Mersevát Község Önkormányzat Képviselő-testületének 4/2021. (VI.29.) önkormányzati rendelete

a szociális és a gyermekjóléti ellátásokról

Hatályos: 2021. 07. 15- 2021. 07. 15

Mersevát Község Önkormányzat Képviselő-testületének 4/2021. (VI. 29.) önkormányzati rendelete

a szociális és a gyermekjóléti ellátásokról

Mersevát Község Önkormányzatának Képviselő-testülete a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 10. § (1) bekezdésében, 25. § (3) bekezdés b) pontjában, 26. §-ban, 32. § (1) bekezdés b) pontjában, (3) bekezdésében, 45. § (1) bekezdésében, 60. § (4) bekezdésében és a 132. § (4) bekezdésének g) pontjában, valamint a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény 18. § (2) bekezdésében és 131. § (1) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában, a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdésének 8. és 8a. pontjában szabályozott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

Általános rendelkezések

1. § A képviselő-testület az e rendelet alapján arra jogosult részére jövedelme kiegészítésére, pótlására, illetve a különös méltánylást érdemlő élethelyzetére figyelemmel szociális ellátást nyújthat, a szociálisan rászorulók részére személyes gondoskodást biztosít.

Eljárási rendelkezések

2. § (1) A szociális ellátások iránti kérelmeket a Celldömölki Közös Önkormányzati Hivatal jegyzőjéhez kell benyújtani.

(2) A szociális ellátás megállapítása iránti kérelem az erre rendszeresített formanyomtatványon terjeszthető elő. A kérelmező a kérelemben nyilatkozik a saját, valamint a vele egy családban élő személyek adatairól, jövedelmi, vagyoni viszonyairól. A kérelemhez csatolni kell az egyes ellátási formákhoz e rendeletben előírt dokumentumokat, igazolásokat, nyilatkozatokat.

(3) Az ellátás kifizetése folyószámlára utalással, a szolgáltatónak történő átutalással, vagy postai úton történik. A nem havi rendszerességgel nyújtott szociális ellátás kifizetése házipénztárból történő kifizetéssel is teljesíthető. Az eseti pénzbeli szociális ellátást az azt megállapító határozat véglegessé válásától számított 15 napon belül, a havi rendszerességgel adott pénzbeli szociális ellátást utólag, minden hónap 5. napjáig kell kifizetni.

(4) A célhoz kötött települési támogatás felhasználását a jegyző eseti jelleggel ellenőrizheti.

3. § (1) A képviselő-testület a polgármesterre ruházza

  • a) az elhunyt személy közköltségen történő eltemettetéséről való gondoskodás,
  • b) a lakhatáshoz kapcsolódó rendszeres kiadások viseléséhez természetben nyújtott települési támogatás megállapítására vonatkozó,
  • c) a rendelet 5. § -ában és 7. §-ában szabályozott támogatás megállapítására vonatkozó hatáskörét.

(2) A polgármester rendkívüli települési támogatást állapíthat meg, ha a kérelmező olyan élethelyzetbe kerül, amely azonnali intézkedést igényel és a képviselő-testület nem hívható össze.

A lakhatáshoz kapcsolódó rendszeres kiadások viseléséhez természetben nyújtott települési támogatás

4. § (1) A lakhatáshoz kapcsolódó rendszeres kiadások viseléséhez természetben nyújtott települési támogatás (a továbbiakban: lakásfenntartási támogatás) a szociálisan rászoruló családok részére a család tagjai által lakott lakás, vagy nem lakás céljára szolgáló helyiség fenntartásával kapcsolatos rendszeres kiadásaik viseléséhez nyújtott hozzájárulás. A képviselő-testület támogatást nyújt a villanyáram-, a víz- és gázfogyasztás- és a csatornahasználat költségeihez.

