Lengyel Község Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2016. (II. 15.) önkormányzati rendelete

a 2016. évi költségvetésről

Hatályos: 2016. 05. 31

Lengyel Község Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2016. (II. 15.) önkormányzati rendelete

a 2016. évi költségvetésről

2016.02.16.

Lengyel Község Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés f) pontjában és az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 23. §.(1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

A rendelet hatálya

1. § (1) A rendelet hatálya a helyi önkormányzatra, annak Képviselő-testületére és szerveire, az önkormányzat által irányított költségvetési szervekre terjed ki, amelyek közös megjelöléseként e rendelet az önkormányzati költségvetési szerv megnevezést használja.

(2) E rendelet személyi hatálya kiterjed a közvetlen és közvetett támogatások tekintetében minden támogatást nyújtó e rendelet hatálya alá tartozó szervre, szervezetre, valamint minden támogatásban részesülőre.

Költségvetés bevételei és kiadásai

2. § (1) A Képviselő-testület az önkormányzat 2016.évi költségvetésének

Költségvetési bevételét

27 003 065,- Ft-tal

Költségvetési kiadását

27 003 065,- Ft-tal

módosítja és az önkormányzat 2016. évi

módosított költségvetési bevételét

78 181 275,- Ft-ban

módosított költségvetési kiadását

78 181 275,- Ft-ban

állapítja meg.
A kiadási főösszegen belül a módosított kiemelt előirányzatokat

19 165 236,- Ft

Működési költségvetés módosított kiadásai

1 311 536,- Ft

Személyi juttatások

451 893,- Ft

Munkaadókat terhelő járulékok és szociális hozzájárulási adó

9 416 757,- Ft

Dologi kiadások

-2 873 173,- Ft

Ellátottak pénzbeli juttatásai

2 876 452,- Ft

Egyéb működési célú kiadások

0,- Ft

- ebből: Elvonások és befizetések

0,- Ft

Garancia- és kezességvállalásból kifizetés ÁH-n belülre

0,- Ft

Visszatérítendő támogatások, kölcsön nyújtása ÁH-n belülre

0,- Ft

Visszatérítendő támogatások, kölcsön törlesztése ÁH-n belülre

0,- Ft

Egyéb működési célú támogatások ÁH-n belülre

0,- Ft

Garancia- és kezességvállalásból kifizetés ÁH-n kívülre

120 000,- Ft

Visszatérítendő támogatások, kölcsön nyújtása ÁH-n kívülre

0,- Ft

Árkiegészítések, támogatások

0,- Ft

Kamattámogatások

280 900,- Ft

Egyéb működési célú támogatások ÁH-n kívülre

7 981 771,- Ft

7 029 771,- Ft

Tartalék

Felhalmozási költségvetés módosított kiadásai

680 771,- .Ft

Beruházások

0,- Ft

- ebből: EU-s forrásból megvalósuló beruházás

6 349 000,- Ft

Felújítások

0,- Ft

- ebből: EU-s forrásból felújítás

0,- Ft

Egyéb felhalmozási kiadások

0,- Ft

- ebből: Garancia- és kezességvállalásból kifizetés ÁH-n belülre

0,- Ft

Visszatérítendő támogatások, kölcsön nyújtása ÁH-n belülre

0,- Ft

Visszatérítendő támogatások, kölcsön törlesztése ÁH-n belülre

0,- Ft

Egyéb működési célú támogatások ÁH-n belülre

0,- Ft

Garancia- és kezességvállalásból kifizetés ÁH-n kívülre

0,- Ft

Visszatérítendő támogatások, kölcsön nyújtása ÁH-n kívülre

0,- Ft

Lakástámogatás

0,- Ft

Egyéb felhalmozási célú támogatások ÁH-n kívülre

808 058,- Ft

Finanszírozási kiadások

4 334 775,- Ft

Működési költségvetés módosított bevételei

2 621 571,- Ft

Önkormányzatok működési támogatásai

633 047,- Ft

Működési célú támogatások államháztartáson belülről

-490 205,- Ft

Közhatalmi bevételek

153 500,- Ft

Működési célú átvett pénzeszközök

1 416 862,- Ft

17 862 594,- Ft

Egyéb működési bevételek

Felhalmozási költségvetés módosított bevételei

9 947 527,- Ft 7 815 067,- Ft
100 000,- Ft

Felhalmozási célú támogatások államháztartáson belülről
Felhalmozási célú átvett pénzeszközök átvétele
Egyéb felhalmozási célú bevételek

4 805 696,- Ft

Finanszírozási bevételek

(2) A Képviselő-testület az önkormányzat összevont költségvetési mérlegét - a kötelező, az önként vállalt és az államigazgatási feladatok összevont költségvetési mérlegeivel együtt - az 1.1 melléklet szerint hagyja jóvá.
(3) A működési célú bevételi és kiadási előirányzatokat mérlegszerűen - a kötelező, az önként vállalt és az államigazgatási feladatok mérlegeivel együtt - a 2.1 melléklet, a felhalmozási bevételi és kiadási előirányzatokat mérlegszerűen - a kötelező, az önként vállalt és az államigazgatási feladatok mérlegeivel együtt - a 2.2 melléklet tartalmazza.

