetésről szóló határozatát.

IV.

Költségvetési információ szolgáltatás rendje

A helyi önkormányzat hivatala az Áht. 27. §. (2) bekezdése szerint ellátja a helyi nemzetiségi önkormányzat bevételeivel és kiadásaival kapcsolatban a tervezési, gazdálkodási, ellenőrzési, finanszírozási, adatszolgáltatási és beszámolási feladatokat. A feladat ellátásával kapcsolatos jogosultságokat és kötelezettségeket a gazdálkodás rendjét szabályozó belső szabályzataiban a helyi nemzetiségi önkormányzatra vonatkozóan elkülönülten szabályozza.

V.

A költségvetési gazdálkodás rendje

A nemzetiségi önkormányzat gazdálkodásának végrehajtásával kapcsolatos feladatokat a helyi önkormányzat hivatala gazdálkodási ügyintézője látja el.
A helyi önkormányzat hivatala megállapodás alapján, a Bonyhádi Közös Önkormányzati Hivatal Belső ellenőrzési Csoportja útján ellátja a belső ellenőrzési feladatot.
A kötelezettségvállalás rendje:
A helyi nemzetiségi önkormányzat nevében a helyi nemzetiségi önkormányzat feladatainak ellátása során fizetési vagy más teljesítési kötelezettséget vállalni (továbbiakban: kötelezettségvállalás) kizárólag az elnök vagy az általa felhatalmazott nemzetiségi önkormányzati képviselő jogosult.
A kötelezettségvállalás előtt a kötelezettséget vállalónak meg kell győződnie arról, hogy a rendelkezésre álló, fel nem használt előirányzat biztosítja-e a kiadás teljesítésére a fedezetet.
Az Áht. 2. § (1) bekezdés o) pontjában leírtak alapján kötelezettségvállalásnak minősül: a kiadási előirányzatok a 49. § szerinti lebonyolító szerv számára a Kormány rendeletében meghatározottak szerinti rendelkezésre bocsátott összeg terhére fizetési kötelezettség - így különösen a foglalkoztatásra irányuló jogviszony létesítésére, szerződés megkötésére, költségvetési támogatás biztosítására irányuló – vállalásáról szóló, szabályszerűen megtett jognyilatkozat. A kötelezettségvállalás csak írásban és az arra jogosult személy pénzügyi ellenjegyzése után történhet.
Előzetes írásbeli kötelezettségvállalás szükséges a gazdasági eseményenként 100.000 Ft-ot el nem érő kifizetések, jogerős és végrehajtható bírósági, hatósági döntéseken, kötelező előíráson alapuló fizetési kötelezettségek, továbbá pénzügyi szolgáltatások igénybevételéhez kapcsolódó kiadások esetében. A kötelezettségvállalások teljesítésére (érvényesítés, utalványozás, teljesítésigazolás) és nyilvántartására vonatkozó szabályokat fenti esetekben is alkalmazni kell.

1. A kötelezettségvállalást követően gondoskodni kell annak nyilvántartásba vételéről.

2. A nyilvántartásnak tartalmazni kell legalább:

a kötelezettségvállalás azonosító számát,
a kötelezettségvállalás alapjául szolgáló dokumentum megnevezését, iktatószámát és keltét,
a kötelezettségvállaló nevét,
a kötelezettségvállalás tárgyát,
a kötelezettségvállalás összegét,
a kötelezettségvállalás évek és előirányzatok szerinti megoszlását,
a kifizetési határidőket és azok jogosultjait, továbbá
a teljesítési adatokat.

3. A kötelezettségvállalások nyilvántartását folyamatosan, naprakészen kell vezetni. A nyilvántartást a Polgármesteri Hivatal gazdálkodási ügyintézője vezeti. A kötelezettségvállalás nyilvántartó – nyilvántartás adatai alapján – haladéktalanul köteles jelezni a jegyző felé, ha valamelyik kiemelt előirányzat a kötelezettségvállalások következtében teljes egészében lekötésre került.

Ellenjegyzés:

1. A kötelezettségvállalás ellenjegyzésére a helyi önkormányzat hivatala Pénzügyi Osztálya vezetője, ennek hiányában a jegyző által írásban kijelölt, a helyi önkormányzat hivatala állományába tartozó köztisztviselő írásban jogosult. A kötelezettségvállalás pénzügyi ellenjegyzésére feljogosított személynek a felsőoktatásban szerzett pénzügyi-számviteli végzettséggel, vagy legalább középfokú iskolai végzettséggel és emellett pénzügyi-számviteli képesítéssel kell rendelkeznie.

2. A pénzügyi ellenjegyzést a kötelezettségvállalás dokumentumán a dátum és az ellenjegyzés tényére történő utalás megjelölésével, valamint az arra jogosult személy aláírásával kell elvégezni.

