Kercaszomor Község Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2017. (XII. 21.) önkormányzati rendelete
a reklámok, reklámhordozók és cégérek elhelyezésének, alkalmazásának követelményeiről, feltételeiről és tilalmáról és a településképi bejelentési eljárásról
Hatályos: 2017. 12. 22- 2018. 12. 31Kercaszomor Község Önkormányzatának Képviselő-testülete 9/2017 (XII.21.) Önkormányzati Rendelete
a reklámok, reklámhordozók és cégérek elhelyezésének, alkalmazásának követelményeiről, feltételeiről és tilalmáról és a településképi bejelentési eljárásról
2017-12-22-tól
Kercaszomor Község Önkormányzatának Képviselő-testülete a településkép védelméről szóló 2016. évi LXXIV. törvény 12. § (5) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában és az épített környezet alakításáról és védelméről szóló 1997. évi LXXVIII. törvény 6/A § (1) bekezdés aa) alpontjában és a (2) bekezdés b) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
- Reklámok, reklámhordozók és cégérek elhelyezésére és alkalmazására, illetve tilalmára vonatkozó településképi követelmények
- § (1) A településen kizárólag településképi bejelentési eljárás lefolytatásával van lehetőség elhelyezni:
- közművelődési célú hirdetőoszlopot, útbaigazító táblarendszert vagy utasvárót közterületen vagy közterületről látható módon,
- saját tevékenységet hirdető ideiglenes reklámot építési hálón az építkezés időtartama alatt.
(2) A településen cégérek településképi bejelentési eljárás nélkül helyezhetők el.
- §. Az Önkormányzat, az Önkormányzat intézményei, az állami szervek, egyházak valamint a helyi civil szervezetek által tervezett rendezvényről tájékoztató, ideiglenes reklám elhelyezése plakáton, transzparensen, és molinón engedély nélkül kihelyezhető a programot megelőző 1 hónappal. A program lezárultát követően 2 héten belül el kell távolítani.
- Településképi bejelentési eljárás
- § (1) Az 1. §-ban meghatározott településképi bejelentési eljárás iránti kérelmet az Őriszentpéteri Közös Önkormányzati Hivatal Bajánsenyei Kirendeltségén (9944 Bajánsenye, Vörösmarty u. 13/A.) kell benyújtani a rendelet 1. mellékletét képező, a nyomtatványban megadott kötelező mellékletekkel, továbbá a vonatkozó jogszabályban meghatározott mellékletek közül a kérelem elbíráláshoz szükséges tartalmú dokumentációt papíralapon két példányban kell benyújtani.
(2) A kérelmezőnek a dokumentációra rá kell vezetni a kérelemmel érintett ingatlan címét, helyrajzi számát, a kérelem tárgyát, a kérelmező nevét és aláírását minden adattartalmú oldalon vagy bonthatatlan fűzésben a kezdőlapon.
E rendelet kihirdetését követő napon lép hatályba.
Kercaszomor, 2017. december 6.
Kapornaky Sándor Tóth Jenő
polgármester jegyző
A rendelet kihirdetve 2017. december 21-én.
Tóth Jenő
jegyző