3. § (1) A Képviselő-testület az önkormányzat 2016. évi általános működési tartalékát 2.000 E Ft-tal hagyja jóvá.

(2) A Képviselő-testület az általános tartalékkal való rendelkezés jogát nem ruházza át, arról a Képviselő-testület saját hatáskörben a legközelebbi képviselő-testületi ülésen rendelkezik

4. § (1) Az Önkormányzat saját bevételeinek részletezését az adósságot keletkeztető ügyletből származó tárgyévi fizetési kötelezettség megállapításához a 4. melléklet tartalmazza.

(2) A képviselő-testület az önkormányzat költségvetésében szereplő felhalmozási(beruházási) kiadások előirányzata feladatonkénti, célonkénti részletezését a 6. melléklet szerint határozza meg.

(3) A képviselő-testület az önkormányzat költségvetésében szereplő felújítási kiadások előirányzata feladatonkénti, célonkénti részletezését a 7. melléklet szerint határozza meg.

5. § (1) A képviselő-testület az önkormányzat (mint önálló jogi személy) bevételeit és kiadásait- előirányzat-csoportonként, kiemelt előirányzatonként - a kötelező, az önként vállalt és az államigazgatási feladatok mérlegeivel együtt -, éves engedélyezett létszám előirányzatát, közfoglalkoztatottak létszámát a 9.1 melléklet szerint határozza meg.

(2) A képviselő-testület a Lengyeli Polgármesteri Hivatal bevételeit és kiadásait- előirányzat-csoportonként, kiemelt előirányzatonként - a kötelező, az önként vállalt és az államigazgatási feladatok mérlegeivel együtt - éves engedélyezett létszám előirányzatát, közfoglalkoztatottak létszámát a 9.1.1.és 9.1.2 melléklet szerint határozza meg.

(3) A képviselő-testület tartozásállományát a 10. melléklet tartalmazza.

6. § (1) A képviselő-testület az önkormányzat többéves kihatással járó döntések számszerűsítését - évenkénti bontásban és összesítve célok szerint – a 1. tájékoztató tábla szerint hagyja jóvá.

A költségvetési hiány finanszírozásának módja, a költségvetési többlet felhasználása

7. § (1) Az önkormányzati gazdálkodás során az év közben létrejött hiány finanszírozási módja – fő szabályként – hitelfelvétel a számlavezető pénzintézettől. Az önkormányzat működési célra csak likvid hitelt vehet fel. Likvid hitel a naptári éven belül lejáró futamidejű hitel.

(2) A Képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert a számlavezető bankkal a folyószámla hitelkeret megállapodásnak - a bankszámla-szerződésben rögzített 2016. évi kondíciókkal történő - aláírására, illetve amennyiben a likviditási helyzet indokolja a számlavezető banktól munkabér és más rövid lejáratú éven belüli hitel felvételére.

(3) Az e § (1)-(2) bekezdéseiben meghatározott hitelügyleteken kívül további hitelügyletekkel kapcsolatos hatáskörök kizárólagosan a Képviselő-testületet illetik meg.

(4) A hitelről való döntés során figyelemmel kell lenni Magyarország gazdasági stabilitásáról szóló 2011.évi CXCIV. törvényben meghatározottakra.

8. § (1) A gazdálkodás során az év közben létrejött bevételi többletet a Képviselő-testület államilag garantált értékpapír vásárlással, illetve pénzintézeti pénzlekötés útján hasznosíthatja

(2) Az (1) bekezdés szerinti hasznosítással kapcsolatos szerződések, illetve pénzügyi műveletek lebonyolítását 500 E Ft-ig a Képviselő-testület a polgármester hatáskörébe utalja. A polgármester a megtett intézkedéséről a soron következő képviselő-testületi ülésen tájékoztatást ad.

(3) A (2) bekezdésben meghatározott összeget meghaladó bevételi többlet felhasználásáról a képviselő-testület annak felmerülését követő testületi ülésén esetenként dönt.