3. A kötelezettségvállalás ellenjegyzési feladataival megbízott személynek az ellenjegyzést megelőzően meg kell győződnie arról, hogy

4. a szükséges szabad előirányzat rendelkezésre áll, illetve a befolyt vagy a megtervezett és várhatóan befolyó bevétel biztosítja a fedezetet,

5. a kifizetés időpontjában a fedezet rendelkezésre áll,

6. a kötelezettségvállalás nem sérti a gazdálkodásra vonatkozó szabályokat.

7. Amennyiben a kötelezettségvállalás nem felel meg a fentiekben leírtaknak, az ellenjegyzésre jogosultnak erről írásban tájékoztatni kell a kötelezettségvállalót.

8. Ha a kötelezettséget vállaló a tájékoztatás ellenére írásban utasítást ad az ellenjegyzésre, az ellenjegyző köteles az utasításnak eleget tenni és az Ávr. 54. § (4) bekezdésében foglaltak szerint eljárni.

Érvényesítés:

1. Az érvényesítést a Polgármesteri Hivatal jegyző által megbízott pénzügyi-számviteli szakképesítésű köztisztviselője végzi.

2. A teljesítés igazolás alapján az érvényesítőnek ellenőrizni kell

- az összegszerűséget,
- a fedezet meglétét és azt, hogy
- a megelőző ügymenetben az Áht; az Ávr., az Áhsz,, továbbá e Szabályzat előírásait betartották-e.

3. Amennyiben az érvényesítő az érvényesítés során a jogszabályok, illetve a belső szabályzatok megsértését tapasztalja, köteles azt jelezni az utalványozónak. Az érvényesítés nem tagható meg, ha ezt követően az utalványozó erre írásban utasítja. A további eljárási szabályokra az Ávr. 54. § (4) bekezdésében foglalt szabályokat kell megfelelően alkalmazni.

4. Az érvényesítésnek – az „érvényesítve” megjelölésen kívül – tartalmaznia kell

a megállapított összeget,
az érvényesítés dátumát és
az érvényesítő aláírását.

5. Az érvényesítés az utalványon kerül rávezetésre.

A teljesítés igazolása:

1. A teljesítés igazolásával kapcsolatos feladatok elvégzésére jogosult kötelezettségvállaló továbbá az általa írásban kijelölt személy.

2. A teljesítés igazolása a kiadás utalványozása előtt történik.

3. A teljesítés igazolás során ellenőrizhető okmányok alapján ellenőrizni, igazolni kell

a kiadások teljesítésének jogosságát,
a kiadások összegszerűségét,
ellenszolgáltatást is magában foglaló kötelezettségvállalás estében annak teljesítését.

4. A teljesítésigazolás

- a számlán „A teljesítést összegszerűségében is igazolom” szöveg rávezetésével,
- a teljesítés igazolásának dátumával, és
- a teljesítésigazolásra jogosult személy aláírásával történik.
Utalványozás:

1. A helyi nemzetiségi önkormányzatnál a kiadás teljesítésének, a bevétel beszedésének vagy elszámolásának elrendelésére (továbbiakban: utalványozásra) kizárólag az elnök vagy az általa felhatalmazott nemzetiségi önkormányzati képviselő jogosult. Utalványozni csak az érvényesítés után lehet. Pénzügyi teljesítésre az utalványozás után kerülhet sor. Készpénz a házipénztárból akkor fizethető ki, ha a helyi nemzetiségi önkormányzat elnöke a kifizetés teljesítéséhez szükséges dokumentumokat (szerződés, számla) bemutatja, és szándékát a pénzfelvételt legalább két nappal megelőzően a helyi önkormányzat hivatala pénztári feladatokkal megbízott köztisztviselőjének jelzi.

2. Utalványozni készpénzes fizetési mód esetén az érvényesített pénztárbizonylatra rávezetett, más esetben az utalványrendeletre rávezetett írásbeli rendelkezéssel lehet.

3. A készpénzes fizetési mód kivételével az utalványon fel kell tüntetni:

az „utalvány” szót,
a költségvetési évet,
a befizető és a kedvezményezett megnevezését, címét, bankszámlájának a számát,
a fizetés időpontját, módját, összegét, devizanemét,
a megterhelendő, jóváírandó pénzforgalmi számlaszámát és megnevezését,
a kötelezettségvállalás nyilvántartási számát,
a keltezést, valamint az utalványozó aláírását,
az érvényesítést.
- A rövidített utalványon – készpénzfizetési mód bizonylaton – az előzőekben felsoroltak közül a számla okmányon már feltüntetett adatokat nem kell megismételni.
Nem kell külön utalványozni:
a termékértékesítésből, szolgáltatásból - számla, egyszerűsített számla, számlát helyettesítő okirat, készpénzátutalás alapján – befolyó, valamint
a közigazgatási hatósági határozaton alapuló bevétel beszedését,
továbbá a fizetési számla vezetésével kapcsolatos pénzügyi szolgáltatások kiadásait,
az EU forrásokból nyújtott támogatások lebonyolítási számláról történő kifizetését,
a fedezetkezelői számláról, illetve a fedezetkezelői számlára történő utalás esetén az építtetői fedezetbiztosítási számláról történő kifizetéseket.

