Závod Község Önkormányzata Képviselő-testületének 7/2011. (IX. 9.) önkormányzati rendelete
a családi esemény lebonyolításának hivatali helyiségen, valamint hivatali munkaidőn kívül történő engedélyezéséről , valamint az azokért fizetendő díjak mértékéről
Hatályos: 2011. 09. 10- 2016. 12. 31Závod Község Önkormányzata Képviselő-testületének 7/2011 (IX.9.)
Önkormányzati rendelete a családi esemény lebonyolításának hivatali helyiségen, valamint hivatali munkaidőn kívül történő engedélyezéséről , valamint az azokért fizetendő díjak mértékéről
2011-09-10-tól 2017-06-27-ig
Závod Község Önkormányzatának Képviselő–testülete a Magyar Köztársaság Alkotmányáról szóló 1949. évi XX. törvény 44/A. § (2) bekezdésében biztosított jogalkotói jogkörében eljárva, a helyi önkormányzatokról szóló 1990. évi LXV. törvény 1. § (3) bekezdésében meghatározott feladatkörében, az anyakönyvekről, a házasságkötési eljárásról és a névviselésről szóló 1982. évi 17. törvényerejű rendelet 42/A. § (4) bekezdés a) és b)pontjában kapott felhatalmazás alapján a következőket rendeli el:
Általános rendelkezések
1. §
A rendelet hatálya Závod község közigazgatási területén történő házasságkötésre, névadóra, jubileumi házasságkötési ünnepre, valamint temetésre (a továbbiakban: anyakönyvi esemény), valamint Závod Község Önkormányzatának (továbbiakban: Önkormányzat) Polgármesteri Hivatalánál közszolgálati jogviszonyban álló anyakönyvvezetőkre terjed ki.
2. §
(1) E rendelet alkalmazásában:
- családi esemény: házasságkötés, névadó, jubileumi házasságkötési ünnep, temetés
- hivatali munkaidő: hétfő-csütörtök: 7.30 – 16.00
péntek: 7.30 – 13.00
- hivatali helyiség: Polgármesteri Hivatal épületének házasságkötésre alkalmas helyiségei
- többletszolgáltatás: hivatali helyiségen, valamint a hivatali munkaidőn kívül családi esemény lebonyolításához személyi és tárgyi feltételek biztosítása
- többletszolgáltatás tárgyi kellékei: gyertya, pezsgő, dekoráció, egyéb a felek által kért tárgyi eszköz
- rendkívüli körülmény: az anyakönyvi eseményben érintett feleket érintő minden olyan elháríthatatlan váratlan esemény, körülmény, amely a lenti határidők betartását lehetetlenné tesz, de különösen a házasulók valamelyikének közeli halállal fenyegető egészségi állapota
(2) Hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi eseményt hivatali munkaidőben ügyfélfogadási időn kívül, valamint a (3) és (4) bekezdésben foglaltakra figyelemmel hivatali munkaidőn túl pénteken és szombaton lehet lebonyolítani.
(3) Hivatali munkaidőn túl anyakönyvi eseményeket pénteken 13 és 18 óra, szombaton 9 és 18 óra között lehet lebonyolítani.
(4) A hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi esemény engedélyezése során figyelemmel kell lenni a hivatali helyiségbe előjegyzett és felvett anyakönyvi eseményekre, azok lebonyolítását a hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi esemény nem veszélyeztetheti.
A hivatali helyiségen, valamint hivatali munkaidőn kívül történő anyakönyvi esemény engedélyezése
3. §
(1) Az Önkormányzat hivatali munkaidőben térítésmentesen biztosítja az anyakönyvi esemény lebonyolításához alkalmas hivatali helyiséget
(2) Az anyakönyvi esemény hivatali helyiségen, valamint hivatali munkaidőn kívül történő megkötésére irányuló kérelmet a jegyzőhöz címezve a házasságkötési szándék, illetve a családi esemény lebonyolításának bejelentésével egyidejűleg kell az anyakönyvvezetőnél benyújtani.