(4) A költségvetési szerv az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 369/2011. (XII.31.) Kormányrendelet (továbbiakban: Ávr.) 35. § (1) és (10) bekezdése alapján - bevételei körében a jóváhagyott bevételi előirányzatain felüli, a többletfeladatokkal összefüggő többletbevételét - a Képviselő-testület egyidejű tájékoztatásával, a tényleges többletnek megfelelő összegű, saját hatáskörű egyidejű előirányzat-módosítás után – felmerülő többletfeladatai ellátására használhatja fel.

(5) A költségvetési szerv a személyi juttatások előirányzatából származó megtakarítást év közben, továbbá a pénzmaradvány, illetve előirányzat-maradvány jóváhagyását követően felhasználhatja azzal, hogy a személyi juttatások eredeti előirányzatának megállapításakor számításba vett létszám-előirányzat vagy a munkaidő-alap év közbeni csökkentéséből származó tartós megtakarítás jóváhagyás nélkül illetményemelésre is felhasználható.

A költségvetés végrehajtásának szabályai

9. § (1) Az önkormányzat gazdálkodásának biztonságáért a képviselő-testület, a gazdálkodás szabályszerűségéért a polgármester felelős.

(2) Az önkormányzati szintű költségvetés végrehajtásáért a polgármester, a könyvvezetéssel kapcsolatos feladatok ellátásáért a jegyző a felelős.

(3) A helyi önkormányzat bevételeivel és kiadásaival kapcsolatban a tervezési, gazdálkodási, ellenőrzési, finanszírozási, adatszolgáltatási és beszámolási feladatok ellátásáról - megállapodás alapján - a költségvetési szervként működő Közös Önkormányzati Hivatal gondoskodik.

10. § A képviselő-testület kizárólagos hatáskörébe tartozik a költségvetési rendelet módosítása.

11. § (1) A helyi nemzetiségi önkormányzat bevételeivel és kiadásaival kapcsolatban a tervezési, gazdálkodási, ellenőrzési, finanszírozási, adatszolgáltatási és beszámolási feladatok ellátásáról a helyi nemzetiségi önkormányzat székhelye szerinti helyi önkormányzat önkormányzati hivatala gondoskodik. A helyi önkormányzat és az érintett helyi nemzetiségi önkormányzatok a feladatok ellátásának részletes szabályait a nemzetiségek jogairól szóló 2011. évi CLXXIX. törvény szerinti megállapodásban rendezik.

(2) A nemzetiségi önkormányzatok költségvetési határozataiban foglaltakra vonatkozóan a települési önkormányzat képviselő-testülete nem rendelkezik döntési jogosultsággal.

Előirányzatok módosítása

12. § (1) A helyi önkormányzat a költségvetését, valamint az irányítása alá tartozó költségvetési szervek előirányzatait a rendeletének módosításával megváltoztathatja. Az előirányzat megváltoztatás nem érintheti az Országgyűlés kizárólagos – költségvetési törvényben felsorolt –, illetve a Kormány előirányzat-módosítási hatáskörébe tartozó előirányzatokat.

(2) Ha év közben az Országgyűlés, a Kormány, illetve valamely költségvetési fejezet, vagy elkülönített állami pénzalap a helyi önkormányzat számára pótelőirányzatot biztosít, arról a polgármester a képviselő-testületet tájékoztatja. A képviselő-testület - az első negyedév kivételével - negyedévenként, de legkésőbb a költségvetési szerv számára a költségvetési beszámoló irányító szervhez történő megküldésének külön jogszabályban meghatározott határidejéig, december 31-i hatállyal dönt a költségvetési rendeletének ennek megfelelő módosításáról.

13. § (1) Az önkormányzat és a költségvetési szervei bevételi és kiadási előirányzatai év közben megváltoztathatóak.

(2) A Képviselő-testület bármely előirányzat átcsoportosítási jogát fenntartja.

(3) Az élet- és vagyonbiztonságot veszélyeztető elemi csapás, illetőleg következményeinek az elhárítása érdekében (továbbiakban: veszélyhelyzet) a polgármester a helyi önkormányzat költségvetése körében átmeneti – az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény (továbbiakban: Áht). rendelkezéseitől eltérő - intézkedést hozhat, amelyről a képviselő-testület legközelebbi ülésén be kell számolnia.

(4) A (3) bekezdésben meghatározott jogkörben a polgármester az előirányzatok között 500 E Ft összegig átcsoportosítást hajthat végre, egyes kiadási előirányzatok teljesítését felfüggesztheti, a költségvetési rendeletben nem szereplő kiadásokat is teljesíthet.

14. § (1) A polgármester pótköltségvetési rendelettervezetet terjeszt a képviselő-testület elé, ha év közben a körülmények oly módon változnak meg, hogy ezek a helyi önkormányzat költségvetésének teljesítését jelentősen veszélyeztetik.

