Rum Község Önkormányzata Képviselő-testületének 1/2017. (II.28.) önkormányzati rendelete

Rum község önkormányzata 2017. évi költségvetéséről

Hatályos: 2017. 03. 01- 2017. 09. 27

Rum Község Önkormányzatának Képviselő-testülete (továbbiakban: Képviselő-testület) Magyarország Alaptörvényének 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotó hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés f) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva, Magyarország 2017. évi központi költségvetésről szóló 2016. évi XC. törvény, az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény (továbbiakban: Áht.) 23. §-a, 24. § (2) bekezdése, valamint a végrehajtásával kapcsolatos kormányrendeletben foglaltakra figyelemmel, Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvényben meghatározott feladatai ellátására a 2017. évi költségvetéséről az alábbi rendeletet alkotja:

Általános rendelkezések


1.§.


(1) A rendelet hatálya kiterjed az önkormányzatra, valamint az általa fenntartott költségvetési intézményre.

(2) A rendelet meghatározza az önkormányzat és intézménye kötelező és önként vállalt feladatainak ellátásához szükséges bevételeket, valamint kiadásokat.


Az önkormányzati költségvetés bevételei és kiadásai


2.§.


(1) A Képviselő-testület az Önkormányzat 2017. évi költségvetésének bevételi és kiadási főösszegét 227.517.518.- Ft, azaz kétszázhuszonhétmillió-ötszáztizenhétezerötszáztizennyolc forintban állapítja meg.

(2) A Képviselő-testület a költségvetés működési bevételi főösszegét 203.790.569,- Ft-ban, működési kiadási főösszegét 163.319.877,- Ft-ban állapítja meg. A Képviselő-testület a felhalmozási kiadási főösszegét 18.304.000 Ft-ban, a felhalmozási bevételi főösszegét 8.190.000 Ft-ban állapítja meg.

(3) A finanszírozási bevételek összegét 15.536.949 Ft-ban állapítja meg, amely maradványból ered.

(4) A (3) bekezdés szerinti maradványból 5.422.949 Ft működési, 10.114.000 Ft pedig felhalmozási célt szolgál. A pénzmaradványból 10.048.000 ezer Ft a Víziközmű Társulat adminisztrációs feladatainak ellátására elkülönített pénzösszeg.

(5) A Rumi Játékvár Óvoda működési bevételi főösszege 1.110.000,-.Ft, működési kiadási főösszege 44.194.537,-Ft, felhalmozási kiadási főösszege 17.000,-Ft.

(6) A Rumi Játékvár Óvoda finanszírozási bevételi főösszege 43.101.537,-Ft, melyből 277.199,-Ft működési célú maradvány, 42.824.338,-Ft irányító szervi támogatás.

(7) Az önkormányzat az évközi többletigények, valamint az elmaradt bevételek pótlására szolgáló általános tartalékot nem képez. (5. melléklet).

3.§.


(1) A 2.§(1) bekezdésben megállapított bevételi és kiadási főösszegek előirányzat-csoportonkénti, kiemelt előirányzatok szerinti, valamint kötelező, önként vállalt és államigazgatási feladatok szerinti részletezését e rendelet 1/a.-1/b. melléklete tartalmazza.

(2) A képviselőtestület:

  1. az önkormányzat 2017. évi engedélyezett létszám előirányzatát 19 fő átlagos statisztikai állományi létszámban,
  2. az általa fenntartott költségvetési szerv 2017. évi engedélyezett létszámkeretét 6 fő átlagos statisztikai állományi létszámban állapítja meg.

(3) Az önkormányzat és az általa fenntartott költségvetési szerv 2017. évi létszám előirányzatát e rendelet 2/a.- 2/b. melléklete tartalmazza.

4. §


(1) A képviselőtestület

  1. az önkormányzat működési költségvetési egyenlegét 40.470.692,- forintban, a felhalmozási költségvetési egyenlegét -10.114.000,- forintban,
  2. az önkormányzat által fenntartott költségvetési szerv működési költségvetési egyenlegét -43.084.537,- forintban és felhalmozási költségvetési egyenlegét            -17.000,- forintban állapítja meg, melyet részletesen e rendelet 3. melléklete tartalmaz.

(2) A képviselőtestület a Stabilitási törvény 3. § (1) bekezdése szerinti adósságot keletkeztető ügyletekből és kezességvállalásokból fennálló kötelezettséget nem állapít meg, az önkormányzat és az általa fenntartott költségvetési szerv saját bevételeit e rendelet 4. melléklete tartalmazza.

(3) Az önkormányzatnak EU-s forrásból finanszírozott támogatással megvalósuló beruházása nincsen.

A forráshiány finanszírozásának kezelése


5. §


(1) Forráshiány esetén a képviselőtestület a költségvetés egyensúlyának megteremtéséről a működési jellegű forráshiány fedezetéről a számlavezető pénzintézet útján éven belüli likvid hitel felvételével gondoskodik.

(2) A likvid hitel felvételéről való döntés a képviselőtestület kizárólagos jogkörébe tartozik. A hitelszerződés aláírására a képviselőtestület felhatalmazása alapján a polgármester az aljegyző jogi ellenjegyzése mellett jogosult.


