Cák község Önkormányzati Képviselő-testületének 2/2007.(IV.1.) önkormányzati rendelete

a Szervezeti és Működési Szabályzatról

Hatályos: 2016. 02. 22- 2017. 08. 11

Cák község Önkormányzati Képviselő-testületének

2/2007.(IV.1.) önkormányzati rendelete

a Szervezeti és Működési Szabályzatáról


Cák község Önkormányzati Képviselő-testülete az Alkotmány 44/A § (1) bekezdésének e) pontja, és ugyanezen § (2) bekezdése alapján, valamint a helyi önkormányzatokról szóló 1990. évi LXV. törvény 16.§ (1) bekezdése, és 18.§ (1) bekezdésének felhatalmazása alapján szervezeti és működési rendjére a következő rendeletet alkotja:


I . fejezet


Általános rendelkezések.


1. §


(1) Az önkormányzat hivatalos megnevezése: Cák község Önkormányzata (továbbiakban:

      Önkormányzat).


(2) A képviselő-testület hivatalos megnevezése: Cák község Önkormányzata Képviselő-

      testülete (továbbiakban: Képviselő-testület).


(3)Az önkormányzat székhelye: 9725 Cák, Petőfi u. 30.


(4) Az Önkormányzat működési területe: Cák község közigazgatási területe.


(5) Az Önkormányzat telephelyének megnevezése, címe: Cáki Pincesor, 9725 Cák, 1286 hrsz.


2. §


(1) Az Önkormányzat jelképei: az Önkormányzat címere, zászlója, színei, községi pecsétje.


(2) Az elmer: kék színű csücskös tárcsapajzs függőleges középtengelyében arany buzakalász

      látszik. Mellette a címertani jobb oldalon arany ekevas, bal oldalon arany csoroszlya lát-

      szik.


(3) A zászló: sárga, kék, arany szegéllyel és rojttal.


(4) A színei: sárga-kék.


(5) A pecsét: kör alakú, Cák község, Vas Vármegye körfelirattal, középen az Önkormányzat

      címerével.



3. §


(1)  Az Önkormányzati Képviselő-testület, a polgármester, a jegyző, az aljegyző és a Közös Önkormányzati Hivatal bélyegzőjén a Magyar Köztársaság címerét kell használni. A Magyar Köztársaság címerét ábrázoló bélyegző használatát kifejezetten előíró jogszabályi rendelkezés hiányában a község címerét ábrázoló bélyegző is használható.


(2) Tevékenységek besorolása a 2014. január 1-től érvényes kormányzati funkciók szerint az 5. számú melléklet tartalmazza.


II. fejezet


Az Önkormányzat feladata, hatásköre.


4. §


Az Önkormányzat a törvények által kötelezően előírt feladatain túl önként vállalhat önkor-mányzati feladatok ellátását.


5. §


A Képviselő-testület kizárólagos hatáskörébe tartozik Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény (továbbiakban: Mötv) 13. §-ában  felsoroltakon túlmenően:


a./ a 100 ezer forint feletti hitelfelvétel.

b./ összeférhetetlenségi ügyekben történő eljárás.


6. §


(1) A Képviselő-testület egyes hatásköreinek gyakorlását az 5. §-ban meghatározottak kivéte-

      lével a polgármesterre ruházhatja át.


(2) Az átruházott hatáskörök jegyzékét a 2. számú melléklet tartalmazza, melynek folyamatos karbantartásáról a jegyző, aljegyző köteles gondoskodni, annak szükséges módosítására javaslatot tenni.


(3) A Képviselő-testület az átruházott hatáskör gyakorlójának utasításokat adhat, döntését

      megsemmisítheti és megváltoztathatja, illetőleg a gyakorlóját beszámoltatja.






III. fejezet


A képviselő-testület és működése.


A képviselő-testület alakuló ülése.


7. §


A Képviselő-testület 5 főből áll, melynek névsorát a szabályzat 1. számú függeléke tartalmazza.


8. §


(1) A Képviselő-testület az alakuló ülését a választást követő tizenöt napon belül tartja meg.


(2)


(3) Az alakuló ülésre meg kell hívni a Helyi Választási Bizottság Elnökét, aki a korelnök fel-

      kérésére tájékoztatást ad a helyi képviselők és polgármester választásáról.


(4) A megválasztott önkormányzati képviselők esküt tesznek és átveszik megbízó levelüket a

      Helyi Választási Bizottság Elnökétől.


(5) A polgármester a képviselő-testület előtt tesz esküt, és veszi át a megbízó levelét a Helyi

      Választási Bizottság Elnökétől.


9. §


(1) A képviselő-testület kötelezően évente hat, ezen túlmenően a saját maga által meghatáro-

      zott szükség szerinti, vagy a képviselők egynegyedének indítványára tart ülést.


(2) Az ülések idejére, rendjére a polgármester, vagy a képviselő-testület bármely tagja ja-

      vaslata alapján hozott határozat szerint éves munkatervet készíthet.


A képviselő-testület működése.


10. §


(1) A képviselő-testület ülését a polgármester, akadályoztatása esetén az alpolgármester,

      mindkettő akadályoztatása esetén a legidősebb képviselő hívja össze.


(2) Az ülés összehívása írásos meghívóval történik, amely tartalmazza az ülés helyét, kezdési

      időpontját, a javasolt napirendet. A meghívót úgy kell kiküldeni, hogy azt a képviselők és

      meghívottak az ülés előtt legalább öt nappal megkapják.


(3) A meghívó kiküldhető papír alapon az önkormányzati kézbesítővel, vagy e-mail útján, amennyiben a képviselő-testület tagja ezt írásban, e-mail címe megadásával kéri.


11. §


(1) A meghívóhoz csatolni kell az írásban készült előterjesztéseket és határozati javaslatokat.


(2) Írásban kell megküldeni az előterjesztéseket az 5. § szerinti a képviselő-testület kizáróla-

      gos határkörébe tartozó napirendek tárgyalásának előterjesztéseit, a rendelet és határozat

      tervezeteket.

12. §


A képviselő-testület rendkívüli esetben, rövid úton, telefonon is összehívható. A rendkívüli ülésen csak az összehívásra okot adó napirend tárgyalható meg, kivéve, hogy a képviselő-tes-tület az önkormányzat gazdasági érdekeire tekintettel sürgősségi indítvány megvitatását is szükségesnek tartja.


Az ülés vezetése.


13. §


(1) A Képviselő-testület ülése általában nyilvános, azon bármely állampolgár szabadon részt vehet és engedély alapján felszólalhat. A nyilvános ülés tartását a lakosság tudomására kell hozni úgy, hogy a meghívó a kiküldésének napján kifüggesztésre kerüljön a Közös Önkormányzati Hivatal Kőszegszerdahelyi Kirendeltségének hirdető-tábláján.


(2) A Képviselő-testület a Mötv. 46. § (2) bekezdésében meghatározott esetekben zárt ülést

       tart.