(2) A helyi önkormányzati költségvetés teljesítése jelentős veszélyeztetésének minősül különösen, ha bármely ellenőrzési jogosultsággal rendelkező szerv az ellenőrzése következtében 5.000 E Ft összeget meghaladó fizetési kötelezettséggel terheli az Önkormányzatot.

15. § (1) A helyi önkormányzati költségvetési szerv

- személyi juttatási előirányzatát az Ávr. 48. §-ának megfelelően,
- felhalmozási célú előirányzatát kizárólag felhalmozási célra átvett támogatási pénzeszköz értékében változtathatja meg.
(2) A helyi önkormányzati költségvetési szerv saját hatáskörében végrehajtott előirányzat-változtatásáról a jegyző előkészítésében a polgármester a Képviselő-testületet harminc napon belül tájékoztatja. A Képviselő-testület negyedévente, de legkésőbb a költségvetési szerv számára az éves beszámoló irányító szervhez történő megküldésének határidejéig, december 31-i hatállyal módosítja ennek megfelelően a költségvetési rendeletét.

A helyi önkormányzatnál és költségvetési szerveinél házi pénztárból készpénzes kifizetés szabályai

16. § (1) A helyi önkormányzatnál és költségvetési szerveinél elsősorban készpénzkímélő fizetési eszközöket kell alkalmazni, a pénzforgalmat mindenekelőtt bankszámlákon kel teljesíteni. Indokolt esetben ettől eltérően a házi pénztárból készpénzes kifizetések teljesíthetők az alábbi jogcímeken:

1. útiköltség megtérítése,

2. megbízási díj, hóközi kifizetés teljesítése,

3. elszámolás ellenében kiadott pénzösszeg átadása,

4. készlet és kis értékű tárgyi eszköz beszerzés megtérítése,

5. jogerős közigazgatási határozaton alapuló szociális ellátási fizetési kötelezettség, valamint társadalom és szociálpolitikai juttatások teljesítése,

6. kisösszegű szolgáltatás vásárlása,

7. hatósági szolgáltatási díjak (pl. tulajdoni lap igazgatási szolgáltatási díja, gépjármű műszaki vizsgáztatás díjai, stb.) lerovása.

(2) Az (1) bekezdés a) pontja szerinti készpénzes kifizetésre abban az esetben van lehetőség, ha annak elszámolása „Kiküldetési rendelvény” vagy „Belföldi kiküldetési utasítás és költségelszámolás” elnevezésű nyomtatványon történt.

(3) Az (1) bekezdés b) pontja szerinti kifizetés megbízási szerződés vagy a Magyar Államkincstár területi szerve által kiállított „Hóközi utalvány” alapján teljesítendő.

(4) Az (1) bekezdés c)-d) és f) pontja szerinti kifizetés elszámolásakor készpénzfizetést igazoló pénzügyi bizonylat csatolása kötelező.

(5) Az (1) bekezdés e) pontja szerinti kifizetést az ellátás jogosultjának írásbeli kérelme alapján lehet készpénzben teljesíteni, amennyiben igazolja, hogy pénzforgalmi bankszámlával nem rendelkezik.

(6) Az (1) bekezdés g) pontja szerinti kifizetés készpénzben történő teljesítésére abban az esetben van lehetőség, ha a díj átutalással nem teljesíthető és készpénzfizetést igazoló pénzügyi bizonylat csatolása megtörtént.

(7) Kis értékűnek minősül a készlet és tárgyi eszköz beszerzés, valamint a szolgáltatás vásárlása, amennyiben annak bruttó összege nem haladja meg a százezer forintot.

Költségvetési szervek pénzmaradványa

17. § (1) A helyi önkormányzati költségvetési szerv pénzmaradványát a Képviselő-testület hagyja jóvá.

(2) A Képviselő-testület gazdasági szükséghelyzetben a költségvetési szervet megillető pénzmaradvány felhasználását korlátozhatja. Gazdasági szükséghelyzetnek minősül különösen, amikor az önkormányzat működése fizetésképtelenség miatt veszélybe kerül

A támogatások odaítélésének, folyósításának és elszámolásának rendje

18. § (1) A Képviselő-testület a sport, kulturális, közművelődési és egyéb célú támogatások elbírálásával kapcsolatos hatáskörét nem ruházza át.

(2) A támogatási igény minden év február 10. napjáig nyújtható be.

(3) A Képviselő-testület a támogatási igény benyújtási határidejét követő első képviselő-testületi ülésen, de legkésőbb költségvetési rendelet elfogadásakor dönt. A döntést követő 10 munkanapon belül a támogatást igénylőt értesíti határozatáról.