(2) Lakásfenntartási támogatásra jogosult az a személy, akinek családjában az egy főre jutó havi jövedelem nem éri el az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 200%-át, egyedül élő esetén az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 250%-át,

(3) A lakásfenntartási támogatás iránti kérelem a rendelet 2. melléklete szerinti formanyomtatványon terjeszthető elő, melyhez csatolni kell a jövedelem igazolására szolgáló dokumentumokat, továbbá az (1) bekezdésben megjelölt közüzemi szolgáltatásoknak a kérelmező vagy a vele közös háztartásban élő személy nevére szóló nevére szóló a kérelem benyújtását megelőző hónapra vonatkozó számláit vagy az előrefizetős fogyasztásmérő feltöltéséről szóló bizonylatot.

(4) A lakásfenntartási támogatást természetbeni szociális ellátás formájában, a lakásfenntartással összefüggő azon rendszeres kiadásokhoz kell nyújtani, amelyek megfizetésének elmaradása a kérelmező lakhatását a legnagyobb mértékben veszélyezteti.

(5) A lakásfenntartási támogatás egy hónapra jutó összege:

  • a) 5000 Ft, amennyiben a kérelmező egy főre jutó jövedelme nem éri el az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegét,
  • b) 4000 Ft, amennyiben a kérelmező egy főre jutó jövedelme az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összege és annak 150%-a között van,
  • c) 3000 Ft, amennyiben a kérelmező egy főre jutó jövedelme az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 150%-a felett van,

(6) A lakásfenntartási támogatást a kérelem benyújtása hónapjának 1. napjától egy évre kell megállapítani.

(7) Lakásfenntartási támogatás ugyanazon lakásra csak egy jogosult részére állapítható meg, függetlenül a lakásban élő személyek és családok számától.

(8) A lakásfenntartási támogatást közvetlenül az érintett szolgáltató részére kell átutalni.

Rendkívüli települési támogatás

5. § (1) Rendkívüli települési támogatásra jogosult az az időszakosan vagy tartósan létfenntartási gonddal küzdő személy, akinek családjában az egy főre jutó jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 130%-át, egyedül álló esetén 150 %-át.

(2) Nem állapítható meg rendkívüli települési támogatás annak a személynek, aki az önkormányzat által felkínált egyszerűsített foglalkoztatást nem fogadja el, vagy az Mt. 52 § (1) bekezdésében a munkavállalóra előírt kötelezettségeit nem tartja be.

(3) Nem kell alkalmazni a (2) bekezdés rendelkezését abban az esetben, ha a kérelmező a reá irányadó öregségi nyugdíjkorhatárt elérte, vagy

  • a) táppénzben,
  • b) rokkantsági ellátásban,
  • c) rehabilitációs ellátásban,
  • d) fogyatékossági támogatásban,
  • e) vakok személyi járadékában,
  • f) baleseti járadékban részesül.

(4) A (2) bekezdés szerinti foglalkoztatás biztosításának engedélyezése a polgármester hatáskörébe tartozik.

(5) A létfenntartást veszélyeztető rendkívüli élethelyzetbe került személy részére települési támogatás állapítható meg.

(6) Létfenntartást veszélyeztető rendkívüli élethelyzet különösen:

  • a) betegség miatt,
  • b) gyermek hátrányos helyzete miatt,
  • c) munkanélküliség miatt,
  • d) közüzemi díj hátralék kifizetéséhez anyagi segítségre szorul.

(7) A rendkívüli települési támogatás összegét, a körülmények figyelembevételével, mérlegelési jogkörében a képviselő-testület állapítja meg alkalmanként 10.000 Ft- közötti összegben. Egy naptári éven belül ugyanazon kérelmező évi támogatásának együttes összege nem haladhatja meg a 40.000 Ft-ot.

(8) A Polgármester rendkívüli települési támogatásban részesítheti egyedi kérelem alapján méltányosságból, évente egy alkalommal a szociális körülményeinek figyelembevételével alkalmanként jelentkező többletkiadások esetén, így különösen

  • a) tárgyévben újonnan diagnosztizált betegség következtében megnövekedett gyógyszerköltségek viseléséhez, amennyiben a havi gyógyszerköltség meghaladja a család egy főre jutó havi jövedelmének 10 %-át. Krónikus betegségre tekintettel háziorvos vagy szakorvos által rendelhető rendszeresen felírt gyógyszerek költségéhez, vagy rendszeresen alkalmazott gyógyászati segédeszköz költségének viseléséhez is nyújtható a támogatás;
  • b) tárgyévben újonnan diagnosztizált daganatos betegség miatt anyagi segítségre szorul,
  • c) saját tulajdonú ingatlanban bekövetkező elemi káresemény elhárításához,
  • d) a válsághelyzetben lévő várandós anya gyermekének megtartásához,
  • e) a gyermek súlyos betegsége miatt anyagi segítségre szorulnak.