(3) Az érintett a zárt ülés meghatározott részére is meghívható. Több ellentétes érdekű érintett esetén az érintetteket a képviselő-testület külön-külön hallgatja meg, ezt a meghívójukban jelezni kell.


(4) Zárt ülésre az érintett meghívása kötelező, amennyiben az érintett meghallgatása szükséges, továbbá a döntés meghozatala függ az általa közölt adattól vagy nyilatkozattól.


(5) A zárt ülésen hozott közérdekű adatot tartalmazó határozatot nyilvános ülésen ismertetni kell. A határozat ismertetése során az érintett hozzájárulása nélkül személyes adat nem hozható nyilvánosságra.


(6) A zárt ülésről készült jegyzőkönyvbe csak az ülésen tanácskozási joggal résztvevők, amennyiben az ülésen részt vett a tárgyban közvetlenül érdekelt, a jegyző, aljegyző és a Vas Megyei Kormányhivatal vezetője, illetve megbízottja tekinthet be.



(7) A képviselő-testület ülését a Szabályzat 10. § (1) bekezdésében foglaltak szerinti összehí-

      vója vezeti.


14. §


(1) Az ülést vezető megállapítja számszerűen az ülés határozatképességét, és név szerint a tá-

      vollévő képviselőket.


(2) Az ülést vezető javaslatot tesz az ülés napirendjére. A napirendre bármely képviselő is ja-

      vaslatot tehet. A napirendről a képviselő-testület általában vita nélkül dönt.


15. §


A polgármester a napirendi pontok tárgyalása előtt tájékoztatást ad az utolsó ülés óta eltelt

időszak fontosabb intézkedéseiről, eredményeiről.


16. §


Az ülést vezető napirendi pontonként megnyítja, vezeti és lezárja a vitát.


16/A. §


Az ülés vezetője köteles az ülés rendjét fenntartani. Ennek érdekében jogosult:

a) a rendzavarótól a szót megvonni,

b) a rendzavarót rendre utasítani,

c) ismételt rendreutasítást követően a rendzavarót – a Képviselő-testület tagja kivételével. az ülésteremből kiküldeni.


17. §


(1) Az érintett képviselő-testületekkel együttes képviselő-testületi ülés is tartható.


(2) Együttes képviselő-testületi ülést kell tartani közös önkormányzati hivatal alakításáról, abból való kiválásról vagy ahhoz történő csatlakozásról, közösen fenntartott intézmények alapításáról, működtetésükkel összefüggő kérdésekről, társulások létrehozásáról.


(3) Az együttes ülés tartására a Szabályzatban foglaltakat kell alkalmazni azzal az eltéréssel,

      hogy annak vezetésében a 13. § (3) bekezdésétől eltérően az összehívók állapodnak meg.


Döntéshozatal.


18. §


(1) A Képviselő-testületi ülés akkor határozatképes, ha a képviselők több mint a fele jelen

      van.


(2) Amennyiben a Képviselő-testület a meghívóban szereplő időpontot követő 30 percen belül nem válik  határozatképessé, az ülést el kell napolni.


(3) Ha a képviselő-testületi ülést határozatképtelenség miatt el kell napolni, úgy azt 8 napon

      belüli időpontra újólag össze kell hívni. Az újólag összehívott ülésen megváltoztatott na-

      pirend tárgyalására is sor kerülhet.


19. §


(1) A képviselő-testületi ülés általában egyszerű szótöbbséggel hozza határozatait. Az egysze-

      ri szótöbbség a jelenlévő képviselők több mint a felének egybehangzó szavazata.


(2) A minősített szótöbbséget igénylő döntéshez a megválasztott képviselők több mint a felé-


      nek egybehangzó szavazata szükséges.


(3) Minősített többség szükséges:

a) titkos szavazás elrendeléséhez,

b) a korlátozottan forgalomképes ingatlanvagyon elidegenítéséhez vagy hasznosításához,

c) a gazdasági program elfogadásához,

d) a polgármesterrel szemben fegyelmi eljárás kezdeményezése esetén annak elrendeléséről,

e) kötvénykibocsátáshoz,

f) az önkormányzati kitüntetések és elismerő címek adományozásához,

g) helyi népszavazás nem kötelező kiírásához,

h) a képviselő-testület egyes hatásköreinek átruházásához,hatáskör visszavonásához,

i) a bizottság elnökének és tagjának visszahívásához.




20. §


(1) A nyílt szavazás kézfeltartással történik. A szavazás eredményét a jegyző, aljegyző közreműködésével kell megállapítani. Az ülést vezető elrendelhet ellenpróbát is.


(2) Ha a szavazás során szavazategyenlőség alakul ki, a vitát tovább kell folytatni. Az ismételt

      szavazás eredménytelensége esetén az ügyet új ülésen kell tárgyalni. Az ismételt tárgya-

      lásra írásos előterjesztést és határozati javaslatot kell készíteni.


(3) Bármely képviselő indítványozhatja a név szerinti szavazás tartását. Név szerinti szavazást

      kell elrendelni:


      a./ hitelfelvételnél

      b./ önkormányzati tulajdonról való rendelkezésnél.


(4) A névszerinti szavazásnál a jegyző felolvassa a képviselő-testületi tagok névjegyzékét, akik nevük elhangzása után „igen”-nel, vagy „nem”-mel szavaznak. A jegyző a képviselő által adott választ a névjegyzéken rögzíti. A szavazás a névjegyzék felolvasása és a válaszok megadása után befejeződik.

(5) A névszerinti szavazás eredményét tartalmazó névjegyzéket - az ülés elnöke és a jegyző aláírásával hitelesítve - az eldöntött kérdésre utalással a képviselő-testület üléséről készített jegyzőkönyv első példányához kell csatolni.


(6) Titkos szavazást lehet tartani mindazokban az ügyekben, amelyekben zárt ülést kell tartani, illetve zárt ülés tartható. A titkos szavazást kezdeményezheti a polgármester vagy bármelyik települési képviselő. A titkos szavazás elrendeléséről a képviselő-testület vita nélkül egyszerű szótöbbséggel dönt.


(7) A titkos szavazást a Vagyonnyilatkozat Nyilvántartó és Ellenőrző Bizottság, mint szavazatszámláló bizottság bonyolítja le.


(8) A szavazás borítékba zárt szavazólapon (esetleg szavazóhelyiségben) és urna igénybevételével történik.


(9) A szavazatszámláló bizottság összeszámolja a szavazatokat, megállapítja az érvényes és érvénytelen szavazatok számát, arányát, majd a szavazásról jegyzőkönyvet készít, amely tartalmazza:

a) a szavazás helyét és idejét,

b) a bizottság tagjainak nevét és tisztségét,

c) a szavazás eredményét,

d) a jegyzőkönyvvezető nevét,

e) a bizottság minden tagja és a jegyzőkönyvvezető aláírását.