(4) A támogatást igénylő és a támogatást nyújtó támogatási szerződést köt. A támogatási szerződés az Ávr. 48. §-ban foglalt feltételeknek megfelelően kerül megkötésre.

(5) A támogatás folyósítására a Képviselő-testület döntésének megfelelő ütemezésben kerül sor.

(6) A támogatásban részesülő elszámolási kötelezettséggel tartozik a támogatást odaítélő Képviselő-testület felé.

(7) A támogatás összegének célhoz rendelt felhasználását a támogatott nevére kiállított számviteli bizonylattal kell igazolni. A támogatott elszámolási kötelezettségének a támogatás folyósítását követő év január 31. napjáig köteles eleget tenni.

(8) A Képviselő-testület 5 évente a november 15-ig megalkotandó éves belső ellenőrzési tervébe beépíti a helyi önkormányzat költségvetéséből céljelleggel juttatott támogatások felhasználása elszámolásának ellenőrzését.

(9) Az elszámolási kötelezettséget nem teljesítő illetve a támogatást nem célirányosan felhasználó szervezetek, személyek részére újabb támogatás 1 évig nem ítélhető meg.

Önkormányzati biztos kirendelése, költségvetés végrehajtásának ellenőrzése

19. § (1) Ha a helyi önkormányzati költségvetési szerv harminc napon túli, lejárt esedékességű elismert tartozásállományának mértéke két egymást követő hónapban eléri az éves eredeti kiadási előirányzatának 10%-át, vagy a százötven millió forintot, és e tartozását egy hónapon belül nem tudja harminc nap alá szorítani, akkor a képviselő-testület a költségvetési szervnél az Áht. 71. § (2)-(3) bekezdésében foglalt hatáskörrel rendelkező önkormányzati biztost jelöl ki.

(2) Az önkormányzati biztos kirendelését az (1) bekezdésben meghatározott mértékű elismert tartozásállomány elérése esetén a Képviselő-testületnél a polgármester kezdeményezi.

(3) Amennyiben az önkormányzatnál időközben adósságrendezési eljárást kezdeményeztek az általa fenntartott intézmények körében az önkormányzati biztos további tevékenységére az alábbi szabályok alkalmazandók:

- az önkormányzati biztos tevékenységéről a Képviselő-testületnek havonta köteles beszámolni.
- az önkormányzati biztos haladéktalanul köteles tájékoztatni a polgármestert, ha a költségvetési szervvel szemben adósságrendezési eljárást kezdeményeztek.
(4) Az önkormányzati költségvetési szervek ellenőrzése a belső kontrollrendszer keretében valósul meg, melynek létrehozásáért, működtetésért és továbbfejlesztéséért az önkormányzat esetében a jegyző, az intézmények esetében az intézményvezető felelős.

Létszám és bérgazdálkodás

20. § (1) A Képviselő-testület a köztisztviselőket megillető cafetéria-juttatás éves keret összegét a Teveli Közös Önkormányzati Hivatal cím Személyi juttatások kiemelt előirányzaton belül, a nem rendszeres személyi juttatás részeként azon belül egyéb költségtérítés (cafeteria) soron nettó 168 E Ft-ban állapítja meg köztisztviselőnként. A megállapított összeg a munkáltató által megfizetendő személyi jövedelemadót is magába foglalja.

(2) A Képviselő-testület egységesen a Teveli Közös Önkormányzati Hivatal valamennyi középfokú és felsőfokú iskolai végzettségű köztisztviselője részére illetmény-kiegészítést állapít meg.

(3) Az illetmény-kiegészítés mértéke 2016. évben valamennyi középfokú végzettségű köztisztviselő esetében az alapilletmény 20%-a, felsőfokú iskolai végzettségű köztisztviselő esetében az alapilletmény 15%-a.

(4) Az illetmény-kiegészítés tárgyévre vonatkozó mértékét a Képviselő-testület tárgyév február 28-ig állapítja meg.

Záró rendelkezések

21. § (1) Jelen rendelet a kihirdetést követő napon napján lép hatályba, de rendelkezéseit 2016. január 1. napjától kell alkalmazni.

(2) A képviselő-testület a polgármesternek e rendelet elfogadásáig az átmeneti időszakban tett intézkedéseiről (bevételek beszedése, az előző évi kiadási előirányzatokon belül a kiadások arányos teljesítése) szóló beszámolóját elfogadja. Az átmeneti időszakban beszedett bevételek és teljesített kiadások e rendeletbe beépítésre kerültek.

(3) A rendelet kihirdetéséről az SZMSZ-ben meghatározottak szerint a Teveli Közös Önkormányzati Hivatal Teveli Irodájának hirdetőtábláján történő kifüggesztése útján az aljegyző gondoskodik.