(9) A (8) bekezdés alapján nyújtott támogatás éves összege – az (10) bekezdésben foglaltak kivételével – 10000 Ft és 50000 Ft között állapítható meg.

(10) Elemi kár esetén, ha az ingatlan lakhatatlanná válik, vagy a család létfenntartásának biztosítása veszélybe kerül, illetve közeli hozzátartozó esetén, ha a temetési költségek viselése a kérelmezőnek vagy családjának a létfenntartását veszélyezteti a rendkívüli települési támogatás összege a mindenkori öregségi nyugdíj legkisebb összegének ötszöröséig terjedhet.

(11) A (8) bekezdésben meghatározott szociális körülmények alátámasztása érdekében a Polgármester elrendelheti környezettanulmány készítését.

(12) A rendkívüli települési támogatás iránti kérelem az 1. melléklet szerinti formanyomtatványon terjeszthető elő.

6. § (1) A 5. § (8) bekezdés a) pontjában meghatározott települési támogatás iránti kérelemhez csatolni kell a 2. §-ban meghatározottakon túl a háziorvos igazolását a havonta rendszeresen szedett gyógyszerekről, valamint a gyógyszertár igazolását a havonta rendszeresen szedett gyógyszerek egy havi költségéről.

(2) A rendelet 5. § (8) bekezdés b)–d) pontjai esetében a kérelmezőnek a támogatás iránti kérelemhez csatolni kell az állapot fennállásáról szóló igazolást.

Települési támogatásnak nem minősülő pénzbeli és természetbeni támogatások

7. § A szociálisan rászorultak részére a képviselő-testület települési támogatásnak nem minősülő pénzbeli vagy természetbeni támogatásként

  • a) gyermekszületési támogatást,
  • b) tanévkezdési támogatást,
  • c) temetési támogatást nyújt.

8. § (1) Gyermekszületési támogatás a település lakosaként anyakönyvezett újszülött gyermek szülője vagy törvényes képviselője részére nyújtható, akinek a családjában az egy főre jutó havi jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 800%-át.

(2) A támogatás iránti kérelem a rendelet 1. melléklete szerinti formanyomtatványon terjeszthető elő, melyhez csatolni kell a jövedelem igazolására szolgáló dokumentumokat, továbbá a gyermek születési anyakönyvi kivonatának és a lakcímét igazoló hatósági igazolványának a másolatát.

(3) A támogatás iránti kérelem a gyermek születésétől számított 6 hónapon belül nyújtható be.

(4) A támogatás összege gyermekenként 70.000,- Ft.

9. § (1) Tanévkezdési támogatás a tanévkezdés alkalmával az óvodás gyermek, az általános iskolás tanuló és a középiskolás tanuló szülője vagy törvényes képviselője, továbbá a felsőoktatási intézményben nappali tagozaton tanulmányokat folytató hallgató -legfeljebb 25. életévének betöltéséig- szülője vagy törvényes képviselője részére nyújtható, akinek a családjában az egy főre jutó havi jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 800%-át.

(2) A támogatás iránti kérelem a rendelet 1. melléklete szerinti formanyomtatványon terjeszthető elő, melyhez csatolni kell a jövedelem igazolására szolgáló dokumentumokat, továbbá középiskolás tanuló esetén a tanulói jogviszony, felsőfokú tanulmányokat folytató hallgató esetén a hallgatói jogviszony igazolására vonatkozó dokumentumot.

(3) A támogatás iránti kérelem minden év augusztus 1. napjától december 31. napjáig nyújtható be.