(10) A szavazás eredményéről a bizottság elnöke a testületnek jelentést tesz.


20/A§


(1) A képviselő köteles a napirendi pont tárgyalása kezdetén - közeli hozzátartozójára is kiterjedően - bejelenteni személyes érintettségét.


(2) A személyesen érintett képviselő érintettségének jelzése mellett bejelentheti, hogy az adott döntéshozatalban nem kíván részt venni.


(3) A személyes érintettség bejelentésére vonatkozó kötelezettség elmulasztásának kivizsgálására - annak ismertté válását követően azonnal - a képviselő-testület vizsgálat lefolytatását rendeli el. A vizsgálat lefolytatása a Vagyonellenőrző és Összeférhetetlenségi  Bizottság hatáskörébe tartozik.


(4) A bizottság eljárása során biztosítja az érintett képviselő személyes meghallgatását, bizonyítékai előterjesztését.


(5) A bizottság eljárásának lefolytatása után a vizsgálat eredményét a képviselő-testület soron következő ülésén előterjeszti. Amennyiben a képviselő-testület megállapítja, hogy a képviselő a személyes érintettségre vonatkozó bejelentési kötelezettségét elmulasztotta, a képviselő tiszteletdíját, illetve természetbeni juttatását legfeljebb 50 %-kal, maximum 12 havi időtartamra csökkentheti.


(6) A képviselő-testület külön határozattal dönt a személyesen érintett képviselő részvételével hozott határozat érvényben tartásáról. 



Interpelláció, kérdés.


21. §


A képviselő-testület tagjai az ülésen a polgármesterhez, az alpolgármesterhez, a jegyzőhöz, aljegyzőhöz interpellációt, kérdést terjeszthetnek elő.


22. §


(1) Interpellálni a képviselő-testület, vagy szervei hatáskörébe tartozó önkormányzati ügyben

      lehet. Interpellációt szóban, vagy írásban lehet előterjeszteni.


(2) Ha az interpelláció benyújtására a képviselő-testület ülését megelőzően legalább három

      nappal sor kerül, úgy arra az ülésen érdemben válaszolni kell.


(3) Az ülésen az interpellációra adott válasz elfogadásáról először az előterjesztett képviselő

      nyilatkozik, majd pedig a képviselő-testület vita nélkül dönt a válasz elfogadásáról.


(4) Ha a választ a képviselő-testület nem fogadja el, dönt a további teendőkről. Az interpellá-

      ció alapján részletesebb vizsgálatot is elrendelhet.


(5) Amennyiben az interpellációt az ülést megelőző 3 napon belül, vagy az ülés napján terjesztik elő, érdemben az előterjesztéstől számított 15 napon belül írásban kell megválaszolni, a választ egyidejűleg az összes képviselőnek megküldve. A válasz elfogadásáról a következő rendes ülésen kell dönteni.



23. §


(1) A képviselői kérdés minden olyan önkormányzati hatáskörbe és feladatkörbe tartozó szer-

      vezeti, működési, döntés előkészítési jellegű felvetés, vagy tudakozódás, amely tartalma

      szerint nem sorolható az interpelláció fogalom körébe.


(2) A kérdésre adott válasz elfogadásáról a képviselő-testület vita nélkül akkor határoz, ha a

      kérdező nem fogadja el a választ.


A képviselő-testületi ülés jegyzőkönyve.


24. §


(1) A képviselő-testületi ülésekről 3 példányban jegyzőkönyvet kell készíteni. A jegyzőkönyv

      készítéséről a jegyző, aljegyző gondoskodik.


(2) A zárt ülésről külön jegyzőkönyvet kell készíteni.


25. §


A jegyzőkönyv az Ötv. 17. § (1) bekezdésén túl tartalmazza:


a./ a hozzászólók nevét, a hozzászólás tömör lényegét, beterjesztett határozati javaslatot – mó-

     dosításra, kiegészítésre, elvetésre, új határozatokra,


b./ a határozatok szószerinti szövegét, a végrehajtás felelősét, a végrehajtás határidejét,


c./ név szerinti szavazás esetén a név szerinti szavazás eredményét,


d./ képviselő kérésére az írásban benyújtott hozzászólását a jegyzőkönyv mellé kell csatolni,

     illetőleg kérésére véleményét rögzíteni kell a jegyzőkönyvben.


26. §


A zárt ülésről készült jegyzőkönyvbe a képviselő-testület tagjai, a tárgyban közvetlenül érde-kelt, vagy annak hivatalos megbízottja, a Vas Megyei Kormányhivatal kormánytisztviselője, továbbá a közös önkormányzati hivatal köztisztviselője tekinthet be.


A képviselő-testület döntései.


27. §


A képviselő-testület:


a./ rendeletet alkot,

b./ határozatot hoz.


28. §


(1) A képviselő-testület a törvény által nem szabályozott helyi társadalmi viszonyok rendezé-

      sére, továbbá a törvény felhatalmazása alapján annak végrehajtására önkormányzati

      rendeletet alkot.


(2) Önkormányzati rendelet alkotását a polgármester, bármely képviselő, és a jegyző, az aljegyző kezdeményezheti. A rendelet-tervezetet írásban kell benyújtani a polgármesternél.


(3) A képviselő-testület elhatározhatja a rendelet-tervezet kétfordulós tárgyalását is. Egyes

      rendelet-tervezetek érdemi vita előtt közmeghallgatásra is bocsáthatók.


(4) A rendelet-tervezet szakszerű előkészítéséről a jegyző, és az aljegyző gondoskodik. Az előkészítés során széleskörű elemzésből kell kiindulni.


(5) A megalkotott rendeletek kihirdetéséről, nyilvántartásáról, folyamatos karbantartásáról, a jegyző, és az aljegyző gondoskodik, és szükség esetén kezdeményezi a rendeletek módosítását, hatályon kívül helyezését.


28/B §


Határozat megtárgyalását, elfogadását kezdeményezheti a polgármester, bármely képviselő és a jegyző, vagy az aljegyző. A határozati javaslat az ülésen szóban is előterjeszthető.


29. §


Az önkormányzati rendeletet a hivatal hirdetőtábláján 15 napra történő kifüggesztéssel, a he-lyi könyvtárba történő elhelyezéssel kell kihirdetni. Ezzel egyidőben a rendelet rövid kivona-tának az utcai hirdetőtáblákra való kifüggesztésével fel kell hívni a lakosság figyelmét a ren-delet megalkotására, és hogy az a polgármesteri irodában és a Közös Önkormányzati Hivatal Kőszegszerdahelyi Kirendeltségén is bárki számára az ügyfélfogadási időben hozzáférhető.



30. §


(1) A képviselő-testület napirend meghatározásáról, ügyrendi kérdésekről, a képviselői inter-

      pellációra és kérdésre adott válasz elfogadásáról jegyzőkönyvi rögzítéssel, de számozott

      határozat nélkül dönt.