1. melléklet 3/2016. (II.15.) ök. rendelethez

üres cím

Költségvetési kiadások

Megnevezés

Eredeti előirányzat

Módosított előirányzat

Teljesítés

Megjegyzés

Törvény szerinti illetmények, munkabérek (K1101)

12 446 000

13 351 962

13 351 962

Magasabb létszám foglalkoztatása a tervezettnél (közfoglalkoztatás)

Normatív jutalmak (K1102)

0

400 000

400 000

Alkalmazott nyugdíjba ment (eredetileg a jubileumi jutalom soron terveztük be)

Jubileumi jutalom (K1106)

308 000

0

0

Béren kívüli juttatások (K1107)

168 000

0

0

Közlekedési költségtérítés (K1109)

15 000

0

0

Foglalkoztatottak egyéb személyi juttatásai (>=14) (K1113)

94 500

122 176

122 176

Foglalkoztatottak személyi juttatásai (=01+…+13) (K11)

13 031 500

13 874 138

13 874 138

Választott tisztségviselők juttatásai (K121)

5 088 876

5 496 874

5 496 874

Munkavégzésre irányuló egyéb jogviszonyban nem saját foglalkoztatottnak fizetett juttatások (K122)

459 000

519 900

519 900

Külső személyi juttatások (=16+17+18) (K12)

5 547 876

6 016 774

6 016 774

Személyi juttatások (=15+19) (K1)

18 579 376

19 890 912

19 890 912

Munkaadókat terhelő járulékok és szociális hozzájárulási adó (=22+…+28) (K2)

3 439 862

3 891 755

3 891 755

Magasabb létszám foglalkoztatása a tervezettnél (közfoglalkoztatás)

ebből: szociális hozzájárulási adó (K2)

0

0

3 833 778

ebből: egészségügyi hozzájárulás (K2)

0

0

29 988

ebből: munkáltatót terhelő személyi jövedelemadó (K2)

0

0

27 989

Szakmai anyagok beszerzése (K311)

10 000

6 857

6 857

Üzemeltetési anyagok beszerzése (K312)

1 162 000

2 442 047

2 442 047

benzin fűnyíróba (zöldterület kezelés, köztemető rendezés), tankolás a buszba

Készletbeszerzés (=29+30+31) (K31)

1 172 000

2 448 904

2 448 904

Informatikai szolgáltatások igénybevétele (K321)

461 000

521 498

521 498

Egyéb kommunikációs szolgáltatások (K322)

390 000

257 446

257 446

Kommunikációs szolgáltatások (=33+34) (K32)

851 000

778 944

778 944

Közüzemi díjak (K331)

2 500 000

2 204 417

2 201 486

Vásárolt élelmezés (K332)

0

572 230

572 230

Bérleti és lízing díjak (>=39) (K333)

20 000

30 000

30 000

Karbantartási, kisjavítási szolgáltatások (K334)

1 850 000

9 304 827

659 554

Adósságkonszolidációs támogatásban nem részesült önkormányzatok támogatása (7.873.446,- Ft)

Szakmai tevékenységet segítő szolgáltatások (K336)

0

21 438

21 438

Egyéb szolgáltatások (K337)

4 816 000

2 539 619

2 506 619

ebből: biztosítási díjak (K337)

0

0

227 116

Szolgáltatási kiadások (=36+37+38+40+41+43+44) (K33)

9 186 000

14 672 531

5 991 327

Működési célú előzetesen felszámított általános forgalmi adó (K351)

2 713 804

4 328 600

1 984 658

Adósságkonszolidációs támogatásban nem részesült önkormányzatok támogatása (2.125.831,- Ft)

Kamatkiadások (>=53+54) (K353)

0

1 241

1 241

Egyéb dologi kiadások (K355)

0

1 109 341

1 109 341

Különféle befizetések és egyéb dologi kiadások (=50+51+52+55+59) (K35)

2 713 804

5 439 182

3 095 240

Dologi kiadások (=32+35+46+49+60) (K3)

13 922 804

23 339 561

12 314 415

Adósságkonszolidációs támogatásban nem részesült önkormányzatok támogatása (9.999.277,- Ft)

Intézményi ellátottak pénzbeli juttatásai (>=99+100) (K47)

5 336 273

0

0

Egyéb nem intézményi ellátások (>=102+…+120) (K48)

1 500 000

3 963 100

3 963 100

ebből: önkormányzat által saját hatáskörben (nem szociális és gyermekvédelmi előírások alapján) adott más ellátás (K48)

0

0

3 963 100

Ellátottak pénzbeli juttatásai (=62+63+74+75+83+93+98+101) (K4)