(4) A támogatás összege gyermekenként 20.000,- Ft.

10. § (1) Temetési támogatásban részesíthető, aki merseváti állandó bejelentett lakóhellyel rendelkező hozzátartozója eltemettetéséről gondoskodik, és a családjában az egy főre jutó havi jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 800%-át.

(2) A támogatás iránti kérelem a rendelet 1 melléklete szerinti formanyomtatványon terjeszthető elő, melyhez csatolni kell a jövedelem igazolására szolgáló dokumentumokat, az elhunyt halotti anyakönyvi kivonatát és a temetési számlát.

(3) A támogatás összege 50.000,- Ft.

(4) Az (1) bekezdésen túl temetési támogatásban részesíthető, aki az elhalálozását megelőzően merseváti lakóhellyel rendelkezett, de szociális intézménybe kerülése miatt lakóhelye megváltozott.

Gyermekétkeztetés

11. § (1) A képviselő-testület a gyermekek védelme érdekében természetbeni ellátásként gyermekétkeztetést, és szünidei gyermekétkeztetést biztosít.

(2) Az önkormányzat a gyermekétkeztetést természetbeni ellátásként, vásárolt szolgáltatással biztosítja. Az intézményi térítési díjról külön rendelet rendelkezik.

(3) A Képviselő-testület a szünidei gyermekétkeztetést a napi déli ebéd főétkezés keretében a merseváti hátrányos helyzetű és halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek részére biztosítja.

(4) A nyári szünidei gyermekétkeztetést minden évben a nyári szünet teljes időtartamára biztosítja.

(5) Az intézményi gyermekétkeztetés iránti igényt a közoktatási intézmény vezetőjéhez kell benyújtani.

(6) A szünidei gyermekétkeztetés iránti kérelmet a Celldömölki Közös Önkormányzati Hivatalhoz kell benyújtani.

Köztemetés

12. § (1) A polgármester gondoskodik Mersevát Község Önkormányzata illetékességi területén elhunyt személy közköltségen, hamvasztással történő eltemettetéséről.

(2) A köztemetés során biztosítani kell a sírhelymegváltás, valamint a hamvasztásos temetés és gyászszertartás költségeit.

(3) A természetben nyújtott köztemetés költsége legfeljebb 250000 forint.

(4) A hamvakat tartalmazó urnát az eltemettetésre köteles személynek – kérésére – ki kell adni.

Személyes gondoskodást nyújtó szociális és gyermekjóléti ellátások, valamint természetbeni gyermekvédelmi ellátások

13. § (1) A képviselő-testület a szociális alapszolgáltatások közül

  • a) az étkeztetést,
  • b) a házi segítségnyújtást a celldömölki Népjóléti Szolgálat közreműködésével biztosítja.

(2) Az alábbi ellátások, úgy mint

  • a) a családsegítés,
  • b) a nappali ellátás,
  • c) a közösségi ellátások,
  • d) a támogató szolgáltatás és
  • e) egyes személyes gondoskodás keretébe tartozó szakosított ellátások a Népjóléti Szolgálat útján vehetők igénybe.

(3) A képviselő-testület a szünidei gyermekétkeztetést önállóan nyújtja.

(4) A képviselő-testület a bölcsődei ellátást a celldömölki Népjóléti Szolgálat közreműködésével biztosítja.

Záró rendelkezések

14. § Ez a rendelet 2021. július 15-én lép hatályba.

15. § Hatályát veszti a szociális és gyermekvédelmi ellátásokról szóló 2/2015. (II.10.) önkormányzati rendelet.

1. melléklet

KÉRELEM

Kérelmező neve:……………………………………………………………….……………

Kérelmező születési neve:…………………………………..………………………………

Anyja neve:………………………………………………………..………………..…….…

Születési helye, ideje (év, hó, nap):……………………………………………….………….

Lakóhely:…………………………………………………………………………………….

Tartózkodási hely:………………………………………………..………………………….

Társadalombiztosítási Azonosító Jele:………………………………………………………

A segély folyósítását bankszámlára / postai úton lakcímemre* kérem.

