Vasszécseny Község Önkormányzata Képviselő-testületének 1/2016. (II.13.) önkormányzati rendelete

az önkormányzata 2016. évi költségvetéséről

Hatályos: 2016. 02. 13

Vasszécseny Község Önkormányzatának képviselő-testülete (továbbiakban: Képviselő-testület) az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés f) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. Általános rendelkezések

1.§ (1) A rendelet hatálya kiterjed Vasszécseny Község Önkormányzatára, valamint az önkormányzat által fenntartott költségvetési szervre.

(2) Az önkormányzat költségvetési szerve: Vasszécsenyi Közös Önkormányzati Hivatal.

(3) A rendelet meghatározza az önkormányzat kötelező és önként vállalt feladatainak ellátásához szükséges bevételeket, valamint kiadásokat.

 

2. Az önkormányzati költségvetés bevételei és kiadásai

2.§ (1) A Képviselő-testület az Önkormányzat 2016. évi költségvetésének bevételi és kiadási főösszegét 217.607 e Ft, azaz Kettőszáztizenhét millió-hatszázhétezer forintban állapítja meg.

(2) A Képviselő-testület a költségvetés működési bevételi főösszegét 207.742 ezer Ft-ban, működési kiadási főösszegét 207.742 ezer Ft-ban állapítja meg. A Képviselő-testület a felhalmozási kiadási főösszegét 9,865 ezer Ft-ban, a felhalmozási bevételi főösszegét 9,865 ezer Ft-ban állapítja meg.

(3) A Képviselő-testület a Vasszécsenyi Közös Önkormányzati Hivatal 2016. évi költségvetésének bevételi és kiadási főösszegét 61.310 e Ft, azaz Hatvanegymillió háromszáztízezer forintban állapítja meg.

(4) A Képviselő-testület az Önkormányzat és költségvetési szerve 2016. évi költségvetésének bevételi és kiadási főösszegét 223.316 e Ft, azaz Kettőszázhuszonhárom millió-háromszáztizenhatezer forintban állapítja meg.

(5) A képviselő-testület tartalékot nem képez. (7.melléklet) 

3.§ (1) A 2.§ (1)-(4) bekezdésében megállapított bevételi és kiadási főösszegek előirányzat-csoportonkénti, kiemelt előirányzatok szerinti, valamint kötelező, önként vállalt és államigazgatási feladatok szerinti részletezését e rendelet 1., 2. és 3. melléklete tartalmazza.

(2) A képviselőtestület az önkormányzat 2016. évi engedélyezett létszám előirányzatát e rendelet 4. melléklete szerint 14 fő átlagos statisztikai állományi létszámban állapítja meg.

4.§ (1) A képviselőtestület az önkormányzat működési költségvetési egyenlegét 254 ezer forintban, a felhalmozási költségvetési egyenlegét -254 ezer forintban állapítja meg, melyet részletesen e rendelet 4. melléklete tartalmaz.

(2) A képviselőtestület a Stabilitási törvény 3. § (1) bekezdése szerinti adósságot keletkeztető ügyletekből és kezességvállalásokból fennálló kötelezettséget nem állapít meg, saját bevételeit e rendelet 6. melléklete tartalmazza.

(3) Az önkormányzatnak EU-s forrásból finanszírozott támogatással megvalósuló beruházása nincsen.

3. A forráshiány finanszírozásának kezelése

5.§ (1)Forráshiány esetén a képviselőtestület a költségvetés egyensúlyának megteremtéséről a működési jellegű forráshiány fedezetéről a számlavezető pénzintézet útján éven belüli likvid hitel felvételével gondoskodik.

(2) A likvid hitel felvételéről való döntés a képviselőtestület kizárólagos jogkörébe tartozik. A hitelszerződés aláírására a képviselőtestület felhatalmazása alapján a polgármester a jegyző jogi ellenjegyzése mellett jogosult.

4. Az önkormányzati költségvetés végrehajtásával kapcsolatos rendelkezések

6. § (1) A képviselőtestület felhatalmazza a polgármestert, hogy e rendelet keretein belül a 2015. évi költségvetésben az önkormányzatot megillető bevételek beszedéséről gondoskodjon, valamint tegyen intézkedéseket a jóváhagyott kiadási előirányzatok célirányos felhasználására.

