Vasszécseny Község Önkormányzata Képviselő-testületének 16/2013. (XII.31.) önkormányzati rendelete

a szociális igazgatásról és az egyes szociális ellátási formák helyi szabályairól, azok igénybevételéről és a fizetendő térítési díjakról

Hatályos: 2014. 01. 01- 2015. 02. 27

Vasszécseny Község Önkormányzatának Képviselő-testülete a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 32. § (3) bekezdésében, valamint a 26.§-ában kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában és a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdés 8. pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

I. FEJEZET

  ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSEK


 A rendelet célja


1. § E rendelet célja, hogy a törvényi felhatalmazással összhangban megállapítsa az önkormányzat által a helyi sajátosságoknak megfelelő, a szociális rászorultságtól függő, pénzben és természetben biztosított szociális ellátások, a személyes gondoskodást nyújtó szociális ellátások formáit, szervezeti kereteit, az eljárási és jogosultsági szabályokat, továbbá azok igénybevételének és érvényesítésének módját, feltételeit és garanciáit.

A rendelet hatálya


2. § (1)   A rendelet hatálya kiterjed a Vasszécseny településen állandó lakóhellyel, vagy tartózkodási hellyel rendelkező, életvitelszerűen Vasszécseny községben tartózkodó szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény (a továbbiakban: Szoctv.)  3.§ (1) – (3) bekezdéseiben meghatározott személyekre.
(2) A rendelet hatálya kiterjed továbbá a Szoctv. 7. § (1) bekezdésében meghatározott személyekre is.
(3)   A rendelet hatálya alá tartozó szociális ellátások fedezetét az önkormányzat éves költségvetésében kell tervezni.

Értelmező rendelkezések


3. § E rendelet alkalmazásában
a) különös méltánylást érdemlő körülmény: nagy összegű elemi kár; hosszantartó súlyos betegség; magas gyógyszerköltség; fogyatékos vagy tartósan beteg családtag rehabilitációjának biztosítása; jövedelem igazolt elvesztése; gyermekét vagy gyermekeit egyedülállóként nevelő szülő; aktív korúak ellátásában részesülő személy; nyugdíjbiztosítási szervektől ellátásban részesülő személy, ha az ellátás havi összege az öregségi nyugdíj legkisebb összegét nem haladja meg. 

Eljárási rendelkezések és hatásköri szabályok


4. § (1)   A szociális ellátásra való jogosultság megállapítására a Szoctv. rendelkezéseit az e rendeletben meghatározott eltérésekkel kell alkalmazni.
(2)   Az e rendeletben szabályozott pénzbeli és természetbeni ellátásokra való jogosultság megállapítása iránti kérelmet az erre a célra rendszeresített és jelen rendelet mellékleteként meghatározott formanyomtatványokon kell benyújtani:

a) Önkormányzati segély igénylésére vonatkozó formanyomtatványt a 2. melléklet,

b) újszülöttek támogatása iránti formanyomtatványt  3. melléklet,

c) közgyógyellátás iránti formanyomtatványt a 4. melléklet,

d) köztemetés iránti formanyomtatványt a 5. melléklet,

e) szociális étkeztetés igénylésére vonatkozó formanyomtatványt a  8. melléklet tartalmazza.
(3)   A képviselő-testület hatáskörébe tartozó kérelmeket a Vasszécsenyi Közös Önkormányzati Hivatalnál (9763 Vasszécseny, Petőfi S. u. 11.) kell benyújtani.
(4) A kérelmező - figyelemmel a Szoc.tv. 4. § (1) bekezdés a) és b) pontjaiban meghatározott jövedelemre és vagyonra - a kérelme benyújtásakor köteles saját maga, illetve családja jövedelmi, vagyoni viszonyairól igazolást csatolni vagy amennyiben ez nem alkalmazható, akkor jövedelmi, vagyoni viszonyairól büntetőjogi felelőssége tudatában nyilatkozatot tenni. A nyilatkozatban foglaltak valódiságát az eljáró hatóság ellenőrizheti.
(5) Sürgős szükség esetén – ha az igénylő életkörülményei az azonnali segítséget indokolják – a támogatás bizonyítási eljárás nélkül, az igénylő nyilatkozata alapján megadható, a bizonyítékok utólagos csatolása mellett.