Bankszámla számom:………………………...……………………………………………..

Kérelem indoka:

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………..…..………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..…..……………………………………………………………………………………

Az önkormányzat által felajánlott közterület rendezésére irányuló egyszerű foglalkoztatást elfogadom: igen - nem (a megfelelőt aláhúzni)

Amennyiben a kérelmező az egyszerűsített foglalkoztatást elfogadja, úgy aláírásával az alábbiakról nyilatkozik:

______________________________________(név) nyilatkozom, hogy a reám irányadó öregségi nyugdíjkorhatárt nem értem el és nem részesülök táppénzben, rokkantsági ellátásban, rehabilitációs ellátásban, fogyatékossági támogatásban, vakok személyi járadékában, baleseti járadékban.

__________________________________

kérelmező aláírása

Temetési költségekre igényelt támogatás esetén kitöltendő!

Az eltemetett hozzátartozó neve:……………………………………………………………

Rokoni kapcsolat:……………………………………………………………………………

A haláleset ideje:…………………………………………………………………………….

A temetés költségei:…………………………………………………………………………

A kérelmezővel egy háztartásban élők adatai:

Név
(ha eltérő a születési neve is)

Születési hely, idő

Anyja neve

Társadalom-biztosítási Azonosító jele (TAJ)

16. életévét betöltött személy esetén azon oktatási intézmény megnevezése, ahol tanul









Jövedelmi adatok:

A jövedelem típusa

Kérelmező

Házastársa (élettársa)

Gyermekei

1.Munkaviszonyból és más foglalkoztatási jogviszonyból származó
ebből: közfoglalkoztatásból származó

2. Társas és egyéni vállalkozásból, őstermelői, illetve szellemi és más önálló tevékenységből származó

3. Táppénz, gyermekgondozási támogatások


4. Nyugellátás és egyéb nyugdíjszerű rendszeres szociális ellátások

5. Önkormányzat, járási hivatal és munkaügyi szervek által folyósított ellátások

6. Egyéb jövedelem


7. Összes jövedelem



Együtt élők összes jövedelme:…………………………….Ft (ügyintéző tölti ki)

Egy főre jutó jövedelem:…………………………………..Ft (ügyintéző tölti ki)

Büntetőjogi felelősségem tudatában kijelentem, hogy a fenti adatok a valóságnak megfelelnek, és tudomásul veszem, hogy azok valódisága a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény alapján a hatáskörrel és illetékességgel rendelkező szerveknél - pl. NAV, Magyar Államkincstár, stb. – ellenőrizhető.

Tájékoztatom, hogy az adatkezelésre a GDPR 6. cikk (1) bekezdés e) pont alapján - az adatkezelés közérdekű vagy az adatkezelőre ruházott közhatalmi jogosítvány gyakorlásának keretében végzett feladat végrehajtásához szükséges - kerül sor.

Az adatkezelés célja: támogatási kérelmek elbírálása és a támogatás folyósítása

Adatkezelő: Celldömölki Közös Önkormányzati Hivatal

Címzett: A hivatal hatáskörrel rendelkező tisztviselői

Kezelt adatok köre: jelen kérelemben Ön által megadott személyes adatok

Adatkezelési idő: az eljárás során keletkezett iratok megőrzési ideje a Celldömölki Közös Önkormányzati Hivatal Egyedi Iratkezelési Szabályzata alapján 5 év.

Adatkezeléssel kapcsolatos jogok: Joga van ahhoz, hogy részletesen tájékozódhasson minden tényről, amely az Ön személyes adatainak kezelésével kapcsolatos, kérelmezheti az Önre vonatkozó személyes adatokhoz való hozzáférését, azok helyesbítését, vagy kezelésének korlátozását, tiltakozhat az ilyen személyes adatok kezelése ellen, valamint joga van az adathordozhatósághoz. Az adatkezeléssel kapcsolatos jogok részletesen az Adatvédelmi Szabályzatban kerültek ismertetésre.