(2) A képviselő-testület határozatai tartalmazzák a testület döntését szó szerinti megfogalma-

      zásban, valamint a végrehajtás határidejét, és a végrehajtásért felelős megnevezését.


(3) A képviselő-testület hatósági határozataira – az Ötv-ben foglalt előterjesztésekkel – a

      közigazgatási közszolgáltatás általános szabályait kell alkalmazni.


IV. fejezet


A képviselő-testület bizottsága.


31. §


(1) A képviselő-testület tagjai sorából három tagú vagyonellenőrző és összeférhetetlenségi

      bizottságot választ.


(2) A vagyonellenőrző és összeférhetetlenségi bizottság tagjainak felsorolását a 2. számú függelék tartalmazza.


(3) A vagyonellenőrző és összeférhetetlenségi bizottság feladata


a) a Képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatának felülvizsgálata, javaslattétel annak módosítására,

b) a Képviselő-testület tagjainak vagyonnyilatkozatának nyilvántartása, ellenőrzése, a vagyonnyilatkozattal kapcsolatos eljárás lefolytatása, a vagyonnyilatkozatba történő betekintés biztosítása,

c) az önkormányzati képviselők összeférhetetlenségének kivizsgálása.

d) az önkormányzati képviselők méltatlanságának kivizsgálása


(4) A vagyonnyilatkozatokba történő betekintés legalább havi két alkalommal az elnökhöz benyújtott írásbeli kérelem alapján történik, melynek időpontjáról az elnök dönt, és értesíti a kérelmezőt.


(5) A vagyonellenőrző és összeférhetetlenségi bizottság állásfoglalásával nyújtható be előterjesztés:

a) képviselői összeférhetetlenség, méltatlanság kivizsgálásáról szóló előterjesztés,

b) képviselői vagyon-nyilatkozattal kapcsolatos eljárás megindítása

tárgyában.


31/A. §


A Képviselő-testület valamely konkrét feladat ellátása érdekében ideiglenes bizottságot hozhat létre. Az ideiglenes bizottság hatásköréről és összetételéről a bizottságot létrehozó határozatban kell dönteni.


31/B. §


A bizottságok működésére a Képviselő-testület működésére vonatkozó szabályokat kell értelemszerűen alkalmazni azzal, hogy ahol a rendelet polgármestert említ, ott a bizottság elnökét, ahol a Képvisel-testület tagját említi, ott a bizottság tagját kell érteni.


V. fejezet


A képviselő.


A képviselő jogai és kötelezettségei.


32. §


A képviselők jogai és kötelezettségei azonosak.


Az Ötv. 19. § (2) bekezdésén túl a képviselő:


a./ Köteles előzetesen bejelenteni a polgármesternek, ha a képviselő-testületi ülésen való rész-

     vételében vagy egyéb megbízatásának teljesítésében akadályoztatva van,


b./ A képviselő-testület, valamint a polgármester megbízása alapján a képviselő részt vesz a

      testületi ülések előkészítésében, valamint a különböző vizsgálatokban,


c./ A tudomására jutott titkot megőrzi, amely kötelezettsége megbízatásának lejárta után is

     fennáll,


d./ Kapcsolatot tart a választópolgárokkal, illetve a különböző önszerveződő lakossági közös-

     ségekkel,


e./ Olyan magatartást tanusít, amely méltóvá teszi a közéleti tevékenységre, a választók bizal-

     mára.


33. §


A képviselőknek tevékenységükért tiszteletdíj és természetbeni juttatás állapítható meg. En-nek körét és mértékét a jogosság részletes szabályait külön önkormányzati rendelet állapítja meg.


34. §


(1) A képviselő-testület a polgármester, illetve bármely képviselő javaslatára a képviselők kö-

      zül tanácsnokot választhat az önkormányzati feladatok ellátására, felügyeletére, ellenőrzé-

      re.


(2) A tanácsnok köteles az általa felügyelt ügykörben tapasztalatairól a képviselő-testületet

      tájékoztatni, illetőleg intézkedést kezdeményezni.


VI. fejezet


A polgármester, alpolgármester.


35. §


(1) A polgármester az önkormányzat egész működéséért felelős.


(2) A polgármester és az alpolgármester társadalmi megbízatásként látja el feladatát. A felada-

      taik ellátásáért részükre tiszteletdíj állapítható meg.


(3) A polgármester az alpolgármestert feladatának ellátásában irányítja, tartós akadályoztatása

      esetén helyettesítési feladatok ellátásával bízza meg.



36. §


(1) A képviselő-testület törvényes képviselője a polgármester, aki a képviseleti jog esetenkén-

      ti ellátásával az alpolgármestert megbízhatja.

(2) A polgármester a hatáskörébe utalt ügyekben önállóan dönt.


37. §


A polgármester hetente egy alkalommal a polgármesteri irodában ügyfélfogadást tart. Az ügyfélfogadás rendjét a Szabályzat 3. számú melléklete tartalmazza.



38. §


(1) A polgármesteri és az alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége, illetve tartós aka-

      dályoztatása esetén az ülések összehívásában és vezetésében a körelnök jár el.


(2) A képviselő-testület az (1) bekezdés előálltának megállapítása esetén megbízhatja a korel-

      nököt, vagy más képviselőt a halaszthatatlan vagy sürgős polgármesteri feladatok átmeneti

      ellátásával.


(3) Tartós távolléten illetve akadályoztatáson legalább egy havi távollétet vagy  akadályoztatást kell érteni.


38/A.§


(1) Amennyiben a képviselő-testület – határozatképtelenség vagy határozathozatal hiánya miatt – két egymást követő alkalommal ugyanazon ügyben nem hozott döntést, a polgármester – a képviselő-testület kizárólagos döntési hatáskörébe tartozó ügyeinek kivételével - halasztást nem tűrő valamennyi ügyben döntést hozhat.


(2) A polgármester a két ülés közötti időszakban felmerülő halaszthatatlan ügyben – a képviselő-testület kizárólagos döntési hatáskörébe tartozó ügyeinek kivételével – döntést hozhat. A döntésről a Képviselő-testület soron következő ülésen tájékoztatást köteles adni.


A jegyző,és az aljegyző


39. §


 (1) Amennyiben a jegyző észleli, hogy a képviselő-testület jogszabálysértő határozatot, vagy rendeletet fogadott el, lehetőleg azonnal, még azon az ülésen, melyen elfogadásra került a döntés (de legkésőbb a következő ülésig) ezt jeleznie kell a képviselő-testületnek. Ki kell fejtenie, hogy mely jogszabályi rendelkezéssel ellentétes az elfogadott döntés egésze, vagy csak meghatározott része. Ismertetnie kell a jogszabálysértő döntés következményeit.


(2) Amennyiben a jegyzőnek tudomására jut az önkormányzat, vagy bármely szerve jogszabálysértő működése, úgy a tudomásszerzésétől számított legközelebbi képviselő-testületi ülésen fel kell szólítania az önkormányzatot, vagy szervét, hogy hagyjon fel a jogszabálysértő működéssel. Egyben ismertetnie kell, hogy mely jogszabályba ütközik a jogszabálysértő működés. Tájékoztatást kell adnia a jogszabályellenes működés következményeiről.