5.§ (1)   A méltányossági közgyógyellátás, az önkormányzati segély, a köztemetés, az újszülöttek támogatása és a szociálisan rászoruló személy részére biztosítandó étkeztetés elbírálása a polgármester hatáskörébe tartozik.
(2) A polgármester a képviselő-testülettől kapott átruházott hatáskörben hozott döntéseiről a képviselő-testületet annak következő ülésén tájékoztatja.
(3)   A családsegítés, a jelzőrendszeres házi segítségnyújtás iránti kérelmeket a Pálos Károly Szociális Szolgáltató Központ és Gyermekjóléti Szolgálathoz kell benyújtani, (9700 Szombathely, Széll K. u. 4.), amelyek elbírálása az intézményvezető hatáskörébe tartozik.
(4) A házi segítségnyújtás iránti kérelem a Pátria Szociális Szolgáltató Nonprofit Kkt-hoz (9762 Tanakajd, Rákóczi F. u. 39.) nyújtható be, amelynek elbírálása a szolgáltatás vezetőjének hatáskörébe tartozik.
(5) Az intézményvezető hatáskörébe tartozó szociális alapszolgáltatásokat érintő döntésével kapcsolatos panaszt írásban a polgármesternek címezve a Vasszécsenyi Közös Önkormányzati Hivatalnál (9763 Vasszécseny, Petőfi S. u. 11.) lehet előterjeszteni, aki a panaszt köteles 15 napon belül az intézkedésre jogosulthoz továbbítani, vagy 15 napon belül köteles elbírálni és írásban megválaszolni.

II. FEJEZET

SZOCIÁLIS RÁSZORULTSÁGTÓL FÜGGŐ PÉNZBELI ELLÁTÁSOK


Együttműködési szabály a rendszeres szociális segély esetében


6.§ (1)   A rendszeres szociális segélyben részesülő személyek vonatkozásában az együttműködésre kijelölt szerv a Pálos Károly Szociális Szolgáltató Központ és Gyermekjóléti Szolgálat (9700 Szombathely, Széll K. u. 4.).
(2)   A rendszeres szociális segélyre jogosult személy – az egészségkárosodott személy kivételével – a segély folyósításának feltételeként köteles együttműködni az 4.§ (1) bekezdés szerinti együttműködésre kijelölt szervvel, vagy az általa meghatározott esetekben egyéb szervekkel.
(3)   Az 5.§ (2) bekezdésben meghatározott személy az együttműködés keretében köteles:

a) a Szoctv.-ben foglalt kötelezettségének eleget tenni,

b) a Pálos Károly Szociális Szolgáltató Központ és Gyermekjóléti Szolgálattal és a beilleszkedést segítő programban megjelölt szervezetekkel rendszeres kapcsolatot tartani, az általuk előírt időpontban megjelenni,

c) a beilleszkedését segítő programban előírtakat teljesíteni.
(4)   Amennyiben a rendszeres szociális segélyben részesülő személy együttműködési kötelezettségének teljesítésében ténylegesen akadályozott, ennek okát köteles haladéktalanul – személyesen vagy írásban – legkésőbb 3 munkanapon belül hitelt érdemlő módon a Pálos Károly Szociális Szolgáltató Központ és Gyermekjóléti Szolgálatnál bejelenteni. Az intézmény köteles az igazolás megalapozottságát vizsgálni.
(5)   A Pálos Károly Szociális Szolgáltató Központ és Gyermekjóléti Szolgálat a 63/2006. (III. 27.) Korm. rendeletben meghatározott feladatain túl írásban tájékoztatja az önkormányzatot:
a) a beilleszkedést segítő programról, annak egy példányával,

b) a beilleszkedést módosító program módosításáról annak egy példányával.
(6)   A beilleszkedést segítő program típusai:

a) munkavégzésre felkészítő és integráló programok,

b) álláskeresési technikák, jogi, pszichológiai tanácsadás, csoportos foglalkozás,

c) mentálhigiénés programok,

d) csoportos önsegítő és képességfejlesztő programok,

e) képzés, átképzés, különösen az általános iskolai végzettség és az első szakképesítés megszerzése érdekében,

f) más ellátásba juttatás.