Felügyeleti hatósághoz fordulás joga: joga van továbbá a felügyeleti hatósághoz panaszt benyújtani (Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság, http://naih.hu, telefonszám: +36 (1) 391-1400, postacím: 1363 Budapest, Pf.: 9., e-mail: ugyfelszolgalat@naih.hu), illetve jogorvoslatért bírósághoz fordulni. Az adatvédelmi perek elbírálása a törvényszék hatáskörébe tartozik, a per – az Ön választása szerint – az Ön lakhelye vagy tartózkodási helye szerinti törvényszék előtt is megindítható. Amennyiben Ön külföldi állampolgár, úgy a lakhelye szerint felügyeleti Hatósághoz is benyújthatja panaszát.

Kérjük Önt, hogy mielőtt a felügyeleti hatósághoz vagy bírósághoz fordulna panaszával – egyeztetés és a felmerült probléma minél gyorsabb megoldása érdekében – keressen meg bennünket.

A személyes adatok kezelése tekintetében a főbb irányadó jogszabályok a természetes személyeknek a személyes adatok kezeléséről szóló az Európai Parlament és a Tanács (EU) 2016/679 rendelete (GDPR), illetve az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény (Infotv.).

Dátum: Mersevát, ……………………………….

……………………………………

kérelmező

A kérelemhez mellékelni kell a család jövedelmeiről szóló összes igazolást , valamint az 5. § (8) bekezdés a) pontjában meghatározott települési támogatás iránti kérelemhez csatolni kell a 2. §-ban meghatározottakon túl a háziorvos igazolását a havonta rendszeresen szedett gyógyszerekről, valamint a gyógyszertár igazolását a havonta rendszeresen szedett gyógyszerek egy havi költségéről.

A rendelet 5. § (8) bekezdés b)–d) pontjai esetében a kérelmezőnek a támogatás iránti kérelemhez csatolni kell az állapot fennállásáról szóló igazolást.

Gyermekszületési támogatás iránti kérelemhez csatolni kell a jövedelem igazolására szolgáló dokumentumokat, továbbá a gyermek születési anyakönyvi kivonatának és a lakcímét igazoló hatósági igazolványának a másolatát.

Tanévkezdési támogatás iránti kérelemhez csatolni kell a jövedelem igazolására szolgáló dokumentumokat, továbbá középiskolás tanuló esetén a tanulói jogviszony, felsőfokú tanulmányokat folytató hallgató esetén a hallgatói jogviszony igazolására vonatkozó dokumentumot.

Temetési támogatásban iránti kérelemhez csatolni kell a jövedelem igazolására szolgáló dokumentumokat, az elhunyt halotti anyakönyvi kivonatát és a temetési számlát.

2. melléklet

KÉRELEM

A lakhatáshoz kapcsolódó rendszeres kiadások viseléséhez természetben nyújtott települési támogatáshoz

Kérelmező neve:…………………………………………………………………………….………..….

Kérelmező születési neve:……………………………………………………………….…..

Anyja neve:………………………………………………………….………………………

Születési helye, ideje (év, hó, nap):………………………….………………………..……..

Lakóhely:…………………………………………………………………………………….

Tartózkodási hely:………………………………………………………..………………….

Társadalombiztosítási Azonosító Jele:………………………………………………………

Nyilatkozom, hogy a lakásfenntartással összefüggő rendszeres kiadások tekintetében az alábbi költség megfizetésének elmaradása veszélyezteti legnagyobb mértékben a lakhatásomat.

a lakbér / a villanyáram / a víz- és csatornahasználat / a gázfogyasztás / a távhő szolgáltatás

(A kérelemhez csatolni kell a jövedelem igazolására szolgáló dokumentumokat, valamint a megjelölt közüzemi szolgáltatás vonatkozásában a kérelem benyújtását megelőző –a kérelmező vagy a vele közös háztartásban élő személy nevére szóló- hónapra szóló számlát vagy az előrefizetős fogyasztásmérő feltöltéséről szóló bizonylatot.