40. §


(1) A jegyző:


      a./ gondoskodik az önkormányzatok működésével kapcsolatos feladatok ellátásáról,

      b./ vezeti a Közös Önkormányzati Hivatalt, elkészíti a hivatal ügyrendjének javaslatát,

           gondoskodik folyamatos karbantartásáról.

      c./ elkészíti a köztisztviselők munkaköri leírását, és minősítését, saját hatáskörbe tartozó

           ügyekben szabályozza a kiadmányozás, utalványozás, és az ellenőrzés rendjét,

      d./ a képviselő-testületek ülésein gondoskodik a jegyzőkönyvi teendők ellátásáról,

      e./ tájékoztatja a képviselő-testületeket a Közös Önkormányzati Hivatal  

           munkájáról, a közigazgatási közszolgáltatási feladatok ellátásának alakulásáról,

      f./ gondoskodik az önkormányzati rendelet-tervezetek elkészítéséről, helyi rendeletek

           kihirdetéséről és végrehajtásáról,

      g./ szervezi a jogi felvilágosító munkát,

      h./ gondoskodik a Közös Önkormányzati Hivatal dolgozóinak rendszeres tovább-

           képzéséről,

      i./


(2) Az aljegyző

a./  az (1) bekezdés a), d), f) pontjában meghatározott feladatokat végzi Cák, Kőszegdoroszló, Kőszegszerdahely községek vonatkozásában,

b./ A Közös Önkormányzati Hivatal Kőszegszerdahelyi Kirendeltségét vezeti.


(3) Az aljegyző a 44. § szerint tart fogadóórát.


40/A§


A jegyzői és az aljegyzői tisztség egyidejű betöltetlensége, illetve tartós akadályoztatásuk esetén - legfeljebb hat hónap időtartamra - a közös önkormányzati hivatal gazdasági vezetője látja el a jegyzői feladatokat.


VII. fejezet


Közös Önkormányzati Hivatal


41. §


(1) A képviselő-testület az önkormányzatok működésével, az önkormányzati igazgatási ügyek döntésre való előkészítésével és végrehajtásával kapcsolatos, valamint a jogszabályokban meghatározott közigazgatási szolgáltatási feladatok ellátására Gyöngyösfalu, Kőszegdoroszló, Kőszegpaty, Kőszegszerdahely, Lukácsháza, Nemescsó, Pusztacsó községek képviselő-testületeivel történő megállapodás alapján Közös Önkormányzati Hivatalt hoz létre 2013. január 1-től. A Közös Önkormányzati Hivatal elnevezése: Lukácsházi Közös Önkormányzati Hivatal. Székhelye: 9724 Lukácsháza, Szombathelyi u. 2.


(2) A Közös Önkormányzati Hivatal ügyrend szerint működik, amely részletezi a hivatal feladatait és a belső munkamegosztást.


(3) a Közös Önkormányzati Hivatal Kőszegszerdahely községben a Kossuth Lajos u. 5. szám alatt állandó jelleggel „Lukácsházi Közös Önkormányzati Hivatal Kőszegszerdahelyi Kirendeltsége” elnevezéssel kirendeltséget működtet az összes Cák, Kőszegdoroszló, Kőszegszerdahely települést érintő hatósági, önkormányzati és részben pénzügyek helyben történő intézése céljából. A kirendeltség a Lukácsházi Közös Önkormányzati Hivatal részeként működik, mint szervezeti egység.



42. §


A Közös Önkormányzati Hivatal fenntartásáról a Közös Önkormányzati Hivatalhoz tartozó települések képviselő-testületei közösen gondoskodnak az általuk elfogadott megállapodásnak megfelelően. Az éves költségvetését és a központi támogatáshoz szükséges hozzájárulás mértékét együttes ülésen határozzák meg.


43. §


A „Lukácsházi Közös Önkormányzati Hivatal Kőszegszerdahelyi Kirendeltsége” ügyintéző köztisztviselői kéthetente helyszíni ügyintézést tartanak. Rendkívüli helyszíni ügyintézésre kerül sor, ha az érintett ügyfelek magas száma, vagy az ügy természete ezt indokolja. Az ügyfélfogadás rendjét a Szabályzat 3. számú melléklete tartalmazza.





VII/A fejezet


Cáki Pincesor


43/A. §


(1) Magyarország Kormánya által meghozott, a megyei múzeumok, könyvtárak és közművelődési intézmények fenntartásáról szóló 1311/2012. (VIII. 23.) Korm. határozat, valamint a muzeális intézményekről, a nyilvános könyvtári ellátásról és a közművelődésről szóló 1997. évi CXL. törvény módosításáról szóló 2012. évi CLII. törvény alapján a Vas Megyei Intézményfenntartó Központ felhatalmazást kapott arra, hogy a megyei önkormányzatok konszolidációjáról, a megyei önkormányzati intézmények és a Fővárosi Önkormányzat egyes egészségügyi intézményeinek átvételéről szóló 2011. évi CLIV. törvény (továbbiakban: Törvény) alapján állami fenntartásba került Cáki Pincesor szabadtéri néprajzi múzeum fenntartói joga és a hozzá kapcsolódó kötelezettségek megállapodás szerint az Cák község Önkormányzata részére átadásra kerüljenek 2013. január 1. napjától.


(2) Az Önkormányzat a Cáki Pincesort telephelyeként működteti, a vele kapcsolatos gazdasági eseményeket szakfeladaton tartja nyilván.


VIII. fejezet


Társulások.


44. §


A képviselő-testület feladatainak hatékonyabb, célszerűbb, gazdaságosabb és ésszerűbb megoldása érdekében társulásban vesz részt.


45. §


(1) A képviselő-testület az önkormányzatok összehangolt fejlesztésének előmozdítása, az

      önkormányzati közszolgáltatások színvonalának kiegyenlített emelése érdekében Horvát-

      zsidány, Olmód,  Peresznye, Kiszsidány, Lukácsháza, Pusztacsó, Nemescsó, Kőszegpaty,

      Gyöngyösfalu, Velem, Bozsok, Kőszegszerdahely, Kőszegdoroszló községek és Kőszeg

      város képviselő-testületeivel többcélú kistérségi társulást hoz létre.


(2) A többcélú kistérségi társulás elnevezése: Kőszeg Város és Vonzáskörzete Többcélú

      Kistérségi Társulás (továbbiakban: Társulás). Székhelye: Kőszeg Város.


45/A. §


(1) A képviselő-testület a hulladékgazdálkodási feladatainak ellátása, valamint az ennek megvalósítását szolgáló közös pénzalap létrehozása érdekében 130 önkormányzattal együtt létrehozta a Nyugat-dunántúli Hulladékgazdálkodási Önkormányzati Társulást (továbbiakban: Társulás).