7. § (1) Az együttműködés megszegésének minősül, ha a rendszeres szociális segélyben részesülő személy számára felróható okból

a) a jogosultságot megállapító határozat jogerőre emelkedését követő 15 napon belül nem jelenik meg a Pálos Károly Szociális Szolgáltató Központ és Gyermekjóléti Szolgálatnál nyilvántartásba vétele céljából,

b) az együttműködési megállapodásban foglaltaknak nem tesz eleget,

c) a beilleszkedést segítő program bármely pontjának nem tesz eleget,

d) akadályoztatása okát az előírt időben nem jelenti, hitelt érdemlő módon nem igazolja,

e) a beilleszkedést segítő programban meghatározott szervezetekkel a kapcsolatot nem veszi fel, az általuk meghatározott időpontban nem jelenik meg, vagy

f) a Pálos Károly Szociális Szolgáltató Központ és Gyermekjóléti Szolgálatnál vagy a beilleszkedési programban meghatározott szervezeteknél a kijelölt időpontban ittas vagy bódult állapotban jelenik meg.
(2) Az aktív korúak rendszeres szociális segélyét megállapító, illetve megszüntető jogerős határozatának egy példányát az illetékes munkaügyi központnak meg kell küldeni.

Önkormányzati segély


8. § (1)   A polgármester önkormányzati segélyben részesíti azt a létfenntartást veszélyeztető rendkívüli élethelyzetbe került, valamint az időszakosan vagy tartósan létfenntartási gonddal küzdő személyt, családot, ahol az egy főre jutó havi nettó jövedelem nem éri el az öregségi nyugdíj legkisebb összegének 180 %-át, egyedül élőnél a 230 %-át.
(2)   Létfenntartási gondnak kell tekinteni azt a helyzetet, ha a család bevételeire, valamint fizetési kötelezettségeire tekintettel nem tudja fedezni azokat a szükségleteit, amelyek a társadalom tagjai részéről elfogadottak és amely szükségleteik kielégítésének elmaradása rövid vagy hosszú távon fizikai vagy mentális károsodáshoz, a hátrányos helyzet újratermelődéséhez, társadalmi kirekesztődéshez, hajléktalansághoz vezethet.
Létfenntartási gondoknak tekintendő különösen:

a) megfelelő élelmezés hiánya,

b) a lakhatás elvesztésének veszélye,

c) a közüzemi szolgáltatás megszűnésének veszélye,

d) 1 hónapot meghaladó táppénzes állomány,

e) a megfelelő ruházkodás hiánya,

f) ha a család anyagi erőforrásai nem elegendőek a szükséges tanszer, gyógyszer, gyógyászati segédeszköz megvásárlására.

g) munkahely létesítése esetén első alkalommal, a munkába járáshoz szükséges bérlet megvásárlása

h) gyermek, fiatal felnőtt beiskolázása, illetve gyermek óvodakezdése,

i) óvodai, iskolai étkeztetés megfizetésének nehézségei,

j) nevelésbe vett gyermek családjával való kapcsolattartás,

k) gyermek hátrányos helyzete miatt anyagi segítségnyújtás,

l) napi megélhetési gondok.
(3)   Létfenntartást különösen veszélyeztető élethelyzet:

a) elemi kár, baleset,

b) hosszantartó ( 3 hónapot meghaladó) súlyos betegség,

c) válsághelyzetben lévő várandós anya gyermekének megtartása,

d) gyermek családba való visszakerülésének elősegítése,
(4)   Az önkormányzati segély iránti kérelemhez mellékelni kell a jövedelemigazoláson túl a rendkívüli élethelyzet bekövetkeztét bizonyító igazolást, nyilatkozatot, így különösen

