Acsád Község Önkormányzata Képviselő-testületének 1/2017 (III.14..) önkormányzati rendelete
Acsád Község Önkormányzat 2017. évi költségvetéséről
Hatályos: 2018. 04. 14Acsád Község Önkormányzata Képviselő-testületének 1/2017 (III.14..) önkormányzati rendelete
Acsád Község Önkormányzat 2017. évi költségvetéséről
2018-04-14-tól
Acsád Község Önkormányzat Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés f) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1. A költségvetés bevételei és kiadásai
1.§[1] (1) A Képviselő-testület
a) Acsád Község Önkormányzat (továbbiakban: önkormányzat) 2017. évi költségvetési kiadásainak fedezetéül szolgáló bevételek főösszegét 122.372.086,-Ft-ban állapítja meg, amelyből felhalmozási célú bevétel 48.096.589 Ft, a működési célú bevétel 54 558 886,- Ft, finanszírozási bevétel 19 716 611,- Ft.
b) az önkormányzat összes kiadását 122.372.086,- Ft-ban, ezen belül működési célú kiadását 57 401 719,- Ft-ban hagyja jóvá, a felhalmozási célú kiadása 62 301 277,- Ft, a finanszírozási kiadása 2 669 090,- Ft
(2) A tárgyévi önkormányzati költségvetési bevételek és kiadások különbözeteként a költségvetési hiány összege az alábbiak szerint kerül megállapításra:
a) előző évi pénzmaradványt nem tartalmazó költségvetési bevételek: 103 961 049,-Ft
b) finanszírozási műveleteket nem tartalmazó költségvetési kiadások: 119 702 996,- Ft
c) a pénzmaradvány összege: 18 411 037,- Ft.
(3) Az önkormányzat költségvetési kiadásait fedezik az önkormányzat működési és felhalmozási bevételei, valamint az előző évi pénzmaradvány. Az önkormányzat újabb fejlesztési hitel felvétellel nem számol.
(4) A Képviselő- testület a költségvetési szervek bevételi és kiadási főösszegét az alábbiak szerint állapítja meg:
a) Önkormányzat: 122.372.086,- Ft
2.§[2] Az 1. §-ban megállapított főösszegek kiemelt előirányzatonkénti bontását az 1. melléklet tartalmazza.
3.§[3] (1) A Képviselő-testület a 2017. évi költségvetés kiadási előirányzatait kötelező, önként vállalt és államigazgatási feladatok szerinti tagolásban a 2. melléklet, bevételi főösszeg forrásonkénti részletezését az 3. melléklet szerint állapítja meg.
(2) A Képviselő-testület a beruházási kiadásokat feladatonként, a felújítási előirányzatokat célonként az 4. melléklet szerint hagyja jóvá.
(3) Az önkormányzat költségvetési létszámkeretét a 15. melléklet, az intézményeknek adott finanszírozást a 10. melléklet, a szociális jellegű ellátásokat a 11 melléklet, az átadott támogatásokat a 12 melléklet, az átvett támogatásokat a 13. melléklet, a helyi adó és egyéb közhatalmi bevételeket a 14. melléklet részletezi.
4.§[4] A Képviselő-testület az önkormányzat tartalékát a rendelet 5. mellékletében 0,- Ft-tal hagyja jóvá, ebből, általános tartalék 0,- Ft, céltartalék 0 Ft.
5.§[5] Az Önkormányzat több éves kihatással járó kötelezettségekkel nem rendelkezik a 17. melléklet alapján.
6.§[6] (1) Az Önkormányzat adósságot keletkeztető ügyletekből és kezességvállasokból származó kötelezettségeit és a Magyarország gazdasági stabilitásáról szóló 2011. évi CXCIV. törvény 45. § (1) bekezdés a) pontja felhatalmazása alapján kiadott jogszabályban meghatározottak szerinti saját bevételeit a 7. és a 8. mellékletek tartalmazzák.
(2) A Képviselő-testület európai uniós támogatással megvalósuló programokat, a 6. melléklet szemlélteti.
7.§[7] (1) Az Önkormányzat által foglalkoztatottak részére az illetmények a 2017. évi költségvetési törvényben szereplő garantált illetmények és az illetménypótlék számítási alap figyelembe vételével kerültek meghatározásra.
(2) Önkormányzati cafetéria keret nem került megállapításra.
(3) Az önkormányzat hitellel nem tervez, erről a 9. melléklet rendelkezik.
