Rum Község Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2021. (II.25.) önkormányzati rendelete

Rum Község Önkormányzata 2021. évi költségvetéséről

Hatályos: 2021. 02. 26- 2021. 11. 03

Rum Község Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2021. (II.25.) önkormányzati rendelete

Rum Község Önkormányzata 2021. évi költségvetéséről

2021.02.26.

Rum Község Önkormányzatának képviselő-testülete (továbbiakban: Képviselő-testület) az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés f) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva, a katasztrófavédelemről és a hozzá kapcsolódó egyes törvények módosításáról szóló 2011. évi CXXVIII. törvény 46. § (4) bekezdésében biztosított jogkörében Rum Község Önkormányzata Képviselő-testülete feladat- és hatáskörében eljárva Rum Község Polgármestere a következőket rendeli el:

Általános rendelkezések

1. § (1) A rendelet hatálya kiterjed az önkormányzatra, valamint az általa fenntartott költségvetési szervre.

(2) Az önkormányzat költségvetési szerve a Rumi Játékvár Óvoda.

(3) A rendelet meghatározza az önkormányzat kötelező és önként vállalt feladatainak ellátásához szükséges bevételeket, valamint kiadásokat.

Az önkormányzati költségvetés bevételei és kiadásai

2. § (1) A Képviselő-testület az Önkormányzat 2021. évi költségvetésének bevételi és kiadási főösszegét 331.322.430,- Ft, azaz háromszázharmincegymillió háromszázhuszonkétezer négyszázharminc forintban állapítja meg.

(2) A Képviselő-testület a költségvetés működési bevételi főösszegét 197.708.944,- Ft-ban, működési kiadási főösszegét 194.708.944,- Ft-ban állapítja meg. A Képviselő-testület az önkormányzat felhalmozási kiadási főösszegét 133.807.173,- Ft-ban, a felhalmozási bevételi főösszegét 133.807.173,- Ft-ban állapítja meg.

(3) Az önkormányzat finanszírozási bevételeinek összege 32.762.049,- Ft, amely maradványból ered, működési és felhalmozási célt szolgál. Finanszírozási kiadásainak összege 37.086.097,- Ft, amely állami előleg visszafizetése 4.619.184,-Ft összegben és intézmény finanszírozás.

(4) A Képviselő-testület a Rumi Játékvár Óvoda 2021. évi költségvetésének bevételi és kiadási főösszegét 32.660.600,- Ft, azaz harminckétmillió hatszázhatvanezer hatszáz forintban állapítja meg.

(5) A Képviselőtestület az önkormányzat és költségvetési szerve 2021. évi költségvetésének bevételi és kiadási főösszegét 331.516.117,- Ft, azaz háromszázharmincegymillió ötszáztizenhatezer száztizenhét forintban állapítja meg.

(6) A képviselőtestület tartalékot nem képez (7. melléklet).

3. § (1) A 2. § (1)-(5) bekezdésében megállapított bevételi és kiadási főösszegek előirányzat-csoportonkénti, kiemelt előirányzatok szerinti, valamint kötelező, önként vállalt és államigazgatási feladatok szerinti részletezését e rendelet 1, 2. és 3. melléklete tartalmazza.

(2) A képviselőtestület az önkormányzat 2021. évi engedélyezett létszám előirányzatát e rendelet 4. melléklete szerint 20 fő átlagos statisztikai állományi létszámban állapítja meg.

4. § (1) A képviselőtestület az önkormányzat működési költségvetési egyenlegét 0,- forintban, a felhalmozási költségvetési egyenlegét 0,- forintban állapítja meg, melyet részletesen e rendelet 5. melléklete tartalmaz.

(2) A képviselőtestület a Stabilitási törvény 3. § (1) bekezdése szerinti adósságot keletkeztető ügyletekből és kezességvállalásokból fennálló kötelezettséget nem állapít meg, az önkormányzat és az általa fenntartott költségvetési szerv saját bevételeit e rendelet 6. melléklete tartalmazza.

(3) Az önkormányzat irányítószervi támogatását a 8. melléklet tartalmazza.

(4) Az önkormányzat és intézménye előirányzat felhasználási tervét a 9-10. melléklet tartalmazza.

(5) Az önkormányzat nevében végzett beruházások és felújítások kiadásait beruházásonként és felújításonként a rendelet 11. melléklete tartalmazza.

(6) Az önkormányzatnak európai uniós forrásból finanszírozott támogatással megvalósuló beruházása van folyamatban, ezt a rendelet 12. melléklete tartalmazza.

(7) Az önkormányzat adósságot keletkeztető ügyletekből és kezességvállalásokból fennálló kötelezettségeit a rendelet 13. és 14. melléklete tartalmazza.

(8) Az önkormányzat által adott közvetett támogatások részletezését a rendelet 15. melléklete tartalmazza.

(9) Az önkormányzat 2021. évi működési célú pénzeszközátadását, bevételét, lakossági támogatását a rendelet 16, 17. és 18. melléklete tartalmazza.

(10) Az önkormányzat helyi adóbevételeinek és közhatalmi bevételeinek részletezését a 19. melléklet tartalmazza.

A forráshiány finanszírozásának kezelése

5. § (1) Forráshiány esetén a képviselőtestület a költségvetés egyensúlyának megteremtéséről a működési jellegű forráshiány fedezetéről a számlavezető pénzintézet útján éven belüli likvid hitel felvételével gondoskodik.