a) keresőképtelenséget alátámasztó orvosi vagy kórházi igazolást,

b) gyógyszerköltséget tanúsító háziorvosi igazolást,

c) terhesgondozásról szóló igazolást,

d) elemi kár esetén helyreállítás költségeiről készített kimutatást számlákkal alátámasztva,

e) étkeztetést biztosító intézmény térítési díj kimutatását,

f) a tanulói vagy hallgatói jogviszony fennállását igazoló, az adott tanévre vonatkozó iskolalátogatási, illetve hallgatói jogviszony igazolást.

g) munkahely létesítéséhez nyújtott önkormányzati támogatás esetén a munkaszerződést vagy a munkáltató kérelmező alkalmazásáról szóló nyilatkozatát.
(5)   A polgármester egyedi mérlegelés alapján különös méltánylást érdemlő körülmény esetén a 8.§ (1) bekezdésben meghatározott jövedelemhatártól eltérhet. 

9. § (1)   A fiatal felnőtt részére iskoláztatással összefüggő önkormányzati segély legfeljebb a jogosult 23. életévének betöltéséig és abban az esetben állapítható meg, ha közép- vagy felsőfokú oktatási intézmény nappali tagozatán tanul.
(2)   A gyermek, fiatal felnőtt beiskolázása – az (1) bekezdésben foglalt korhatárra tekintettel –, illetve a gyermek óvodakezdésének támogatása iránti önkormányzati segély kérelmet minden év július 1. és szeptember 15. között lehet előterjeszteni.
(3)   Beiskolázásra tekintettel kért önkormányzati segély nem állapítható meg annak, aki jogszabály rendelkezése folytán vagy más forrásból ingyenes tankönyvellátásra jogosult.

10. § (1) A polgármester önkormányzati segélyben részesítheti az elhunyt vasszécsenyi állandó lakóhellyel rendelkező hozzátartozóját vagy a temetésről gondoskodó más személyt, aki az elhunyt személy temetéséről gondoskodott, de arra nem volt köteles, illetve tartásra köteles hozzátartozót, ha a temetési költségek viselése a saját, illetve a családja létfenntartását veszélyezteti, ha a személy, család esetében az egy főre jutó havi nettó jövedelem nem éri el az öregségi nyugdíj legkisebb összegének 250 %-át, egyedül élőnél a 300 %-át.  
(2) Az (1) bekezdésben szabályozott önkormányzati segély iránti kérelemhez mellékelni kell:

a) a jövedelemigazolásokat, illetve nyilatkozatokat,

b) az eltemettető nevére szóló temetési számlák hitelesített másolati példányát,

c) amennyiben a haláleset nem Vasszécsenyben történt, a halotti anyakönyvi kivonat másolatát.
(3) A helyben szokásos legolcsóbb temetés összege 250.000,- Ft.

(4)  A temetési segély összege a (3) bekezdésben meghatározott összeg 10 %-a.
(5) A polgármester egyedi mérlegelés alapján különös méltánylást érdemlő körülmény esetén az (1) bekezdésben meghatározott jövedelemhatártól, továbbá a  (4) bekezdésben meghatározott egyszeri összeghatártól eltérhet azzal, hogy az önkormányzati segély összege elérheti a helyben szokásos legolcsóbb temetés költségének teljes összegét, ha a temetési költségek viselése a kérelmező vagy családja létfenntartását különösen veszélyezteti.
(6) Az (1) bekezdésben szabályozott önkormányzati segély iránti kérelmet a haláleset anyakönyvezését követő 30 napon belül lehet benyújtani.