(2) A társulás székhelye: 9700 Szombathely, Jászai Mari u. 2.

(3) A társulás tagjainak felsorolását a 3. számú függelék tartalmazza.”


46. §


(1) A Társulás a Képviselő-testület által jóváhagyott és a Társulási Tanács által elfogadott

      Megállapodás és Szervezeti és Működési Szabályzat szerint működik. A képviselő-testü-

      letet  a polgármester szavazati joggal képviseli.


(2) A Társulás működéséről a polgármester a képviselő-testületnek évenként beszámol.


IX. fejezet


Az önkormányzat gazdasági alapjai.


A költségvetés.


47. §


(1) A képviselő-testület az éves költségvetését rendelettel állapítja meg.


(2) A költségvetés összeállításának részletes szabályait az államháztartási törvény, a finanszí-

      rozás rendjét és az állami hozzájárulások mértékét az állami költségvetési törvény határoz-

      zák meg.


48. §


(1) A költségvetés tárgyalása két fordulóban történik.


(2) Az első fordulóban a kormány által rendelkezésre bocsátott költségvetési irányelvek, az

      önkormányzatok kötelezően előírt és szabadon vállalt feladatainak alapos elemzése, hely-

      zetfelmérése alapján a gazdasági koncepciót kell összeállítani, amely keretében:


      a./ számításba kell venni a bevételi forrásokat, a források bővítésének lehetőségeit,


      b./ meg kell határozni a kiadási szükségleteket, azok gazdaságos, célszerű megoldásait,


      c./ egyeztetni szükséges az igényeket, a célkitűzéseket a lehetőségekkel, megfogalmazható

           a szükségletek sorrendje.


(3) A második fordulóban – közmeghallgatás után – az államháztartási törvény és végrehajtá-

      si rendeletei által előírt részletezésben a polgármester által előterjesztett, az önkormányzat

      helyi költségvetési rendelet tervezetét tárgyalja a képviselő-testület.


49. §


(1) A költségvetés tervezete a bevételeket forrásonként, a kiadásokat pedig célonként tartal-

      mazza. Az esetleges forráskiesés, többletfeladatok, áremelkedések stb. fedezetéül kötelező

      tartalékot kell képezni.


(2)


Az önkormányzat vagyona.


50. §


Az önkormányzat tulajdonosi jogosultként törzsvagyonnal, valamint egyéb vagyoncsoporto-sításhoz tartozó vagyonnal rendelkezik. A vagyonnal való gazdálkodás során vállalkozásban is részt vehet. Az önkormányzatot megillető tulajdonosi jogokat a képviselő-testület gyakorol-ja. A vagyongazdálkodás részletes szabályait külön önkormányzati rendeletben szabályozza.


Közmeghallgatás


51. §


(1) Az önkormányzat vagyoni helyzetének alakulásáról a Képviselő-testület legalább évente 1 alkalommal közmeghallgatáson ad a lakosság részére tájékoztatást.

(2) A közmeghallgatás tartásáról, pontos helyéről, időpontjáról, napirendjéről a lakosságot a község hirdetőtábláján, és a Lukácsházi Közös Önkormányzati Hivatal Kőszegszerdahelyi Kirendeltségének hirdetőtábláján elhelyezett hirdetménnyel kell értesíteni.

(3) A közmeghallgatás tartását megelőzően lehetőséget kell biztosítani arra, hogy a lakosság kérdéseit, javaslatait írásban vagy a Lukácsházi Közös Önkormányzati Hivatal Kőszegszerdahelyi Kirendeltségén, vagy a polgármesteri irodában ügyfélfogadási időben leadhassa. Erre a célra gyűjtőláda is kihelyezhető.


(4) Közmeghallgatást kell tartani, ha a helyi képviselők legalább fele indítványozza azt.


(5) Amennyiben az elhangzott javaslat, kérdés megválaszolására a közmeghallgatáson nem került sort, az azt követő tizenöt napon belül írásban kell választ adni, melynek megtörténtéről és a válaszról a soron következő képviselő-testületi ülésen a jegyző tájékoztatja a képviselő-testületet.”



Az önkormányzat és intézményei gazdálkodásának ellenőrzése.


52. §


(1) Az önkormányzat és intézményei gazdálkodásának, költségvetésének ellenőrzésére

      a Mötv. 119.§ foglalt szabályok az irányadóak.


(2) A belső ellenőrzéshez tartozó közszolgáltatási feladatok ellátásáról a képviselő-testület

      Közös Önkormányzati Hivatalon keresztül gondoskodik.


X. fejezet


Helyi népszavazás, népi kezdeményezés, lakossági fórumok


53. §


(1) A helyi népszavazás és népi kezdeményezés az állampolgároknak, helyi közösségeinek

      alkotmányos joga, amely közvetlen részvételt biztosít a hatalom gyakorlásában.


(2) Helyi népszavazás és népi kezdeményes indítványozása érdekében minden állampolgár

      jogosult aláírásokat gyűjteni, illetőleg aláírásgyűjtés céljából szervező munkát végezni.


54. §


(1) A népszavazás és népi kezdeményezés tartására az Önkormányzati törvény 45-50. §-aiban

      foglaltakat kell alkalmazni.



(2) A népszavazás és népi kezdeményezés tartásának feltételeit és az eljárás rendjének részle-

      tes szabályait a képviselő-testület helyi rendeletében szabályozza.


54/A.§


(1) A képviselő-testület lakossági fórumok szervezésével is lehetőséget teremt az állampolgárok és közösségeik számára a helyi ügyekben való részvételre, tájékozódásra.


(2) A képviselő-testület illetve a polgármester a lakossági fórumok szervezéséről (gyakoriságáról, a meghívandók köréről) szükség szerint dönt.


(3) A jegyző vagy képviselője a lakossági fórumokról emlékeztetőt készít, amely tartalmazza a fontosabb megállapításokat, észrevételeket és a kisebbségi véleményeket.


(4) A polgármester a lakossági fórumokon elhangzottakról a soron következő képviselő-testületi ülésen tájékoztatást ad.



XI. fejezet

Záró rendelkezések.


55. §


(1) Ez a rendelet a kihirdetés napján lép hatályba. A rendelet hatálybalépésével egyidejűleg a

      8/2005.(X.27.) és a 9/2006.(X.11.) számú rendeletekkel módosított 4/2003./IV.27.)

      számú rendelete hatályát veszti.


(2) A jegyző és az aljegyző köteles gondoskodni a Szabályzat mellékleteinek vezetéséről, és kezdeményezi azok szükséges módosítását.


56. §


A Szabályzat kihirdetés után a Lukácsházi Közös Önkormányzati Hivatal Kőszegszerdahelyi Kirendeltségén és a polgármesteri irodában ügyfélfogadási időben megtekinthető. Egy példányát a könyvtárban is el kell helyezni.