4. A kötelezettségvállaló és a pénzügyi ellenjegyző ugyanazon gazdasági esemény tekintetében azonos személy nem lehet.

5. Az érvényesítő ugyanazon gazdasági esemény tekintetében nem lehet azonos a kötelezettségvállalásra, utalványozásra jogosult és a teljesítést igazoló személlyel.

6. Kötelezettségvállalási, pénzügyi ellenjegyzési, érvényesítési, utalványozási és teljesítés igazolására irányuló feladatot nem végezheti az a személy, aki ezt a tevékenységét a Ptk. szerinti közeli hozzátartozója vagy maga javára látná el.

7. A kötelezettségvállalásra, az utalványozásra, a pénzügyi ellenjegyzésre, az érvényesítésre és a teljesítés igazolásra jogosult személyek nevéről és aláírás mintájáról a helyi önkormányzat hivatala nyilvántartást vezet. A nyilvántartás vezetéséért költségvetési ügyintéző a felelős

VI.

A nemzetiségi önkormányzat számlavezetése

1. A helyi nemzetiségi önkormányzat önálló pénzforgalmi számlát vezet. A nemzetiségi önkormányzat fizetési számláját a helyi önkormányzat által választott számlavezetőnél vezeti. Hungária Takarék Takarékszövetkezet: 71800020-11123813-00000000

2. A helyi nemzetiségi önkormányzat működésének általános támogatását a nemzetiségi önkormányzat a helyi önkormányzaton keresztül a költségvetési törvényben meghatározottak szerint veszi igénybe.

VII.

Vagyoni és számviteli nyilvántartás, adatszolgáltatás rendje

1. A helyi önkormányzat hivatala a helyi nemzetiségi önkormányzat vagyoni, számviteli nyilvántartásait a helyi önkormányzat nyilvántartásain belül elkülönítetten vezeti.

2. Az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011.(XII.31.) Korm. rendeletben meghatározott adatszolgáltatás során szolgáltatott adatok valódiságáért, a számviteli szabályokkal és a statisztikai rendszerrel való tartalmi egyezőségéért a helyi nemzetiségi önkormányzat tekintetében a helyi nemzetiségi önkormányzat képviselő-testületének elnöke a felelős.

VIII.

Vegyes rendelkezések

A költségvetés tervezésével, végrehajtásával kapcsolatos feladatok, határidők összegzése:
A nemzetiségi önkormányzat határozatban véleményezi:
a helyi önkormányzat költségvetési rendeletét tárgyév február 10-ig
a helyi önkormányzat éves zárszámadását tárgyév április 10-ig
A nemzetiségi önkormányzat határozatot hoz:
Nemzetiségi önkormányzat költségvetéséről tárgyév február 10-ig
Nemzetiségi önkormányzat zárszámadásáról tárgyév április 10-ig
Nemzetiségi önkormányzat féléves beszámolójáról tárgyév július 31-ig.
Nemzetiségi önkormányzat éves beszámoló tárgyévet követő február 28-ig.
Nemzetiségi önkormányzat költségvetési előirányzatainak módosításáról, azonnal.
Nemzetiségi önkormányzat és a helyi önkormányzat között létrejött megállapodás felülvizsgálatáról – minden év január 15-ig.

IX.

Záró rendelkezések

1. Szerződő felek kijelentik, hogy a jövőben az éves költségvetési beszámoló és az éves költségvetési terv elkészítése során jelen megállapodásban rögzített eljárási rend szerint járnak el, és az elfogadott költségvetés végrehajtása során az együttműködés szabályait kölcsönösen betartják.

2. Szerződő felek jelen megállapodást határozott időre, a nemzetiségi önkormányzat megbízatásának idejére kötik, évente január 15. napjáig felülvizsgálják, és szükség szerint módosítják. A jegyző a megállapodásra vonatkozó jogszabályok változása miatti módosítások szükségességét a települési és a nemzetiségi önkormányzatnak jelzi. A települési és a nemzetiségi önkormányzat képviselő-testülete a megállapodást szükség esetén határozatával módosíthatja.

3. Felek megállapodnak abban, hogy jelen megállapodás aláírásával egyidejűleg a köztük 2012. augusztus 31. napján létrejött, Lengyel Község Önkormányzat Képviselő-testülete által hozott 51/2012. (VIII.30.) számú határozatával, valamint a Lengyeli Német Nemzetiségi Önkormányzat 5/2012. (VII.23.) NNÖ számú határozatával elfogadott együttműködési megállapodás hatályát veszti.

