Apátistvánfalva község képviselő testületének 4/2019 (IV.4..) önkormányzati rendelete

Apátistvánfalva Község Önkormányzatának 2018. évi zárszámadásáról

Hatályos: 2019. 04. 05

Apátistvánfalva község képviselő testületének 4/2019 (IV.4..) önkormányzati rendelete

Apátistvánfalva Község Önkormányzatának 2018. évi zárszámadásáról

2019.04.05.

Apátistvánfalva Község Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény továbbá az államháztartásról szóló többször módosított 2011. évi CXCV. törvény 91. §-ában kapott felhatalmazás alapján a többször módosított, Apátistvánfalva Község Önkormányzatának 2018. évi költségvetéséről szóló 4/2015. (II.23.) Képviselő-testületi rendeletének végrehajtásáról a következők szerint rendelkezik:

1. § (1) Apátistvánfalva Önkormányzatának Képviselő-testülete a 2017. évi költségvetésének

a) kiadási főösszegét 42 634 414 Ft-ban azaz negyvenkettőmillió-hatszázharmincnégyezer- négyszáztizennégy forintban,

b) bevételi főösszegét 83 220 012 Ft azaz nyolcvanhárommillió- kettőszázhúszezer- tizenkettő forintban azaz forintban,állapítja meg.

(2) Apátistvánfalva Község Önkormányzata 2018. évi költségvetésének összevont mérlegadatait az 1-2. melléklet tartalmazza.

2. § (1) Apátistvánfalva Község Önkormányzatának Képviselő-testülete a 2018. évi költségvetésének bevételét az alábbiak szerint állapítja meg:

a) eredeti bevételi előirányzat: 39 746 284 Ft,

b) módosított bevételi előirányzat: 83 022 147 Ft,

c) bevételi teljesítés: 83 220 012 Ft

(2) A bevételi főösszegen belül a kiemelt előirányzatok a következők:

Ft

Bevételi jogcím

Eredeti előirányzat

Módosított előirányzat

Teljesítés

Intézményi működési bevételek

965 000

1 821 986

1 707 790

Önkormányzatok sajátos m,űködési bevételei

4 680 000

4 719 914

5 031 975

Működési támogatások

25 717 626

30 589 626

30 589 626

Egyéb működési bevételek

3 078 954

8 811 129

8 811 129

Felhalmozási és tőkejellegű bevételek

0

Felhalmozási támogatások

3 485 570

3 485 570

Egyéb felhalmozási bevételek

Támogatási kölcsönök visszat. igénybevét.

Költségvetési hiány belső finanszírozása:
pénzmaradvány ig.vét.

5 304 664

32 432 013

32 432 013

Államháztartástól kapott előleg/

1 161 909

1 161 909

Összesen:

39 746 284

83 022 147

83 220 012

(3) A bevételi főösszeget az 1., 2., és 5. mellékletek tartalmazzák.

3. § (1) Apátistvánfalva Község Önkormányzatának Képviselő-testülete a 2018. évi költségvetésének kiadási főösszegét az alábbiak szerint állapítja meg:

a) eredeti kiadási előirányzat: 39 746 284 Ft,

b) módosított kiadási előirányzat: 83 022 147 Ft,

c) kiadási teljesítés: 42 634 414 Ft

(2) A kiadási főösszegeken belül a kiemelt előirányzatok a következők szerint alakultak:

Ft

Kiadási jogcím

Eredeti előirányzat

Módosított előir.

Teljesítés

Személyi juttatás

9 219 986

10 206 276

9 133 740

Munkaadót terhelő jár.

1 728 054

1 865 799

1 770 208

Dologi kiadások

14 518 894

28 800 889

19 785 646

Ellátottak pénzbeni jutt.

1 302 251

1 679 750

1 599 750

Egyéb működési kiadás áh belülre

11 348 294

15 119 351

4 760 820

Egyéb működési kiadás áh kívülre

600 000

600 000

430 000

Beruházási kiadás

10 371 570

390 720

Felújítási kiadás

11 858 430

3 734 825

Egyéb felhalmozási kiadás

329 468

0

Támogatási kölcsönök nyújtása

Tartalék

Működési kiadás EU-nak

Finanszírozási kiadások

1 028 705

2 190 614

2 190 614

Összesen:

39 746 284

83 022 147

42 634 414

(3) A kiadási főösszeg kiemelt előirányzatait és teljesítését az 1., 2.,3 és 4. mellékletek tartalmazzák.