6 836 273

3 963 100

3 963 100

A helyi önkormányzatok előző évi elszámolásából származó kiadások (K5021)

0

2 251 944

2 251 944

Elvonások és befizetések (=124+125+126) (K502)

0

2 251 944

2 251 944

Egyéb működési célú támogatások államháztartáson belülre (=152+…+161) (K506)

192 000

415 608

415 608

ebből: társulások és költségvetési szerveik (K506)

0

0

415 608

Működési célú visszatérítendő támogatások, kölcsönök nyújtása államháztartáson kívülre (=165+…+175) (K508)

0

120 000

120 000

Balogh Edina - visszatérítendő támogatása

ebből: háztartások (K508)

0

0

120 000

Egyéb működési célú támogatások államháztartáson kívülre (=180+…+189) (K512)

54 000

334 900

334 900

ebből: egyéb vállalkozások (K512)

0

0

334 900

Tartalékok (K513)

2 000 000

9 981 771

0

Bevétel - kiadás előirányzatainak egyezősége végett

Egyéb működési célú kiadások (=122+127+128+129+140+151+162+164+176+177+178+179+190) (K5)

2 246 000

13 104 223

3 122 452

Egyéb tárgyi eszközök beszerzése, létesítése (K64)

1 392 000

1 928 165

1 928 165

Beruházási célú előzetesen felszámított általános forgalmi adó (K67)

376 000

520 606

520 606

Beruházások (=192+193+195+…+199) (K6)

1 768 000

2 448 771

2 448 771

Ingatlanok felújítása (K71)

2 875 000

7 874 016

0

Bevétel - kiadás előirányzatainak egyezősége végett

Felújítási célú előzetesen felszámított általános forgalmi adó (K74)

776 000

2 125 984

0

Bevétel - kiadás előirányzatainak egyezősége végett

Felújítások (=201+...+204) (K7)

3 651 000

10 000 000

0

Költségvetési kiadások (=20+21+61+121+191+200+205+267) (K1-K8)

50 443 315

76 638 322

45 631 405

Finanszírozási kiadások

Megnevezés

Eredeti előirányzat

Módosított előirányzat

Teljesítés

Államháztartáson belüli megelőlegezések visszafizetése (K914)

734 895

1 542 953

734 895

Belföldi finanszírozás kiadásai (=06+19+…+25+28) (K91)

734 895

1 542 953

734 895

Finanszírozási kiadások (=29+37+38+39) (K9)

734 895

1 542 953

734 895

Módosított előirányzat tartalmazza a 0. havi nettó finanszírozást

Kiadások összesen

51 178 210

78 181 275

46 366 300

Költségvetési bevételek

Megnevezés

Eredeti előirányzat

Módosított előirányzat

Teljesítés

Megjegyzés

Helyi önkormányzatok működésének általános támogatása (B111)

11 174 052

13 094 589

13 094 589

Normatíva változás felmérés alapján

Települési önkormányzatok szociális, gyermekjóléti és gyermekétkeztetési feladatainak támogatása (B113)

6 836 273

6 530 183

6 530 183

Normatíva változás felmérés alapján (gyermekétkeztetésnél csökkenő adagszám)

Települési önkormányzatok kulturális feladatainak támogatása (B114)

1 200 000

1 200 000

1 200 000

Működési célú költségvetési támogatások és kiegészítő támogatások (B115)

155 000

1 162 124

1 162 124

szociális tüzifa támogatás (657.860,- Ft) és ivóvízzel való ellátás ráfordításainak támogatása (334.900,- Ft)

Önkormányzatok működési támogatásai (=01+…+06) (B11)

19 365 325

21 986 896

21 986 896

Egyéb működési célú támogatások bevételei államháztartáson belülről (=33+…+42) (B16)

12 000 000

12 633 047

12 633 047

Közfoglalkoztatás (tervezetthez képest magasabb létszám)

ebből: elkülönített állami pénzalapok (B16)

0

0

12 633 047

Működési célú támogatások államháztartáson belülről (=07+...+10+21+32) (B1)

31 365 325

34 619 943

34 619 943

Felhalmozási célú önkormányzati támogatások (B21)

0

9 999 277

9 999 277

Adósságkonszolidációs támogatásban nem részesült önkormányzatok támogatása (9.999.277,- Ft)

Egyéb felhalmozási célú támogatások bevételei államháztartáson belülről (=69+…+78) (B25)

3 309 837

3 258 087

3 258 087

orvosi rendelő pályázata (egy számlát nem fogadtak el)

ebből: fejezeti kezelésű előirányzatok EU-s programokra és azok hazai társfinanszírozása (B25)