Jelen megállapodást annak elolvasását, tartalmának megismerését és megértését követően az önkormányzat Képviselő-testülete képviseletében eljáró polgármester, és a nemzetiségi önkormányzat elnöke saját kezű aláírással látják el.
Az együttműködési megállapodást Lengyel Község Önkormányzat Képviselő-testülete a(z) 73/2014. (X.27.) számú határozatával, a Lengyeli Német Nemzetiségi Önkormányzat Képviselő-testülete a(z) 25/2014. (X.27.) NNÖ számú határozatával jóváhagyta.
Rendelkezéseit 2014. október 27. napjától kell alkalmazni.
Lengyel, 2014. október 27.

Lőrincz Andrea

Németh Szilvia

Lengyel Község Önkormányzatának
polgármestere

Lengyeli Német Nemzetiségi Önkormányzat
elnöke

5. melléklet

Együttműködési megállapodás

amely létrejött egyrészről
Lengyel Községi Önkormányzat Képviselő-testülete (székhelye: 7184 Lengyel, Petőfi u. 53. adószáma: 15417880-1-17, törzskönyvi nyilvántartási száma 417886, képviseli Lőrincz Andrea polgármester, a továbbiakban: helyi önkormányzat)
másrészről
Lengyeli Roma Nemzetiségi Önkormányzat, (székhelye: 7184 Lengyel, Petőfi u. 53. adószáma: 15829126-1-17 törzskönyvi nyilvántartási száma: 829128) képviseli Sárközi Károly – között, a nemzetiségek jogairól szóló 2011. évi CLXXIX. törvény (a továbbiakban: Njt.) 80. § (2) bekezdése, valamint az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény (továbbiakban: Áht.) 27. § (2) bekezdése alapján, az alulírt helyen és időben az alábbi tartalommal:
Szerződő felek jelen megállapodásban rögzítik a nemzetiségi önkormányzat helyiséghasználatával, a Njt. 80. § (1) bekezdésében meghatározott önkormányzati működési feltételek biztosításával kapcsolatos feladatok ellátásának, a költségvetés elkészítésének, jóváhagyásának eljárási rendjével és a költségvetési gazdálkodással, az információs és adatszolgáltatási, a beszámolási kötelezettség teljesítésével, valamint a nyilvántartási tevékenységgel, illetve a vagyonkezeléssel összefüggő szabályokat.
A megállapodás szabályainak kialakítása az alábbi jogszabályok figyelembevételével történt:
- a nemzetiségek jogairól szóló 2011. évi CLXXIX. törvény (Njt.)
- Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény
- az államháztartásról szóló 2011. CXCV. törvény (Áht.)
- az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011.(XII.31.) Korm. rendelet (Ávr.)
- az államháztartás számviteléről szóló 4/2013. (I.11.) kormányrendelet (Áhsz.)
- a költségvetési szervek belső kontrollrendszeréről és belső ellenőrzéséről szóló 370/2011. (XII.31.) Korm. rendelet

I.

Az önkormányzati működés személyi és tárgyi feltételeinek biztosítása

1. A helyi önkormányzat a nemzetiségi önkormányzat részére ingyenesen biztosítja az önkormányzati feladat ellátásához szükséges helyiséghasználatot. A helyiség használatához kapcsolódó tárgyi infrastruktúra és rezsiköltséget a helyi önkormányzat viseli.

2. A helyi önkormányzat hivatala útján biztosítja a nemzetiségi önkormányzat részére az önkormányzati működéshez szükséges tárgyi és személyi feltételeket, melynek keretében a helyi önkormányzat hivatala ellátja:

a) a nemzetiségi önkormányzat testületi üléseinek előkészítésével kapcsolatos feladatokat (meghívók, előterjesztések, hivatalos levelezés előkészítése, postázása, a testületi ülés jegyzőkönyveinek kérés esetén történő továbbítását a megyei kormányhivatalhoz, e-mailben és postán is);

b) a testületi és tisztségviselők döntéseinek előkészítésével kapcsolatos feladatokat, a döntéshozatalhoz szükséges nyilvántartási, sokszorosítási és postázási feladatokat;

c) a nemzetiségi önkormányzat működésével, gazdálkodásával kapcsolatos nyilvántartási, iratkezelési feladatokat.

3. A 2. pontban meghatározott feladatellátáshoz kapcsolódó költségeket – a testületi tagok és tisztségviselők telefonhasználata kivételével- a helyi önkormányzat viseli.

4. A jegyző vagy annak megbízottja a helyi önkormányzat megbízásából és képviseletében részt vesz a nemzetiségi önkormányzat testületi ülésein és jelzi, amennyiben törvénysértést észlel.

II.

A nemzetiségi önkormányzat költségvetési határozatának előkészítése, tartalma, határideje

1. A jegyző, vagy az általa megbízott személy a helyi nemzetiségi önkormányzat költségvetési határozatának előkészítéséhez szükséges adatokat - a költségvetési törvényből adódó részletes információk rendelkezésre állást követően - közli a helyi nemzetiségi önkormányzat elnökével.

2. A helyi nemzetiségi önkormányzat elemi költségvetési határozatának szerkezetére az Áht. 23. §-ban és az Ávr 24. és 26-28. §-ában foglalt szabályokat kell megfelelően alkalmazni.