11. § (1) A 8.§ (1) bekezdésében meghatározott önkormányzati segély adható eseti jelleggel vagy meghatározott időszakra havi rendszerességgel azzal, hogy a segély egyszeri összege vagy meghatározott időszakra havonta kifizetett összege nem haladhatja meg személyenként az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 100 %-át, éves viszonylatban ennek kétszeresét. Létfenntartást különösen veszélyeztető élethelyzet, valamint különös méltánylást érdemlő körülmény esetén a nyugdíjminimum 500 %-ig terjedhet.
(2) Az eseti jelleggel nyújtott önkormányzati segély összege készpénzben kerül a kérelmező részére kifizetésre a polgármester döntését követő 5 napon belül.
(3) A meghatározott időszakra megállapított havi önkormányzati segély összege készpénzben kerül a kérelmező részére kifizetésre, első alkalommal a polgármester döntését követő 5 napon belül. Minden további, havonta megállapított segélyösszeg minden hónap 5. napjáig kerül kifizetésre a házipénztárból.
(4) A polgármester az önkormányzati segély felhasználását ellenőrzi, a segélyben részesített személy az önkormányzati segély folyósítását követő 15 napon belül köteles hitelesített számlamásolattal, igazolás benyújtásával és a segély felhasználására vonatkozó nyilatkozatával elszámolni.
(5) A polgármester önkormányzati segélyt megállapító határozatában meghatározza a segéllyel való elszámolás feltételeit és módját. Amennyiben segélyben részesített személy az előírt számadási kötelezettségnek határidőre nem tesz eleget, és a megállapító határozat alapján további segélyösszegre is jogosult lenne, a segély kifizetését fel kell függeszteni. Az elszámolás elmulasztása esetén kérelmező további önkormányzati segélyre nem jogosult..
(6) Az önkormányzati segély természetbeni ellátás (élelmiszer, tüzelő, szociális utalvány, tankönyv, iskolai kirándulás, táborozás költségeihez való hozzájárulás, intézményi térítési díj) formájában is biztosítható, különösen védelembe vett gyermek számára, valamint ha a család, különösen a gyermekek körülményeinek, érdekeinek mérlegelését követően feltételezhető, hogy a természetben nyújtott támogatás a célravezetőbb. Ebben az esetben a támogatás közvetlenül a szolgáltató vagy intézmény felé kerül megfizetésre.

12. § A polgármester a Szoctv. 17.§-ában szabályozott esetben a jogosulatlanul és rosszhiszeműen igénybe vett önkormányzati segély összegének megtérítését – amennyiben a kérelmező családjában az egy főre jutó havi nettó jövedelem nem éri el az öregségi nyugdíj legkisebb összegének 180 %-át – az önkormányzati segélyt igénybe vevő kérelmére méltányosságból elengedheti vagy csökkentheti vagy az önkormányzati segély összegének megtérítésére maximum tizenkét havi részletfizetést biztosíthat.

Újszülöttek támogatása


13. § (1) A polgármester a vasszécsenyi állandó lakóhellyel rendelkező, gyermeket szülő anyát támogatásban részesíti, feltéve hogy a kérelmező családjában az egy főre jutó jövedelem nem haladja meg a nyugdíjminimum 500 %-át.
(2) A támogatás összege újszülöttenként a nyugdíjminimum 70 %-a, 100 Ft-ra kerekítve.

(3) A támogatás iránti kérelmet a gyermek születését követő hat hónapon belül lehet benyújtani.
(4) Az (1) bekezdésben szabályozott támogatás iránti kérelemhez mellékelni kell:

a) a jövedelemigazolásokat, illetve nyilatkozatokat,

b) és a születési anyakönyvi kivonat másolatát. 

III. FEJEZET

Szociális rászorultságtól függő természetbeni ellátások


Közgyógyellátás


14. § (1) A polgármester kérelemre méltányosságból közgyógyellátásra való jogosultságot állapít meg annak a szociálisan rászorult személynek, akinek a családjában az egy főre jutó nettó havi jövedelem nem haladja meg a mindenkori öregségi nyugdíj legkisebb összegének 150 %-át, egyedül élő esetén 200 %-át és havi rendszeres gyógyító ellátásának költsége a nyugdíjminimum 23 %-át meghaladja.
(2) A méltányossági alapon történő közgyógyellátásra való jogosultság megállapítása iránti kérelemhez mellékelni kell:

a) a jövedelemnyilatkozatot, jövedelemigazolást,

b) a havi rendszeres gyógyító ellátásokról szóló a kormányrendelet szerint kiállított háziorvosi igazolást.