(3) A (2) bekezdésben meghatározott kérelemmel egyidejűleg a kérelmezőnek le kell róni a mindenkori hatályos általános tételű eljárási illetéket.
(4) A kérelemben a feleknek nyilatkozniuk kell, hogy az anyakönyvekről, a házasságkötési eljárásról és a névviselésről szóló 1982. évi 17. törvényerejű rendelet 15/A. § (4) bekezdés a)-d) pontjában előírt feltételeket biztosítják.
(5) A többletszolgáltatás biztosításának feltétele, hogy az anyakönyvi esemény ellentételezéseként megállapított díjat legkésőbb az eseményt megelőző utolsó munkanap 12 óráig a Závod Községi Önkormányzat 71800020 - 12300637 számú Költségvetési számlájára, vagy a Polgármesteri Hivatal Házipénztárában megfizették.
(6) Az anyakönyvi esemény elmaradása esetén a befizetett díjat a Polgármesteri Hivatal visszafizeti.
4. §
(1) Az anyakönyvi esemény hivatali helyiségen, valamint hivatali munkaidőn kívül történő megkötésére irányuló kérelmet a jegyző az anyakönyvvezetővel történt egyeztetés után bírálja el.
(2) A kérelem elbírálása érdekében az anyakönyvvezető a kérelmezők által megjelölt helyszínen az anyakönyvi eseményt megelőzőn legkésőbb 15 nappal helyszíni szemlét tart.
(3) Az anyakönyvvezető a helyszíni szemle során megvizsgálja, hogy az anyakönyvi esemény biztosításának jogszabályi feltételei fennállnak, és erről a 2. melléklet szerint jegyzőkönyvet készít.
(4) A helyszíni szemle során készített jegyzőkönyv alapján, a jegyző legkésőbb az anyakönyvi eseményt megelőző 10. napig dönt az engedély kiadásáról, vagy a kérelem elutasításáról.
A hivatali helyiségen, valamint hivatali munkaidőn kívül történő anyakönyvi esemény díja
5. §
(1) A hivatali helyiségben hivatali munkaidőn túl, valamint hivatali helyiségen kívüli hivatali munkaidőben vagy munkaidőn túl történő anyakönyvi esemény lebonyolításának szolgáltatási díjait e rendelet 1. melléklete tartalmazza.
(2) Rendkívüli körülmény esetén a magántulajdonban lévő ingatlanon lebonyolított anyakönyvi esemény díjmentes.
(3) A hivatali munkaidőn kívül történő anyakönyvi eseményben közreműködő anyakönyvvezetőt választása szerint a köztisztviselők jogállásáról szóló 1992. évi XXIII. törvényben meghatározott szabadidő helyett az e rendeletben meghatározott mértékű díjazás illeti meg.
6. §
(1) A rendelet 1. számú melléklet 1. és 2. pontjában meghatározott összegből az anyakönyvi esemény lebonyolításában közreműködő anyakönyvvezetőt anyakönyvi eseményenkénti bruttó 5.000 Ft díjazás illeti meg.
(2) A rendelet 1. számú melléklet 3. pontjában meghatározott összegből a hivatali munkaidőn túl történő anyakönyvi esemény lebonyolításában közreműködő anyakönyvvezetőt eseményenként bruttó 7.500 Ft díjazás illeti meg.
7. §
A többletszolgáltatás tárgyi kellékeinek hivatalból történő beszerzés esetén fizetendő díjait e rendelet 3. melléklete tartalmazza.
8. §
(1) Ez a rendelet a kihirdetést követő napon lép hatályba.
(2) E rendelet rendelkezéseit a hatálybalépést követően bejelentett anyakönyvi események lefolytatására indult eljárásokban kell alkalmazni.
Szász János dr. Wirth Noémi
polgármester körjegyző
Kihirdetési záradék:
Jelen rendelet kihirdetésre került 2011. év szeptember hó 9. napján.
dr. Wirth Noémi
körjegyző