3. A nemzetiségi önkormányzat költségvetési határozatának tartalmaznia kell:

a) a nemzetiségi önkormányzat bevételeit és költségvetési kiadásait előirányzat csoportok, kiemelt előirányzatok szerinti bontásban;

b) a nemzetiségi önkormányzat működési, fenntartási kiadási előirányzatai költségvetési szervenként, kiemelt előirányzatonként részletezve,

c) a költségvetési egyenleg összegét,

d) a költségvetési hiány belső finanszírozására szolgáló előző évek pénzmaradványának, vállalkozási maradványának összegét,

e) a d) ponton túli költségvetési hiány külső finanszírozására vagy a költségvetési többlet felhasználására szolgáló finanszírozási célú pénzügyi műveletek bevételeit, kiadásait működési és felhalmozási cél szerinti tagolásban;

f) a költségvetési év azon fejlesztési céljait, amelyek megvalósításához a Magyarország gazdasági stabilitásáról szóló 2011. évi CXCIV. törvény 3. § (1) bekezdése szerinti adósságot keletkeztető ügylet megkötése válik vagy válhat szükségessé, az adósságot keletkeztető ügyletek várható együttes összegével együtt;

g) a finanszírozási célú pénzügyi műveletekkel kapcsolatos hatásköröket;

h.) amennyiben a nemzetiségi önkormányzat irányítása alá tartozik költségvetési szerv, akkor annak a bevételi és kiadási előirányzatait, engedélyezett létszámát is

4. A helyi önkormányzati hivatal által elkészített költségvetési előterjesztést és a határozat tervezetét, a nemzetiségi önkormányzat elnöke terjeszti a nemzetiségi önkormányzat képviselő-testülete elé.

5. A költségvetési határozat elfogadásának határideje tárgyév február 10. napja.

III.

A költségvetési előirányzatok módosításának rendje

Ha a nemzetiségi önkormányzat az eredeti előirányzatán felül többletbevételt ér el, bevételkiesése van, illetve kiadási előirányzatain belül átcsoportosítást hajt végre, ahhoz módosítja a költségvetésről szóló határozatát.

IV.

Költségvetési információ szolgáltatás rendje

A helyi önkormányzat hivatala az Áht. 27. §. (2) bekezdése szerint ellátja a helyi nemzetiségi önkormányzat bevételeivel és kiadásaival kapcsolatban a tervezési, gazdálkodási, ellenőrzési, finanszírozási, adatszolgáltatási és beszámolási feladatokat. A feladat ellátásával kapcsolatos jogosultságokat és kötelezettségeket a gazdálkodás rendjét szabályozó belső szabályzataiban a helyi nemzetiségi önkormányzatra vonatkozóan elkülönülten szabályozza.

V.

A költségvetési gazdálkodás rendje

A nemzetiségi önkormányzat gazdálkodásának végrehajtásával kapcsolatos feladatokat a helyi önkormányzat hivatala gazdálkodási ügyintézője látja el.
A helyi önkormányzat hivatala megállapodás alapján, a Bonyhádi Közös Önkormányzati Hivatal Belső ellenőrzési Csoportja útján ellátja a belső ellenőrzési feladatot.
A kötelezettségvállalás rendje:
A helyi nemzetiségi önkormányzat nevében a helyi nemzetiségi önkormányzat feladatainak ellátása során fizetési vagy más teljesítési kötelezettséget vállalni (továbbiakban: kötelezettségvállalás) kizárólag az elnök vagy az általa felhatalmazott nemzetiségi önkormányzati képviselő jogosult.
A kötelezettségvállalás előtt a kötelezettséget vállalónak meg kell győződnie arról, hogy a rendelkezésre álló, fel nem használt előirányzat biztosítja-e a kiadás teljesítésére a fedezetet.
Az Áht. 2. § (1) bekezdés o) pontjában leírtak alapján kötelezettségvállalásnak minősül: a kiadási előirányzatok a 49. § szerinti lebonyolító szerv számára a Kormány rendeletében meghatározottak szerinti rendelkezésre bocsátott összeg terhére fizetési kötelezettség - így különösen a foglalkoztatásra irányuló jogviszony létesítésére, szerződés megkötésére, költségvetési támogatás biztosítására irányuló – vállalásáról szóló, szabályszerűen megtett jognyilatkozat. A kötelezettségvállalás csak írásban és az arra jogosult személy pénzügyi ellenjegyzése után történhet.
Előzetes írásbeli kötelezettségvállalás szükséges a gazdasági eseményenként 100.000 Ft-ot el nem érő kifizetések, jogerős és végrehajtható bírósági, hatósági döntéseken, kötelező előíráson alapuló fizetési kötelezettségek, továbbá pénzügyi szolgáltatások igénybevételéhez kapcsolódó kiadások esetében. A kötelezettségvállalások teljesítésére (érvényesítés, utalványozás, teljesítésigazolás) és nyilvántartására vonatkozó szabályokat fenti esetekben is alkalmazni kell.