Kérelem indoka:

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………..…..………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..…..……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..…..………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..…..…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

A kérelmezővel egy háztartásban élők adatai:

Név
(ha eltérő a születési neve is)

Születési hely, idő

Anyja neve

Társadalom-biztosítási Azonosító jele (TAJ)

16. életévét betöltött személy esetén azon oktatási intézmény megnevezése, ahol tanul







Jövedelmi adatok:

A jövedelem típusa

Kérelmező

Házastársa (élettársa)

Gyermekei

1.Munkaviszonyból és más foglalkoztatási jogviszonyból származó
ebből: közfoglalkoztatásból származó

2. Társas és egyéni vállalkozásból, őstermelői, illetve szellemi és más önálló tevékenységből származó

3. Táppénz, gyermekgondozási támogatások


4. Nyugellátás és egyéb nyugdíjszerű rendszeres szociális ellátások

5. Önkormányzat, járási hivatal és munkaügyi szervek által folyósított ellátások

6. Egyéb jövedelem


7. Összes jövedelem



Együtt élők összes jövedelme:…………………………….Ft (ügyintéző tölti ki)

Egy főre jutó jövedelem:…………………………………..Ft (ügyintéző tölti ki)

Büntetőjogi felelősségem tudatában kijelentem, hogy a fenti adatok a valóságnak megfelelnek, és tudomásul veszem, hogy azok valódisága a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény alapján a hatáskörrel és illetékességgel rendelkező szerveknél - pl. NAV, Magyar Államkincstár, stb. – ellenőrizhető.

Tájékoztatom, hogy az adatkezelésre a GDPR 6. cikk (1) bekezdés e) pont alapján - az adatkezelés közérdekű vagy az adatkezelőre ruházott közhatalmi jogosítvány gyakorlásának keretében végzett feladat végrehajtásához szükséges - kerül sor.

Az adatkezelés célja: támogatási kérelmek elbírálása és a támogatás folyósítása

Adatkezelő: Celldömölki Közös Önkormányzati Hivatal

Címzett: A hivatal hatáskörrel rendelkező tisztviselői

Kezelt adatok köre: jelen kérelemben Ön által megadott személyes adatok

Adatkezelési idő: az eljárás során keletkezett iratok megőrzési ideje a Celldömölki Közös Önkormányzati Hivatal Egyedi Iratkezelési Szabályzata alapján 5 év.

Adatkezeléssel kapcsolatos jogok: Joga van ahhoz, hogy részletesen tájékozódhasson minden tényről, amely az Ön személyes adatainak kezelésével kapcsolatos, kérelmezheti az Önre vonatkozó személyes adatokhoz való hozzáférését, azok helyesbítését, vagy kezelésének korlátozását, tiltakozhat az ilyen személyes adatok kezelése ellen, valamint joga van az adathordozhatósághoz. Az adatkezeléssel kapcsolatos jogok részletesen az Adatvédelmi Szabályzatban kerültek ismertetésre.

Felügyeleti hatósághoz fordulás joga: joga van továbbá a felügyeleti hatósághoz panaszt benyújtani (Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság, http://naih.hu, telefonszám: +36 (1) 391-1400, postacím: 1363 Budapest, Pf.: 9., e-mail: ugyfelszolgalat@naih.hu), illetve jogorvoslatért bírósághoz fordulni. Az adatvédelmi perek elbírálása a törvényszék hatáskörébe tartozik, a per – az Ön választása szerint – az Ön lakhelye vagy tartózkodási helye szerinti törvényszék előtt is megindítható. Amennyiben Ön külföldi állampolgár, úgy a lakhelye szerint felügyeleti Hatósághoz is benyújthatja panaszát.

Kérjük Önt, hogy mielőtt a felügyeleti hatósághoz vagy bírósághoz fordulna panaszával – egyeztetés és a felmerült probléma minél gyorsabb megoldása érdekében – keressen meg bennünket.

A személyes adatok kezelése tekintetében a főbb irányadó jogszabályok a természetes személyeknek a személyes adatok kezeléséről szóló az Európai Parlament és a Tanács (EU) 2016/679 rendelete (GDPR), illetve az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény (Infotv.).

Dátum: Mersevát, ……………………………….

……………………………………

kérelmező