Vásárosmiske Község Önkormányzata

2013. évi költségvetéséről

Hatályos: 2013. 10. 09- 2014. 02. 25

Vásárosmiske Község Önkormányzatának  Képviselő-testülete Magyarország Alaptörvénye 32. cikk (1) bekezdés a) és f) pontjában biztosított jogalkotói jogkörében, Magyarország helyi önkormányzatairól  szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 143.§ (4) bekezdés b) és h) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva, az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV törvény 23. § (1) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján az önkormányzat 2013. évi költségvetéséről az alábbi rendeletet alkotja.

A rendelet hatálya


1.§.


A rendelet hatálya Vásárosmiske Község Önkormányzatára terjed ki.

A költségvetés címrendje


2.§.


Az önkormányzat költségvetése vonatkozásában a képviselő-testület –költségvetési szervek hiányában- a költségvetési kiadásokat és bevételeket címekre bontja.

A címrendet az 1.számú melléklet határozza meg.


Az önkormányzat költségvetésének bevételei és kiadásai


3.§.


/1/ A képviselő-testület jóváhagyott célok és kiadások fedezetéül a 2013. évi bevételek főösszegét 29.624 ezer Ft-tal állapítja meg, mely bevétel a következő forrásokból tevődik össze:


a./ saját bevételek                                                                 3.450 ezer Ft

b./ támogatások, kiegészítések, állami hozzájárulás              19.162 ezer Ft

c./ finanszírozási bevételek                                                    3.500 ezer Ft

d./ pénzmaradvány                                                                3.512 ezer Ft

/2/ Az /1/ bekezdésben feltüntetett bevételek forrásonkénti, ill. címrendi részletezését az 1. számú melléklet tartalmazza.

4.§.


/1/ A képviselő-testület az önkormányzat 2013. évi kiadásainak főösszegét 29.624 ezer Ft-ban határozza meg, melyből


            a./ működés-fenntartási kiadások előirányzata                       28.608 ezer Ft

            b./ felhalmozási kiadások előirányzata                                    1.016 ezer Ft

/2/ A képviselő-testület az önkormányzat az /1/ bekezdés a./ pont szerinti működési-fenntartási kiadásai kiemelt előirányzatonként – az alábbiak szerint állapítja meg:

           

         

            a./ személyi juttatások                                                                    5.892 ezer Ft

            b./ munkaadói befizetések                                                               1.549 ezer Ft

            c./ dologi kiadások                                                                          9.650 ezer Ft

            d./ pénzeszközátadások /támogatások/                                            7.175 ezer Ft

            e./ társadalmi- és szoc. pol. juttatások                                              2.140 ezer Ft

            f./ költségvetési tartalék                                                                    2.202 ezer Ft


/3/ Az /1/ bekezdésben feltüntetett kiadások előirányzatát kiemelt előirányzatonként a 1.számú melléklet, illetve címrend szerinti részletezését az 9. számú melléklete tartalmazza.


/4/ Az önkormányzat bevételeit és kiadásait kötelező feladatok, önként vállalt feladatok és államigazgatási feladatok szerinti bontásban a 14. számú melléklet tartalmazza.             

5.§.


/1/ A képviselő-testület az önkormányzat felhalmozási kiadásait 1.016 ezer Ft-ban

     hagyja jóvá a 6.számú melléklet szerinti bontásban.

/2/ A működési és felhalmozási célú bevételi és kiadási előirányzatokat tájékoztató   

     jelleggel, mérlegszerűen a  2.1 és a 2.2. számú melléklet tartalmazza.

Költségvetési létszámkeret


6.§.


/1/ A képviselő-testület az önkormányzatnál foglalkoztatottak létszámkeretét a 13.számú melléklet alapján részletezett címrend szerint állapítja meg.

/2/ A képviselő-testület a közfoglalkoztatottak számát éves átlagban 2 főben határozza

    meg.

A gazdálkodás rendje


7.§.


/1/ Az önkormányzat gazdálkodási feladatait a Gércei Közös Önkormányzati Hivatal látja el.

/2/ A képviselő-testület a kiemelt előirányzatok, valamint a tartalékkal való rendelkezési jogát – a /3/ bekezdésben foglalt kivétellel- fenntartja magának.

/3/ Az önkormányzat költségvetésében elkülönített általános tartalék terhére – évközi többletigények fedezetére – a polgármester esetenként dönthet 100.000.-Ft-ot meg nem haladó előirányzat átcsoportosításáról.

      A döntésről a képviselő-testületet a soron következő ülésen tájékoztatni kell.

/4/ A rövid és hosszú lejáratú hitel felvételéről való döntés egyaránt a Képviselő-testület

     kizárólagos jogkörébe tartozik.

8.§.


Az önkormányzat felújítási, fejlesztési tervében megfogalmazott célkitűzések,- feladatok megvalósításának megszervezése a polgármester feladata, mely feladatának megvalósításában a körjegyző segíti.

9.§.


/1/ Az önkormányzat más önkormányzatokkal együtt létrehozott társulásokban vesz részt, melynek működéséhez az éves költségvetésben, illetve együttműködési megállapodásokban meghatározott mértékben járul hozzá.


/2/ A képviselő-testület a művelődési otthon ellátmányát 5.000.-Ft-ban, az önkormányzat hivatala a közös hivatal ellátmányát a településre vonatkozóan 50.000.-Ft-ban határozza meg.


/3/ A helyi önkormányzat várható bevételi és kiadási előirányzatainak teljesüléséről előirányzat felhasználási ütemtervét a rendelet 12.számú melléklete tartalmazza.


10.§.


/1/ Többéves kihatással járó feladat nincs.

/2/ Európai Uniós támogatással megvalósuló program, projekt, valamint az önkormányzaton kívül ilyen projekthez történő hozzájárulás nincs.

/3/ Az önkormányzat közvetett támogatást nem nyújt.

/4/ Az önkormányzatnak fennálló hitelállománya nincs.

/5/ Az önkormányzatnak tartozás állománya nincs.

Zárórendelkezések


11.§.


/1/ E rendelet kihirdetése napját követő nap lép hatályba.

/2/ Rendelkezéseit 2013. január 1-jétől kell alkalmazni.

Vásárosmiske, 2013. február 11.



    /: Ivánkovics Ferenc :/                                                                 /: Szabó Andrásné :/

          polgármester                                                                                  jegyző                 


Záradék:


Ezen rendelet 2013. február 15-én kihirdetésre került.



                                                                                                     /: Szabó Andrásné :/

                                                                                                             jegyző