1. A kötelezettségvállalást követően gondoskodni kell annak nyilvántartásba vételéről.

2. A nyilvántartásnak tartalmazni kell legalább:

a kötelezettségvállalás azonosító számát,
a kötelezettségvállalás alapjául szolgáló dokumentum megnevezését, iktatószámát és keltét,
a kötelezettségvállaló nevét,
a kötelezettségvállalás tárgyát,
a kötelezettségvállalás összegét,
a kötelezettségvállalás évek és előirányzatok szerinti megoszlását,
a kifizetési határidőket és azok jogosultjait, továbbá
a teljesítési adatokat.

3. A kötelezettségvállalások nyilvántartását folyamatosan, naprakészen kell vezetni. A nyilvántartást a Polgármesteri Hivatal gazdálkodási ügyintézője vezeti. A kötelezettségvállalás nyilvántartó – nyilvántartás adatai alapján – haladéktalanul köteles jelezni a jegyző felé, ha valamelyik kiemelt előirányzat a kötelezettségvállalások következtében teljes egészében lekötésre került.

Ellenjegyzés:

1. A kötelezettségvállalás ellenjegyzésére a helyi önkormányzat hivatala Pénzügyi Osztálya vezetője, ennek hiányában a jegyző által írásban kijelölt, a helyi önkormányzat hivatala állományába tartozó köztisztviselő írásban jogosult. A kötelezettségvállalás pénzügyi ellenjegyzésére feljogosított személynek a felsőoktatásban szerzett pénzügyi-számviteli végzettséggel, vagy legalább középfokú iskolai végzettséggel és emellett pénzügyi-számviteli képesítéssel kell rendelkeznie.

2. A pénzügyi ellenjegyzést a kötelezettségvállalás dokumentumán a dátum és az ellenjegyzés tényére történő utalás megjelölésével, valamint az arra jogosult személy aláírásával kell elvégezni.

3. A kötelezettségvállalás ellenjegyzési feladataival megbízott személynek az ellenjegyzést megelőzően meg kell győződnie arról, hogy

4. a szükséges szabad előirányzat rendelkezésre áll, illetve a befolyt vagy a megtervezett és várhatóan befolyó bevétel biztosítja a fedezetet,

5. a kifizetés időpontjában a fedezet rendelkezésre áll,

6. a kötelezettségvállalás nem sérti a gazdálkodásra vonatkozó szabályokat.

7. Amennyiben a kötelezettségvállalás nem felel meg a fentiekben leírtaknak, az ellenjegyzésre jogosultnak erről írásban tájékoztatni kell a kötelezettségvállalót.

8. Ha a kötelezettséget vállaló a tájékoztatás ellenére írásban utasítást ad az ellenjegyzésre, az ellenjegyző köteles az utasításnak eleget tenni és az Ávr. 54. § (4) bekezdésében foglaltak szerint eljárni.

Érvényesítés:

1. Az érvényesítést a Polgármesteri Hivatal jegyző által megbízott pénzügyi-számviteli szakképesítésű köztisztviselője végzi.

2. A teljesítés igazolás alapján az érvényesítőnek ellenőrizni kell

- az összegszerűséget,
- a fedezet meglétét és azt, hogy
- a megelőző ügymenetben az Áht; az Ávr., az Áhsz,, továbbá e Szabályzat előírásait betartották-e.

3. Amennyiben az érvényesítő az érvényesítés során a jogszabályok, illetve a belső szabályzatok megsértését tapasztalja, köteles azt jelezni az utalványozónak. Az érvényesítés nem tagható meg, ha ezt követően az utalványozó erre írásban utasítja. A további eljárási szabályokra az Ávr. 54. § (4) bekezdésében foglalt szabályokat kell megfelelően alkalmazni.

4. Az érvényesítésnek – az „érvényesítve” megjelölésen kívül – tartalmaznia kell

a megállapított összeget,
az érvényesítés dátumát és
az érvényesítő aláírását.

5. Az érvényesítés az utalványon kerül rávezetésre.

A teljesítés igazolása:

1. A teljesítés igazolásával kapcsolatos feladatok elvégzésére jogosult kötelezettségvállaló továbbá az általa írásban kijelölt személy.

2. A teljesítés igazolása a kiadás utalványozása előtt történik.

3. A teljesítés igazolás során ellenőrizhető okmányok alapján ellenőrizni, igazolni kell

a kiadások teljesítésének jogosságát,
a kiadások összegszerűségét,
ellenszolgáltatást is magában foglaló kötelezettségvállalás estében annak teljesítését.