0

0

3 258 087

Felhalmozási célú támogatások államháztartáson belülről (=44+45+46+57+68) (B2)

3 309 837

13 257 364

13 257 364

Vagyoni tipusú adók (=110+…+116) (B34)

1 106 610

1 078 212

901 125

ebből: magánszemélyek kommunális adója (B34)

0

0

901 125

Gépjárműadók (=146+…+149) (B354)

1 773 975

1 572 458

1 458 272

ebből: belföldi gépjárművek adójának a helyi önkormányzatot megillető része (B354)

0

0

1 458 272

Egyéb áruhasználati és szolgáltatási adók (=151+…+167) (B355)

1 261 385

888 752

438 392

ebből: talajterhelési díj (B355)

0

0

438 392

Termékek és szolgáltatások adói (=117+140+144+145+150) (B35)

3 035 360

2 461 210

1 896 664

Egyéb közhatalmi bevételek (>=170+…+184) (B36)

391 716

504 059

116 155

ebből: igazgatási szolgáltatási díjak (B36)

0

0

60 000

ebből: egyéb települési adók (B36)

0

0

2 000

Közhatalmi bevételek (=93+94+104+109+168+169) (B3)

4 533 686

4 043 481

2 913 944

2016. dec. 31-i állapot adó program szerint

Készletértékesítés ellenértéke (B401)

20 000

0

0

Szolgáltatások ellenértéke (>=188+189) (B402)

1 300 000

2 648 355

2 125 005

telefonszolgáltatók által fizetett bérleti díj

ebből:tárgyi eszközök bérbeadásából származó bevétel (B402)

0

0

270 990

Közvetített szolgáltatások ellenértéke (>=191) (B403)

50 000

0

0

Tulajdonosi bevételek (>=193+…+198) (B404)

1 600 000

0

0

Egyéb kapott (járó) kamatok és kamatjellegű bevételek (>=206+207) (B4082)

25 000

7 507

7 507

Kamatbevételek és más nyereségjellegű bevételek (=202+205) (B408)

25 000

7 507

7 507

Más egyéb pénzügyi műveletek bevételei (>=211+…+215) (B4092)

0

1 756 000

1 756 000

Megszűnt Vizi Társulás - részesedésből járó nyereség

ebből: részesedések értékesítéséhez kapcsolódó realizált nyereség (B4092)

0

0

1 756 000

Egyéb pénzügyi műveletek bevételei (=209+210) (B409)

0

1 756 000

1 756 000

Működési bevételek (=186+187+190+192+199+…+201+208+216+217+218) (B4)

2 995 000

4 411 862

3 888 512

Részesedések értékesítése (>=228) (B54)

0

100 000

100 000

Megszűnt Vizi Társulás - részesedés értékesítése

Felhalmozási bevételek (=222+224+226+227+229) (B5)

0

100 000

100 000

Működési célú visszatérítendő támogatások, kölcsönök visszatérülése államháztartáson kívülről (=235+…+243) (B64)

0

153 500

73 500

Támogatás - Balogh Edina (80.000,- Ft tartozás 2017-ben került kiegyenlítésre)

ebből: háztartások (B64)

0

0

73 500

Működési célú átvett pénzeszközök (=231+...+234+244) (B6)

0

153 500

73 500

Felhalmozási célú visszatérítendő támogatások, kölcsönök visszatérülése államháztartáson kívülről (=261+…+269) (B74)

54 000

7 649 490

0

2013 évi követelés göngyölítése

Egyéb felhalmozási célú átvett pénzeszközök (=271+…+281) (B75)

0

219 577

219 577

ebből: háztartások (B75)

0

0

219 577

Felhalmozási célú átvett pénzeszközök (=257+…+260+270) (B7)

54 000

7 869 067

219 577

Költségvetési bevételek (=43+79+185+221+230+256+282) (B1-B7)

42 257 848

64 455 217

55 072 840

Finanszírozási bevételek

Megnevezés

Eredeti előirányzat

Módosított előirányzat

Teljesítés

Előző év költségvetési maradványának igénybevétele (B8131)

8 920 362

12 918 000

12 918 000

MÁK határozat alapján

Maradvány igénybevétele (=12+13) (B813)

8 920 362

12 918 000

12 918 000

Államháztartáson belüli megelőlegezések (B814)

0

808 058

808 058

0. havi nettófinanszírozás

Belföldi finanszírozás bevételei (=04+11+14+…+19+22) (B81)

8 920 362

13 726 058

13 726 058

Finanszírozási bevételek (=23+29+30+31) (B8)

8 920 362

13 726 058

13 726 058

Bevételek összesen

51 178 210

78 181 275

68 798 898