Cák, 2007. március 30.



                            Pontyos György sk.                               Francsics József sk.

                                  polgármester                                               körjegyző


Záradék:


Ez a Rendelet 2007. április 1-én kihirdetésre került.

Kőszegszerdahely, 2007. április 1.

                                                                                   /Francsics József sk.

                                                                                               körjegyző








  1. számú melléklet













2. számú melléklet



Hatásköri jegyzék.









3. számú melléklet



Cák község Szervezeti és Működési szabályzatának

3. számú melléklete


A polgármester fogadóórái


A cáki polgármesteri irodában minden hétfőn 15:00-16:00 óráig.







































4. számú melléklet



Cák község Szervezeti és Működési szabályzatának

4. számú melléklete


Aljegyző ügyfélfogadása:


A cáki polgármesteri irodában minden hónap első és harmadik hétfőjén


15.00 órától 16.00 óráig





































5. számú melléklet


Cák község Önkormányzata Szervezeti  és Működési Szabályzata

5. számú melléklet

Tevékenységek besorolása a 2016. január 1-jétől érvényes kormányzati funkciók szerint.


Kormányzati funkció száma

Kormányzati funkció megnevezése

011130

Önkormányzatok és önkormányzati hivatalok jogalkotó és általános igazgatási tevékenysége

013320

Köztemető-fenntartás és működtetés

013350

Az önkormányzati vagyonnal való gazdálkodással kapcsolatos feladatok

041231

Rövid időtartamú közfoglalkoztatás

041232

Start-munka program - Téli közfoglalkoztatás

041233

Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás

045160

Közutak, hidak, alagutak üzemeltetése, fenntartása

047410

Ár – és belvízvédelemmel összefüggő tevékenységek

051030

Nem veszélye (települési) hulladék vegyes (ömlesztett) begyűjtése, szállítása, átrakása

052020

Szennyvíz gyűjtése, tisztítása, elhelyezése

052080

Szennyvízcsatorna építése, fenntartása, üzemeltetése

063080

Vízellátással kapcsolatos közmű építése, fenntartása, üzemeltetése

064010

Közvilágítás

066010

Zöldterület-kezelés

066020

Város, községgazdálkodási egyéb szolgáltatások

072111

Háziorvosi alapellátás

081030

Sportlétesítmények, edzőtáborok működtetése és fejlesztése

081071

Üdülői szálláshely-szolgáltatás és étkeztetés

082044

Könyvtári szolgáltatások

082061

Múzeumi gyűjteményi tevékenység

082063

Múzeumi kiállítási tevékenység

082064

Múzeumi közművelődési, közönségkapcsolati tevékenység

082091

Közművelődés - közösségi és társadalmi részvétel fejlesztése

082092

Közművelődés - hagyományos közösségi kulturális értékek gondozása












1. számú függelék


A Képviselő-testület tagjai


Paukovics Józsefné

polgármester

Bartalos Ottó Imre

alpolgármester

Kissné Nagy Mária

képviselő

Sinkovics Ágnes

képviselő

Török Miklós János

képviselő




































2. számú függelék


A vagyonellenőrző és összeférhetetlenségi bizottság tagjai


Török Miklós János

elnök

Kissné Nagy Mária

tag

Sinkovics Ágnes

tag










A bekezdés második mondatát hatályon kívül helyezte az 5/2011.(IV.29.) önkormányzati rendelet 13.§ (2) a) pontja.

A bekezdést a 7/2010.(VII.20.) önkormányzati rendelet 1. § emelte be.

A bekezdést az 5/2011.(IV.29.) önkormányzati rendelet 2. § emelte be.

A bekezdést a 13/2012.(XII.28.) önkormányzati rendelet 1. § (1) bekezdése emelte be

a bekezdés számozását beemelte a 6/2009.(VIII.28.) önkormányzati rendelet 1.§-a, szövegét módosította  a 13/2012.(XII.28.) önkormányzati rendelet 2. § (1) bekezdése.

a bekezdés szövegét a 6/2009.(VIII.28.) önkormányzati rendelet 2. §-a állapította meg, és módosította a 8/2014.(XII.04.) önkormányzati rendelet 11.§ (1) bekezdése

Az 5.§ szövegét módosította  a 13/2012.(XII.28.) önkormányzati rendelet 2. § (2) bekezdése.

A bekezdés szövegét módosította  a 13/2012.(XII.28.) önkormányzati rendelet 2. § (3) bekezdése.

A § szövegét módosította az 5/2011.(IV.29.) önkormányzati rendelet 3.§ (1) bekezdése

A bekezdés szövegét hatályon kívül helyezte a 13/2012.(XII.28.) önkormányzati rendelet 5. § (2) bekezdés a) pontja.

A bekezdést az 5/2011.(IV.29.) önkormányzati rendelet 4.§ emelte be

A bekezdés szövegét az 5/2011.(IV.29.) önkormányzati rendelet 5.§-a, és a 13/2012.(XII.28.) önkormányzati rendelet 2. § (4) bekezdése módosította

A bekezdés szövegét módosította  a 13/2012.(XII.28.) önkormányzati rendelet 2. § (5) bekezdése.

A (3)-(6) bekezdés szövegét a 8/2014.(XII.04.) önkormányzati rendelet 1.§ illesztette be.

A bekezdés sorszámát módosította a 8/2014.(XII.04.) önkormányzati rendelet 13.§ (2) bekezdése

A §-t az 5/2011.(IV.29.) önkormányzati rendelet 6.§-a emelte be

A bekezdés szövegét módosította  a 13/2012.(XII.28.) önkormányzati rendelet 2. § (6) bekezdése.

A bekezdést az 5/2011.(IV.29.) önkormányzati rendelet 7.§-a emelte be.

A bekezdés sorszámát az 5/2011.(IV.29.) önkormányzati rendelet 7.§-a módosította

A (3) bekezdés szövegét a 8/2014.(XII.04.) önkormányzati rendelet 2.§ illesztette be

A bekezdés szövegét módosította  a 13/2012.(XII.28.) önkormányzati rendelet 2. § (7) bekezdése, és a 8/2014.(XII.04.) önkormányzati rendelet 13.§ (1) bekezdése

A (4)-(10) bekezdés szövegét a 8/2014.(XII.04.) önkormányzati rendelet 3.§ (1) bekezdése illesztette be

A 20/A.§ szövegét a 8/2014.(XII.04.) önkormányzati rendelet 3.§ (2) bekezdése illesztette be

A § szövegét módosította  a 13/2012.(XII.28.) önkormányzati rendelet 2. § (8) bekezdése.

A bekezdést az 5/2011.(IV.29.) önkormányzati rendelet 8.§-a emelte be

A bekezdés szövegét módosította  a 13/2012.(XII.28.) önkormányzati rendelet 2. § (9) bekezdése.