4. A teljesítésigazolás

- a számlán „A teljesítést összegszerűségében is igazolom” szöveg rávezetésével,
- a teljesítés igazolásának dátumával, és
- a teljesítésigazolásra jogosult személy aláírásával történik.
Utalványozás:

1. A helyi nemzetiségi önkormányzatnál a kiadás teljesítésének, a bevétel beszedésének vagy elszámolásának elrendelésére (továbbiakban: utalványozásra) kizárólag az elnök vagy az általa felhatalmazott nemzetiségi önkormányzati képviselő jogosult. Utalványozni csak az érvényesítés után lehet. Pénzügyi teljesítésre az utalványozás után kerülhet sor. Készpénz a házipénztárból akkor fizethető ki, ha a helyi nemzetiségi önkormányzat elnöke a kifizetés teljesítéséhez szükséges dokumentumokat (szerződés, számla) bemutatja, és szándékát a pénzfelvételt legalább két nappal megelőzően a helyi önkormányzat hivatala pénztári feladatokkal megbízott köztisztviselőjének jelzi.

2. Utalványozni készpénzes fizetési mód esetén az érvényesített pénztárbizonylatra rávezetett, más esetben az utalványrendeletre rávezetett írásbeli rendelkezéssel lehet.

3. A készpénzes fizetési mód kivételével az utalványon fel kell tüntetni:

az „utalvány” szót,
a költségvetési évet,
a befizető és a kedvezményezett megnevezését, címét, bankszámlájának a számát,
a fizetés időpontját, módját, összegét, devizanemét,
a megterhelendő, jóváírandó pénzforgalmi számlaszámát és megnevezését,
a kötelezettségvállalás nyilvántartási számát,
a keltezést, valamint az utalványozó aláírását,
az érvényesítést.
- A rövidített utalványon – készpénzfizetési mód bizonylaton – az előzőekben felsoroltak közül a számla okmányon már feltüntetett adatokat nem kell megismételni.
Nem kell külön utalványozni:
a termékértékesítésből, szolgáltatásból - számla, egyszerűsített számla, számlát helyettesítő okirat, készpénzátutalás alapján – befolyó, valamint
a közigazgatási hatósági határozaton alapuló bevétel beszedését,
továbbá a fizetési számla vezetésével kapcsolatos pénzügyi szolgáltatások kiadásait,
az EU forrásokból nyújtott támogatások lebonyolítási számláról történő kifizetését,
a fedezetkezelői számláról, illetve a fedezetkezelői számlára történő utalás esetén az építtetői fedezetbiztosítási számláról történő kifizetéseket.

4. A kötelezettségvállaló és a pénzügyi ellenjegyző ugyanazon gazdasági esemény tekintetében azonos személy nem lehet.

5. Az érvényesítő ugyanazon gazdasági esemény tekintetében nem lehet azonos a kötelezettségvállalásra, utalványozásra jogosult és a teljesítést igazoló személlyel.

6. Kötelezettségvállalási, pénzügyi ellenjegyzési, érvényesítési, utalványozási és teljesítés igazolására irányuló feladatot nem végezheti az a személy, aki ezt a tevékenységét a Ptk. szerinti közeli hozzátartozója vagy maga javára látná el.

7. A kötelezettségvállalásra, az utalványozásra, a pénzügyi ellenjegyzésre, az érvényesítésre és a teljesítés igazolásra jogosult személyek nevéről és aláírás mintájáról a helyi önkormányzat hivatala nyilvántartást vezet. A nyilvántartás vezetéséért költségvetési ügyintéző a felelős

VI.

A nemzetiségi önkormányzat számlavezetése

1. A helyi nemzetiségi önkormányzat önálló pénzforgalmi számlát vezet. A nemzetiségi önkormányzat fizetési számláját a helyi önkormányzat által választott számlavezetőnél vezeti.

2. A helyi nemzetiségi önkormányzat működésének általános támogatását a nemzetiségi önkormányzat a helyi önkormányzaton keresztül a költségvetési törvényben meghatározottak szerint veszi igénybe.

VII.

Vagyoni és számviteli nyilvántartás, adatszolgáltatás rendje

1. A helyi önkormányzat hivatala a helyi nemzetiségi önkormányzat vagyoni, számviteli nyilvántartásait a helyi önkormányzat nyilvántartásain belül elkülönítetten vezeti.

2. Az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011.(XII.31.) Korm. rendeletben meghatározott adatszolgáltatás során szolgáltatott adatok valódiságáért, a számviteli szabályokkal és a statisztikai rendszerrel való tartalmi egyezőségéért a helyi nemzetiségi önkormányzat tekintetében a helyi nemzetiségi önkormányzat képviselő-testületének elnöke a felelős.

VIII.

Vegyes rendelkezések

A költségvetés tervezésével, végrehajtásával kapcsolatos feladatok, határidők összegzése:
A nemzetiségi önkormányzat határozatban véleményezi:
a helyi önkormányzat költségvetési rendeletét tárgyév február 10-ig
a helyi önkormányzat éves zárszámadását tárgyév április 10-ig
A nemzetiségi önkormányzat határozatot hoz:
Nemzetiségi önkormányzat költségvetéséről tárgyév február 10-ig
Nemzetiségi önkormányzat zárszámadásáról tárgyév április 10-ig
Nemzetiségi önkormányzat féléves beszámolójáról tárgyév július 31-ig.
Nemzetiségi önkormányzat éves beszámoló tárgyévet követő február 28-ig.
Nemzetiségi önkormányzat költségvetési előirányzatainak módosításáról, azonnal.
Nemzetiségi önkormányzat és a helyi önkormányzat között létrejött megállapodás felülvizsgálatáról – minden év január 15-ig.