4. § Apátistvánfalva Község Önkormányzatának 2018. december 31-i állapot szerinti vagyonát a 9. melléklet vagyonkimutatásban, valamint a vagyonleltárban szereplő adatok alapján:

a) Eszközök: 276 003 660 Ft

b) Források: 276 003 660 Ft-ban állapítja meg.

5. § Apátistvánfalva Község Önkormányzata 2018. évi maradványa 40 585 598 Ft. A maradvány kimutatást a 7. melléklet részletezi.

6. § Apátistvánfalva Község Önkormányzatának az állami támogatások elszámolását követően 0 e/Ft visszafizetési kötelezettsége van. A jogszabályban rögzítettek szerint a 14. melléklet szerinti támogatásban részesült 2018. évben az önkormányzat.

7. § Apátistvánfalva Község Önkormányzata 2018. évi vagyonkimutatását a 9. melléklet tartalmazza. A pénzeszközök változásait a 11. melléklet mutatja be.

8. § (1) Apátistvánfalva Község Önkormányzatának Képviselő-testülete az Önkormányzat 2018. évi létszámkeretet a 6. melléklet szerint hagyja jóvá.

(2) Apátistvánfalva Község Önkormányzata 2018. évi közfoglalkoztatottak teljes munkaidőre átszámított létszámát a 8. melléklet tartalmazza.

9. § Apátistvánfalva Község Önkormányzatának Képviselő-testülete az Önkormányzat által 2018. évben nyújtott közvetett támogatások összegeit a 10. melléklet szerint fogadja el.

10. § Apátistvánfalva Község Önkormányzatának Képviselő-testülete az Önkormányzat által felvett hitelek állományát lejárat és célok szerinti bontásban a 12. melléklet szerint fogadja el.

11. § Apátistvánfalva Község Önkormányzatának Képviselő-testülete az Önkormányzat több éves kihatással járó felhalmozási, működési feladatait éves bontásban a 13. melléklet szerint fogadja el.

12. § Apátistvánfalva Község Önkormányzata Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 113. § -nak megfelelően az államháztartás szervezetei közérdekű adataikat az Ávr. 8. melléklete szerint köteles közzétenni.

13. § A rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.

1.sz. melléklet a 4/2019. (IV. 4.) önkormányzati rendelethez

NYILATKOZAT

(370/2011.(XII.31.) Korm. rendelet 1. sz. melléklet szerint)

A) Alulírott Dr. Dancsecs Zsolt Jegyző, a Szentgotthárdi Közös Önkormányzati Hivatal (9970 Szentgotthárd, Széll K. tér 11.) költségvetési szerv vezetője jogi felelősségem tudatában kijelentem, hogy az előírásoknak megfelelően 2018. évben az általam vezetett költségvetési szervnél gondoskodtam a belső kontroll rendszerek szabályszerű, gazdaságos, hatékony és eredményes működéséről.