(4) Az önkormányzat költségvetési mérlegét közgazdasági tagolásban a 16. melléklet mutatja.
(5) A likviditási tervet a 19. melléklet mutatja.
(6) A közvetett támogatásokról a kimutatást a 18. melléklet, a gördülő tervezést a 20., 21. és 22. melléklet mutatja.
2. Az Önkormányzat intézményei
8.§[8]
9.§[9]
3. A 2017. évi költségvetés végrehajtásának szabályai
10.§ (1) Az Önkormányzat bankszámlavezetője a Savaria Takarékszövetkezet. (9700 Szombathely, Petőfi u. 18.).
(2) A polgármester felhatalmazást kap:
a) pótlólagos működési vagy fejlesztési forrás elérését célzó pályázat benyújtásának elrendelésére, az esetleges saját forrás biztosítása mellett,
b) A Képviselő-testület 300.000 forint keretösszeget biztosít a polgármester számára saját hatáskörben történő felhasználásra.
(3) A (2) bekezdésben kapott felhatalmazás alapján tett intézkedések esetében a polgármester a Képviselő-testületet utólag tájékoztatni köteles.
11.§ (1) Az önkormányzat számára év közben biztosított pótelőirányzatokról a polgármester tájékoztatja a Képviselő-testületet.
(2) A Képviselő-testület a központi pótelőirányzatokkal, a polgármesternek adott felhatalmazás alapján a polgármester hatáskörében végrehajtott átcsoportosításokkal, – az államháztartásról szóló törvény végrehajtását szabályozó kormányrendelet szerint – saját hatáskörű előirányzat-változtatásával legkésőbb a beszámoló leadási határidejéig, december 31-i hatállyal módosítja költségvetési rendeletét.
12.§ (1) A gazdálkodás biztonságáért a Képviselő-testület, a gazdálkodás szabályszerűségéért a polgármester felelős.
(2) Ha az önkormányzat 30 napot elérő vagy meghaladó elismert tartozás állománya további 30 napig fenn áll, és mértékét tekintve az önkormányzat éves eredeti kiadási előirányzatának 10%-át eléri, azt a polgármester haladéktalanul köteles jelenteni a Képviselő-testületnek.
(3) A Képviselő-testület a 2017. évi költségvetési rendelete megalkotásáig felhatalmazza a polgármestert, hogy a 2017. évi költségvetési gazdálkodás zavartalan megkezdéséhez az intézmények részére az önkormányzatnak átutalt állami támogatás terhére, havonta a 2017. évi önkormányzati támogatás egyhavi összegének megfelelő összeget biztosítson.
4. Záró rendelkezések
13.§ (1) Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.
(2) A rendelet rendelkezéseit 2017. január 1-jétől kell alkalmazni.
Acsád, 2017. március 13.
Kranczné dr. Kovács Bernadett Kun Éva
polgármester jegyzői feladatok ellátásával
megbízott köztisztviselő
Kihirdetve:
Acsád, 2017.március 14.
Kun Éva
jegyzői feladatok ellátásával
megbízott köztisztviselő
A rendelet szövegét a 3/2018 (IV.13.) önkormányzati rendelet 1.§-a módosította. Hatályos: 2018.04.14-től
A rendelet szövegét a 3/2018. (IV.13.) önkormányzati rendelet 2.§-a módosította. Hatályos: 2018.04.14-től
A rendelet szövegét a 3/2018. (IV.13.) önkormányzati rendelet 3.§-a módosította. Hatályos: 2018.04.14-től
A rendelet szövegét a 3/2018. (IV.13.) önkormányzati rendelet 4.§-a módosította. Hatályos: 2018.04.14-től
A rendelet szövegét a 3/2018. (IV.13.) önkormányzati rendelet 5.§-a módosította. Hatályos: 2018.04.14-től
A rendelet szövegét a 3/2018. (IV.13.) önkormányzati rendelet 6.§-a módosította. Hatályos: 2018.04.14-től
A rendelet szövegét a 3/2018. (IV.13.) önkormányzati rendelet 7.§-a módosította. Hatályos: 2018.04.14-től
Hatályon kívül helyezte a 3/2018. (IV.13.) önkormányzati rendelet 9.§ (2) bekezdése. Hatálytalan: 2018.04.14-től
Hatályon kívül helyezte a 3/2018. (IV.13.) önkormányzati rendelet 9.§ (2) bekezdése. Hatálytalan: 2018.04.14-től