(2) A likvid hitel felvételéről való döntés a képviselőtestület kizárólagos jogkörébe tartozik. A hitelszerződés aláírására a képviselőtestület felhatalmazása alapján a polgármester a jegyző jogi ellenjegyzése mellett jogosult.

(3) A költségvetési hiány külső finanszírozására vagy a költségvetési többlet felhasználására szolgáló finanszírozási bevételek és kiadások működési és felhalmozási cél szerinti tagolásban történő kimutatását a 20. melléklet tartalmazza.

Az önkormányzati költségvetés végrehajtásával kapcsolatos rendelkezések

6. § (1) A képviselőtestület felhatalmazza a polgármestert, hogy e rendelet keretein belül a 2021. évi költségvetésben az önkormányzatot megillető bevételek beszedéséről gondoskodjon, valamint tegyen intézkedéseket a jóváhagyott kiadási előirányzatok célirányos felhasználására.

(2) A képviselőtestület felhatalmazza a polgármestert, hogy az önkormányzat költségvetési elszámolási számláján az átmenetileg szabad pénzeszközök betétként történő elhelyezésére, rövidlejáratú értékpapír vásárlására. A lekötést csak úgy lehet eszközölni, hogy a folyamatos pénzellátást ne zavarja. A lekötésről a polgármester a soron következő ülésen tájékoztatja a Képviselő-testületet.

(3) A képviselőtestület – a költségvetés soron következő módosításakor történő tájékoztatási kötelezettség mellett – felhatalmazza a polgármestert:

a) 500.000 Ft összeghatárig saját hatáskörben történő intézkedésre;

b) 1.000.000 Ft összeghatárig a kiadási előirányzatok közötti átcsoportosításra;

c) A bevételi előirányzatok között összeghatár megkötöttsége nélkül történő átcsoportosításra.

(4) Az Önkormányzat gazdálkodásának lebonyolítását a Vasszécsenyi Közös Önkormányzati Hivatal végzi. Ennek keretében gondoskodik a bevételek beszedéséről, a kifizetések teljesítéséről, a szükséges pénzügyi nyilvántartások vezetéséről, a könyvelési munka elvégzéséről, a számlák kifizetés előtti átvizsgálásáról, a szükséges jelentések, adatszolgáltatások elvégzéséről, a belső ellenőrzések folyamatos végzéséről.

(5) A polgármester a közszférára vonatkozó, költségvetési törvényben szabályozott cafeteria keretre jogosult.

(5) A tartalékkal való rendelkezés joga a képviselőtestületet illeti meg.

(6) A maradvány módosítása a képviselőtestület hatáskörébe tartozik.

7. § (1) Alapítványok, egyesületek és más egyéb civil szervezetek – a kiírt pályázat alapján – az önkormányzat e célra elkülönített költségvetési előirányzatai terhére kizárólag a képviselő-testület döntése alapján írásbeli megállapodás szerint részesülhetnek önkormányzati támogatásban.

(2) Kizárólag azok az egyesületek, civil szervezetek, alapítványok kaphatnak támogatást, akik a kapott támogatás felhasználását igazolják és annak ellenőrzését biztosítják. A támogatáshoz megállapodást kell készíteni. A 2021. évi támogatás feltétele, hogy a 2020. évben kapott összegről a támogatott egyesület, civil szervezet elszámolást készít a támogatási megállapodásban megjelölt határidőig.

(3) A támogatott szervezet a támogatás összegével köteles elszámolni. A (2) bekezdésben megjelölt megállapodásban meg kell határozni a támogatással való elszámolás feltételeit és módját, valamint ehhez kapcsolódóan a számadás nem teljesítése esetére visszafizetési kötelezettséget kell előírni. Amennyiben a finanszírozott vagy támogatott szervezet, az előírt számadási kötelezettségnek határidőre nem tesz eleget, és a támogatási szerződés alapján további támogatási összegre is jogosult lenne, támogatását fel kell függeszteni, és fel kell szólítani a már kifizetett támogatás visszafizetésére.

(4) A támogatásról és az elszámolás feltételeiről szóló megállapodás aláírására a polgármester jogosult.

8. § (1) Amennyiben a tulajdon védelme megfelelően biztosított és ellenőrzött, valamint az intézmény az eszközökről és az azok állományában bekövetkezett változásokról folyamatosan részletező nyilvántartást vezet mennyiségben és értékben, akkor a költségvetési évről, december 31-ei forduló-nappal készített könyvviteli mérlegben kimutatott eszközöket és forrásokat – ideértve az aktív és passzív pénzügyi elszámolásokat is – alátámasztó leltározást elegendő két évenként végrehajtani. Az ilyen módon leltározható eszközök köre a következő: ingatlanok, szellemi termékek, tárgyi eszközök, járművek, gépek-berendezések.

(2) Kötelező a fordulónappal (a megszűnés napjával) a leltározást végrehajtani, amennyiben az intézmény átszervezés vagy jogutód nélküli megszűnés következtében megszűnik.

9. § (1) A költségvetés e rendeletben meghatározottak szerinti végrehajtásáért, valamint a beszámolási kötelezettségek teljesítésért a polgármester a felelős.

(2) Rum Község Önkormányzata elszámolási számláját az összes alszámláival együtt a Takarékbank Zrt. vezeti.

Záró rendelkezések

10. § A rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba, de rendelkezéseit 2021. január 1. napjától kell alkalmazni.