A § szövegét módosította  a 13/2012.(XII.28.) önkormányzati rendelet 2. § (10) bekezdése, és az 1/2013.(I.11.) önkormányzati rendelet 1. §

A bekezdés szövegét módosította  a 13/2012.(XII.28.) önkormányzati rendelet 2. § (11) bekezdése.

A bekezdés szövegét módosította  a 13/2012.(XII.28.) önkormányzati rendelet 2. § (12) bekezdése.

A bekezdés szövegét módosította  a 13/2012.(XII.28.) önkormányzati rendelet 2. § (13) bekezdése.

A 28/B.§ szövegét a 8/2014.(XII.04.) önkormányzati rendelet 4.§ illesztette be

A § szövegét módosította  a 13/2012.(XII.28.) önkormányzati rendelet 2. § (14) bekezdése.

A bekezdés szövegét az 5/2011.(IV.29.) önkormányzati rendelet 9.§ (1) bekezdése módosította.

A (3) és a (4) bekezdés szövegét az 5/2011.(IV.29.) önkormányzati rendelet 9.§ (3) bekezdése emelte be.

A d) pont  szövegét a 8/2014.(XII.04.) önkormányzati rendelet 5.§  (1) bekezdése illesztette be

Az (5) bekezdés  szövegét a 8/2014.(XII.04.) önkormányzati rendelet 5.§  (2) bekezdése illesztette be

A 31/A. és a 31/B. § szövegét az 5/2011.(IV.29.) önkormányzati rendelet 9.§ (4) bekezdése emelte be.

A bekezdést az 5/2011.(IV.29.) önkormányzati rendelet 10.§ emelte be.

A 38/A. §  szövegét a 8/2014.(XII.04.) önkormányzati rendelet 6.§ illesztette be

A címsor szövegét módosította  a 13/2012.(XII.28.) önkormányzati rendelet 2. § (15) bekezdése.

A § szövegét hatályon kívül helyezte a 13/2012.(XII.28.) önkormányzati rendelet 5. § (2) bekezdés c) pontja, majd   szövegét a 8/2014.(XII.04.) önkormányzati rendelet 7.§  (2) bekezdése illesztette be

A bekezdés szövegét módosította  a 13/2012.(XII.28.) önkormányzati rendelet 2. § (16) bekezdése.

A pont szövegét módosította  a 13/2012.(XII.28.) önkormányzati rendelet 2. § (17) bekezdése.

A pont szövegét módosította  a 13/2012.(XII.28.) önkormányzati rendelet 2. § (18) bekezdése.

A pont szövegét módosította  a 13/2012.(XII.28.) önkormányzati rendelet 2. § (19) bekezdése.

Az i) pont szövegét hatályon kívül helyezte az 5/2011.(IV.29.) önkormányzati rendelet 13.§ (2) c) pontja.

A bekezdés szövegét módosította  a 13/2012.(XII.28.) önkormányzati rendelet 3. § (1) bekezdése.

A bekezdés szövegét módosította  a 13/2012.(XII.28.) önkormányzati rendelet 2. § (20) bekezdése.

A 40/A. §  szövegét a 8/2014.(XII.04.) önkormányzati rendelet 8.§ illesztette be

A címsor szövegét módosította  a 13/2012.(XII.28.) önkormányzati rendelet 2. § (21) bekezdése.

A bekezdés szövegét módosította  a 13/2012.(XII.28.) önkormányzati rendelet 3. § (2) bekezdése.

A bekezdés szövegét módosította  a 13/2012.(XII.28.) önkormányzati rendelet 2. § (22) bekezdése.

A bekezdést a 13/2012.(XII.28.) önkormányzati rendelet 1. § (2) bekezdése emelte be

A § szövegét módosította  a 13/2012.(XII.28.) önkormányzati rendelet 3. § (3) bekezdése.

A bekezdés szövegét módosította  a 13/2012.(XII.28.) önkormányzati rendelet 3. § (4) bekezdése.

A fejezetet és a 43/A §-t a 13/2012.(XII.28.) önkormányzati rendelet 1. § (3) bekezdése emelte be.

A 45/A § szövegét az 5/2011.(IV.29.) önkormányzati rendelet 11.§ emelte be.

A bekezdés szövegét hatályon kívül helyezte az 5/2011.(IV.29.) önkormányzati rendelet 13.§ (2) d) pontja.

Az alcímet beillesztette a 8/2014.(XII.04.) önkormányzati rendelet 9.§ (1) bekezdése.

Az 51.§ szövegét az 5/2011.(IV.29.) önkormányzati rendelet 12.§-a módosította

A bekezdés szövegét módosította  a 13/2012.(XII.28.) önkormányzati rendelet 2. § (23) bekezdése.

A bekezdés szövegét módosította  a 13/2012.(XII.28.) önkormányzati rendelet 2. § (24) bekezdése.

A (4)-(5) szövegét a 8/2014.(XII.04.) önkormányzati rendelet 9.§  (2) bekezdése illesztette be

A bekezdés szövegét módosította  a 13/2012.(XII.28.) önkormányzati rendelet 2. § (25) bekezdése.

A bekezdés szövegét módosította  a 13/2012.(XII.28.) önkormányzati rendelet 2. § (26) bekezdése.

A fejezet címét módosította a 8/2014.(XII.04.) önkormányzati rendelet 12.§ 

Az 54/A.§ szövegét a 8/2014.(XII.04.) önkormányzati rendelet 10.§ illesztette be

A bekezdés szövegét módosította  a 13/2012.(XII.28.) önkormányzati rendelet 2. § (27) bekezdése.

A bekezdés szövegét módosította  a 13/2012.(XII.28.) önkormányzati rendelet 2. § (28) bekezdése.

A melléklet teljes szövegét hatályon kívül helyezte az 5/2011.(IV.29.) önkormányzati rendelet 13.§ (2) b) pontja.

A melléklet szövegét módosította  a 13/2012.(XII.28.) önkormányzati rendelet 4. § (1) bekezdése alapján a rendelet 1. számú melléklete.


A melléklet szövegét módosította  a 13/2012.(XII.28.) önkormányzati rendelet 4. § (2) bekezdése alapján a rendelet 2. számú melléklete.


A melléklet szövegét módosította  a 1/2013.(I.11.) önkormányzati rendelet 2. § alapján a rendelet 1. számú mellékletevalamint a 2/2016.(II.22.) önkormányzati rendelet 1. §


A függeléket az 5/2011.(IV.29.) önkormányzati rendelet 3.§ (2) bekezdése emelte be, szövegét az 5/2011.(IV.29.) önkormányzati rendelet függeléke állapította meg, és a 13/2012.(XII.28.) önkormányzati rendelet 4.§ (4) bekezdése módosította

A függeléket az 5/2011.(IV.29.) önkormányzati rendelet 9.§ (2) bekezdése emelte be, szövegét az 5/2011.(IV.29.) önkormányzati rendelet függeléke állapította meg, és a 13/2012.(XII.28.) önkormányzati rendelet 4.§ (5) bekezdése módosította