(2) A képviselőtestület felhatalmazza a polgármestert, hogy az önkormányzat költségvetési elszámolási számláján az átmenetileg szabad pénzeszközök betétként történő elhelyezésére, rövidlejáratú értékpapír vásárlására. A lekötést csak úgy lehet eszközölni, hogy a folyamatos pénzellátást ne zavarja. A lekötésről a polgármester a soron következő ülésen tájékoztatja a Képviselő-testületet.

(3) A polgármester 100.000 Ft összeghatárig saját hatáskörben intézkedhet, illetve ugyanezen összeghatárig a kiadási előirányzatok között átcsoportosíthat. A soron következő ülésen erről a Képviselő-testületet tájékoztatnia kell.

(4) Az Önkormányzat gazdálkodásának lebonyolítását a Vasszécsenyi Közös Önkormányzati Hivatal végzi. Ennek keretében gondoskodik a bevételek beszedéséről, a kifizetések teljesítéséről, a szükséges pénzügyi nyilvántartások vezetéséről, a könyvelési munka elvégzéséről, a számlák kifizetés előtti átvizsgálásáról, a szükséges jelentések, adatszolgáltatások elvégzéséről, a belső ellenőrzések folyamatos végzéséről.

(5) A tartalékkal való rendelkezés joga a képviselőtestületet illeti meg.

(6) A maradvány módosítása a képviselőtestület hatáskörébe tartozik.

7. § (1) Alapítványok, egyesületek és más egyéb civil szervezetek – a képviselő-testülethez címzett kérelmük alapján – az önkormányzat e célra elkülönített költségvetési előirányzatai terhére kizárólag a képviselő-testület döntése alapján írásbeli megállapodás szerint részesülnek önkormányzati támogatásban.

(2) Kizárólag azok az egyesületek, civil szervezetek, alapítványok kaphatnak támogatást, akik a kapott támogatás felhasználásának ellenőrzését biztosítják. A támogatáshoz megállapodást kell készíteni. A 2016. évi támogatás feltétele, hogy a 2015. évben kapott összegről a támogatott egyesület, civil szervezet elszámolást készít a támogatási megállapodásban megjelölt határidőig.

(3)  A támogatott szervezet a támogatás összegével köteles elszámolni. A (2) bekezdésben megjelölt megállapodásban meg kell határozni a támogatással való elszámolás feltételeit és módját, valamint ehhez kapcsolódóan a számadás nem teljesítése esetére visszafizetési kötelezettséget kell előírni. Amennyiben a finanszírozott vagy támogatott szervezet, az előírt számadási kötelezettségnek határidőre nem tesz eleget, és a támogatási szerződés alapján további támogatási összegre is jogosult lenne, támogatását fel kell függeszteni, és fel kell szólítani a már kifizetett támogatás visszafizetésére.

(4) A támogatásról és az elszámolás feltételeiről szóló megállapodás aláírására a polgármester jogosult.

8. § (1) Amennyiben a tulajdon védelme megfelelően biztosított és ellenőrzött, valamint az intézmény az eszközökről és az azok állományában bekövetkezett változásokról folyamatosan részletező nyilvántartást vezet mennyiségben és értékben, akkor a költségvetési évről, december 31-ei forduló-nappal készített könyvviteli mérlegben kimutatott eszközöket és forrásokat – ideértve az aktív és passzív pénzügyi elszámolásokat is – alátámasztó leltározást elegendő két évenként végrehajtani. Az ilyen módon leltározható eszközök köre a következő: ingatlanok, szellemi termékek, tárgyi eszközök, járművek, gépek-berendezések.

(2) Kötelező a fordulónappal (a megszűnés napjával) a leltározást végrehajtani, amennyiben az intézmény átszervezés vagy jogutód nélküli megszűnés következtében megszűnik. 

9. § (1) A költségvetés e rendeletben meghatározottak szerinti végrehajtásáért, valamint a beszámolási kötelezettségek teljesítésért a polgármester a felelős.

(2) Vasszécseny Község Önkormányzata elszámolási számláját az összes alszámláival együtt az OTP Nyrt. vezeti.

5. Záró rendelkezések

10. § (1) E rendeletet a Képviselő-testület a 2016. február 12-én tartott ülésen fogadta el.

(2) A rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba, de rendelkezéseit 2016. január 1. napjától kell alkalmazni.