Köztemetés


15. § (1) A polgármester a köztemetés költségeinek visszafizetésére az eltemettetésre köteles személy részére kérelmére – amennyiben a kérelmező családjában az egy főre jutó havi nettó jövedelem nem éri el az öregségi nyugdíj legkisebb összegét, egyedül élő esetében 150%-át – maximum tizenkét havi részletfizetési lehetőséget biztosíthat. Különösen méltányolható esetben a polgármester ettől a jövedelemhatártól eltérhet.
(2) Az első részlet visszafizetésének határideje a részletfizetést megállapító határozat jogerőre emelkedését követő hónap 15. napja.
(3) A polgármester az eltemettetésre köteles személyt különös méltánylást érdemlő körülmények fennállása esetén a köztemetés költségének megtérítési kötelezettsége alól részben vagy egészben mentesítheti.
(4) A köztemetés elrendelése során tekintettel kell lenni az elhunyt vallására, a temetésével kapcsolatos esetleges nyilatkozatára.

IV. Fejezet

Szociális szolgáltatások


16. § (1) Az önkormányzat az alábbi szociális alapszolgáltatásokat biztosítja:

a) az étkeztetést a Vasszécsenyi Tündérország Óvoda és Körzeti Bölcsőde főzőkonyhájáról,

b) a házi segítségnyújtást a Pátria Szociális Szolgáltató Nonprofit Kkt,

c) a családsegítést és a

d) a jelző rendszeres házi segítségnyújtást a Pálos Károly Szociális Szolgáltató Központ és Gyermekjóléti Szolgálat intézménye útján.

Étkeztetés


17. § (1) A polgármester a szociálisan rászoruló részére a Szoctv. 62. §-ában foglaltak figyelembevételével napi egyszeri meleg ételt (ebédet) biztosít térítési díj ellenében.
(2) Korára való tekintettel rászorulónak kell tekinteni azt a személy, aki a társadalombiztosítási nyugellátásról szóló 1997. évi LXXXI. törvény alapján a reá irányadó nyugdíjkorhatárt betöltötte.
(3) Egészségi állapota miatt rászorulónak kell tekinteni azt a személyt, aki mozgásában korlátozott, krónikus, vagy akut megbetegedése miatt önmaga ellátásáról – részben vagy teljesen – nem tud gondoskodni.
(4) Fogyatékossága miatt rászorulónak kell tekinteni azt a személyt, aki a fogyatékos személyek jogairól és esélyegyenlőségük biztosításáról szóló 1998. évi XXVI. törvény alapján fogyatékossági támogatásban részesül.

(5) Pszichiátriai betegsége, vagy szenvedélybetegsége miatt rászorulónak kell tekinteni azt a személyt, aki fekvőbeteg-gyógyintézeti kezelést nem igényel, önmaga ellátására részben képes.
(6) Az étkezés igénybevételéhez a jogosultságot az alábbiak alapozzák meg:

a) a 17.§ (2) bekezdés esetében a társadalombiztosítási nyugellátásról szóló jövedelemigazolás vagy személyi igazolvány,

b) a 17.§ (3) és (5) bekezdés esetében a háziorvos, kezelőorvos, szakorvos igazolása,

c) a 17.§ (4) bekezdés esetében a fogyatékossági támogatásról, vagy az emelt összegű családi pótlékról szóló határozat.
(7) A 17.§ (6) bekezdés b) pontja szerinti igazolásnak ki kell térnie a megbetegedés, mozgáskorlátozottság fennállásának várható időtartamára. Az étkezésre való jogosultság erre az időtartamra, határozott időre állapítható meg. A jogosultság lejártát megelőzően az ellátott egészségi állapotát felül kell vizsgálni és amennyiben jogosultsága továbbra is fennáll, az ellátás – a megfelelő orvosi igazolás ismételt csatolásával – meghosszabbítható.

