Kercaszomor Község Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2017. (XII. 21.) önkormányzati rendelete

a reklámok, reklámhordozók és cégérek elhelyezésének, alkalmazásának követelményeiről, feltételeiről és tilalmáról és a településképi bejelentési eljárásról

Hatályos: 2017. 12. 22- 2018. 12. 31

Kercaszomor Község Önkormányzatának Képviselő-testülete a településkép védelméről szóló 2016. évi LXXIV. törvény 12. § (5) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában és az épített környezet alakításáról és védelméről szóló 1997. évi LXXVIII. törvény 6/A § (1) bekezdés aa) alpontjában és a (2) bekezdés b) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:


  1. Reklámok, reklámhordozók és cégérek elhelyezésére és alkalmazására, illetve tilalmára vonatkozó településképi követelmények


  1. § (1) A településen kizárólag településképi bejelentési eljárás lefolytatásával van lehetőség elhelyezni:
  1. közművelődési célú hirdetőoszlopot, útbaigazító táblarendszert vagy utasvárót közterületen vagy közterületről látható módon,
  2. saját tevékenységet hirdető ideiglenes reklámot építési hálón az építkezés időtartama alatt.

(2) A településen cégérek településképi bejelentési eljárás nélkül helyezhetők el.

  1. §. Az Önkormányzat, az Önkormányzat intézményei, az állami szervek, egyházak valamint a helyi civil szervezetek által tervezett rendezvényről tájékoztató, ideiglenes reklám elhelyezése plakáton, transzparensen, és molinón engedély nélkül kihelyezhető a programot megelőző 1 hónappal. A program lezárultát követően 2 héten belül el kell távolítani.
  1. Településképi bejelentési eljárás


  1. § (1) Az 1. §-ban meghatározott településképi bejelentési eljárás iránti kérelmet az Őriszentpéteri Közös Önkormányzati Hivatal Bajánsenyei Kirendeltségén (9944 Bajánsenye, Vörösmarty u. 13/A.) kell benyújtani a rendelet 1. mellékletét képező, a nyomtatványban megadott kötelező mellékletekkel, továbbá a vonatkozó jogszabályban meghatározott mellékletek közül a kérelem elbíráláshoz szükséges tartalmú dokumentációt papíralapon két példányban kell benyújtani.

(2)  A kérelmezőnek a dokumentációra rá kell vezetni a kérelemmel érintett ingatlan címét, helyrajzi számát, a kérelem tárgyát, a kérelmező nevét és aláírását minden adattartalmú oldalon vagy bonthatatlan fűzésben a kezdőlapon.


  1. Záró rendelkezések


E rendelet kihirdetését követő napon lép hatályba.


Kercaszomor, 2017. december 6.


                Kapornaky Sándor                                                            Tóth Jenő

                     polgármester                                                                    jegyző


A rendelet kihirdetve 2017. december 21-én.   

                                                                             Tóth Jenő

                                                                               jegyző