Az önkormányzati költségvetés végrehajtásával kapcsolatos rendelkezések


6. §


(1) A képviselőtestület felhatalmazza a polgármestert, hogy e rendelet keretein belül a 2017. évi költségvetésben az önkormányzatot megillető bevételek beszedéséről gondoskodjon, valamint tegyen intézkedéseket a jóváhagyott kiadási előirányzatok célirányos felhasználására.

(2) A képviselőtestület felhatalmazza a polgármestert, hogy az önkormányzat költségvetési elszámolási számláján az átmenetileg szabad pénzeszközök betétként történő elhelyezésére, rövidlejáratú értékpapír vásárlására. A lekötést csak úgy lehet eszközölni, hogy a folyamatos pénzellátást ne zavarja. A lekötésről a polgármester a soron következő ülésen tájékoztatja a Képviselő-testületet.

(3) A képviselőtestület – a költségvetés soron következő módosításakor történő tájékoztatási kötelezettség mellett – felhatalmazza a polgármestert:

  1. 500.000 Ft összeghatárig saját hatáskörben történő intézkedésre;
  2. 1.000.000 Ft összeghatárig a kiadási előirányzatok közötti átcsoportosításra;
  3. A bevételi előirányzatok között összeghatár megkötöttsége nélkül történő átcsoportosításra.

(4) Az Önkormányzat gazdálkodásának lebonyolítását a Vasszécsenyi Közös Önkormányzati Hivatal Rumi Kirendeltsége végzi. Ennek keretében gondoskodik a bevételek beszedéséről, a kifizetések teljesítéséről, a szükséges pénzügyi nyilvántartások vezetéséről, a könyvelési munka elvégzéséről, a számlák kifizetés előtti átvizsgálásáról, a szükséges jelentések, adatszolgáltatások elvégzéséről, a belső ellenőrzések folyamatos végzéséről.

(5) A képviselőtestület az önkormányzat, valamint intézménye által foglalkoztatottak részére béren kívüli juttatásként nettó 100 ezer Ft-ot biztosít pénzösszeg formájában. A polgármester a közszférára vonatkozó, költségvetési törvényben szabályozott cafetéria keretre jogosult.

(6) A tartalékkal való rendelkezés joga –kivéve a Víziközmű Társulat adminisztrációs feladatainak ellátására elkülönített pénzösszeget –a képviselőtestületet illeti meg.

(7) A pénzmaradvány módosítása a képviselőtestület hatáskörébe tartozik.

7. §


(1) Alapítványok, egyesületek és más egyéb civil szervezetek – a kiírt pályázat alapján – az önkormányzat e célra elkülönített költségvetési előirányzatai terhére kizárólag a képviselő-testület döntése alapján írásbeli megállapodás szerint részesülnek önkormányzati támogatásban.

(2) Kizárólag azok az egyesületek, civil szervezetek, alapítványok kaphatnak támogatást, akik a kapott támogatás felhasználását igazolják és annak ellenőrzését biztosítják. A támogatáshoz megállapodást kell készíteni

(3) A (2) bekezdésben megjelölt megállapodásban meg kell határozni a támogatással való elszámolás feltételeit és módját, valamint ehhez kapcsolódóan a számadás nem teljesítése esetére visszafizetési kötelezettséget kell előírni. Amennyiben a finanszírozott vagy támogatott szervezet, az előírt számadási kötelezettségnek határidőre nem tesz eleget, és a támogatási szerződés alapján további támogatási összegre is jogosult lenne, támogatását fel kell függeszteni, és fel kell szólítani a már kifizetett támogatás visszafizetésére.

(4) A támogatásról és az elszámolás feltételeiről szóló megállapodás aláírására a polgármester jogosult.

8. §


Amennyiben a tulajdon védelme megfelelően biztosított és ellenőrzött, valamint az intézmény az eszközökről és az azok állományában bekövetkezett változásokról folyamatosan részletező nyilvántartást vezet mennyiségben és értékben, akkor a költségvetési évről, december 31-ei forduló-nappal készített könyvviteli mérlegben kimutatott eszközöket és forrásokat – ideértve az aktív és passzív pénzügyi elszámolásokat is – alátámasztó leltározást elegendő két évenként végrehajtani. Az ilyen módon leltározható eszközök köre a következő: ingatlanok, szellemi termékek, tárgyi eszközök, járművek, gépek-berendezések.

Kötelező a fordulónappal (a megszűnés napjával) a leltározást végrehajtani, amennyiben az intézmény átszervezés vagy jogutód nélküli megszűnés következtében megszűnik.

9. §


(1) A költségvetés e rendeletben meghatározottak szerinti végrehajtásáért, valamint a beszámolási kötelezettségek teljesítésért a polgármester a felelős.

(2) Rum Község Önkormányzata elszámolási számláját az összes alszámláival együtt a Savaria Takarékszövetkezet vezeti.

Záró rendelkezések


10. §


(1) Ezt a rendeletet a Képviselő-testület a 2017. február 14-én tartott ülésen fogadta el.

(2) A rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba, de rendelkezéseit 2017. január 1. napjától kell alkalmazni.






Beni Ferenc                                                                                                   Gáspár Tivadar

polgármester                                                                                                       jegyző



Kihirdetve : 2017. február 28.




Gáspár Tivadar

jegyző