Gondoskodtam:
- a költségvetési szerv vagyonkezelésébe, használatába adott vagyon rendeltetésszerű igénybevételéről, az alapító okiratban előírt tevékenységek jogszabályban meghatározott követelményeknek megfelelő ellátásáról,
- a rendelkezésre álló előirányzatoknak a célnak megfelelő felhasználásáról,
- a költségvetési szerv tevékenységében a hatékonyság, eredményesség és a gazdaságosság követelményeinek érvényesítéséről,
- a tervezési, beszámolási, információszolgáltatási kötelezettségek teljesítéséről, azok teljességéről és hitelességéről,
- a gazdálkodási lehetőségek és a kötelezettségek összhangjáról,
- az intézményi számviteli rendről.
Kijelentem, hogy
- a benyújtott beszámolók a jogszabályi előírások szerint a valóságnak megfelelően, átláthatóan, teljes körűen és pontosan tükrözik a szóban forgó pénzügyi évre vonatkozó kiadásokat és bevételeket,
- olyan rendszert vezettem be, ami megfelelő bizonyosságot nyújt az eljárások jogszerűségére és szabályszerűségére vonatkozóan, biztosítja az elszámoltathatóságot, továbbá megfelel a hazai és közösségi szabályoknak,
- a szervezeten belül jól körülhatárolt volt a felelősségi körök meghatározása, működtetése, a vezetők a szervezet minden szintjén tisztában voltak a célokkal és az azok elérését segítő eszközökkel annak érdekében, hogy végre tudják hajtani a kitűzött feladatokat és értékelni tudják az elért eredményeket. E tevékenységről a vezetői beszámoltatás rendszerén keresztül folyamatos információval rendelkeztem, a tevékenységet folyamatosan értékeltem.
Az Áht. és az Ámr. belső kontrollokkal kapcsolatos előírásainak az alábbiak szerint tettem eleget:
Kontrollkörnyezet:
Az intézmény feladatainak és sajátosságainak megfelelő szervezeti struktúrát alakítottam ki és működtettem. Az alá-, fölérendeltségi viszonyokat a feladat-, és hatásköröket az SZMSZ-ben, belső szabályzatokban, munkaköri leírásokban rögzítettem.
Aktualizálásra került a SZMSZ a jogszabályi változások eredményeként bekövetkezett változásoknak megfelelően. Gondoskodtam arról, hogy a szabályzatok tartalmát az érintettek megismerjék, az előírásokat elsajátítsák.
Biztosítottam a szakmai továbbképzéseken történő részvételt, ezzel a magasabb színvonalú munkavégzés lehetősége biztosított volt.
A teljesítményértékelés keretében az egyes dolgozóknál az erkölcsi elismerés biztosított, ill. szükség szerint a fejlesztendő területek megismerhetők voltak.
Kockázat értékelés:
A jogszabályi változások, szervezeti változások jelentős nehézségeket okoztak az éves működésben. Tovább nehezítette az intézmény működését, gazdálkodását az irányító-, és alapító szerv forráshiánya, ami kifejezetten szigorú gazdálkodást igényelt. Kontrolltevékenységek:
A működés biztonsága, hatékonysága érdekében rendszeres vezetői értekezleteket szerveztem, a Képviselő-testület döntése alapján működtetett negyedéves kontrollmegbeszéléseken az irányítás alá tartozó költségvetési szervekkel a magas kockázatú területekre – jogszabályi-, szervezeti-, személyi-, változások, pályázati támogatások felhasználása, közbeszerzési eljárások - vonatkozó egyeztetések megtörténtek. Mindennek következtében a felmerülő problémákra gyorsan és hatékonyan tudtunk reagálni A pénzügyi folyamatokban a FEUVE jól működött. A folyamatokban törekedtünk a megfelelő dokumentáltság biztosítására.
Információ és kommunikáció:
Az információk továbbítását a szervezeti egységekhez, célszemélyekhez vezetői utasítások, vezetői megbeszélések, intézményi értekezletek, negyedéves kontrollmegbeszélések, apparátusi értekezletek útján biztosítottam.
A Hivatalon belül működő belső információs rendszer mindenki számára hozzáférhető volt, a gyors információáramlást – oda-vissza – biztosította.
Monitoring:
A működés során a hatóságok-, külső szervek (Állami Számvevőszék, Magyar Államkincstár, Pályázati forrásokat kezelő Irányító hatóságok) ellenőrzése, a könyvvizsgáló, a belső ellenőrzés, és a FEUVE révén biztosított volt szabályszerű működés ellenőrzése. Az egyes vizsgálatok tapasztalatai alapján intézkedési tervben határoztam meg az elvégzendő feladatokat, felelősöket. Az irányító szerv – Képviselő-testület - felé teljesített szakmai és pénzügyi beszámolók keretében adtam tájékoztatást az intézmény működéséről.
Az egyes szervezeti egységek vezetői heti rendszerességgel számoltak be az irányításuk alá tartozó egység munkájáról.
Az általam vezetett szervezetnél a belső kontrollok az alábbi területei igényelnek fejlesztést:
Továbbra is kiemelten fontos feladat a kontrolltevékenységek körében az információs technológiai kontrolltevékenységek fejlesztése, mind az általános kontrollok, mind az alkalmazási kontrollok területén. Az általános kontrollok körében a hozzáférési-, az alkalmazási szoftverek fejlesztési-, karbantartási-, a rendszer szoftver kontrollok, a feladatkörök elhatárolása és a folyamatos szerviz területein szükséges biztonságosabb, ellenőrzöttebb működés. Az alkalmazási kontrollok esetében olyan struktúrák, és eljárások kialakítása szükséges, amelyek az egyes számítógépes alkalmazások biztonságos működését-, működtetését teremtik meg.
Igazolom, hogy az általam vezetett költségvetési szerv gazdasági vezetője eleget tett a tárgyévre vonatkozó továbbképzési kötelezettségének a belső kontrollok témakörében: igen – nem
Kelt: Szentgotthárd, 2018. március 20.

P. H.

Dr. Dancsecs Zsolt sk.
Jegyző