IX.

Záró rendelkezések

1. Szerződő felek kijelentik, hogy a jövőben az éves költségvetési beszámoló és az éves költségvetési terv elkészítése során jelen megállapodásban rögzített eljárási rend szerint járnak el, és az elfogadott költségvetés végrehajtása során az együttműködés szabályait kölcsönösen betartják.

2. Szerződő felek jelen megállapodást határozott időre, a nemzetiségi önkormányzat megbízatásának idejére kötik, évente január 15. napjáig felülvizsgálják, és szükség szerint módosítják. A jegyző a megállapodásra vonatkozó jogszabályok változása miatti módosítások szükségességét a települési és a nemzetiségi önkormányzatnak jelzi. A települési és a nemzetiségi önkormányzat képviselő-testülete a megállapodást szükség esetén határozatával módosíthatja.

Az együttműködési megállapodást Lengyel Község Önkormányzat Képviselő-testülete a(z) 74/2014. (X.27.) számú határozatával, a Lengyeli Roma Nemzetiségi Önkormányzat Képviselő-testülete a(z) 7/2014. (X.27.) RNÖ számú határozatával fogadta el.
Rendelkezéseit 2014. október 27. napjától kell alkalmazni.
Lengyel, 2014. október 27.

Lőrincz Andrea

Sárközi Károly

Lengyel Község Önkormányzatának
polgármestere

Lengyeli Roma Nemzetiségi Önkormányzat
elnöke

1

A rendelet a 2010. évi CXXX. törvény 12/B. §-a alapján hatályát vesztette 2014. november 26. napjával.

2

A megállapodást Tevel Község Önkormányzat Képviselő-testülete 93/2012. (XII.12.) Kt. határozatával, Závod Község Önkormányzat Képviselő-testülete 51/2012. (XII. 13.) Kt. határozatával, Lengyel Község Önkormányzat Képviselő-testülete 41/2012. (XII.15.) Kt. határozatával fogadta el. Hatályos: 2013. január 1. napjától.

3

Módosította a Lengyel Község Önkormányzat Képviselő-testülete 76/2014. (XI.24.) határozata, Závod Község Önkormányzat Képviselő-testülete 71/2014. (XI. 26.) határozata, Tevel Község Önkormányzat Képviselő-testülete 108/2014. (XI.27.) határozata. Hatályos: 2014. november 28. napjától.

4

Kiegészítette a Lengyel Község Önkormányzat Képviselő-testülete 76/2014. (XI.24.) határozata, Závod Község Önkormányzat Képviselő-testülete 71/2014. (XI. 26.) határozat, Tevel Község Önkormányzat Képviselő-testülete 108/2014. (XI.27.) határozata. Hatályos: 2014. november 28. napjától.

5

Kiegészítette a Lengyel Község Önkormányzat Képviselő-testülete 76/2014. (XI.24.) határozata, Závod Község Önkormányzat Képviselő-testülete 71/2014. (XI. 26.) határozata, Tevel Község Önkormányzat Képviselő-testülete 1082014. (XI.27.) határozata. Hatályos: 2014. november 28. napjától.

6

Kiegészítette a Lengyel Község Önkormányzat Képviselő-testülete 76/2014. (XI.24.) határozata, Závod Község Önkormányzat Képviselő-testülete 71/2014. (XI. 26.) határozata, Tevel Község Önkormányzat Képviselő-testülete 108/2014. (XI.27.) határozata. Hatályos: 2014. november 28. napjától.

7

Módosította a Lengyel Község Önkormányzat Képviselő-testülete 76/2014. (XI.24.) határozata, Závod Község Önkormányzat Képviselő-testülete 71/2014. (XI. 26.) határozata, Tevel Község Önkormányzat Képviselő-testülete 108/2014. (XI.27.) határozata. Hatályos: 2014. november 28. napjától.

8

Kiegészítette a Lengyel Község Önkormányzat Képviselő-testülete 76/2014. (XI.24.) határozata, Závod Község Önkormányzat Képviselő-testülete 71/2014. (XI. 26.) határozata, Tevel Község Önkormányzat Képviselő-testülete 108/2014. (XI.27.) határozata. Hatályos: 2014. november 28. napjától.

9

Módosította a Lengyel Község Önkormányzat Képviselő-testülete 76/2014. (XI.24.) határozata, Závod Község Önkormányzat Képviselő-testülete 71/2014. (XI. 26.) határozata, Tevel Község Önkormányzat Képviselő-testülete 108/2014. (XI.27.) határozata. Hatályos: 2014. november 28. napjától.