Závod Község Önkormányzata Képviselő-testületének 7/2011. (IX. 9.) önkormányzati rendelete
a családi esemény lebonyolításának hivatali helyiségen, valamint hivatali munkaidőn kívül történő engedélyezéséről , valamint az azokért fizetendő díjak mértékéről
Hatályos: 2017. 01. 01- 2017. 06. 27Závod Község Önkormányzata Képviselő-testületének 7/2011. (IX. 9.) önkormányzati rendelete
a családi esemény lebonyolításának hivatali helyiségen, valamint hivatali munkaidőn kívül történő engedélyezéséről , valamint az azokért fizetendő díjak mértékéről
Závod Község Önkormányzatának Képviselő–testülete a Magyar Köztársaság Alkotmányáról szóló 1949. évi XX. törvény 44/A. § (2) bekezdésében biztosított jogalkotói jogkörében eljárva, a helyi önkormányzatokról szóló 1990. évi LXV. törvény 1. § (3) bekezdésében meghatározott feladatkörében, az anyakönyvekről, a házasságkötési eljárásról és a névviselésről szóló 1982. évi 17. törvényerejű rendelet 42/A. § (4) bekezdés a) és b)pontjában kapott felhatalmazás alapján a következőket rendeli el:
Általános rendelkezések
1. § A rendelet hatálya Závod község közigazgatási területén történő házasságkötésre, névadóra, jubileumi házasságkötési ünnepre, valamint temetésre (a továbbiakban: anyakönyvi esemény), valamint Závod Község Önkormányzatának (továbbiakban: Önkormányzat) Polgármesteri Hivatalánál közszolgálati jogviszonyban álló anyakönyvvezetőkre terjed ki.
2. § (1) E rendelet alkalmazásában:
A hivatali helyiségen, valamint hivatali munkaidőn kívül történő anyakönyvi esemény engedélyezése
3. § (1) Az Önkormányzat hivatali munkaidőben térítésmentesen biztosítja az anyakönyvi esemény lebonyolításához alkalmas hivatali helyiséget
(2) Az anyakönyvi esemény hivatali helyiségen, valamint hivatali munkaidőn kívül történő megkötésére irányuló kérelmet a jegyzőhöz címezve a házasságkötési szándék, illetve a családi esemény lebonyolításának bejelentésével egyidejűleg kell az anyakönyvvezetőnél benyújtani.
(3) A (2) bekezdésben meghatározott kérelemmel egyidejűleg a kérelmezőnek le kell róni a mindenkori hatályos általános tételű eljárási illetéket.
(4) A kérelemben a feleknek nyilatkozniuk kell, hogy az anyakönyvekről, a házasságkötési eljárásról és a névviselésről szóló 1982. évi 17. törvényerejű rendelet 15/A. § (4) bekezdés a)-d) pontjában előírt feltételeket biztosítják.
(5) A többletszolgáltatás biztosításának feltétele, hogy az anyakönyvi esemény ellentételezéseként megállapított díjat legkésőbb az eseményt megelőző utolsó munkanap 12 óráig a Závod Községi Önkormányzat 71800020 - 12300637 számú Költségvetési számlájára, vagy a Polgármesteri Hivatal Házipénztárában megfizették.
(6) Az anyakönyvi esemény elmaradása esetén a befizetett díjat a Polgármesteri Hivatal visszafizeti.
4. § (1) Az anyakönyvi esemény hivatali helyiségen, valamint hivatali munkaidőn kívül történő megkötésére irányuló kérelmet a jegyző az anyakönyvvezetővel történt egyeztetés után bírálja el.
(2) A kérelem elbírálása érdekében az anyakönyvvezető a kérelmezők által megjelölt helyszínen az anyakönyvi eseményt megelőzőn legkésőbb 15 nappal helyszíni szemlét tart.
(3) Az anyakönyvvezető a helyszíni szemle során megvizsgálja, hogy az anyakönyvi esemény biztosításának jogszabályi feltételei fennállnak, és erről a 2. melléklet szerint jegyzőkönyvet készít.
(4) A helyszíni szemle során készített jegyzőkönyv alapján, a jegyző legkésőbb az anyakönyvi eseményt megelőző 10. napig dönt az engedély kiadásáról, vagy a kérelem elutasításáról.
A hivatali helyiségen, valamint hivatali munkaidőn kívül történő anyakönyvi esemény díja
5. § (1) A hivatali helyiségben hivatali munkaidőn túl, valamint hivatali helyiségen kívüli hivatali munkaidőben vagy munkaidőn túl történő anyakönyvi esemény lebonyolításának szolgáltatási díjait e rendelet 1. melléklete tartalmazza.
(2) Rendkívüli körülmény esetén a magántulajdonban lévő ingatlanon lebonyolított anyakönyvi esemény díjmentes.
(3) A hivatali munkaidőn kívül történő anyakönyvi eseményben közreműködő anyakönyvvezetőt választása szerint a köztisztviselők jogállásáról szóló 1992. évi XXIII. törvényben meghatározott szabadidő helyett az e rendeletben meghatározott mértékű díjazás illeti meg.
6. § (1) A rendelet 1. számú melléklet 1. és 2. pontjában meghatározott összegből az anyakönyvi esemény lebonyolításában közreműködő anyakönyvvezetőt anyakönyvi eseményenkénti bruttó 10.000 Ft díjazás illeti meg.
(2) A rendelet 1. számú melléklet 3. pontjában meghatározott összegből a hivatali munkaidőn túl történő anyakönyvi esemény lebonyolításában közreműködő anyakönyvvezetőt eseményenként bruttó 15.000 Ft díjazás illeti meg.
7. § A többletszolgáltatás tárgyi kellékeinek hivatalból történő beszerzés esetén fizetendő díjait e rendelet 3. melléklete tartalmazza.
8. § (1) Ez a rendelet a kihirdetést követő napon lép hatályba.
(2) E rendelet rendelkezéseit a hatálybalépést követően bejelentett anyakönyvi események lefolytatására indult eljárásokban kell alkalmazni.
1. melléklet
Díjazás |
||
---|---|---|
1. |
Hivatali helyiségben hivatali időn túl lebonyolított anyakönyvi esemény |
25.000,-Ft |
2. |
Hivatali helyiségen kívül hivatali időben lebonyolított anyakönyvi esemény |
25.000,- Ft |
3. |
Hivatali helyiségen kívül hivatali időn túl lebonyolított anyakönyvi esemény |
25.000,- Ft |