18. § Azon jövedelemmel nem rendelkező, egészségi állapota miatt rászorult személynek, aki mozgásában korlátozott, krónikus, vagy akut megbetegedése miatt önmaga ellátásáról – részben vagy teljesen – nem tud gondoskodni, térítésmentesen jogosult napi egyszeri meleg ételt (ebédet) igénybe venni.

19. § Az étkeztetés szociális ellátásként hivatalból is megállapítható. 

21. § A személyes gondoskodás körébe tartozó ellátást meg kell szüntetni, ha:

a) az ellátás megállapítása határozott időre vagy feltétel bekövetkeztéig történt,

b) az ellátott az ellátást előzetes bejelentés nélkül tartósan (legalább 1 hónapig) nem vette igénybe, s ezt utólag elfogadható módon nem mentette ki,

c) az ellátott magatartásával az ellátást lehetetlenné teszi vagy akadályozza,

d) a személyi térítési díj megfizetését figyelmeztetés ellenére elmulasztotta, feltéve, hogy annak megfizetésére egyébként képes lenne.

V. Fejezet


Térítési díj


22. § (1) A 17. § (1) bekezdésében meghatározott étkeztetésért fizetendő térítési díjakat a 1. melléklet tartalmazza.
(2) A házi segítségnyújtás térítési díját a Pátria Nonprofit Kkt, a jelzőrendszeres házi segítségnyújtás térítési díját Szombathely Megyei Jogú Város Önkormányzata állapítja meg.
(3) A házi segítségnyújtás és a jelzőrendszeres házi segítségnyújtásért fizetendő térítési díjhoz kedvezményt és mentességet az önkormányzat nem biztosít.

VI. FEJEZET


Bursa Hungarica Felsőoktatási Önkormányzati Ösztöndíjpályázat


23. § (1) A képviselő-testület a Bursa Hungarica Felsőoktatási Önkormányzati Ösztöndíjpályázat (a továbbiakban: Pályázat) alapján támogatásban részesítheti az önkormányzat területén állandó lakóhellyel rendelkező hátrányos szociális helyzetű,  felsőoktatási intézményben tanulmányokat megkezdeni kívánó, valamint folytató hallgatókat, akik 25. életévüket nem töltötték be.
(2) A támogatás szempontjából szociálisan rászorultnak tekintendő, aki

a) árva, félárva jövedelemtől függetlenül,

b) akinek családjában az egy főre jutó havi jövedelem nem haladja meg az öregségi teljes nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 250 %-át és

c) vagyona vagy családja vagyona nem haladja meg a Szoc.tv. 4.§/1/ bekezdésében foglalt összeget.
(3) A támogatás elbírálásakor előnyt élvez:

a)akinek a családjában lévő eltartottak száma három vagy annál több,

b) aki árva, félárva,

c) aki valamilyen krónikus betegségben szenved, vagy családjában folyamatos ellátást igénylő beteg van,

d) akinek a szülője/gondviselője munkanélküli vagy álláskereső vagy nyugdíjas,

e) akinek gyermeke van,

f) aki nem részesül kollégiumi ellátásában,

g) akit egyedülálló szülő nevel.
(4) Az ösztöndíjpályázatban való részvételről a Képviselő-testület, a támogatás mértékéről a Képviselő-testület által átruházott hatáskörben a polgármester dönt.

VII. Fejezet

Záró rendelkezések


24. § (1) Ez a rendelet 2014. január 1. napján lép hatályba.
(2) A rendelet hatályba lépésével egyidejűleg hatályát veszti Vasszécseny Község Önkormányzata Képviselő-testületének a szociális igazgatásról és az egyes szociális ellátási formák helyi szabályairól szóló 4/2012. (II.17.) önkormányzati rendelete.